Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. sdtopo

    sdtopo

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      980


  2. ink21

    ink21

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      11


  3. MAKAP

    MAKAP

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      3.161


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.146


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/11/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. O Παύλος μίλησε απλώς για νομιμοποίηση.... Του αξίζει να τον διαβάζουμε προσεκτικότερα....
    2 points
  2. Version 1.0.0

    174 downloads

    Λογισμικό Σχεδιασμού Υδραυλικών Έργων & Εργαλεία Τοπογραφίας "Tsipiras HydroTools". Διατίθεται η demo έκδοση με το εγχειρίδιο χρήσης. Επισυνάπτονται παράδειγματα: Μηκοτομή https://tsipiras-hydrotools-software.my.canva.site/mhkotomh Κιβωτοειδής οχετός https://tsipiras-hydrotools-software.my.canva.site/boxed-culvert
    1 point
  3. Version 1.0.0

    1.292 downloads

    Απλό αρχείο xls για γρήγορη αναζήτηση εργασιών και τιμών . Από την κρυφή στήλη φίλτρου Α επιλέγουμε το είδος εργασίας της δήλωσής μας . Συμπληρώνουμε τις ανάλογες ποσότητες και προκύπτει αυτόματα το γινόμενο και το σύνολο . Στο τέλος από την στήλη φίλτρου G επιλέγουμε τις ποσότητες με τιμές και προκύπτουν οι εργασίες και το τελικό άθροισμα . ΠΡΟΥΠΟΛΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 4495 - ΠΑΡ.Β.xlsx
    1 point
  4. Ναι (αλλά το εμβαδόν του κλιμακοστασίου δεν μετράει στην επιφάνεια της Σοφίτας) Άρθρο 11 παρ. 6 ιε. Σοφίτες με συνολικό εμβαδόν μικρότερο ή ίσο του 1/2 του χώρου του υποκείμενου ορόφου με τον οποίο συνδέονται λειτουργικά, χωρίς να αποτελούν ανεξάρτητο όροφο. Ως υποκείμενος όροφος νοείται η συνολική επιφάνεια της κάτοψης συμπεριλαμβανομένων των τοίχων που την ορίζουν. Εφόσον κάτω από τη σοφίτα υπάρχει πατάρι ως υποκείμενος όροφος νοείται ο όροφος κάτω από το πατάρι. Στο συνολικό εμβαδόν των σοφιτών δεν προσμετράται η κλίμακα ανόδου προς αυτές με τους διαδρόμους της.
    1 point
  5. Χμ... Να ξέρεις θα έχεις αρκετά μεγαλύτερη κατανάλωση αν ζεσταίνεις συνέχεια το θερμοσίφωνα.
    1 point
  6. Προτείνω για λίγο να ξεχάσεις τα των εξαρτήσεων. Ανάρτησε εδώ ένα σχέδιο με την δική σου αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης όπου οι ρυμοτομικές θα είναι εφαρμοσμένες από τα υφιστάμενα βαρθρα των ΟΤ. (Το σχέδιο να έχει και οικοδομικές.) Ανάρτησε και ένα απόσπαμα της Π.Ε. σκέτο.
    1 point
  7. Ότι και να προτείνει ο Δήμος, εκτός από τη διέλευση του προτεινόμενου πεζόδρομου μέσα από το συγκεκριμένο οικόπεδο, δεν επηρεάζεται το συγκεκριμένο. Έδειξες αυτό το ΤΔ στην Πολεοδομία? Ρώτησες αν μπορεί να οικοδομηθεί το οικόπεδο?
    1 point
  8. Στο απόσπασμα του ΡΣ έχει καλύψειι, αδικαιολόγητα, τη συνέχεια της "εγκεκριμένης οδού (πεζόδρομος", στην οποία βλέπει το συγκεκριμένο οικόπεδο. Δεν καταλαβαίνω το λόγο. Επίσης, δεν καταλαβαίνω την ανάγκη τροποποίησης του ΡΣ. Συμβουλέψου ένα τοπογράφο μηχανικό αφού δώσεις όλα τα στοιχεία που έχεις.
