Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/03/2022 σε όλες τις περιοχές
-
Εδάφιο, η ή θ ή ια της σχετικής απόφασης. Λογικά το πιο εύκολο που σε καλύπτει είναι το ι για απαλλαγή. η) στατικά ανεξάρτητοι βοηθητικοί χώροι κατηγορίας σπουδαιότητας Σ2 και εμβαδού κάτοψης μέχρι 25m 2 έκαστος, (...) ι) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο είναι μικρότερο σε επιφάνεια από 25 τ.μ., ια) το σύνολο των αυθαιρέτων κατασκευών ανά διηρημένη ιδιοκτησία ή ανεξάρτητο κτίριο δεν επιφέρει αύξηση των κατακόρυφων φορτίων άνω του 20% για κατηγορία σπουδαιότητας Σ2 σύμφωνα με τον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό (ΕΑΚ) και 10% για κατηγορίες σπουδαιότητας Σ3 και Σ4 για τη διηρημένη ιδιοκτησία αυτή ή το ανεξάρτητο κτίριο,2 points
-
Δεν γίνεται δεκτό το τοπογραφικό διότι πέραν των κανόνων που θα πρέπει να εφαρμοστούν, εσύ δεν θα το έχεις υπογράψει ψηφιακά. Οπότε το κλείνουμε εδώ το ερώτημα. Στο τέλος τέλος, αν δεν συμφέρει να έχεις ψηφιακή υπογραφή και έχεις μόνο ένα τοπογραφικό, δώσε το να το υπογράψει άλλος συνάδελφος όπως προείπα.2 points
-
@Giallou Σου απάντησε ο dimitris GM. Θα ήθελα, επιπρόσθετα, να προτείνω: πριν κάνεις οτιδήποτε να συνεννοηθείς με τον συμβολαιογράφο, γιατί μπορεί να ακούγεται ωραία η μονομερής τροποποίηση αλλά δύσκολα εφαρμόζεται.1 point
-
Εχεις αυθαιρεσιες εκ κατασκευης και σε ολους τους οροφους; Εαν ναι, τότε πας και τακτοποιεις με την παρ. 5, με τα α' και β' που τα εχεις και τα δυο, Και μετα πας με τις δυο πρωτες σειρες της παρ. 7 για την μονομερη τροποποιηση της συστασης. Μονος σου. οπως ρητα το γραφει η παρ. 7 Η παρ. 9 αφορα αλλα θεματα "καταληψης εκτος νομιμου ογκου" Δεν καταλαβα τι εχεις στην πισω πλευρα του διαμερισματος και σε ποια κοινοχρηστα εχεις επεκταθει; δες τα ΠΜ1 point
-
Αφού η υφιστάμενη κατάσταση, συμπίπτει και με το κτηματολόγιο, λογικά δεν θα υπάρξει κάποιο θέμα με το ιδιοκτησιακό. Οπότε μπορείς να προχωρήσεις και στην υπαγωγή.1 point
-
1 point
-
διαχωρισμος στο αρθρο 29 του4495στο "λστ" αναλυτικες οδηγιες και έγγραφα στο ΦΕΚ 1843/2020 αρθρο 2 παρ. 2 και αρθρ. 4 παρ. "λστ"1 point
-
@χαιδω Ναι. Το επιτρεπόμενο πλάτος καθορίζεται στην παράγραφο 3 του άρθρου 16 του ΝΟΚ. @Giallou Δεν κάνεις λάθος, αυτό ισχύει.1 point
-
Διαβάζεις αυτό και επανέρχεσαι με απορίες.1 point
-
Έχεις αυθαίρετη κατασκευή μικρότερη των 25 τμ άρα και αυτή εξαιρείται της ΜΣΕ. Διαφορετικά αν δεν θες να το πας με το εμβαδό καθότι ειναι ανοιχτός Η/Χ, θα πρέπει να αποδείξεις ότι το σύνολο της αυθαιρεσίας του ανοιχτού Η/Χ δεν επιφέρει αύξηση >20% στα φορτία.1 point
-
εδώ 372. ΦΕΚ 1457 5.6.2014 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΥΡΩΚΩΔΙΚΩΝ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΕΘΝ. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ.pdf1 point
