Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. alexandra_

    alexandra_

    Members


    • Πόντοι

      17

    • Περιεχόμενα

      97


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      16

    • Περιεχόμενα

      9.159


  3. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      16

    • Περιεχόμενα

      10.260


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      14

    • Περιεχόμενα

      26.346


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/05/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. @zazeng θα συμφωνήσω με τον @Doctorbike Η τοιχοποιία ήταν νομίμως υφιστάμενη για τον Ν3843 οπότε ορθά ρυθμίστηκε μόνο το καθαρό...
    4 points
  2. ξαναδεστε το ΦΕΚ Β 334, τι γραφει Β) Καταχώριση Ιδιοκτησιών: Περιγραφή και τεκμηρί- ωση των οικοπέδων ή γηπέδων ή κτιρίων ή τμημάτων αυτών που αποτελούν αυτοτελείς ιδιοκτησίες. α. Σε περίπτωση που το σύνολο του οικοπέδου ή γη- πέδου, το οποίο αφορά η προγενέστερη καταχώριση Οικοπέδου / Γηπέδου, αποτελεί ενιαία αδιαίρετη ιδιοκτη- σία, καταχωρείται μία ιδιοκτησία, ανεξαρτήτως ύπαρξης και αριθμού κτισμάτων σε αυτό. Εφόσον στο οικόπεδο ή γήπεδο υφίσταται σύσταση οριζοντίου ή καθέτου ιδιο- κτησίας, η καταχώριση γίνεται ανά αυτοτελή διηρημένη ιδιοκτησία. Ξεχωριστή καταχώριση γίνεται για το σύνολο των κοινοχρήστων χώρων του οικοπέδου ή γηπέδου. Η καταχώριση των κοινοχρήστων χώρων του οικοπέδου ή γηπέδου δεν απαιτείται για την ολοκλήρωση της κα- ταχώρισης της ιδιοκτησίας. Κοινοχρηστοι χωροι του οικοπεδου ή γηπεδου ειναι διαφορετικοι απο τους κοινοχρηστους και κοινοκτητους της οικοδομης και αφορουν χρησεις διελευσης ή αλλες συμφωνιες. Δεν ειναι η εισοδος/σκαλες/διαδρομοι μιας οικοδομης Γνωμη μου ειναι οτι, με τα κοινοχρηστα της οικοδομης δεν θα ασχοληθει κανενας, και καποια στιγμη, οταν δεν θα αναλαμβανει κανενας την ευθυνη και τα εξοδα, καπως θα το "αφαιρεσουν"
    3 points
  3. και ο αλλος τροπος με τους κωδικους σου μπαίνεις στο ΕΚ με το ΚΑΕΚ και σου δειχνει ολες τις ΟΙ.. καλημερα παυλε,
    3 points
  4. Για το 2 είναι προφανές ότι δεν ήταν νομίμως υφιστάμενα αλλά καλά κάνεις και το επισημαίνεις... Για το 1, αν εννοείς τους πλευρικούς τοίχους και αν δεν υπήρχαν στην κάτοψη προφανώς και θέλουν ρύθμιση. Αν εννοείς τον τοίχο που κλείνει τον Η/Χ (πρόσωπο), αφού δεν υπήρχε ποτέ προφανώς και θα έπρεπε να συμπεριληφθεί στην ρύθμιση (3843 ή 4178 ή 4495) Λέγοντας "Η τοιχοποιία ήταν νομίμως υφιστάμενη" εννοώ αυτήν που εμφανίζει η θεωρημένη κάτοψη/τομή/όψη
    3 points
  5. Που βασίζεται το «πρέπει» της συμβολαιογράφου; Ναι, η εγκύκλιος 4 μιλάει για τη δυνατότητα να μεταφερθεί μια δήλωση αλλά δεν είναι υποχρεωτικό κ πάλι. Από που προκύπτει το ότι είναι αναγκαστικό; Αυτό αναρωτιέμαι; Δεν βρίσκω πουθενά διάταξη που να ορίζει την υποχρεωτική μεταφορά τους
    3 points
