Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/09/2022 in Δημοσιεύσεις
-
Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο για τις εισφορές που αφορούν τον 08/2022 Προθεσμία λήξης η 30η Σεπτεμβρίου.4 points
-
Συνάδελφε ,ξαναδιάβασε τι λέει.... "η ορθή ή μη εφαρμογή των μελετών........και που όφειλε να ελέγξει..." Δεν όφειλε να ελέγξει τις μελέτες αλλά την εφαρμογή αυτών... Επίσης όχι όλων των μελετών αλλά αυτών που όφειλε να ελέγξει...2 points
-
Σας απάντησα προηγουμένως... Περισσότερες λεπτομέρειες δεν είναι δυνατόν ν' απαντηθούν εδώ.... Διότι θ' απαντηθούν λάθος και θα σας αποπροσανατολίσουν. Απαιτείται η διεξοδική μελέτη των πάντων (π.χ. ιδιοκτησιακό, πολεοδομικό, υπαγωγές, αυτοψία κ.λπ.). Συνιστώ, να βρείτε τον κατάλληλο (έμπειρο) μηχανικό της ευρύτερης περιοχής σας (όχι αυτόν που σας έκανε τη δήλωση, του οποίου ζητείστε τη νόμιμη παραίτηση), ο οποίος μαζί με το δικηγόρο σας θα αντιμετωπίσουν το θέμα σας.1 point
-
Παρότι η καταγγελία έχει ιδιοτελή κίνητρα (και ποιά, άλλωστε, είναι ανιδιοτελής?), αν έχουν γίνει τέτοια πράγματα (κι επειδή κάποτε θα πρέπει να αποβληθούν από την πιάτσα τα διάφορα λαμόγια τα οποία στερούν δουλειές από έντιμους συναδέλφους), η καταγγελία είναι επιβεβλημένη. Όχι μόνο στο ΕΤΕΑΝ, αλλά και στο ΥΠΕΝ (ενεργειακοί επιθεωρητές). Και χωρίς προειδοποίηση διότι είναι ΚΑΙ δημόσιο συμφέρον. Τους ανέντιμους, μόνο με τη νομιμότητα μπορείς να τους πολεμήσεις1 point
-
Για την ιστορία, χτες υπέβαλα όλα όσα είχαν ζητηθεί και σήμερα πήρα απάντηση περί επιτυχούς ολοκλήρωσης του έργου...1 point
-
1 point
-
Από ανάγνωση του κειμένου στο άρθρο 99 καταλαβαίνω: Δεν χρειάζεται να επιτευχθεί τίποτα μέχρι την 31/12 ή το 24μηνο αντίστοιχα. Οι προθεσμίες αφορούν μόνο στην υποβολή των δικαιολογητικών. Δεν προκύπτει καμία νέα υποχρέωση για την αλλαγή (είτε "μπρος" είτε "πίσω") της κατάστασης της υπαγωγής σε σχέση με αυτές τις προθεσμίες και προφανώς ισχύουν τα ήδη ορισμένα για αυτές τις διαδικασίες.1 point
-
1. Ναι. 2. Εκεί συμπληρώνεις το γινόμενο του ποσοστού που αντιστοιχεί στην εργασία επί τον προϋπολογισμό του έργου. Ο προϋπολογισμός εργασίας είναι η δαπάνη (ή το κόστος) μελέτης.1 point
-
Σωστά, επειδή συγκεκριμένα εδώ η ΜΣΕ μας ενδιαφέρει, ναι συμφωνώ για αυτή δεν θα ισχύει.1 point
-
Σωστά όλο το ξεχνάω αυτό. Θεωρώ ότι εξαιρείται η ΜΣΕ, όπως ίσχυε κ για το 12μηνο κ μετά για το 18μηνο. Εδώ εξαιρέθηκε από την ταυτότητα κτιρίου!1 point
-
Στα κατά τ'άλλα σημαντικά (και χιουμοριστικά) που αναφέρει ο φίλος zazeng να σημειώσω ότι με τις τελευταίες τροποποιήσεις η ημερομηνία 31/12/2022 αφορά και στις δηλώσεις του 4495 με ημ/νία πληρωμής παραβόλου πριν την 31/12/2020 (οριζόντια προθεσμία, όχι μόνο για τον 4178). Τουλάχιστον αυτό καταλαβαίνω. (γαλάζια κωδικοποίηση από kan62 προς το τέλος του άρθρου 99) Μάλλον γι'αυτό ανησυχεί ο yak, αν και όντως δεν σημαίνει ότι θα κλειδώσουν τα δικαιολογητικά (αντίστοιχα με ό,τι γινόταν μέχρι τώρα).1 point
