Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      9.014


  2. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      11.957


  3. maria95

    maria95

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      33


  4. bleo8onhs

    bleo8onhs

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      114


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/09/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. αν επιλέξεις προ του 75 το πρόστιμο είναι σταθερό στα 250€ (όσα τ.μ και αν βάλεις) Λογικό είναι να το βάλεις ως υπόγειο με 0,50 για να μπει στο Ε9 ως βοηθητικός και υπόγειος χώρος
    3 points
  2. πολυ σωστα... ΣτΕ 2056/2014 7. Επειδή, ακολούθως, ο νόμος 1337/1983 (ΦΕΚ 33/Α/1983) καθιέρωσε νέο σύστημα για την πολεοδόμηση ορισμένης περιοχής. Το σύστημα αυτό χαρακτηρίζεται από τρία στάδια, από τα οποία διέρχεται η πολεοδόμηση της περιοχής, δηλαδή το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, την πολεοδομική μελέτη και την εφαρμογή της. Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο αποτελεί την γενική πρόταση πολεοδομικής οργανώσεως των πολεοδομικών ενοτήτων, που διατυπώνεται μετά από εκτίμηση των οικιστικών αναγκών και των προβλεπόμενων επιπτώσεων της πολεοδομικής ρυθμίσεως στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο περιλαμβάνει κατ' αρχήν γενικούς ορισμούς και κατευθύνσεις ως προς τα θέματα του πολεοδομικού σχεδιασμού, δημογραφικά, οικονομικά, ενεργειακά, κυκλοφοριακά κ.λ.π. (άρθρο 2 του νόμου 1337/1983). Η πολεοδομική μελέτη αποτελεί εξειδίκευση των προτάσεων και προγραμμάτων του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου. Η έγκρισή της έχει τις συνέπειες εγκρίσεως σχεδίου πόλεως κατά τις διατάξεις του από 17-07-1923 νομοθετικού διατάγματος. Κύρια χαρακτηριστικά της αποτελούν η ρυμοτομική διαρρύθμιση μιας περιοχής και ο καθορισμός των όρων και περιορισμών δομήσεως (άρθρο 6 του νόμου 1337/1983). Το τρίτο στάδιο της εφαρμογής περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για την πραγμάτωση της πολεοδομικής μελέτης (καθορισμό τμημάτων που αφαιρούνται για εισφορά γης, τμημάτων που ρυμοτομούνται για κοινόχρηστους χώρους.
    3 points
  3. Αγαπητέ @Geostavrak, διορθώνω το κείμενό σου για να είναι πιο κατανοητό στους νεώτερους συναδέλφους. Η σειρά είναι η εξής: Γ.Π.Σ. (Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο): Ορίζονται οι περιοχές προς επέκταση. Πολεοδομική μελέτη (ένταξη στο Σχέδιο Πόλεως): Υλοποιείται η επέκταση με έκδοση ΦΕΚ ένταξης στο Σχέδιο Πόλεως νέων περιοχών μέσω Πολεοδομικής μελέτης. Πράξη Εφαρμογής: Μετά το ΦΕΚ της ένταξης στο Σχέδιο Πόλεως εκπονείται η Π.Ε. για το ακριβή προσδιορισμό την Ο.Τ., των οικοπέδων, των οδών (μηκοτομές) και των εισφορών. Οπότε το κείμενο σου θα έπρεπε να είναι:
    2 points
  4. Θεωρητικά μπορούν να γίνουν τα πάντα. Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία έχει ως εξής: 1. Αποτίμηση υφιστάμενης κατάστασης: όλα όσα μας περιγράφεις πρέπει να τα δει κάποιος μηχανικός και με συγκριτική θεώρηση αρχικής μελέτης και πραγματικής κατάστασης να προσδιορίσει τις αντοχές των επιμέρους υλικών αλλά και του κτιρίου σαν σύνολο. Αν όλα βγουν καλά, σε πρώτη φάση θα έχεις μια επίσημα βεβαίωση στατικής επάρκειας με τυπική και ουσιαστική σημασία. 2. Πρόταση ενισχύσεων: τα παραπάνω μπορεί να αποδειχθούν ανεπαρκή ακόμα και για την τρέχουσα λειτουργία του κτιρίου (πχ λόγω επικαιροποιημένων κανονισμών) και να χρειαστούν κατευθείαν ενισχύσεις. Το ποιες θα είναι αυτές θα στο πει ο μηχανικός. Δεν υπάρχουν εκ των προτέρων τυποποιημένες λύσεις γιατί κάθε κτίριο είναι μοναδικό, ιδίως αν είναι και παλαιό, όλα όμως προκύπτουν με στατικές αναλύσεις, αντικειμενικά και τεκμηριωμένα. 3. Πρόταση προσθηκών: παράλληλα μπορεί να εισαχθεί το ζήτημα του β' ορόφου και αναλόγως να προκύψουν οι απαιτούμενες ενισχύσεις. 4. Απόφαση: όλα τα παραπάνω θα συγκριθούν με την επιλογή να κατεδαφιστούν τα πάντα (ή επιλέγοντας τα πιο προβληματικά) και να ξαναχτιστεί κάτι ή όλο από την αρχή. Εδώ θα παίξει ρόλο και ο συναισθηματικός παράγοντας, η διαθεσιμότητα κατάλληλων συνεργείων κλπ.
    2 points
  5. Δεν μπορεί να δοθεί απάντηση εξ αποστάσεως. Θα πρέπει να ελεγχθεί η οικοδομή από πολιτ. μηχανικό.
