Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.310


  2. Apsekastos

    Apsekastos

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      34


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.993


  4. banskoboy

    banskoboy

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      576


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/02/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Χειρισμός εξόδων στο myDATA Α) Χαρακτηρισμός παραστατικών που έχουν διαβιβαστεί από τον εκδότη Με "Αναζήτηση Παραστατικών" (Εκδότης/Λήπτης: Λήπτης) εντοπίζονται τα τιμολόγια εξόδων που έχουν διαβιβαστεί και πρέπει να χαρακτηριστούν. Επιλέγεται το παραστατικό και μετά ο "Χαρακτηρισμός Εξόδων". Στη συνέχεια υπάρχουν διάφορες επιλογές ανάλογα με το αντικείμενο της συναλλαγής. Εάν, για παράδειγμα, έχει γίνει αγορά αναλωσίμων από ένα βιβλιοχαρτοπωλείο: Κατηγορία: "2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Λοιπά έξοδα (Ε3_585_016)" Όταν ολοκληρωθεί ο χαρακτηρισμός όλων των γραμμών του παραστατικού επιλέγεται η "Αποστολή χαρακτηρισμών". Β) Εισφορές ΕΦΚΑ ελεύθερου επαγγελματία Είδος παραστατικού: "Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής" Τύπος παραστατικού: "ΕΦΚΑ" Γενικά στοιχεία παραστατικού Σειρά: 0, ΑΑ: 042022 (για εισφορές Απριλίου), Ημερομηνία: η ημερομηνία έκδοσης του ειδοποιητηρίου Στοιχεία εκδότη: συμπληρώνεται ο ΑΦΜ του ΕΦΚΑ Σύνοψη: συμπληρώνεται το ποσό στην καθαρή αξία Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων (Ε3_585_007)" Γ) Λογαριασμοί (Ρεύμα — Νερό — Τηλέφωνο) Είδος παραστατικού: "Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής" Τύπος παραστατικού: "Παραστατικά Οντότητας ως Αναγράφονται από την ίδια" Γενικά στοιχεία παραστατικού Σειρά: 0, ΑΑ: ο αριθμός του λογαριασμού Ημερομηνία: η ημερομηνία έκδοσης του λογαριασμού Στοιχεία εκδότη: συμπληρώνεται ο ΑΦΜ του παρόχου Σύνοψη: Δεν επιλέγεται μονάδα μέτρησης Συμπληρώνεται το μέρος του ποσού που έχει ΦΠΑ στην καθαρή αξία Συντ. ΦΠΑ: 6% (ρεύμα), 13% (νερό), 24% (τηλέφωνο) Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ενέργεια (Ε3_585_011)" ή "Ύδρευση (Ε3_585_012)" ή "Τηλεπικοινωνίες (Ε3_585_013)" Πρόσθετη γραμμή για το ρεύμα: Σύνοψη: Συμπληρώνεται το μέρος του ποσού που δεν έχει ΦΠΑ στην καθαρή αξία Συντ. ΦΠΑ: 0% Αιτία εξαίρεσης από ΦΠΑ: Χωρίς ΦΠΑ – άρθρο 2 και 3 του Κώδικα ΦΠΑ Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ενέργεια (Ε3_585_011)" Πρόσθετη γραμμή για το νερό: Σύνοψη: Συμπληρώνεται το μέρος του ποσού που έχει ΦΠΑ 24% στην καθαρή αξία Συντ. ΦΠΑ: 24% Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ύδρευση (Ε3_585_012)" Δ) Ενοίκιο επαγγελματικής στέγης (διαβίβαση από τον μισθωτή) Είδος παραστατικού: "Ειδικό στοιχείο (Έξοδο) – Απόδειξη Πληρωμής" Τύπος παραστατικού: "Ενοίκιο Έξοδο" Γενικά στοιχεία παραστατικού Συμπληρώνονται σειρά, ΑΑ και ημερομηνία Στοιχεία εκδότη: συμπληρώνεται ο ΑΦΜ του εκμισθωτή Σύνοψη: