Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      32

    • Περιεχόμενα

      9.097


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      19

    • Περιεχόμενα

      19.004


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      18

    • Περιεχόμενα

      7.445


  4. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      1.781


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 04/08/2025 in Δημοσιεύσεις

  1. 1. Στα διαγράμματα των ΟΑ απαιτείται δήλωση 651/77 (δες τα πρότυπα) 2. Βεβαίως και μπορεί να υπάρξει σύσταση οριζοντίων χωρίς άδεια (π.χ. διαθήκη σε αδόμητο οικόπεδο) 3. Κανένα διάγραμμα (όσο καινούριο κι αν είναι) δεν είναι θέσφατο. Αυτός που υπογράφει το νέο, οφείλει να ελέγχει τα πάντα. Αλλιώς, παίζει κορώνα-γράμματα το μέλλον του. 4. Είναι προφανές το γιατί απαιτείται νέο διάγραμμα με δήλωση 651/77. Διότι, κάθε φορά, πρέπει να αποδεικνύεται η οικοδομησιμότητα του οικοπέδου ώστε να έχει νόημα η σύσταση. Γενική παρατήρηση: Μην εμπιστεύεσαι δουλειά άλλου συναδέλφου (όσο αξιόπιστος και να είναι) αν δεν κάνεις το δικό σου έλεγχο
    3 points
  2. Ο κύριος του δουλεύοντος ακινήτου υπόκειται σε περιορισμό χρήσης επί της εδαφικής λωρίδας. Δηλαδή, αν δεν υπήρχε η δουλεία θα μπορούσε να το φράξει. Τώρα δεν μπορεί, καθώς πρέπει να αφήνει ανοιχτό το χώρο να περνάει ο όμορος. Η φύτευση δεν ενοχλεί αν δεν παρεμποδίζει. Αν δηλαδή η δουλεία είναι σκέτο χώμα, τι ακριβώς να εμποδίσει η προσμέτρηση; Αν όμως πας και βάλεις 10 δέντρα και δεν μπορεί να περνάει, εκεί υπάρχει θέμα.
    3 points
  3. Καλημέρα συνάδελφοι! Θέλω να εκφράσω την απορία μου, για το τι σημαίνει "διάνοιξη" σε οδό αγροκτήματος διανομής. Αφού, εκ φύσεως, πρόκειται για χωματόδρομους, που προορισμός τους συνήθως είναι να μείνουν για πάντα χωματόδρομοι. Και τι έγινε αν έχουν φυτρώσει πχ χόρτα και θάμνοι? Προσωπικά θα το έψαχνα παραπάνω μόνο αν εντόπιζα κάποια κατάληψη του δρόμου της διανομής από κατασκευές ανθρώπου (κτίσματα, τοιχία κλπ). Γενικά από όσο ξέρω στα εκτός σχεδίου ακίνητα δεν προκύπτει ανάγκη "διάνοιξης οδού" όπως στα εντός σχεδίου, όπως είπε εύστοχα και ο nbr. Φανταστείτε ότι εκδίδονται άδειες και σε γήπεδα με πρόσωπο σε μονοπάτια προ του 23.
    3 points
  4. Οι κυρωμενοι δρομοι διανομης εγιναν με βουληση του Δημοσιου. Για την περιπτωση σου θα δεις στον τιτλο σου τα ορια του ακινητου σου, με τι συνορευει, και το κτηματολογιο. Δες και τον ν. 4235/14 αρθρο 37 για τους μη διανοιχθεντες δρομους διανομης.
    3 points
  5. Καλησπέρα, αν κατάλαβα καλά θες να φτιάξεις κάτι σαν μπαζωμένο εξώστη ή περιτοίχιση τμήματος του προκηπίου; Αυτό δεν γίνεται προφανώς με ΕΕΔΜΚ και θέλει και κανονική άδεια, ενώ μπορεί να μην γίνεται κιόλας (πχ. αν η άδεια είναι σχετικά καινούργια και υπάρχει έλεγχος φύτευσης). Εφόσον θα τροποποιηθούν μελέτες χρειάζεται να υποβληθούν νέες, άρα μιλάμε για ύδρευση, αποχ/ση, ηλεκτρικά και ότι γενικά αλλάζει. Τα ηλεκτρολογικά τα υπόγραφει συν/φος κατάλληλος ειδικότητας (πχ. ΜΜ/ΗΜ).