-
Επειδή είσαι στο εξωτερικό, το ειδικό τμήμα κομμάντο περαίωσης δηλώσεων αυθαιρέτων του ΤΕΕ θα χρειαστεί τη συμβολή της ιντερπόλ για να σε βρει, οπότε μην ανησυχείς, εμένα θα με έχουν μπαγλαρώσει ανήμερα πρωτοχρονιά κ θα σου στείλω πμ από τη φυλακή να πας να κρυφτείς! Σοβαρά τώρα, η 5ετία λογίζεται από την ημερομηνία υπαγωγής της κάθε δήλωσης κ δεν είναι οριζόντια προθεσμία (πχ κατ5 ή αρχεία 4178), οπότε έχεις μίνιμουμ 7 μήνες - μια χαρά για αυτή τη δουλειά. Για το αν θα κλειδώνουν οι δηλώσεις, η άποψη μου είναι ότι θα γίνει ότι γίνεται με τα αρχεία του 4495, δλδ τπτ. Επιπτώσεις: Όπως σωστά επισήμανε ο @tettris οι επιπτώσεις καθορίζονται (από το άρθρο 99) στην Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507 – 11.5.2018 ΦΕΚ 1643B, το μόνο που βλέπω είναι αυτό (άρθρο 4 - Διαδικασία ενίσχυσης): "Μέχρι την υλοποίηση των εργασιών ενίσχυσης η εξ’ ολοκλήρου αυθαίρετη κατασκευή ή η αυθαίρετη προσθήκη δεν μισθώνεται και δεν λαμβάνει άδεια λειτουργίας." Επίσης ξεκαθαρίζει ότι είναι υποχρέωση του ιδιοκτήτη απο κει κ πέρα (αν προκύψει ανεπάρκεια). Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται κ η Αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631 – 14.11.2017 Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου για τη διαδικασία κ συγκεκριμένα το άρθρο 5, οπου πάλι δεν έχουμε αναφορά σε κυρώσεις (δεν έχει κ την εξουσιοδότηση άλλωστε). ----- @DIMITKLADO@tettrisθεωρητικά έχει αφαιρεθεί μάζα, οπότε έχουμε λιγότερη καταπόνηση, για τις επιπτώσεις της απώλειας του τελευταίου διαφράγματος θέλουμε τη βοήθεια του κοινού ( @pirsogiannis?). Οι υπόλοιπες διαφοροποιήσεις του φ.ο. είναι μείζον ζήτημα που φυσικά κ δεν ξεκαθαρίζεται πουθενά. Όταν έχω ΜΣΕ κ αυθαρεσίες που δεν περιλαμβάνονται σε αυτή (πχ μια αποθήκη στον ακάλυπτο) κάνω κ έκθεση.1 point
-
Όντως ως "μπλοκάκι" μπορείς να περνάς έξοδα. Η αντιμετώπισή τους όμως είναι αρκετά μπερδεμένη και θα σου πρότεινα να απευθυνθείς σε λογιστή γιατί τελικά θα πληρώσεις σε πρόστιμα περισσότερα από όσα θα κερδίσεις από το ΦΠΑ. Η αναμόρφωση στο Ε3 δεν γίνεται για να βγει ο φόρος με την κλίμακα των μισθωτών, αυτό γίνεται αυτόματα αφού τσεκάρεις τους αντίστοιχους κωδικούς. Δηλαδή συμπληρώνεις τα πάντα σαν να ήσουν ε.ε. αλλά ο τελικός υπολογισμός του φορολογητέου εισοδήματος γίνεται με την απλή πράξη: ΈΣΟΔΑ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ. Σε αυτό εδώ το θέμα μπορείς να βρεις περισσότερες πληροφορίες (με προσοχή γιατί οι αρχικές δημοσιεύσεις είναι πριν καν εφαρμοστεί ο νόμος και υπάρχουν αρκετές εικασίες). Αναμόρφωση όμως κάνεις για τις περιπτώσεις που αναφέρεις παρακάτω, πχ. λογαριασμός κινητού που χρησιμοποιείς και για προσωπική αλλά και για επαγγελματική χρήση. Εκεί υπολογίζεις το ποσό που θεωρείς ότι αφορά προσωπική χρήση και το αφαιρείς από το