Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      4.737


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.900


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      9.017


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      7.370


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/07/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Η συνέχεια της κωδικοποίησης και προώθησης σε συναδέλφους ενός νόμου που άρχισε ως τέτοιος και κατάντησε κουρέλι δεν έχει κανένα νόημα ! Παραμένει εδώ μόνο για ιστορικούς λόγους και ως ένα παράδειγμα προς αποφυγή. Θα επανέλθω όταν πλέον θα βγει ο Οικοδομικός Κανονισμός 2024 (ΟΚ2024) ... ή 2025 ... ή 2026 ...
    6 points
  2. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δίνει βήμα στον πολίτη για τον χωροταξικό-πολεοδομικό σχεδιασμό https://ypen.gov.gr/to-ypourgeio-perivallontos-kai-energeias-dinei-vima-ston-politi-gia-ton-chorotaxiko-poleodomiko-schediasmo/
    3 points
  3. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    107.927 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  4. Το πρόβλημά μου φαίνεται να λύθηκε κάνοντας διαγραφή του Ε3. Όταν μπήκε καινούριο, πήρε σωστά στοιχεία. Φαίνεται πως είχα μπει έτσι χαζεύοντας στο Ε3 πριν καιρό και τράβηξε ένα στιγμιότυπο από τα MyData και μετά δεν ανανεώθηκε.
    2 points
  5. 5.378 downloads

    Πρόκειται για τη μετατροπή του αρχείου oikismoi2000.kmz της πλατφόρμας geodata.gov.gr σε αρχείο dwg σε ΕΓΣΑ 87 ***ΠΡΟΣΟΧΗ***: Χρησιμοποιείστε το αρχείο με δική σας ευθύνη
    1 point
  6. ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗ!!!! Αν δεν μελετηθεί σωστά αυτό, μπορεί να δημιουργήσεις τέτοια υπεραντοχή εκεί στην ακρη του δοκαριού που: i) Μπορεί να πάρεις παραμάσχαλα το στύλο & ii) Μπορεί να σπάσει το δοκάρι στο μέσον του, καθώς η αυξημένη αντοχή στο άκρο εάν δεν συνοδεύεται με σωστή διαστασιολόγηση και όπλιση και του ανοίγματος, θα οδηγήσει εκεί σε μηχανισμό. Αρκεί να κάνει κάποιος μία επίλυση μιας απλής συνεχούς δοκού για να τα δει αυτά.
    1 point
  7. Ολόσωστα! Κι άσε τη συμβολαιογράφο να "ουρλιάζει"...
    1 point
  8. Στο σενάριο ότι το θέλουν να το κατέχουν όλοι και να έχουν σύγχρηση σε αυτό θα το ενσωματώσουν σε μελλοντική τροποποίηση της σύστασης και θα το περιγράφουν ως κοινόκτητο-κοινόχρηστο. Τότε θα γίνει μια δήλωση για τους Κ.Χ (και στην ΗΤΚ ξεχωριστή ιδιοκτησία για τους Κ.Χ).
    1 point
  9. Κώστα, η οριζόντια μεταβιβάζεται αυτοτελώς καθώς το γκαράζ-βάσει της ΠΣΟΙ-δεν αποτελεί παρακολούθημά της για να ενδιαφέρει η νομιμότητά του. Στην περίπτωση αυτή προφανώς το γκαράζ δεν μεταβιβάζεται. Παραμένει αυθαίρετο σε κοινόχρηστο χώρο. Για την κατηγορία 5 του υπογείου θέλω να προβληματιστείς διαβάζοντας και εδώ. Αναφορικά με το γκαράζ θα πρέπει να αποφασίσουν εάν το θέλουν όλοι, οπότε θα πρέπει να μπει στα κοινόχρηστα και να ρυθμιστεί μαζί με ο,τι άλλο που αφορά αυθαιρεσίες σε Κ.Χ, ή θα το έχει-χρησιμοποιεί-ένας και σε μια τροποποίηση σύστασης θα είναι αυτός ο φερόμενος κύριος και θα το προσαρτήσει ως παρακολούθημα.
