Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.015


  2. maik

    maik

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      402


  3. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.974


  4. kierion

    kierion

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      171


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/03/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Ενα ΚΗΔ για ολα. Το ΚΗΔ αντιστοιχει στο διάγραμμα . Το διάγραμμα μπορεί να περιέχει πολλά τμήματα.
    3 points
  2. "...Για τις περιπτώσεις του ν.4178/13, οι οποίες δεν μεταφέρονται στον ν.4495/17, για τις οποίες καθίσταται υποχρεωτική η σύνταξη μελέτης στατικής επάρκειας από τις διατάξεις όμως του ν.4495/17, η μελέτη στατικής επάρκειας υποβάλλεται κατά την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου. Προϋπόθεση για τη μη απαίτηση υποβολής μελέτης στατικής επάρκειας είναι η ικανοποίηση μίας μόνο εκ των αναφερομένων περιπτώσεων της παρ. η) του άρθρου 99 και του άρθρου 2 της ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507/2-4-2018 Υπουργικής Απόφασης" Δλδ αν το ΔΕΔΟΤΑ σου είναι (Υ) θέλεις ΜΣΕ λόγω του 4495, αλλά αν δεν μεταφερθεί η δήλωση στον 4495, τότε υποχρεούσαι σε ΜΣΕ με την σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου. Ομως παίζει και το ενδεχόμενο να δεις αν υπάγεσαι στις εξαιρέσεις ΜΣΕ του 4495.
    2 points
  3. Version 1.1.0

    208 downloads

    Είναι ένα αρχείο .kmz με τις περιοχές της Κρήτης όπου απαιτείται άδεια από την Περιφέρεια Κρήτης, για δικαιοπραξίες, σύμφωνα με το άρθρο 29 του Ν.1892/1990. Επίσης παρατίθεται και ο νόμος, όπου στο άρθρο 29 αναφέρει την υποχρέωση και στο άρθρο 32 τις περιοχές.
    1 point
  4. Version 1.0.0

