Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      18.930


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.737


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.028


  4. JohnnyHoliday

    JohnnyHoliday

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      792


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/01/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.207 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. Κι αν έχει τελειώσει πολ. μηχ. ΑΠΘ ; Δεν είναι αυτό το ΦΕΚ... @gp1 Εδώ είναι το σωστό topic (επιμελημένο από τον συνάδελφο @geoste ).
    2 points
  3. Για να εκδοθεί νέο ΠΠΗΤ θα πρέπει όπως σωστά αναφέρεις να γίνει τροποποίηση ΗΤ (επί της ουσίας δεν θα γίνει καμία αλλαγή, πέραν της ημερομηνίας αυτοψίας στο ΠΗΤ). Δεν βλέπω κάποιο κώλυμα στο να μην γίνεται. Έχεις την εξουσιοδότηση του υπόχρεου οπότε προχωράς κανονικά.
    2 points
  4. Version 2.00

    28.842 downloads

    ΣΑΥ και ΦΑΥ σε αρχείο .xls και σε αρχείο .doc
    1 point
  5. Αν η επιφάνεια Η/Χ είναι μικρότερη της άδειας σημαίνει ότι μάλλον έχει μεγαλώσει η επιφάνεια του διαμερίσματος και ίσως θα πρέπει να τακτοποιηθεί .
    1 point
  6. ούτε αυτοί έχουν καταλάβει. Δεν έχουν ρόλο βασικά, μόνο τα παίρνουν και κόβουν πίτες. Η διοίκηση είναι η ίδια εδώ και κάτι δεκαετίες για να καταλάβεις. Αν ασχολείσαι με δημόσια έργα (εγραφή ΜΕΚ ΜΕΕΠ) ή θες να γραφτείς για κάποια συγκεκριμένη ιδιότητα (π.χ. ελεγκτής δόμησης) δεν βλέπω να γλιτώνεις το χαράτσι. Σε διαφορετική ριχτούς ένα φάσκελο και αστούς να απειλούν πως κάποια μέρα θα πάρουν τις συνδρομές μαζεμένες από τότε που απέκτησες το πτυχίο σου
    1 point
  7. @Alessio Υπάρχουν δυο διακριτές περιπτώσεις κατασκευής γεωργικής αποθήκης. Η πρώτη αφορά γεωργικό κτίριο δυνάμει του άρθρου 2 και η δεύτερη γεωργική αποθήκη μέχρι 50 τμ σύμφωνα με το άρθρο 6. και έχω και μια ερώτηση: Όταν το 2019 όποιος συνέταξε το τοπογραφικό για κατάτμηση και δημιουργήθηκε αυτό το γήπεδο με επιφάνεια 4.500 τμ και πλάτος 30 μέτρα ακριβώς, κανείς δεν σκέφτηκε ότι αυτό το γήπεδο για την συνήθη χρήση στην εκτός σχεδίου δόμηση που είναι η κατοικία, δεν θα είναι οικοδομήσιμο, ή μήπως ο σκοπός ήταν εξ αρχής άλλη χρήση; 1. "Κτίρια που προορίζονται για γεωργοκτηνοτροφικές, γεωργοπτηνοτροφικές ή υδατοκαλλιεργητικές εγκαταστάσεις (ιχθυοκαλλιεργειών, οστρακοκαλλιεργειών και καλλιεργειών λοιπών υδρόβιων οργανισμών), καθώς και εγκαταστάσεις αποθήκευσης λιπασμάτων, φαρμάκων, ιχθυοτροφών, γεωργικών και αλιευτικών εφοδίων γεωργικών και αλιευτικών προϊόντων, στέγαστρα σφαγής ζώων, δεξαμενές από οποιοδήποτε υλικό, ενδιαιτήματα και ιατρεία μικρών ζώων επιτρέπεται να κατασκευάζονται κατά παρέκκλιση των διατάξεων του Αρθ-1 , με απόφαση της κατά τις κείμενες διατάξεις αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων 'Εργων, μετά από γνώμη της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Γεωργίας και μετά