συνολικό έξοδο. Και μετά μπλέκεις με τις διαφορές λογιστικής και φορολογικής βάσης κλπ... Στα βιβλία σου πάντως δεν είναι σωστό να περάσεις ένα παραστατικό με μειωμένα ποσά. Επίσης δεν μου φαίνεται σωστό να περάσεις λογαριασμούς που εκδίδονται σε όνομα άλλου προσώπου. Τέλος υποθέτω από τα γραφόμενά σου ότι είσαι φιλοξενούμενος στην κατοικία των γονιών σου. Αν είναι έτσι μου φαίνεται επίσης λάθος να περνάς ως έξοδα λογαριασμούς της κατοικίας (μπορεί και να είναι οκ αλλά πρέπει να το ψάξεις). Για αυτό προτείνω ξανά ή να μην ασχοληθείς καθόλου με λογαριασμούς ή να απευθυνθείς σε λογιστή (έστω και για να σου δείξει μία φορά πώς θα αντιμετωπίζεις τέτοιου είδους έξοδα γενικά και όχι μόνο στο mydata).1 point
-
Δυστυχώς όσοι ασχολούμαστε με το πρόγραμμα, ή έστω οι περισσότεροι, έχουμε βάλει μερικά αχρείαστα στην πραγματικότητα, αρχεία, μέσα στο πρόγραμμα του ανεβάσματος. Ένα από αυτά είναι και ο πρόσφατος λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος. Αυτό γίνεται μπας και καταφέρουμε να περάσουμε κάποια αίτηση χωρίς εκκρεμότητες, αλλά μάταια Εγώ όμως δεν τα έχω με τους αξιολογητές, αλλά με τις κεφαλές του κλάδου μας, που αφήνουν ολόκληρο τον κλάδο έρμαιο στις διαθέσεις του κάθε αξιολογητή. Το πόσο χάλια νιώθω ως μηχανικός, που αναγκάζομαι να χάνω 1-2 εργατοώρες κάθε μέρα για την πάρτη του, δεν λέγεται.1 point
-
Συμφωνώ γενικά με το σκεπτικό σου. Το κριτήριο των κατακόρυφων μπορείς ίσως να το χρησιμοποιήσεις για να υποδείξεις ότι το βάρος της στέγης δεν επιβαρύνει τον φέροντα οργανισμό, σε σχέση με την πλάκα σκυροδέματος. Θα πρέπει να προσθέσεις όμως στον υπολογισμό και τα φορτία των υπόλοιπων αυθαιρεσιών. Αν δηλαδή, χάρει λόγου, προβλεπόταν στέγαση με πολυκαρβονικά, τότε θα έπρεπε να κάνεις ΜΣΕ για όλο το κτίριο. Κατά τ'άλλα δεν θεωρώ λογικό (και νόμιμο) να απαλλάξεις εντελώς τη στέγη, χωρίς μελέτη για τη φέρουσα ικανότητα της ίδιας. Για τις μικροδιαφορές του ΦΟ δεν βρήκα ποτέ ξεκάθαρη απάντηση. Φαντάζομαι όπως δεν μπορείς προφανώς να γνωρίζεις αν υπάρχουν διαφοροποιήσεις στον οπλισμό (ή για τις πραγματικές διαστάσεις αθέατων στοιχείων), έτσι και αυτές οι διαφοροποιήσεις είναι αποδεκτές. Ίσως η ουσιαστική συμβουλή είναι να κρίνεις αν αυτές δύνανται να προκαλέσουν σοβαρές δυσμενείς συνέπειες, ώστε να απαιτήσεις ΜΣΕ, άσχετα από τα γραφόμενα του νόμου. Αλλά και αυτό είναι άλλη ιστορία. EDIT: Μόλις σκέφτηκα ότι ένας στατικός θα μας έλεγε για τη σοβαρότητα του θέματος της διαφραγματικής λειτουργίας από την αντικατάσταση της πλάκας σκυροδέματος. Μήπως εν τέλει αλλάζει σημαντικά ο φέρων οργανισμός και θέλει ΜΣΕ για όλο το κτήριο;...1 point
-
από το σχήμα σου καταλαβαίνω ότι θέλεις να κατασκευάσεις ανοικτό εξώστη σε επαφή με το έρκερ. αν όντως είναι έτσι, ναι, επιτρέπεται1 point
-
