Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/04/2023 in Δημοσιεύσεις
-
venezia: "Το άνωθεν του ισογείου δεν υπήρχε στον αρχικό νόμο , προστέθηκε με το Άρθρο 230 του ν.5037/23. Πως να το ερμηνεύσουμε αυτό ? Δηλαδή δεν ισχύει για το ισόγειο ? " αυτο ειναι το μονο σωστο ...διοτι Ποτέ δεν ειναι το υπογειο και το ισογειο "ιδιο" με τους ανωθεν οροφους. Τα εβγαλαν , οπότε μπορεις τωρα να επικαλεσθεις οτι η παραβαση ειναι ιδια σε ολους τους οροφους, χωρις να σε νοιαζει πώς ειναι το υπογειο/ισογειο... ενω πρωτα που περιλαμβανε και το υπογειο και το ισογειο...δεν μπορουσες. Τα υπολοιπα ειναι τα "δυσκολα"...3 points
-
Αφού λοιπόν θέλεις εμπεριστατωμένες απαντήσεις, λάβε: 1. Ο κανονισμός της ΔΕΥΑ είναι οιονεί νόμος. Όποιος τον παραβαίνει, υφίσταται τις συνέπειες 2. Ακόμη και στην περίπτωση που είχες παντορροϊκό σύστημα (όλα μέσα), θα έπρεπε να υπάρχουν τα εξής βασικά: - Φρεάτιο καθίζησης, προκειμένου να μη φράξει ο μηχανοσίφωνας, και θέλεις κάθε τρεις και λίγο ξεβούλωμα - Σιφώνι για τις οσμές - Κλαπέτο για τη μη επιστροφή των λυμάτων στην περίπτωση που φράξει ο μηχανοσίφωνας Αφού λοιπόν αυτά δεν υπάρχουν και το σύστημα ΔΕΝ είναι παντορροϊκό, ετοιμαστείτε για μάχη με τη ΔΕΥΑ, διότι είναι μαθηματικά βέβαιο ότι με τις πρώτες οσμές θα υπάρξει καταγγελία3 points
-
Πριν από ενάμιση μήνα η ΑΑΔΕ κοινοποίησε απάντηση σχετικά με τις ασφαλιστικές εισφορές.2 points
-
Ανέκαθεν αυτό ίσχυε. Άλλο η διαδικασία της αυτονόμησης αυτής καθ αυτής και ο τρόπος που επιτυγχάνεται (συναινέσεις συνιδιοκτητών, αιτιολόγηση της βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης σε σχέση με το προηγούμενο σύστημα θέρμανσης, τροποποίηση μελέτης κατανομής δαπανών κλπ), όπου απαιτούνται για οποιοδήποτε νέο αυτόνομο σύστημα θέρμανσης, και άλλο οι εργασίες για την ''ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ επιτοίχιων λεβήτων αερίου για θέρμανση και παραγωγή ζεστού νερού χρήσης σε υφιστάμενα κτίρια, σύμφωνα με την παρ. 10 του αρθ. 16 του Ν. 4067/2012''. Αν έχεις ήδη αυτόνομο διαμέρισμα ή μονοκατοικία βάζεις λέβητα αερίου χωρίς ΕΕΔΜΚ και βάσει του αρθ. 30.2 points
-
Πας με ΔΔ . Δες και το Άρθρο 230 ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 5037/23 Μονομερής υπαγωγή και τροποποίηση συστάσεως οριζοντίου ιδιοκτησίας - Τροποποίηση άρθρου 98 ν. 4495/2017 , αν σε καλύπτει . Η υπέρβαση στις εξωτερικές διαστάσεις αφορά το περίγραμμα κτιρίου ή μόνο το οροφοδιαμέρισμα ?2 points
-
Παρακαλώ για την ψηφοφορία των μελών του Φόρουμ.1 point
-