    1.854 downloads

    Είναι η ''οδηγία'' για να μην σας γυρίζουν πίσω τον Π3...
    1 point
  5. φρόντισε για τον διάλογο στο φόρουμ να κάνεις κάτι ακόμα πιο απλό. Να μη κάνεις συνεχόμενες απαντήσεις μόνος σου για να μη κλειδώσει και αυτό εδώ.
    1 point
  6. Σημαίνει ότι το Δ.Κ. ΔΕΝ είναι πλήρες -το αφήνω ασχολίαστο-! Μπορείτε, παρά την έλλειψη, να κάνετε εσείς τους υπολογισμούς.
    1 point
  7. Ισχύει! Το θέμα μετά είναι Α. Να μην υπάρχει υπέρβαση της επιτρεπόμενης επιφάνειας Εξωστών και Β. Να γίνει, ούτως ή άλλως, Αναθεώρηση, αφού αλλάζουν στοιχεία του Δ.Κ.
    1 point
  8. το συγκεκριμενο xls οπως κ τα υπολοιπα της σειρας που εχω ανεβασει , ειναι απο το ελληνικo ινστιτούτο χαλκού , απο τοτε εως κ σημερα εχουν περασει 11 χρονια αρα ισως κ να μην κανουν ....
    1 point
  9. ναι ναι (μαλλον, γιατι δεν το καταλαβαινω καλα τι γραφεις)
    1 point
  10. Καλημέρα Άκη Σύμφωνα με το Π.Δ. 455/1976, άρθρο 6, παράγραφος 5, σε κάθε όροφο απαιτούνται δύο τουλάχιστον οδεύσεις διαφυγής. Είναι το βασικό πρόβλημα των υπόγειων σταθμών.
    1 point
  11. Για να κλείσουμε εκείνο το θέμα, οι εργοδηγοί που μπορούσαν να υπογράψουν ισόγεια, ήταν πτυχιούχοι μέσων σχολών εργοδηγών που καταργήθηκαν το 1962. Για αυτούς με τον νόμο 576/77 υπήρξε μία τροπολογία - ρουσφετάκι, που όσοι από αυτούς είχαν απολυτήριο 6ταξίου, 8ταξίου τότε γυμνασίου, πριν από την φοίτηση τους στις σχολές εργοδηγών, τους έδινε το δικαίωμα για μία μόνο φορά, να φοιτήσουν επί ένα χρόνο στις Ανώτερες Σχολές Τεχνολόγων Μηχανικών και να πάρουν το πτυχίο του Τεχνολόγου Μηχανικού. Υπήρξε αντίδραση τότε από εμάς τους φοιτητές, αλλά τελικά πέρασε το ρουσφετάκι και τότε το 1978 τους βλέπαμε, σε μία αίθουσα, 50άρηδες εκείνοι, αφού στην καλύτερη έπρεπε το 1962 να είχες τελείωσει γυμνάσιο και εργοδηγών, άρα θα ήσουν τότε 21 και γενημμένος το 1941 και παλαιότερα, οπότε κάτω από 47 το 1978 δεν υπήρχε κανείς. Ετσι για την ιστορία, να πω ότι στις εποχές εκείνες οι εισακτέοι ήταν 12000 για τα πανεπιστήμια, 5000 για τις Ανώτερες Σχολές και 2000 περίπου στις Ακαδημίες Δασκάλων και Γυμναστών. Σύνολο κάτω από 20000, ενώ αν πάμε πίσω στο 1962 παίζει να ήταν λίγο πάνω από 10000 συνολικά, αφού δημόσιες ανώτερες σχολές ήταν μόνο οι 2 σχολές υπομηχανικών, ενώ πολλά τμήματα δεν είχαν ακόμα ιδρυθεί. Ηταν λοιπόν συχνό φαινόμενο, που κράτησε μέχρι το 1990 σχεδόν που αυξήθηκαν πολύ οι εισακτέοι, απόφοιτοι λυκείου, που δεν πέρναγαν στην τριτοβάθμια, να πηγαίνουν στις μέσες σχολές εργοδηγών και να κάνουν εκεί 2 χρόνια μόνο μαθήματα ειδικότητας, μια και τα γενικά τα είχαν κάνει στο λύκειο, αντί για 3 που θα έκαναν αν είχαν πάει από την τρίτη γυμνασίου. Αυτά και μόνο σαν ιστορική αναφορά, επειδή αναφέρθηκε το θέμα.
    1 point
  12. Σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 15 ΝΟΚ, οι εξώστες (και κάποια άλλα στοιχεία) εξαιρούνται από την υποχρέωση εγγραφής τους εντός του ιδεατού στερεού.
    1 point
  13. Καλησπέρα, θα μπορούσες την αυθαίρετη επέκταση να την βάλεις όλη ως 'προς κατεδάφιση' πληρώνοντας παράβολο. Επειδή όμως το αρχικό σου κτίσμα είναι προ του '55 πιθανόν να χρειαστεί να περάσεις ΣΑ.
    1 point
  14. Στην ΗΤΚ ανεβάζεις αποκλειστικά ότι υπάρχει να σκανάρεις + κάτοψη αν διαφέρει από τις κατόψεις που έχεις στα χέρια σου. Ανεβάζεις το τοπογραφικό της άδειας.
    1 point
  15. Δεν σε αφορά το θέμα εκείνων των εργοδηγών, λόγω ηλικίας. Αυτοί ήταν 50άρηδες πριν 50 χρόνια...
    1 point
  16. @gio Όχι, επειδή το κείμενο που παρέθεσαν οι συνάδελφοι avgoust και John Papadopoulos αφορά μόνο όσους διαθέτουν ταμειακή μηχανή. Στον διαδικτυακό τόπο του υπουργείου εμπορίου δίδονται απαντήσεις σε «ερωτήσεις σχετικά με τα μέσα πληρωμής – POS (KYA 8139/2024)». Σταχυολογώ δύο αποσπάσματα: Αν […] αποδεχόμαστε πληρωμές μόνο από επιχειρήσεις ή άλλους ελεύθερους επαγγελματίες, είμαστε υπόχρεοι […]; Όχι, αφού απαραίτητη προϋπόθεση […], είναι η αποδοχή πληρωμής να γίνεται από φυσικό πρόσωπο που ενεργεί ως καταναλωτής, […]. Ποια μέσα πληρωμής με κάρτα πληρωμών καλύπτουν την υποχρέωση […]; […] όλες οι διαθέσιμες συσκευές […], μέθοδοι και εφαρμογές […] που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποδοχή καρτών πληρωμής, τόσο με φυσική παρουσία κάρτας, όσο και χωρίς φυσική παρουσία κάρτας […]. Επομένως, στο πεδίο εφαρμογής […], εμπίπτει κάθε εφαρμογή πληρωμής μέσω της οποίας ο καταναλωτής (πληρωτής) έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει πληρωμή με κάρτα πληρωμών (πιστωτική, χρεωστική, προπληρωμένη), προς τον επαγγελματικό λογαριασμό υπόχρεης οντότητας.