    1 point
  10. 1) το γεγονός πως το στατικό πρόγραμμα δεν το απορρίπτει, δεν λέει τίποτα για το ορθό της λύσης. Το πρόγραμμα βλέπει διατομή, υπολογίζει αντοχή και διαστασιολογεί. Θα δει και την αλλαγή της ακαμψίας καθ' ύψος και θα το λάβει υπόψιν στο συγκεκριμένο έλεγχο. Δεν σημαίνει κάτι. Μπορείς να έχεις ένα κτίριο με πρώτη ιδιομορφή στρεπτική. Κανένα πρόγραμμα δεν το απορρίπτει. Όλοι όμως το αποφεύγουμε. 2) δικαίωμα του αρχιτέκτονα να ζητάει λαγούς με πατραχήλια. Είναι δική σου ευθύνη τι θα κάνεις και πού θα βάλεις την υπογραφή σου. Προσωπικά, θέλω να κοιμάμαι ήσυχος. Ακόμα και αν αυτό σημαίνει πως θα διώξω μια δουλειά που δεν μου αρέσει. Σε τελική ανάλυση, μπορεί ένας άλλος μηχανικός να είναι καλύτερος από εμένα. 3) ιδέα : μπορείς να κάνεις πάχυνση της δοκού στα άκρα της (όπως στα μεταλλικά). Προσωπικά δεν το έχω κάνει ποτέ, αλλά είναι εφικτό. Θα έχει το αποτέλεσμα που ψάχνεις.
    1 point
  11. Το φαντάστηκα ότι έτσι θα ήταν. Η συμβ/φος λοιπόν προσπαθεί να κάνει το ευκολότερο για την δική της δουλειά. Ζητάει λοιπόν απόκρυψη της πραγματικότητας και να κάνει την πράξη με παλαιότερο τοπογραφικό που αναφέρεται στους τίτλους και να μην ανοίξει ρουθούνι. Το θέμα είναι ότι πάνω στο νέο τοπογραφικό υπάρχει αποτυπωμένο και το κτίριο οπότε τι ακριβώς θα δείξεις; Περίγραμμα κτιρίου μετρημένο με gps και εξαρτημένο στο έδαφος με τοπογραφικό του 1970 (παράδειγμα το έφερα). Αν λοιπόν ως μηχανικοί κρίναμε ότι το ακίνητο έχει διαφορές σε σχέση με αυτό που φαινόταν σε παλιά σχέδια, το λογικό και το αυτονόητο είναι, να γίνουν διορθώσεις (τροποποίηση σύστασης) με βάση τα νέα σχέδια (νέες κατόψεις, νέο τοπογραφικό, νέος πίνακας ποσοστών).
    1 point
  12. Ο αρχιτέκτονας σου που έχει σπουδάσει, σε αισθητικό ινστιτούτο, γιατί οσονούπω θα γίνει κι αυτό. Ας μην ξεχνάμε ότι οι αρχ/νες έχουν δικαίωμα υπογραφής Στατικών - Μελέτης και το σοβαρότερο Επίβλεψης - Εφαρμογής. Πράγματα εξωφρενικά επικίνδυνα και με τις ευλογίες του τεε και δη του εμπ.
    1 point
  13. Τι άλλο θα ακούσουμε....πραγματικά έχει ξεφύγει η όλη κατάσταση. Λες και θα έστηνε Lego ο αρχ/νας να "τραβήξει" τις διατομές για να μην του χαλάει την αισθητική. Καθόμαστε και ασχολούμαστε με @@ιες. Του τραβάς ένα ξερό "όχι" και άντε γειά.