    3 points
  6. Άρα, κατά τη στιγμή της σύστασης δεν επιτρεπόταν (πολεοδομικά) η ανέγερση επί πλέον ορόφου. Πέραν του ότι αποκλειόταν ΚΑΙ νομικά διότι δεν υπήρχε διαθέσιμο ποσοστό συνιδιοκτησίας. Αν λοιπόν η σύσταση τα γράφει όπως τα λες, θα έπρεπε να αναφέρει και τα μελλοντικά ποσοστά. Αλλιώς, είναι άκυρη. Κι επειδή αφιερώσαμε πολύ χρόνο προσπαθώντας να σου εξηγήσουμε τα αυτονόητα, κάνε ό,τι νομίζεις...
    2 points
  7. @tromoskaifobos Kάθε κριτήριο το εξετάζεις αυτοτελώς. Π.χ η αυθαίρετη κατασκευή στο δώμα πληροί το κριτήριο φορτίου <20% τελείωσε. Πας στο άλλο κριτήριο του υπογείου. Έχεις το 75% περιμέτρου με τοιχία. Ξεμπέρδεψες. Μπορεί βεβαίως στο κριτήριο φορτίων να συνυπολογίσεις και άλλες κατασκευές στο κτίριο αν χρειάζεται.
    2 points
  8. Ποιας βιομηχανίας είναι; (συνήθως στο πλάι έχουν τα αρχικά της π.χ SD=Σιδενορ) Το πρόβλημα είναι μήπως όλη η παρτίδα είναι ετσι .Στη θέση σου θα επικοινωνούσα με την εταιρεία και ταυτόχρονα θα έπαιρνα δείγματα για έλεγχο σε κατάλληλο εργαστήριο.Επίσης βλέπω στα άλλα σίδερα σκουριά πολύ έντονη (σκούρο χρώμα που δείχνει διάβρωση σε αρκετό και ανεπίτρεπτο βαθμό ) που δείχνει ή ότι έμειναν πολύ καιρό ετσι ή ετσι θα είχε ο προμηθευτής..Στη θέση σου θα τα ξήλωνα όλα.
    2 points
  9. Εγώ, πριν κάποιες ημέρες, προσπάθησα να γράψω και μάλιστα με διάφορους τρόπους, ακριβώς αυτό που εννοείς και εσύ στην ανάρτησή σου. Αν κάποιος ήταν -είναι έστω και λίιιιγο ..... "χωραφάς" δεν θα αντιμετώπιζε με τέτοια φοβικότητα το παραπάνω χωράφι (γήπεδο- κληροτεμάχιο) Το χαντάκωσε το χωράφι !! Υ.γρ. Αυτό που έγραψα παραπάνω, πως οι συνάδελφοι θα πρέπει, κάποια φορά, όταν πρόκειται να ασχοληθούν με ένα κληροτεμάχιο, να κάνουν οπωσδήποτε μία επίσκεψη σε κάποια "τοπογραφική υπηρεσία" και να ανοίξουν τον φάκελο της διανομής, το εννοώ και το προτείνω. Την διανομή την αντιμετωπίζουμε πάντα σαν μία (καλή) μελέτη, με την αξία της, αν μάλιστα αναλογιστούμε πως οι διανομές αρχίζουν κάπου το 1930!!!
    2 points
  10. 2 points
  11. Οι αρχιτέκτονες μπορεί να σχεδιάζουν οτι θέλουν, το θέμα είναι αν αυτό υλοποιείται με ασφάλεια. Πρέπει κάποιες φορές να λέμε οτι κάποια πράγματα απλά δεν γίνονται. Τα υπόλοιπα είναι για κουβέντα. Υ.Γ. Σε μια τέτοια κατασκευή δεν θα έπρεπε να προβληματίζει το κόστος του ξυλοτύπου.
    2 points
  12. Βασική αρχή του φόρουμ (αλλά και της επαγγελματικής δεοντολογίας) είναι να μην εμπλεκόμσατε σε εν εξελίξει έργο άλλου συναδέλφου Συνεπώς, τα όποια ερωτήματα ή προβλήματα θα τα λύσει ο μηχανικός σου
    2 points
  13. @amadeus2000 650, η τιμή αλλάζει όμως αν βλέπεις σε άλλες οδούς (από ότι λες δεν ισχύει κάτι τέτοιο όμως).
