Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      26.309


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      9.033


  3. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.043


  4. sdtopo

    sdtopo

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.162


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/11/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. η επόμενη "υπερβαση" απο τον Ταγαρά θα ειναι οτι "....κακώς τεθηκαν οι διαταξεις για την καταργηση της κατα παρεκκλιση ανοικοδομησης στα εκτος σχεδιου...."
    3 points
  2. Για την ερώτηση νο.1 αυτές είναι οι σημερινές τιμές, του 2016 που αφορούν τον 4495 είναι διαφορετικές δυστυχώς. Για το ερώτημα νο.2 πιστεύω το eaxies ειναι το καλύτερο, δίνει και έτοιμες τιμές για 4495 για εντός/εκτός ΑΠΑΑ το άλλο δεν το γνωρίζω αλλά επειδή προσωπικά είμαι εκτός Αττικής δεν με καλύπτει. Γενικά εκτός από το eaxies δεν υπάρχει κάτι άλλο αξιόπιστο, εκτός αν μου διαφεύγει κάτι. Ο μόνος τρόπος αν θες να γλιτώσεις το κόστος ειναι η εύρεση χειροκίνητα από τις σελίδες του Υπουργείου.
    2 points
  3. Αφού οι διαφορές σου εντοπίζονται στο 2% προχωράς κανονικά χωρίς να αναφέρεις τίποτα. Ούτε γράφεις ότι βρίσκεσαι στις αποκλίσεις, ούτε ενημέρωση χρειάζεσαι.
    2 points
  4. ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 4280 (ΦΕΚ Α 159 08/08/2014) ο βασικος νομος ειναι ο 4280/14 εχει και καποιες τροποποιησεις με τον 4315/14, τον 4585/18, τον 4685/20 και τον 4964/22
    2 points
  5. Καλησπέρα,διάβασε την παρακάτω Ε/Α 10,αν παραμένει κάποια απορία την βλέπουμε πάλι... 10. Τι εισάγεται σε κάθε πεδίο της καρτέλας «Επιφάνειες»; Στην καρτέλα «Επιφάνειες» στους χώρους κύριας και βοηθητικής χρήσης εισάγονται τα τ.μ. κλειστών χώρων βάσει της πραγματικής επιφάνειας και χρήσης τους, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το αν προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης, με τρόπο αντίστοιχο με τις δηλώσεις αυθαιρέτων. Χώροι υγιεινής και χώροι κυκλοφορίας, εφόσον εξυπηρετούν χώρους κύριας χρήσης, εισάγονται στους χώρους κύριας χρήσης. Στους χώρους βοηθητικής χρήσης ΔΕΝ προστίθενται οι χώροι στάθμευσης, οι οποίοι εισάγονται στις αντίστοιχες στήλες. Στο επιμέρους πεδίο «Λοιποί χώροι» συμπληρώνονται επιφάνειες σε τ.μ. οι οποίες δεν αποτελούν κλειστούς χώρους κύριας ή βοηθητικής χρήσης, ημιυπαίθριους χώρους ή pilotis, αλλά προσμετρώνται στον όγκο, τη δόμηση ή την κάλυψη του οικοπέδου. Ενδεικτικά αναφέρουμε κατασκευές όπως προσβάσιμοι συνοδοί χώροι κεραιών κινητής τηλεφωνίας, των οποίων οι απαιτήσεις προσδιορίζονται σε τ.μ. Στεγασμένες θέσεις στάθμευσης θεωρούνται τόσο αυτές σε pilotis όσο και αυτές που βρίσκονται κάτω από υπόστεγα ακαλύπτου. Στο πεδίο «Λοιπές κατασκευές» εισάγονται κατασκευές που δεν αποτελούν χώρους και δεν αντιστοιχίζονται σε επιφάνεια, πχ. λοιπές παραβάσεις που έχουν καταγραφεί σε δηλώσεις αυθαιρέτων, κεραίες κινητής τηλεφωνίας, εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών συστημάτων, πέργκολες, αλλαγή διαρρυθμίσεων που έχουν προκύψει από ΕΕΔΜΚ, καθώς και οποιαδήποτε ασκεπής κατασκευή στον ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου ή στο δώμα του κτιρίου. Χώροι αποκλειστικής χρήσης, εφόσον είναι ανοιχτοί και δεν αποτελούν θέσεις στάθμευσης, δεν καταχωρίζονται στον πίνακα των επιφανειών, αλλά αναφέρονται στην Περιγραφή Ιδιοκτησίας και την Τεχνική περιγραφή.