    1 point
  9. Προφανώς και δεν είναι έργο θεμελίωσης με πασσάλους αυτό, αλλά έργο περιμετρικής αντιστήριξης με Berlinoise Wall. Αν κάποιος δει πιο προσεκτικά τα υψόμετρα σε κάθε σημείο, θα καταλάβει πάνω κάτω τι κάνει ο στατικός και εάν εν τέλει εδράζει επί πασσάλων ή όχι ή κάνει κάτι άλλο.................
    1 point
  10. Ο επικαρπωτής δεν έχει νόμιμο δικαίωμα να κάνει εργασίες σε ακίνητα αλλού ιδιοκτήτη εκτός του εαυτού του και συνεπώς δεν μπορεί να αιτείται άδειες. Αν θέλει μπορεί να αναλάβει ως εκπρόσωπος των κυρίων του ακινήτου, αφού πρώτα τον εξουσιοδοτήσουν για τις ανάλογες ενέργειες... Πάντα με υπεύθυνες δηλώσεις με γνήσιο υπογραφής...
    1 point
  11. Συμφωνώ μαζί σου. Δεν προκύπτει από κάπου ότι λόγω κατάτμησης ένα κτίριο με οικ. άδεια βγαίνει αυθαίρετο. Το όχι στην οικοδομική άδεια, έτσι όπως το καταλαβαίνω, αφορά ΜΟΝΟ τον υπολογισμό του προστίμου για επιπλέον αυθαίρετες κατασκευές και όχι τη γενική θεώρηση αν το ακίνητο έχει ή όχι οικ. άδεια. Άλλο που η πλατφόρμα του ΤΕΕ μπέρδεψε το τετραγωνίδιο οικ. άδεια με αυτό της Κατηγορίας και σε στέλνει με το ζόρι Κατηγορία 5 χωρίς να πρέπει. Αντίστοιχα επιλέγεις ναι στην οικ. άδεια αν για παράδειγμα έχεις 1337/83 αλλά η κατηγορία θα είναι 5 ό,τι υπερβάσεις κι αν έχεις γιατί το ακίνητο δεν έχει οικ. άδεια. Τουλάχιστον εγώ έτσι το αντιλαμβάνομαι. Εσύ δεν έχεις κάποια αυθαιρεσία να τακτοποιήσεις άρα το κτίριο είναι νόμιμο. Η κατάτμηση είναι κάτι που επιτρέπεται άσχετα αν έχεις ή όχι κτίριο μέσα αρκεί να πληρούνται αυτά που πρέπει. Αλλά και να μην πληρούνται αυτά που πρέπει δεν είναι άκυρη η οικ. άδεια αλλά δυνητικά η ίδια η κατάτμηση.
    1 point
  12. Το αν αξίζει ή όχι να τρέξεις εσύ το θέμα της τροποποίησης, εξαρτάται αποκλειστικά από σένα. Αυτό που προέχει και έχει μεγάλη σημασία είναι να μάθεις από ένα τοπογράφο μηχανικό της εμπειστοσύνης σου, τι ακριβώς συμβαίνει με το συγκεκριμένο οικόπεδο, δηλαδή γιατί χρειάζεται η τροποποίηση ενώ αυτός που υπέγραψε το ΤΔ βεβαιώνει ότι το οικόπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά παρέκκλιση. Αυτό δεν μπορεί να το ελέγξει και να στο επιβεβαιώσει μέλος του forum.
    1 point
  13. Ναι για τις κατόψεις της σύστασης εννοούσα. Σίγουρα δεν το γνωρίζω, καθώς δεν μου έχει τύχει, αλλά το σκέφτηκα μήπως στα εργολαβικά ήταν υποχρεωμένοι να καταθέσουν αντίγραφα και απλώς δεν το γνωρίζουμε. Ίσως ο συμβολαιογράφος να γνωρίζει κάτι παραπάνω σε αυτό. Εκεί εμείς μπορούμε να δούμε μόνο τα συμβόλαια που έχουν δηλωθεί κατά τη δήλωση κτηματολογίου, από τον κύριο του ακινήτου εκείνη την στιγμή, για την απόδειξη του δικαιώματος της δήλωσης του. Δεν φαίνονται ούτε τα προηγούμενα, ούτε τα επόμενα. Είναι μια καλή αρχή πάντως.
