Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Largy

    Largy

    Core Members


    • Πόντοι

      12

    • Περιεχόμενα

      2.469


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.431


  3. Πλήθων

    Πλήθων

    Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      42


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.098


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/06/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Για το τμήμα προ του '55 δεν είναι απαραίτητο το Ε9, μπορείς να τεκμηριώσεις και με παλαιότητα υλικών, τρόπου κατασκευής κλπ. Πρόσφατα βγήκει και διευκρίνιση ότι μπορείς και μέσω την εγκαταστάσεων κλπ. Το Ε9 αργά ή γρήγορα θα αναγκαστείς να το αλλάξεις, το κομμάτι μετά το '55 αν ειναι εξαρτημένο λειτουργικά από το αρχικό, δύσκολο να πάει σε 2η γραμμή.
    2 points
  2. Στο δάπεδο αναφέρθηκα, μιας και το ερώτημα του συναδέλφου σε αυτό αφορούσε. Με βάση το Α ερώτημα, αντιλαμβάνομαι ότι πρόκειται για άλλη μια "πατέντα" κάποιου αετονύχη, ο οποίος ψάχνει αυτόν που θα πάρει την ευθύνη. Οι συγκολλήσεις είναι σοβαρό θέμα. Τόσο ως προς την τήρηση των προδιαγραφών, όσο και ως προς την αντοχή στο χρόνο (προστασία έναντι οξείδωσης). Αν είσαι κι επιβλέπων, τα πράγματα είναι ζόρικα καθόσον δεν μπορείς να πιστοποιήσεις κάθε συγκόλληση.
    2 points
  3. Δεν ειναι συμμικτη κατασκευη. Μεταλλικος σκελετος με φορτια δαπεδου .
    2 points
  4. @janna Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να διορθωθεί η σύσταση. Πρόκειται για πολυκατοικία με πολλούς ιδιοκτήτες ή ανήκουν όλες οι οριζόντιες ιδιοκτησίες σε έναν;
    2 points
  5. Δεν είναι. Στην υπουργική απόφαση αναφέρεται ότι το ΠΕΑ συμπεριλαμβάνεται εφόσον απαιτείται. Δεν αποσαφηνίζεται αν το "εφόσον απαιτείται" αφορά τη χρήση του ακινήτου ή το είδος της συμβολαιογραφικής πράξης ή και τα δύο. Διάβασα τη σχετική ερωτωαπάντηση του ΤΕΕ, όμως αυτή αποτελεί —απλώς— μία τοποθέτηση χωρίς νομοθετική ισχύ. Η εφαρμογή της (ή μη) γίνεται με αποκλειστική ευθύνη του μηχανικού.
    2 points
  6. Έτσι είναι όπως τα λες, έχει και κάποιες ενδιάμεσες εντάξεις το 2010. Εδώ είναι όλα...τα έχει πει ο Δημήτρης πολλές φορές στο παρελθόν: https://www.minfin.gr/web/a-t-epaa/pinakes-antikeimenikon-axion1
    1 point
  7. Ναι. Μου έτυχε και εμένα ακριβώς η ίδια περίπτωση. Δοκίμασα αρχικά να τη μεταφέρω στον 4178, γιατί το 2013 ίσχυε πως δηλώσεις που μεταφέρονται απο τον 4014, και δεν αλλαζουν οι επιφάνειες, δεν αλλάζουν τα πρόστιμα. Τα δικαιολογητικά 4014 και 4178 είναι τα ίδια. Το σύστημα την μετέφερε όμως δεν επέτρεπε υποβολή της δήλωσης, οπότε την ξαναμετέφερα στον 4495. Το αρνητικό είναι πως τα πρόστιμα υπολογίζονται με τις προσαυξήσεις του φετινού έτους υπαγωγής και η δήλωση θα πρέπει να εναρμονιστεί με τις προδιαγραφές του 4495 (ΜΣΕ κτλ) Οπότε είναι σχεδόν το ίδιο σαν να άνοιγες μια νέα δήλωση με συμψηφισμό προστίμων (αν εξαιρέσεις την πληρωμή παράβολου) Θα έπρεπε το ΤΕΕ να είχε προβλέψει τέτοιες περιπτώσεις και να επιτρέπει κατ' εξαίρεση την μεταφορά στον 4178 που είναι παρόμοιας φιλοσοφίας νόμος. Ή έστω για 4495 θα έπρεπε να λαμβάνεται ημερομηνία υπαγωγης 2017 για τα πρόστιμα (αφού το παράβολο ουσιαστικά πληρώθηκε προ Σεπ 21) και να εξαιρούνται απο ΜΣΕ κατοικίες που έχουν υπαχθεί στον 4014 ή 4178.
