Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      9.024


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      7.376


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.909


  4. Gousgounis

    Gousgounis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.631


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/04/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλό είναι να μην προτείνεται, και να αποφεύγεται η χρήση χημικών. Ειδικά δε της γλυφοσάτης. Μπορεί να φαίνεται εύκολη λύση, αλλά οι επιπτώσεις στην υγεία μας είναι μακροχρόνιες και σοβαρές.
    2 points
  2. Δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών, γ) της αστικής ανθεκτικότητας και πολιτικής, δ) της καταπολέμησης της αυθαίρετης δόμησης, ε) της ενεργειακής ασφάλειας» http://www.opengov.gr/minenv/?p=13310 01.-ΣΝ-Clean-003.pdf
    1 point
  3. Το εδάφιο που παραθέτεις αφορά την μη προσμέτρηση επιφάνειας αλλαγής χρήσης για τον προσδιορισμό της κατηγορίας 4. Δες όμως το άρθρο 97 Άρθρο 97 Ρύθμιση αναστολής και εξαίρεσης από την κατεδάφιση Μετά την καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου ή του προβλεπόμενου σχετικού παραβόλου, αναστέλλεται η κατεδάφιση, η επιβολή κάθε κύρωσης και η είσπραξη προστίμου για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον παρόντα νόμο ή η κατασκευή εξαιρείται οριστικά από την κατεδάφιση, ανάλογα με την κατηγορία της αυθαίρετης κατασκευής, όπως ορίζεται στο άρθρο 96 του παρόντος. Η αναστολή ή και η εξαίρεση από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ισχύει για κτίρια των οποίων έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός και για χρήσεις που έχουν εγκατασταθεί μέχρι τις 28.7.2011, καθ’ υπέρβαση είτε των διατάξεων του ν.1577/1985 (Α210) είτε της οικοδομικής άδειας, είτε των όρων ή περιορισμών δόμησης του ακινήτου, είτε χωρίς οικοδομική άδεια και εφόσον η χρήση τους δεν απαγορεύεται από τις πολεοδομικές διατάξεις για τις χρήσεις γης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 51 του ν.4030/2011 (Α249) ή δεν απαγορευόταν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας ή κατά το χρόνο εγκατάστασης της αυθαίρετης χρήσης.
    1 point
  4. Η γνώμη μου ταυτίζεται με αυτή που παρουσιάζεται και στο εγχειρίδιο χρήσης του ΤΕΕ. Οι χρήσεις καταχωρούνται σύμφωνα με τις κύριες χρήσεις όπως αυτές κατηγοριοποιούνται στον κτιριοδομικό κανονισμό. Στην περίπτωσή σου χρήση κατοικία. Οι λοιπές χρήσεις αφορούν τις κύριες που δεν εντάσσονται σε προηγούμενες του κτιριοδομικού. Επίσης, η χρήση αποθήκη κατά κτιριοδομικό, αφορά κτίρια αποθήκευσης (πx logistics κλπ).
    1 point
  5. Η άδεια κατεδάφισης δε συνδυάζεται με άλλες άδειες, λόγω διαφορετικής χρονικής ισχύος και κατηγορίας. Επιπλέον μη ξεχαστείς και καλέσεις απ' ευθείας ελεγκτή μετά την έκδοση της γιατί σύμφωνα με το άρθ 43 παρ 2 του 4495, "οι άδειες κατεδάφισης των κτιρίων δεν εκτελούνται πριν συμπληρωθούν είκοσι (20) ημέρες από την ανάρτησή τους στο διαδίκτυο". Για τις άδειες νομιμοποίησης θα πρέπει να συνεννοηθείς με την αρμόδια ΥΔΟΜ. Δεν καταλογίζει ο ελεγτής δόμησης κάποιο πρόστιμο όπως γράφεις, γίνεται αυτοκαταγγελία και καταλογίζεται απο την ΥΔΟΜ. Θέλει όμως πολύ προσοχή, γιατί αν σου ξεφύγει κάτι και δε προχωρήσει η νομιμοποίηση, ο ιδιοκτήτης θα αυτομαστιγώνεται κάθε χρόνο με το πρόστιμο διατήρησης... Πάτνως αν θεωρείς ότι καλώς έπραξε ο ιδιοκτήτης ανέλαβε τον. Εγώ δε θα σπαταλούσα χρόνο με άνθρωπο που εν γνώση του εκτελεί αυθαίρετα εργασίες σε πρόσφατα αποκτηθέν ακίνητο. Αύριο μεθαύριο δε θα σεβαστεί ούτε τη δική σου δουλειά και ενδέχεται να σε εκθέσει.