    1 point
  14. Συμπληρωματικά σε όσα έγραψε ο Didonis, η διαδικασία τροποποίησης ενός ΡΣ ξεκινάει από το Δήμο με απόφαση ΔΣ και αποστολή του φακέλου με το σχετικό τοπογραφικό διάγραμμα (ΤΔ) στην Περιφέρεια για έγκριση. Από τις τελευταίες πληροφορίες που έγραψες (δημιουργία νέου οικοπέδου κλπ) καταλαβαίνω ότι έχει ήδη συνταχθεί πράξη εφρμογής (ΠΕ) για την περιοχή, και προέκυψε η ανάγκη τροποποίησης του ΡΣ. Σ΄αυτές τις περιπτώσεις, ο ενδιαφερόμενος (βασικά ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου, αλλά και εσύ) πρέπει να "σπρώξει" (επισπεύσει) τη διαδικασία τόσο στο Δήμο όσο και στην Περιφέρεια για την έγκριση. Τέλος, πρέπει να ξεκαθαρίσεις με τον συντάκτη του ΤΔ και την Πολεοδομία (ΥΔΟΜ) αν ισχύει ο χαρακτηρισμός του οικοπέδου ως κατά παρέκκλιση άρτιο και οικοδομήσιμο.
    1 point
  15. 1300 Στην οδό Αγ. Νικολάου βλέπει; Τότε 1050.
    1 point
  16. Καλησπέρα. Το θέμα έχει αναλυθεί εκτενώς (και από μένα) οπότε αν θέλεις αναζήτησε λίγο προηγούμενες δημοσιεύσεις. Επιγραμματικά καταθέτω την άποψή μου ξανά και επισημαίνω ότι για την υπαγωγή δεν ενδιαφέρει το σύννομο της κατάτμησης. Από την στιγμή που γίνεται η κατάτμηση, η αρχική Ο.Α δεν ανταποκρίνεται πλέον στην υφιστάμενη κατάσταση, σε ότι αφορά το αρχικό τοπογραφικό και δ. κάλυψης. Γι αυτό και ο νομοθέτης επιβάλλει την πιο αυστηρή αντιμετώπιση (δηλαδή να μην λάβεις το ακίνητο ως να έχει Ο.Α). Σε αυτή την περίπτωση που έχεις το κατατμημένο και πληροί όρους και περιορισμούς δόμησης, δεν σε συμφέρει η υπαγωγή ( ακόμη και αν δεν πήγαινε κατηγορία 5) αλλά η νομιμοποίηση του ακινήτου ως προς το νέο δ. κάλυψης και νέο τοπογραφικό. Αν επιλέξεις υπαγωγή, ως την πιο σύντομη διαδικασία (ως υπόθεση εργασίας το λέμε καθώς δεν γίνεται λόγω κατηγορίας 5), δυστυχώς (αν το ακίνητο είναι μετά το 1983) το πρόστιμο θα είναι πολύ υψηλό.
    1 point
  17. Συνοπτικά από την ΠΕ κρατάς την τελική επιφάνεια τόσο του οικοπέοδυ σου όσο και των όμορων και των εγγύς. Αν περιφράξεις και κίσματα που αποτυπώθηκαν στην ΠΕ συμπίπτουν με όρια τελικών οικοπέδων αυτό πρέπει να ισχύει και στην δική σου μελέτη (εφ' όσον τεκμηριώσεις ότι πρόκειται για τα ίδια). Για να καταλήξει σε ασφαλή συμπεράσματα και πόρισμα η παραπάνω μελέτη πρέπει να γίνουν τα κάτωθι: Αποτύπωση του οικοπέδου και των ομόρων του με όλες τις υφιστάμενες κατασκευές. Αποτύπωση, τουλάχιστον, όλης της πλευράς του Ο.Τ. όπου έχει πρόσωπο στο οικόπεδο και των απέναντι Ο.Τ. Αποτύπωση, τουλάχιστον, και των απένατνι πλευρών Ο.Τ. των ομόρων. Εφαρμογή πρώτα του ρυμοτομικού σχέδιου με τα τότε και σήμερα υφιστάμενα και όσα το έχουν υλοποιήσει μεταγενέστερα. Εφαρμογή της Π.Ε. συνδυάζοντας τις συντεταγμένες των τευχών (για τα σχήματα), την υφιστάμενη κατάσταση τότε και σήμερα και τα εμφαινόμενα στην Π.Ε. (για την θέση), και τους τίτλους. Τα τελικά όρια θα πρέπει να δίνουν επιφάνεια ίση με την Π.Ε. Αν αυτό είναι αδύνατο, τότε απαιτείται διόρθωση. Σε όλα τα παραπάνω τον μικρότερο ρόλο, για την θέση των τελικών οικοπέδων, τον παίζει η εξάρτηση της Π.Ε. και η δική σου εξάρτηση.