    2 points
  14. Εγώ για πάνω από 30 χρόνια ασχολήθηκα με την εκπόνηση πολλών ειδών μελετών. Σαν γραφείο κάναμε, για τις ανάγκες μιας εκδήλωσης ενδιαφέροντος, αρκετές τέτοιες συνεργασίες συνήθως με μικρά πτυχία όπως το Α' τάξης. Ποτέ μα ποτέ δεν μου πέρασε η ιδέα πως ένα πτυχίο ενοικιάζεται με ... 50 Ε.! Η πιάτσα εδώ στην Θεσσαλονίκη, όταν εγώ ήμουν ενεργός, δούλευε με ποσοστά. Νομίζω πως η συμμετοχή σε μελέτη, που θα την κάνουν άλλοι, με ένα καλό ποσοστό είναι η καλύτερη λύση. Απλά κάποιοι πιστεύουν πως, εκεί έξω, υπάρχουν αρκετοί νέοι και άπειροι συν., τους οποίους μπορούν να εκμεταλλεύονται.
    2 points
  15. Στα "χαρτιά" ισχύει ότι είναι άρτιο και οικοδομήσιμο, στο πεδίο δεν ισχύει. Οπότε με τον τρόπο που σου προτείνω εστιάζεις την προσοχή του επόμενου πχ α) όταν και εάν και εφόσον πάει με το τοπογραφικό σου να βγάλει άδεια να βρεθεί λύση β)να πάει δικαστικά να διεκδικήσει κάτι με αυτό που γράφεις εσύ...μπορει να εχει γινει καταπατηση...μπορει χιλια 2. Η δήλωση σου έτσι και αλλιώς θα μεταφερθεί αυτούσια στο συμβόλαιο. Οπότε πιο είναι το πρόβλημα? Το να του "χαντακώσεις" το αγροτεμάχιο πάντως είναι λάθος. Και εμείς για το Πηλιο πχ στα (πρώην) εντός οικισμού γράφουμε ότι πρέπει να γνωμοδοτήσει η πολεοδομία ..εαν και εφόσον είναι και αυτό....με οδηγία.
    2 points
  16. Δεν ήθελα να ξαναγράψω….. δικαιωμα σου να υπογράψεις… Οι δρόμοι παντως που σχεδιάστηκαν από την τ.υ. και με τις «τεχνικες» που εφάρμοζε τότε η υπηρεσία αυτή του υπουργείου γεωργιασ σε περιοχές με κλήρους η αναδασμούς, ειναι παραχωρημένοι (με παραχωρητήρια) στις κοινότητες και σαν τέτοιες θεωρούνται κοινόχρηστοι δρόμοι. Αυτό ενισχύεται σήμερα, όπως λες, από το ξεχωριστό ΚΑΕΚ που πήραν οι δρόμοι αυτοί από το Κτηματολόγιο. Και για να έχουμε καλό ‘ρώτημα: Ποιος πρέπει να διανοίξει κάποιον δρόμο σε περιοχή με κλήρο;;;; μηπως η κοινότητα ;;(για χωριά μιλάμε) για να «διαμορφωθεί» ο κάθε δρόμος (αν δεν υπάρχουν κάρα) θα πρέπει να ορισθει πρώτα στη σωστη του θέση , δηλαδή ο δρομοσ Πρώτα να πασσαλωθει. Ποιος θα πασσάλωσει; Η κοινότητα; Πως; ………………., διανοιγμένους δρόμους θελουμε σε περιοχές που υπάρχουν Ρ.Σ. η τελος Πάντων σε εντός σχέδιου περιοχές. Αυτό είναι σε άλλο θέμα. Και εγώ έχω γράψει για τέτοιους Δρόμους σε αυτές τις περιπτώσεις. Υγρ. Καλό θα ήταν όλοι οι νέοι συνάδελφοι να πάτε, μια φορά, σε μια οργανωμένη τ.υ. και να δείτε τον φάκελο ενος αγροκτήματος . Με ποιο τρόπο δίνονται, από τα βιβλία με τους κτηματολογικούς πίνακες , τα παραχωρητήρια των αγρών, κοινόχρηστων χωρών , ρέματα, χερσολειβαδα κλπ κλπ.. Καθως επίσης και ο τρόπος της σχεδίασης ενός κλήρου που έχει ήδη εφαρμοστεί εκεί έξω με τα τριγωνομετρικά του, τα ορόσημα του κλπ. Αν καποιοσ δεν έχει ψάξει σε μια τοπογραφική υπηρεσία τα στοιχεία ενός «κληροτεμαχιου», μέσα από τους φακέλους του αγροκτήματος, είναι νομίζω λίγο δύσκολο να καταλάβει τον μηχανισμό μιας τέτοιας μελέτης (γιατί είναι μελέτη).