    1 point
  6. Δεν ρυθμίζεται. Ξεκάθαρα. Ερευνάται η δυνατότητα νομιμοποίησης, είτε η επαχθής λύση της καθαίρεσης.
    1 point
  7. Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς με τη λέξη «πηγή». Εάν εννοείς πρότυπο βεβαίωσης, δεν χρειάζεσαι κάτι ιδιαίτερο. Απλώς βεβαιώνεις ό,τι απαιτείται από την απόφαση για τα δικαιολογητικά, χωρίς περιττά λόγια. Εάν ρωτάς για το δικαίωμα υπογραφής, δεν υπάρχει ο παραμικρός λόγος ανησυχίας. Είναι αυτονόητο 100% και προκύπτει από τα δικαιώματα της ειδικότητάς σου.
    1 point
  8. γιατί μου θυμίζει μιαν άλλη περίπτωση, 50 χρόνια πίσω?
    1 point
  9. για δες (κατ' αρχάς) εδώ
    1 point
  10. @janna Όχι, δεν τίθεται θέμα διόρθωσης της δήλωσης λόγω πάχους τοίχων. Στην κάτοψη για την ΕΕΔΜΚ σχεδίασε τους τοίχους με το σωστό πάχος.
    1 point
  11. Καλύτερα να καθαρίσεις τώρα από μπάζα και φυσικά θα σου πάρει και τα αγριόχορτα μαζί και να ψεκάσεις (αν επιτρέπεται-που μάλλον δεν επιτρέπεται στην περίπτωσή σου) τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο τα βάτα που θα βγουν. Ρώτησε και γεωπόνο για πλήρεις οδηγίες εφαρμογής.
    1 point
  12. Ευχαριστώ πολύ. Προσπάθησα να μιλήσω με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής Τμήμα Τμήμα Πολεοδομικού Σχεδιασμού & Εφαρμογών. Βρήκα τον τηλεφωνικό κατάλογο από το παρακάτω link και τους πήρα τηλέφωνο στην σειρά τους περισσότερους. https://apdattikis.gov.gr/service/grammateas/geniki-dieythynsi-perivallontikis-agrotikis-politikis/dn-si-perivallontos-chorikou-schediasmou/tmima-peleodomikou-schediasmou-efarmogon/ Προφανώς κανείς δεν πήρε θέση αλλά ήταν όλοι ευγενέστατοι. Γενικά κατάλαβα πως το ερώτημα θα σταλεί γραπτώς από πολεοδομία μετά από αίτημα μου θα πάει στην αποκεντρωμένη και θα το προωθήσουν σε ΔΑΟΚΑ αν δεν είναι ξεκάθαρο γιαυτούς. Σχεδόν όλα τα ερωτήματα φεύγουν για ΔΑΟΚΑ. Χρονικά δεν ξέρω που θα πάει.... Αφήνω και το Link αν το χρειαστεί κάποιος συνάδελφος και έχει περισσότερη τύχη.
    1 point
  13. @GP80 με μία νέα άδεια κατεδάφισης, θα έχεις μόνο τελικό έλεγχο δόμησης, οπότε αν βρεις κάπου φωτογραφίες των κατασκευών πριν την κατεδάφιση (πχ street view), βγάλε μια άδεια ότι η κατεδάφιση θα γίνει τώρα. Βεβαιώσου όμως πρώτα ότι οι κατασκευές ήταν νόμιμες και ότι η απώλεια των κατασκευών που κατεδαφίζονται δεν επηρεάζουν τη νομιμότητα του απομένοντος. (πχ μπορεί να απαιτείται 2ο κλιμακοστάσιο ως έξοδος κινδύνου απο την μελέτη πυρασφάλειας). @angelikipa Αν ο πελάτης θέλει να κάνει και δεν έχει κάνει ήδη, δε μιλάμε για άδεια νομιμοποίησης αλλα να αλλαγή χρήσης. Αν έχει ήδη κάνει τότε εξετάζουμε αν είναι πριν απο το 2011 ώστε να εμπίπτει στις πιθανώς "ευνοϊκότερες" διατάξεις του 4495. Είτε ως νομιμοποίηση είτε ως τακτοποίηση.