    1 point
  18. Αφού και τα δύο διαμερίσματα έχουν αυθαιρεσίες, να κάνεις 2 δηλώσεις υπαγωγής στον 4495. Μία για το καθένα, στα στοιχεία του κάθε πλήρη κύριου. Στη μια από τις δύο να βάλεις και την παράβαση της διαφορετικής διαμερισμάτωσης του ορόφου. Στα σχόλια της συγκεκριμένης δήλωσης ν' αναφέρεις ότι, στη ρύθμιση της συγκεκριμένης αυθαιρεσίας συναινεί και ο όμορος ιδιοκτήτης κ.λπ.
    1 point
  19. Σωστά το σκέφτεσαι. Δεν σε απασχολεί η Π.Ε. για την μεταβίβαση
    1 point
  20. Αν ακυρωθεί η σύσταση θα έχει ο κάθενας το 50% του όλου χωρίς συγκεριμένη θέση επί του εδάφους. Η ακύρωση της σύστασης απαιτεί συμφωνία και των δύο μερών οπότε τα "έξτρα" χρήματα θα αφορούν και πάλι την χρήση της "έξτρα" επιφάνειας για όσο την κατείχε. Για το Ε9 δεν γνωρίζω λεπτομέρειες αλλά φαντάζομαι ότι θα συμπληρωθεί όπως συμπληρώνεται και στις κάθετες ή στα διαμερίσματα.
    1 point
  21. Νομίζω υπάρχει ήδη συντελεστής χρήσης (επιφάνεια) για τον υπολογισμό του φόρου οπότε ενδεχομένως δεν χρειάζεται οδηγία. Αν π.χ. ένα γήπεδο 1 στρ. ανήκει σε 2 κατά 50%, δηλαδή αν το πουλήσουν θα λάβει ο καθένας 50% του τιμήματος. Ας πούμε όμως ότι ο ένας καλλιερεγεί 700τμ και ο έτερος 300τμ με σύσταση. Όταν μεταβιβάσουν στα παιδιά τους θα πρέπει να πληρώσουν διαφορετικό φόρο, ας κατέχουν το 50% της ιδιοκτησίας, γιατί χρησιμοποιούν διαφορετική επιφάνεια. Νομίζω ότι έτσι είναι.
    1 point
  22. Αν είναι οικόπεδο εντός σχεδίου πόλεως ισχύει ο ίδιος συντελεστής δόμησης για όλες τις χρήσεις και μπορείτε, αν υπάρχει, να τον βρείτε εδώ: http://gis.epoleodomia.gov.gr/v11/index.html#/23.8183/38.6426/6 Αν είναι εκτός σχεδίου τότε έιναι μη οικοδομήσιμο μάλλον. Σε κάθε περίπτωση με ένα τηλεφώνημα στην Πολεοδομία μπορεί να λυθεί η απορία σας.