    1 point
  14. Θεωρητικά ο νόμος 4495 (και οι προηγούμενοι) δεν πραγματεύονται τακτοποίηση εγκαταστάσεων. Στα ξερά όμως καίγονται και τα χλωρά όπως λέει και ο λαός μας, οπότε μέσω του αναλυτικού θα αναφερθεί και ο ανελκυστήρας. Αυτό που πρέπει να προσέξεις είναι τη θέση στην οποία δημιουργήθηκε η κατακόρυφη οπή στις πλάκες και το αν η διέλευση έγινε μέσα από κοινόχρηστο χώρο. Θα πάρεις κάτοψη και άδειας και σύστασης για να το δεις. Υπέρβαση δόμησης γιατί θέλεις να βάλεις; Έχεις φρεάτιο εκτός περιγράμματος κτιρίου;
    1 point
  15. Κατά τη σύσταση καθέτων 1. Σε αδόμητο οικόπεδο δεν υπάρχει αναγκαστική συσχέτιση ποσοστού συνιδιοκτησίας και ποσοστού δόμησης 2. Σε ήδη δομημένο οικόπεδο, προσέχουμε τα εξής: α) Η επιτρεπόμενη δόμηση (ποσοστό, επί της συνολικά επιτρεπόμενης) που θα δώσουμε σε κάθε τμήμα, να μη υπολείπεται της υφιστάμενης και β) να φροντίσουμε ώστε τα περιγράμματα της (όποιας) μελλοντικής δόμησης να μη δημιουργούν προβλήματα στους συνιδιοκτήτες. Μια λύση που εφαρμόζω (και σε αδόμητες), είναι τα περιγράμματα της μελλοντικής δόμησης να μην εφάπτονται του κοινού ορίου των καθέτων, αλλά να υπάρχει επαρκής απόσταση (τουλάχιστον δ(ήΔ)/2) από το κοινό όριο
    1 point
  16. Μου θυμίζεις μια παλιά ιστορία. Πριν καμιά 20αριά χρόνια, σε μελέτης διώροφης μεζονέτας, ο αρχιτέκτονας ζητούσε πολύ μικρή κρέμαση σε αμφιέρειστο δοκάρι με μεγάλο άνοιγμα. Προσπάθησα να το επιλύσω αλλά δεν έβγαινε, παρά μόνο με μπαλαμούτι. Του το εξήγησα (καθώς και στους ιδιοκτήτεςπου ήταν φίλοι μου και με ήθελαν στο έργο) και του είπα ότι, αν επιθυμούσε συνεργασία, η μόνη λύση ήταν να υπογράψει τα στατικά. Αρνήθηκε, και χωρίσαμε πολιτισμένα😄 Το αποτέλεσμα: βρήκαν κάποιον που υπέγραφε ό,τι να 'ναι, αλλά εγώ κοιμόμουν ήσυχος και η φιλία με τους ιδιοκτήτες δεν διερράγη
    1 point
  17. @Μιχαήλ Ρ. Συνάδελφε οι περισσότεροι έχουμε περάσει από το στάδιο που βρίσκεσαι και είχαμε τις ίδιες αναζητήσεις και τα ίδια συναισθήματα με εσένα. Και όταν ρωτούσαμε μέντορες να μας πουν τη γνώμη τους, το ίδιο ασαφείς ήταν οι απαντήσεις τους με αυτή που σου έδωσε ο tetris. Και ο λόγος είναι ότι για να εκτελεστεί μια συναλλαγή, πρέπει τα 2 μέρη (αγοραστής και πωλητής) να συμφωνήσουν στο αντάλλαγμα. Αυτός είναι ένας συμπεριφορικός μηχανισμός που ισχύει από την εποχή που ο άνθρωπος ήταν πίθηκος. Επομένως: Στο ερώτημα 'πόσα πρέπει να παίρνεις για το επίπεδο μόρφωσής σου' η απάντηση είναι όσα είναι διατεθιμένος να σου δώσει κάποιος, σύμφωνα με την αξία που απαιτείται να παράγει η θέση που καταλαμβάνεις. Στο ερώτημα 'αν αμοίβομαι αρκετά καλά για τη θέση που εξυπηρετώ' η απάντηση είναι ότι αμοίβεσαι όσα είσαι σε θέση να διαπραγματευτείς. Άρα αν θεωρείς ότι δεν αμοίβεσαι καλά, τότε βρες ποιό είναι το διαπραγματευτικό σου πλεονέκτημα για να ζητήσεις