Pavlos33 , μετά και την διευκρίνηση ότι : Αφορά και το περίγραμμα του κτιρίου και το οροφοδιαμέρισμα. Θεωρώ ότι υπάρχει και ΔΔ** σύμφωνα με τα παρακάτω . Όσο για την μονομερή φυσικά εφόσον ισχύουν τα του άρθρου 98. Άρθρο 100 8. Η διαφορετική διαμερισμάτωση ορόφου από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας , υπάγεται στις διατάξεις του παρόντος. .... Η διαμερισμάτωση ορόφου κατά την παρ.8 εφαρμόζεται υποχρεωτικά όταν υπάρχει διαφοροποίηση του περιγράμματος αυτοτελών ιδιοκτησιών από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας. Η διαμερισμάτωση ορόφου μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο ιδιοκτήτη χωρίς απαίτηση συναίνεσης. **Στην περίπτωση που η διαμερισμάτωση αφορά και κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, απαιτείται συναίνεση κατά το άρθρο 98. Άρθρο 98 5. Ειδικώς στις περιπτώσεις οριζόντιας ιδιοκτησίας με παραβάσεις που αφορούν την επέκταση αυτής καθ’ ύψος ή κατά πλάτος (οριζόντιας) και την κατάληψη κοινοχρήστου ή κοινοκτήτου χώρου, είναι δυνατή η υπαγωγή αυτών στον παρόντα, χωρίς τη συναίνεση των λοιπών συνιδιοκτητών, μόνο στις εξής περιπτώσεις : α) όταν η αυθαίρετη επέκταση υφίσταται από την ανέγερση - κατασκευή της οικοδομής ή β) όταν η ίδια αυθαίρετη επέκταση υφίσταται σε όλους τους ορόφους της οικοδομής, άνωθεν του ισογείου. Υ.Γ. Το άνωθεν του ισογείου δεν υπήρχε στον αρχικό νόμο , προστέθηκε με το Άρθρο 230 του ν.5037/23. Πως να το ερμηνεύσουμε αυτό ? Δηλαδή δεν ισχύει για το ισόγειο ?1 point
-
Υπάρχουν σαφείς οδηγίες για το πώς εμβαδομετρούμε κατά τη σ.ο.ι. Δεν είναι θέμα κοινής λογικής (μόνον) αλλά και αστικού κώδικα1 point
-
Μην ξεχνάμε την όποια φορολογική επιβάρυνση. Δηλ. μετά την, εκ των πραγμάτων, συνένωση ακολουθεί σύσταση κατακορύφων (=διανομή) ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ανεξάρτητων κτισμάτων (αν τους ενδιαφέρει κάτι τέτοιο)1 point
-
Το πρώτο απαντήθηκε. Το δεύτερο εν μέρει γιατί αν αρχίσεις με τη μούχλα δεν ξεμπερδεύεις εύκολα. Πρέπει ξυστεί καλά ο τοίχος να κανασπατουλαριστεί και να βάλεις ειδικό χρώμα που μειώνει τις πιθανότητες επανεμφάνισης.1 point
-
Εφόσον πραγματοποιήθηκε η κατεδάφιση και το οικόπεδο είναι άνευ κτισμάτων , εκδίδεις ΗΤΚ σαν αδόμητο . Αν όμως απομένει κάποια κατασκευή ( πχ μαντρότοιχος κλπ ) , τότε δεν είναι αδόμητο , και θα πρέπει να δικαιολογηθεί η νομιμότητα της οποιαδήποτε υφιστάμενης κατασκευής. Στα φύλλα καταγραφής το αναφέρουμε σαν υλοποιημένη και την καταγράφουμε στις λοιπές κατασκευές . edit Για τον μεταγενέστερο έλεγχο μάλλον αναφέρεσαι στον έλεγχο φορολογικών , ο οποίος δεν επηρεάζει την ΗΤΚ.1 point
-
1 point
-
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. Είμαι κατηγορία 2 γιατί πρόκειται για κτίριο γραφείων1 point
-
Καλημέρα, το σωστό είναι να γίνουν μελέτες ύδρευσης και αποχ/σης που να απεικονίζουν την προκύπτουσα κατάσταση. Τώρα πρακτικά, αμφιβάλλω αν και πόσοι το κάνουν.1 point
-