από γνώμη του αρμόδιου Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος.". Η παρέκκλιση αφορά εις: α) Την ανέγερση περισσότερων από ένα κτίρια, επί του γηπέδου. β) Το ποσοστό κάλυψης του γηπέδου που δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τριάντα τοις εκατόν (30%) της επιφανείας του. γ) Το ύψος των κτιρίων. δ) Τις αποστάσεις των κτιρίων από τα όρια του γηπέδου οι οποίες δεν μπορούν να μειωθούν περισσότερο από το προβλεπόμενο ύψος των κτιρίων και οπωσδήποτε όχι λιγότερο από πέντε (5) μέτρα. ε) Το συντελεστή δόμησης (σδ) του γηπέδου που δεν μπορεί να υπερβαίνει το 0,9(**). Ο συντελεστής όγκου (σο) των παραπάνω αναφερομένων κτιρίων δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αρ.(3,3) (*). Σε περιοχές της της παρ.1 του αρθ-32 του Ν-4759/20 ΦΕΚ-245/Α/9-12-20, ΣΔ<=0,80 (παρ.3α.αα Αρθ-3).. Όταν η δόμηση επιχειρείται εντός περιοχών της παρ.2 του αρθ-32 του Ν-4759/20, και, εφόσον από διατάξεις πολεοδομικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου, προβλέπουν ως προς τους λοιπούς όρους δόμησης, την εφαρμογή της ανωτέρω περιπτ.ε της παρ.1 του παρόντος αρθ-2, τότε ο σδ διατηρείται και εφαρμόζεται ως έχει. στ) Το εμβαδό, το πρόσωπο και το βάθος του γηπέδου και έχουμε και την περίπτωση της παρ. 4 του άρθρου 6: 4. Στα Καλλιεργούμενα αγροκτήματα, κατόπιν βεβαιώσεως προς τούτο της Υπηρεσίας Γεωργίας της οικείας Νομαρχίας, εκτός της κατοικίας η οποία ανεγείρεται σύμφωνα με τους όρους δόμησης της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, είναι δυνατή η κατασκευή μιας αποθήκης εμβαδού 50 τετραγωνικά μέτρα, μεγίστου ύψους 4,50 μέτρα και αποστάσεως από τα όρια του γηπέδου 10 μέτρα, εφόσον η αποθήκη κρίνεται απαραίτητη από την αρμόδια Διεύθυνση Γεωργίας της οικείας Νομαρχίας για την αποθήκευση αγροτικών γενικώς προϊόντων και εφοδίων.
    1 point
  8. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 6 αναφέρει τις περιοχές που επιτρέπεται η εγκατάσταση συνεργείων βαρέων οχημάτων. Αλλά επειδή έχει εκδοθεί και το Π.Δ. 59/2018 για τις χρήσεις γης θα πρέπει μάλλον να τα συνδυάσεις. Προφανώς το καλύτερο είναι να ενημερωθείς από τον τοπογράφο της αρμόδιας πολεοδομίας.
    1 point
  9. Δεν νομίζω ότι το καινούριο άνοιγμα εμπίπτει στη κατ.3 αυθαιρέτων γιατί όπως λέει ο νόμος δεν πρόκειται για μετατόπιση ούτε αλλαγή διαστάσεων ανοιγμάτων αλλά για νέο άνοιγμα. (εγώ σε αντίστοιχη περίπτωση σε οικοδομή του '86 το είχα πάει κατηγορία 4!) Εγω θα τα έβαζα όλα κατηγορία 1 μιας και υφίστανται πριν το '75 και 1 λοιπή παράβαση (αν τη δέχεται το σύστημα - νομίζω τη δέχεται). Φυσικά και όποια άλλη παράβαση έχεις (εκτός του νέου ανοίγματος) τη προσθέτεις - ακόμη και τις μετατοπίσεις που αναφέρεις.. Ας πει τη γνώμη του και κάποιος πιο ειδικός..
    1 point
  10. Το οικονομικό κομμάτι είναι εύκολο βγάζεις τις αμοιβές για την ενίσχυση και αυτές για την α.χ. και αναλόγως πληρώνει ο καθένας, είναι θέμα συνεννόησης.