    2 points
  17. το γενικά "δεν ενοχλούν" δεν μπορεί να το ζήτησαν έτσι..... Μπορεί άλλον να ενοχλεί το χρώμα τους... Πέραν αυτού κατά κανόνα το ζητούμενο που πιστοποιεί Μηχανικός είναι πόσα ντεσιμπελ ήχο βγάζουν. Αυτό πρέπει να μετρηθεί με ειδικά όργανα ακριβείας που συνήθως είναι έργο των Μηχανολόγων που έχουν και την ειδικότητα και την ενασχόληση. Μη δώσεις βεβαίωση χωρίς σωστό όργανο διότι σε ενδεχόμενες Δικαστικές διαμάχες δικές τους θα έχεις ΕΣΥ το πρόβλημα.
    2 points
  18. Ναι βάζουμε και Υπέρβαση Δόμησης κ.λπ. και βρίσκουμε τον συντελεστή συγκρίνοντας τα χιλιοστά που έχει ο συγκεκριμένος χώρος με τα αναλογούντα από τα συνολικά του ΣΔ του γεωτεμαχίου.
    2 points
  19. @IoanSiou καλησπέρα, ο χάρτης της εφορίας το έχει ως οικισμός "Κάτω Αγ. Μάρκος" και η τιμή για εκτός ειναι 850.
    2 points
  20. Το με αρ. πρωτ. ΔΤΕ/β/44541/18.11.2015 έγγραφο της Δ/νσης Τοπ/κών Εφαρμογών αφορά σε ένα τυφλό οικόπεδο στον Κορυδαλλό και δίνει την αρμοδιότητα έκδοσης ειδικών όρων δόμησης "στον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, σύμφωνα με την παρ. β της παρ. 9 του άρθρου 7 του Ν. 4067/12 (ΝΟΚ)". Επομένως το έγγραφο ορίζει απλά την αρμοδιότητα υπογραφής του εγγράφου και όχι κάτι που αφορά τον ιδιώτη μηχανικό.
    2 points
  21. Καλησπέρα σας Σε νεοκλασικά κτίρια στη Χίο περιόδου γύρω στο 1910-1920 έχουμε παρατηρήσει χρήση προκατασκευασμένων στοιχείων ανά περίπου 50-55εκ. με τούβλα σε σχήμα θολίσκου και IPN 180. Ο χώρος πάνω από τα τούβλα γεμίζει τσιμέντο και δημιουργεί ένα σύμμεικτο δάπεδο με τελικό πάχος ~20εκ. Από κάτω έβαζαν σοβά για να μην οξειδώνονται τα IPN. Το σύστημα ονομάζεται: Σύμμεικτο δάπεδο σιδηροδοκών με θολίσκους πλινθοπλήρωσης.
    2 points
  22. ΓΕΦΥΡΑ INGLIS Βάζω εδώ μια σημερινή ανακοίνωση του Συλλόγου μας, η οποία έχει μεγάλο ενδιαφέρον και για την εδώ κοινότητά μας ! ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΚΗΡΥΞΗΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ INGLIS (Λίγο πριν το ΚΣΝΜ και το ΦΕΚ) Γνωστοποιούμε σε χωριανούς και φίλους του χωριού μας, στην επιστημονική κοινότητα καθώς και, για πρώτη φορά, στην παγκόσμια κοινότητα ότι, οι παρακάτω φορείς : ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΛΑΤΟΒΡΥΣΙΤΩΝ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΑΤΟΒΡΥΣΗΣ «Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ» και η ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΛΑΤΟΒΡΥΣΗΣ, έχουν καταθέσει στο Υπουργείο Πολιτισμού (αρ. πρ. 212847/16.05.2024) συνολική πρόταση για κήρυξη ως μνημείο, διάσωση, αποκατάσταση και επανάχρηση μιας σημαντικότατης (και μοναδικής) μεταλλικής γέφυρας τύπου INGLIS. Η παλαιά (έως 110 ετών), φορητή και συναρμολογούμενη, μεταλλική γέφυρα βρίσκεται σήμερα εντός της χωρικής περιφέρειας της Τοπικής Κοινότητας Ελατόβρυσης, του Δήμου Ναυπακτίας, στις συντεταγμένες ΕΓΣΑ87: (Χ=322872, Υ=4282418), πάνω στην κοίτη του παραπόταμου Βοτσαῒτη του ποταμού Εύηνου και συγκεκριμένα σε απόσταση 100 μ. δυτικά