Αν δεν έχουν ολοκληρωθεί, αγνόησε τα 2 έργα προς το παρόν και χρεισιμοποίησέ τα αργότερα σε άλλα έργα τροποποιώντας τα στοιχεία. Αν δεν τροποποιούνται αγνόησέ τα τελείως.1 point
-
Για μια ομάδα εργασιών, η μείωση της δαπάνης της έως το 20% μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε άλλη ομάδα. Παραπάνω μείωση μειώνει αντίστοιχα και το κονδύλι της σύμβασης. Το σύνολο των παραπάνω μετακινήσεων από ομάδα σε ομάδα δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% της σύμβασης.1 point
-
Η υπέρβαση εις βάρος του Κ.Χ δεν αντιμετωπίζεται (κατά την γνώμη πολλών έγκριτων συναδέλφων την οποία και προσωπικώς υιοθετώ όλα αυτά τα χρόνια) ως Δ.Δ αλλά ως Υ.Δ. Πέραν όμως του υπολογισμού προστίμου, το ζήτημα είναι στο πως μπορεί να αποκτηθεί η κυριότητα στο χώρο αυτό και το αν μπορεί να υπάρξει μονομερής τροποποίηση. Για την διαφορετική διαμερισμάτωση, η οποία αφορά τις διαφοροποιήσεις μεταξύ όμορων διαμερισμάτων μπορείς να δεις την τροποποίηση του Ν. 5037/23 που αφορά τα όρια διαμερισμάτων μεταξύ τους όχι την καταπάτηση σε κοινόχρηστο χώρο. "Ειδικώς στην περίπτωση αυθαίρετης επέκτασης ή απομείωσης αυτοτελούς οριζοντίου ιδιοκτησίας εις βάρος ή υπέρ όμορης οριζοντίου ιδιοκτησίας του αυτού ή άλλου ιδιοκτήτη, είναι δυνατή η υπαγωγή αυτής στον παρόντα, αν η αυθαίρετη επέκταση ή απομείωση της αυτοτελούς οριζοντίου ιδιοκτησίας υφίσταται από την ανέγερση - κατασκευή της οικοδομής. Με τον ίδιο τρόπο οι ιδιοκτήτες των οριζοντίων ιδιοκτησιών που επηρεάζονται από τη διαφοροποίηση αυτή, έχουν δικαίωμα να προβούν από κοινού σε συμβολαιογραφική πράξη μονομερούς τροποποιήσεως της πράξεως συστάσεως οριζοντίου ιδιοκτησίας, προκειμένου να ενσωματώσουν ή κατανείμουν, αμοιβαίως, τον υπαγόμενο στις διατάξεις του παρόντος χώρο, στις οριζόντιες ιδιοκτησίες τους ή να τον εξαιρέσουν από αυτήν, χωρίς να θίγονται υφιστάμενα συνολικά ποσοστά συνιδιοκτησίας επί του οικοπέδου και κατανομής κοινοχρήστων δαπανών των αμοιβαίως θιγομένων οριζοντίων ιδιοκτησιών. Στην περίπτωση αυτή, η σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων συνιδιοκτητών τεκμαίρεται". Ενώ για την καταπάτηση του Κ.Χ βλέπεις το άρθρο 98 παρ. 7 όπως ισχύει1 point
-
1 point
-
1. Η εφαρμογή θερμομόνωσης είναι υποχρεωτική από το 1979 (Κανονισμός Θερμομόνωσης Κτιρίων). Για το ότι δεν εφαρμοζόταν, ή εφαρμοζόταν πλημμελώς, η ευθύνη ανήκει σε εμάς τους μηχανικούς 2. Η οροφή πρέπει να θεμομονωθεί υποχρεωτικά, διότι από εκεί έχεις τις μεγαλύτερες απώλειες σε θέρμανση. Αν δεν μπορείς να την κάνεις εξωτερικά, κάνε την κάτω από την οροφή (εσωτερικά)1 point
-