    1 point
  11. Θέλοντας να δείξετε το γήπεδο τοις πράγμασι συνενωμένο, όπως ήδη συζητήσαμε, με τα στοιχεία που έχεις, αυτό (το συνενωμένο) προκύπτει μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο και αυτό διότι δεν έχει πρόσωπο τουλάχιστον 25 μ σε αναγνωρισμένο-με πράξη της διοίκησης-δρόμο προ 23 ή δρόμο αναδασμού κλπ. Στην εκτός σχεδίου δόμηση, ένα γήπεδο μη άρτιο είναι και ταυτόχρονα μη οικοδομήσιμο. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου ένα γήπεδο μπορεί να είναι άρτιο, αλλά να μην είναι οικοδομήσιμο (πχ λόγω γραμμής δόμησης από διατάξεις μέτρων ασφαλείας υπεραστικής συγκοινωνίας δυνάμει του ΠΔ 209/98, ή λόγω σχήματος ή λόγω γραμμής δόμησης που προκύπτει από ένα μεγάλο ρέμα κλπ). Στη δήλωσή σου, εφόσον περιγράφεις το τοις πράγμασι συνενωμένο γήπεδο θα γράψεις μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο. Διαφορετικά αποτυπώνεις ξεχωριστά το καθένα γήπεδο στο ίδιο σχέδιο και γράφεις το γήπεδο 1 μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο, το γήπεδο 2 μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο. Για τη συνέχεια (εφόσον θελήσει να τα μεταβιβάσει) μπορείς το τοπογραφικό να το υποβάλεις ψηφιακά στο κτηματολόγιο και να λάβει έναν Κ.Η.Δ για το σχέδιο που θα φαίνονται και τα δυο όμορα γήπεδα. Υ.Γ Από την στιγμή που το συνενωμένο είναι μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο, δεν βλέπω κάποιο λόγο να μπλέξετε και να το θεωρήσετε τοις πράγμασι συνενωμένο.
    1 point
  12. Αυτά θα τα συζητήσετε με τον μηχανικό σας ο οποίος θα ελέγξει το ακίνητο, την υπάρχουσα τακτοποίηση και θα κρίνει αν είναι δυνατή η αλλαγή χρήσης που ζητάτε.
    1 point
  13. Το όμορο γήπεδο 2.500 τμ το έχει δηλώσει και στο Κτηματολόγιο (φάση προανάρτησης ή δηλώσεων); Δύσκολη η περίπτωση για απόδειξη αρτιότητας. Η ιδανική περίπτωση θα ήταν να "δημιουργήσει" δικαστική απόφαση για νομή και κατοχή του γηπέδου επιφάνειας 2.500 (εξωδικαστικά) ότι το γήπεδο το κατείχε και το νέμονταν σε χρόνο προ 31/12/2003. Η απόφαση αυτή να μεταγραφεί και έτσι θα έχει δυο όμορα γήπεδα ίδιου ιδιοκτήτη με χρόνους δημιουργίας προ 31/12/2003, οπότε θα μπορούσε να ισχυριστεί τοις πράγμασι συνένωση 2 όμορων πριν την 31/12/03 και έτσι θα είχε και την κατά παρέκκλιση αρτιότητα στο τοις πράγμασι συνενωμένο. Όλα αυτά με επιφύλαξη καθώς το τοπίο στο Ν. 4759/20 είναι ακόμη θολό στο θέμα των συνενώσεων παρά την υποτιθέμενη επεξηγηματική εγκύκλιο. Μπορείς να διαβάσεις τοποθέτησή μου εδώ
    1 point
  14. και οι περιμετρικοί τοίχοι στην εδαφόπλακα πατάνε αφού δεν έχεις υπόγειο. Επί της ουσίας δεν υπάρχει καμία προσαύξηση φορτίων στον Φ.Ο του κτιρίου. Τώρα, αν θες να κάνεις την εντελώς λεπτομερή ανάλυση και να πεις ότι οι τοίχοι πατάνε στα περιμετρικά τοιχία μπαζώματος (μη φέροντα) και αυτά στις πεδιλοδοκούς θεμελίωσης...οκ, χαρά στο κουράγιο σου και άνευ νοήματος κατά τη γνώμη μου. Σε αυτή την περίπτωση πάρε από το στατικό τεύχος τα αξονικά φορτία στη θεμελίωση και δες την επιβάρυνση των περιμετρικών τοίχων. Θα γελάσεις και εσύ ο ίδιος με το αποτέλεσμα της ανίσωσης.
    1 point
  15. Προφανώς είναι δίκτυο που κατασκευάστηκε μόνο για θέρμανση και όχι για ψύξη. Καθώς οι υγροποιήσεις προέρχονται από την υγρασία της ατμόσφαιρας, η μόνη εφικτή λύση (για να μη γκρεμίσουμε τοίχους και πατώματα), που πιστεύω ότι θα ελαχιστοποιήσει (και όχι θα λύσει) το πρόβλημα, είναι να εμποδίσουμε την είσοδο φρέσκου αέρα στο διάκενο μεταξύ σωλήνων και σπιράλ. Πρότασή μου είναι, να γίνει σφράγιση των άκρων (στην αρχή και τέλος των σπιράλ) με σιλικόνη ή αφρό πολυουρεθάνης.
