Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      2.434


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.110


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.432


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.525


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/03/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Η ΥΔΟΜ γιατί να έχει άποψη στην υπαγωγή σας και ποια είναι αυτή η ΥΔΟΜ στην οποία έχουν δοθεί αρμοδιότητες προφορικών ερμηνειών νόμων ;
    2 points
  2. To αν ειναι υλοποιημένα ή οχι τα ορια. (αρα και αποδεκτα απο τους γυρω). πρόσθεσε τονισμό. Pavlos 33
    2 points
  3. Η διαφοροποίηση του ΦΟ δεν αποτελεί παράβαση για υπολογισμό προστίμου. Στην τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου που θα υποβάλλεις, θα αναφέρεις τις παρατηρήσεις σου. Ενημερώνεις τον ιδιοκτήτη και αν αποφασίσει ότι τον ενδιαφέρει η ασφάλεια του, κάνετε πλήρη επίλυση του ΦΟ, όπως θα έκανες με την νομιμοποίηση.
    2 points
  4. Και τι είσαι εσύ ο εισαγγελέας ή ο νόμος που θα το κρίνεις; Παντού πετάγεσαι σε θέματα αυθαιρέτων (επί κοινοχρήστων/κοινοκτήτων κλπ) και βγάζεις παράνομα και αυθαίρετα ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ συμπεράσματα, διαδίδεις ανακρίβειες, από τη στιγμή που ο υπάρχων νόμος δίνει το δικαίωμα και το επιτρέπει υπό προϋποθέσεις.... Φροντίζουμε να τηρούμε τους κανόνες της κοινότητας: 8. Έχουμε καλή συμπεριφορά, επιδιώκουμε την εύρυθμη λειτουργία της κοινότητας και την ήρεμη ατμόσφαιρα στις συζητήσεις. - jbosdas
    2 points
  5. Version X6.4

    92.995 downloads

    Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Με σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Γειά και πάλι, ναι για το προ του '11, με το άρθρο 106, παρ.4. Για την σκάλα μετά το 2011 που απομακρύνθηκε, είναι ένα μπέρδεμα αλλά λογικά γίνεται με άδεια νομ/σης κατεδάφισης όσο κουφό και αν ακούγεται. Θα πρέπει να ρωτήσεις όμως στην Υδομ για την διαδικασία, ίσως θα χρειαστεί να γίνει αυτοψία πρώτα ώστε να βεβαιωθεί και κάποιο πρόστιμο.
    1 point
  7. Καλησπέρα, γίνεται αυτό που λες, όχι όμως με έγκριση εργασιών αφού αφορά κτίσματα προς κατεδάφιση και όχι κατεδαφισμένα. Διάβασε προσεκτικά το άρθρο 106 περί ήδη κατεδαφισμένων, ουσιαστικά βάζεις τις επιφάνειες στα φύλλα καταγραφής ως "κατεδαφισμένα άρθ. 106" και πληρώνεις παράβολο. Όμως εδώ υπάρχει ένα θέμα καθότι ήδη έχει προηγηθεί δήλωση του Ν.4495/17, δεν ξέρω αν έχεις πρόσβαση στη συγκεκριμένη δήλωση. Προφανώς θα πρέπει να τροπ/θούν πλέον τα φύλλα καταγραφής με ότι αυτό συνεπάγεται.