και 300 μ. βόρεια από το σημερινό σημείο διάβασης (μέσω της κοίτης του παραπόταμου) του τμήματος ΕΛΑΤΟΒΡΥΣΗ - ΚΑΛΛΟΝΗ της 26ης Επαρχιακής Οδού της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας. Η μεταλλική γέφυρα σώζεται σήμερα ολόκληρη, με μήκος 18,30 μ., είναι τοποθετημένη πάνω σε ακρόβαθρα λιθοδομής, σήμερα είναι σε αχρησία και παρουσιάζει εμφανή σημάδια ετοιμορροπίας του σκελετού της. Οι Σύλλογοι και η Κοινότητα του οικισμού Ελατόβρυσης της Ορεινής Ναυπακτίας, πραγματοποίησαν (από το 2016 μέχρι πρόσφατα) την έρευνα τεκμηρίωσης της φορητής αυτής κατασκευής, τα αποτελέσματα της οποίας θα αξιολογηθούν στις αμέσως επόμενες συνεδριάσεις του ΚΣΝΜ του ΥΠΠΟ για την κήρυξή της. Από την έρευνα προκύπτουν, μέχρι σήμερα, για τη γέφυρα τα εξής σημαντικά : • Αποτελείται κυρίως από μεταλλικά προκατασκευασμένα στοιχεία και εξαρτήματα, τα οποία συμπληρώθηκαν με ξύλινα στοιχεία και συναρμολογήθηκαν πάνω σε κατάλληλα ακρόβαθρα λιθοδομής. • Η γέφυρα είναι η δεύτερη έκδοση μιας σειράς φορητών γεφυρών οι οποίες σχεδιάστηκαν, αρχικά για στρατιωτική χρήση, κατά την περίοδο 1913-1920, από τον Βρετανό Μηχανικό sir C. E. Inglis, καθηγητή Μηχανικής, κοσμήτορα του King's College στο Cambridge και πρόεδρο του ICE. • Η σειρά αυτών των γεφυρών φέρει το όνομα του εφευρέτη της, ως «Γέφυρες Ίνγκλις» (Inglis Bridges), έχει από το 1914 και μετά διπλώματα ευρεσιτεχνίας σε πολλές χώρες (Βρετανία, ΗΠΑ, Καναδά, Γαλλία) και η εδώ σωζόμενη δεύτερη έκδοση της σειράς, η οποία σχεδιάστηκε το 1915, αναφέρεται ως «Γέφυρα Πυραμίδα - Βαρέως Τύπου» (Pyramid Bridge – Heavy Type). • Οι εκδόσεις της «Γέφυρας Πυραμίδας» (Ελαφρού και Βαρέως τύπου) της σειράς Inglis αποτελούν τις πρώτες φορητές - συναρμολογούμενες γέφυρες «ξηρού τύπου», σε αντιδιαστολή με τις υπάρχουσες μέχρι τότε «πλωτές» συναρμολογούμενες γέφυρες. • Η Πυραμίδα Ελαφρού Τύπου ήταν η πρώτη φορητή - συναρμολογούμενη πεζογέφυρα ενώ η Πυραμίδα Βαρέως Τύπου ήταν η πρώτη γέφυρα μεταφοράς φορτίων και διέλευσης οχημάτων. • Όλες οι γέφυρες της σειράς Inglis αποτελούν άριστες εφαρμογές των δικτυωμάτων Warren στη γεφυροποιία, με στόχο την απλότητα της κατασκευής σε συνδυασμό με τη δυσκαμψία και το μικρό βάρος (των επιμέρους εξαρτημάτων αλλά και συνολικά) σε μεγάλα ανοίγματα γεφύρωσης εμποδίων. • Ο σχεδιασμός και η κατασκευή των στοιχείων, της συγκεκριμένης σειράς γεφυρών, περιλαμβάνει τεχνολογία αιχμής της περιόδου κατασκευής τους (κράματα υλικού, μέθοδοι κατασκευής/σύνδεσης μελών, διαμόρφωση μελών, συνδυασμοί φόρτισης κατά τη συναρμολόγηση, δοκιμές υλικών κλπ.). • Η βελτιστοποίηση του τρόπου συναρμολόγησης, ειδικά της Γέφυρας Πυραμίδας, εδραίωσε τα κύρια συγκριτικά πλεονεκτήματα του τύπου αυτού που ήταν η ταχύτατη συναρμολόγηση, με τα ελάχιστα μέσα, σε ακραία δύσκολες συνθήκες μάχης (σε στρατιωτική χρήση) ή τοπογραφίας εδάφους (σε πολιτική χρήση). • Οι βρετανικές μεταλλουργικές βιομηχανίες που παρήγαγαν τα μέλη και εξαρτήματα των Γεφυρών Πυραμίδας στην εποχή του Πρώτου