    1 point
  8. Να μην ξεχάσει η συνάδελφος ότι τα ψηφία πριν την πρώτη πλάγια κάθετο θα πρέπει να είναι 12, της μορφής πχ 012345678901/00/00/ (όπως αναφέρεται και στο εγχειρίδιο χρήσης) . Αυτή είναι η μορφή για το οικόπεδο.
    1 point
  9. Ζητάς κτηματολογικό απόσπασμα από τον πελάτη όπου αναγράφονται όλα όσα χρειάζεσαι. Μετά την πρώτη παύλα είναι οι κάθετες και μετά οι οριζόντιες. Αν έχει και οριζόντιες βάζεις σαν οικόπεδο κατευθείαν την κάθετή σου, αλλιώς είναι όπως τα λες.
    1 point
  10. Α] Αυτο αφορα εξωτερικες διαστασεις του κτιριου: γιε) αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α, β και γ της παρ.2 του άρθρου 89, Β] Αυτο εχει σχεση με το μεχρι πού φτανει ενας εξωστης γγ) αλλαγή των διαστάσεων των εξωστών που προκαλεί υπέρβαση της επιφανείας τους έως είκοσι τις εκατό (20%). Συμπεριλαμβάνονται [εστω και με υπερβαση ανω του 20%, υπο ορους] και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αυθαίρετοι ανοικτοί εξώστες ή τμήματά τους, που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης (ρυμοτομική γραμμή), υπό την προϋπόθεση, ότι η προβολή τους δεν ξεπερνά το κρασπεδόρειθρο, Αρα υπαρχει μεν σαν "οριο" εξωστων το 20%, αλλά , κατ' εξαιρεση, επαυξανεται με οριο το κρασπεδορειθρο Προφανως εαν ξεπερνουν το κρασπεδορειθρο, δεν επιτρεπεται να κρεμονται πανω απο το οδοστρωμα Αρα αν δεν υπαρχει "πεζοδρομιο", δεν νοειται να κρεμεται πανω απο τον δρομο καποιο μπαλκονι ---------- η συζητηση προαγει το συζητουμενο
    1 point
  11. Ευχαριστώ πολυ για τις απαντήσεις. Στην προκειμένη περίπτωση θεωρώ πως ο ιδιοκτήτης θα αφαιρέσει την περίφραξη οπότε δεν υπάρχει θεμα.
    1 point
  12. Όπως εξήγησα προηγουμένως, σύμφωνα με το γράμμα του νόμου, η υπαγωγή απαγορεύεται εφόσον το δρομάκι είναι κοινόχρηστος χώρος της πόλης. Επί της ουσίας, οι εξώστες δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα και θα έπρεπε να υπάρχει δυνατότητα τακτοποίησης. Επιπρόσθετα, ο χώρος δεν εξυπηρετεί γενικά την πόλη αλλά τρία κτίρια. Γενικώς απεχθάνομαι την τυπολατρία και θεωρώ ότι πρέπει να εξετάζουμε, κατά προτεραιότητα, το πνεύμα της νομοθεσίας. Δυστυχώς, όμως, δεν μπορώ να βρω τρόπο για να δικαιολογηθεί η υπαγωγή.