    1 point
  8. Τα έχουμε πει τόσες φορές . Η βεβαίωση του άρθρου 30 δεν αποτελεί βεβαίωση νομιμότητας, ούτε επέχει θέση Ο.Α. Η βεβαίωση που εκδίδουμε έχει να κάνει μόνο με την μη απαίτηση εγκρίσεων από φορείς. Εξάλλου πως να στις βγάλουν αυθαίρετες, όταν στο νόμο αναφέρεται ρητά ότι οι εργασίες δεν απαιτούν Ο.Α ή ΕΕΔΜΚ. ΕΠιπλέον, ακόμη και στην περίπτωση μη συμμόρφωσης με έκδοση τέτοιας βεβαίωσης, ο νόμος δεν αναφέρει κυρώσεις. Αν κάποιος συνάδελφος έχει δει να αναφέρονται κυρώσεις για την μη έκδοση της βεβαίωσης να μας το καταθέσει. Παραθέτω και το κείμενο του εν λόγω άρθρου: "Πριν την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών, συντάσσεται υποχρεωτικά ηλεκτρονική βεβαίωση αρμόδιου μηχανικού, που εκδίδεται από πληροφοριακό σύστημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Σε περίπτωση που απαιτούνται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα γίνεται ενημέρωση φακέλου με τις παραπάνω εγκρίσεις". Στην πράξη αυτό που κάνουμε (πλεοναστικά) είναι να αναγράφουμε τις επιθυμητές εργασίες του ιδιοκτήτη, οι οποίες εμπίπτουν στο άρθρο 30, για να έχει ο άνθρωπος να δείξει ένα χαρτί αν του σκάσει η αστυνομία από κάποιο αργόσχολο ρουφιάνο-συνήθως γείτονα και να μην ταλαιπωρείται άδικα. Η φόρμα της βεβαίωσης να φανταστείς βγάζει ημερομηνία ισχύος μια ημέρα και δεν εκτυπώνει καν τις εργασίες του άρθρου.
    1 point
  9. Όχι δεν υπάρχει πρόβλημα απλά δεν επιστρέφονται χρήματα
    1 point
  10. Εντάξει, αποτελεί μια προφορική άποψη. Δεν υπάρχει κάποιο έγγραφο. Τώρα σε ότι αφορά τις προ 83 αυθαίρετες κατασκευές, μπορείς να τεκμηριώσεις με τεχνική έκθεση, όπως ακριβώς θα τα αναφέρεις στη δήλωση υπαγωγής των μεταγενέστερων αυθαιρεσιών. Το ίδιο που κάνεις και για τα προ 55. Δες στην ΗΤΚ υπάρχει σχετικό θέμα για τα προ 55.
    1 point
  11. Δεν ξέρω αν έχει απαντήσει ποτέ ο οασπ πάνω σε αυτό. Αν έχει τηρηθεί γενικά η μελέτη και έχει γίνει μία μικρή τροποποίηση αναγκαστική κατασκευαστικά νομίζω μπορείς να το θεωρήσεις μικρό και ασήμαντο, αλλά τελείως διαφορετικός φορέας καλά κάνει και σε ανησυχεί. Τα προ 83 εξαιρούνται για λόγους ισότητας, όχι γιατί δεν χρειάζονται! Δεν έχεις κανένα λόγο να εφησυχάζεις αν είσαι μετά το 83.
    1 point
  12. Για το συγκεκριμένο θέμα η γνώμη μου είναι ότι και η τροποποίηση του Φ.Ο είναι αυθαιρεσία και ως εκ τούτου θέλει τακτοποίηση (έχοντας επιπλέον υπόψιν ότι πολλά στοιχεία του φ.ο. όπως οι στύλοι ,η μετατροπή σκελετού από σκυρόδεμα σε φέρουσα τοιχοποιία κ.λ.π είναι και στοιχεία της αρχιτεκτονικής μελέτης.) αν και δεν φαίνεται αυτό ευκρινώς στα σχετικά νομοθετικά κείμενα.
