Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. thstam

    thstam

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      40


  2. Σερίφης

    Σερίφης

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      209


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.944


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.928


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/12/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Υποβάλλεις δήλωση παραίτησης, στην αρμόδια Υπηρεσία, εξηγώντας αναλυτικά τους λόγους που σε οδήγησαν σε αυτή. Δεν χρειάζεται τίποτε άλλο.
    2 points
  2. Φ12/40 είναι εκτός κανονισμού. Επομένως δεν μπορεί να είναι η διάταξη συνδετήρων, σε οποιαδήποτε περιοχή. Δεν του επαρκούν οι Φ12/10, δεν θέλει να τους βάλει πυκνότερους και για αυτό προσθέτει Φ12/40, όπως ακριβώς το γράφει. Πιθανοτατα έχει ορίσει ως ελάχιστη απόσταση συνδετήρων τα 10 εκ. και το πρόγραμμα του προσθέτει Φ12/40 για να πετύχει επάρκεια.
    2 points
  3. είναι ένα γνωστό τραγούδι από παλιά στην Ιταλία και κάνουν μια παραλλαγή στο τέλος και βάζουν τους Γιουβεντίνους στο άσμα....
    1 point
  4. Ανήκεις στο άρθρο 1 &ββ της εν λόγω απόφασης (προτεραιότητα Υ στο ΔΕΔΟΤΑ);;
    1 point
  5. Εντάξει αυτή φτάνει -σε καλύπτει και για τους 2 λόγους αναθεώρησης. Άλλο κατάλαβα! (νόμισα ότι εννοείς ότι επειδή ήρθε Ε.Δ για τον Α΄έλεγχο, δεν χρειάζεται να ξανάρθει για την παράταση ισχύος ή και για την παραίτηση επιβλέποντα που ζητάς)
    1 point
  6. Στο 434 ανεβάζεις την παραίτηση. Η πλάγια γραμμή / σημαίνει ή. Το πόρισμα του ελεγκτή το ανεβάζεις στο 164.
    1 point
  7. Δηλαδή και εγώ που από φοιτητής ξυπνούσα από τις 6:00 όπως και τώρα, στα 72 μου -όλο "καλησπέρα" πρέπει να λέω!!!
    1 point
  8. @ΚΑΝΑ Βασικά καλησπέρα πλέον Θεωρώ στην (β) η οποία ζητάει θεώρηση σύμφωνα με το Α47 του Ν4495 αλλά χωρίς το συγκεκριμένο άρθρο να κάνει αναφορά σε θεώρηση παλαιών Ο.Α..... εκτός αν ΚΑΙ η θεώρηση παλαιών ΟΑ θέλει ΠΕΚ!!!!! υ.γ. παρεμπιπτόντως είχα έναν καθηγητή που 8 το πρωί του έλεγες καλημέρα και αυτός σου απαντούσε με καλησπέρα λόγω του ότι ήταν στο πόδι από τα αξημέρωτα... Έτσι και εγώ πήγα αυθόρμητα να σε πω καλησπέρα ....
    1 point
  9. Μα για προ του 1975 (κατηγ 1) με σύσταση, προβλέπεται ξεχωριστή δήλωση για κάθε Ο.Ι. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείς να προβείς σε μία δήλωση αυθαιρέτων για όλο το κτίριο! Οπότε αν και ο αυθαίρετος όροφος συμπεριλαμβάνεται στην Σ.Ο.Ι και συνάμα είναι προ του 1975 κάνεις 3 δηλώσεις κατηγορίας 1 Αν όμως ο όροφος δεν συμπεριλαμβάνεται στην Σ.Ο.Ι τότε θεωρείται κοιν/στος -οπότε αν πάλι είναι προ του 1975 ναι μεν κάνεις πάλι 3 δηλώσεις (αλλά με 2 συν/τες δε στο τελ. όροφο) Γενικά έχει πολλά πλοκάμια ...η απάντηση
    1 point
  10. Αφού δεν ολοκληρώθηκαν οι εργασίες, πώς έγινε η αλλαγή χρήσης σε κατάστημα; Λειτουργούσε το μαγαζί χωρίς παράθυρο ή πόρτα; Ο χαρακτηρισμός «ημιτελής» δεν είναι σαφής. Στην τεχνική περιγραφή του ακινήτου θα περιγράφεται η κατάσταση στην οποία βρίσκεται.