    1 point
  13. @Pavlos33 Το κρασπεδόρειθρο ταυτίζεται με το όριο του οδοστρώματος. Όταν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο (ή χώρος που να χρησιμοποιείται ως τέτοιο), το όριο του οδοστρώματος είναι η ρυμοτομική γραμμή. Σε αυτήν την περίπτωση ο εξώστης δεν μπορεί να εκτείνεται πέραν της ρυμοτομικής. Δεν προκύπτει από τον νόμο ότι η δυνατότητα τακτοποίησης εξώστη υπεράνω οδοστρώματος εξαρτάται από την ύπαρξη (ή μη) πεζοδρομίου. Αντιθέτως, προκύπτει ότι απαγορεύεται και στις δύο περιπτώσεις. @ΕΡΣΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ Πρέπει να κάνεις μία καλύτερη περιγραφή. Υπήρξε παραχώρηση της οδού στον Δήμο; Το δρομάκι αυτό εξυπηρετεί δύο-τρία σπίτια στην άκρη ενός μικρού χωριού; Μήπως είναι παράδρομος οδού πόλης; Υπάρχει κυκλοφορία κατοίκων (πεζών, προφανώς); Επιπλέον, γράψε δυο λόγια και για τον εξώστη. Πρόκειται για μπαλκόνι πλάτους ενάμισι μέτρου, οπότε καλύπτει σχεδόν όλο τον δρόμο; Ή μιλάμε για ένα μπαλκονάκι είκοσι-τριάντα εκατοστά, που χρησιμεύει για να μπουν κάγκελα μπροστά από μπαλκονόπορτα;
    1 point
  14. @ΕΡΣΗ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ Προτείνω να το ξανασκεφτείς. Ισχυρίζεσαι ότι ο εξώστης πάνω από οδό (χωρίς πεζοδρόμιο) μπορεί να υπαχθεί στη ρύθμιση, ενώ αν υπάρχει πεζοδρόμιο τότε δεν μπορεί να βρίσκεται πάνω από το οδόστρωμα; Ο νόμος απαγορεύει την τακτοποίηση εξώστη πάνω από οδόστρωμα. Όταν υπάρχει πεζοδρόμιο, επιτρέπει να υπέρκειται πάνω από αυτό (το πεζοδρόμιο). Είναι δυνατόν να εννοεί ότι μπορεί να καταλαμβάνει τον χώρο του οδοστρώματος όταν δεν υπάρχει πεζοδρόμιο;
    1 point
  15. Καλημέρα,απ' ό,τι καταλαβαίνω δεν έχεις επιλέξει το αντίστοιχο πεδίο στις "Επιμέρους περιπτώσεις".Θα το βρεις προς τα κάτω,στις μπλε επιλογές.Τσεκάρεις "ΣΔΑ&Σύμβαση" και εμφανίζεται στην λίστα των απαιτούμενων αρχείων.
    1 point
  16. Το ΦΕΚ της ΗΤΚ είναι ξεκάθαρο ότι ΔΕΝ ορίζει πότε απαιτείται και πότε όχι το ΠΕΑ στην ΗΤΚ. Οπότε ελέγχεις με τον 4122. Μόνο στην περίπτωση που θα τροποποιηθεί ο 4122 (έστω και με μεταγενέστερο νόμο των ΗΤΚ, θα αλλάξει αυτό. Πρακτικά η ΗΤΚ περιλαμβάνει σκαναρίσματα, κάτοψη και έλεγχο αν το κτίριο είναι νόμιμο, ρυθμισμένο ή έχει ακόμα παραβάσεις. Οποιαδήποτε άλλη απαίτηση προκύπτει από τους αντίστοιχους νόμους (πχ ΜΣΕ από αυθαιρετονόμους, ΠΕΑ από τον ΚΕΝΑΚ). Μέχρι να αλλάξει ο ΚΕΝΑΚ, οι απαιτήσεις ΠΕΑ προβλέπονται από αυτόν.