    2 points
  6. Από το υπουργείο Περιβάλλοντος ανακοινώνεται ότι επανέρχεται η δυνατότητα τακτοποίησης μεγάλων αυθαιρέτων της κατηγορίας 5 για 30 χρόνια. Ταυτοχρόνως θα δίνεται η δυνατότητα οριστικής νομιμοποίησης, τόσο των νέων υπαγωγών, όσο και των περίπου 300.000 αυθαιρέτων της ίδιας κατηγορίας, που έχουν ήδη υπαχθεί σε καθεστώς τακτοποίησης. Η νέα ρύθμιση θα ψηφιστεί μέχρι το τέλος του έτους στη Βουλή, με οκτώ νέες προϋποθέσεις. «Κακώς σταμάτησε η νομιμοποίηση κατασκευών της «κατηγορίας 5» Η πλήρης δήλωση του αρμόδιου υφυπουργού ΠΕΝ Νίκου Ταγαρά για τα αυθαίρετα της κατηγορίας 5 έχει ως εξής: «Κατά τη γνώμη μου, κακώς σταμάτησε η νομιμοποίηση κατασκευών της «κατηγορίας 5» το 2020. Η απαγόρευση αυτή δημιούργησε πολλά προβλήματα στη συνέχεια, κάποια από τα οποία προσπάθησε η πολιτεία να αντιμετωπίσει δίνοντας ορισμένες εξαιρέσεις», λέει στην «Καθημερινή» ο υφυπουργός Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Νίκος Ταγαράς πηγη https://ecopress.gr/ypen-nomotheteitai-taktopoiisi-kai-or/
    1 point
  7. προφανως προκειται για τον χωρο ανωθεν της εισοδου. Αυτος ειναι κοινοχρηστος και κοινοκτητος Το 1992 μεταβιβασθηκε με την ψευδη δηλωση οτι χτισθηκε πριν το 1885 Επομενως, εχει δημιουργηθει νεος χωρος, χωρις αδεια, εντος του νομιμου ογκου, αλλά με συσταση ΟΙ και χιλιοστα. Τακτοποιεις χωρις συναινεση των λοιπων και δεν απαιτειται μονομερης τροποποιηση της συστασης ΟΙ, επειδη ηδη υπαρχει. εγκ. 35/12 συμβολαιογραφων: "γ) Στις περιπτώσεις που στη σύσταση της οριζόντιας ιδιοκτησίας έχει συμπεριληφθεί στην επιφάνεια της οριζόντιας ιδιοκτησίας και η επιφάνεια αυθαίρετης κατασκευής, δεν απαιτείται καμία τροποποίηση της σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας" Η μικρη διαφορα των τμ. μπορει να οφειλεται σε υπολογισμο "χωρις τα επχρισματα" Για τους υπολογισμους θα ενημερωσει καποιος πιο ειδικος...
    1 point
  8. Ούτε και πρόκειται να βρεις...Για ευνόητους λόγους. Για τους εσωτερικούς χώρους, με βάση την τελευταία παράγραφο του κεφαλαίου "Προληπτικά Μέτρα Πυροπροστασίας" του Κανονισμού, αν κρίνει ο μελετητής, ή η Π.Υ, ότι θα χρειαστεί τον βάζει. Γενική υποχρέωση δεν υπάρχει. Θα κοιτάξω - αν εννοείς την ΠΔ 136860/2018 - τα σχετικά. Εμείς το προτιμούμε σε επαγγελματικά μαγειρεία με σύστημα τοπικής κατάσβεσης.
    1 point
  9. Μάλλον θα είναι έμμεσο... Δηλαδή, θες για 30 χρόνια τότε ΟΚ, θέλεις νομιμοποίηση τότε Τράπεζα γης...
    1 point
  10. καλά λέω εγώ πως πάλι καλά που έχουμε εκλογές κάθε 4 χρόνια.... και φυσικά θετικό και μόνο που δήλωσε (αν το δήλωσε) το "κακώς σταμάτησε η κατηγορία 5"
    1 point
  11. Σαφώς και πρέπει να γίνεται έλεγχος επί τόπου κατά την κατασκευή, όχι όμως μελέτη αποτίμησης. Με έναν φορητό ανιχνευτή μετάλλων (πχ Bosch D-tect ή GMS, έχουν συνήθως οι ηλεκτρολόγοι) θα βρείτε ένα σημείο που δεν περνάει οπλισμός και θα τρυπήσετε εκεί. Εννοείται με καροτιέρα, σε καμία περίπτωση δε μπαίνει κομπρεσέρ. Επειδή οι οπές γίνονται συνήθως κοντά σε δοκάρια ο οπλισμός της πλάκας είναι πάνω και ανιχνεύεται ευκολότερα.