    1 point
  11. Η αρχαιολογία δεν ενδιαφέρεται για την τροποποίηση των όψεων. Επιλέγεις αυτά για τα οποία κάνεις αναθεώρηση (αλλαγή επιβλέποντος, παράταση ισχύος επ' αόριστον).
    1 point
  12. Πρέπει να εξεταστεί το ζήτημα και από τη σκοπιά του 41/18. Ειδικώς, όπως θέτεις το θέμα, δε νομίζω να υπάρχει κάτι που σε εμποδίζει.
    1 point
  13. γιατί χάνει την αρτιότητα ????? η έννοια χάραξη ρέματος δεν υφίσταται ούτε τεχνικά , ούτε νομικά Υπενθυμίζω εδώ απλά ότι όταν αφαιρείται τμήμα γεωτεμαχίου για εκτέλεση έργου (δηλ. στέρηση δικαιώματος κυριότητας) απαιτείται αναγκαστική απαλλοτρίωση. Με μια μικρή αναζήτηση θα διαπιστώσεις ότι γίνονται απαλλοτριώσεις για αντιπλημμυρικά έργα και έργα διευθετήσεων. Αν θεωρήσεις ότι το παραχώρησες για έργα τότε το εμβαδόν εξακολουθεί να προσμετράται υπενθυμίζω δε Η απαλλοτρίωση κηρύσσεται από τους Ο.Τ.Α. για λόγους κοινής ωφέλειας, ήτοι: α) για τη διάνοιξη, τη διεύρυνση, τη διαμόρφωση και την κατασκευή δημοτικών και κοινοτικών οδών, καθώς και οδών που συνδέουν έναν Δήμο ή μία Κοινότητα με εθνική ή επαρχιακή οδό και συναφών τεχνικών έργων, β) για την ύδρευση και την εκτέλεση των έργων, που αφορούν τη συγκέντρωση, τη μεταφορά, τη διανομή και την εξυγίανση του νερού και είναι αναγκαία για την ύδρευση, γ) για την εκτέλεση έργων σχετικών με την άρδευση, την αποξήρανση, την αποστράγγιση, τη διευθέτηση ρευμάτων, που έχουν σκοπό τη βελτίωση της γεωργικής παραγωγής ή τη διανομή της εκτάσεως που βελτιώνεται σε δημότες, που είναι ακτήμονες ή δεν έχουν επαρκή κλήρο, δ) για τη δημιουργία ή την επέκταση πλατειών, κήπων, αλσών, δενδροστοιχιών, αθλητικών γηπέδων και άλλων κοινόχρηστων χώρων, με επιφύλαξη των διατάξεων που ρυθμίζουν την κήρυξη απαλλοτριώσεων για την εφαρμογή εγκεκριμένων σχεδίων πόλεως, ε) για την εκτέλεση έργων σχετικών με την αποστράγγιση, τη διευθέτηση ρευμάτων, την αποχέτευση όμβριων ή ακάθαρτων υδάτων και κάθε είδους τεχνικών έργων, που έχουν σκοπό την εξυγίανση ή τον εξωραϊσμό, στ) για τη λήψη και μεταφορά άμμου, λίθων και άλλου παρεμφερούς υλικού που χρησιμεύει για την εκτέλεση δημοτικών και κοινοτικών έργων, ζ) για την ίδρυση ή την επέκταση κοιμητηρίου και κέντρου αποτέφρωσης νεκρών, η) για τη συντήρηση ή τη διαφύλαξη ακινήτων που έχουν ιστορική ή παραδοσιακή αξία, θ) για την εναπόθεση απορριμμάτων, ι) για την προστασία του φυσικού ή πολιτιστικού περιβάλλοντος, ια) για την κατασκευή κάθε δημοτικού ή κοινοτικού κτιριακού έργου και κάθε άλλου έργου που ο σκοπός του βρίσκεται μέσα στις Αρμοδιότητες των Οργανισμών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
    1 point
  14. Ο νόμος λέει ότι «για αυθαίρετες αλλαγές χρήσης από βοηθητική χρήση σε κύρια, εντός νομίμου περιγράμματος κτιρίου, υπολογίζεται η υπέρβαση συντελεστή δόμησης». Στην προκειμένη περίπτωση ο χώρος της σκάλας είναι εντός περιγράμματος και, επιπλέον, δεν προκύπτει υπέρβαση συντελεστή δόμησης. Επομένως, θα χρησιμοποιήσεις και πάλι αναλυτικό προϋπολογισμό. Επιπρόσθετα, θα πρέπει να ελέγξεις κατά πόσο υπάρχει παράβαση του Κτιριοδομικού λόγω του μειωμένου πλάτους της σκάλας.