    1 point
  23. Για τιμές οικοπέδων θα ρωτήσεις μεσίτες ή θα μπεις σε σχετικές ιστοσελίδες Ως προς το κόστος κατασκευής, το νούμερο που παίζει σήμερα είναι κοντά σε αυτό που σου έδωσαν. Εξαρτάται όμως από πολλούς παράγοντες Αντί λοιπόν να απευθύνεσαι στο φόρουμ, βρες κάποιον έμπειρο συνάδελφο (π.μ. ή αρχιτέκτονα) και συζήτησε μαζί του Αν είναι σοβαρός, θα σε βοηθήσει σε πάρα πολλά πράγματα,
    1 point
  24. Για τον κανονισμο, δεν ξερεις αν υπάρχει. Το ολο θεμα ειναι εάν αυτη η μεσοτοιχία ανηκει στα κοινόχρηστα, οπότε θα χρειαστει η συναινεση ή του ποσοστου που λεει ο κανονισμος ή του 100% αν δεν υπαρχει κανονισμος με βαση τις διαταξεις του ν 3741/29 https://www.thermomyl.gr/wp-content/uploads/2019/12/22Nomos_3741_1929.pdf
    1 point
  25. Επειδή πριν λίγο καιρό έκλεισα μια υπόθεση ίδρυσης Φροντιστηρίου (χωρίς την αίτηση για την άδεια στον ΕΟΠΠΕΠ τελικά για τους λόγους που συζητάμε ανωτέρω), και έκανα μια σχετική καταγραφή της έρευνας (στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η συζήτηση του παρόντος φόρουμ και οι τοποθετήσεις των συναδέλφων/ισσών φυσικά) για να τη δείξω στον πελάτη, την ανεβάζω και εδώ μπας και φανεί χρήσιμη σε κάποιο/α συνάδελφο/ισσα. Ίδρυση νέου Εκπαιδευτηρίου μετά την έκδοση του νέου Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων (Π.Δ. 41/18, ΦΕΚ 80/Α/2018) σε κτίριο με Οικοδομική Άδεια μετά το 1988 και πριν το 2018 με χρήση διαφορετική του εκπαιδευτηρίου κατά την έκδοση της Άδειας (π.χ. γραφείο ή κατάστημα) 1. Σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο, οι χρήσεις γραφείων, καταστημάτων και εκπαιδευτηρίων είναι διαχωρισμένες. Συγκεκριμένα ο Κτιριοδομικός Κανονισμός (ΦΕΚ 59/Δ/1989), στο Άρθρο 3 περιγράφει: «1.Τα κτίρια ή τα τμήματά τους και τα δομικά έργα ταξινομούνται σύμφωνα με τη χρήση τους στις ακόλουθες κατηγορίες: … Δ. Εκπαίδευση. … Η. Εμπόριο Θ. Γραφεία …» 2. Σύμφωνα με το ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΧΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΟΥ Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (02.2016), και συγκεκριμένα το άρθρο 2.2: «Για τους κάτωθι φορείς: ... Φροντιστήρια και Κέντρα Ξένων Γλωσσών δυναμικότητας κάτω των 75 εκπαιδευομένων ανά ώρα ... Απαιτείται: - Ισχύουσα οικοδομική άδεια και κατόψεις με χαρακτηρισμό χρήσης των χώρων. -Στις κατόψεις θα αποτυπώνεται η υφιστάμενη κατάσταση της δομής υπό κλίμακα, με σαφή αναφορά σε αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον υπάρχουν, και θα φέρουν υπογραφή και σφραγίδα ιδιώτη μηχανικού. ...» 3. Ο ΕΟΠΠΕΠ με έγγραφό του στις 02.10.18, υπογραμμίζει ότι ο ίδιος δε ζητά Οικοδομική Άδεια με χρήση Εκπαιδευτηρίου για φροντιστήρια με δυναμικότητα έως 75 ατόμων. Αφενός διευκρινίζει ότι σύμφωνα με το Χωροταξικό και Πολεοδομικό Σχεδιασμό (ν. 4269/14, ΦΕΚ 142/Α/2014) και συγκεκριμένα με το Άρθρο 16, Παράγραφος 1.3.α, η ειδική εκπαίδευση αποτελεί διαφορετική χρήση από την κατοικία: «1.3. Εκπαίδευση 1.3.α) Ειδική εκπαίδευση: ωδεία, φροντιστήρια, σχολές χορού/τεχνών, σχολές οδηγών μόνο στο ισόγειο του κτιρίου και δυναμικότητας μέχρι 75 μαθητές ανά ώρα 1.3.β) Δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση: νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια – λύκεια» Αφετέρου όμως επικαλείται τη ρύθμιση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016 (ν. 4093/12, ΦΕΚ 222/Α/2012), και συγκεκριμένα την υποπαράγραφο 10 της παραγράφου Θ3 της σελίδας 5580 «ΑΔΕΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ, ΦΡΟΝΤΙΣΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟΥ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (Ι.