Παγκοσμίου πολέμου, συνέχισαν την παραγωγή τους στα πρώτα χρόνια του μεσοπολέμου. Βασιζόμενες στα ήδη διαπιστωμένα πλεονεκτήματα του τύπου αυτού και με εμπορικό πλέον στόχο την ικανοποίηση αναγκών επικοινωνίας δύσβατων και απομονωμένων περιοχών, προμήθευσαν αρκετές χώρες με άγνωστο, μέχρι στιγμής, αριθμό συνόλων εξαρτημάτων. • Στην Ελλάδα ήδη τεκμηριώνεται η ύπαρξη τουλάχιστον 7-9 σημείων συναρμολόγησης της Γέφυρας Πυραμίδας Βαρέως Τύπου. Τα πέντε (5) από αυτά ήταν πάνω στην κοίτη ή μέσα στη λεκάνη απορροής του ποταμού Εύηνου, που διασχίζει την Ορεινή Ναυπακτία, μια κατ’ εξοχήν δύσβατη και απομονωμένη περιοχή της χώρας με έντονα ανάγλυφο έδαφος. • Όλες οι Γέφυρες Πυραμίδες της Ορεινής Ναυπακτίας τοποθετήθηκαν σε καιρό ειρήνης, μεταξύ των ετών 1920-1958, πάνω σε ημιονικές οδούς επικοινωνίας μεταξύ χωριών της περιοχής, με σκοπό να εξυπηρετήσουν τις καθημερινές χρήσεις μεταφοράς προσώπων, υποζυγίων και φορτίων σε μια εποχή κατά την οποία κάρα ή οχήματα δεν υπήρχαν στην περιοχή αυτή. • Το έτος 1957, στα πλαίσια δημόσιου έργου, πιθανόν με αφορμή τον καθορισμό της 26ης Επαρχιακής Οδού του νομού Αιτωλ/νίας (ΦΕΚ 47Α/08.02.1956), συναρμολογήθηκε, προτελευταία στην Ορεινή Ναυπακτία, η Γέφυρα Πυραμίδα μεταξύ Ελατόβρυσης - Καλλονής. Τα στοιχεία και τα εξαρτήματα αυτής, καθώς και της τελευταίας συναρμολογηθείσας (το 1958) γέφυρας μεταξύ Ελατόβρυσης – Δενδροχωρίου, φαίνεται ότι προήλθαν από τη μοναδική αποσυναρμολόγηση Γέφυρας Πυραμίδας που τεκμηριώνεται στην Ορεινή Ναυπακτία και έγινε στο Βαλτσόρεμα Αχλαδόκαστρου το έτος 1954. • Η Γέφυρα Πυραμίδα Ελατόβρυσης - Καλλονής, μετά την καταστροφή ή παράσυρση όλων των άλλων τεκμηριωμένων περιπτώσεων της Ορεινής Ναυπακτίας και του ελληνικού χώρου, αποτελεί το τελευταίο και ακέραιο δείγμα της αρχικής κατασκευής (περιόδου 1916-1924) της γέφυρας Πυραμίδας - Inglis βαρέως τύπου, στη χώρα μας αλλά και παγκοσμίως, όπως από τα μέχρι σήμερα υπάρχοντα τεκμήρια προκύπτει. Από τα παραπάνω συνοπτικά, καθώς και από τη συνημμένη έκθεση τεκμηρίωσης, προκύπτει ότι : Η φορητή γέφυρα Ελατόβρυσης - Καλλονής αποτελεί το μοναδικό παγκοσμίως σωζόμενο ακέραιο δείγμα της αρχικής κατασκευής (1915+) της Γέφυρας Πυραμίδας Inglis – Βαρέως Τύπου (Inglis Pyramid Bridge – Heavy or Second Type) και ταυτόχρονα σημαντικότατη μαρτυρία της επιστημονικής - τεχνολογικής εξέλιξης της στρατιωτικής - πολιτικής γεφυροποιίας καθώς και της κοινωνικοοικονομικής εξέλιξης - ιστορίας της κατ’ εξοχήν φυσικά απομονωμένης και δύσβατης περιοχής της Ορεινής Ναυπακτίας του νομού Αιτωλοακαρνανίας. Για τους παραπάνω λόγους, προτείνονται στο Υπουργείο Πολιτισμού τα εξής : • Κήρυξη της φορητής γέφυρας ως μνημείο σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4858/2021, • Διάσωση της επικινδύνως ετοιμόρροπης γέφυρας (σύμφωνα με τα στοιχεία Απριλίου 2024), • Αποκατάσταση των στοιχείων της γέφυρας με επανασυναρμολόγηση σε παραπλήσια – προσβάσιμη θέση και • Επανάχρηση για τη βιωματική ανάδειξη της γέφυρας, με την προτεινόμενη στο τεύχος της τεκμηρίωσης μέθοδο. Η έκθεση τεκμηρίωσης και σχετικό υλικό για τη μεταλλική γέφυρα βρίσκονται εδώ : https://1drv.ms/f/s!ApzykQUZCNhAmo1raZiga05l3AmTJg?e=hxzPFk Ναύπακτος, 19.03.2025 ΓΕΦΥΡΕΣ ΤΥΠΟΥ INGLIS_V4.pdf