περισσότερα. Στο θέμα της προσπάθειάς σου και των ικανοτήτων σου, παραθέτω τα δικά μου μαθήματα ζωής: αν η θέση είναι αναλώσιμη τότε κανείς δεν θα σου πληρώσει τις επιπλέον ικανότητές σου, αν δουλεύεις πολλές ώρες και αφιερώνεις μεγαλύτερο κομμάτι της ζωής σου απ΄ ό,τι θέλεις τότε αυτή είναι μια επιλογή δική σου και δεν σου φταίει κανείς άλλος, αν μαθαίνεις γρήγορα τότε αυτό είναι υπέρ σου για να κατοχυρώσεις τη θέση σου και δεν σου δίνει περισσότερους πόντους στον εργοδότη, το επίπεδο σπουδών σου δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι παράγει περισσότερη αξία το πόσο τζίρο κάνει η επιχείρηση που δεν είναι δική σου δεν είναι αυτό που δίνει περισσότερη αξία στη θέση σου, αλλά οι ευθύνες που αναλαμβάνεις δίνουν (πχ πόσο κοστίζει το λάθος του οποίου την αποφυγή καλείσαι να διαχειριστείς, ή άλλο παράδειγμα πόσο χρόνο/ποιότητα/κόστος κερδίζει στην επιχείρηση η εφαρμογή μιας ιδέας σου) δεν υπάρχει fixed price στο πόσο πρέπει να πληρώνεται κάποιος που εργάζεται 45-50 ώρες την εβδομάδα. Υπάρχουν θέσεις στις οποίες εργάζεσαι τόσο και αντί να πληρώνεσαι, πληρώνεις εσύ γιατί κερδίζεις αξία από την επιχείρηση (πχ όταν δουλεύεις σε μονοπωλιακή επιχείρηση). Δεν λέω ότι συμφωνώ με αυτό, απλά λέω ότι υπάρχουν και αυτές, άρα δεν υπάρχει λογική σε ρητορικά ερωτήματα τύπου fixed price. όταν όλα τριγύρω σου ακριβαίνουν, τότε αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να πληρώνεσαι περισσότερο αν δεν το έχεις ζητήσει ήδη εκ των προτέρω να πληρώνεσαι. Το φαινόμενο αυτό λέγεται πληθωρισμός, είναι φυσική συνέπεια του χρηματοπιστωτικού συστήματος, και το 99% του πληθυσμού του πλανήτη που δουλεύει σε υπαλληλικές συνθήκες δεν μπορεί να το καταλάβει, πόσο μάλλον να το διαχειριστεί ως φαινόμενο. Οι μισθωτοί είναι αυτοί που κουβαλάνε στις πλάτες τους την αγορά. Αν δεν σου αρέσει αυτό, τότε είναι επιλογή σου να γίνεις κάτι άλλο στο μέλλον. Επομένως εν συντομία ο tetris σου τα είπε σωστά. Τις καλύτερες ευχές μου.
    1 point
  18. Που θα αγκυρώσεις συνάδελφε τα κολωνοσίδερα της κρυφοδοκού του 1,50 μ τοιχίου; Θα το κάνεις εν μέρει φυτευτό;; (!) Πάντως δεν είναι καλό να διώχνεις έτσι δουλειές πριν εξαντλήσεις όλα τα σενάρια και να κάνεις επιλύσεις. 7,00 m δοκάρι δεν είναι και απαγορευτικό, λύστο με τη ροπή της μονοπάκτου για το άνοιγμα, δες τι οπλισμό σου δίνει και κυρίως αν χωράει για να σκυροδετηθεί σωστά. Και μετά πας σε δεύτερες σκέψεις.
    1 point
  19. Συμφωνώντας με τους ανωτέρω συναδέλφους, να προτείνω μια μέση λύση?Αν ο αρχιτέκτονας είναι αμετακίνητος, του λες να υπογράψει τη στατική (και αντισεισμική) μελέτη που θα εκπονήσεις, εξηγώντας του γιατί δεν το κάνεις εσύ. Κατά 90% θα αρνηθεί. Οπότε... Γενικά, μην ψαρώνεις με ό,τι σου ζητάνε. Κάνε το σωστό, κι άσε τους να ψάχνουν για αυτοφωράκηδες.
