Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      26.346


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      9.159


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      19.071


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 17/02/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. ξεκινας απο την θεωρια ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΣΥΝΤΑΞΗ ΠΡΑΞΕΩΝ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Νοεμβρίου 2012 μελετας και τον ν 1337/83 [τον βρισκεις κωδικοποιημενο] μετα ....ξαναρωτας
    4 points
  2. Ηράκλειο -> θάλασσα ερώτηση προς Κρητικούς : με τι νερό παρασκευάζουν το σκυρόδεμα τα εργοστάσια;
    3 points
  3. 600 ευρώ για εκτός δεν έχει αλλάξει κάτι, άρα σωστά τα λες.
    2 points
  4. υπαρχει αυτη η συζητηση υπαρχει και αυτο δες εδω http://www.minagric.gr/index.php/el/the-ministry-2/agricultural-policy στο αγροτης επιχειρηματιας και αυτο που δεν ηθελε να ανεβει... https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:"αδεια δομησης για υπογειο οινοποιειο"&page=0 Πριν χρονια καναμε μια συζητηση για επι πλεον τμ. υπογειου σε ¨"οινοπαραγωγικες" περιοχες. -------------------------------- Να οικτιρεις την χωρα, όπου αναγκαζεται μια γιαγια να γινει κλεφτης τροφιμων...
    2 points
  5. Χθεσινή ενημέρωση από λογιστήριο της εταιρείας μου είναι ότι το σύστημα (για τους εργοδότες) άνοιξε, κόλλησε και τους άφηνε να περνούν στοιχεία διορθωτικά στις ΑΠΔ μόνο μέχρι κάποια ημνια, και ακολούθως εγκαταλείφθηκε μέχρι νεωτέρας. Υπάρχει αισιοδοξία ότι δεν θα τα χάσουμε (εφόσον ανακοινώθηκε) αλλά θα πάρει καιρό. Παράλληλα έχω υποβάλλει και ερώτημα προς τον ΕΦΚΑ, αν και δεν νομίζω να πάρω έγκαιρα απάντηση Αν κάποιος έχει νεότερα απο την εταιρεία του ή τον ΕΦΚΑ ας ενημερώσει
    2 points
  6. https://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/koinonia/373981/kriti-katerrefse-balkoni-sto-irakleio-apo-thayma-den-thrinisame-thymata-eikones
    1 point
  7. κι ένα πρόσθετο προβληματάκι στην υπέροχη ηλίθια ηλεκτρονική μας διακυβέρνηση την βεβαίωση (ή ότι απαιτείται) στα ΚΕΠ πρέπει να την κάνει υπάλληλος που να διαθέτει ηλεκτρονική υπογραφή στα καθ' ημάς αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πάμε στην διπλανή πόλη 30 χλμ μακριά γιατί στο δικό μας δεν έχουν και να βρούμε κάποιον που δουλεύει μάλιστα με μειωμένο ωράριο. γιατί μπορεί... ηλιθιοδέστερον δε όλων ότι πρέπει να έχεις και κάτι να σε σκανάρουν από αυτά τα πιστοποιητικά ή τεστ του απαρτχάιντ
    1 point
  8. Όπως συζητήσαμε και στο άλλο νήμα, η προτεινόμενη λύση είναι να μπει το υφιστάμενο προ 83 χωρίς Ο.Α κατηγορία 2 ΄(ή ακόμη και κατ 1 αν πληροί τα κριτήρια) και οι εργασίες αποπεράτωσης όπως είπες με κατηγορία 5 (ειδικές περιπτώσεις με κατ εξαίρεση υπαγωγή)
    1 point
  9. Το τότε κτίριο θεωρείται χωρίς άδεια. Αρα δεν εφαρμόζεται η κατ3. Όλο κατ2. Και όχι μονο το μετατοπισμένο ως ΥΔ ΥΚ.
    1 point
  10. Ας υπογράψουν μόνοι τους την δήλωση. Ή ψάχνεις αυτά που έχει εξηγήσει σε προηγούμενες σελίδες ο Ιάσονας και τους τα μεταφέρεις.