    1 point
  15. Σε αυτό που μπορώ να συνδράμω στην συζήτηση είναι να πω ότι αυτός ο τρόπος συνεργασίας στις εκτιμήσεις δεν είναι διαδεδομένος καθώς 99/100 περιπτώσεων οι εκτιμητές εγγράφονται και στο Υπ. Οικ μετά την λήψη της πιστοποίησης. Όμως, αν υποθετικά μιλάμε ότι θα γινόταν μια τέτοια συνεργασία, παίζουν πολλά ρόλο. Κάποια από αυτά είναι η συγχνότητα-ποσότητα εκτιμήσεων, οι αμοιβές που μπορούν να αξιωθούν, η δυσκολία του θέματος της εκτίμησης αλλά και ο βαθμός επικινδυνότητάς της λόγω προσβολής της από διάδικους κλπ.
    1 point
  16. Το πατάρι είναι κατασκευή εντός νομίμου ή νομίμως υφιστάμενου όγκου για τις οποίες ισχύει η παράγραφος 2.γ του άρθρου 23 του ΝΟΚ. Δεν απαιτεί υπόλοιπο ούτε για να νομιμοποιηθεί ούτε για να κατασκευαστεί, όπως ακριβώς συμβαίνει με τις σοφίτες, τους Η/Χ και τους ανοικτούς εξώστες. Συνημμένο το σχετικό έγγραφο της ΔΑΟΚΑ, όπου απλά θα μπορούσε να υπάρχει και εδάφιο για τους εσωτερικούς εξώστες. Ήταν όμως νωρίς και δεν θέλησαν ... (sofita_h-m) 6Ο9Μ465ΦΘΗ-Ξ6Ε.pdf
    1 point
  17. Υπεύθυνος είναι ο υπογράφων το ΠΕΑ ….. το ποιους συνεργάτες και βοηθούς έχει για την εκτέλεση της εργασίας του το καθορίζει αυτός και σίγουρα δεν υπάρχει τίποτα παράνομο σε αυτό ,,,,
    1 point
  18. Με την ΕΕΔΜΚ μπορείς να κάνεις και νομιμοποίηση του παραθύρου και της διαρρύθμισης (Ν4495, άρθρο 29, παρ. 5). Έτσι δεν έχεις και ΣΔΑ. Ένσημα νομίζω θα θες και πάλι. Πιο σωστό και για εσένα καθώς με την πρώτη περίπτωση της ΕΕΔΜΚ υποτίθεται πως οι εργασίες δεν έχουν γίνει ακόμη.
    1 point
  19. Βγάλε μια ΕΕΔΜΚ για τις διαρρυθμίσεις και για το παράθυρο. Την καταχωρείς στην ΗΤΚ και όλα καλά. Κανένα πρόβλημα και με την προηγούμενη βεβαίωση. Μοναδικό πρόβλημα πως για το παράθυρο θα χρειαστείς συναίνεση συνιδιοκτητών.