Συμπληρώνεται το ποσό στην καθαρή αξία Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ενοίκια (Ε3_585_014)" Ε) Συνδρομή ΤΕΕ Είδος παραστατικού: "Λήψη παραστατικών λιανικής" Τύπος παραστατικού: "Συνδρομές" Γενικά στοιχεία παραστατικού Σειρά: 0, ΑΑ: ο Αρ. Πρωτ. Ημερομηνία: η ημερομηνία έκδοσης του ειδοποιητηρίου Σύνοψη: Συμπληρώνεται το ποσό στην καθαρή αξία Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Λοιπά έξοδα (Ε3_585_016)" ΣΤ) Αποσβέσεις παγίων Είδος παραστατικού: Εγγραφές Οντότητας Τύπος παραστατικού: Αποσβέσεις Σύνοψη: Συμπληρώνεται το ποσό στην καθαρή αξία Χαρακτηρισμός Κατηγορία: 2.8 Αποσβέσεις Παγίων Είδος: Αποσβέσεις (Ε3_587) Η προθεσμία για όλα εκτός από τις αποσβέσεις είναι μέχρι την υποβολή της δήλωσης ΦΠΑ. Για τις αποσβέσεις είναι μέχρι την υποβολή της φορολογικής δήλωσης. Συμπλήρωση: Στα έξοδα που έχουν ΦΠΑ (δηλαδή τα Α και Γ) πρέπει να προστεθεί και ο σχετικός χαρακτηρισμός (επιπλέον όσων έχω προαναφέρει). Συνεπώς, στον "Χαρακτηρισμό εξόδων" επιλέγεται "Προσθήκη Χαρακτηρισμού". Κατηγορία: "Χαρακτηρισμοί ΦΠΑ" Είδος: "Αγορές και δαπάνες στο εσωτερικό της χώρας (VAT_361)" Στο πεδίο "Ποσό" συμπληρώνεται η καθαρή αξία και όχι το ποσό του φόρου. Το VAT_36x είναι ο κωδικός του πεδίου της περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ. Για αγορά παγίων (εξοπλισμού) επιλέγεται το VAT_362.
    3 points
  2. [πηγη ΝΟΚ κωδικοποιηση απο καν62] ΝΟΚ αρθρο 23 παρ. 5 Σε περίπτωση συναίνεσης ιδιοκτητών με αυξημένη πλειοψηφία (τουλάχιστον 67%) όμορων οικοπέδων, είναι δυνατή η λειτουργική ενοποίηση των κτισμάτων των ιδιοκτησιών για όσο χρονικό διάστημα προβλέπεται από την ιδιωτική σύμβαση, εφόσον διασφαλίζεται η στατική επάρκεια των κτισμάτων μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις. Σε περίπτωση συναίνεσης με αυξημένη πλειοψηφία (τουλάχιστον 67%) ιδιοκτητών αυτοτελών ιδιοκτησιών του ιδίου κτιρίου, είναι δυνατή η λειτουργική τους ενοποίηση, εφόσον διασφαλίζεται η στατική επάρκεια του κτίσματος μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις. Σε περίπτωση που για την λειτουργική ενοποίηση ή εσωτερική διαρρύθμιση απαιτούνται επεμβάσεις στον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, αυτές είναι επιτρεπτές κατόπιν συναίνεσης των συνιδιοκτητών του κτιρίου. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπονται μονομερώς, κατά παρέκκλιση των οριζόμενων στο Κανονισμό του κτιρίου, εφόσον μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις διασφαλίζεται η στατική επάρκεια του κτιρίου, όπως αποδεικνύεται από μελέτη στατικής επάρκειας. Σε περίπτωση που κατά την μελέτη στατικής επάρκειας απαιτούνται επεμβάσεις ενίσχυσης στον φέροντα οργανισμό, αυτές είναι επιτρεπτές κατόπιν συναίνεσης των συνιδιοκτητών του κτιρίου και, κατ’ εξαίρεση επιτρέπονται μονομερώς, κατά παρέκκλιση των οριζόμενων στο Κανονισμό του κτιρίου, εφόσον δεν θίγουν στύλους και δοκούς του φέροντος οργανισμού και μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις διασφαλίζεται η στατική επάρκεια του κτιρίου, όπως αποδεικνύεται από μελέτη στατικής επάρκειας. Σε περίπτωση που κατά την μελέτη στατικής επάρκειας απαιτούνται επεμβάσεις ενίσχυσης στον φέροντα οργανισμό, αυτές δύνανται να πραγματοποιούνται μονομερώς με δαπάνη των ιδιοκτητών των αυτοτελών οριζόντιων ιδιοκτησιών που ενοποιούνται, με την προϋπόθεση ότι οι επεμβάσεις αυτές περιορίζονται εντός των συγκεκριμένων αυτών ιδιοκτησιών. [σε συνδυασμό με τις υπ ́ αριθμ.13448/16-3-2012 και 13451/16-3-2012 ΥΑ (ΦΕΚ Α.Α.Π.116/9.10.2012] Για τη λειτουργική συνένωση χώρων του ιδίου ή ομόρων κτιρίων διακρίνονται οι κάτωθι περιπτώσεις : Α) Συνένωση αυτοτελών ιδιοκτησιών εντός του ιδίου κτιρίου : Αναλόγως του είδους των εργασιών και της χρήσης του προκύπτοντος χώρου, απαιτείται η εφαρμογή μιας εκ των τριών περιπτώσεων αδειοδότησης / ενημέρωσης του άρθρου 4 του νόμου. Στην περίπτωση εφαρμογής της διαδικασίας έγγραφης ενημέρωσης, πέραν των αναφερομένων στοιχείων στην παρούσα οδηγία εφαρμογής του άρθρου 4 παρ.3, υποβάλλεται και τεχνική έκθεση αρμοδίου μηχανικού με την οποία τεκμηριώνεται η στατική επάρκεια του κτίσματος μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις / διασκευές. Β) Συνένωση και λειτουργική ενοποίηση κτισμάτων όμορων οικοπέδων : Για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης, η οποία προϋποθέτει συναίνεση όλων των ιδιοκτητών των όμορων οικοπέδων, ακολουθούνται τα προβλεπόμενα στις υπ ́ αριθμ.13448/16-3-2012 και 13451/16-3-2012 Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ Α.Α.Π.116/9.10.2012). Γ) Λειτουργική συνένωση χώρων όμορων κτιρίων : Εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στις υπ ́ αριθμ.13448/16-3-2012 και 13451/16-3-2012 Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ Α.Α.Π.116/ 9.10.2012). Εδω για την εφαρμογη της περ. "κζ" του αρθρου 29 https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:"ΕΕΔΜΚ συνενωσης διαμερισματων"&page=0&sort=relative
    2 points
  3. 10.850 downloads

    Υπόδειγμα ΣΔΑ για έκδοση άδειας δόμησης
    1 point
  4. θα ελεγα να ξεκινουσες απο τον ν. 4409/16 αρθρα 52 επ. [και καλωσορισες]
    1 point
  5. Αν είναι ακριβής η περιγραφή σας , τυπικά όλοι θεωρείστε συνιδιοκτήτες σε όλα τα κτίσματα. Πιθανότατα πρόκειται για κάποια περίεργη ιδιοκτησιακά κατάσταση αλά ελληνικά... Ακολουθήστε την συμβουλή του Didonis "..Το πιο σωστό απ όλα είναι να μαζέψεις όλα τα χαρτιά της υπόθεσης σου και να πας σε ένα Τεχνικό Γραφείο". Αν είστε εσείς που έχετε κάνει την δήλωση αυθαιρέτου και αμφιβάλλετε για τις ενέργειες του μηχανικού σας , ισχύει το ίδιο , πάρτε ( διακριτικά ) μια 2η γνώμη . Αλλά πάντα με τα χαρτιά σας ανά χείρας και δια ζώσης.
    1 point
  6. https://gis.ktimanet.gr/gis/forestsuspension πας αναρτηση 21 πατας το i
    1 point
  7. Το βρήκα και σ'ευχαριστώ. Άρθρο 109!
    1 point
  8. στο θεμα αυτο απανταει το αρθρο 108, αναλυτικα.