    1 point
  12. καλημέρα ΙΑΣΟΝΑ Άσε να τον μάθω ένα καλό και ακριβή τρόπο (τουλάχιστο κατά το κτηματολόγιο, αν τα έχει σωστά όπως φαντάζομαι να τα έχει) Πήγαινε πρώτα στο θέασης και βρες το ΚΑΕΚ του μετά πάνε στους Δασικούς και βάλε το ΚΑΕΚ του και θα έχεις μια προσέγγιση ορίων και εδώ τις συντεταγμένες όλου του οικισμού πάτα στο εκτυπωτή και θα έχεις όλες τις συντεταγμένες του οικισμού Τα υπόλοιπα φαντάζομαι να τα γνωρίζεις! στο Autocad Δεν είναι απαραίτητο να σχεδιάσεις όλα τα σημεία των ορίων του οικισμού σου Πήγαινε στο δασικό και με το ποντίκι προσέγγισε τα σημεία που σου ενδιαφέρουν (που κόβουν το οικόπεδο) δες τις συντεταγμένες τους και επέλεξε τις στο τελευταίο αρχείο σου και σχεδίασε μόνο αυτά τα σημεία
    1 point
  13. Καλησπέρα Δημήτρη, νομίζω κάτι άλλαξε τελευταία στην διαδικασία (με τα ΤΠΣ) αλλά δεν είμαι σίγουρος.
    1 point
  14. κατέβασε αυτό που τα έχει όλα και έχει και σημάνσεις με χρωματισμούς κα από που είναι η κάθε κωδικοποίηση που έχει κάνει ο συνάδερφος @kan62 Και στις περισσότερες ΥΔΟΜ σ αυτό ανατρέχουν.
    1 point
  15. σωστα [διορθωση] ξεκινησε με τον 1947/91 "Οι εκτάσεις αυτές πρέπει να έχουν ελάχιστη ενιαία επιφάνεια μεγαλύτερη ή ίση των 50 στρεμμάτων και να βρίσκονται σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως και εκτός ορίων οικισμών προ του έτους 1923, καθώς και εκτός ορίων οικισμών κάτω των 2.000 κατοίκων, καθορισθέντων βάσει του από 24.4.1985 προεδρικού διατάγματος (ΦΕΚ 181 Δ`), όπως ισχύει". το 1997 με 100 στρ. το 2003 εγινε 50 στρ. στη συνεχεια ξανα αλλαξε και σημερα "κατεληξε" στα 50 στρ. τις καλησπερες μου sdtopo
    1 point
  16. ΠΕΡΠΟ σήμαινε ότι αν ο ενδιαφερόμενος έχει έκταση 50στρ και άνω μπορεί να αιτηθεί διάγραμμα ιδιωτικής πολεοδόμησης και ειδικών όρων δόμησης. Δίνεται η δυνατότητα, δεν επιβάλλεται. Στα υπόλοιπα ως εκτός Σχεδίου.
    1 point
  17. Βάλτα όλα, δηλ. αλλαγή σε διαστάσεις και θέσεις ανοιγμάτων, κατάργηση και διάνοιξη νέων ως μία λοιπή παράβαση.
    1 point
  18. Μπορει να ακουστεί κακό, όμως εαν κάνεις αυτή την ερώτηση τότε προφανώς δεν είσαι σε θέση να το λύσεις. Το χαρτι που γράφει πολιτικός μηχανικός + ενα πρόγραμμα δεν αρκουν για να κάνει κάποιος στατικές μελέτες Δώσε τη δουλεια σε κάποιον που ασχολείται και γνωριζει απο στατικές μελέτες. Είναι ασύμφορο για σένα σε χρόνο και χρήμα και για τον πελάτη σου στο αποτέλεσμα που θα λάβει να σκεφτείς "μου κατσε μια στατική δουλίτσα, έ ας την κάνω στου κασιδα το κεφάλι..." Οι στατικές μελέτες είναι απαιτητική εργασία που χρειάζεται καλό θεωρητικό υπόβαθρο, διαβασμα κανονισμών, γνώση των κατασκευαστικών πρακτικών και κακατοπιων άλλα πολλά. Συνήθως δεν πληρώνεται και για αυτό οι περισσότεροι συνάδελφοι δεν ασχολούνται. Επίσης δεν ειναι κάτι που μαθαινεται αν δουλεύεις μόνος όπως το 90% των μηχανικών στην Ελλάδα. Καλά τα αυθαίρετα και η λοιπη γραφειοκρατια, όμως οι στατικές μελέτες είναι ενα κλικ πιο σοβαρη εργασία που κατα τη γνώμη μου είναι απαραίτητο να την μάθεις δουλεύοντας κοντα σε έμπειρους συναδέλφους σε κάποιο γραφείο ή εταιρεία. Αυτά τα ολίγα.