    1 point
  17. Σύμφωνα με την Α.Π.: ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/38098/2827 με ημ/νία:01/07/2019 το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β ν.4495/17 χρησιμοποιείται μόνο για - Αυθαίρετα και -στις Ε.Ε.Μ.Κ. για να ελέγξουμε αν υπερβαίνουν τα 25.000 Για οικοδομικές άδειες μπορούμε να χρησιμοποιούμε το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Εγκ. 8/90 είτε τιμές αναλυτικού τιμολογίου (ΑΤΟΕ, ΑΤΗΕ κλπ) Έχει αλλάξει κάτι ;
    1 point
  18. Στην παρακάτω ιστοσελίδα https://www.ggde.gr/index.php?option=com_k2&view=itemlist&layout=category&task=category&id=150 υπάρχουν όλα τα στοιχεία επικοινωνίας με την Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (Γ.Δ.Α.Ε.Φ.Κ.) όχι μόνον για τη Θεσσαλονίκη άλλα και για άλλες πόλεις με την ίδια υπηρεσία
    1 point
  19. Συνάδελφε, το θέμα που θίγω είναι αυτό της υποχρέωσης υπαγωγής. Όπως πολύ σωστά λες, να είμαστε σχολαστικοί. Στην ΗΤΚ δεν έχουν αλλάξει τα περί βεβαιώσεων του 83. Παραμένουν οι τρεις επιλογές: 83/2α, 2β, 2γ. Αποφάσισαν με την ΗΤΚ να βαφτίσουν στο σύστημα τρεις "τύπους" τους οποίους μπέρδεψαν ακόμα και την αντιστοίχιση. Στον τύπο 2 έβαλαν την περίπτωση γ, στον τύπο 3 την β. Στα βαφτίσια, την 2γ την είπαν "ρυθμισμένο" η οποία όμως θα μπορούσε να είναι και "αμπντουλάχ". Τιποτα δεν θα άλλαζε. Η επιλογή "ρυθμισμένο" αντιστοιχεί στην βεβαίωση του 83/2γ όπου γράφει ξεκάθαρα: "οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89." Η 2/82 περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και την 2θ όπου γράφει ξεκάθαρα: θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. Αρα τα πραγματα είναι απλά. Η εκδοση ΗΤΚ με εξαιρέσεις της ΚΑΤ3 επιτρέπται. Δεν προκύπτει καμία υποχρέωση. Αν μου διαφευγει κατι, παρακαλώ για την υποδειξη του σχετικού εδαφίου, παραγραφου κλπ. Πάντως απο το ΤΕΕ αν και στις παρουσιάσεις τους οπως και προφορικώς υποστηρίζουν το αντίθετο, εγγράφως και επειτα από αρκετή πίεση, μου απάντησαν για το θεμα της 82/2θ πως: Το ΤΕΕ ανταποκρίνεται σε αντίστοιχα ερωτήματα με σκοπό την άρτια εκτέλεση του έργου του μηχανικού, στα πλαίσια του κώδικα δεοντολογίας. Οι απαντήσεις βασίζονται στην εμπειρία από πληθώρα ερωτημάτων συναδέλφων για την αντιμετώπιση διαφορετικών περιπτώσεων ακινήτων. Οι κατευθύνσεις που δίνονται αποτελούν σύσταση και η αποδοχή τους ή μη εναπόκειται στην κρίση κάθε μηχανικού. Η λέξη «ρυθμισμένο» σε συνέχεια του τύπου 2 της βεβαίωσης, όπως και οι λέξεις «νόμιμο» και «αδόμητο» για τους τύπους 1 και 3 αντίστοιχα, αποτελούν ένδειξη για τον τύπο της βεβαίωσης και όχι ερμηνεία της νομοθεσίας. Υλοποιήθηκε στο σύστημα κατόπιν αιτημάτων των μηχανικών για σύντομη και σαφή διάκριση, οι οποίοι, κατά την έκδοση των βεβαιώσεων του ν. 4495/17, συχνά επέλεγαν λάθος βεβαίωση.
    1 point
  20. Η γίδα μάλλον είναι ατίθαση... Ο συνάδελφος έχει κάθε επαγγελματικό δικαίωμα να συντάσσει τοπογραφικά σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών του ως Πολιτικός Μηχανικός. Τα δικαιώματα των Πολιτικών Μηχανικών καθορίστηκαν το 2018, αλλά ρυθμίστηκαν μόνο ως προς τους ΠΕ. Εξαιτίας αυτού, έχει κάθε δικαίωμα υπογραφής, αλλά δυστυχώς θα πρέπει να το αποδεικνύει σε κάθε κακεντρεχή μέσα από τα δικαστήρια. Εκεί, μάλιστα, πιθανότατα θα ελάμβανε και αποζημίωση για ηθική βλάβη από την πολιτεία, όπως γίνεται σε πολλούς συναδέλφους του μηχανικούς ΤΕ που κυνηγούν το ζήτημα δικαστικά. Ο κάθε συμβολαιογράφος που δέχεται τα τοπογραφικά πράττει ορθώς. Βέβαια, η προσωπική μου άποψη είναι ότι κακώς οι πολιτικοί μηχανικοί διατηρούμε δικαίωμα υπογραφής τοπογραφικών εν έτι 2024. Έπρεπε να είναι αποκλειστικό δικαίωμα των τοπογράφων που έφαγαν τα νιάτα τους να σπουδάζουν αυτό το εξειδικευμένο αντικείμενο. Ο κόσμος προχωρά μπροστά κι εμείς ζούμε στο 1930. Εντούτοις, φαίνεται ότι το πρόβλημα με την πλατφόρμα δεν βρίσκεται σε οτιδήποτε τέτοιο, όπως μαρτυρεί κι άλλος συνάδελφος που έχει ρυθμισμένα τα δικαιώματά του. Φροντίζουμε να τηρούμε τους κανόνες της κοινότητας: 2. Αναρτούμε ουσιώδη μηνύματα. • το κείμενο των δημοσιεύσεων πρέπει να είναι περιγραφικά, ουσιώδη και να συνεισφέρουν στην συζήτηση. - jbosdas
    -1 points
  21. @BAS στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάμε για σχοινί. Κι εννοώ για ρουσφέτια, συντεχνίες περί των δικαιωμάτων κλπ.
    -2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.