    2 points
  6. 1. Ό,τι υφίσταται θα πρέπει να φαίνεται στα αντίστοιχα σχέδια. 2. Το "κτίσμα" των 8,00 τ.μ. θα πρέπει να νομιμοποιηθεί, εφ' όσον αυτό είναι δυνατόν βάσει Νομοθεσίας. 3. Μελετη Στατικής Επάρκειας του υφισταμένου κτιρίου του 1922 δεν είναι υποχρεωτική. Εξαρτάται από το πώς θα γίνει η επέκταση.
    1 point
  7. 1 point
  8. Για κατασκευές εντός κ.χ. δεν μπορεί να εκδοθεί άδεια στο όνομα του ιδιοκτήτη. Συνεννοείται με το Δήμο, και τις κατεδαφίζει
    1 point
  9. Η προσέγγισή είναι σωστή, αλλά την συγκεκριμένη περίπτωση την εξαιρεί ρητά η εγκύκλιος. Φυσικά και δεν είναι λάθος την απόληξη, να την πας με ΥΔ.
    1 point
  10. Καλησπέρα, στον Ν.4178/13 στην Εγκ. νομίζω, ανέφερε κάπου ότι αν τμήμα κτηρίου δεν κατασκευάστηκε, τότε αυτό δεν αποτελεί αυθαιρεσία. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το εν λόγω τμήμα θα πρέπει να αφαιρεθεί από οποιαδήποτε άλλη υπέρβαση σε επιφάνεια. Οπότε προσωπικά συμφωνώ μαζί σου ότι τα 10τμ δεν θα έπρεπε να αφαιρεθούν από τα αυθαίρετα 12τμ σε άλλο σημείο.
    1 point
  11. χρυσός κανόνας για κτίρια άνω των 70 ετών και με όροφο.... Δεν πειράζεις ΤΙΠΟΤΑ Δεν γκρεμίζεις ΤΙΠΟΤΑ ..... Ειδικά αν δεν το αναθέσεις να το μελετήσει έμπειρος Μηχανικός. Αν δεν βρεις..... δεν παίζεις με το κεφάλι σου και τα κεφάλια άλλων.... έτσι για να βολέψεις ένα έπιπλο.
    1 point
  12. Επί του συγκεκριμένου θέματος αναφέρομαι. Η ιδιότητα του δ.υ. δεν (μπορεί να) είναι λάστιχο. Όποιος δ.υ. νομίζει ότι δεν επαρκεί ο μισθός του, ας βγει στα "μαρμαρένια αλώνια". Αυτά, και τέλος
    1 point
  13. Κάλεσα σήμερα το 213 15 13 559 (Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) ΤΕΔΚ Νοτίου Ελλάδος) όπου απάντησε μια κυρία αρκετά εξυπηρετική και μου είπε πως δεν χρειάζεται να διυλίζουμε τον κώνωπα. Δεν απαγορεύει ο νόμος τον αρχικό έλεγχο σε μεταγενέστερο στάδιο της οικοδομής. Οπότε πρέπει ο επιβλέπων να καλέσει αρχικό έλεγχο, όπου ο ελεγκτής θα μετρήσει περίγραμμα και θέση, και θα σημειώσει ότι έγινε σε μεταγενέστερο στάδιο. Την άλλη μέρα θα κληθεί τελικός έλεγχος, και τα δυο πορίσματα θα πάνε στην ΥΔΟΜ για ΠΕΚ. Η υδομ εφόσον όλα είναι καλά, εκδίδει ΠΕΚ και στέλνει το αρχικό πόρισμα στο ΣΥΠΟΘΑ. Το ΣΥΠΟΘΑ στέλνει το θέμα στο σώμα ελεγκτών (αν θεωρεί ότι πρέπει να ασκηθούν κυρώσεις) και αυτό στο εποπτικό συμβούλιο (αν το κατάλαβα καλά) για κυρώσεις. Το συμβούλιο δεν έχει συσταθεί.
    1 point
  14. άρθρο 46 4495 6. Αν κατά τον αρχικό ή ενδιάμεσο έλεγχο διαπιστωθεί ότι η κατασκευή βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο εργασιών, ο Ελεγκτής Δόμησης διενεργεί τον έλεγχο και σημειώνει στις παρατηρήσεις του το στάδιο των οικοδομικών εργασιών (επισυνάπτεται και φωτογραφία του έργου), καθώς επίσης και τη μη έγκαιρη υποβολή αιτήματος για έλεγχο δόμησης από τον επιβλέποντα μηχανικό, προκειμένου να επιβληθούν κυρώσεις στον επιβλέποντα μηχανικό, σύμφωνα με το άρθρο 48, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός της διαπίστωσης ή μη παραβάσεων. Σε περιπτώσεις έργων ιδιαίτερης περιβαλλοντικής και οικιστικής σημασίας ή και έργων που χρειάζονται ειδικό έλεγχο ως προς τους όρους δόμησης, η ανωτέρω διαδικασία ελέγχου γίνεται από ειδική επιτροπή που αποτελείται από δύο (2) Ελεγκτές Δόμησης, έναν (1) εκπρόσωπο του Τοπικού Παρατηρητηρίου και έναν (1) μηχανικό της αρμόδιας Υ.ΔΟΜ.. άρθρο 48 4495 Κυρώσεις 1.α) Αν οι υποβαλλόμενες μελέτες δεν εκπονήθηκαν σύμφωνα με τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις ή σύμφωνα με τα εγκεκριμένα στοιχεία του τοπογραφικού διαγράμματος και του διαγράμματος δόμησης, επιβάλλεται σε βάρος του μελετητή μηχανικού, η κύρωση της απαγόρευσης εκπόνησης και υπογραφής μελετών για την έκδοση οικοδομικής άδειας ή και η κύρωση της απαγόρευσης επίβλεψης οικοδομικών εργασιών από 1 έως 12 μήνες ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης. β) Αν οι οικοδομικές εργασίες δεν εκτελέστηκαν σύμφωνα με τις μελέτες που υποβλήθηκαν ή σύμφωνα με τα εγκεκριμένα στοιχεία του τοπογραφικού διαγράμματος και του διαγράμματος δόμησης, επιβάλλεται σε βάρος του επιβλέποντος μηχανικού η κύρωση της απαγόρευσης εκπόνησης και υπογραφής μελετών για την έκδοση οικοδομικής άδειας και η κύρωση της