  6. Ναι φυσικά δε μετράει στον υπολογισμό προστίμου. Αλλά στην επιφάνεια της ιδιοκτησίας προσμετράται. Στην δήλωση θα έπρεπε να αναφέρεται η τελική επιφάνεια της οριζόντιας ιδιοκτησίας καθώς και το εμβαδό που υπολογίζεται στο πρόστιμο... Προσωπικά θεωρώ ότι μπορεί να αναφερθεί στην ηλεκτρονική ταυτότητα χωρίς να γίνει καμιά επέμβαση με 4495...
    3 points
  7. Σύμφωνα με το 4495, άρθρο 82 παρ 2-ζ μπορεί να γίνει συμβόλαιο με ολοκληρωμένη δήλωση 4014. Το ότι στο σύστημα της ταυτότητας δεν υπάρχει επιλογή του 4014, είναι άλλο θέμα. Βάσει νόμου πάντως επιτρέπεται. Ακομα, δεν έχω βρει κάποια διάταξη σε νομοθεσία που να καθιστά υποχρεωτική τη μεταφορά ολοκληρωμένων δηλώσεων του 4014 σε μεταγενέστερο νόμο.
    3 points
  8. Ναι, άρα για τις περιπτώσεις που έκαναν συμβόλαια εκείνη τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο υπάρχει υποχρέωση μεταφοράς. Ωστόσο, στο ίδιο άρθρο στην παράγραφο 6 αναφέρει: "Εντός της ανωτέρω προθεσμίας είναι δυνατή η μεταφορά των δηλώσεων υπαγωγής ν. 4014/2011 στις διατάξεις του ν. 4495/2017 μέσω του ν. 4178/2013, κατόπιν ηλεκτρονικού αιτήματος του εξουσιοδοτημένου μηχανικού. Τα στοιχεία της δήλωσης, οι πληρωμές καθώς και τα ήδη υποβληθέντα αρχεία και σχέδια μεταφέρονται στη νέα δήλωση, η οποία συμπληρώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4495/2017." Δεν είναι υποχρεωτικό για κάθε ολοκληρωμένη δήλωση να μεταφερθεί στον Ν.4495/17. Εγώ αυτό καταλαβαίνω. Και για αυτό το λόγο πουθενά δεν γράφει και το ΤΕΕ ότι πρέπει να μεταφερθούν. Και στην απάντησή τους γράφουν "μπορούσαν να υπαχθούν".
    3 points
  9. Πολύ σωστά τα είπαν στην απάντησή τους, αλλά πουθενά δεν υπάρχει διάταξη περί υποχρέωσης μεταφοράς ολοκληρωμένης δήλωσης Ν.4014 σε μεταγενέστερο νόμο.
    3 points
  10. Όπως σας είπε ο συνάδελφος είναι. Εφόσον παραμένει κατηγορία 5 στον 4495, δε μπορεί να μεταφερθεί καθώς θα λάβει νέα ημερομηνία υπαγωγής και δε θα μπορεί να οριστικοποιηθεί. Στον 4178 δε μπορείτε να τη μεταφέρετε και να μην την πάτε στον 4495 αφού ο 4178 έχει λήξει και η ημερομηνία υπαγωγής θα είναι σημερινή. Εφόσον είχαν ανέβει και όλα τα δικαιολογητικά στον 4014, κανονικά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στο να προχωρήσει κανονικά η υπόθεση. Ο σύλλογος των συμβολαιογράφων αυθαίρετα έχει δώσει οδηγία να μη γίνονται δεκτές δηλώσεις του 4014 για συμβόλαια, πράγμα που δεν αναφέρεται πουθενά στη νομοθεσία. Ίσα ίσα αναφέρεται ξεκάθαρα το αντίθετο στο άρθρο 82 του 4495 στην παράγραφο 2-ζ. Τα πιο "προβληματικά" επομένως ακίνητα είναι αυτά κατηγορίας 5 με μη ολοκληρωμένη δήλωση στον 4014.
    3 points
  11. Βέβαια ο "συγγραφέας" της νουβέλας 3843/10 μέσα σε πελάγη αφέλειας, έγραψε ότι για τον υπολογισμό του προστίμου θα μετρήσετε το δάπεδο ... δεν έγραψε ότι αυτό το εμβαδόν θα είναι και το τελικό της ιδιοκτησίας και πολύ περισσότερο, ούτε καν σκέφτηκε για το πώς όλα αυτά θα γίνουν αποδεκτά στο Ηνωμένο Βασίλειο των Συμβολαιογράφων...
