Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      9.027


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.919


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      7.380


  4. Σερίφης

    Σερίφης

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      209


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/01/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Οι δημοσιεύσεις είναι η προετοιμασία για να καταπιούμε πιο εύκολα αυτό που θα έρθει. Έχουν ήδη πάρει τις αποφάσεις τους (σε συνεργασία με το στε), και προσπαθούν να μας πείσουν ότι "το παλεύουν" για το καλό μας
    3 points
  2. " Όταν η οικοδομική γραμμή ταυτίζεται με τη ρυμοτομική, τα παραπάνω κατασκευάζονται σε ύψος τουλάχιστον 3.00 μ. από την οριστική στάθμη του πεζοδρομίου ή την οριστική στάθμη του παραχωρημένου χώρου.» Η εν λόγω παράγραφος εμπεριέχεται στο άρθρο 11 που αφορά τον συντελεστή δόμησης, παρέχει όμως τη σχετική πληροφόρηση με τη δυνατότητα τοποθέτησης της θερμοπρόσοψης σε υφιστάμενα κτίρια, εκτός ΟΓ αλλά και ΡΓ, υπό προϋποθέσεις. εδω https://tkm.tee.gr/wp-content/uploads/2018/07/FAQ_27.pdf
    2 points
  3. Βασίζεται στο ότι ο ν. 4178/13 άλλαξε σε πολλά μετά την εφαρμογή του Ν. 4495. Από το 2017 είναι σε εφαρμογή ο ν. 4495, ο οποίος έδωσε ρητά την δυνατότητα σε περιπτώσεις του άρθου 82 σε συνδυασμό με το άρθρο 81, να μεταβιβάζονται ακίνητα με αυθαιρεσίες οι οποίες εμπίπτουν στις εξαιρέσεις των περιπτώσεων όπου είτε εμπίπτουν στην κατηγορία αυθαιρέτων 3, είτε γι αυτές μπορεί (με τεκμηρίωση του μηχανικού) να εκδοθεί ΕΕΔΜΚ, επιπροσθέτως των άλλων εξαιρέσεων του άρθρου 82, οι οποίες βεβαίως υπήρχαν και σε προηγούμενο νόμο. Επομένως, μπορείς να διαφοροποιήσεις την βεβαίωση σήμερα (μέσω του ΠΠΗΤΚ) και να εκδόσεις τύπο βεβαίωσης με εξαιρέσεις. Αυτό συζητάμε και πιο πάνω.
    2 points
  4. Version 1.0.0

    1.250 downloads

    Αίτηση απογραφής έργου στο ΙΚΑ σε μορφή excel
    1 point
  5. Πολύ απλό. Με αύξηση των μισθών σε επίπεδο που να διασφαλίζεται η αξιοπρεπής διαβίωση, και παράλληλα με πολύ αυστηρή τιμωρία όσων παραβαίνουν το νόμο. Επί πλέον, το Δημόσιο να μην αποτελεί καταφύγιο για τον κάθε άσχετο και ανίκανο, αλλά να υπάρχει σοβαρή και διαρκής αξιολόγηση. Πώς όμως να γίνει αυτό σε ένα κράτος που δεν σέβεται τους πολίτες, και οι πολίτες το κράτος?