απαγόρευσης επίβλεψης οικοδομικών εργασιών από 1 έως 12 μήνες, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης. 2. Κύρωση σε βάρος του επιβλέποντος μηχανικού δεν επιβάλλεται αν αυτές τελέστηκαν χωρίς την υπόδειξη ή εντολή του και ο ίδιος είχε ενημερώσει εγγράφως την αρμόδια υπηρεσία δόμησης για την τέλεση αυτών σε χρόνο προγενέστερο της διαπίστωσής τους. 3. Οι παραπάνω κυρώσεις επιβάλλονται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ύστερα από εισήγηση του εποπτικού συμβουλίου του άρθρου 156 του ν. 4389/2016, με βάση τη διαδικασία που προβλέπεται στην παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου, καταγράφονται στο μητρώο του άρθρου 49 και κοινοποιούνται στις Υ.ΔΟΜ., οι οποίες τηρούν μητρώο των μηχανικών, στους οποίους επιβάλλονται οι κυρώσεις της παρούσας παραγράφου και μεριμνούν για την εκτέλεσή τους. 4. Σε περίπτωση υποτροπής, καθώς και όταν οι παραπάνω παραβάσεις αφορούν οικοδομικές εργασίες σε παραδοσιακούς οικισμούς, αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και μνημεία, περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και σε προστατευόμενη περιοχή του άρθρου 19 του ν.1650/1986 (Α΄ 160), όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 5 του ν. 3937/2011 (Α΄ 60), τα όρια των κυρώσεων είναι από 12 έως 24 μήνες. 5. Οι αρμόδιοι Ελεγκτές Δόμησης και οι υπάλληλοι των υπηρεσιών δόμησης όταν διαπιστώσουν την τέλεση παραβάσεων του παρόντος άρθρου υποχρεούνται αμελλητί να ενημερώσουν εγγράφως το αρμόδιο Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.) του άρθρου 20. Το ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. αφού εξετάσει την υπόθεση, βεβαιώνει τις παραβάσεις και διαβιβάζει το σχετικό φάκελο στο εποπτικό συμβούλιο του άρθρου 156 του ν. 4389/2016, προκειμένου αυτό να εισηγηθεί την επιβολή διοικητικών κυρώσεων. Το εποπτικό συμβούλιο, ύστερα από ακρόαση του ενδιαφερομένου, εισηγείται στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας την επιβολή σε βάρος του μελετητή/επιβλέποντος μηχανικού των προβλεπόμενων κυρώσεων της παραγράφου 1. 6. Για μικρές παραβάσεις στη δόμηση, λαμβανομένων υπόψη των ειδικότερων συνθηκών τέλεσης της πράξης, των συνεπειών αυτής και του βαθμού του πταίσματος του μηχανικού, μπορεί να επιβληθεί σε βάρος του αντί των κυρώσεων της παραγράφου 1, έγγραφη σύσταση, εφόσον ο μηχανικός δεν έχει υποπέσει σε άλλη παράβαση στο παρελθόν. Επίσης σχετικό με τους Ε.Δ είναι και το άρθρο 44 ν 4495 (καθώς ισχύει παράλληλα με την ΚΥΑ Αριθμ. 299/ΦΕΚ 57β/16-1-2014)
    1 point
  15. Για εντός 750, για εκτός 600 1200 Στείλε ΕΓΣΑ
    1 point
  16. Προφανώς κάτι δε λέω εγώ σωστά. Η οικοδομή είναι τελειωμένη από το 2018. Δεν ξέρω πως δουλεύετε εκεί που είστε αλλά εδώ δουλεύουμε με τον πελάτη οι μηχανικοί και οι πελάτες με τον μηχανικό. Δεν δουλεύει ο καθένας μόνος του. Δεν το διευκρινίζω γιατί για μένα είναι δεδομένο. Τον γνωριζω λοιπόν τον επιβλέποντα και την επέβλεπε την οικοδομή, σκοπίμως ή από άγνοια δεν κάλεσε ελεγκτή με όλη την αφέλεια που τον διακατέχει, πιστεύοντας μαλλον πως δεν θα είναι αναγκαίο ( σε προσθήκη κατ επέκταση το ακίνητο εχει ήδη ρεύμα). Δεν είναι ΟΡΘΟ το ότι τον θυμήθηκαν μετά από επτά χρόνια. Ανέθεσαν σε έναν άνθρωπο να κάνει μια δουλειά και τον πλήρωσαν. Να μην βιαζόμαστε να αποποιηθούμε τις ευθύνες μας. Πληρωνόμαστε για μελέτη και επίβλεψη. Έχουμε στην ευθύνη μας εργοτάξιο με μέτρα ασφαλείας. Ακόμη κι αν ο πελάτης κατασκευάζει χωρίς να μας ενημερώσει αν δεν παραιτηθούμε με ενημέρωση της υδομ έχουμε την ευθύνη της οικοδομής. Προσέξτε. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί επιμένετε στην ιστορία και δεν απαντά κανείς στο ερώτημα. Τι γίνεται αν αποπερατώσω μια οικοδομή και δεν καλέσω ελεγκτή για αρχικό έλεγχο; Δεν καταλάβατε λοιπόν καλά γιατί μάλλον εγώ δεν το έκανα σαφές. Και για να γινόμαστε και πιο σαφείς, εκεί πάνω μπορεί να λέει μηχ μηχ αλλά δουλεύω στο τεχνικό γραφείο του πατέρα μου για 20 χρόνια, πλέον δικό μου και έχω συμμετάσχει σε πάνω από 1000 οικ. άδειες ανέγερσης. Συνήθως λύνω προβλήματα, δε ρωτάω. Το ότι ρωτάω εδώ είναι γιατί η κατάσταση μου φαίνεται αδιανόητη και δεν έχω βρει απάντηση ούτε από συναδέρφους ούτε από την πολεοδομία.