άλλο το να μην γίνεσαι κακός και άλλο το να γίνεσαι χαλί να σε πατήσουν. Η φιλοσοφία μου είναι να βοηθάμε πάντα τους συναδέλφους μας επιβλέποντες και να μην προσπαθούμε να τους βάζουμε εμπόδια, το ίδιο όμως πρέπει να κάνουν και σε μας τους ελεγκτές. Αν από την αρχή δεν ξεκαθαρίσεις τη θέση σου θα σε πατήσουν κάτω λέγοντας ένα σωρο δικαιολογίες. Απαράβατος κανόνας δεν ξεκινάει έλεγχος χωρίς να μας έχουν προμηθεύσει όλα τα σχέδια (τα βασικα κατόψεις-τομές-όψεις-ΔΔ-τοπογραφικό) σε έντυπη μορφή. Ακόμα και πρόσβαση να έχουμε στον ηλεκτρονικό φάκελο πάλι τα ζητάμε. Η αμοιβή μας είναι σε αρκετές περιπτώσεις ήδη χαμηλή, με το να κάνουμε και αποτύπωση την υποβαθμίζουμε ακόμα περισσότερο. Καλώς ή κακώς σαν ελεγκτής δόμησης παρουσιάζεσαι στο επιβλέποντα ως αντιπρόσωπος και ελεγκτικός μηχανισμός του κράτους και πρέπει να υπάρχει μια ελάχιστη αυστηρότητα και μια σοβαρότητα. Αν αρχίσουν τα αστειάκια και οι οικειότητες τότε θα το εκμεταλλευτούν και θα σε αναγκάσουν να κάνεις τα στραβά μάτια κάπου (εμένα αυτό έχει δείξει η εμπειρία μου απο το 2012 που έγινα ελεγκτής). Εφόσον λοιπόν βλέπεις μια ανεύθυνη στάση απέναντί σου (απορώ αν είχαν ελεγκτή της ΥΔΟΜ τα ίδια θα έκαναν; ) τότε μην εξαντλείς την επιείκεια σου και άρχισε να εφαρμόζεις το νόμο κατά γράμμα. Αύριο λήγει η προθεσμία, ο επιβλέπων δεν είχε στο εργοτάξιο τα σχέδια ως όφειλε, ο έλεγχος δεν κατέστει δυνατόν να γίνει και παει για αρνητικό πόρισμα και διακοπή εργασιών. Τότε ίσως καταλάβουν τη σημασία του ελέγχου και αποφασίσουν να γίνουν και αυτοί συνεργάσιμοι. Θλίβομαι γιατί στην Ελλάδα τα πράγματα λειτουργούν μόνο όταν υπάρχει μπαμπούλας ή λαδάκι.1 point
-
Πάντως, σίγουρα όσα αναφέρονται στο έντυπο του πορίσματος πρέπει να ελέγχονται -εφόσον δεν έχει βγει νέα έκδοση. Και μπορεί ναι μεν να μην είναι δυνατόν -αλλά ούτε στις αρμοδιότητές μας- να ελέγχεται η ορθότητα των μελετών, ωστόσο αν δείτε κάτι πραγμταικά εξόφθαλμο δεν θα το συζητήσετε με τον επιβλέποντα;1 point
-
Τα επαγγελματικά σου έξοδα που θα γράφεις και στο βιβλίο εσόδων-εξόδων. Όχι, εννοώ ότι δεν θα ασχολείσαι με τον λογαριασμό ΔΕΗ ως επαγγελματικό έξοδο για όσο εργάζεσαι με τον τρόπο που περιέγραψες στην πρώτη σου δημοσίευση.1 point
-
Τίποτα δεν θα δηλώσεις (ως προς το ρεύμα). Δεν υπάρχει λόγος να συμπεριλάβεις μέρος του λογαριασμού ΔΕΗ στα έξοδά σου.1 point
-
1 point
-
Όμως για την "Έγκριση μελέτης (ενεργητικής) πυροπροστασίας" που προηγείται της "Έκδοσης πιστοποιητικού πυροπροστασίας" δεν απαιτείται.1 point
-
Μετά από επικ. με κεντρικά ΕΟΤ στην Αθήνα: Για επιπλωμένα δωμάτια/διαμερίσματα, δεν απαιτείται καταλληλότητα οικοπέδου. Απαιτείται απλά έγκριση αρχιτεκτονικής μελέτης από ΕΟΤ. Αυτή μπορεί να γίνει είτε πριν είτε μετά την έκδοση άδειας δόμησης. Εννοείται πως πας πριν, για τους λόγους που ανέφερε πιο πάνω ο Γιάννης, συν το ότι μπορεί να σου ζητηθεί από πολεοδομία (ποτέ δεν ξέρεις). Οι όροι δόμησης είναι σαφώς κατοικίας. Για να αποφύγεις τον σκόπελο αν είναι τουριστικό ή οχι, και το blackout που μπορεί να πάθει ο αρμόδιος υπάλληλος, προτείνεται από τους μηχανικούς του ΕΟΤ στην Αθήνα στον τίτλο να αναγράφεται μπλα μπλα μπλα επιπλωμένων διαμερισμάτων/δωματίων, σκέτο, χωρίς την προσθήκη της λέξης τουριστικών, που μπορεί να επιφέρει το ανωτέρω βλακουτ. Για επιπλωμένες κατοικίες, ισχύουν τα ανωτέρω στο post του Γιάννη.1 point