    1 point
  17. Τη λύση δίνει το άρθρο 12 του 4122 που ανέφερε ο Παύλος παραπάνω. 1. Η έκδοση ΠΕΑ είναι υποχρεωτική: γ) κατά την πώληση κτιρίου ή κτιριακής μονάδας μέχρι την ενεργοποίηση της Ταυτότητας του Κτιρίου, κατά τις διατάξεις του ν. 4495/2017 (Α’ 167) στην οποία περιλαμβάνεται υποχρεωτικώς το ΠΕΑ και ο χρόνος ισχύος αυτού,
    1 point
  18. Τελικα αν δεν απατειται ΠΕΑ βασει συμβολαιογραφικης πραξης η ΗΤΚ το απαιτει για να προχωρησει???? για συσταση οριζοντιου πχ . Εγω απ οτι ειδα η ΗΤΚ προχωραει κανονικα χωρις το ΠΕΑ...τι λετε και σεις??
    1 point
  19. Αφού ευχαριστήσω τον συνάδελφο akis73, θα ήθελα να επισημάνω ότι η διάταξη του ΝΟΚ είναι πολεοδομική διάταξη. Όπως αναφέρεται στο έγγραφο: "τα θέματα σύστασης ιδιοκτησιών και αστικού δικαίου εκφεύγουν των αρμοδιοτήτων μας". Πλην πολεοδομίας, ισχύει ότι ο τοίχος μεταξύ κοινόχρηστου και ιδιοκτησίας προσμετράται στην ιδιοκτησία.
    1 point
  20. @freecat μπορείς να χρησιμοποιήσεις διαφορετικούς συντελεστές ύψους. Ο κάθε όροφος θα είναι σε ξεχωριστό φύλλο καταγραφής.
    1 point
  21. Σαχλαμάρες στο τετράγωνο από ανευθυνουπεύθυνους σαχλαμαρίζοντες... Ντροπή και κατάντια!
    1 point
  22. Σχόλιο επί της ανωτέρω ερωτοαπάντησης 19: Η τελευταία παράγραφος κρίνεται "επικίνδυνη" για τον μηχανικό και δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση το ΤΕΕ να συστήνει κάτι τέτοιο. Ο μηχανικός δεν έχει καμία τέτοια αρμοδιότητα να πινακοποιήσει ποσοστά ιδιοκτησίας, ενώ ο πίνακας χιλιοστών έχει απωλεσθεί ή δεν έχει συνταχθεί, ούτε να αναγράφει στην έκθεσή του απώλεια πίνακα. καθώς αυτή η απώλεια δεν μπορεί να βεβαιωθεί αρμοδίως. Η επισύναψη της σύστασης Ο.Ι είναι μεν μια συστημική λύση, πλην όμως δεν καλύπτεται από τις απαιτήσεις του νόμου.
    1 point
  23. Και στις δύο περιπτώσεις είναι υπαγωγή Κατ.4. Αν δεν υπάρχουν ιδιοκτησίες για επιμερισμό υπάγει μόνον η μια και μοναδική. Αν υπάρχουν "παρανομούσες σε ύψος" ιδιοκτησίες επιμερίζονται τη συνολική αυθαιρεσία κατά το ποσοστό τους στην υπέρβαση, δηλ. υπέρβαση ιδιοκτησίας/συνολική υπέρβαση ακινήτου. Πάντοτε σε Κατ.4. υγ. για το παράλογο σενάριο αργότερα ...
    1 point
  24. Όχι, εννοώ αυτό ακριβώς που γράφω. Την υπερβάλλουσα την α%*ΕΔ επιφάνεια του Χ.