    1 point
  13. Δες αρ. 26 παρ. 4 του ΝΟΚ, έχει και κάποιες εξαιρέσεις για τα wc, και την παρακάτω εγκύκλιο Εγκ.42382/13: παρ.4 (α) Στα υφιστάμενα πριν από την ισχύ του Ν-4067/12 κτίρια κατοικίας, για τα οποία εκδίδεται οικοδομική άδεια μετά την ισχύ του, δεν επιβάλλεται η μελέτη προσβασιμότητας, δεδομένου ότι στα κτίρια αυτά, δεν επιβάλλεται η υλοποίηση των απαραίτητων διαμορφώσεων ώστε οι λειτουργικοί χώροι τους να είναι προσπελάσιμοι από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα. Η υποβολή μελέτης προσβασιμότητας και η υλοποίηση των προβλεπομένων σε αυτή διαμορφώσεων - εγκαταστάσεων, επιβάλλεται στις περιπτώσεις όπου εκδίδεται οικοδομική άδεια αλλαγής χρήσης, εφόσον η νέα χρήση το απαιτεί. Εγκ.42382/13 παρ.4 (δ) Στις περιπτώσεις των υφιστάμενων - πριν την ισχύ του παρόντος νόμου χώρων - για τα οποία εκδίδεται οικοδομική άδεια για χρήση εμπορίου, γραφείων και καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος με ανάπτυγμα τραπεζοκαθισμάτων στον εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο και μικτό εμβαδόν μικρότερο από 100 τμ (δεν προσμετρώνται τα τμ που δεν υπολογίζονται στον σδ), οι χώροι αυτοί, υποχρεούνται μεν να έχουν διασφαλίσει την οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση, εξαιρούνται δε, από τη δημιουργία προσβάσιμων χώρων υγιεινής για το κοινό, στις περιπτώσεις που προκαλείται δυσανάλογη επιβάρυνση για τον ιδιοκτήτη και συγκεκριμένα: -Όταν δεν πραγματοποιείται ριζική ανακαίνιση και οι προτεινόμενες επεμβάσεις απαιτούν αναδιαμορφώσεις που θα μειώσουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 10% το ωφέλιμο εμβαδόν του καταστήματος ή στις περιπτώσεις των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, το 10% του χώρου τραπεζοκαθισμάτων, ή - Όταν προκύπτει ανάγκη χωροθέτησης χρήσης WC ΑμεΑ σε άλλον όροφο στον οποίο δεν υπάρχει πρόσβαση προδιαγραφών ΑμεΑ ή ανάγκη χωροθέτησης σε χώρο που εξαιρείται από την υποχρέωση πρόσβασης (παρ.5 του παρόντος άρθρου) και το εναπομένον μικτό εμβαδόν είναι μικρότερο από 100 τμ ή Όταν απαιτείται παρέμβαση στον φέροντα οργανισμό του κτιρίου.
    1 point
  14. γίνεται και αναθεώρηση με Βεβαίωση -άσχετα με την κατηγορία (δες άρθρα 28 29 35 38)
    1 point
  15. Το θέμα κλειδώνει. Είχε δηλώσει αν θυμάμαι σωστά ως ειδικότητα ΠΜ η ΑΜ Μετά το κείμενο έγραφε πως μπορεί να το μετρήσει με λέιζερ το οικόπεδο με μεγάλη κλίση και κάποια κτίσματα που είχε? Μετά τις αρχικές απαντήσεις και την δική μου στο αρχικό κείμενο άλλαξε και την ειδικότητα και το κείμενο και είναι σαν οι επόμενοι να γράφαμε άσχετα. Το δούλεμα δεν είναι ανεκτό σε διάλογο που ζητάς βοήθεια. Λαμβάνει Ποινή για αντιποίηση επαγγέλματος
    1 point