    1 point
  16. Είμαι ο μόνο που βλέπει προβλήματα έντονης υγρασίας στον αρμό, οπότε και συνεπάγεται διαβρωση στον οπλισμό;
    1 point
  17. Το ΣΧΟΟΑΠ δεν είχε καμία δουλειά να αναφέρει χαρακτηρισμούς δασικών εκτάσεων. Έχουμε αρκετές περιοχές που κάποτε κηρύχθηκαν αναδασωτέες μετά από κάποια πυρκαγιά και ιδιοκτησίες οι οποίες αποχαρακτηρίστηκαν από τον χαρακτηρισμό αυτό διότι η φωτιά δεν έφτασε ποτέ εκεί και ανέκαθεν ήταν γεωργικές εκτάσεις. Τώρα, αν υπάρχει και ζήτημα-πρόβλημα γεωαναφοράς εσύ θα πας με αυτά που κρίνεις σωστά. Μπορείς σε κάποια παρατήρηση στο υπόμνημα του τοπογραφικού να κάνεις τη σχετική παρατήρηση. Πάντως στην Υ.Δ για τον μη δασικό χαρακτήρα θα επικαλεστείς τον δασικό χάρτη και το στάδιο που βρίσκεται η διαδικασία (πχ μερική κύρωση, οριστική κύρωση, ανάρτηση κλπ). Θυμίζω ότι το ΣΧΟΟΑΠ είναι ένα εργαλείο πολεοδομικού σχεδιασμού α΄επιπέδου και "προτείνει" μελλοντικές ενέργειες. Το ότι κάτι φαίνεται στο ΣΧΟΟΑΠ δεν σημαίνει ότι είναι και απαραιτήτως σωστό. Τον δρόμο λοιπόν δεν τον χαρακτηρίζει το ΣΧΟΟΑΠ αλλά οι κείμενες αποφάσεις της Διοίκησης. Από την στιγμή που έχεις ερευνήσει και ο δρόμος που αναφέρεις δεν είναι χαρακτηρισμένος ως κύριος δημοτικός δρόμος δεν θα τον θεωρήσεις ως τέτοιο δρόμο. Θυμίζω επίσης ότι οι παρεκκλίσεις για τα παρόδια γήπεδα στην εκτός σχεδίου δόμηση έχουν καταργηθεί (εξαιρέθηκαν δυνάμει του άρθρου 40 Ν. 4759/20 με την προϋπόθεση της προέγκρισης Ο.Α και πρόσφατα με την αίτηση για βεβαίωση όρων δόμησης μέχρι τις 9/12/2022) και παραμένουν σε ισχύ όταν ρητά ορίζονται εντός ΣΧΟΟΑΠ/ΓΠΣ. Ο έλεγχος της κατά παρέκκλιση αρτιότητας του παρόδιου γηπέδου γίνεται με βάση την αποδεδειγμένη-συμβολαιογραφικά-ημεροχρονολογία δημιουργίας του και φυσικά με βάση τον χαρακτηρισμό της οδού (βάσει της απόφασης). Αν λοιπόν πληρούνται οι προϋποθέσεις της κατά παρέκκλιση αρτιότητας, τότε έχεις άρτιο κατά παρέκκλιση.
    1 point
  18. Δυστυχώς...η τεχνικη μελέτη δεν είναι κάτι που δείχνεται, ούτε που κρύβεται. Χρειάζεται και εμπειρία έργου. Διαβάστε τον ΚΕΝΑΚ τον κτιριοδομικό, την ισχύουσα νομοθεσία των καυσίμων αερίων, το νέο πρότυπο ΕΛΟΤ 60364 και τις ισχύουσες ΤΟΤΕΕ. Επίσης τη νομοθεσία για την πυροπροστασία. Για αρχή όλα αυτα, γιατί κάθε φορά θα συναντάτε καινούρια προβλήματσ και νομοθεσίες.
    1 point
  19. Δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός επιβαλλόμενος από τη νομοθεσία.