    1 point
  17. Καλημέρα. Όλα τα δεδομένα τα έχεις. Έχουμε μια οικοδομή που έγινε και δεν κλήθηκε ελεγκτής δόμησης. Τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση. Ιδανικά αν κάποιος ξέρει αν υπάρχει διάταξη σε κάποιο νόμο που να περιλαμβάνει την περίπτωση. Είναι αμαρτία να πάμε με νομιμοποίηση και να κυνηγάει τον μηχανικό για να πληρώσει το πρόστιμο, πειθαρχικά και ιστορίες. Μιλάμε για 170τμ αποθήκη, θα βγάλει 100000€ πρόστιμο ανέγερσης, 20000€ δεν είναι λίγα λεφτά για να ψάχνουμε ποιος θα τα πληρώσει. Δεδομένο είναι επίσης ότι φταίει ο μηχανικός. Ο νόμος λέει πως ο επιβλέπων μηχανικός είναι υπεύθυνος για να καλέσει ελεγκτή. Δεν υπάρχει το δεν με ενημέρωσαν. Έχεις αναλάβει οικοδομή, την επιβλέπεις, και ενδιαφέρεσαι για αυτήν. Δεν την παρατάς. Εδώ δεν είναι μεγαλούπολη, όταν βγάζω μια άδεια, την άλλη μέρα πάω και χαράζω και ξεκινάει. Σε μια βδομάδα καλώ ελεγκτή. Για τη δεύτερη να το καταλάβω. Για την πρώτη δεν υπάρχει δικαιολογία. Δεν είμαι ο πολίτης που κάνει ερώτηση σε ένα φόρουμ μηχανικών για να απαντήσεις πήγαινε στο μηχανικό που το ανέλαβε. Η ερώτηση ήταν πολύ σαφής και με όλα τα δεδομένα. Κακώς έγραψα το στορι της υπόθεσης. Θα μιλήσω με το ΤΕΕ
    1 point
  18. Φαντάζεσαι εσύ καμία λύση; Οι κλισέ απαντήσεις δεν βοηθάνε. Αυτό που σκέφτομαι εγώ είναι η λύση της νομιμοποίησης αυθαίρετου μετά το 11 με πληρωμή του 20% του προστίμου. Αλλά ο επιβλέπων φέρει ευθύνη.
    1 point
  19. @stetr εξαρτάται από τον αριθμό και τις ικανότητες των μηχανικών του μελετητικού γραφείου. Στα μικρά γραφεία ασχολείσαι με όλα τα στάδια της μελέτης και της συμπλήρωσης του φακέλου. Επιπλέον έρχεσαι σε επαφή με διαδικαστικά ζητήματα, τα οποία δεν πρόκειται να μάθεις σε μεγαλύτερες μελετητικές εταιρείες. Δεν προτείνω αποκλειστική ενασχόληση με ένα αντικείμενο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα, τα δέκα πρώτα χρόνια να ασχολείσαι με στατικά μεταλλικών μόνο. Καλό είναι να επιδιώκεις τριβή με περισσότερα αντικείμενα.
    1 point
  20. Αφού δεν ολοκληρώθηκαν οι εργασίες, πώς έγινε η αλλαγή χρήσης σε κατάστημα; Λειτουργούσε το μαγαζί χωρίς παράθυρο ή πόρτα; Ο χαρακτηρισμός «ημιτελής» δεν είναι σαφής. Στην τεχνική περιγραφή του ακινήτου θα περιγράφεται η κατάσταση στην οποία βρίσκεται.
    1 point
  21. @Didonis Απαράδεκτο επίσης είναι να ψάχνουμε τρόπο ως μηχανικοί να τα παίρνουμε από τους πελάτες χωρίς λόγο για επιπλέον εργασίες, όταν είναι δυνατόν να αποφευχθούν με νόμιμο τρόπο. Ρωτάω γιατί είμαι νέα μηχανικός, δε μου έχει ξανατύχει αντίστοιχη περίπτωση και διερευνώ ακόμη ως προς το πώς να το χειριστώ. Η δική μου λογική είναι να κάνω τη βέλτιστη δυνατή ποσότητα εργασίας ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα του πελάτη με το λιγότερο δυνατό κόστος. Η φιλοσοφία του μηχανικού είναι επίσης να επιλύει προβλήματα, είτε συναδέλφων είτε πελατών του και όχι να επιτίθεται χωρίς λόγο χωρίς ουσιαστικά να δίνει καμία ξεκάθαρη απάντηση για το πώς να επιλυθεί το πρόβλημα.