-
ΦΕΜ πληρώνουμε όταν η μελέτη που εκπονούμε εγκρίνεται από δημόσια υπηρεσία, κάτι που κατά την γνώμη μου δεν ισχύει στα ΠΕΑ.1 point
-
1 point
-
Οπως εδω και καιρο μονο για τα κτιρια απο σκυροδεμα .Για τα αλλα ευρωκωδικες1 point
-
Όπως είπα και προηγουμένως παραλείπεις τον χαρακτηρισμό ΦΠΑ. Παραθέτω από την δημοσίευση για τα έξοδα τον τρόπο που γίνεται αυτός:1 point
-
Δεν μου απάντησες αν η επιστροφή των υλικών έγινε με πιστωτικό τιμολόγιο. Αφού μπορείς να επιλέξεις το παραστατικό, κάνε τον χαρακτηρισμό σύμφωνα με την δημοσίευση για τα έξοδα (είναι εντός πλαισίου στη σελίδα 27). Αν κάτι δεν καταλαβαίνεις, ξαναγράψε.1 point
-
1- Από εμένα δεν... αλλά αν βρεις κάτι καλό σφύρα 2- Να του γνωρίσουμε τον γάτο μου..... τα ίδια περίπου.1 point
-
Εδω ακόμα καποιοι υπογράφουν τοπογραφικά με ημ/νια Ιουνιος 2018 τι λεμε τωρα... Απαραδεκτο το συστημα χορηγησης της ΨΥ αλλα απο την αλλη εχει το καλο οτι ξεκαθαρισε το τοπιο απο τους υπογραφακηδες. Τωρα βεβαια θα εχουμε τους ψηφιακους υπογραφακηδες αλλα ειναι τοσο μπιζιλο το συστημα που δεν συμφερει κανεναν..1 point
-
1 point
-
Μπορείς να κάνεις αίτηση στην ΥΔΟΜ, συνοδευόμενη από εξαρτημένο διάγραμμα και τίτλους. Εναλλακτικά, μπορείς (ενδεχομένως) και με απόσπασμα ορθοφωτοχάρτη με το περίγραμμα του ακινήτου Επικοινώνησε με την Υπηρεσία, και κάνε ό,τι σου πουν1 point
-
@vagias Άδεια κατεδάφισης και συμβούλιο αρχιτεκτονικής.1 point
-
Εάν βγάλει φουρούσια υψικορμα , ουσιαστικά δεν μιλάμε για πρόβολο αλλά για 2 τριεριστες . Απλά εγώ με τις τριεριστες έχω ένα "κόλλημα" , γι αυτο και ανέφερα την λύση με το πεπλατυσμένο δοκάρι. Χωρίς φουρούσια πρόβολος 3.5 μέτρων σε συμβατικό οικοδομικό έργο δεν παίζει.1 point
-
@dimitris GM Να σου πω τι σε μπερδεύει. Κάνεις την παραδοχή ότι η σύσταση είναι η πραγματικότητα, κάτι που δεν ισχύει πάντα. Για την διαπίστωση παραβάσεων του Ν 4495 συγκρίνουμε την άδεια με την πραγματικότητα και όχι με την σύσταση. Όταν η αποτύπωση διαφέρει από την άδεια έχουμε δ.δ., είτε η σύσταση είναι σωστή είτε όχι. Δηλαδή, στο τελευταίο σου παράδειγμα "με άδεια 60/60 τ.μ. και σύσταση 60/60 τ.μ. αλλά στην πραγματικότητα 55/65", έχουμε διαφορετική διαμερισμάτωση του Ν 4495. Απαραίτητη διευκρίνηση: Τα παραπάνω δεν τα έγραψα με σκοπό να ακυρώσω την θέση του αγαπητού και αξιοσέβαστου dimitris GM, αλλά για να εξηγήσω τι εννοώ.1 point
-
Δεν θελω να απαριθμισω τη σωρεια θεματων που προκυπτουν γιατι κατι τετοιο δεν οδηγει πουθενα μεσω του διαδικτυου. Ας εξετασει ο συναδελφος τα συν και τα πλην και ας κανει οτι νομιζει καλυτερο.1 point
-
@Aenor Σωστά όλα πλην της τελευταίας λέξης. Δ. δ. έχουμε όταν τα υλοποιημένα όρια των οριζόντιων ιδιοκτησιών είναι διαφορετικά με τα όρια της άδειας μόνο, όχι και της σύστασης. Όταν η σύσταση συμβαδίζει με την πραγματικότητα δεν χρειάζεται τροποποίηση, ενώ όταν συμφωνεί με την άδεια πρέπει να τροποποιηθεί.1 point