    1 point
  11. τους λες αυτο αλλο η -κοινη - αιτηση, αλλο οι -ξεχωριστες - βεβαιωσεις. Άρθρο 99 Δικαιολογητικά υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του παρόντος Στις περιπτώσεις περισσοτέρων αυθαιρέτων κτιρίων ή/και αυτοτελών διηρημένων ιδιοκτησιών στο οικόπεδο/γήπεδο ο ιδιοκτήτης ή οι συνιδιοκτήτες μπορούν από κοινού να υποβάλλουν μία ή περισσότερες αιτήσεις υπαγωγής αυθαιρέτων. Το γεγονός αυτό δεν επηρεάζει τον αριθμό των βεβαιώσεων μηχανικού που τυχόν θα απαιτηθούν για τη σύνταξη συμβολαιογραφικών πράξεων, επισημαίνοντας ότι για κάθε αυτοτελή και διακεκριμένη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία συντάσσεται χωριστή βεβαίωση μηχανικού. Εξουσιοδοτημένος μηχανικός εισάγει στο πληροφοριακό σύστημα του παρόντος τα στοιχεία και δικαιολογητικά που αφορούν την αυθαίρετη κατασκευή ή την αυθαίρετη αλλαγή χρήσης, συμπληρώνοντας τα φύλλα καταγραφής σύμφωνα με το Παράρτημα A και τις ρυθμίσεις των επομένων άρθρων.κλπ... Και εαν προκειται για οικογενειακη οικοδομη, τα πραγματα θα πανε καλα... Αν προκειται για διαφορετικους συνιδιοκτητες το αποφευγουμε παντοτε. Δυσκολα θα βρεις 10-15 συνιδιοκτητες να συμφωνήσουν και να αναθεσουν απο κοινου. [ενας απο τους λογους ειναι οτι, θα εμφανισθουν αυθαιρεσιες που δεν φαινονταν μεχρι σημερα και δεν υπολογιζονταν στις δαπανες κοινοχρηστων,] Πληγες ανοιγεις. [υγ εδω στο φορουμ εχουν αναφερθει τρεις ολες κι ολες τετοιες περιπτωσεις, μικρων οικογενειακων οικοδομων]
    1 point
  12. Οι συνάδελφοι επισημαίνουν το εξής σημείο του παραρτήματος: όταν υφίσταται κτίριο προ του 1955 ή όταν υπάρχει απόφαση εξαίρεσης από την κατεδάφιση (γ* φάση ν. 1337/83). για το πότε επιλέγεται "ΝΑΙ" στην άδεια. Αν δεν έχει εκδοθεί οποιαδήποτε Ο.Α. θα πρέπει να επιλεχθεί "ΟΧΙ" και κατά συνέπεια δεν τίθεται θέμα υπολογισμού πλαγίων αποστάσεων (και γενικά θέσης) και ΥΚ. Για την ΥΔ δεν είμαι σίγουρος αν μπορείς να αφαιρέσεις την επιφάνεια της τακτοποίησης.
    1 point
  13. Επειδή έχεις ανοίξει ερώτημα σε άλλο νήμα και σπάμε τις απαντήσεις, καλύτερα συνέχισε στο πρώτο ερώτημα. Κατηγορία 3 δεν έχει νόημα διότι δεν εχει Ο.Α άρα δεν έχει εγκεκριμένη θέση. Όπως αναφέρω και στο άλλο σου ερώτημα, η καλύτερη λύση είναι να το δηλώσεις ολόκληρο ως κατηγορία 2 (+την κατ. 5- ακίνητο που ανήκει στις εξαιρέσεις της υπαγωγής -για τις εργασίες αποπεράτωσης). Έτσι θα φύγει τελείως και η συζήτηση για την θέση κτιρίου.
    1 point
  14. έκανα τοπογραφικό και είδα ότι το κτίσμα είναι μετατοπισμένο. οπότε έβαλα το περίγραμμα του τότε και το περίγραμμα το τώρα στην υφιστάμενη θέση και όπου προεξέχει το λαμβάνω ως ΥΔ και ΥΚ. Ο μηχανικός του αγοραστή θέλει να βάλω κατηγορία 3 (περ.γιδ)αυτή τη μετατόπιση κι εγώ διαφωνώ ακιβώς διότι δεν έχουμε οικοδομική αδεια...γι αυτό το ρωτάω.