    1 point
  22. @dimitris GM Επομένως μου λέτε ότι τα χρήματα που υποτίθεται θα ξόδευε για τον επιπλέον φόρο λόγω οικίας προ του 55 έρχονται στα ίσα γιατί το υπόλοιπο οικόπεδο λογίζεται μείον το υπάρχον κτίσμα. Οπότε δεν έχει νόημα να δηλωθεί ως ασκεπές αν ο σκοπός είναι να γλιτώσει φόρο. Σωστά κατάλαβα; Αν αποφασίσει ο αγοραστής να το διατηρήσει ως έχει και να το κατεδαφίσει χρόνια αργότερα, κάθε χρόνο δε θα πληρώνει μεγαλύτερο φόρο λόγω της ύπαρξης του κτίσματος αυτού;
    1 point
  23. @DidonisΕγώ δεν είπα τι έχω σκοπό να κάνω γιατί ακόμα το διερευνώ. Ρώτησα τι είναι σωστό να κάνω βάσει αυτών των συνθηκών ώστε κι εγώ να είμαι νόμιμη και ο ιδιοκτήτης με τον αγοραστή να κάνουν τη δουλειά τους.
    1 point
  24. @Pavlos33 Γιατί δεν προτίθενται να πληρώσουν άμεσα για μια νέα άδεια κατεδάφισης, ούτε ο ιδιοκτήτης ούτε ο αγοραστής. Τον αγοραστή το μόνο που τον νοιάζει είναι να μεγαλώσει το δικό του οικόπεδο προς το παρόν και να το κατεδαφίσει αργότερα, αλλά μέχρι τότε να μην πληρώνει φόρο για το σπίτι αυτό. @dimitris GM ο πωλητής το γράφει και μάλιστα γράφει και αριθμό παροχής ρεύματος. ο πωλητής δεν προτίθεται να δώσει τα χρήματα αυτή τη στιγμή για να βγάλει άδεια κατεδάφισης, θέλει απλά να το πουλήσει και να ξεμπερδεύει. το θέμα είναι μην έχει προβλήματα ο αγοραστής αργότερα με το σπίτι αν θέλει να το κατεδαφίσει.
    1 point
  25. Συνάδελφοι καλημέρα. Έχω την εξής περίπτωση: μη άρτιο οικόπεδο με παλαιά κατοικία προ του 55 το αγοράζει ο γείτονας με σκοπό να τα συνενώσει με ΔΓΜ και ΗΤΚ από εμένα. Το θέμα είναι πως θέλει να το αγοράσει από τον ιδιοκτήτη ως οικόπεδο, μιας και έχει σκοπό να γκρεμίσει το σπίτι αργότερα και θέλει να το δηλώσει ως ασκεπές για να μην πληρώσει παραπάνω φόρο. Θέλει δηλαδή να πάει να αφαιρέσει μερικά κεραμίδια από τη στέγη ώστε να φαίνεται ως ασκεπές και να αγοράσει το υπόλοιπο ως οικόπεδο. Εγώ τι κάνω ώστε να είμαι καλυμμένη; Δίνω βεβαίωση ασκεπούς; Στην ΗΤΚ βγάζω βεβαίωση αδόμητου ή βεβαίωση προ του 55; Στο τοπογραφικό το δηλώνω ως ασκεπές και είμαι οκ; Ευχαριστώ Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" (3 τελείες άνω δεξιά) και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33
    1 point
  26. Αφού βρε λεβέντες έχει προηγηθεί ρύθμιση ως κατοικία! Δηλαδή, είναι κατοικία! Δηλαδή, και πόρτα έχει και παράθυρα έχει και κλειστούς χώρους έχει κι από όλα τα κομφορ έχει... Προφανώς του χρειάζεται κι ένα ΠΕΑ... Αύριο αν το γκρεμίσουν, ας ρίξουν στα απόβλητα και το ΠΕΑ!!! Σήμερα όμως θα το πληρώσουν....
    1 point
  27. @Κανείς πρόκειται να κατεδαφιστεί αλλά μέχρι την υπογραφή του συμβολαίου δεν θα έχει κατεδαφισθεί οπότε η ΗΤΚ θα αφορά κτίριο. Άρα θέλει ΠΕΑ εκτός αν δεν έχει ολοκληρωμένο κέλυφος....
    1 point
  28. @BAS Ο λόγος σύνταξης της ηλεκτρονικής ταυτότητας είναι (κρίσιμο) στοιχείο της και γι΄αυτό μας ενδιαφέρει. Εξ ου και η ύπαρξη σχετικού πεδίου επιλογών (αιτιολογία). Για το ΠΕΑ, η υπουργική απόφαση αναφέρει ότι περιλαμβάνεται στα απαιτούμενα έγγραφα "εφόσον απαιτείται". Όπερ μεθερμηνευόμενον εστί: δεν απαιτείται ΠΕΑ σε όλες τις περιπτώσεις. Για κατεδάφιση, προφανώς, δεν απαιτείται. Τι να εξεταστεί, δηλαδή, με το ΠΕΑ; Ποιες βελτιώσεις πρέπει να γίνουν σε κτίσμα που πρόκειται να κατεδαφιστεί;
    1 point
  29. Συστημικό είναι το θέμα. Απλά πρέπει να καταχωρηθεί η τεχνική σου έκθεση που τεκμηριώνει την προΰπαρξη του κτιρίου από το 1955. Ημ/νια πράξης μπορείς να βάλεις π.χ την ημερομηνία του ΒΔ και για εκδούσα αρχή μηχανικός. Αναφέρεις και στα πρόσθετα στοιχεία την τεχνική έκθεση που έχεις. Ανεβάζω ένα παράδειγμα. ΠΡΟ 55.tif Ναι αν έχεις κάνει δήλωση για μεταγενέστερες του 1955 αυθαιρεσίες και στην Τ.Ε της δήλωσης (ως όφειλες) στοιχειοθετείς την προύπαρξη του προ 55 κτιρίου, τότε θα βάλεις την δήλωση υπαγωγής γιατί προφανώς θα πρέπει να δείξεις ότι οι αυθαιρεσίες έχουν τακτοποιηθεί.