    1 point
  20. Ναι, και πλέον συνταξιούχος (με 1060 σύνταξη...). Όσο ήμουν ενεργός, ποτέ δεν είχα σκεφτεί να συνδυάσω χρόνο εργασίας και απολαβές. Ίσως γιατί δεν υπήρχαν, για μένα, γιορτές, σχόλες και διακοπές, μιας και είχα πολλά "αφεντικά". Εξαρτάται από το πόσο σημαντική, για τον εργοδότη, είναι η εργασία του. Άλλη είναι η αμοιβή του κλητήρα, άλλη του μεγαλοστελέχους
    1 point
  21. Δεν κατέχω όπως εσείς φυσικά τα θέματα στατικών μελετών κλπ.... και στα παλιά μου τα παπούτσια αν το στατικό σου πρόγραμμα το περνά .... (χωρίς να το ξέρω καν) Αλλά ΜΗ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ. Στην Αρχιτεκτονική σύνθεση ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ πρέπει.... ο καλός μελετητής θα βρει λύση καλή... Πρέπει υπάρχει μόνο όταν βαρέσει ο σεισμός.... Και τίποτα να μη πάθει εγώ στη θέση σου θα ανησυχούσα
    1 point
  22. Εγώ θα διαφωνήσω. Ο κανονισμός δεν το αναφέρει (αν αναφέρεται κάπου ρητά και μου διαφεύγει, ζητώ συγγνώμη), ξεφεύγει από την δομική απλότητα που ζητάει στα αρχικά κεφάλαια (για παράδειγμα, εδάφιο 4.2.1(2): "The guiding principles governing this conceptual design are: structural simplicity; uniformity, symmetry and redundancy") άρα απαγορεύεται. Δηλαδή, επειδή δεν απαγορεύει ρητά να βάζουμε τις υδρορροές μες στα υποστυλώματα ο Ευρωκώδικας όπως έκαναν οι ελληνικοί κανονισμοί θα γυρίσουμε στο 1980;
    1 point
  23. Καλησπέρα, η ψευδοροφή θα αγνοηθεί. Η τεκμηρίωση υπάρχει στην σελ.23 της 1ης ΤΟΤΕΕ: Επίσης, δευτερεύοντες βοηθητικοί χώροι που δεν θερμαίνονται και που συνδέονται λειτουργικά με μια θερμική ζώνη (π.χ. αποθηκευτικός χώρος εντός διαμερίσματος, ψευδοροφή που διαχωρίζεται από το θερμαινόμενο χώρο με δομικό στοιχείο που δεν είναι θερμομονωμένο) λαμβάνονται ως τμήμα της θερμικής ζώνης. Σχετικά με το θέμα του ποσοστού κάλυψης, εγώ προσωπικά το κάνω εμπειρικά.
    1 point
  24. Καλησπέρα, τα κλιματιστικά τα καταχωρείς ως αντλίες θερμότητας, θα κάνεις μετατροπή την ισχύ σε Kw και θα πρέπει να εντοπίσεις τους συντελεστές COP και EER (για ψύξη) επειδή προφανώς θα ψύχουν το χώρο κιόλας. Το δ. διανομής είναι συνήθως τοπικό οπότε βαθμός απόδοσης = 1 εκεί. Τα τερματικά έχουν βαθμό απόδοσης 0,93/0,97=0,96. Πρόσεξε ότι αν τα κλιματιστικά δεν καλύπτουν όλη την ζώνη, θα πρέπει να καλύψεις ένα ποσοστό με το θεωρ. σύστημα (το γράφει και στο help του λογισμικού - πάτα F1). Επίσης αν μιλάμε για χώρο ο οποίος θερμαινόταν με παλιό σύστημα (πχ. κεντρικό λέβητα) ο οποίος είναι ανενεργός αλλά τα σώματα παραμένουν στο χώρο, καταχωρείς αυτό ως σύστημα θέρμανσης και όχι τα κλιμ/κα. Θα συμφωνήσω και εγώ ότι καλό είναι να κάνεις ένα καλό διάβασμα τις ΤΟΤΕΕ αν δεν σου έχει ξανατύχει το συγκεκριμένο..τα γράφει όλα εκεί με λεπτομέρεια και είναι κάτι που υπάρχει πιθανότητα να σου προκύψει εκ νέου σε αυτοψία για ΠΕΑ.
    1 point
  25. Καλησπέρα. Στο άρθρο 17 παράδειγμα 4 εντός των αποστάσεων Δ δεν έχει εξωστες και πέργκολες. Στο άρθρο 17 παράγραφος 7 λέει στους ακαλύπτου χώρους επιτρέπεται η πέργκολα. Τελικά τι ισχύει, γιατί βλέπω υπαρχει διαφωνία στο παραπάνω ποστ. Μαλλον το άρθρο 17 που τις αποκλείει;
    1 point
  26. Καλησπέρα σε όλους του συναδέλφους, έχοντας μια εμπειρία στον κλάδο της ηλεκτρολογίας θέλω να ενημερώσω τους ηλεκτρολόγους μηχανικούς Τ.Ε. ότι υπογράφουν κανονικότατα τόσο στις παλιές (λίαν συντόμως) όσο και στις νέες Υ.Δ.Ε μέχρι και Νο6 τριφασική παροχή (135 ΚVA). Ευχαριστώ
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.