    1 point
  20. Το θέμα είναι άλλο Οτί εσύ με την δεδηλωμένη επιθυμία σου να καλύψεις όπως γράφεις και μάλιστα σε Δημόσιο Φόρουμ τις αυθαιρεσίες, το πας φιρί φιρί να πληρώσεις εσύ τα διοικητικά πρόστιμα από 30.000€-100.000€ συν αφαίρεση άδειας για κάποιο χρονικό διάστημα, εάν το κάνεις.
    1 point
  21. Η επικαρπία είναι δουλεία, δεν είναι κυριότητα. Πράξτε αναλόγως.
    1 point
  22. 1 point
  23. Στα υποδείγματα που δημοσιεύονται ως πρότυπα, από την αρμόδια ελέγχου εφαρμογής αρχή, δεν πρέπει να παραβιάζεται η πολεοδομική νομοθεσία. Εύχομαι για εκείνη την ακτίνα στροφής του αυτοκινήτου να μην πει κάποιος συνάδελφος "αφού το έχει στο υπόδειγμα του ΔΚ" ... Σε κάθε περίπτωση, τουλάχιστον το παράδειγμα του ΕΝΤΟΣ σχεδίου που είδα, φαίνεται μια απλοποιημένη περίπτωση ΔΚ (χωρίς να ζορίζεται κάπου το κτήριο) και ήδη παρωχημένη ( τι γίνεται με λιθοσώματα; ). Ασυνέπεια με το λεκτικό της εγκυκλίου. Δηλαδή αφού, πολύ καλώς, πλέον θα εμπιστευόμαστε τα ράστερ στη μέτρηση της δόμησης τι νόημα έχει ο αναλυτικός υπολογισμός της φύτευσης και των έρκερ με τριγωνισμούς κλπ. ; Ταυτόχρονα με τα ράστερ, παραμένουν επαυξημένες και οι γνωστές παλιές γραφειοκρατικές πρακτικές, όπως πχ των συντεταγμένων του κτηρίου και τώρα της πισίνας, λες και δεν υπάρχουν καμπύλες ή τυχαία σχήματα στον σχεδιασμό των κτηρίων. Τυπολατρία αναφοράς διατάξεων και παραγράφων του νόμου, με πολλαπλή εφαρμογή του copy-paste, πράγμα που δεν βοηθάει καθόλου στην ανάγνωση ενός ΔΚ και σίγουρα θα οδηγεί σε περισσότερα λάθη. Θα τα δούμε και αναλυτικότερα ...
    1 point
  24. Παραθέτω μια σχετική εγκύκλιο που ίσως βοηθά στο θέμα Εγκ-16777/2577/25/23-2-87 Εγκ-25/87 Ε-25/87 [ ΙΣΧΥΕΙ από 23-2-87] Εγκ-16777/2577/25/87 "Οικοδομικές άδειες σε οικόπεδα που βαρύνονται με αποζημιώσεις λόγω ρυμοτομίας". (Απαιτούμενα Υποχρεωτικά Δικαιολογητικά για την 'Εκδοση Οικοδομικής Αδείας). 1. Η Εγκ-55/85 αντικαθίσταται ως εξής : Για την χορήγηση οικοδομικών αδειών σε άρτια και οικοδομήσιμα οικόπεδα που όμως βαρύνονται με αποζημιώσεις λόγω ρυμοτομίας θα πρέπει όταν η οδός καταλαμβάνεται εξ ολοκλήρου από ιδιοκτησίες (αρχική διάνοιξη Αρθ-2 Δ/7-5-36) να έχει διανοιγεί όλο το εγκεκριμένο πλάτος δρόμου τουλάχιστον στο μήκος του προσώπου του οικοπέδου, και να υπάρχει υψομετρική μελέτη της οδού. Για την διάνοιξη, πρέπει να συνταχθεί η σχετική πράξη αναλογισμού αποζημιώσεως λόγω ρυμοτομίας ή η σχετική πράξη εφαρμογής Αρθ-12 Ν-1337/83 και να συντελεστεί η απαλλοτρίωση των ρυμοτομουμένων ιδιοκτησιών, ή αν δεν υπάρχουν αναγκαστικές απαλλοτριώσεις λόγω επάρκειας θέσεων από εισφορά γης να έχει γίνει μεταγραφή της πράξεως εφαρμογής στο