    1 point
  14. Δεν γνωρίζω ακριβώς τι διαδικασία, αλλά γίνεται μέσω της ΥΔΟΜ. Κάνε αίτημα για να σου δώσουν γραπτή απάντηση και πες τους ότι θες στη συνέχεια να σταλεί η διαφωνία σας στην αποκεντρωμένη να σου πουν ποια είναι η διαδικασία. (Σε κάποιες περιπτώσεις η αποκεντρωμένη στέλνει το ερώτημα και στην ΔΑΟΚΑ για να αποφανθεί).
    1 point
  15. Το πλήθος, η ασάφεια και η έλλειψη χρονοδιαγράμματος των απαιτούμενων αποφάσεων για την έναρξη εφαρμογής θυμίζουν την Ηλεκτρονική Ταυτότητα του 2010.
    1 point
  16. για να προβείς σε αλλαγή της Σ.Ο.Ι ώστε να δώσεις χιλιοστά στο κτίσμα της πυλωτής πρέπει να ρυθμίσεις και όλα τα διαμερίσματα και να εκδώσεις ταυτότητες για όλα (κοιν/στα και αυτοτελείς)
    1 point
  17. Το σημαντικό δεν είναι το πρόγραμμα (ένα εξελόφυλλο αρκεί), αλλά η εμπειρία στη σύνταξη του διαγράμματος. Δηλ. η γνώση του χρόνου και της σειράς της κάθε φάσης. Επίσης, και για τα οικονομικά, ένα (ειδικό) εξελόφυλλο επαρκεί πλήρως.
    1 point
  18. δες και αυτό σε μορφή εξέλ.... Ενδεχόμενα να έχουμε κι άλλα στα ντάουνλόατ.... κάνε αναζήτηση Υπάρχουν και πιο σύνθετα με πληρωμή ..... νομίζω και η μάικροσφοτ είχε κάποιο διάγραμμα Gantt
    1 point
  19. Επανέρχομαι γιατί τυχαίνει να έχω κάποια στοιχεία/χάρτες από Πιερία παρόλο που δεν έχω καμία σχέση με την περιοχή.... (κ επειδή είναι κ Κυριακή κ έχω λίγο χρόνο για σκότωμα🤣) .... ο δρόμος όντως έχει αυτό μεγάλο πλάτος... το πόσο ακριβώς θα το κρίνεις εσύ.... οπωσδήποτε θα πρέπει να βρεις εάν αυτός ο δρόμος έχει κάποιο χαρακτηρισμό..... πχ δημοτική ή επαρχιακή.... από το '88 μπορεί να έχουν γίνει πολλά... το κτηματολόγιο πάντως δείχνει αυτό που σου έγραψα παραπάνω.... Σε κάθε περίπτωση σου συνιστώ, όπως σου είπαν και οι συν/φοι παραπάνω επειδή τα εκτός σχεδίου θέλουν πολύ προσοχή τον τελευταίο καιρό, να ρωτήσεις/συμβουλευτείς/συνεργαστείς με κάποιον έμπειρο συνάδελφο που να γνωρίζει ΚΑΛΑ το καθεστώς που ισχύει στην περιοχή... αυτά από εμένα...
    1 point
  20. Μωσαικό πάχους 2,5-3cm βάρους 80κγρ/μ2 λέει ο κανονισμός. Άρα για πάχος 2,5εκ το ειδικό βάρος του μωσαικού είναι: 0,80kN/m2 / 0,025m = 32kN/m3 Για πάχος 3εκ το ειδικό βάρος του μωσαικού είναι: 0,80kN/m2 / 0,03m = 27kN/m3 Ας θεωρήσουμε λοιπόν ένα ειδικό βάρος περί τα 30kN/m3. Άρα ένα μωσαικό πάχους 5εκ, εύλογο είναι να έχει ένα βάρος 30kN/m3 * 0.05m = 1.5kN/m2 δηλαδή 150kgr/m2. Για τις τσιμεντοκονίες τα πράγματα ποικίλουν πολύ. Ας πούμε ο κανονισμός φορτίσεων δίνει φαινόμενο βάρος τυπικού τσιμεντοκονιάματος 2100kgr/m3, άρα στα 5cm πάχος είναι 2100*0.05 = 105kgr/m2.