Ι.Ε.Κ.), ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΕΝΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΥΟ.», όπου ουσιαστικά λέει ότι για φροντιστήρια κάτω των 75 ατόμων δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια με χρήση εκπαιδευτηρίου: «10. Για την κτιριολογική υποδομή του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης Επιπέδου Ένα, των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών απαιτείται ανά κτιριολογική μονάδα (αυτοτελές κτήριο ή όροφος σε πολυώροφο κτήριο): α) ισχύουσα οικοδομική άδεια, β) πιστοποιητικό πυροπροστασίας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, γ) ο συνολικός αριθμός εκπαιδευομένων ανά ώρα να μην υπερβαίνει την αναλογία ενός ατόμου ανά τρία (3) τετραγωνικά μέτρα στο συνολικό εμβαδόν του φορέα και τον αριθμό των εβδομήντα πέντε (75) εκπαιδευόμενων …» 4. Αντίθετα από τα ανωτέρω κινείται ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ / ν.4067/12, ΦΕΚ 79/Α/09.04.12) όπως αυτός σήμερα ισχύει, ο οποίος λέει ότι εφόσον αλλάζεις χρήση σε σχέση με αυτήν που είχες στην Οικοδομική Άδεια (π.χ. από γραφείο σε Εκπαιδευτήριο, αυτό μπορείς να το κάνεις με απλή διαδικασία (Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας – ΕΕΔΜΚ) εφόσον επέρχονται μεταβολές προς το ευμενέστερο ή με Οικοδομική Άδεια αν επέρχονται μεταβολές προς το δυσμενέστερο. Συγκεκριμένα στο Άρθρο 5 αναφέρεται: 1. Μεταβολή της χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται υπό την επιφύλαξη των οριζομένων στις επόμενες παραγράφους, μόνον αν η νέα χρήση προβλέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις. Εάν από τη μεταβολή επέρχεται αλλαγή προς το δυσμενέστερο, στα στοιχεία του διαγράμματος δόμησης ή στα φορτία σχεδιασμού της στατικής μελέτης ή αλλαγή των τεχνικών - μηχανολογικών εγκαταστάσεων ως προς τις διελεύσεις τους από άλλους ορόφους ή κοινόχρηστους χώρους απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου. Σε κάθε άλλη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη. 2. Χώροι για τους οποίους έχει χορηγηθεί Άδεια Δόμησης με συγκεκριμένη χρήση, μπορούν να μεταβάλουν τη χρήση τους, εφόσον η νέα χρήση προβλέπεται από τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις και δεν επέρχονται αλλαγές της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και δεν απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης.» Σύμφωνα με την πολεοδομική νομοθεσία η χρήση εκπαιδευτήριο είναι δυσμενέστερη. Αλλάζει η σεισμική σπουδαιότητα (Σ3 για εκπαιδευτήριο, Σ2 για γραφεία). Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται Αλλαγή Χρήσης με Οικοδομική Άδεια. Για να συμβεί αυτό, πρέπει να ελεγχθεί στατικά όλο το κτίριο για το αν εκπληρώνει τις προϋποθέσεις του εκπαιδευτηρίου. Πράγμα το οποίο είναι μάλλον απίθανο να συμβαίνει. Επίσης θα πρέπει να ελεγχθούν ένα πλήθος άλλων προϋποθέσεων, όπως είναι η πυρασφάλεια και η πυροπροστασία του κτιρίου. 5. Αν και το κτίριο έχει μελετηθεί με τον Κανονισμό Πυροπροστασίας του 1988 (Π.Δ. 71/88, ΦΕΚ 32/Α/17.02.88), η χρήση του αλλάζει το 2020 (εφόσον τώρα εξετάζουμε το ζήτημα), οπότε σύμφωνα με την Εγκύκλιο του ΥΠΕΝ με ΑΔΑ: ΩΒΤ34653Π8-ΨΜΤ, που εκδόθηκε στις 10.05.19, με θέμα «Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Κτιρίων», θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νέος Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων του 2018 (Π.