    1 point
  6. Οι οποίοι μετά "βεβαιότητας" να υποθέσω, ήταν φοιτητές..... (Σίγουρα έχετε πραγματοποιησει μέρος των σπουδών σας στην Ελλάδα;)
    1 point
  7. Πιστεύω @Marianna Vasilaki ότι έχεις μπερδέψει τα 10-20m του παλιού κτιριοδομικού με τα 10,20m του άρθρου 9 του Ν.4258/14, καθώς και την γραμμή πλημμύρας με την οριογραμμή. 1) Ο παλιός κτιριοδομικός έλεγε αν έχει γίνει οριοθέτηση αλλά δεν έχουν κατασκευαστεί έργα διευθέτησης χτίζεις σε 10m από οριογραμμή ρέματος, εάν δεν υπάρχει οριοθέτηση χτίζεις σε 20m από προσωρινή οριογραμμή που καθορίζει η πολεοδομία. 2) Ο ΝΟΚ άρθρο 28 παρ.1 λέει ότι θα εκδοθεί ΠΔ με καθορισμό όρων δόμησης κοντά σε ρέματα. 3) Ο Ν.425/14 άρθρο 9 παρ.4 λέει ότι μέχρι την έκδοση του ΠΔ του (2) η γραμμή δόμησης καθορίζεται σε 10μ εντός σχεδίου-οικισμού, και 20μ εκτός σχεδίου από γραμμή πλημμύρας. (άλλο πράγμα τα 10-20 εδώ από τα 10-20 στο (1)). 4) Ο νέος κτιριοδομικός αναφέρει μόνο για δόμηση σε οριοθετημένα (και συγκεκριμένες ιδιαίτερες περιπτώσεις για μη οριοθετημένα που δε σε αφορούν), και καθορίζει εκτός οριογραμμών. Ταυτόχρονα καταργεί το (1) Το (2) από όσο γνωρίζω δεν έχει εκδοθεί. Το (4) θεωρώ ότι δεν είναι το (2), καθώς θα έπρεπε να είναι Προεδρικό Διάταγμα και όχι Υπουργική Απόφαση (που είναι ο νέος κτιριοδομικός). Επομένως υπάρχει καθολική εφαρμογή των (3) και (4). Το (4) πρακτικά απαγορεύει έκδοση οιασδήποτε άδειας (ακόμα και ΕΕΔΜΚ ή βεβαίωσης μηχανικού) χωρίς οριοθέτηση. Άρα όταν είσαι κοντά σε ρέμα χρειάζεσαι οριοθέτηση, έστω και προσωρινή. Λόγω αυτού για μικρό υδατορέμα πας για διαπίστωση και προσωρινή. Στην προσωρινή σου καθορίζουν ως οριογραμμή την περιβάλλουσα των 20m (για εκτός σχεδίου) από πλημμύρα και ενδεχόμενων φρυδιών πρανών (εφαρμόζουν δλδ το (3)). Και εσύ μετά εφαρμόζεις το (4) δλδ χωρίς απόσταση από προσωρινή οριογραμμή.
    1 point
  8. Καλησπέρα, οι αμοιβές για ρύθμιση αυθαιρέτων δεν έχουν προϋ/σμό οπότε ότι και να βάλεις στα τετ. μέτρα δεν παίζει ρόλο. Τώρα κατά πόσο θα το προχωρήσεις το έργο πέραν της λήψης Α/Α δεν παίζει και τόσο σημασία...
    1 point
  9. Καλησπέρα συνάδελφοι και χρόνια πολλά. Στο παρακάτω σχέδιο η πυλωτή χωρίζεται σε δύο τμήματα και συνδέονται λειτουργικά μέσω του ΚΧ και μπαζωμένου εξώστη στον ακάλυπτο. Οποιαδήποτε άλλη λύση εδώ δεν βγαίνει λόγω της απόστασης δ από τα διπλά κτίρια. Γνωρίζω οτι το ΓΟΚ δεν το επέτρεπε και έπρεπε ο χώρος να είναι ενιαίος. Στο ΝΟΚ βέβαια η διατύπωση έχει αλλάξει και μιλάει για λειτουργική σύνδεση των επιπέδων. Σας φαίνεται αποδεκτή αυτή η λύση;
    1 point
  10. Όχι απαραίτητα...ρώτα στο Τμήμα Ελέγχου Δόμησης.
    1 point
  11. Δεν είναι υποχρεωτική η συμπλήρωση αυτής της καρτέλας για την έκδοση της άδειας.
    1 point
  12. άνοιξε το link σήμερα , Λειτουργεί ...!!! ¨α
    1 point
  13. Υπάρχει και μπορείς να το δεις αφού το ζητήσεις από την πολεοδομία.
    1 point
  14. Όχι, «αντί της συμβολαιογραφικής δήλωσης υποβάλλεται αποδεικτικό καταβολής της απαιτούμενης εισφοράς».
    1 point
  15. Έχει αρκετά παραθυράκια για το τι είναι ο δρόμος μπροστά, αλλά δες στην αρχική σελίδα του φόρουμ έγινε σήμερα μια ανάρτηση για την εκτός σχεδίου, αν και απο οτι είδα είσαι στην Θάσο π σημαίνει οτι δυσκολα έχει αναγνωριστεί δρόμος στα ελληνικά νησιά. Edit: είμαι αρκετά σίγουρος ότι ο αγροτικός δρόμος δεν πληρεί τις απαιτήσεις έχε το νου σου, ψάξτο αρκετά καλά τι είναι ο δρόμος και αν σε καλύπτει.