    1 point
  21. Για μένα συνάδελφε δεν πρέπει καν να προχωρήσεις σε κατάτμηση μέχρι να βγει τουλάχιστον το νομοσχέδιο για τα εκτος σχεδίου. Για να μην εισαι εκτεθειμενος σ'το λεω. Απο τη στιγμη που δεν εχουν το απαιτουμενο πρόσωπο σε εγκεκριμένη οδο, δηλαδή με ΦΕΚ, είτε αυτό είναι 25m ή 45m , δεν είναι ούτε άρτια. Η αρτιότητα εξετάζεται πάντα σε σχέση με το εμβαδο ΚΑΙ το πρόσωπο. Παλαιότερα έπαιζε ρόλο και το βάθος, όχι πλεον. Και το τονιζω γιατι προσφατα άκουσα και απο αλλο συνάφελφο ότι "το πρόσωπο έχει να κάνει μόνο για την οικοδομησιμότητα". Μέγα λάθος. Μπορεί πχ ενα οικόπεδο να έχει και το πρόσωπο και το εμβαδό, αλλα επειδη ο δρόμος δεν εχει διανοιχθει να μην μπορει να οικοδομήσει. Στην περίπτωση αυτή γράφουμε άρτιο και θα καταστει οικοδομησιμο μετα τη διανοιξη της εγκεκριμένης οδου. Εγω πάντως στη θέση σου συνάδελφε θα πήγαινα στην πολεοδομία, τεχνική υπηρεσία δήμου, κτηματική, Δ12 και δεν ξέρω που αλλού έτσι όπως τα έχουν κάνει, να ρωτήσω μηπως υπάρχει καμμια απαλλοτριωση εκει. Γιατι αγροτικη οδο πλατους 30m δυσκολα συναντάς. Μήπως έχουν καθοριστεί γραμμές ήδη. Υ.Γ. Απο τη στιγμή που λες ότι η αγροτικη οδός έχει ασφαλτοστρωθεί θέλω να ρωτήσω. Ο δρόμος έχει διπλή διαχωριστική γραμμή? Γιατι συνηθως στα εκτός σχεδίου η διπλή διαχωριστική γραμμή είναι ένα καλό hint για πιθανή ύπαρξη απαλλοτρίωσης. Φτάσαμε βλέπεις να παρατηρούμε καταστάσεις και να λειτουργούμε σαν τους Ινδιάνους στο κράτος που ζούμε για να βρίσκουμε απαντήσεις.
    1 point
  22. Η νέα παράταση των 2 μηνών που έδωσαν χθες, μας πιάνει όλους?
    1 point
  23. Πες στην υπάλληλο ότι η διάταξη τροποποιήθηκε με τον 4315/2014 ως εξής: 1. α) Το ποσοστό κάλυψης του οικοπέδου δεν μπορεί να υπερβαίνει το 60% της επιφάνειάς του. Στην περίπτωση που δεν εξασφαλίζεται κάλυψη 120 τ.μ. το μέγιστο ποσοστό κάλυψης προσαυξάνεται έως τα 120 τ.μ. εφόσον η κάλυψη δεν υπερβαίνει το 70% του οικοπέδου και το ισχύον ποσοστό κάλυψης . Από το 2014 λοιπόν που διαγράφηκε το "και το ισχύον ποσοστό κάλυψης" είναι σαφές ότι μπορείς να το χρησιμοποιήσεις σε όλες τις εντός σχεδίου περιοχές (καθώς σύμφωνα με το άρθρο 1 του ΝΟΚ η παρ. 1α του αρ. 12 ισχύει μόνο εντός σχεδίου). Για τα περαιτέρω να ζητήσεις σου δώσει γραπτή απάντηση και στην συνέχεια να ζητήσεις να αποφανθεί η αποκεντρωμένη που θα σε δικαιώσει.
    1 point
  24. Δεν απάντησα .......ενημέρωσα για κάποιον που μπορεί να ψάχνει σχετικά με το θέμα. Εκανα κατι κακό;
    1 point
  25. Ευχαριστούμε πολύ για την προσπάθεια και δημοσίευση στην σελιδα
    1 point
  26. Είναι η αντιμετώπιση σε κάποιον που γράφει σε πρώτο ενικό πρόσωπο, και αφού καταλάβει ότι ' συνελήφθη με την γίδα στην πλάτη ΄ ανακαλύπτει έναν συνάδελφο που δεν μπορεί να γράψει ο ίδιος και ορίζει πληρεξούσιο. Δυστυχώς συνάδελφε η αλήθεια δεν έχει ιδιοκτήτη
    1 point
  27. Ναι φταίει ότι κατ'εξακολουθηση παρανομείτε υπογράφοντας και αναρτώντας διαγράμματα για τα οποία δεν έχετε κανένα απολύτως επαγγελματικό δικαίωμα. Με την ερώτηση δε αναδεικνύεται και το σοβαρότατο πρόβλημα του μή ελέγχου από την ΕΚΧΑ του τι και ποιός ανεβάζει. Απορώ με τους συναδέλφους στο Ηράκλειο που δεν αντέδρασαν ούτε μαζί σας ούτε με τους συμβολαιογράφους που αποδέχονται τα διαγράμματά σας.