Μπούσουλας των προ55: ΓΟΚ29 Άρθρον 84. 1. Οι εξωτερικοί τοίχοι του κτιρίου ήτοι οι απτόμενοι κοινοχρήστων χώρων ή εσωτερικών αυλών και εν γένει ερχόμενοι εις άμεσον επαφήν με τον ατμοσφαιρικόν αέρα ως επίσης και οι εξωτερικοί τοίχοι οι αποτελούντες στοιχεία του φέροντος οργανισμού (υποβαστάζοντες πχ. πατώματα) πρέπει να είναι αρίστης ποιότητος, τα δε συνήθη αυτών πάχη ορίζονται ως εξής : Α ́. Τοιχοποιίας εξ αργών λίθων: α ́. Τοίχοι θεμελίων 0,75μ. β ́. Τοίχοι υπογείου 0,70μ. γ ́. Τοίχοι ισογείου 0,60μ. δ ́. Τοίχοι υπερκειμένων ορόφων 0,50μ. Β ́. Τοιχοποιίας εξ οπτοπλίνθων ή παρεμφερών τεχνητών λίθων : α ́. Τοίχοι θεμελ. πάχος τριών πλίνθων 0,77μ. περίπου. β. Τοίχοι υπογείου παχ. 2 1⁄2 πλίνθων 0,64 μ. περίπου γ ́. Τοίχοι ισογείου και του υπέρ τούτο ορόφου πάχους δύο πλίνθων 0,51 μ. περίπου. δ ́. Τοίχοι υπερκειμένων ορόφων πάχος μίας και ημισείας πλίνθου 0,κ38 μ. περίπου. Ως μέτρον δια την μέτρησιν των πλίνθων λαμβάνεται κατά μέσον όρον πλίνθος κανονικών διαστάσεων ήτοι 25Χ12Χ26,5 εκατοστά του μέτρου. 2. Τα άνω πάχη δύνανται να μειώνται εφ ́ όσον επιτρέπει τούτο η στατική και ο τρόπος κατασκευής, ήτοι η αντοχή των αποτελούντων την τοιχοποιίαν λίθων και πλίνθων, προς δε η αντοχή και το πάχος (δια τας οπτοπλινθοδομάς) του συνδετικού κονιάματος. Χρησιμοποίησις τοιχοποιίας εξ αργών λίθων δεν επιτρέπει μείωσιν του πάχους κάτω των 0,50 μ. εις πάσαν περίπτωσιν. 3. Επιτρέπεται κατά παρέκκλισιν των ανωτέρω ορίων χρησιμοποιήσις λεπτών τοιχωμάτων εξ ειδικών σκευασιών εφ ́όσον υπαρχουσιν έγκυροι βεβαιώσεις περί της στερότητος του αφλέκτου και του αμεταβλήτου αυτών υπό των ατμοσφαιρικών επιδράσεων. 4. Οι περί ών ο λόγος τοίχοι πρέπει να κατασκευάζονται εξ υλικών αρίστης ποιότητος, η δε σύνδεσις των λίθων κ.π. πρέπει να γίνεται δι ́ υδραυλικού κονιάματος ή εξ ασβέστου και καθαράς άμμου, απαγορευμένης της χρησιμοποιήσεως αντί της τελευταίας αργιλωδών, και οιονδήποτε ετέρων γαιωδών ουσιών. Εις τας οικοδομάς περί ών το άρθρον 69 παραγρ. 2 επιτρέπεται χρήσις τοίχων εκ ομοπλίνθων πάχους τουλάχιστον 0,60 μ. ως επίσης και παρέκκλισις από των άνω διατάξεων ως προς το κονίαμα και την ποιότητα της άμμου. - (Καταργήθηκε από το άρθρο 81 του Β.∆. 9-8/30-9-1955).1 point
-
@rgelena Kαλημέρα. Εύλογο το να μην μπορεί να κριθεί το πάχος λιθοδομής υπογείου αν δεν υπάρχει το παραμικρό άνοιγμα στον τοίχο. Όμως, επειδή αναφερόμαστε σε φέρουσα λιθοδομή, η οποία κατασκευαστικά ξεκινάει από το θεμέλιο και καταλήγει στην ανωδομή, μια σωστή τεχνικά παραδοχή είναι να θεωρήσεις πάχος λιθοδομής υπογείου, όσο και αυτό του ισογείου, το οποίο μπορεί να μετρηθεί.1 point
-
Σε αυτό αναφέρομαι, το οποίο αντιστοιχεί στην Διαφορετική Διαμερισμάτωση μεταξύ όμορων ιδιοκτησιών. Το 98 ρυθμίζει ιδιοκτησιακά θέματα και με την παρ.8/100 καθορίζεται το πρόστιμο. Την καλημέρα μου σε όλους!1 point
-