    2 points
  23. 1. Τα συγκεκριμένα "κατασκευάσματα" αντιμετωπίζονται πολεοδομικά όπως κάθε άλλο κτιριακό έργο. 2. Αγροτεμάχιο εντός σχεδίου ΔΕΝ υπάρχει. Οικόπεδο, ναι 3. Συμβουλεύεσαι το μηχανικό σου
    1 point
  24. Δεν είναι υποχρεωτικά τα 9 μ. Ο νόμος αναφέρει τις "παρεκκλίσεις" ώστε να έχεις αυτό το πλάτος (αν το επιθυμείς) αν δεν μπορεί να επιτευχθεί λόγω δ ή Δ. Διάβασε προσεκτικά το σχετικό άρθρο
    1 point
  25. Μόνο ως κοινόχρηστος χώρος και θα πρέπει αν γίνει υπαγωγή στον 4495/17 να τακτοποιηθούν όλες οι αυθαιρεσίες σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους (πχ κλιμ/σιο, ακάλυπτοι, πρασιά κλπ)
    1 point
  26. Αστοχία κατά την κάμψη του οπλισμου. Πολύ πιθανόν λογω τοπικής χαμηλής ποιότητας κατα την παρασκευη βιομηχανικού προϊόντος. Πολλές δευτερες σκέψεις
    1 point
  27. Καλησπέρα, νομίζω ότι δεν εμπίπτεις στην περίπτωση σύνδεσης με προγενέστερη πράξη αφού δεν αφορά κλείσιμο άδειας. Άρα κάνεις κανονικά αίτημα και αναρτάς το έντυπο της άδειας.
    1 point
  28. Η τακτοποίηση δεν μοιάζει με έκδοση Ο.Α. Στο θέμα σου ισχύουν τα παραπάνω. Αν πήγαινες για έκδοση Ο.Α τότε θα εξέταζες διατάξεις απαλλαγής από προσμέτρηση στον ΣΔ τυχόν υπογείου κλπ.
    1 point
  29. @janna με σεναζ στη βάση δεν εκδίδεται ΕΕΔΜΚ. Πας για κανονική. Το ίδιο και η περιτοίχιση, εκτός αν είναι λιθοδομή μέχρι 1 μ.
    1 point
  30. Αν και ξεφεύγει λίγο από την ερώτηση του συναδέλφου : Σύμφωνα με τον Πενελη (ΚΤΙΡΙΑ ΑΠΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΣΕ ΣΕΙΣΜΟΓΕΝΕΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ σελ 157) "μετά από εξονυχιστική εξέταση των 103 κτιρίων από Ο.Σ στην Αθήνα με τις περισσότερες βλάβες ή καταρρεύσεις μετά τον σεισμό της Πάρνηθας (1999) βρέθηκε ότι 29 από τα κτίρια αστόχησαν κυρίως λόγω ανεπαρκούς διαμόρφωσης τους (ΟΑΣΠ 2000) .Αυτό αποδόθηκε κυρίως στην απουσία συνεργασίας μεταξύ του αρχιτέκτονα και του δομοστατικου μηχανικού στα αρχικά στάδια σχεδιασμού, όταν θα μπορούσε να επιτευχθει ένας ικανοποιητικός συμβιβασμός"
    1 point
  31. https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:"διασπαση ογκου εκτος σχεδιου"&page=0 δες και τα ΠΜ
    1 point
  32. Μόνο με την κατάθεση της αποζημίωσης από τους 2 η απαλλοτρίωση δεν θεωρείται συντελεσμένη καθώς για να θεωρηθεί ως τέτοια πρέπει να σου καταβληθούν όλες οι αποζημιώσεις. (σχετικές οι συνημμένες) Όσο για το αν μπορείς να προβείς σε άρση της φυσικά και μπορείς ή μέσω του Ν 4759/20 (άρθρα 87-93) ή μέσω της δικαστικής οδού. Γνωμοδότηση 961 1986.docx Γνωμοδότηση 1001 1985 1.docx
    1 point
  33. Οι Μηχανικοι, όπως Και κάποιες άλλες ειδικότητες, είναι εδώ ώστε, με τις γνώσεις που διαθέτουν να δίνουν τις σωστές λύσεις στα προβλήματα. καλο υπόλοιπο καλοκαιριού.