  16. Καλημέρα! Έχουμε λοιπόν: Καταρχήν @avgoust σε ευχαριστώ για την απάντηση και την παραπομπή στη σχετική συζήτηση, την οποία δεν είχα εντοπίσει. Ο χώρος είναι τμήμα κατοικίας (δεν θα ρωτούσα αν επρόκειτο για Σ1) που έγινε με άδεια προσθήκης για διώροφο τμήμα σε επαφή με τη μία όψη του αρχικού κτιρίου, και ο χώρος στον οποίο αναφέρομαι είναι ο δεύτερος όροφος του τμήματος αυτού. Για το ισόγειο τμήμα δεν φαίνεται αν έχει εφαρμοστεί η στατική μελέτη, αλλά στον όροφο είναι εμφανής η τροποποίηση. Κατά τη γνώμη σου επομένως, χρίζει στατικού ελέγχου η τροποποίηση (φαντάζομαι εννοείς ότι θα το ρυθμίσω και ως παράβαση), αλλά ότι μπορώ να το απαλλάξω με κάποιο κριτήριο. Για εμένα το βασικό ερώτημα είναι αν αρχικά εξετάζεται στατικά η περίπτωση μέσω του 4495 και όχι αν δεν απαιτείται τελικά, λόγω κάποιου κριτηρίου. Από την σχετική συζήτηση η αλήθεια είναι ότι δεν προκύπτει ξεκάθαρη απάντηση, αντίθετα το δεδομένο είναι αυτό που αναφέρει και ο @Pavlos33 στην αρχή της συζήτησης ότι κάτι επίσημο και σαφές δεν υπήρξε και μάλλον αυτό εξακολουθεί να ισχύει και σήμερα. Οι παρατηρήσεις μου διαβάζοντας και τα σχετικά σχόλια: - Σαν παράβαση μάλλον μπαίνει με αναλυτικό, ώστε να γίνει και κάποια περιγραφή στην τεχνική έκθεση. Ωστόσο, δεν προκύπτει ότι είναι λάθος να παραληφθεί από την τακτοποίηση, όπως αντίστοιχα κατ' ανάγκη παραλείπουμε τις περιπτώσεις τροποποίησης του Φ.Ο. που δεν είναι εμφανείς κατά την αυτοψία. - Σαν ορθή αντιμετώπιση είναι η νομιμοποίηση (ώστε αναγκαστικά να γίνει ΜΣΕ), όμως ως προς τη ρύθμιση δεν υπάρχει ξεκάθαρη υποχρέωση αντιμετώπισης, αν και το να αγνοήσουμε την ύπαρξη της τροποποίησης του Φ.Ο., έστω και σε νόμιμη επιφάνεια, προσωπικά μου προκαλεί δεοντολογικά μια ανασφάλεια η οποία ενισχύεται από την σχετική απόφαση εφαρμογής της παρ. η του 99 και συγκεκριμένα από την παρ. γγ) του άρθρου 1 της απόφασης, όπου αναφέρει και την τροποποίηση (σε τί αντικείμενο και σε ποιόν βαθμό άραγε;), ως περίπτωση απαίτησης ΜΣΕ. - Σαν τελική σκέψη, η αγνόηση στο πλαίσιο της τακτοποίησης ενισχύεται και από το γεγονός ότι τα προ 1983 δεν απαιτούν ΜΣΕ σε κάθε περίπτωση, άρα και το δεοντολογικό φίλτρο από τον ίδιο τον νόμο παρακάμπτεται. Ίσως για να είμαι εντάξει με τη συνείδησή μου, σαν έξτρα μέτρο, ειδικά αν δεν αναφερθώ στην τακτοποίηση σκέφτομαι να εφαρμόσω την αποστολή συστατικής επιστολής στον ιδιοκτήτη, όπως θα ενεργούσαμε σε περίπτωση διαπίστωσης στατικής βλάβης κατά την αυτοψία.
    1 point
  17. Ναι υπάρχει, λέγεται Τοπογραφία και έπρεπε να έχεις κάνει μαθήματα όταν σπούδασες. Ακόμα και με ΔΟΑΤΑΠ να ήρθες: δεν είδαν ότι δεν έκανες να σου βάλουν μάθημα εδώ;
    1 point
  18. Επαυξάνοντας, θεωρώ την ερώτηση απαράδεκτη για μηχανικό ο οποίος έχει(?) στοιχειώδεις γνώσεις γεωδαισίας. Κι αναρωτιέμαι για το πώς φτάνουν τέτοιοι "συνάδελφοι" στην πιάτσα. Δηλ. πώς θα αντιμετωπίσει πιο σοβαρά θέματα (π.χ. στατικές μελέτες)?
    1 point
  19. Ή θα χρησιμοποιήσεις γεωδαιτικό σταθμό (total station) και γεωδαιτικό δέκτη (gnss rover) αν θελεις ένταξη στο ΕΓΣΑ'87 ή θα συνεργαστείς με ένα συνάδελφο Τοπογράφο Μηχανικό να σου το κάνει. Χωρίς παρεξήγηση, θεωρώ άστοχη έως αστεία την ερώτηση σου για laser και κλισιόμετρο...