Δ. 41/18, ΦΕΚ 80/Α/2018): «Στην περίπτωση αλλαγής χρήσης κτιρίου ή τμήματος αυτού για την οποία δεν απαιτείται οικοδομική άδεια, αλλά ενημέρωση φακέλου, συντάσσεται μελέτη πυροπροστασίας σύμφωνα με το π.δ. 71/88 βάσει του οποίου είχε εκδοθεί η αρχική μελέτη. Ομοίως μελέτη με το π.δ. 71/88 συντάσσεται και στην περίπτωση που απαιτείται υποβολή της στο πλαίσιο έκδοσης άδειας μικρής κλίμακας σε κτίρια μελετημένα με το π.δ. 71/88.» και «Σε περίπτωση αλλαγής χρήσης μετά την 7-8-2018 κτιρίου ή τμήματος αυτού που έχει υπαχθεί σε διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων, η μελέτη πυροπροστασίας συντάσσεται σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 41/2018.» Τέλος, σύμφωνα με την απόφαση της Νομικής Υπηρεσίας του Αρχηγείου του Πυροσβεστικού Σώματος, η οποία έχει ΑΔΑ: Ω70346ΜΚ6Π-ΜΩΟ και εκδόθηκε στις 05.11.19, με θέμα: «Καθορισμός της διαδικασίας και των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την έγκριση μελετών ενεργητικής πυροπροστασίας» θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νέος Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων του 2018: «Στην περίπτωση τμηματικής αλλαγής χρήσης σε κτίρια μελετημένα με το π.δ. 71/1988 και απαιτείται σύνταξη μελέτης με το π.δ. 41/2018, ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται μόνο για το τμήμα που αλλάζει χρήση, αλλά εξετάζονται τυχόν επιπτώσεις στην παθητική και ενεργητική πυροπροστασία στο σύνολο του κτιρίου». και Σε περίπτωση που απαιτείται προσκόμιση των μελετών σε άλλες αρχές στο πλαίσιο έκδοσης άδειας λειτουργίας, χορήγησης πιστοποιητικού πυροπροστασίας ή έγκρισης μελετών, και μέχρι να ολοκληρωθεί η διασύνδεση του συστήματος e-adeies με τα ηλεκτρονικά συστήματα άλλων φορέων, κατατίθενται αντίγραφα των μελετών από το πληροφοριακό σύστημα τα οποία φέρουν την ειδική ηλεκτρονική σήμανση. Σε κάθε περίπτωση τονίζεται ότι όταν εκτελούνται οικοδομικές εργασίες ή αλλάζει χρήση το κτίριο ή τμήμα αυτού ή σε περίπτωση τροποποίησης των μελετών της αρχικής άδειας, δεν αρκεί η υποβολή μελέτης πυροπροστασίας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία για τη χορήγηση πιστοποιητικού πυροπροστασίας το οποίο απαιτείται για την έκδοση της άδειας λειτουργίας, αλλά πρέπει να γίνει πρώτα ενημέρωση του φακέλου της άδειας (άρθρο 42 ν.4495/2017) ή να εκδοθεί η απαιτούμενη οικοδομική άδεια (άρθρο 5 ν.4067/2012, άρθρο 29 του ν.4495/2017)». και ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α: Περίπτωση 1η: Επιχειρήσεις-εγκαταστάσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των κανονισμών πυροπροστασίας κτιρίων (π.δ. 41/2018 (Α΄ 80) ή π.δ. 71/1988 (Α΄ 32)) και απαιτούν την έκδοση οικοδομικής άδειας / Αναθεώρηση Άδειας / Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας / Ενημέρωση Οικοδομικής Άδειας: • Ακριβές αντίγραφο από το πληροφοριακό σύστημα e-Άδειες της εκδοθείσας ηλεκτρονικής άδειας ή έγκρισης του κτιρίου (όπως στέλεχος οικοδομικής άδειας και τυχόν αναθεωρήσεις αυτής, έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας κλπ.). •…» Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, το τμήμα Πυρασφάλειας της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας ******, εφόσον η Οικοδομική Άδεια ενός κτιρίου δεν προβλέπει χρήση εκπαιδευτηρίου, για την έγκριση της μελέτης ενεργητικής πυροπροστασίας και την έκδοση πιστοποιητικού πυρασφάλειας, ζητά αντίγραφα των μελετών που συνοδεύουν την άδεια αλλαγής χρήσης, τα οποία θα φέρουν το υδατογράφημα του ΥΠΕΝ.