    1 point
  9. κατ\ αρχας... ή ειναι εκτος ή οχι Αυτο μετραει κατα τα λοιπα...τις βρισκεις στο https://www.minfin.gr/web/a-t-epaa/pinakes-antikeimenikon-axion1 ή εδω στο φορουμ στο ακιςτιμεςfreskes....... [ακη καλησπερα]
    1 point
  10. @mechgiann πολύ σωστή η παρατήρησή σου. Το μήνυμα σημαίνει ότι δεν έχει γίνει ο χαρακτηρισμός ως προς τον ΦΠΑ. Δική μου παράλειψη και γι’ αυτό συμπληρώνω την πρώτη μου δημοσίευση. @tirbouson δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα σύνδεσης.
    1 point
  11. Μόλις τα κατάφερα. Πάντως αυτά που είπες τα δοκίμασα αλλά δεν είχαν αποτέλεσμα. Γενικά, ισχύουν όμως. Τελικά, έφταιγε ο Internet Security που άλλαξα πρόσφατα και έπρεπε να περάσω το ΤΕΕ στις εξαιρέσεις. Το περίεργο είναι ότι στα αυθαίρετα έμπαινα, τις αμοιβές "έκοβε". Ευχαριστώ για την απάντηση.
    1 point
  12. Καλησπέρα, Εφάρμοσα τα παραπάνω για την καταχώρηση ως έξοδο ενός λογαριασμού κινητής. Μου έβγαλε το μήνυμα τις τελευταίας φωτό που επισυνάπτω. Πού είναι το λάθος?
    1 point
  13. αφού υπάρχει βεβαίωση ότι δεν έχει αυθαιρεσίες, τι θα δηλώσει? Νέα αυθαιρεσία μετά την μεταβίβαση??
    1 point
  14. @kondylw@πρέπει να έχεις βάλει μόνο τα στοιχεία του μηχανικού που θα τα κάνει, όλα τα υπόλοιπα που λες δεν είναι υποχρεωτικά για να κλείσεις τη δήλωση (οριστική υπαγωγή). Μία απορία κι από μένα: έχω αναλάβει ένα κτίριο (με ισόγειο κατάστημα, Α όροφο κατοικία και απόληξη κλιμακοστασίου) με άδεια του 1987 η οποία εκδόθηκε ως σε οικισμό προ 23 ενώ στη συνέχεια εγκρίθηκε σχέδιο πόλης και κυρώθηκε πράξη εφαρμογής. Οι αυθαιρεσίες που διαπίστωσα είναι όλες κατηγορίας 3(μικρή μετακίνηση κτιρίου, αύξηση εξώστη κλπ) συν αυθαίρετη απόληξη κλιμακοστασίου με αναλυτικό. Στο φάκελο της αδείας δεν υπήρχε κάτοψη α ορόφου, ωστόσο από το διάγραμμα κάλυψης και τις προσόψεις προκύπτει το εγκεκριμένο περίγραμμα. Σκέφτομαι λοιπόν, αν και δεν είναι υποχρεωτικά να υποβάλω στο σύστημα του ΤΕΕ τα εξής: -εξαρτημένο τοπογραφικό ώστε να φαίνεται η υφιστάμενη κατάσταση με το τελικό οικόπεδο από την Π.Ε.(διότι πλέον η αρχική ιδιοκτησία που φαίνεται στην άδεια δεν υφίσταται) -κατόψεις όλων των επιπέδων. Στη συνέχεια θα πάω να κάνω άδεια αλλαγής χρήσης του ορόφου και θέλω όσο γίνεται να είναι όλα σωστά. Πώς βλέπετε αυτήν την αντιμετώπιση?
    1 point
  15. σας ξαναρωτώ λοιπόν τα μπαλκόνια θες να τα κλείσεις να είναι οικία ή ανοικτά περιμετρικά να παίρνουν αέρα σαν καλά μπαλκόνια. και για να έχεις γνώμη κι από άλλους μηχανικούς Ανέβασε τα σχέδια της άδειας Ανέβασε πρόσφατη αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης Βάλε και μπόλικες φωτογραφίες του ακινήτου. Πως θα διαμορφώσουμε γνώμη μόνο με τα λόγια σας. Τα κτίριο περιγράφονται με σχέδια και αυτοψία.