    2 points
  12. Με 0,06 χιλιοστα "υπολοιπα", αυτα προερχονται απο καταχωρησεις που τις περνουσαν μεχρι 4 δεκαδικα, γιατι δεν ειχαν προβλεψει....για περισσοτερα. Αρα στο τελος ολο και θα περισσεψουν μερικα "αγνωστα" Αντε να δουμε ποιος θα "ανασυνταξει" τους πινακες και τι θα κανεις αν σου ζητησουν συναινεση του 100%.... Ασε που, αν μιλαμε για το συνηθες, 100 χιλιοστα "αερα", αυτα τα χιλιοστα, εχουν "εγκαταλειφθει" εδω και χρονια και δεν τα γραφει κανενας, ωστε να προκυπτουν σαν "αγνωστος"...με τελικο ιδιοκτητη το Δημοσιο... [Το Δημοσιο, γυρευοντας μπελαδες πηγαινε...ας δουμε τι θα κανει τωρα σαν ιδιοκτητης αερα... Ηδη προσπαθει να απεγκλωβισθει απο τα "αγνωστα δικαιωματα", που εδωσε εντολη καποιος βιαστικος υπουργος να μεταβιβασθουν στην μεριδα του Δημοσιου σε 26 - νομιζω - κτηματολογικα γραφεια... και τωρα ψαχνουν τροπο να τα ...επιστρεψουν.] Εδω και μηνες η ΠΟΜΙΔΑ εχει κανει συγκεκριμενες προτασεις στο Υπουργειο για την επιλυση του σοβαρου θεματος αυτων των χιλιοστων...πλην όμως....δεεεν.....
    2 points
  13. Ποια ακριβώς είναι τα "επιστημονικά" μας? Το ότι το 90% των μηχανικών δεν ξέρουν να κάνουν τέτοια αυτοψία και τις ανάλογες μετρήσεις? ΄Ή το ότι αν ο ιδιώτης δεν πάρει μυρωδιά ότι εδώ παίζει κάτι σοβαρό θα πάει σε έναν σοβατζή που θα του πει "θα σου βάλω εγώ μάστορα αστάρι-κόλλα-δίχτυ και θα στο κάνω κούκλα". Στο επάγγελμα μας πρέπει να τηρούμε την ανάλογη "επιστημονικότητα", όχι από ψώνιο ή φαντασμάρα αλλά ώστε να δώσουμε στον ιδιώτη να καταλάβει με εκλαικευμένο τρόπο το φαινόμενο και ένα-δυο χρήσιμα tips ώστε να αποφύγει το κακό. Από όποια πλευρά...Εμένα τουλάχιστον αυτό μου επιβάλλει η συνείδηση μου.
    2 points
  14. ".......6. Μέχρι την ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής διαδικασίας μεταφοράς των στοιχείων των δηλώσεων οι δικαιοπραξίες που πραγματοποιούνται σε ακίνητα που έχουν δηλωθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4014/2011 πραγματοποιούνται με έκδοση βεβαίωσης μεταβίβασης σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρούσα και συνοδεύονται από την πράξη υπαγωγής όπως αυτή εκδίδεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4014/2011. Σε αυτή την περίπτωση, με ευθύνη του ιδιοκτήτη και του μηχανικού που συνέταξε την ανωτέρω βεβαίωση του ν. 4495/2017, η δήλωση του ν. 4014/2011 μεταφέρεται υποχρεωτικά εντός 60 ημερών από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας, στις διατάξεις του ν. 4495/2017......". Κι αφού ήδη έχουν "...ενεργοποιηθεί οι ηλεκτρονικές διαδικασίες" τρεχάτε ποδαράκια μου.... ΚΥΑ - ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ.pdf
    2 points