-
Παράβαση δ.δ. δεν είναι μόνο η μεταβολή του εμβαδού. Διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου υπάρχει όταν τα περιγράμματα των διαμερισμάτων είναι διαφοροποιημένα σε σχέση με αυτά της άδειας. Ακόμα και στην περίπτωση που οι επιφάνειες των ιδιοκτησιών ενός ορόφου παραμένουν οι ίδιες, μπορεί να υπάρχει διαφορετική διαμερισμάτωση. Αναφέρομαι στην τελευταία δημοσίευση του dimitris GM.1 point
-
Πρακτικά αναφέρεστε σε ένα ορθογώνιο τραπέζιο εκ περιστροφής. Όλες οι απαντήσεις που ζητάτε, βρίσκονται εδώ.1 point
-
1 point
-
@N1kola5 Ακόμα και να ήθελες να βάλεις δοκάρια εκατέρωθεν του προβόλου, θα είχες κάτι σαν στήριξη και όχι στήριξη (δηλαδή, αναξιόπιστη λύση). Το statics της multisoft ανήκει στην κατηγορία των προγραμμάτων "ξέρεις από vespa;". Εύχρηστο και αποδοτικό αλλά ακατάλληλο για την αντιμετώπιση εξεζητημένων καταστάσεων. Εν ολίγοις, προτείνω να εγκαταλείψεις την ιδέα αυτού του προβόλου. Δεν μπορώ, όμως, να μην ρωτήσω: Σε αυτόν τον χώρο 3,50 χ 8,40, τι θα φτιάξουν; Σαλόνι και τραπεζαρία με πλήρη εξοπλισμό; Χωρίς να έχω την πρόθεση να επέμβω στην μελέτη κανενός, το μπαλκόνι είναι μπαλκόνι και όχι καθιστικό.1 point
-
@Roukat Όπως θα έχεις παρατηρήσει η εξαγωγή των ποσοστών έχει γίνει βάσει του αθροίσματος "όγκος διαμερίσματος συν όγκος κοινοχρήστων". Ο όγκος των κοινοχρήστων του ισογείου δεν λαμβάνεται υπόψιν, δηλαδή δεν υπολογίζεται ο όγκος κοινοχρήστων που αναλογεί στο κάθε διαμέρισμα. Αυτό, βεβαίως, δεν είναι σωστό.1 point
-
Στο άρθρο 83 (παρ. 2, εδάφιο β) του Ν 4495/17 αναφέρεται ότι "δεν έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές καθ’ υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης και του ύψους". Η μη κατασκευή τμήματος δεν δημιουργεί υπέρβαση.1 point
-
@lemon_ Δεν υπάρχει αυθαιρεσία λόγω μη κατασκευής τμήματος του κτιρίου. Μπορείς να εκδώσεις βεβαίωση.1 point
-
@Κώστας_τοπο Δεν η πρώτη φορά που η υποστήριξη του ΤΕΕ δίνει εξόφθαλμα λανθασμένη απάντηση.1 point
-
Για την υπαγωγή υποβάλλεται αίτηση και υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη, τεχνική έκθεση μηχανικού και φωτογραφίες, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του παρόντος (από το άρθρο) ναι αλλά το λεκτικό είναι γδ) αλλαγή των διαστάσεων των ανοιγμάτων και μετατόπισή τους, οπότε καλύτερα έτσι που το έβαλες. Με το εγκεκριμένο. Γενικά όλα αυτά τα διφορούμενα, αν δεν είναι δυσβάσταχτο το κόστος, τα πάω με το δυσμενέστερο, για να μην έχουμε τρεχάματα αργότερα (θα έχουμε κάποια στιγμή, απλά να αποφεύγουμε ότι μπορούμε)1 point
-
Δεν υπάρχει καμμία διαφορά απλά με την οριστική μπορείς να προσθέσεις κάποιο δικαιολογιτικό ενώ αν εχει γίνει η περαίωση όχι .1 point
-