    1 point
  25. Στο συγκεκριμένο θα έκανα υπαγωγή ως Κατ.4 γιατί έτυχε και είπες 50τμ. Αν όμως ήταν 51τμ θα έκανα υπαγωγή ως Κατ.4 τα 40τμ και σε άλλο φύλλο καταγραφής θα είχα προς κατεδάφιση/νομιμοποίηση τα υπόλοιπα. Τον τρόπο κατεδάφισης/νομιμοποίησης ώστε να προκύψει η Κατ.4 θα τον έβλεπα ανά περίπτωση. Δεν είπα ότι δεν γίνεται, είπα ότι σε περίπτωση που δεν υπάρχει άδεια δεν έχει δοθεί η εντολή να θεωρείται ως έχον άδεια ή κατ.4 μετά την έκδοση κατεδάφισης/νομιμοποίησης (και να αναγράφεται ο αριθμός της μετά την έκδοση και πριν την περαίωση). Και όπως καταλαβαίνεις αν δεν υπάρχει εντολή δεν βγαίνει άδεια ...
    1 point
  26. Έχω την εντύπωση ότι στο παράδειγμά σου προσπαθείς να τιμολογήσεις αυθαίρετο και όχι να κατατάξεις σε κατηγορία. Γιατί εκεί τα πράγματα είναι σαφή : (110-100=10)=10% της δόμησης και μάλιστα <50τμ και (11-10=1)=10% του ύψους, οπότε είσαι σίγουρα κατ.4...
    1 point
  27. Μίλησα για κλίνη του Προκρούστη. Ότι εξέχει κόβεται. Είτε δόμηση, είτε κάλυψη, είτε ύψος. Και στα τρία η ίδια αντιμετώπιση.
    1 point
  28. Εμβάθυνση στις λεπτομέρειες στη σχετική απόφαση του ΣτΕ : ΣτΕ.Ολ 3341/2013 «Τακτοποίηση» αυθαίρετων κατασκευών ν. 4014/2011 - Αναστολή κατεδάφισης - Προστασία περιβάλλοντος - Αντισυνταγματικότητα ρύθμισης - Αίτηση ακύρωσης -.
    1 point
  29. Για γονική δεν κάνεις ΠΕΑ. Επίσης αν κάνεις εξοικονομώ, μην βάλεις όλα τα ρολόγια ΔΕΗ (σε περίπτωση που δεν υπάρχει σύσταση. Μόνο του διαμερίσματος που κάνεις εξοικονομώ. Κολάει το σύστημα αλλιώς (του εξοικονομώ). Δεν ξέρω αν το έχουν φτιάξει ακόμα - γνωρίζουν το bug (έτσι είπαν την ανάγκη να κάνεις ΗΤΚ για όλο το κτίριο) πάντως..... έντιτ Διορθώσανε το bug που το site ΕΚΟ δεν τράβαγε τα μηδενικά στην αρχή των ΑΦΜ από το site ΗΤΚ. Επίσης αλλάξανε το bug για τα ρολόγια της ΔΕΗ. Όταν είναι πολλά διαμερίσματα χωρίς οριζόντια το προηγούμενο bug έλεγε ότι είναι λάθος το ρολόι της ΔΕΗ. Τώρα λέει ότι δεν υπάρχουν στοιχεία ΔΕΗ στην ΗΤΚ. Για ΕΚΟ βάζουμε λοιπόν μόνο το ρολόι της ΔΕΗ του διαμερίσματος. Με τα επιπλέον τετραγωνικά δεν φαίνεται χτυπάει το σύστημα. Όσο για την ΗΤΚ που είχαν προβλέψει όταν βγάζανε τον προϋπολογισμό του ΕΚΟ, παραμένει το ΕΚΟ να νομίζει ότι δεν κάνεις όλο το κτίριο ΗΤΚ. Αυτό το bug δεν έχει διορθωθεί. Τώρα το downvote για την διαπίστωση ότι δεν συνεννοηθήκανε μεταξύ τους οι αρμόδιοι και έχουμε καταλήξει να νομοθετούν οι πλατφόρμες.... Ή το γεγονός ότι έβαλαν απαιτήσεις με δύο μέτρα και δύο σταθμά, αντί να πέσουν όλες οι απαιτήσεις στην βάση του χώρου που μπαίνει στο ΕΚΟ.... Υ.Γ. ελπίζω το downvote να ήταν για το μέρος του σχολίου που αφορά την ΗΤΚ σε όλο το κτίριο Για τα ρολόγια της ΔΕΗ νομοθετεί το σύστημα του ΕΚΟ.... όπως και για την προτεινόμενη έκταση εφαρμογής της ΗΤΚ βάσει επιδότησης αμοιβής.... μην πυροβολείτε τον ταχυδρόμο!