  15. Συμφωνώ απόλυτα με τον @ΙΑΣΟΝΑΣ για αυτό ακριβώς το λόγο κάνουμε φύλλο και φτερό το διάγραμμα κάλυψης όταν ελέγχουμε μια τακτοποίηση, πόσο μάλλον δύο για το ίδιο ακίνητο (3843, 4178,4495 κλπ.) @zazeng κανένας συμβολαιογράφος δεν έχει καμία αρμοδιότητα να κρίνει τον τρόπο υπολογισμού προστίμων ή τα φύλλα καταγραφής. Μόνο να διαβάσει την τεχνική έκθεση/περιγραφή επιτρέπεται (και μάλιστα σε "read only" mode), οπότε αν δεν του αρέσει η εκεί εμβαδομέτρηση, η επόμενη επιλογή που έχει είναι να εμβαδομετρήσει μόνος του το διαμέρισμα ή να δώσει κατατακτήριες για μηχανικός, ώστε αφού αποφοιτήσει να είναι σε θέση να καταλαβαίνει ότι υπάρχουν πολλών ειδών υπολογισμοί εμβαδού (βλ. ΣΔ, εμβαδόν αυθαιρεσίας για καταλογισμό προστίμου, εμβαδόν κάλυψης, μη προσμετρούμενοι χώροι κλπ.), αλλά το τελικό εμβαδόν ιδιοκτησίας είναι μονοσήμαντη έννοια οπότε είναι πολύ λογικό να μην ταυτίζεται με τα προηγούμενα. Δυστυχώς η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας. Η χειρότερη ατάκα που ακούω τακτικά από συμβολαιογράφους (αδιάβαστους/αρνητές της ανάγνωσης του νόμου) σε αντιπαραθέσεις απόψεων είναι: "Μα σε δηλώσεις άλλων μηχανικών το έχω δει κάπως διαφορετικά...." και τότε φυσικά καταλαβαίνω ότι έπεσα σε "εμπειροτέχνη" 😂 Η τεχνική έκθεση λύνει όλες αυτές τις απορίες και η καλή συνεργασία με τον σωστό συμβολαιογράφο φέρνει πάντα θετικά αποτελέσματα για όλους.
    2 points
  16. Λαμβάνοντας υπόψην μονον όσα αναφέρεις στο ερώτημά σου, η άποψή μου είναι ότι, αφενός μεν ορθώς δεν αναφέρθηκε η ρύθμιση στην αποδοχή κληρονομιάς, αφετέρου δε ναι ο κληρονόμος μπορεί να εξουσιοδοτήσει για να ανοιχθεί κ.λπ. η δήλωση (βεβαίως στα σχόλια αυτής οφείλει ο μηχανικός ν' αναφέρει τα της αποδοχής κ.λπ.). Ας μην ξεχαστεί ότι, από την στιγμή που θα ανοίξει η δήλωση όλα τα έγγραφα κ.λπ. οφείλουν ν' αντικατασταθούν με νέα στα στοιχεία του νέου ιδιοκτήτη.
    2 points
  17. Μην είσαι απολύτως σίγουρος γι' αυτό!!! Εξαρτάται πάντα από την κάθε περίπτωση.... Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή!!! Π.χ.1: O τοίχος πλήρωσης του H/Y χώρου 99% δεν ήταν νομίμως υφιστάμενος και χρήζει ρύθμισης... Π.χ.2: Χώροι εκτός του εγκεκριμένου κτιριακού όγκου που κακώς ρυθμίστηκαν με τον 3843 δεν ήταν νομίμως υφιστάμενοι και χρήζουν ρύθμισης... κ.λπ.
    2 points
  18. Και θα επιμείνω.. μια χαρά γίνεται ταυτότητα με εκκρεμείς ΚΑΤ3.
    2 points
  19. Μπορει το ΤΕΕ να απαντησε "μπορεις να την κανεις τωρα", αλλά αυτο το ειπε με βαση οτι δεν ηταν υποχρεωτικη η τακτοποιηση, στην βεβαιωση νομιμοτητας.. Αυτο δεν σημαινει οτι μπορεις και μετα την ΗΤΚ...γι αυτο λεει "τωρα" Εξ άλλου, για την "μη καταγραφη σε συμβολαια σημερα", ουτε μπορεις ειπε, ουτε οχι. Αλλα, εάν το ρωτουσε καποιος, θα ελεγε, το προφανες "Καλα, ....λες να μην τα γραψεις ούτε σημερα...και που ξερει ο μηχανικος μετα απο 10 χρονια οτι αυτα "υπηρχαν" Και πώς θα γινονται μεταβιβασεις στα επομενα χρονια...εαν κατα την ΗΤΚ δεν ειναι τακτοποιημενες και οι κατ.3; Γυρναμε γυρω γυρω στο ιδιο θεμα εδω και χρονια Τις κατ. 3 τις καταγραφουμε, όποιος θελει τακτοποιει, όποιος δεν θελει τις αφηνει για αργοτερα. Ηλεκτροκινητη ταυτοτητα.... δεν γινεται με εκκρεμεις κατ. 3.