Πέντε χρόνια καθυστέρηση για το αυτονόητο : α. Ως προς τις περιπτώσεις έκδοσης άδειας νομιμοποίησης αυθαίρετων κατασκευών που δεν παραβιάζουν τις πολεοδομικές διατάξεις (περ.α΄): Από τις διατάξεις του άρθρου 106 του ν. 4495/2017, όπως ισχύει, προκύπτει ότι όσον αφορά περιπτώσεις αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων για τις οποίες εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης, και υπό την προϋπόθεση καταβολής του παραβόλου της περίπτωσης ι΄ του άρθρου 99 και έκδοσης σχετικής οικοδομικής άδειας νομιμοποίησης εντός δύο (2) ετών ή έγκρισης εργασιών κατεδάφισης εντός έξι (6) μηνών από την καταβολή του, δεν οφείλεται άλλο πρόστιμο. Παρερχομένου δε απράκτου χρονικού διαστήματος δύο (2) ετών, για λόγους οφειλόμενους σε υπαιτιότητα του αιτούντος, εφαρμόζονται σωρευτικά οι διατάξεις για την κατεδάφιση και επιβολή προστίμου αυθαιρέτων. Ωστόσο, διαπιστώνεται ότι στην περίπτωση αυθαιρέτων κατασκευών , οι οποίες έχουν ανεγερθεί χωρίς οικοδομική άδεια μετά το έτος 1983 και δεν παραβιάζουν τις πολεοδομικές διατάξεις, δυνάμενες να υπαχθούν στην ευνοϊκή ρύθμιση του άρθρου 106 του ανωτέρω νόμου, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η δήλωση υπαγωγής τους στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, δεν δίδεται άλλη επιλογή κατηγορίας αυθαιρέτου κατασκευής πλην της κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/ 2017. Μετά τις 31.9.2020, όμως, δεν είναι πλέον δυνατή η υπαγωγή αυθαιρέτων κατασκευών της κατηγορίας 5 του άρθρου 96 του ν.4495/2017, πλην των προβλεπομένων στο άρθρο 28 του ν. 4759/2020 περιπτώσεων. Συνεπώς, εξαιτίας της ύπαρξης του νομοθετικού αυτού κενού ακυρώνονται οι ευνοϊκές διατάξεις του άρθρου 106 του ως άνω νόμου, για τις αυθαίρετες κατασκευές που έχουν τις προϋποθέσεις υπαγωγής σε αυτόν, δηλαδή για ακίνητα που ανεγέρθησαν χωρίς οικοδομική άδεια και για τα οποία μπορεί να εκδοθεί άδεια νομιμοποίησης, προκειμένου αυτά να καταστούν καθόλα νόμιμα. Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, κατά την άποψη της αρμόδιας υπηρεσίας( Διεύθυνση Εφαρμογής Σχεδιασμού και Ελέγχου Δομημένου Περιβάλλοντος) του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, θα ήταν θετική σχετική ρύθμιση, κυρίως όσον αφορά το πληροφοριακό σύστημα δήλωσης αυθαιρέτων του ΤΕΕ, ούτως ώστε οι αυθαίρετες κατασκευές, οι οποίες πληρούν τις προϋποθέσεις υπαγωγής τους στις ρυθμίσεις του άρθρου 106 του ν.4495/2017, να μην δηλώνονται ως εμπίπτουσες στην κατηγορία 5 του άρθρου 96 του ίδιου νόμου και να καθίσταται δυνατή η υπαγωγή τους στις διατάξεις του εν λόγω άρθρου. Πράξη-23-Υπαγωγή-ειδικών-περιπτώσεων-αυθαιρέτων-κατηγορίας-5.pdf1 point
-
1 point
-
Αυτό λύνεται γενικά, πάντως με υαλοκαθαριστές γυαλιών.-2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-