    1 point
  15. Νομίζω πως, για άδειες που έχουν εκδοθεί προ ΝΟΚ, δεν χρειάζεται ελ. δόμησης Πάνε με την παλιά διαδικασία : υ.δ. & τεχν. έκθεση μηχανικού και υ.δ. ιδιοκτήτη
    1 point
  16. Προσωπικά δεν έχω εμπειρία σε ανάλογη περίπτωση, για να γνωρίζω και πως εξελίχθηκε. Ίσως μάλιστα να μην είναι ακόμα η ώρα να γνωρίζουμε τις συνέπειες. Εύχομαι όπως λες να "διευκολύνεις" τους συναδέρφους και όχι το αντίθετο. Σημειώνω ξανά ότι η παρέμβαση μου αφορούσε το γεγονός ότι οι πληροφορίες που μας προσέφερες έχουν ξανασυζητηθεί, ενώ τα σημεία που έχει θίξει ο Ιάσονας στο παρελθόν δε νομίζω να έχουν αμφισβητηθεί σε κάποια επιχειρηματολόγηση. Έτσι θέλω να πω δεν "προχωράει" η συζήτηση.
    1 point
  17. Έχει συζητηθεί το θέμα άπειρες φορές. Ο νόμος θεωρητικά το επιτρέπει. Στην πράξη όμως δεν υπάρχει καμία οδηγία (εγκύκλιος ή νόμος) για τον τρόπο υπολογισμού και συντελεστών σε κοινή δήλωση. Τα προβλήματα που μπορεί να ανακύψουν στο μέλλον δεν θα είναι εύκολο να λυθούν. Παράδειγμα, ένας από τους δυο να σταματήσει να πληρώνει τις δόσεις προστίμου και ο άλλος να μην μπορεί να εκδώσει βεβαίωση μεταβίβασης για την δική του οριζόντια κλπ. Η επικρατούσα άποψη στο παρόν φόρουμ από έγκριτους συναδέλφους είναι να αποφεύγεται η κοινή δήλωση ακόμη και σε Ο.Ι ίδιου ιδιοκτήτη. Δεν συζητάμε καν για κοινή δήλωση σε Ο.Ι διαφορετικών ιδιοκτητών.
    1 point
  18. Δεν έκρινα την πρόθεση, αλλά το αποτέλεσμα, εφόσον δεν μετέφερες και πληροφορίες που βοηθούν να διεκπεραιωθούν προβλήματα που εν δυνάμει δημιουργούνται σε μεταβιβάσεις κλπ. όταν γίνεται κοινή δήλωση.
    1 point
  19. Κάθε ΟΙ δικαιούται τη δική της υπαγωγή στον 4495. Έχει τα δικά της ΦΚ, τους δικούς της μοναδικούς συντελεστές υπερβάσεων, τις δικές της λοιπές πολεοδομικές και κτιριοδομικές παραβάσεις, τη δική της Κατηγορία υπαγωγής, το δικό της παράβολο, το δικό της ανταποδοτικό τέλος, το δικό της πρόστιμο, κ.λπ., τα οποία δεν μπερδεύονται και δεν συμπαρασύρονται (ή συμπαρασύρουν) από τα αντίστοιχα άλλης ή άλλων ΟΙ. Όποιος το καταλάβει αυτό, θα κάνει τόσο τη δική του ζωή, όσο και των πελατών - ιδιοκτητών, εύκολη και στο παρόν και ειδικότερα στο μέλλον.... Περισσότερο λιανά δεν γίνεται!
    1 point
  20. σωστη η ερωτηση μια προχειρη ερευνα δειχνει οτι καποιο προβλημα υπαρχει στα Λιονταρια https://www.neakriti.gr/article/kriti/irakleio/1643008/irakleio-epese-provolos-katastimatos-sta-liodaria-eikones/ περιοχη Πατελων https://www.cnn.gr/ellada/story/294159/sarose-i-karmel-tin-kriti-epese-mpalkoni-sto-hrakleio-provlimata-se-aerodromia-kai-limania κι εδω https://www.zarpanews.gr/kriti-epese-mpalkoni-polykatoikias-apo-tychi-den-thrinisame-thymata/ κι εδω https://www.cretalive.gr/kriti/epese-mpalkoni-stin-periohi-toy-kolymbitirioy
    1 point
  21. Δυστυχως οι ποινικες ευθυνες του μηχανικου παραγραφονται (παγκοσμια πρωτοτυπια) 25 χρονια απο την επελευση του γεγονοτος. Ο νομικος μας μπορει να δωσει τα φωτα του.