    2 points
  20. Δεν εχω συναντήσει τέτοιο θέμα με κανέναν συμβολαιογράφο όλα αυτά τα χρόνια. Και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που είχα και με αρκετούς συμβολαιογράφους. Απλα πρέπει να γράψεις την σημείωση που ανεφερα παραπάνω.
    2 points
  21. Για το πρώτο ερώτημα βάζεις το εμβαδόν μαζί με τους εξωτερικούς τοίχους (έστω 50 τ.μ.) και στις παρατηρήσεις αναφέρεις ότι για τον καταλογισμό του προστίμου σύμφωνα με τον Ν.3843/10 ρυθμίστηκαν 46 τ.μ. Σήμερα, το υπόγειο που μετατράπηκε σε κατοικία είναι 50 τ.μ. Για το 2ο ερώτημα θα πρέπει όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή και εκδοθεί το ΠΕΚ, μέσα σε διάστημα 4 μηνών να κάνεις ΗΤ.
    2 points
  22. 2 points
  23. Το θέμα βέβαια είναι ότι μπήκα τώρα στο σύστημα της ταυτότητας και στις πράξεις δεν έχει επιλογή για Ν.4014!! Δεν μπορώ να καταλάβω από που προκύπτει ότι πρέπει μια ολοκληρωμένη δήλωση Ν.4014 να μεταφερθεί. Βεβαίωση πάντως μπορούμε να δώσουμε. Άλλο αν οι συμβολαιογράφοι δεν το δέχονται λόγω συλλόγου.
    2 points
  24. Μην μπερδεύεις το ένα με το άλλο. Καμία σχολή δεν σε ενημερώνει για όλες τις εμπορικές τεχνολογικές εξελίξεις, σου δημιουργεί όμως το υπόβαθρο ώστε να μπορείς να τις κατανοείς και αργότερα να τις κριτικάρεις. Επίσης, όσο πιο καλό είναι το θεωρητικό υπόβαθρο που σου δημιουργεί τόσο σε βοηθάει να καταλαβαίνεις και αποτελέσματα ερευνητικών δημοσιεύσεων. Εκτός από τα πολύ σωστά που σου 'γραψε ο συνάδελφος παρά πάνω, ένας άλλος καλός δρόμος για να μπεις στο νόημα των εμπορικών εξελίξεων είναι να πηγαίνεις σε εκθέσεις. Η έκθεση για ένα νέο μηχανικό είναι το α και το ω. Υπάρχουν πολλοί νέοι συνάδελφοι οι οποίοι στα περίπτερα δεν δηλώνουν καν τον επιστημονικό τους τίτλο, ούτε δείχνουν κάποια ιδιαίτερη γνώση, παριστάνουν τους άσχετους και ρωτάνε ακόμη και χαζά πράγματα τους εκθέτες. Αυτοί φεύγουν από 'κει σοφότεροι! Επίσης υπάρχει και ακόμη καλύτερος δρόμος που περνάει από τον ΚΑΛΟ προμηθευτή. Από αυτούς έχω μάθει τα περισσότερα. Γιατί στόχος του προμηθευτή που θέλει να μείνει στην αγορά είναι η δημιουργία κλίματος φιλίας και εμπιστοσύνης προς τον τεχνικό επαγγελματία που θα αποδεχθεί και θα προωθήσει το προϊόν του.
    1 point
  25. Εκεί που ο νόμος ήθελε να το ορίσει ρητά το όρισε και αναφέρομαι στην περίπτωση έκδοσης ΕΕΔΜΚ για απλή συρματοπερίφραξη σε γήπεδα ακόμη και μη άρτια και μη οικοδομήσιμα. Στις άλλες όμως περιπτώσεις δεν το όρισε να μπορεί να εκδοθεί μικρής κλίμακας σε μη άρτια και μη οικοδομήσιμα. Ενδεχομένως να υπάρχει κάποιο κενο νόμου ή όντως ο νομοθέτης σκέφτηκε ότι μάλλον ήταν αυτονόητο για τους μηχανικούς να μην επιτρέπεται η έκδοση ακόμη και ΕΕΔΜΚ σε μη άρτιο-μη οικοδομήσιμο. Πάντως δεν έχουμε καταλήξει στα σίγουρα κάπου και η συζήτηση γίνεται πιο ενδιαφέρουσα, όταν για παράδειγμα κάποτε εκδόθηκε νόμιμα μια Ο.