    1 point
  28. Αν ένα πράγμα πρέπει να θυμάται κάποιος που ασχολείται έστω και ελάχιστα με αυθαίρετα είναι η κόκκινη γρμμή του 2011! Επίσης αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι έρχεται ένας πελάτης που θέλει να κάνει εργασίες (και απ' ότι καταλαβαίνω μικρές και υλοποιήσιμες όχι τίποτα τεράστιες προσθήκες που δε γίνονται) και η πρώτη αντίδραση είναι πως θα μπορέσει να τις κάνει αυθαίρετα και να τις δηλώσουμε σε κανένα νόμο και όχι πως θα βγάλει την απαιτούμενη νόμιμη άδεια η Μικρή κλίμακα;
    1 point
  29. Για όνομα του Θεού. Τι αντιμετώπιση είναι αυτή? Για λογαριασμό συναδέλφου το ανεβάζω που έχει όλα τα δικαιώματα!
    -1 points
  30. Μάλλον κύριε Θεοχάρη, εκτός από αστυνόμος που ανακαλύπτετε "γίδες" στις πλάτες των άλλων και συλλαμβάνετε επ' αυτοφόρω, είστε και μέντιουμ που κομίζει την "αλήθεια" και εξαπολύει κατηγορίες δίχως να γνωρίζει τίποτα απολύτως. Λυπάμαι, γιατί είστε και διακεκριμένο μέλος και διαβάζω αναρτήσεις σας τόσα χρόνια, πλην όμως δεν είχα ιδέα για το ήθος, γι' αυτό και δεν θα μπω σε περεταίρω λεπτομέρειες. Δυστυχώς ή ευτυχώς κάποιοι συνάδελφοί σας εκτιμούν την βοήθειά μου. Εάν έχετε να προσθέσετε κάτι για το θέμα της ανάρτησης θα το εκτιμούσα, ειδάλλως δεν θα μπω σε κανενός είδους υπεράσπισης σε κακεντρεχή προσωπική επίθεση.
    -1 points
  31. Η γίδα μάλλον είναι ατίθαση... Ο συνάδελφος έχει κάθε επαγγελματικό δικαίωμα να συντάσσει τοπογραφικά σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών του ως Πολιτικός Μηχανικός. Τα δικαιώματα των Πολιτικών Μηχανικών καθορίστηκαν το 2018, αλλά ρυθμίστηκαν μόνο ως προς τους ΠΕ. Εξαιτίας αυτού, έχει κάθε δικαίωμα υπογραφής, αλλά δυστυχώς θα πρέπει να το αποδεικνύει σε κάθε κακεντρεχή μέσα από τα δικαστήρια. Εκεί, μάλιστα, πιθανότατα θα ελάμβανε και αποζημίωση για ηθική βλάβη από την πολιτεία, όπως γίνεται σε πολλούς συναδέλφους του μηχανικούς ΤΕ που κυνηγούν το ζήτημα δικαστικά. Ο κάθε συμβολαιογράφος που δέχεται τα τοπογραφικά πράττει ορθώς. Βέβαια, η προσωπική μου άποψη είναι ότι κακώς οι πολιτικοί μηχανικοί διατηρούμε δικαίωμα υπογραφής τοπογραφικών εν έτι 2024. Έπρεπε να είναι αποκλειστικό δικαίωμα των τοπογράφων που έφαγαν τα νιάτα τους να σπουδάζουν αυτό το εξειδικευμένο αντικείμενο. Ο κόσμος προχωρά μπροστά κι εμείς ζούμε στο 1930. Εντούτοις, φαίνεται ότι το πρόβλημα με την πλατφόρμα δεν βρίσκεται σε οτιδήποτε τέτοιο, όπως μαρτυρεί κι άλλος συνάδελφος που έχει ρυθμισμένα τα δικαιώματά του. Φροντίζουμε να τηρούμε τους κανόνες της κοινότητας: 2. Αναρτούμε ουσιώδη μηνύματα. • το κείμενο των δημοσιεύσεων πρέπει να είναι περιγραφικά, ουσιώδη και να συνεισφέρουν στην συζήτηση. - jbosdas
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.