Μην ξεχνάμε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να πετύχουμε ακριβώς τις διαστάσεις των σχεδίων. Πρέπει να ελέγξεις αν είσαι εντός του ±2% αφαιρώντας επιχρίσματα / επικαλύψεις. Για την στρεβλότητα είσαι 100% σίγουρος; Μήπως απλά δεν έχεις καμία παράβαση;1 point
-
Για το συγκεκριμένο θέμα πάντα... για το πόσα μέλη είναι ενεργά και έχουν άποψη μπορούμε να την κάνουμε αν θες την κουβέντα. Δεν ξέρω πραγματικά, αν υπάρχει η δυνατότητα κάποιας "δημοσκόπησης" στο φόρουμ ώστε να οπτικοποιήσουμε τους ισχυρισμούς μας. Η διαμερισμάτωση του ορόφου αναφέρεται στον όροφο και δεν περιορίζεται στα διαμερίσματα όπως επικαλείσαι με συσταλτική ερμηνεία. Σ' αυτή την περίπτωση θα μιλούσε για διαφορετική διαμερισμάτωση μεταξύ αυτοτελών χώρων. Και έπειτα, έρχεται η εγκύκλιος ερμηνεύοντας πως στην έννοια του "ορόφου" περιλαμβάνονται και τα κοινόχρηστα, με την απαίτηση συναίνεσης του 98.1 point
-
@Pavlos33 τώρα για να λέμε του στραβού το δίκιο, εκεί έξω, η "κρατούσα άποψη" είναι ότι η επέκταση σε ΚΝΧ υπολογίζεται ως ΔΔ (αν έχει προσμετρηθει στον ΣΔ) αφού και η εγκύκλιος το γράφει, και το ΤΕΕ το επικοινωνεί σε όλες τις Ε/Α του, και αντίστοιχα fora την υιοθετούν, αλλά και σε προσωπικές συζητήσεις με αρμόδιους -και έμπειρους αν θες, σε καίριες θεσεις- υπαλλήλους βεβαιώθηκε επανειλημμένως, οπότε δεν αισθάνομαι μόνος όπως λες, ίσα ίσα. Και ακριβώς επειδή μας διαβάζουν και νέοι μηχανικοί θέλω να αναδειχθεί η αντίθετη, η ορθή, και για μενα, άποψη και ευχαριστώ για το βήμα. Φυσικά δεν έχει πραγματικά κανένα νόημα, το όποιο γνωσιακό μπραντεφερ όταν οι στόχοι της καλειδοσκοπικής αυτής νομοθεσίας είναι η απασχόληση μιας μερίδας επαγγελματιών και ο εισπρακτικός χαρακτήρας της. Και για να κλείσω πάνω στο θεωρητικό πλαισιο, που τελικά είναι η στάχτη στα μάτια του ΣτΕ (βλ4014), θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι λόγω του συνόλου των ΥΔ προκύπτει και η υποχρέωση για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος αρθ77 αν θυμάμαι καλά. Άρα στην γενικότερη εικόνα θα πρέπει να αναρωτηθούμε: ποια είναι η συνολική υπέρβαση δόμησης σε επίπεδο δήμου; Τι ανάγκες προκύπτουν από αυτήν; και γιατί τμήμα της δόμησης που έχει ήδη προσμετρηθει στην περιοχή, επαναυπολογιζεται;1 point
-
Παυλάκο…. Καμία αντίρρηση….. Αλλά η σειρά βαρύτητας όταν κι αν βρεθείς σε Δικαστήριο ή σε ΣΥ ΠΟΘΑ ή κάτι ανάλογο είναι Τι λέει 1. Ο Νόμος 2. Η Εγκύκλιος 3. Ερμηνευτικά επίσημα επιμελητηρίου ή συλλογικών οργάνων 4. Τι είπαν με ισχυρά επιχειρήματα έμπιστοι σε εμένα και εσένα Μηχανικοί – Δικηγόροι σε Φόρουμ ή όπου αλλού θες Στο δια ταύτα Ναι είδα και εγώ στην Εγκύκλιο και έχει πολλές άρες μάρες ….. ε και λοιπόν? Την έχουν ακόμα σε ισχύ. Εγώ έχω σχεδόν δεδομένο στην συγκεκριμένη υπαγωγή που είχα ως