Α σε άρτιο και οικοδομήσιμο γήπεδο και στη συνέχεια άλλαξε το πολεοδομικό καθεστώς και το γήπεδο δεν είναι πλέον άρτιο και οικοδομήσιμο. Εύλογα λοιπόν θα αναρρωτηθούμε ποιες διατάξεις παραβιάζονται εάν, στηθούν σκαλωσιές για βάψιμο, σοβάδες, ή γίνουν αλλαγές στην εσωτερική διαρρύθμιση κλπ, δηλαδή για εργασίες που δεν θα αλλοιώσουν πολεοδομικά μεγέθη αλλά θα αποτελέσουν εργασίες για την συντήρηση του κτιρίου (παλιά τις λέγαμε για λόγους υγιεινής και χρήσης). Δεν φταίμε εμείς συνάδελφοι που δεν μπορούμε να καταλήξουμε σε βέβαιο συμπέρασμα. Η όλη νομοθεσία φταίει που είναι ασαφής και συγχρόνως μεταβάλλεται συνεχώς.
    1 point
  26. Η απάντηση βρίσκεται στα συμβόλαια. Βρες την σύσταση (ή κάποιον άλλο τίτλο) για το διαμέρισμα που σε ενδιαφέρει και από εκεί θα καταλάβεις αν πρόκειται για μία σύσταση οριζόντια που αφορά και τις δύο πολυκατοικίες από κοινού (--> καταχώρηση του όλου οικοπέδου στην ΗΤ) ή για σύσταση οριζόντια επί καθέτου (--> καταχώρηση μόνο του τμήματος του οικοπέδου που αποτελεί την κάθετη και που θα περιγράφεται με σαφήνεια στο συμβόλαιο). Επίσης θα μπορούσες να το δεις και από τα στοιχεία του κτηματολογίου.
    1 point
  27. Ο ποιητής συγκεκριμένα για τους τοίχους του υπογείου, τους είχε αποδεχθεί καθόσον προϋπήρχαν στα εγκεκριμένα σχέδια της ΟΑ, ως βοηθητικός χώρος όμως!!! Όταν π.χ. η χρήση του συγκεκριμένου βοηθητικού χώρου άλλαξε και έγινε κύριος χώρος και ο "συνάδελφος" τη ρύθμισε με το Ν.3843, κακώς ξέχασε να μετρήσει και τους τοίχους, γι' αυτό ο ποιητής κραυγάζει και λέει "υφίσταται αυθαιρεσία"...... (ξεχνώντας την ομοιοκαταληξία)!!!
    1 point
  28. Το να ξεκινάς από την τιμή, είναι λάθος. Πρώτα, ελέγχεις τη νομιμότητα της κατασκευής και τη δυνατότητα αναθεώρησης της άδειας Κατόπιν, ελέγχεις την ποιότητα της κατασκευής με έμπειρο μηχανικό. Τέλος, ελέγχεις τη διαρρύθμιση και τη δυνατότητα πιθανών αλλαγών της Κι επιμένω στον έμπειρο (αλλά κι έντιμο) μηχανικό, διότι θα σε κατευθύνει σωστά αιτιολογώντας πλήρως την πρότασή του
    1 point
  29. για δες εδώ για αρχή κι εδώ, στα καθ ημάς
    1 point
  30. Σύμφωνα όμως και με την εγκλυκλιο 2 31/05/2019 για τον Ν.4495 η τοιχοποιία δεν μετράει για διάφορες περιπτώσεις αλλαγής χρήσης και στον Ν4495
    1 point
  31. Ενημέρωση από τον συμβολαιογράφο. Θα κάνω 2 ΗΤ όσες και οι νέες ιδιοκτησίες.....
    1 point
  32. @zazeng Δυστυχώς η ΗΤΚ απαιτεί ΠΕΑ, προκειμένου να είναι πλήρης, άσχετα από την πράξη για την οποία θα χρησιμοποιηθεί.
    1 point