    1 point
  22. Κοίταξε αν είναι εκτός σχεδίου τότε πάει με την μικρότερη της Π.Ε. Αργολίδος άρα 500Ε. Ο οικισμός όμως είναι εντός αντικειμενικού, και η τιμή που παραθέτεις παραπέμπει σε τμήμα εντός αντικειμενικού. Οπότε αν μπορείς δώσε συντ/νες ΕΓΣΑ να δούμε ακριβώς το σημείο.
    1 point
  23. Χειρισμός εξόδων στο myDATA Α) Χαρακτηρισμός παραστατικών που έχουν διαβιβαστεί από τον εκδότη Με "Αναζήτηση Παραστατικών" (Εκδότης/Λήπτης: Λήπτης) εντοπίζονται τα τιμολόγια εξόδων που έχουν διαβιβαστεί και πρέπει να χαρακτηριστούν. Επιλέγεται το παραστατικό και μετά ο "Χαρακτηρισμός Εξόδων". Στη συνέχεια υπάρχουν διάφορες επιλογές ανάλογα με το αντικείμενο της συναλλαγής. Εάν, για παράδειγμα, έχει γίνει αγορά αναλωσίμων από ένα βιβλιοχαρτοπωλείο: Κατηγορία: "2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Λοιπά έξοδα (Ε3_585_016)" Όταν ολοκληρωθεί ο χαρακτηρισμός όλων των γραμμών του παραστατικού επιλέγεται η "Αποστολή χαρακτηρισμών". Β) Εισφορές ΕΦΚΑ ελεύθερου επαγγελματία Είδος παραστατικού: "Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής" Τύπος παραστατικού: "ΕΦΚΑ" Γενικά στοιχεία παραστατικού Σειρά: 0, ΑΑ: 042022 (για εισφορές Απριλίου), Ημερομηνία: η ημερομηνία έκδοσης του ειδοποιητηρίου Στοιχεία εκδότη: συμπληρώνεται ο ΑΦΜ του ΕΦΚΑ Σύνοψη: συμπληρώνεται το ποσό στην καθαρή αξία Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων (Ε3_585_007)" Γ) Λογαριασμοί (Ρεύμα — Νερό — Τηλέφωνο) Είδος παραστατικού: "Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής" Τύπος παραστατικού: "Παραστατικά Οντότητας ως Αναγράφονται από την ίδια" Γενικά στοιχεία παραστατικού Σειρά: 0, ΑΑ: ο αριθμός του λογαριασμού Ημερομηνία: η ημερομηνία έκδοσης του λογαριασμού Στοιχεία εκδότη: συμπληρώνεται ο ΑΦΜ του παρόχου Σύνοψη: Δεν επιλέγεται μονάδα μέτρησης Συμπληρώνεται το μέρος του ποσού που έχει ΦΠΑ στην καθαρή αξία Συντ. ΦΠΑ: 6% (ρεύμα), 13% (νερό), 24% (τηλέφωνο) Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ενέργεια (Ε3_585_011)" ή "Ύδρευση (Ε3_585_012)" ή "Τηλεπικοινωνίες (Ε3_585_013)" Πρόσθετη γραμμή για το ρεύμα: Σύνοψη: Συμπληρώνεται το μέρος του ποσού που δεν έχει ΦΠΑ στην καθαρή αξία Συντ. ΦΠΑ: 0% Αιτία εξαίρεσης από ΦΠΑ: Χωρίς ΦΠΑ – άρθρο 2 και 3 του Κώδικα ΦΠΑ Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ενέργεια (Ε3_585_011)" Πρόσθετη γραμμή για το νερό: Σύνοψη: Συμπληρώνεται το μέρος του ποσού που έχει ΦΠΑ 24% στην καθαρή αξία Συντ. ΦΠΑ: 24% Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ύδρευση (Ε3_585_012)" Δ) Ενοίκιο επαγγελματικής στέγης (διαβίβαση από τον μισθωτή) Είδος παραστατικού: "Ειδικό στοιχείο (Έξοδο) – Απόδειξη Πληρωμής" Τύπος παραστατικού: "Ενοίκιο Έξοδο" Γενικά στοιχεία παραστατικού Συμπληρώνονται