αρμόδιο υποθηκοφυλάκειο. Διάνοιξη είναι δυνατό να γίνει και με παραχώρηση από τους έναντι ιδιοκτήτας των ρυμοτομουμένων τμημάτων των ιδιοκτησιών τους σε κοινή χρήση με συμβολαιογραφική δήλωση με την επιφύλαξη για διατήρηση ενοχικής αξίωσης για αποζημίωση την οποία δικαιούνται για τα τμήματα αυτά, ή διατηρώντας το δικαίωμα υπολογισμού εισφοράς στην αρχική ιδιοκτησία. Μετά την δήλωση και πριν την χορήγηση της αδείας, η αρμόδια Πολεοδομική υπηρεσία πρέπει να ελέγχει εάν έχουν κατεδαφιστεί τα ρυμοτομούμενα κτίσματα μανδρότοιχοι κλπ. και τεθεί σε κοινή χρήση το ρυμοτομούμενο τμήμα του οικοπέδου. "Οικόπεδα που έχουν πρόσωπο σε δρόμους που έχουν ασφαλτοστρωθεί ή χαλικοστρωθεί ή έχουν κατασκευαστεί κράσπεδα, ρείθρα κλπ., έχουν δηλ. διαμορφωθεί και τεθεί σε κοινή χρήση σε όλο το πλάτος είναι δυνατόν να τύχουν αδείας οικοδομής". Στην παραπάνω περίπτωση η πράξη αναλογισμού για την αποζημίωση αυτών των ρυμοτομουμένων οικοπέδων μπορεί να γίνει μεταγενέστερα αφού βέβαια γίνει προηγουμένως λεπτομερής έλεγχος των τίτλων και γενικά των παραστατικών στοιχείων της κυριότητος ή της παραγραφής του δικαιώματος αποζημίωσης. 'Η αν αυτά βρίσκονται σε περιοχές που εντάχθηκαν με το Ν-1337/83 τόσον η πράξη αναλογισμού στα πυκνοδομημένα τμήματα όσον και ο υπολογισμός της εισφοράς γης στο αραιοδομημένο τμήμα θα γίνει με την ενιαία πράξη εφαρμογής. Τέτοιοι ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι δεν υπάγονται στο Αρθ-28 του Ν-1337/83, ώστε να μην οφείλονται αποζημιώσεις. Στο Αρθ-28 επίσης δεν υπάγονται δουλείες διόδου. Επίσης πρέπει : α) να εξασφαλίζεται επικοινωνία του οικοπέδου με άλλο διανοιγμένο εγκεκριμένο κοινόχρηστο χώρο, μέσω εγκεκριμένου κοινόχρηστου χώρου διανοιγμένου, έστω και κατά τμήμα του εγκεκριμένου πλάτους ή οδού προ του 1923, διαμορφωμένης και, β) να υπάρχει υψομετρική μελέτη του δρόμου, χωρίς να απαιτείται και τελική διαμόρφωση του δρόμου στο οριστικό υψόμετρο της μελέτης με την επιφύλαξη της παρ.2 του Αρθ-19 του Ν-1577/85. "Σε περίπτωση που η διαφορά μεταξύ του υψομέτρου του εδάφους και του υψομέτρου που καθορίζει η οριστική υψομετρική μελέτη είναι 1,50 μ. τότε η οικοδ. άδεια χορηγείται σε περίπτωση όμως που η παραπάνω διαφορά είναι μεγαλύτερη κατά απόλυτο τιμή από 1,50 μ. τότε η άδεια θα μπορεί να χορηγείται εφ'όσον υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της οικείας Δ/σης Οικισμού η οποία θα εξετάζει σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση τις συνθήκες που υφίστανται λαμβάνοντας υπ'όψιν και την γνωμοδότηση του οικείου Δήμου ή Κοινότητας. Η απάντηση του οικείου Δήμου ή Κοινότητας θα πρέπει να αναφέρεται στους όρους για τους οποίους δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη υπάρχουσα υψομετρική μελέτη". (Σ.