    1 point
  30. Έγραψα δήλωση επειδή έτσι γράφει και το 5σελιδο, λάθος μου γιατί δημιουργησε παρερμηνείες. σε άλλο νήμα γίνεται αναφορά στις οδηγίες του ΤΕΕ, που μας λένε ότι για τις ρυθμίσεις Ν.4495 ως εκδούσα αρχή θα βάζουμε τα στοιχεία του μηχανικού που έκανε την υπαγωγή.
    1 point
  31. Ρε παιδιά ας μην είμαστε επιθετικοί με τον άνθρωπο, μια ερώτηση έκανε και όποιος θέλει απαντά.
    1 point
  32. Ρυθμίζεις ότι τ.μ βρίσκονται: 1. εντός ιδιοκτησίας και 2. στο μη απαλλοτριωθέν πλήρως και απλά δεν μπορείς να δώσεις Β/Μ αν πρώτα ή δεν κατεδαφισθεί ή δεν τροπ/θεί το Σ.Π
    1 point
  33. και που θα σε βοηθήσει κάτι τέτοιο χωρίς μελέτη? Τα πράγματα είναι απλά. Υπολογίζεις θεωρητικά το υγρομετρικό φορτίο απο το πρότυπο. Μετράς επί τόπου το υγρομετρικό φορτίο και κάνεις διορθώσεις ώστε να εντάξεις τα υλικά, τα κλιματολογικά και τα φορτία χρήσης. Υπολογίζεις το ποσοστό υγρασίας ισοστάθμισης. Η διαφορά είναι η περίσσεια υγρασία που θες να βγάλεις από τον όγκο. Υπολογίζεις τον ρυθμό αφύγρανσης στην μονάδα του χρόνου, υπολογίζεις την κατανάλωση ενέργειας με βάση το COP που απαιτείται και μετά καταλήγεις ή όχι σε μια μονάδα που μπορεί να έχει όσα ΕΝ θες. Τι γίνετε σήμερα στην Ελλάδα. Πάει η Στέλλα στο μαγαζί του Κινέζου και αγοράσει αφυγραντήρα με τα τμ. Το βάζει στην πρίζα, αδειάζει το νερό, ξανά αδειάζει το νερό, παίρνει την Κούλα και τις λέει για το επίτευγμα, της έρχεται ο λογαριασμός της ΔΕΗ και μετά ακούει Σφακιανάκη για την Στέλλα την Σμυρνιά μπας και ξεχρεώσει. Το αποτέλεσμα 37 εκ Ευρώ ετησίως δαπανιούνται χωρίς λόγο απο Στέλλες. τα έχω γράψει σε 209 σελίδες αναλυτικά.
    1 point
  34. δεν έγραψα για πρότυπο μελέτης και υπολογισμού υγρομετρικού φορτίου, έγραψα για πρότυπο μέτρησης των χαρακτηριστικών και την σύγκριση των μηχανημάτων. Το ΕΝ15026 είναι για κτήρια, εγώ θέλω το πρότυπο για του αφυγραντήρες, στις αντλίες θερμότητας ισχύουν τα ΕΝ14511 και ΕΝ14825, ποια είναι τα αντίστοιχα των αφυγραντήρων;
    1 point
  35. Κάνετε τρομερό λάθος. Υπάρχουν Ευρωπαϊκά πρότυπα μελέτης και υπολογισμού υγρομετρικού φορτίου ΕΝ 15026, υπάρχουν τα πάντα. http://www.dst-sg.com/calculators/moisture.htm Η χρήση αφυγραντήρα είναι αποτέλεσμα μελέτης. Πολλές φορές μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικά προβλήματα ποιότητας αέρα ακόμα και δομικά. Οταν ο Κινέζος έμπορος πουλάει εξαφάνιση της μούχλας θα έπρεπε να φάει μήνυση ή όχι? να το πω πολύ απλά. Οι αφυγραντήρες του εμπορίου με τις άτοκες δόσεις και λοιπά ευτράπελα δεν κάνουν απολύτως τίποτα εκτός από το να κάνουν πλούσια την ΔΕΗ. Το έχω εξηγήσει όλα στην αρθρογραφία μου.
    1 point
  36. Ο ρυθμός μείωσης λες δεν είναι γραμμικός...Δηλαδή άλλη πτώση έχει σε συνθήκες 80%-60% και άλλη σε 65%-45% ------- Προφανώς ένας μονοβάθμιος συμπιεστής δεν λειτουργεί διαφορετικά Απο την στιγμή που η πτώση δεν είναι γραμμική πως γίνεται να μας ενδιαφέρουν τα δεδομένα που δίνει ο κατασκευαστής αφού δεν ξέρουμε σε ποιες συνθήκες μιλάει, όπως λες στο γ; Εχω γράψει ειδικό άρθρο στο θέμα και ανοιχτά κατηγορώ τους κατασκευαστές (οχι όλους) για παραπληροφόρηση των καταναλωτών. Ακόμα περιμένω μηνύσεις αλλά τίποτα http://e-archimedes.gr/component/k2/item/6779- Στο δ λες αν θεωρήσουμε το ύψος σταθερό....Για πιο ύψος μιλάς; του κτηρίου ή του ορόφου για να βρούμε το όγκο και το υγρομετρικό φορτίο. Λευτέρη, οι αφυγραντήρες του εμπορίου είναι τεράστια μούφα. Οι σοβαροί κατασκευαστές δίνουν δυνατότητα υγροποίησης υπό συγκεκριμένες συνθήκες υγρασίας και θερμοκρασίας αλλά όχι σε βάση χρόνου. Το συγκεκριμένο έχει 4750 δολάρια http://www.hitachi-hk.com.hk/en/products/index_id_1758.html μ@@@@ς είναι που δεν λένε για τόσα κυβικά την ημέρα ? Βγαίνουν οι μαϊμούδες έμποροι στην Ελλάδα και εκμεταλλεύονται τον κόσμο που δεν έχει λεφτά ότι τάχα θα γλυτώσουν απο θέρμανση. Εγκλημα και φωνάζω καιρό να τους πέσει κανένας δικηγόρος ή εισαγγελέας αλλά τίποτα. Διάβασε το άρθρο και θα καταλάβεις. Τα στοιχεία μου είναι δημοσίως γνωστά. Άντε μπας και βγάλουμε και κανένα φράγκο απο καμία δίκη. Είναι και επισήμως μαύρα άνευ φόρου.