σειρά, ΑΑ και ημερομηνία Στοιχεία εκδότη: συμπληρώνεται ο ΑΦΜ του εκμισθωτή Σύνοψη: Συμπληρώνεται το ποσό στην καθαρή αξία Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ενοίκια (Ε3_585_014)" Ε) Συνδρομή ΤΕΕ Είδος παραστατικού: "Λήψη παραστατικών λιανικής" Τύπος παραστατικού: "Συνδρομές" Γενικά στοιχεία παραστατικού Σειρά: 0, ΑΑ: ο Αρ. Πρωτ. Ημερομηνία: η ημερομηνία έκδοσης του ειδοποιητηρίου Σύνοψη: Συμπληρώνεται το ποσό στην καθαρή αξία Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Λοιπά έξοδα (Ε3_585_016)" ΣΤ) Αποσβέσεις παγίων Είδος παραστατικού: Εγγραφές Οντότητας Τύπος παραστατικού: Αποσβέσεις Σύνοψη: Συμπληρώνεται το ποσό στην καθαρή αξία Χαρακτηρισμός Κατηγορία: 2.8 Αποσβέσεις Παγίων Είδος: Αποσβέσεις (Ε3_587) Η προθεσμία για όλα εκτός από τις αποσβέσεις είναι μέχρι την υποβολή της δήλωσης ΦΠΑ. Για τις αποσβέσεις είναι μέχρι την υποβολή της φορολογικής δήλωσης. Συμπλήρωση: Στα έξοδα που έχουν ΦΠΑ (δηλαδή τα Α και Γ) πρέπει να προστεθεί και ο σχετικός χαρακτηρισμός (επιπλέον όσων έχω προαναφέρει). Συνεπώς, στον "Χαρακτηρισμό εξόδων" επιλέγεται "Προσθήκη Χαρακτηρισμού". Κατηγορία: "Χαρακτηρισμοί ΦΠΑ" Είδος: "Αγορές και δαπάνες στο εσωτερικό της χώρας (VAT_361)" Στο πεδίο "Ποσό" συμπληρώνεται η καθαρή αξία και όχι το ποσό του φόρου. Το VAT_36x είναι ο κωδικός του πεδίου της περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ. Για αγορά παγίων (εξοπλισμού) επιλέγεται το VAT_362.
    1 point
  24. Όλα είναι θέμα στεγανών. Για να ξεπεραστούν θα πρέπει να περιγράφονται ξεκάθαρα στην τεχνική έκθεση, επειδή εχουμε δει όλοι μας βεβαιώσεις συναδέλφων (αλλά και παλαιότερες δικές μας...) που μας πέφτουν τα σαγόνια. Θα πρέπει να γίνει περιγραφή του εμβαδού της άδειας, του εμβαδού της σύστασης καθώς και της αποτύπωσης. Έπειτα η κατηγοριοποίηση της αυθαιρεσίας, βάσει της §γ/96 και έπειτα της §3/81 και της §2θ/82. Θα πρέπει να αναφέρεται αν καταπατούνται τα κοινόχρηστα ή όχι, και αν ναι αναφέρονται τα σχετικά με το 98 με τις ΥΔ τον χρόνο τον όγκο κλπ. Γενικότερα αν έχεις μια σωστή ΤΕ περιορίζονται οι αντιδράσεις. Αν θέλετε στήνουμε και έναν μπούσουλα ΤΕ (που εχουμε ολοι αναπτύξει με τον καιρό) Φυσικά πάντα ενημερώνουμε εκ των προτέρων τους συνεργάτες...
    1 point
  25. Ναι. Είναι καρεκλοκένταυροι ή αλλιώς "βλήματα".... Αν δεν γίνει κατανοητό (όπως αυτοί το καταλαβαίνουν) δεν πρόκειται ποτέ να προχωρήσει σε συμβόλαιο.... Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο έδωσα τη συμβουλή "πρώτα δέσε το γαϊδαρό σου" και μετά προχώρα....
    1 point
  26. Καλησπέρα,η παρ. 11.α. αφορά ανέγερση και σε αδόμητο,ενώ η 11.β. επέκταση,εκσυγχρονισμό κλπ.σε γήπεδο για το οποίο είχε ήδη,-πριν τη δημοσίευση του νόμου-,εκδοθεί άδεια.