    1 point
  16. καλημέρα, φαίνεται ότι ο/η συνάδελφος Venezia, έχει περισσότερη εμπειρία στο θέμα αυτό, αλλά εγω απάντησα ότι ΔΕΝ απαιτείται γνωμοδότηση για τακτοποίηση με 4495/17, εντός ιστορικού τόπου ή παραδ. οικισμού, όταν οι προς υπαγωγή αυθαίρετες κατασκευεες, δεν αλλοιώνουν το εξωτερικό κέλυφος του κτιρίου, παρόλο που όντως , δεν επισημαίνεται πουθενά στο νόμο. Ωστόσο, εγώ προσωπικά, και θεωρώντας ότι μπορεί να βοηθήσει καποιον συνάδελφο, έχω ζητήσει γνωμοδότηση απο το ΥΠΠΟ, πριν βέβαια λειτουργήσουν τα ΚΕΣΑ, πέρσι, για τακτοποίησ παταριού σε κτίριο εντός ιστορικού τόπου, χαρακτηρισμένο διατηρητέο, μόνο ως προς το εξωτερικό κέλυφος, και μου απάντησαν εγγράφων ότι δεν απαιτείται γνωμοδότηση για το πέρας της διαδικασίας
    1 point
  17. Συνάδελφοι, μπορείτε να επικοινωνήσετε με το ΤΕΕ και να τους ρωτήσεις ή ακόμη κ να τους πειτε τις ενστάσεις σας! Θα έπρεπε να έχουν βάλει δικλείδα αλλά δεν έβαλαν ! Εγώ μίλησα μαζί τους 3 φορές γιατί προβληματίστηκα και πήρα την ίδια απάντηση κ τις 3 φορές ! Μετά από αυτό το σεμινάριο πήρα τηλέφωνο 3 φορές και η απάντηση είναι ότι μπορείς να το κανεις όπως κ καθε αλλη παρέμβαση κ μαλιστα μου επισημαναν πως επαναβαθμολογηση της αίτησης δεν θα γινει!
    1 point
  18. Με λίγα λόγια ....απαιτείται συναίνεση .
    1 point
  19. Σε γενικές γραμμές με αυτό το θέμα αν γράψεις τελικό εμβαδό στην κάτοψη (και να μην απαιτεί το σύστημα κάνεις αναγκαστικά για να μπει στο συμβόλαιο με το νέο εμβαδό) και το τεκμηριώσεις καλά στην τεχνική έκθεση όπως λες κ εσύ, το δέχονται. Ντάξει πάντα υπάρχουν στραβόξυλα κ καρεκλοκένταυροι που λέει κ Ιάσονας, αλλά αυτά είναι στο πρόγραμμα.
    1 point
  20. @RoukatΣτην έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας του άρθρου 30 ενημερώνεται αμελλητί το ΙΚΑ και αυτό αναφέρεται ρητά στην σχετική απόφαση (*άρθρο 3-Απόφαση με Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461/12-10-2018 ΦΕΚ 4520/Β/16-8-2018 αλλά και στην **Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174 ΦΕΚ 1843/Β/13.5.2020 που τροποποίησε και συμπλήρωσε την πρώτη απόφαση). Στις εργασίες του άρθρου 30 δεν απαιτείται καμία απολύτως Ο.Α ή ΕΕΔΜΚ παρά μόνο βεβαίωση μηχανικού για μη απαίτηση εγκρίσεων από κάποιο φορέα (***). Επομένως στην περίπτωση αυτή του άρθρου 30, αφενός δεν έχουμε καθεστώς άδειας, αφετέρου, δεν αναφέρεται πουθενά ότι από την εκάστοτε ΥΔΟΜ (ή μέσω του πληροφοριακού συστήματος e-adeiew) διοχετεύεται πληροφορία προς τον ΕΦΚΑ και επιπλέον μη ξεχνάμε ότι μια βεβαίωση περί μη απαίτησης εγκρίσεων, δεν σημαίνει ότι τελικώς οι εργασίες θα υλοποιηθούν. Βεβαίως, αυτό δεν καταργεί την υποχρέωση που έχει κάθε φορά ο εργοδότης να απογράφει το έργο και να πληρώνει τα ένσημα. Οπότε η δική μου εκτίμηση είναι ότι δεν ενημερώνεται ο ΕΦΚΑ αλλά όπως προανέφερε και ο συνάδελφος η υποχρέωση παραμένει έτσι και αλλιώς. (*) 6. Η αρμόδια ΥΔΟΜ αποστέλλει αντίγραφο του ηλεκτρονικού εντύπου της ΕΕΔΜΚ αμελλητί στον οικείο ασφαλιστικό φορέα (ΕΦΚΑ) και τον Δήμο. (**)6. Η αρμόδια ΥΔΟΜ αποστέλλει αντίγραφο του ηλεκτρονικού εντύπου της ΕΕΔΜΚ αμελλητί στον οικείο ασφαλιστικό φορέα (ΕΦΚΑ) και τον Δήμο. (***) Πριν την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών, συντάσσεται υποχρεωτικά ηλεκτρονική βεβαίωση αρμόδιου μηχανικού, που εκδίδεται από πληροφοριακό σύστημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Σε περίπτωση που απαιτούνται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα γίνεται ενημέρωση φακέλου με τις παραπάνω εγκρίσεις.