    1 point
  30. Στην περίπτωση μεταφοράς δήλωσης από τον 4178 στον 4495, ποια είναι η ημερομηνία από την οποία ξεκινάει να μετράει ο χρόνος διατήρησης των 30 ετών, η ημερομηνία πληρωμής του παραβόλου στον 4178 ή η ημερομηνία μεταφοράς?
    1 point
  31. μεταφορά απο 4178 σε 4495 το νεο προστιμο ειναι μεγαλυτερο κατα 100. Οποτε πληρωνει 100 και οχι 250. ευχαριστω
    1 point
  32. και αυτο γινεται Κατόπιν ερωτημάτων μηχανικών διευκρινίζουμε ότι οι διατάξεις της παρ.2α, αρθ.2 της ΚΥΑ 27454/2631 (14/11/17) έχουν ισχύ και για την επιστροφή οριστικών δηλώσεων του ν. 4178/13 σε «Υπαγωγή». Σε περίπτωση που από τις τροποποιήσεις της δήλωσης επέρχεται μεταβολή προστίμου > 20% (αύξηση ή μείωση) σε σχέση με το υπολογισμένο πρόστιμο κατά την προηγούμενη οριστικοποίηση της δήλωσης, απαιτείται έγκριση από την αρμόδια Επιτροπή. Ο έλεγχος του ύψους της μεταβολής προστίμου γίνεται από τον μηχανικό-διαχειριστή της δήλωσης, ο οποίος φέρει την ευθύνη της συνολικής διαδικασίας. Η υποβολή της αίτησης προς την Επιτροπή γίνεται από τον μηχανικό μέσω της Υ.Δομ.. ΣΗΜ: Πριν την υποβολή του αιτήματος επαναφοράς της δήλωσης σε προηγούμενη κατάσταση, θα πρέπει ο μηχανικός να εκτυπώσει και να αποθηκεύσει στον υπολογιστή του την Αναφορά της δήλωσης (pdf), αφενός για να έχει διαθέσιμη την πρότερη κατάσταση της δήλωσης πριν τις όποιες τροποποιήσεις και αφετέρου για να την υποβάλει στην αρμόδια επιτροπή εφόσον αυτό απαιτηθεί.
    1 point
  33. KYA 27454-2631_14-11-17 Μέχρι την ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής διαδικα- σίας μεταφοράς των στοιχείων των δηλώσεων οι δικαιο- πραξίες που πραγματοποιούνται σε ακίνητα που έχουν δηλωθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4014/2011 πραγματοποιούνται με έκδοση βεβαίωσης μεταβίβασης σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρούσα και συνο- δεύονται από την πράξη υπαγωγής όπως αυτή εκδίδεται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4014/2011. Σε αυτή την περίπτωση, με ευθύνη του ιδιοκτήτη και του μηχανικού που συνέταξε την ανωτέρω βεβαίωση του ν. 4495/2017, η δήλωση του ν. 4014/2011 μεταφέρεται υποχρεωτικά εντός 60 ημερών από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας, στις διατάξεις του ν. 4495/2017. εντιτ ειδα που λες εχει αδεια νομιμοποιησης. Τοτε δε χρειαζεται μεταφορα, η αδεια υπερισχυει ολων, εχεις ενα νομιμο κτιριο και δινεις βεβαιωση επιλεγοντας το 'δεν υπαρχουν παραβασεις'
    1 point
  34. πηγαινεις στα αιτηματα στον 4178 κανεις αιτημα για επιστροφη σε υπαγωγη και μετα κανεις τη διορθωση. μπαι δε γουεϊ αν μεταφερθεις στον 4495 δεν πληρωνεις παραβολο παρα μονο ανταποδοτικο τελος εντιτ λες δεν εκανες οριστικη, τοτε κανεις κανονικα τη διορθωση και κλεινεις στον 4178. Αφου εχει πληρωθει το προστιμο και δεν κερδιζεις τιποτα με τη μεταφορα στον 4495 τοτε δεν υπαρχει λογος να το κανεις, ασε που μπορει να σου προκυψει και καμια ΜΣΕ