    1 point
  27. Ναι,και στις επι μέρους επιλογές θα επιλέξεις "Κατεδαφίσεις σε.....κλπ κλπ και σε οριστική υπαγωγή ή περαίωση των νόμων κλπ κλπ 4495 συμφωνα με την παρ.γ (ξέχασαν το 4 από το 4.γ.) του άρθρου 29. Υ.γ.προσοχή-εξαιρούνται σε κάθε περίπτωση τα προϋφ.55 που θέλουν άδεια κατεδάφισης
    1 point
  28. Καλημέρα,δεν ισχύει το παραπάνω.Άσχετα με την συζήτηση που έχετε με τον Δημήτρη αναφορικά με την απόσταση των 200μ.,στο Κτηματολόγιο βγαίνει Πιστοποιητικό Natura για οποιαδήποτε περιοχή και σε οποιοδήποτε στάδιο κτηματογράφησης,αρκεί να έχεις το dxf του γηπέδου σου,όπως σωστά σου επισημαίνει ο συνάδελφος @mallias77,παραπάνω.
    1 point
  29. Συνάδελφε,βγάλτε το σκεπτικό αυτό από το μυαλό σας.Ισχύει,σύμφωνα με το άρθρο 100,μόνο για υπερβάσεις ύψους-όταν δεν υπερβαίνουμε το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής,παρότι έχουμε υπερβεί το εγκεκριμένο της άδειας,υπολογίζουμε με αναλυτικό- και σε καμία περίπτωση για κάλυψη και δόμηση.Οποιαδήποτε υπέρβαση κάλυψης και δόμησης σε σχέση με τα εγκεκριμένα της άδειας,δηλώνεται με επιφάνεια χώρου και παίρνει συντελεστή υπέρβασης κάλυψης και δόμησης αντίστοιχα.Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις μέσα στο νόμο,αλλά εσείς αναφέρεστε στον γενικό κανόνα.
    1 point
  30. Αν αμφιβάλλεις για το εντός/εκτός πρόσφατα τέθηκε σε λειτουργία στο Κτηματολόγιο μία νέα ενότητα "Πιστοποιητικά Natura".(Δεν το έχω χρησιμοποιήσει,αλλά υπάρχει κι έχει οδηγίες για να κάνεις αίτηση με συντ/μενες του γηπέδου).Ελπίζω να βοηθήσει.
    1 point
  31. Τουλάχιστον έτσι το καταλαβαίνω κι εγώ.Γιατί δεν στέλνεις κι ένα ερώτημα?Θα βοηθούσε κι εμάς αν το επιβεβαίωνες ειδικά για την ΜΣΕ,ως επιπλέον πληροφορία.
    1 point
  32. Καλησπέρα,εννοείς ότι δεν έχει κατασκευαστεί η τοιχοποιΐα,που ορίζει σαφώς το περίγραμμα του Η.Χ.?
    1 point
  33. Δεν άλλαξε ποτέ το κείμενο,και κακώς το υποστηρίζουν.Η παρ.2 είναι σαφέστατη,και το εδάφιο α) επίσης: 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που: α) υφίστανται πριν από τις 30.11.1955, ημερομηνία έναρξης ισχύος του από 9.8.1955 β.δ., και ισχύει.
    1 point
  34. Οι οδηγίες αυτές υπάρχουν αναλυτικά στη σελίδα 3 της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΔΕΠΕΑ/Γ/172335/2016.
    1 point
  35. Εκτός αν εμπίπτει στις γενικές εξαιρέσεις του άρθρου 1 (π.χ.Κατηγορία 1 ή 2),ή κάποια από τις λοιπές εξαιρέσεις του άρθρου 2.
    1 point
  36. Αν χρησιμοποιείς AutoCAD μπορείς, πριν το offset, να ορίσεις την μεταβλητή OFFSETGAPTYPE σε 2 και θα έχεις την σωστή οικοδομική γραμμή (χωρίς να χρειάζεσαι κύκλους).
    1 point
  37. Στην ίδια απόφασηκαι στο ίδιο άρθρο υπάρχει αυτό 6. Μέχρι την ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής διαδικασίας μεταφοράς των στοιχείων των δηλώσεων οι δικαιοπραξίες που πραγματοποιούνται σε ακίνητα που έχουν δηλωθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4014/2011 πραγματοποιούνται με έκδοση βεβαίωσης μεταβίβασης σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρούσα και συνοδεύονται από την πράξη υπαγωγής όπως αυτή εκδίδεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4014/2011. Σε αυτή την περίπτωση, με ευθύνη του ιδιοκτήτη και του μηχανικού που συνέταξε την ανωτέρω βεβαίωση του ν.4495/2017, η δήλωση του ν.4014/2011 μεταφέρεται υποχρεωτικά εντός 60 ημερών από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας, στις διατάξεις του ν.4495/2017.