    1 point
  16. 650 ήταν εκτός αντικειμενικού το '16. 600 1. 1000 2. 900 3. 900 4. 1450 Καλή χρονιά Βάγια
    1 point
  17. δεν ειμαι σίγουρος σήμερα ότι καταλαβαίνω τι έλεγα τότε..
    1 point
  18. Μήπως θα ήταν προτιμότερο να το ισοπεδώσει ο ιδιοκτήτης και να εκδώσεις βεβαίωση αδόμητου. Νομίζω ότι δεν αξίζει τα έξοδα. Βεβαίως αν δεν θέλει, όπως ορθώς αναφέρεις θα το τακτοποιήσεις με αναλυτικό (1 ΛΠ). Αφού αναφέρεις ότι κατασκευάστηκε προ 83, η κατηγορία θα είναι η 2. Μετά συνεχίζεις στην ΗΤΚ κατά τα γνωστά της σχετικής ερωτοαπάντησης για καταχώρηση ασκεπούς ερειπίου.
    1 point
  19. Αν μιλάμε για μεγάλο τραπέζι που κοιμάται ενίοτε κάποιος πάνω του, δεν υπάρχει θέμα. Αλλά μια που κάνουμε φιλολογική συζήτηση ... το θέμα της επέμβασης στις όψεις για την αλλαγή σε κατοικία το έχετε ξεπεράσει με κάποιο τρόπο ;
    1 point
  20. Μιλάμε για Εκτός σχεδίου γήπεδο; που αν ναι, το οποίο δεν πληρεί καμια προυπόθεση και δε με την υφιστάμενη κατάσταση της δόμησης στα εκτός σχεδίου. Η αλήθεια ειναι πως αν δεν μπορεί να αγοράσει τα ομορα με την προυπόθεση οτι ο δρόμος μπροστά είναι αναγνωρισμένη οδός και όχι κοινοτικός δρόμος. Κοίτα να δεις τι συναντάει κανεις. Συνάδελφε και εγώ νέος είμαι, αγχώθηκα για εσένα.
    1 point
  21. Εάν είναι μη οικοδομήσιμο το ακίνητο: Εκδίδεται άδεια κατεδάφισης (ή άδεια εκτέλεσης εργασιών μετά την αυτοψία της Πολεοδομίας), καταβάλλονται πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης και εκτελούνται οι εργασίες κατεδάφισης. ή Αγοράζονται όσα όμορα αδόμητα ακίνητα απαιτούνται ώστε να καταστεί το όλο ακίνητο οικοδομήσιμο και εξετάζονται δυνατότητες νομιμοποίησης του αυθαιρέτου (πάλι καταβάλλονται πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης). Εάν είναι οικοδομήσιμο: Εξετάζονται δυνατότητες νομιμοποίησης του αυθαιρέτου (καταβάλλονται πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης).