    1 point
  37. βρήκα αυτό βοηθάει;;;; http://rapidshare.com/files/191701626/__919___924___917___929___927___923___927___915___921___927____924___917___932___929___937___925____.html ΦΕΚ 154/Β/19.3.1984 Αριθμ. 130646 ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΕΤΡΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Εχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις του άρθρου 8 παρ.4 του Ν.1396/1983 "για τις υποχρεώσεις λήψης και τήρησης των μέτρων ασφάλειας στις οικοδομές και λοιπά ιδιωτικά τεχνικά έργα". 2. Τις διατάξεις του Ν.400/76 "περί Υπουργικού Συμβουλίου και Υπουργείων" όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε μεταγενέστερα. 3. Την από 29.2.1984 γνώμη του ΤΕΕ. 4. Την από 20.2.1984 γνώμη της ΓΣΕΕ, αποφασίζουμε: Καθορίζουμε τον τρόπο έκδοσης και θεώρησης, τον τύπο, τον τρόπο τήρησης και το περιεχόμενο του ημερολογίου μέτρων ασφαλείας ως κατωτέρω: Ι. Εκδοση - Θεώρηση Με την έκδοση της οικοδομικής άδειας, πριν την έναρξη των εργασιών, και εφόσον το έργο εμπίπτει στις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 8 του Ν.1396, ο εργολάβος ή ο υπεργολάβος ολόκληρου του έργου ή όταν δεν υπάρχουν αυτοί ο κύριος του έργου υποχρεούται να προμηθευθεί ημερολόγιο μέτρων ασφαλείας. Το ημερολόγιο μέτρων ασφαλείας θεωρείται από τις κατά τόπους Διευθύνσεις, Τμήματα, ή Γραφεία Επιθεώρησης Εργασίας ΙΙ. Τύπος ημερολογίου μέτρων ασφαλείας Το ημερολόγιο μέτρων ασφαλείας έχει σχήμα ορθογώνιο και διαστάσεις σελίδας γραφομηχανής (DINA 4). Εχει 100 σελίδες αριθμημένες και φέρει τις παρακάτω ενδείξεις: 1. Στο εξώφυλλο α) Επάνω αριστερά, σε δύο στίχους ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ β) Στη μέση, σε ένα στίχο ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΕΤΡΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ γ) Κάτω και δεξιά ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 2. Στη δεύτερη σελίδα του εξώφυλλου αναγράφονται οι παράγραφοι 1, 2 και 3 του άρθρου 8 του Ν.1396/83, η παράγραφος 1 του άρθρου 113 του Π.Δ. 1073/81 και η απόφαση αυτή. 3. Στην τρίτη σελίδα του ημερολογίου καταχωρίζονται κατά σειρά. α) Επάνω στο κέντρο της σελίδας και μέσα σε πλαίσιο ο αριθμός άδειας του έργου και η ημερομηνία έκδοσής της ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΔΕΙΑΣ: .................... β) Το ονοματεπώνυμο του ιδιοκτήτη ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: .................... γ) Το ονοματεπώνυμο του/των επιβλέποντα/ντων μηχανικού/κών ο αριθμός μητρώου του/τους στο Πολεοδομικό Γραφείο και η σφραγίδα του/τους. ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (Ειδικότητα): .................... ΑΡ.ΜΗΤΡΩΟΥ Π.Γ. Σφραγίδα ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (Ειδικότητα): .................... ΑΡ.ΜΗΤΡΩΟΥ Π.Γ. Σφραγίδα ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ (Ειδικότητα): .................... ΑΡ.ΜΗΤΡΩΟΥ Π.Γ. Σφραγίδα δ) Το ονοματεπώνυμο και τα πλήρη στοιχεία (αριθμός δελτίου ταυτότητος) του εργολάβου ή υπεργολάβου ολόκληρου του έργου. * ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ/ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: ........................................ Δ/νση Κατοικίας .................... Αρ.Δ.Τ. .................... ε) Το ονοματεπώνυμο και τα πλήρη στοιχεία (αριθμός δελτίου ταυτότητος) των εργολάβων ή υπεργολάβων κατά υπεργολαβίες με την ένδειξη της ημερομηνίας έναρξης και λήψης των σχετικών εργασιών ως εξής: * ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ/ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΕΩΝ: ........................................ Δ/νση Κατοικίας .................... Αρ.Δ.Τ. .................... Ημερομηνία έναρξης .................... λήξης .................... * ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ/ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΕΚΣΚΑΦΩΝ: ........................................ Δ/νση Κατοικίας .................... Αρ.Δ.Τ. .................... Ημερομηνία έναρξης .................... λήξης .................... * ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ/ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΟΠΛΙΣΜΕΝΟΥ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ: ........................................ Δ/νση Κατοικίας .................... Αρ.Δ.Τ. .................... Ημερομηνία έναρξης .................... λήξης .................... * ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ/ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΔΟΜΙΚΩΝ: (ΧΤΙΣΙΜΑΤΑ) ........................................ Δ/νση Κατοικίας .................... Αρ.Δ.