    1 point
  21. Ύστερα από 100+ τηλέφωνα κατάφερα και έπιασα γραμμή στο Εξοικονομώ ΙΙ και μου επιβεβαίωσαν αυτό που μου είπε και ΥΔΟΜ (όχι με σιγουριά όμως) : αν ήδη υπάρχει αυτόνομη θέρμανση και πάμε σε αντικατάσταση (π.χ. από λέβητα πετρελαίου σε αντλία θερμότητας) ΔΕΝ χρειάζεται ΕΕΜΚ (η οποία απαιτείται τελικά μόνο αν δεν υπήρχε πριν αυτόνομο σύστημα θέρμανσης, τους ήταν μεγάλος κόπος να το έχουν γράψει στην Νομοθεσία). Το έχουν αναφέρει αρκετοί συνάδελφοι σε προηγούμενα posts απλά το επιβεβαιώνω και εγώ ύστερα από επίσημη απάντηση τους γιατί με προβλημάτιζε για πολύ καιρό.
    1 point
  22. Ευχαριστώ για την απάντηση . Δηλαδή και για μια απλή αντικατάσταση λέβητα θα χρειαστεί ΕΕΔΜΚ ; Όταν είχε ξεκινήσει το ΕΚΟ ΙΙ οι ΕΕΔΜΚ δεν πρόβλεπαν κάποια τέτοια εργασία, τώρα πλέον το απαιτεί αλλά για την εγκατάσταση νέου λέβητα ή και στην περίπτωση αντικατάστασης; Με άλλα δεδομένα ξεκινήσαμε και αλλού μας πηγαίνουν ... Και σκεφτείτε το πρόβλημα στις μονοκατοικίες ή διπλοκατοικίες που δεν προβλεπόταν μελέτη θέρμανσης και λεβητοστάσιο στην αρχική έκδοση της οικοδομικής άδειας και τον λέβητα τον έχουν τοποθετήσει σε διάφορους χώρους, μπαλκόνια, κάτω από κλίμακες, κάτω από βεράντες κλπ. Σ' αυτές τις περιπτώσεις τι άδεια να βγάλεις ; Μας μπλέξανε όλους με το ΕΚΟ ΙΙ χωρίς να το καταλάβουμε.
    1 point
  23. Παρότι σέβομαι την άποψη του bilya γιατί είναι εξαιρετικός Μηχανικός και δεν αστοχεί στις προβλέψεις του, πολλά έχει δει το μάτι του και είναι πλέον γνωστό στο Χαλάνδρι νομίζω τελευταία έπεσε ένας εξώστης με το βάρος του χιονιού και επίσης ένας είχε πέσει πιο παλιά δεν μπορώ να θυμηθώ όμως που. Δεν μπορώ να μην σχολιάσω σαν Αρχιτέκτονας και ειδικός στην διαμόρφωση και το Interior και outdoor design χώρων, πως ναι τώρα πιά στο Instagram και με την βοήθεια του google μπορείς να βρεις πολύ ωραίες φωτογραφίες χώρων!!!
    -1 points
  24. Είσαι κακιά! Μην πω εγω την άποψη μου αμεσως να με κοκκινησετε. παρατήρηση. Οφφ Τόπικ. Προσβλητικός προς συνομιλητή. Σχολιασμός Φήμης. Λαμβάνεις ποινή. Didonis
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.