  33. O νόμος λέει σαφώς: 1. Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία : α) το στέλεχος της οικοδομικής άδειας του κτιρίου, με τις αναθεωρήσεις της, β) τα σχέδια που συνοδεύουν την οικοδομική άδεια, καθώς και η μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων, εφόσον απαιτείται, γ) το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, δ) το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον έχει εκδοθεί, ε) δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων επί αυθαιρέτων, στ) τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο στην πραγματική του κατάσταση όταν αυτή δεν προκύπτει από τα στοιχεία των περιπτώσεων α, β και ε, ζ) το δελτίο δομικής τρωτότητας ή την τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου, που συνοδεύει αίτηση υπαγωγής στον ν.4178/2013 (Α174) ή τον παρόντα ή τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται, σύμφωνα με το άρθρο 99, η) τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχουν. Σε περίπτωση που η οικοδομική άδεια και τα στοιχεία που την συνοδεύουν δεν ανευρίσκονται στα αρχεία της οικείας υπηρεσίας, αντί γι' αυτά υποβάλλεται βεβαίωση απώλειας από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης Δεν αναφέρεται πουθενά ότι πρέπει να αναρτηθούν συμβόλαια και συστάσεις. Στο σύστημα ζητάνε μόνο την αναγραφή του αριθμού και του συμβολαιογράφου.
    1 point
  34. @rgelena Άρθρο 51 - N4495/17 Μετά την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του άρθρου 33 του παρόντος καταργούνται τα άρθρα 1 έως και 8 του ν.4030/2011, εκτός από την παρ.6 του άρθρου 2α του ν.4030/2011. Με τη δημοσίευση του παρόντος καταργείται το άρθρο 4 του ν.4067/12, εκτός από τις παραγράφους 2 (1;) και 4, οι οποίες καταργούνται μετά την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του άρθρου 33.
    1 point
  35. Όχι απαραίτητα. Η 61047 Φ.701.6/27-11-2009 Διευκρινιστική του Αρχηγείου Π. Σ, ορίζει ότι ο σχεδιασμός ενός παρόμοιου συστήματος μπορεί να γίνει ακόμη και με βάση το Αμερικανικό Πρότυπο NFPA 17A, ή άλλο επίσημο πρότυπο άλλης χώρας ελλείψει εναρμονισμένου Ευρωπαϊκού Προτύπου. Λείπει η δοκιμή. Κάθε εταιρεία έχει πάντα έναν μηχανισμό απομόνωσης του προωθητικού και του χημικού και ο μηχανικός που πραγματοποιεί τον έλεγχο δοκιμάζει με χειροκίνητη ενεργοποίηση του συστήματος τις εντολές του υποπίνακα ελέγχου, προς τα διάφορα υποσυστήματα, προωθητικού αερίου, υγραερίου, παροχής ηλεκτρικών εστιών, ανεμιστήρων χοανών κλπ. Οι διατομές μη σε απασχολούν γιατί οι αποστάσεις είναι μικρές βάσει νομοθεσίας και οι πιέσεις των προωθητικών μεγάλες. Αν θες να το ψάξεις ακόμη περισσότερο μπορείς να βρεις φυσικά και χημικά χαρακτηριστικά των αντίστοιχων ρευστών και σίγουρα τα μ,ν,Re τους από τους κατασκευαστές. Οπότε ξεκινάς από το τέλος του νήματος δλδ από τις Εταιρείες: https://formula.com.gr/index.php/gr/rfs-isafe Το παράδειγμα είναι ενδεικτικό, υπάρχουν κι άλλες εταιρείες με συστήματα τοπικής κατάσβεσης στην Ελλάδα.
    1 point
  36. 1300...για πρόσοψη σε Αριστοτέλους/Εθν. Αντιστάσεως
    1 point