    1 point
  19. Δεν θα το κουράζαμε αν δεν υπήρχε η σχετική κινδυνολογία (προς νέους συναδέλφους). Ούτε είναι διαγωνισμός για την πιο σωστή άποψη. Θα έλεγα ότι είναι αντιπαράθεση μεταξύ αντικειμενικών (νομοθεσία) και υποκειμενικών (προσωπικές απόψεις) στοιχείων. Κι επειδή μπορεί να ανοίξουμε την όρεξη σε κάποιο "βαρεμένο" ή "σαδιστή" συμβ/φο, θα πρέπει να προσέχουμε ώστε να δίνουμε σαφείς απαντήσεις για να μην "ψαρώνουν" οι νέοι συνάδελφοι. Και το κερασάκι: Η απάντηση που έχω δώσει σε συμβ/φους που μου ζητούσαν να γράψω όρους δόμησης στο διάγραμμα, ήταν: Το διάγραμμα έχει συνταχθεί σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, και γι αυτό έχω πληρωθεί. Οι έξτρα πληροφορίες, απαιτούν έξτρα πληρωμή. Αν θέλει ο αγοραστής, μπορεί να περάσει από το γραφείο μου. Εννοείται, ότι δεν επέμεναν...
    1 point
  20. Να τους το κόψεις, με το απλό ερώτημα "ποια διάταξη ζητάει τα επί πλέον?". Κι αν πέσεις σε ντουβάρι, άσε υπονοούμενα ότι θα στείλεις τον πελάτη αλλού. Κι όπως είπα, στη δήλωση 651 ΜΟΝΟ τα εκ του νόμου προβλεπόμενα. Τα υπόλοιπα, σε άλλη θέση του διαγράμματος. Επειδή κάποιοι συνάδελφοι (για να δικαιολογήσουν την αμοιβή?) βάζουν στο τοπογραφικό την Άρτα και τα Γιάννινα, δεν σημαίνει ότι έγινε και θεσμός. Ο αγοραστής έχει το δικαίωμα να ελέγξει με δικό του μηχανικό τόσο την ορθότητα της αποτύπωσης, όσο και τους όρους δόμησης αλλά και τις ειδικές διατάξεις. Αν κάποιοι είναι ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στο αλεύρι, πρόβλημά τους.
    1 point
  21. Γειά σου, και για τα δύο από την μέση, δες το σχήμα σελ. 87 1η ΤΟΤΕΕ.
    1 point
  22. Αξιοπιστία! Συνήθως ακούς "μην παίρνεις κινέζικα, γιατί χαλάνε γρήγορα". Έχω ένα Noyafa που το χρησιμοποιώ περισσότερο από το Bosh και δεν έχει βγάλει τίποτα. Αλλα και να χαλάσει τουλάχιστον δεν θα κλαίω τα λεφτά του.
    1 point
  23. Ορίστε...ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΧΑΡΤΗ ΓΥΣ 5Κ.rar
    1 point
  24. για δες αυτο. υπομνημα χαρτων ΓΥΣ.pdf
    1 point
  25. Τι εννοεις λογική ρύθιση? Μ'αλλον μου φαίνεται χωρίς να υπάρχει κάποια συγκεκριμένη μελέτη για το είδος των οικισμών αυτων. Είναι συνατόν όλοιοι αυτοί οι οικισμοί να μπορούν να έχουνε τα ίδια χαρακτηριστικα? Το ίδιο είναι ένα χωριό στον κάμπο το ίδιο πάνω σε βουνό? Ίδια έκταση έχουνε τα οικόπεδα και ίδους δρόμους ?
    1 point
  26. Θα ακολουθούσα τα παρακάτω βήματα: Αρχικά θα ζητούσα τροποποίηση της σύστασης. Εάν δεν θέλει (ή δεν μπορεί) ο συμβολαιογράφος, θα απέδιδα σε κάθε ιδιοκτησία το άθροισμα των χιλιοστών διαμερίσματος και θέσης στάθμευσης. Εάν ούτε αυτό δεν ήθελε (επειδή ο πίνακας θα διαφέρει από τα χιλιοστά στην ηλεκτρονική ταυτότητα), τότε θα πρέπει να βρει τη λύση αυτός. Πάντως καταχώρηση ανοιχτής θέσης σαν ξεχωριστή ιδιοκτησία, δεν πρόκειται να κάνω.
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.