    1 point
  38. Μόνο τα απόβλητα θέλουν ΣΔΑ. Ότι ανακυκλώσεις, αποθηκεύσεις, επαναχρησιμοποιήσεις, πουλήσεις κλπ (δεν πάει για πέταμα), με τεκμηρίωση, αυτά τα περιγράφεις ως ποσότητες και αναφέρεις τι τα κάνεις με μία έκθεση. Επίσης η ΤΟΤΕΕ 2 του ΚΕΝΑΚ έχει ειδικά βάρη υλικών. Μπορείς να βγάλεις από εκεί τόνους από τον όγκο τους.
    1 point
  39. Καλησπέρα, η εξωτ. θερμ/ση λογικά δεν παράγει απόβλητα, οπότε απομένει η ανακατασκευή της στέγης. Μέχρι 500 kg δεν έχεις θέμα, αν είναι να επέμβεις σε μικρό τμήμα της στέγης τότε κάνε ΥΔ ότι δεν θα παραχθούν απόβλητα.
    1 point
  40. Δες στην συνημμένη εγκύκλιο. Αναγραφή επί του τοπογραφικού διαγράμματος υπεύθυνης δήλωσης του ν.1599/1986 στην οποία θα δηλώνεται ότι η θέση του ακινήτου, όπως αυτή προσδιορίζεται γεωχωρικά σε σχέση με τον αναρτημένο δασικό χάρτη, δεν εμπίπτει σε περιοχή που διέπεται από τις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας. Στην ίδια δήλωση θα αναφέρεται και το στάδιο στο οποίο βρίσκεται ο δασικός χάρτης. Οδηγία-Δασικά_Οικοδομικές-Άδειες.pdf
    1 point
  41. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ Δηλώνω ότι, αναφορικώς με την υπ’ αρίθμ. 123456789 ΔΗΛΩΣΗ Ν.4495/2017, που έχει ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΚΩΔΙΚΟ 69438GGGG32E20451, όλα τα δικαιολογητικά στοιχεία, μελέτες, έγγραφα, σχέδια κ.λπ. αυτής, έχουν υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης από το Ν.4495/2017 προθεσμίας στο ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝ & ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ ΤΟΥ Ν.4495/2017 του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ). Το παρόν σχέδιο είναι ταυτόσημο με αυτό, που έχει εισαχθεί σε ηλεκτρονική μορφή. O μηχανικός
    1 point
  42. Επιεικώς απαράδεκτη τοποθέτηση. Το παρόν φόρουμ, μπορεί να έχει ως βασικό άξονα το αντικείμενο του μηχανικού, αλλά είναι ανοιχτό σε όλους. Δεν είναι μια κλειστή λέσχη ειδικού προσανατολισμού, αλλά απευθύνεται σε όποιον αντιμετωπίζει τεχνικό πρόβλημα. Και φροντίζει για τη διαμόρφωση υγιούς τρόπου σκέψης τόσο σε συναδέλφους, όσο και σε ιδιώτες. Συνεπώς εδώ, ή συμμετοχή των μηχανικών δεν είναι "εξ οφίτσιο" δεδομένη, αλλά υπόκειται στη συμμόρφωση των κανόνων που είναι κοινοί για όλους. Τέλος, ο ενημερωμένος πολίτης είναι το βασικό συστατικό μιας υγιούς κοινωνίας υ.γ. Προτιμώ τον "ξερόλα" ιδιώτη, από τον "ξερόλα" μηχανικό. Στον πρώτο, μπορείς εύκολα να αλλάξεις αντίληψη, στο δεύτερο, ίσως όχι
    1 point
  43. Καλημέρα , οπότε στην περίπτωση που επιθυμεί ο ιδιοκτήτης να κατασκευάσει πέργκολα κάτω από 50τ.μ. δεν απαιτείται κάτι , προχωράει κανονικά στην κατασκευή ;
    1 point
  44. Εγώ να κάνω μια άλλη ερώτηση! Τις πέργκολες σύμφωνα με τα παραπάνω τις νομιμοποιούμε? Ή όσες είναι πριν τις 27/07/11 τις νομιμοποιούμε κι τις υπόλοιπες τις θεωρούμε νόμιμες σύμφωνα με το νέο νόμο?
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.