    1 point
  20. Στο θέμα αυτό, όπως και σε άλλα που έχουν σχέση με τα ηλεκτρονικά συστήματα ΤΕΕ-ΥΠΕΝ, υπάρχει μια βεβιασμένη παρεξήγηση. Οι διαδικασίες δεν οφείλουν την ύπαρξή τους μόνο στον σκοπούμενα φαινόμενο λόγο. Πολίτης που στην ταυτότητά του έχει κενό στη θέση "χρώμα οφθαλμών" δεν ανησυχεί μόνο ότι δεν θα τον αφήσουν να φύγει από τη χώρα στο αεροδρόμιο, αλλά κάθε φορά που τη δείχνει με κίνδυνο να θεωρηθεί πλαστή. Δυστυχώς μεγάλη μερίδα αρμοδίων θεωρούν ότι όλοι θέλουν να φύγουν από τη χώρα ... Χρόνια πολλά και καλύτερη χρονιά για όλους !
    1 point
  21. Καλησπέρα,άλλο θέμα η υποχρέωση ή μη καταχώρησης του ΠΕΑ σε συμβόλαιο (πώληση-ΝΑΙ,δωρεά,γονική κλπ-ΟΧΙ) και άλλο θέμα η υποχρέωση καταχώρησης ΠΕΑ στην ΗΤΚ,ν.4122/2013,άρθρο 12,όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 65 του ν.4685/2020, 1. Η έκδοση ΠΕΑ είναι υποχρεωτική: .......... γ) κατά την πώληση κτιρίου ή κτιριακής μονάδας μέχρι την ενεργοποίηση της Ταυτότητας του Κτιρίου, κατά τις διατάξεις του ν. 4495/2017 (Α’ 167) στην οποία περιλαμβάνεται υποχρεωτικώς το ΠΕΑ και ο χρόνος ισχύος αυτού, Με άλλα λόγια ο Συμβ/φος μπορεί να μην έχει οδηγία που να ορίζει ότι πρέπει να το καταχωρήσει πλέον ΚΑΙ στην δωρεά,γονική παροχή κλπ.(δεν το γνωρίζω) αλλά ο μηχανικός (ασχέτως τύπου πράξεως),οφείλει να το καταχωρήσει ως υποχρεωτικό δικαιολογητικό για την σύνταξη της ΗΤΚ.
    1 point
  22. Διόρθωση επιλέγεται μόνο όταν διορθώνω τα όρια. Για κατάτμηση, συνένωση, σύσταση καθέτων επιλέγω ΔΓΜ πράξης.
    1 point
  23. Αυτά που διαβάζεις δεν συμβαδίζουν με αυτά που λες ... βγάλε τα δύο δεν και θα είσαι εντάξει.
    1 point
  24. http://library.tee.gr/digital/m1964/m1964_79.pdf και όλοι οι πίνακες ΕΔΩ
    1 point
  25. Καλημέρα Συνάδελφοι !!!! Δεν θέλω να έχω τον ρόλο του «νικτικόρακα κακάγγελου» Ποια θα είναι η δήλωση του Μηχανικού ότι δεν παραβιάζεται το ιδεατό στερεό του κτιρίου??? ​Για το κτίσμα δεν έχω καμία αντίρρηση για επισκευές .
    1 point
  26. Τα 1 κ 2 είναι εργασίες του αρθ30 "μικρής έκτασης εσωτερικές επισκευές ή διασκευές που δεν μεταβάλλουν τη φέρουσα κατασκευή του κτιρίου..." αρα σύμφωνα με την παρ3ζ/81 δεν ειναι αυθαίρετες κατασκευές και τις αγνοείς. Το 3 είναι "διάνοιξη νέων ανοιγμάτων" σύμφωνα με την παρ2/29 και απαιτείται ΕΕΔΜΚ αρα σύμφωνα με την παρ3ε/81 ειναι ΠΠ (Πολεοδομική Παράβαση) Αρα πας για ρύθμιση με ΚΑΤ1 προ 75 με αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης. Edit: υπάρχει δυνατότητα να εκδόσεις βεβαίωση όπως είναι και να τα αγνοήσεις όλα αφού όλες οι κατασκευές είναι στις εξαιρέσεις τις 2θ/82 (αναφέροντας όμως αναλυτικά τις αυθαίρετες κατασκευές στην τεχνική έκθεση). Εσύ ως μηχανικός δεν θα έχεις κανένα απολύτως πρόβλημα. Ο ιδιοκτήτης όμως θα μπλέξει περισσότερο αφού η αυθαιρεσία θα παραμένει και θα σε κάποια στιγμή θα χρειαστεί να τακτοποιηθεί. Πάλι υπαγωγή, πάλι ηλεκτρονική ταυτότητα, άρα μεγαλύτερο κόστος το οποίο καλύτερα να το επωμιστεί τώρα.
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.