παράδειγμα για το ερώτημα για λόγους ειδικούς θα περάσει από δικαστικές περιπέτειες για κόντρες όμορων που υπάρχουν. Το πιο πιθανό μέχρι να βρω κάτι επίσημο να το γράφει, θα ενημερώσω και την ιδιοκτησία ότι ενδεχόμενα δεν είναι αναγκαίο να μπει + το Διαμερισμάτωση στον υπολογισμό του προστίμου αλλά θα πρέπει να πείσουμε την όποια αρχή πάει (ΣΥΠΟΘΑ, Δικαστήρια) ότι μια εγκύκλιος του κράτους γράφει άρες μάρες κουκουνάρες….. Οπότε συνιστώ έντονα να μπει και η Διαμερισμάτωση για να μη πρέπει να αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες…. Ελπίζω να έγινα κατανοητός…. Εσύ θα έκανες κάτι διαφορετικό έχοντας δεδομένο ότι ο «αντίπαλος» θα ψάχνει το «οτιδήποτε» ….. και το κάθε παραθυράκι νόμου, εγκυκλίου κλπ. κλπ.…. Υ.Γ. Και το "δεν είμαστε υποχρεωμένοι να εφαρμόσουμε εγκύκλιο" είναι τεράστια κουβέντα και εγώ προσωπικά δεν θα την έλεγα χωρίς να συμβουλευόμουν τον δικηγόρο μου, ειδικά αν πρέπει να το υποστηρίξω σε Δικαστήριο.1 point
-
έχουμε ή έχει κάποιος πρόχειρη την εγκύκλιο 2? λάθος ή ξελάθος είναι εγκύκλιος ή είναι αυτή έδιτ το απόσπασμα που μας αφορά είναι αυτό ή υπάρχει και άλλο?1 point
-
Η ΔΔ αφορά παραβάσεις που έχουν προκύψει από την υλοποίηση διαφορετικού περιγράμματος. Αν οι χώροι δεν έχουν προσμετρηθεί στην δόμηση το πρόστιμο υπολογίζεται με τις διατάξεις για υπέρβαση δόμησης. Αν έχουν προσμετρηθεί τότε καταβάλλεται το παράβολο της 8/100 ανεξαρτήτως αν βρίσκονται σε κοινόχρηστο ή μη χώρο. Το 98 λύνει τα θέματα των συναινέσεων και των μονομερών, όχι το ύψος των προστίμων/παραβόλων. Επέκταση διαμερίσματος σε κοινόχρηστο που δεν έχει προσμετρήσει στην δόμηση είναι ΥΔ. Επέκταση διαμερίσματος σε κοινόχρηστο που έχει προσμετρήσει στην δόμηση είναι ΔΔ.1 point
-
Ένσταση! Στην εγκ2 αναφέρει: Στην περίπτωση που η διαμερισμάτωση αφορά και κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, απαιτείται συναίνεση κατά το άρθρο 98." Αρα, δεν περιορίζεται μονάχα στο διαμέρισμα η "διαμερισμάτωση" αλλά περιλαμβάνει διαφοροποιήσεις και στους κοινόχρηστους και γενικότερα στις αλλαγές του περιγράμματος της ιδιοκτησίας (που έχουν φυσικά προσμετρηθεί στο συντελεστή δόμησης). @Eleni St 1. Δ.Διαμερισματωση μόνο αν και εφόσον η επιφάνεια που έχει καταλάβει με την επέκταση, έχει ήδη προσμετρηθεί στην δόμηση. Και φυσικά με την παρ5 και παρ7/98. 2. Ίσως να ψάξεις και τα μισθωτήρια... 3. Σχέδια υπαγωγής 4495 σύμφωνα την στ99. Στα σκαναρισμένα της πολεοδομίας "σημειώνονται οι θέσεις των αυθαιρέτων κατασκευών" και φυσικά με τους υπολογισμούς που προβλέπονται (έλεγχος κατηγορίας 4 ή 5 και έλεγχος συντελεστή προστίμου 0-50%, 50-100% κλπ). Αν χρειάζονται τοπικά συμπληρωματικά σχέδια για την πληρέστερη κατανόηση, τα κάνεις. Λόγω όμως και της υποχρεωτικής ΗΤΚ για την "επέλευση των συνεπειών υπαγωγής" (παρ1, αρθ102/4495), κάνεις και μια αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης. Προσωπικά κάνω δύο σχέδια (σήμανσης κ αποτύπωσης) και τα αντιπαραβάλλω σε μία πινακίδα. Μεγάλη προσοχή στο διατηρητέο (αρθ117), ακόμα και για αντικατάσταση κουφωμάτων!! 