    1 point
  22. .....2- Στην άδεια δεν υπάρχει τεχνική έκθεση απαλλαγής για τα στατικά. Πατάρι σημαίνει δάπεδο και το δάπεδο σημαίνει φορτία, αντισεισμικός και "επέμβαση". Όλα αυτά σε κοινόκτητο πράγμα..... Αν το πατάρι κατασκευαστεί ως ανεξάρτητος μεταλλικός φορέας, και με δεδομένο ότι το δάπεδο του ισόγειου καταστήματος δεν αποτελεί οροφή υπογείου και ως εκ τούτου θα κοχλιωθεί στην εδαφόπλακα του ισογείου, με τις όποιες ενισχύσεις στα σημεία έδρασης απαιτούνται, δεν νομίζεται ότι το επιχείρημα της επιβάρυνσης λόγω αύξησης φορτίων εξασθενεί κάπως;
    1 point
  23. Επειδή δεν έχω παρακολουθήσει την τελευταία παράσταση αυτού του τσίρκου, μπήκε στην Βουλή προς ψήφιση ή απλώς αναπαράγουμε τις γνωστές παπάτζες από διάφορα sites; Το τελευταίο πάντως, πέρα από τεράστια ανοησία (φωτογραφική διάταξη) είναι σίγουρο ότι σε ένα δυο μήνες θα καταπέσει από απόφαση του ΣτΕ. Κατά τη γνώμη μου όλο αυτό θα καταπέσει. Μένει να αποδειχθεί. Κρατήστε μικρό καλάθι και συμβουλεύστε πελάτες σας-υποψήφιους αγοραστές, να είναι ιδιαιτέρως επιφυλακτικοί. Η όλη γελοιότητα περί απόδειξης δρόμων προ 77 με Α/Φ και όλα αυτά τα ευφάνταστα που γράφονται, είναι βούτυρο στο ψωμί για το ΣτΕ. Τεχνικά υπάρχουν ζητήματα. Πως θα βρεθούν Α/Φιες 77. Τι θα γίνεται σε περιπτώσεις (σχεδόν το 100%) αγροτικών πρώην γαϊδουρόδρομων 1,50-1,80 μ πλάτους οι οποίοι ως γνωστόν διαπλατύνονται από τους ενδιαφερόμενους παρόδιους ιδιοκτήτες προς διευκόλυνση πρόσβασης γεωργικών μηχανημάτων και αγροτικών αυτοκινήτων; Θα ισχύει και τότε η τεκμηρίωση κοινοχρησίας; Υπάρχουν πολλά ερωτήματα, αλλά κυρίως διαφαίνεται το φιάσκο που πρόκειται να υπάρξει έτσι και ψηφιστούν όλα όσα διαβάζουμε στα sites. Δυστυχώς, η "ταφόπλακα" στην εκτός σχεδίου δόμηση, όπως την ξέραμε ως τώρα, κατά την προσωπική μου άποψη, έπεσε οριστικά μετά την απόφαση 176/23, με την εκσκαφή να έχει προηγηθεί με το Ν. 4759/20 και αρκετά χρόνια πίσω, ο ν. 3212/03 "προειδοποιούσε" για το τι θα έρθει.
    1 point
  24. Καλησπέρα. Η Δ.Δ αφορά ακίνητα με ΠΣΟΙ. Αν υπάρχουν και άλλες παραβάσεις η Δ.Δ χρεώνεται ως μια ξεχωριστή Λ.Π και δεν τικάρεις το checkbox της Δ.Δ, επεξηγώντας στην Τ.Ε ότι αφορά την παράβαση αυτή. Υπερβάσεις προς Κ.Χ (πχ εσωτερικό πλατύσκαλο, κλιμ/σιο) κατά πολλούς χρεώνεται σαν ΥΔΚΧ κατά άλλους εμπίπτει στην Δ.Δ (δυνάμει της εγκ. 2). Προσωπικά εφαρμόζω την Υ.Δ. Αν μιλάς για Υ.ΔΚ.Χ εκτός περιγράμματος πχ σε ακάλυπτο χώρο, τότε έχεις ΥΔ+ΥΚ+έλεγχο για παραβίαση της Δ και ξεχωριστά η Δ.Δ. Ακόμη και αν είχες επιλέξει το checkbox της Δ.Δ δεν θα συμπλήρωνες πουθενά επιφάνεια διαμερισμάτωσης. Θα τα αναφέρεις στην Τ.Ε, αν ένα διαμέρισμα έχασε ή κέρδισε επιφάνεια, με αντίστοιχη αύξηση ή μείωση όμορου ή όμορων και θα δώσεις τα τελικά εμβαδά αναφέροντας και τις επιφάνειες που αφορούν το "πάρε-δώσε" μεταξύ των διαμερισμάτων και θα δείξεις στην κάτοψη αυτά που περιγράφεις.
    1 point
  25. @venezia Καλησπέρα! Συν/φε δες εδώ: https://www.arxaiologikoktimatologio.gov.gr/ Δεν βρήκα κατάλογο αλλά εστιάζοντας στην περιοχή ενδιαφέροντος, σου βγάζει πινέζες με τα διατηρητέα κτίρια.... λίγο προσοχή θέλει βέβαια γιατί έχει και κάποιες ελλείψεις... edit: μάλλον δεν έχει τα διατηρητέα του ΥΠΕΝ Το Περιεχόμενο της Πύλης Τέλος, δεν περιέχονται στην Πύλη τα χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα κτήρια και παραδοσιακούς οικισμούς από άλλα Υπουργεία — Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος (πρώην ΥΠΕΚΑ, ΥΠΕΧΩΔΕ, ΥΧΟΠ), πρώην Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής — παρά μόνον όσα έχουν κηρυχθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Η Πύλη έχει ενημερωτικό χαρακτήρα. Νομική ισχύ έχει μόνο το κείμενο όπως δημοσιεύεται στο ΦΕΚ.