  37. Καλημέρα, εγώ καταρχήν δεν μπορώ να βρω περίπτωση όπου ενώ με το παλιό (μικρότερο) Δ υπάρχει υπέρβαση, δεν υπάρχει υπέρβαση σήμερα με το νέο (μεγαλύτερο) Δ 'Οσον αφορά τον έλεγχο υπάρχοντος ΔΚ, προσωπικά δεν τον κάνω αφού οι ΟΑ έχουν ελεγχθεί.... Στο θέμα που έχεις με τα 2.5μ ως πλαϊνό όριο και Δ ως πίσω, σύμφωνα με το άρθρο 9 μπορούσες (και μπορείς ακόμα δηλαδή) να κρατήσεις μικρότερη απόσταση αν δεν μπορούσες να έχει κτίριο με ελάχιστο μήκος 9μ.
    1 point
  38. Καλημέρα... Η εισαγωγή της κάθετης γίνεται έτσι διότι το σύστημα δεν σε αφήνει να εισάγεις μετά οριζόντια επί καθέτου. Άρα περιγράφεις την κάθετη μόνη της για να υπάρχει η δυνατότητα εισαγωγής οριζοντίου...
    1 point
  39. Από ποιο σημείο του νόμου υπάρχει υποχρέωση ΗΤΚ μετά την ΕΕΔΜΚ????
    1 point
  40. @Lydia Tampouratzi Επί των τοπογραφικών διαγραμμάτων θα υπάρχει η σφραγίδα της εταιρείας (γιατί η αμοιβή κατατίθεται στο λογαριασμό της) και η υπογραφή (και σφραγίδα) του μελετητή μηχανικού. 1. Το δικαίωμα απορρέει από την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Δεν χρειάζεται να έχεις βιβλία γιατί η εταιρεία θα λαμβάνει την αμοιβή. Εσύ θα εξακολουθείς να πληρώνεσαι ως μισθωτή, χωρίς να εμπλέκεσαι με την αμοιβή του τοπογραφικού. 2. Δεν επιμερίζονται. Φέρεις ακέραια την ευθύνη της ορθότητας του τοπογραφικού και των αναγραφομένων επ' αυτού. Εκτός αν υπογράφει και άλλος μηχανικός μαζί μ' εσένα, οπότε είστε συνυπεύθυνοι. Δεν αλλάζει κάτι αν αποχωρήσεις από την εταιρεία. 3. Όχι, δεν υπάρχει. Μπορείς να διεκδικήσεις υψηλότερη αμοιβή και καλύτερη θέση. Ενδεχομένως να σου χρησιμεύσει το γεγονός ότι έχεις συντάξει έναν αριθμό τοπογραφικών για κάποια άλλη θέση εργασίας. Γενικά, δεν είναι καλή ιδέα να υπογράφεις μελέτες άλλων. Είναι, όμως, χρήσιμο να αναρωτηθείς γιατί σου ζητήθηκε κάτι τέτοιο.
    1 point
  41. για Αθηνα ειναι το ΦΕΚ Α76/2004 σε συνδυασμο με το ΦΕΚ Α194/1979
    1 point
  42. Καλημέρα-άρθρο 107,παρ.5β αα): αα) εργασιών επισκευής, οι οποίες αποβλέπουν στην υγιεινή, την αισθητική βελτίωση-αποκατάσταση, τη συνήθη συντήρησή τους, καθώς και εργασιών προσαρμογής, σύμφωνα με τα άρθρα 116 και 117, (Τα 116 και 117 αναφέρονται μόνο ως προς τις εργασίες προσαρμογής που επιβάλλονται από επιτροπές σε κτίρια αυτών των άρθρων.Δεν σε αφορά αυτό.) Εγκύκλιος 2: Οι εργασίες της περίπτωσης β της παρ.5 επιτρέπονται σε αυθαίρετες κατασκευές για τις οποίες δεν έχει περαιωθεί η διαδικασία της υπαγωγής ή δεν έχουν εξαιρεθεί οριστικά της κατεδάφισης.
    1 point
  43. Version 1

    14.821 downloads

    Περιλαμβάνει διάφορες αιτήσεις προς πολεοδομία όπως: Αίτηση αυτοψίας για σύνδεση με ΔΕΗ-Ύδρευση Αίτηση αυτοψίας επικινδυνότητας οικοδομής Αίτηση για αυτοψία Αίτηση για βεβαίωση για χώρους κύριας χρήσης Αίτηση για έγκριση καταλληλότητας Αίτηση για νέα οικοδομική άδεια Αίτηση για προσωρινή σύνδεση με ΔΕΗ-Ύδρευση Αίτηση για χορήγηση οικοδομικής άδειας από Δήμο Αίτηση για χορήγηση οικοδομικής άδειας από Κοινότητα Αίτηση για χορήγηση φωτοαντιγράφων Γενική αίτηση
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.