    1 point
  20. Τα πάμε, τα ξαναπάμε και μπερδεύουμε τον ΣΔ με το εμπράγματο... Η μετατόπιση τοιχοποιίας προς κοινόχρηστους που έχουν προσμετρηθεί στην δόμηση, δεν επιφέρουν καμία απολύτως επιβάρυνση στην συνολική πραγματοποιημένη δόμηση του κτίριου. 500τμ ήταν, 500 μένει. Καμία περιβαλλοντική επιβάρυνση. Αν κλείσεις ΗΧ 20τμ αυξάνεται 520τμ. Αν επεκταθείς σε ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, σε πιλοτή, σε χώρο που δεν έχει προσμετρηθεί στην δόμηση τότε το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών προστίθεται στην συνολική δόμηση του κτιρίου και καταλήγει να έχει 200τμ παραπάνω. Το ίδιο ισχύει και για το απέναντι κτίριο, το ίδιο για την γειτονιά και τελικά ο δήμος έχει υπερβεί τον μέσο σδ σχεδιασμού του ΓΠΣ και δεν στέκει όλο αυτό περιβαλλοντικά και συνταγματικά. Άλλωστε αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που έπεσε ο 4014, επειδή δεν προέβλεπε την τράπεζα γης και είχε απλά εισπρακτικό χαρακτήρα. Τώρα εσυ μου λες ότι θα πρέπει να μπαίνουν οι χώροι που έχουν ήδη προσμετρηθεί στην δόμηση, με πρόστιμο περιβαλλοντικού τέλους για να εξαγοράσουμε ποσοστά συνιδιοκτησίας. Δικό σας.
    1 point
  21. Η πλήρης λειτουργία απαιτεί σίγουρα Η/Ζ. Συστήματα όμως που απαιτούν και αδιάλειπτη λειτουργία, όπως Control room με computers, απαιτούν και UPS, καθώς τα Η/Ζ μέχρι να εκκινήσουν, διακόπτεται η παροχή ρεύματος.
    1 point
  22. Ειναι μεν "ανοιχτος χωρος" , πλην, στην συμβ/κη πραξη εχουν οριοθετηθει οι ΘΣΑ, κατα θεση, εμβαδον και ορια.. Μια απο αυτες ανηκει στην ΟΙ και, λογικα, αναγραφεται στο συμβολαιο αγορας. Εκει σταθμευει. Θα χρησιμοποιησεις την κατοψη αυτη.
    1 point
  23. Νόμος 5037/2023, Άρθρο 239: 1. Οι προεγκρίσεις οικοδομικών αδειών της περ. γ) του άρθρου 28 του ν. 4495/2017 (Α’ 167) που έχουν λήξει ή λήγουν εντός του χρονικού διαστήματος από την 1η Ιανουαρίου 2022 έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, παρατείνονται από τη λήξη τους και για ένα (1) έτος και σε κάθε περίπτωση τουλάχιστον μέχρι την 1η Μαΐου 2023. Έναρξη ισχύος είναι η 29/03/2023. Η δική σου προέγκριση λήγει μετά, άρα η ισχύς της δεν παρατείνεται.
    1 point
  24. Version 1.0.0

    600 downloads

    Αίτημα αρχειοθέτησης ιδιοκτησίας ηλεκτρονικής ταυτότητας, όπως το στέλνουν από το τεχνικό επιμελητήριο.