    1 point
  26. Αυτό που κάνεις συνάδελφε, προφανώς αρχικά για την δική σου εξυπηρέτηση, θα έπρεπε να το κάνουν αυτόματα οι φορείς μας.... Είναι κωδικοποίηση !!! Θερμά σε ευχαριστώ (κι εγώ) καί για τον χρόνο σου, μα καί για την διάθεση σε όλους μας αυτής της δουλειάς σου!!! Είσαι πολύ καλός συνάδελφος.
    1 point
  27. Χάρηκα πολύ για τους συναδέφλους που έκαναν τα σχόλια, δείχνουν το τρισάθλιο επίπεδο που επικρατεί στα ελληνικά ιδρύματα και με επιβεβαιώνουν. *bunus για τους συναδέφλους Σπουδασα και στην Ελλάδα και μετά συνέχισα έξω τις σπουδές μου. Για τους νέους που θα επιλέξουν να σπουδάσουν έξω η στην Ελλάδα, εχω περάσει και από τα δυο, εννοείται πως έξω, αλλιώς θα δεις τα 5 χρόνια διδακτορικου απο τους ψευτομαγκες να είναι σπασμενοι Η/Υ και τα αποτελέσματα στον αέρα...αλλά βλέπεις ο ελληναρας το κάνει γιατι δεν έχει ποινη την διαγραφή από την σχολή... Επίσης έξω πληρώνεσαι στο διδακτορικό κατι το οποίο δεν ισχύει στην Ελλάδα. Για να μην ανφερθω στο αστείο με τα κομματα και τις αφίσες...τους βανδαλισμους...υλικές καταστροφές...καταστροφές υποδομών...σαν να είσαι στην εποχή των σηλαίων ένα πράμα...
    0 points
  28. Δεν καταλαβαίνω κι εγώ την σημασία του ποιοί ήμαστε και τον ειρωνικό τονισμό της «θέση» μας. Σημασία έχει ότι η δόμηση του κτιρίου είναι κοντά στο όριο των επιτρεπομένων στοιχείων δόμησης και πάντως μικρότερη από αυτά αλλά και ότι η κατασκευή που πρόκειται να γίνει δεν προκαλεί υπέρβαση δόμησης αφού δεν προσμετρά σε αυτήν. Αν υπάρχει κάποια τεκμηριωμένη άποψη επί του θέματος, είναι ευπρόσδεκτη. Αντιθέτως δεν είναι ευπρόσδεκτοι υποτιμητικοί σχολιασμοί και ειρωνείες.
    0 points
  29. Πυρετος επικρατει στο CALTECH, το ΜΙΤ και το Berkley να προλάβουν να ειναι ετοιμοι να μεταφέρουν τεχνογνωσία στην Ελλάδα μόλις ψηφιστεί το νομοσχέδιο...... Απο τα γραφόμενα σου φαίνεται ότι έχεις σπουδάσει έξω. Δεν έχεις ιδεα τι είναι το Ελληνικο πανεπιστήμιο (80% καθηγητες εξω ???) και αναπαράγεις τις βλακείες του ΣΚΑΙ και του protagon για καταλήψεις κλπ. Φαντάζομαι ότι πέτυχες πανελλήνιες αλλα σκέφτηκες οτι "που να μπλεξω τώρα με αυτό το μπουρδέλο που κανει κουμπαντο η ΔΑΠ, ας πάω εξωτερικό καλύτερα" Εγώ πάντως που είμαι χαχόλος αποφοιτος του Πολυτεχνείου πιστευω ότι τα ιδιώτικά που θα ανοιξουν θα είναι της πλάκας και θα τραβήξουν το επιπεδο κάτω. Θα δούμε . Το μόνο σίγουο είναι οτι οι ιδιοκτήται τους θα κάνουν πολυ γερή μπιζνα με όλους αυτους που δεν μπορουν να περάσουν πανελληνιες και πάνε εξωτερικό.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.