4. Μετά την υπαγωγή και την ΗΤΚ, ελέγχεις για αλλαγή χρήσης σύμφωνα με την παρ1 κ παρ2 αρθ5/ΝΟΚ. Αν δε απαιτείται αλλαγή χρήσης, εκδίδεις την ΕΕΔΜΚ για διαρρυθμίσεις κλπ, και μετά ενημερώνεις την ΗΤΚ με νέα χρήση και νέες διαρρυθμίσεις.1 point
-
Η διαφοροποίηση του περιγράμματος της ιδιοκτησίας ενεργοποιεί τον ορισμό της διαφορετικής διαμερισματωσης ΔΔ παρ14/100. Αν οι αυθαίρετες επεκτάσεις έχουν προσμετρηθει στην "πραγματοποιημένη δόμηση" τότε χρεώνεις βάσει ΔΔ. (πχ επέκταση μόνο στον διάδρομο ή στον φωταγωγό, ή στο όμορο) Αν δεν έχουν προσμετρηθει στην "πραγματοποιημένη δόμηση" τότε χρεώνεις με ΥΔ.(πχ επέκταση μόνο στον εξώστη, και κάτι περιπτώσεις κλιμακοστασιων που δεν προσμετρουσαν) Αν ισχύουν και τα δύο (πχ και στον εξώστη, και στον διάδρομο) τότε χρεώνεις και τα δύο.1 point
-
@mariannagΗ διατύπωση αν θέλεις να βγάλεις ΕΕΔΜΚ του άρθρου 29 έχει ως εξής: ζ) εσωτερικές διαρρυθμίσεις, καθώς και εργασίες αλλαγής χρήσης για τις οποίες σύμφωνα με το άρθρο 5 του ν.4067/2012, όπως ισχύει, δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής αδείας, με την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου και δεν μεταβάλλονται προς το δυσμενέστερο τα φορτία και η κατηγορία σεισμικής σπουδαιότητας σύμφωνα με τον ΕΑΚ. Παίρνεις το φάκελο Ο.Α (στέλεχος, κατόψεις, δ. κάλυψης, τοπογραφικό). Βλέπεις τις θέσεις στάθμευσης που έχουν δεσμευτεί. Εξετάζεις τις απαιτούμενες θέσεις που θα προκύψουν εξαιτίας της αλλαγής χρήσης (πχ μπορεί να λέει ο νόμος για κατοικίες 1 θέση/ 200 τμ για γραφεία 1 θέση ανά 80 για καταστήματα 1 Θ.Σ ανά 50 κλπ). Η κατηγορία σπουδαιότητας δεν αλλάζει (Σ2 παραμένει) και τα φορτία σχεδιασμού μέχρι 50 τμ ίδια με των κατοικιών και αν δεν υπάρχει υπόγειο από κάτω (δηλαδή πλάκα οροφής υπογείου) τα φορτία εφαρμόζονται σε μπάζωμα επί εδάφους οπότε δεν αυξάνουν κάτι. Απόσπασμα άρθρου 5 ΝΟΚ. 1. Μεταβολή της χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται "υπό την επιφύλαξη των οριζομένων στις επόμενες παραγράφους," μόνον αν η νέα χρήση προβλέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. "Εάν από τη μεταβολή επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών – μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους" απαιτείται έκδοση 'Αδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Σε κάθε άλλη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. 