    1 point
  25. Μπορείς κάλλιστα να τα νομιμοποιήσεις το πρώτο με έγκριση εκτέλεσης εργασιών (κατηγορία 1) και το δεύτερο με μια Ε.Ε.Δ.Μ.Κ
    1 point
  26. mkara με τα δεδομένα που αναφέρεις δηλαδή ότι το ιατρείο πρόκειται να λειτουργήσει σε νόμιμο διαμέρισμα δεν χρειάζεται να πάρεις βεβαίωση χρήσης γης από την πολεοδομία σου και αυτό γιατί σύμφωνα με το Π.Δ. ΤΗΣ 23.2/6.3.1987 (ΦΕΚ 166 Δ΄) άρθρο 1 Β) Σύμφωνα με την ειδική πολεοδομική λειτουργία τους: 1. Κατοικία Κατ΄ εξαίρεση επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται χώροι κτιρίων κατοικίας για άσκηση επαγγέλματος, συμβιβασμού προς την κυρία χρήση του κτιρίου (ιατρεία, δικηγορικά γραφεία κ.λ.π.) εκτός και αν η κατοικία βρίσκεται παράνομα σε περιοχές των άρθρων 5, 6 & 7 (όπου δεν επιτρέπεται η ανέγερση κατοικιών) Επίσης σύμφωνα με την Αριθμ. Υ3β/Γ.Π./οικ.24948/13.3.2012 (φεκ 713Β/2012) άρθρο 4 γ. Βεβαίωση από την Πολεοδομία ή από διπλωματούχο πολιτικό μηχανικό ή αρχιτέκτονα από την οποία να προκύπτει ότι δεν απαγορεύεται από τις πολεοδομικές διατάξεις η χωροθέτηση της συγκεκριμένης χρήσης στον προβλεπόμενο χώρο. δ. Κανονισμό συνιδιοκτησίας σε περίπτωση στέγασης σε πολυκατοικία, από όπου προκύπτει ότι δεν απαγορεύεται ρητά η χρήση του χώρου για τη λειτουργία του φορέα. ε. Διάγραμμα κάτοψης του διατιθεμένου χώρου κλίμακας 1/50, σε δύο αντίγραφα με τις διαστάσεις των χώρων και την επεξήγηση του προορισμού τους, θεωρημένο από διπλωματούχο πολιτικό μηχανικό, ή αρχιτέκτονα, ο οποίος βεβαιώνει ότι οι χρησιμοποιούμενοι χώροι είναι κύριας χρήσης και πιστοποιεί ότι πληρούνται οι τεχνικές προδιαγραφές, όπως αυτές ορίζονται στο παράρτημα Α του Π.Δ. 84/2001 (ΧΚΧ, ή ΧΚΧ*, ή XX**, όπως απαιτείται από το παράρτημα Α) καθώς και ότι οι φορείς λειτουργούν υποχρεωτικά μέσα στο ίδιο κτίριο ή σε συνεχόμενα κτίρια και σε χώρους αποκλειστικής χρήσης.
    1 point
  27. Όλα. Εξαρτάται την εγκατάσταση. ΝΥΑ : καλώδια με απλή μόνωση, τα χρησιμοποιούμε στις εσωτερικές εγκαταστάσεις μόνο για χωνευτή τοποθέτηση και πάντα εντός σωλήνα. ΝΥΜ : καλώδια με πρόσθετη εξωτερική μόνωση PVC. Να στο πω πρακτικά, ένα καλώδιο ΝΥΜ έχει μέσα του (αν είναι 3x1.5mm2) 3 καλώδια ΝΥΑ... δες π.χ. μια μπαλαντέζα, αυτό το λευκό καλώδιο είναι ΝΥΜ. Χρησιμοποιούνται συνήθως σε ορατές εγκαταστάσεις. ΝΥΥ : καλώδια επίσης με ενισχυμένη εξωτερική μόνωση PVC κατάλληλα για χρήση σε ΚΑΙ σε εξωτερικούς χώρους, κήπους κλπ. (είναι αυτά καλώδια με τη μαύρη μόνωση αν έχεις δει..δεν μπορώ να στο πω πιο απλά. ..Αν ανοίξεις ένα ΝΥΥ 3χ1.5mm2 θα δεις μέσα εκτός από τη μόνωση και 3 αγωγούς ΝΥΑ.
    1 point
  28. έτσι για ενημέρωση δεν είναι "ένα" .... το έχεις κάνει σε αρκετά κείμενα να απαντάς σε συζητήσεις αρκετών ετών πριν.... Στο επισημαίνω απλά για να έχεις τον νου σου κι εσύ .....
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.