    1 point
  26. Καλημέρα σας, θέλω να μετατρέψω πολλά σημεία από Φ, Λ (ED 50 ή ΕΓΣΑ 87 ή WGS 84) σε X, Y (ΕΓΣΑ 87). Όπως το κάνει το προγραμματάκι COORD GR αλλά μαζικά. Υπάρχει κι ένα excel που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο αλλά δεν μου λειτουργεί σωστά. έχει κάποιος κάποιο άλλο πρόγραμμα ή κάποιο excel; Ευχαριστώ!!!
    1 point
  27. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις! το αρχείο που μου έβγαλε το COORD GR δεν μου ανοίγει δεν ξέρω γιατί... θα ξαναπροσπαθήσω ! Τα σημεία που θέλω είναι τις μορφής πχ 38 00 00 - 23 00 00 και είναι πάνω από 5000!!
    1 point
  28. Καλημέρα, έχω ένα τοπογραφικό στο Καστελόριζο και πάω να τσεκάρω τις συντεταγμένες του με βάση το κτηματολόγιο και υπάρχει διαφορά. Επίσης πάω να κάνω την μετατροπή τους με το προγραμματάκι COORD_GR και μου βγάζει ότι υπάρχει σφάλμα!!! Ξέρει κάποιος πως μπορώ να υπολογίσω συντεταγμένες στο Καστελόριζο; Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!
    1 point
  29. Σε ευχαριστώ πολύ θα το δοκιμάσω και θα σου πω αν με βοήθησε!!
    1 point
  30. Χρειάζομαι τις συντεταγμένες από "Χ, Υ ΕΓΣΑ '87" σε " Φ, Λ ΕΓΣΑ ΄87" είναι για την αεροπορία που τα θέλει σε φ,λ. απλώς επειδή βγάζει χονδροειδές σφάλμα μήπως ξέρει κανένας τι κάνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις! ευχαριστώ!!!
    1 point
  31. Θεωρώ πως ο επικαρπωτής έχει δικαίωμα στην χρήση του ακινήτου οπότε μπορεί να βγει εεδμκ στο όνομά του, καθώς και το σύστημα των αδειών σου δίνει την επιλογή για επικαρπωτή .Ο επικαρπωτής δεν έχει δικαίωμα στη πώληση. Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση
    0 points
  32. 1. Όταν αναφερόμαστε σε αλλαγή συστήματος αναφοράς, ομιλούμε για μετασχηματισμό όχι μετατροπή. 2. Όπως προείπε ο συνάδελφος, ΔΕΝ υπάρχει "άγνωστο σύστημα" εκτός αν υπάρχει τεκμηρίωση από τη ΤΥΥΓ ότι λύθηκε ανεξάρτητα. 3. Το coords.gr δεν εφαρμόζει ακριβή μετασχηματισμό από οποιοδήποτε σύστημα στο σύστημα αναφοράς των αναδασμών. Θα κλωτσήσει τουλάχιστον κάποια μέτρα 4. Για να γνωρίζεις, το σύστημα αναφοράς των αναδασμών είναι το λεγόμενον "Παλιό Μπεσελ" με προβολή την ΗΑΤΤ, εφαρμοζόμενη σε φύλλα χάρτη 6 Χ 6 πρώτα 5. Θα σου πρότεινα ανεπιφύλακτα να αγοράσεις το πόνημα του καθηγητού Α. Φωτίου "Γεωεμτρική Γεωδαισία και δίκτυα-GPS" Εκδόσεις Ζήτη, 2007. Φιλικά από έναν γερόλυκο, προσπάθησε να απαγκιστρωθείς από εφαρμογές τύπου coords.gr. Είναι μαύρο κουτί. Μάθε την μεθοδολογία. Δεν μπορείς να ζητάς επιστημονική δουλειά πατώντας απλά κουμπιά.
    -1 points
  33. Καλησπέρα, το "και έχουν υλοποιηθεί ορθά" έχει καταργηθεί ή πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στη δήλωση ιδιοκτήτη;
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.