    1 point
  35. δεν μπορεις να κανεις ακυρωση, μπορεις να ανεβασεις τα αρχεια με τιτλο πχ αρχειο για τον 4495. Πρεπει να πατησεις το κουμπι να το πας σε υπαγωγη Πριν τη χρήση του συστήματος προτείνεται η ανάγνωση του εγχειριδίου χρήσης όπου αποτυπώνονται οι κανόνες μετάβασης των δεδομένων από τις διατάξεις του ν.4178/2013 στο ν. 4495/2017. εδω http://portal.tee.gr/portal/page/portal/TEE/MyTEE/auth4495
    1 point
  36. Nαι, πρέπει να γίνει επανυποβολή σχεδίων και των υπόλοιπων στοιχείων
    1 point
  37. οι σταυλικες ειναι στο αρθρο 120 το οποιο ειναι ιδιο με το παληο 23 παρ. 13 [εκτος απο τα τμ. που απο 35 εγιναν 50] απο το γκουγκλ κατεβαζουν την περιοχη και "υπογραμμιζουν τα κτισματα" https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:%22%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CF%82%20%CF%84%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CF%83%CE%B7%204178%22&page=0
    1 point
  38. πανιά.... οκ Μικρής κλίμακας κατά κανόνα.
    1 point
  39. Θα σου πω και εγω την εμπειρια μου πανω στο θέμα. Είμαι και εγώ νέος στη δουλειά και έψαχνα όπως και εσύ να βρεθώ δίπλα σε κάποιον έμπειρο για να μάθω κάποια πράγματα. Αυτό το ψαχτήρι διήρκησε σχεδόν ένα χρόνο. Το αποτέλασμα αυτού -----> ΤΖΑΜΠΑ ΧΡΟΝΟΣ!!! Όλοι οι μηχανικάρες με βλέπαν λες και θα πήγαινα να τους φάω τη δουλειά, λες και αυτοί τα μάθαν όλα μόνοι τους (η γνωστή επιφοίτηση!!). Αφού είδα και απόειδα έκανα μόνος μου γραφείο και ξεσκόνισα πολύ βιβλίο, internet και γενικώς ο,τι πληροφορία έπαιρνα από κανα παλιό σε κουβεντούλα στο όρθιο. Δε λέω οτι τα έμαθα όλα ή οτι έχω εμπειρια, αλλά μπορώ και εργάζομαι μόνος χωρίς αγχος και πατάω στα δικά μου πόδια!!Αυτά, από μένα!!
    1 point
  40. Όχι βέβαια. Εννοώ ότι εφαρμόζουμε (ή όχι) την ερωτωαπάντηση του ΤΕΕ (σχετικά με το ΠΕΑ) με αποκλειστική μας ευθύνη. Άρθρο 2: Διαδικασία καταχώρισης στοιχείων Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου / Διηρημένης Ιδιοκτησίας 1. Η διαδικασία καταχώρισης στοιχείων Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου ή Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Αυτοτελούς Διηρημένης Ιδιοκτησίας υλοποιείται σε δύο βασικά βήματα: Β) Καταχώριση Ιδιοκτησιών: Περιγραφή και τεκμηρίωση των οικοπέδων ή γηπέδων ή κτιρίων ή τμημάτων αυτών που αποτελούν αυτοτελείς ιδιοκτησίες. β. [...] Το ηλεκτρονικό έντυπο Ιδιοκτησίας περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: ιαια) Στοιχεία πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης (Π.Ε.Α.) του κτιρίου ή τμημάτων αυτού, εφόσον απαιτείται,
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.