Σ. Τα εντός "..." τίθενται ως αντικαταστάθηκαν με την Εγκ-1935/465/7/15-1-88). Σε περιπτώσεις διαπλατύνσεως υφισταμένων οδών εγκεκριμένων ή μή, η άδεια θα χορηγείται με πλάτος (π) το οριζόμενο στο Αρθ-10 του ΓΟΚ/85. Στις περιπτώσεις αυτές και εφόσον πρόκειται για Σχέδια Πόλεων που έχουν εκπονηθεί και εγκριθεί με τις διατάξεις του ΝΔ/17-7-23 ο ιδιοκτήτης του ακινήτου που ζητά την άδεια, προηγούμενα θα πρέπει να υποβάλλει στην αρμόδια υπηρεσία πλήρη φάκελλο για τη σύνταξη της σχετικής πράξεως αναλογισμού λόγω διαπλατύνσεως μαζί με υπεύθυνο δήλωση του Ν-105/69 ότι θα επισπεύσει την όλη διαδικασία περαιώσεως της πράξεως μέχρι την κοινοποίηση δια δικαστικού επιμελητού της κυρωμένης από τον Νομάρχη πράξεως. Σε περίπτωση που παρά την υπεύθυνη δήλωσή του δεν επισπεύσει την διαδικασία, θα επιβάλλεται διακοπή των οικοδομικών εργασιών μέχρι να εκπληρωθούν τα παραπάνω. Στις περιπτώσεις που η ένταξη στο Σχέδιο Πόλεως έγινε με το Ν-1337/83 ο ιδιοκτήτης του ακινήτου που ζητά την άδεια πριν την πράξη εφαρμογής με την Εγκ-106/86 , δεν απαιτείται να υποβάλλει φάκελλο για σύνταξη πράξεως αναλογισμού, πλην όμως απαιτείται να υποβάλλει δήλωση και τίτλους ιδιοκτησίας καθώς και υπεύθυνη δήλωση Ν-105/69 στην οποία θα αναφέρονται όλες οι ιδιοκτησίες που τυχόν έχει στην περιοχή που εντάχθηκε στο Σχέδιο Πόλεως με το ίδιο ΠΔ. 'Οταν ζητείται οικοδομική άδεια σε ρυμοτομούμενο γωνιακό οικόπεδο, ο ιδιοκτήτης του αρκεί να θέτει σε κοινή χρήση το ρυμοτομούμενο τμήμα που αντιστοιχεί σε ένα πρόσωπο. Στην περίπτωση που γωνιακό οικόπεδο έχει ή αποκτά ένα τουλάχιστον πρόσωπο σε διανοιγμένο καθ' όλο το πλάτος δρόμο, οικοδομείται. Τέλος η διευκρίνηση της παρ.4 του Αρθ-24 στην Εγκ-12/86 αντικαθίσταται ως εξής: "Διευκρινίζεται ότι το μήκος της απότμησης προστίθεται και στα δύο πρόσωπα με τα οποία συνέχεται, ούτως ώστε ως πρόσωπο να λογίζεται ολόκληρο το ανάπτυγμα της ρυμοτομικής ή οικοδομικής γραμμής που αντιστοιχεί στο οικόπεδο". @ΣΧΕΤ-ΝΟΜ Εγκ-55/85. Εγκ-106/86. Εγκ-12/86. Εγκ-7/87.
    1 point
  25. αν ειναι υπερυψωμενο με τοιχεια περιμετρικα τοτε το δαπεδο του ισογειου το βαζεις στο +0.00. θα το βαλεις στο +3.00 μονο αν εχεις μεγαλα ανοιγματα στο υπογειο και κατα ΕΑΚ εαν αυτα ειναι >80% του μηκους των περιμετρικων τοιχειων (αυτο βεβαια ειναι λιγο ασαφες ,γιατι ενα παραθυρο στο υπογειο μετραει ολο το μηκος σαν ανοιγμα,δηλαδη σαν να ηταν σε ολο το υψος ανοιχτο?μαλλον οχι...)
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 60 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.