Τ. .................... Ημερομηνία έναρξης .................... λήξης .................... * ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ/ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΚΟΥΦΩΜΑΤΩΝ: ........................................ Δ/νση Κατοικίας .................... Αρ.Δ.Τ. .................... Ημερομηνία έναρξης .................... λήξης .................... * ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ/ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΑΜΜΟΚΟΝΙΑΜΑΤΩΝ (ΣΟΒΑΔΕΣ): ........................................ Δ/νση Κατοικίας .................... Αρ.Δ.Τ. .................... Ημερομηνία έναρξης .................... λήξης .................... * ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ/ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ - ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ: ........................................ Δ/νση Κατοικίας .................... Αρ.Δ.Τ. .................... Ημερομηνία έναρξης .................... λήξης .................... * ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ/ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΥΔΡΑΥΛΙΚΩΝ: ........................................ Δ/νση Κατοικίας .................... Αρ.Δ.Τ. .................... Ημερομηνία έναρξης .................... λήξης .................... * ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ/ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΔΑΠΕΔΩΝ: (ΜΑΡΜΑΡΑ, ΜΩΣΑΪΚΑ, ΞΥΛΙΝΑ ΠΑΤΩΜΑΤΑ Κ.ΛΠ.) ........................................ Δ/νση Κατοικίας .................... Αρ.Δ.Τ. .................... Ημερομηνία έναρξης .................... λήξης .................... * ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ/ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ: (ΠΛΑΚΑΚΙΑ, ΜΑΡΜΑΡΑ Κ.ΛΠ.) ........................................ Δ/νση Κατοικίας .................... Αρ.Δ.Τ. .................... Ημερομηνία έναρξης .................... λήξης .................... * ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ/ΥΠΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΩΝ: ........................................ Δ/νση Κατοικίας .................... Αρ.Δ.Τ. .................... Ημερομηνία έναρξης .................... λήξης .................... (*) Διαγράψτε την ένδειξη που δεν ισχύει (αρθ.2 εδ.4, 5 του Ν.1396/83). 4. Ολες οι υπόλοιπες σελίδες του ημερολογίου μέτρων ασφάλειας χωρίζονται οριζοντίως στη μέση σε τρόπο ώστε να μπορούν να φέρουν δύο αναγραφές παρατηρήσεων. Στο αριστερό άκρο της σελίδας και στο 1/4 του πλάτους της χωρίζεται περιθώριο. Μέσα στο περιθώριο και σε καθένα από τα δύο τμήματα της σελίδας αναγράφεται η ημερομηνία και η ιδιότητα του ατόμου που κάνει την παρατήρηση (π.χ. επιβλέπων μηχανικός). Στο υπόλοιπο πλάτος της σελίδας και στα δύο τμήματά της αναγράφεται η λέξη "παρατήρηση" μέσα σε πλαίσιο και από κάτω από το πλαίσιο χωρίζεται χώρος στη μέση, ώστε να δημιουργηθούν δύο στήλες. Στην αριστερή στήλη γράφεται η ένδειξη "διαπίστωση" και στην δεξιά η ένδειξη "υπόδειξη". Στο κάτω δεξιό άκρο κάθε στήλης, η ένδειξη "υπογραφή". ΙΙΙ. Τρόπος τήρησης ημερολογίου - Περιεχόμενο Οι κατά την παράγραφο 2 του άρθρου 8 του Νόμου 1396/1983 υπόχρεοι για ενημέρωση του ημερολογίου μέτρων ασφαλείας συμπληρώνουν την ημερομηνία, την ιδιότητά τους στο εργοτάξιο και την διαπίστωση που προέκυψε από τον τακτικό ή έκτακτο έλεγχο που διενήργησαν. Προσθέτουν στην αντίστοιχη στήλη, όταν αυτό χρειάζεται, και την πρόταση για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν. Εκτός από τις υποχρεωτικές αναγραφές των τακτικών ή εκτάκτων επιθεωρήσεων, που προβλέπονται από τη νομοθεσία οι υπόχρεοι μπορούν να αναγράφουν στο ημερολόγιο μέτρων ασφαλείας και οποιαδήποτε άλλη διαπίστωση ή πρότασή τους που υποβοηθά τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας στο εργοτάξιο. Στο τέλος κάθε διαπίστωσης και κάθε πρότασης ο συντάκτης υπογράφει. IV. Τρόπος χορήγησης αντιγράφων Καθένας που έχει έννομο συμφέρον μπορεί να ζητήσει, από τον εργολάβο ή υπεργολάβο ολόκληρου του έργου ή όταν αυτοί δεν υπάρχουν από τον κύριο του έργου, αντίγραφα από το ημερολόγιο μέτρων ασφαλείας. Το γνήσιο των αντιγράφων βεβαιούται από τη Διεύθυνση, Τμήμα ή Γραφείο Επιθεώρησης Εργασίας που έχει θεωρήσει το ημερολόγιο μέτρων ασφαλείας. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Αθήνα, 6 Μαρτίου 1984 Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
    1 point
  38. Συνάδελφε, αυτό που γράφεις είναι εντελώς λάθος. Στο "μιλητό" έμαθες τους Κανονισμούς; Με συγχωρείς για το ύφος, αλλά ρωτάς και παίρνεις ως δεδομένα πολύ λάθος πράγματα και δείχνει ότι πρέπει να ξαναγυρίσεις πίσω στα βιβλία να καλυφθείς σε θεωρητικό υπόβαθρο και μετά να πιάσεις μελέτες Ο.Σ...
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.