2. Χώροι για τους οποίους έχει χορηγηθεί άδεια δόμησης με συγκεκριμένη χρήση, μπορούν να μεταβάλουν τη χρήση τους, εφόσον η νέα χρήση προβλέπεται από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και "δεν επέρχονται αλλαγές της παρ.1 του παρόντος άρθρου"(*). "Σε αυτήν την περίπτωση"(**) απαιτείται ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και δεν απαιτείται έκδοση άδειας δόμησης. (....) 4. Σε κάθε περίπτωση μεταβολής της χρήσης κτιρίου ή χώρου κτιρίου πρέπει να διασφαλίζεται υποχρεωτικά η προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα στους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου με την προϋπόθεση να μην θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου. Σε αντίθετη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη.1 point
-
Σύμφωνα με τη γνωμάτευση του επιστημονικού συμβούλου (γνωστού ως ΤΕΕ) του κράτους, "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί" παρά το ότι η υπουργική απόφαση αναφέρει "εφόσον απαιτείται". Εάν στην ΥΑ δεν υπήρχε η επίμαχη φράση, πάλι η οδηγία θα ήταν "το ΠΕΑ είναι υποχρεωτικό, όπου δύναται να εκδοθεί". Είναι δυνατόν ο συντάκτης-νομοθέτης να πρόσθεσε τη φράση "εφόσον απαιτείται" χωρίς κανένα λόγο; Μάλλον όχι. Είναι προφανές ότι κάτι άλλο εννοεί.1 point
-
Η συνολική κ' ωφέλιμη επιφάνεια θα είναι 110τμ. Η στέγη θα καταχωρηθεί στα αδιαφανή του κελύφους ως "οριζόντια οροφή κάτω από μη θερμομονωμένη στέγη", βλ. σελ. 59 ΤΟΤΕΕ.1 point
-
Συμφωνώ ότι η περιγραφή θα πρέπει να είναι η απολύτως απαραίτητη. Ακόμη και σε κάποιες διαδικτυακές ημερίδες είχαν πει ότι δεν χρειάζεται να αντιγράφονται οι Τ.Ε δηλώσεων αυθαιρέτων (και ορθώς κατά τη γνώμη μου).1 point
-
έφτασεεε ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ Παντελή .pdf ΑΠ-1296_06 όμορα γεωτεμάχια.pdf1 point
-
Το Fespa δεν βολεύει για μεταλλικά. Δεν το δουλεύω για μεταλλικά αλλά από τα παιδιά στο γραφείο που το δουλεύουν είναι δύσκολο σε 2d και μέχρι κάποια στιγμή που το κοίταζα έχει και τους άξονες ανάποδα. Πάντα εξαρτάται από τα μεταλλικά που κάνει κανείς. Για απλά μεταλλικά δεν υπάρχει λόγος κάποιος να πηγαίνει σε πολύ ακριβά προγράμματα.1 point
-
τελικά το έντυπο που έβαλες εδώ myri το χρησιμοποίησα μια χαρά! έκανα απλά μερικές αλλαγές για να είναι πιό σύγχρονο. Το ανεβάζω εδώ αλλά νομίζω πρέπει να μπεί και στα downloads. Ρίξτου μια ματιά να θέλεις. ae_oeue_garage_159.doc1 point
-
δλδ δεν μπορώ να κάνω τακτοποιηση όλο το ακίνητο μαζί με το "προβληματικό" τμήμα αλλά να αναγραφω πως αυτό δεν περιλαμβάνεται στο ακίνητο εν γνώσει των ιδιοκτητών? Βέβαια ανα καταλαβαίνω τέτοια μεταβίσβαση δεν γίνεται να πραγματοποιηθεί αφου εκτός των αλλών θα "κόβω" και την κατοικία .-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-