    1 point
  34. Αν κανένας από τους όμορους ιδιοκτήτες δεν έχει δηλώσει δικαιώματα ή δεν έχει κινήσει διαδικασία εξαγοράς, τότε ο δρόμος πιθανότατα διατηρεί τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του. Το σημαντικό είναι αν έχει γίνει αυτοψία από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας, ώστε να τεκμηριωθεί επίσημα η υφιστάμενη κατάσταση. Χωρίς τέτοια αυτοψία, δύσκολα μπορεί να προχωρήσει οποιαδήποτε διαδικασία αλλαγής χρήσης ή εξαγοράς.
    1 point
  35. Είναι ακριβώς όπως τα περιγράφει ο Δημήτρης. Οι δρόμοι που δόθηκαν - χαραχτηκαν στους κληρους είναι πάντα "δρόμοι" ακόμη και αν είναι χορταριασμενοι. Αν είναι κληροτεμαχιο από τα στοιχεία που θα πάρεις από την Τ. Υ. (τιμές οροσημων κλπ) θα υπολογίσεις τις συν/νες στις κορυφές του χωραφιου σου, θα σχεδιάσεις και έτσι Θα προκυψει σίγουρα και ο δρόμος (ακόμη και αν αυτός είναι χορταριασμενος). Σπάνια πάντως πετυχαίνεις ασφαλτοστρωμενο δρόμο μέσα σε κληρούς (Σχεδόν ποτέ) .
    1 point
  36. Ευτυχώς , εχουμε μέλλον στο νησί.... https://www.facebook.com/reel/543521488751519/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v
    1 point
  37. Καλησπέρα. Ο κατασκευαστής δηλώνεται ως κύριος του έργου και υποβάλλονται όλα τα προβλεπόμενα έγγραφα πλέον του εγολαβικού.
    1 point
  38. Επισυνάπτεται το έγγραφο που ζήτησες. ΕΓΓΡΑΦΟ 1256. 2005.pdf
    1 point
  39. θα επιλέξεις "Αδόμητο"=όχι υλοποιημένη ιδιοκτησία=όχι (διότι δεν υφίσταται κλειστός χώρος) διοικητικές πράξεις= τεχνική σου έκθεση που τεκμηριώνεις την προύπαρξη του κτίσματος Επιφάνειες=σε όλα μηδέν. λοιπές κατασκευές=1 και περιγραφή στα σχόλια Στο Π.Π.ΗΤΚ επιλέγεις αυτό που αναφέρει "ρυθμισμένο" και σου βγάζει βεβαίωση περί εξαιρέσεων. Για την φορολογική διοίκηση το ασκεπές δεν φορολογείται καθώς δεν θεωρείται κτίσμα. Για την δική μας δουλειά, καταχωρούμε ως παραπάνω τεκμηριώνοντας την νομιμότητα της υπάρχουσας ασκεπούς κατασκευής.
    1 point
  40. Πας με το Δ 270/85 Κατ' αρχας, ενα ενιαιο κτιριο ή διαχωρισμενα μετα απο εγκριση ΣΑ.
    1 point
  41. 2023 05 15 ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΕΝΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ.dwg2023 05 15 ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ.dwg2023 05 15 ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ PDF.pdf
    1 point
  42. Αφήνω αυτό εδώ, μετά από επικοινωνία με τον ΑΔΜΗΕ, μου κοινοποιήθηκε το παρόν διαφωτιστικό έντυπο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΕΝΤΥΠΟ.pdf
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.