-
Συνάδελφε, αν έδωσα την εντύπωση ότι εννοούσα τις ίδιες τις μελέτες δεν το ήθελα (και από ότι είδα δεν το έκανα). Την εφαρμογή αυτών εννοώ εδώ και τόσα ποστ! Φυσικά. Τις μελέτες θα τις ελέγξει η πολεοδομία (αν). Για το ποιες μελέτες αφορά, όσες βρίσκονται στο φάκελο και αφορούν τον ελεγκτή με τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα. Στα Η/Μ σε περίπτωση που δεν υπάρχουν μελέτες τα ελάχιστα που αναφέρει ο νόμος.0 points
-
Ασχολούμαστε ακόμα με το Ν4030 και τα άρθρα του.... !!!! όταν υπάρχει ο Ν4495 που ορίζει σαφώς και ευκρινώς όσα θέματα κατήργησε... Ανέβασα και ένα αρχείο που είναι του ΤΕΔΚ Β.Ε. με Διαπιστώσεις - Προβλήματα - Τρόποι Επίλυσης - Συμπεράσματα - Παρουσίαση Προτάσεων0 points
-
0 points
-
1.) Γνωρίζω ποια άρθρα καταργήθηκαν. Μάλιστα μνημόνευσα με ποιο άρθρο του 4495 καταργήθηκαν. Θα στο παραθέσω αναλυτικώς λοιπόν: Άρθρο 51: Μετά την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του άρθρου 33 του παρόντος καταργούνται τα άρθρα 1 έως και 8 του ν.4030/2011, εκτός από την παρ.6 του άρθρου 2α του ν.4030/2011. Και εσύ συνεχίζεις να δίνεις οδηγίες, για να βοηθήσεις τους άλλους, πως το επίμαχο άρθρο 7 είναι σε ισχύ. Σχετικά με το άρθρο 11, όντως αναφέρει «όλες τις μελέτες» σου λέει όμως σύμφωνα με τις διατάξεις των προηγούμενων άρθρων, που καταργήθηκαν. 2.) Ποιος επιθεωρητής άνθρωπε μου; Μελετητής υπάρχει στο έργο. Όλες τις μελέτες δε λες πως πρέπει να ελέγξεις; Τη μελέτη ΚΕΝΑΚ δεν θα την ελέγξεις σύμφωνα με αυτά που εκθέτεις από εχθές; 3.) «Να μας απαντήσεις ένας στατικός»… Μάλιστα. Νόμιζα πως συζητάμε για ελέγχους δόμησης. Συνάδελφε αυτά που υποστηρίζεις δεν έχουν νομικό έρεισμα, είναι πρακτικώς ανεφάρμοστα και πολύ περισσότερο, δεν υποστηρίζονται ούτε από εσένα τον ίδιο. Καλημέρα.0 points
-
Κι όμως νομίζω πως πρέπει να γίνει πιο ξεκάθαρο συνάδελφε. Ποιές διατάξεις του παρόντος; Αυτές που καταργήθηκαν; Γενικώς θέλω να πω πως ο ΕΔ ελέγχει συγκεκριμένα «πράγματα». Τα ορίζει ο νόμος. Για να καταλάβω πάντως πως «δουλεύει» η δική σου ερμηνεία συνάδελφε @alej, και εφόσον δεν σχολίασες το αν ελέγχεις το Ug, λύσε μου μια απορία σε παρακαλώ σχετικά με κάτι πιο σοβαρό, πως επιβεβαιώνεις την ορθή εφαρμογή και τήρηση της στατικής μελέτης σε τελειωμένη οικοδομή;-1 points
-
Καλησπέρα. Άρθρο 94 του Ν.4495/2017. Επίσης να γράψεις 100 φορές τη φράση 'εν αγνοία' με όμικρον γιώτα γιατί κατεβαίνει η αξία σου ως μέλος του συνδικάτου μας, και κατ' επέκταση η αξία του συνδικάτου μας.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-