Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      75

    • Περιεχόμενα

      18.757


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      49

    • Περιεχόμενα

      8.931


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      40

    • Περιεχόμενα

      7.270


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      27

    • Περιεχόμενα

      4.721


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 28/04/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. Μην απογοητεύεσαι τόσο εύκολα. Αν έχεις ικανότητες, θα τα καταφέρεις. Εμένα (σε εποχές πολύ παχιών αγελάδων), μου πήρε πολύ περισσότερο χρόνο να σταθώ ως ε.ε.. Στρ. υποχρεώσεις έχουμε εκπληρώσει όλοι, και μάλιστα σε εποχές δύσκολες. Κι ας είχαμε πιο σοβαρούς λόγους να μη θέλουμε να υπηρετήσουμε. Δες το απλώς σαν μιαν εμπειρία που δεν ξέρεις τι μπορεί να σου προσφέρει. Κι επειδή βλέπω να έχεις μια τάση να "φυγομαχείς", διάβασέ το προσεκτικά και κάνε το οδηγό σου.
    5 points
  2. Στο maps.gov.gr δίνεται η δυνατότητα να επιλέξεις (πάνω αριστερά εργαλείο επιλογής) πολλά γεωτεμάχια μαζί και να κάνεις λήψη αρχείου *.json . Έχω φτιάξει ένα λισπάκι το οποίο σου φορτώνει τα πολύγωνα στο Autocad. Μια σημείωση: το αρχείο *.json που σου δίνει το maps.gov.gr περιέχει τις συντεταγμένες των κορυφών των πολυγώνων με δύο δεκαδικά. Ανεβάζω το λισπάκι το οποίο φορτώνεται κατά τα γνωστά. jsonin.lsp
    5 points
  3. Το ΤΕΕ είναι (στα χαρτιά) ο σύμβουλος της πολιτείας. Ουσιαστικά εισπράκτοράς της είναι, εκτοξεύοντας τα έσοδά του τα χρόνια των αυθαιρέτων. Άρα, ωφελημένοι όσοι ασχολούνται με την διοίκησή του, όσοι το χρησιμοποιούν ως εφαλτήριο κλπ. Ας μην περιμένουμε αντίδραση ουσίας. Με την (ουσιαστική) κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης, απέμεναν οι οικισμοί. Κι αντί να επεκτείνουν τους οικισμούς, ώστε να απορροφήσει την ανάγκη δόμησης, την καταστρέφουν κι αυτήν. Τα θέματα πολεοδομίας, είναι πολιτικά θέματα. Είναι θέματα στρατηγικής. Οι εκάστοτε μελετητές, υλοποιούν πολιτικές εντολές - κατευθύνσεις. Το θέμα είναι πως αυτές οι υλοποιημένες πλέον αποφάσεις, με όχημα το ΣτΕ, καταστρέφουν την κοινωνία. Αφού το οικοπεδάκι για τα παιδιά του κάποιος, είναι άχρηστο. Το οικοπεδάκι για να πουλήσει και να ξεχρεώσει, είναι χωρίς αξία. Κι όλα αυτά την ίδια στιγμή που τα μεγαθήρια των 1000 ή 3000 κλινών, με τα λύματά τους, με τα σκουπίδια τους, με τις τεράστιες οχλήσεις τους, είναι επιτρεπτά και προωθούνται. Και στα δάση μέσα, μα και σε όποια περιοχή ( που όποιος έχει τους οικονομικούς πόρους) αποφασίσει. Αυτό όμως δεν λέγεται λειτουργία πολιτείας, μα κάτι υβριστικό. Κι οι μηχανικοί, είναι επίσης κύρια θιγόμενοι, αφού για τρίτη φορά (μετά το 2008) καταργούν το αντικείμενο της δουλειάς μας. Συμβαίνουν αυτά και στα λοιπά μεσογειακά κράτη;;; έτσι αντιμετωπίζουν τους ιθαγενείς, μα και την τουριστική ανάπτυξη;; {Οι λεπτομέρειες του νέου διατάγματος, είναι απλά για κουβεντούλα, για περιπτωσιολογία...}.
    4 points
  4. Επειδή μηχανικοί είμαστε όλοι εδώ, ας ξεχάσουμε δημοσιογράφους και πολιτικούς και, ας πάμε με δεδομένα τέχνης/επιστήμης/πείρας. Τα δεδομένα έχουν ως εξής : - Οι οικισμοί στη χώρα είναι πολλών ειδών (προ '23, μέχρι 2000 κατοίκων, στάσιμοι, ακτινικοί, αδιευκρίνιστοι, νεκροί, με ή χωρίς απογραφές, μεταφερμένοι, κατολισθαίνοντες κλπ), έως και 15.000 τεμάχια στη χώρα (κανείς δεν νομίζω να ξέρει ακριβώς). - Οι αναρμοδιότητες, οι λάθος μέθοδοι σχεδιασμού, τα προβλήματα και οι συνταγματικές απαιτήσεις για την πολεοδόμηση είναι γνωστά και εκπεφρασμένα από το συνταγματικό δικαστήριο ήδη από την περίοδο μετά το σύνταγμα του 1975 (50 έτη). Και όχι από το 2005 που σήμερα άκουσα τον Γ.Γ. να λέει... - Η προσπάθεια που άρχισε να γίνεται, για να (ή μήπως και) λυθούν τα προβλήματα με τα ΤΠΣ, περιλαμβάνει τα πάντα εντός-εκτός και οικισμούς εν γένει ή κοινώς τον πολεοδομικό σχεδιασμό της χώρας που έχει νομική εξουσιοδότηση και υποχρεωτικότητα από το 1923 (εδώ και 102 χρόνια). - Ο παραπάνω σχεδιασμός έχει ως προαπαιτούμενα οριοθέτηση των πάντων (κοινόχρηστου δικτύου, δασών, ρεμάτων, προστατευόμενων περιοχών, οικισμών κλπ). Δηλαδή θέλει ένα πολύ μεγάλο χρόνο προεργασίας, ακόμη και σε κανονικές χώρες. - Φορέας υλοποίησης όλων αυτών ανέλαβε να είναι το ΤΕΕ. - Η κύρια εργασία του πολεοδομικού σχεδιασμού με ΤΠΣ άρχισε με ένα χρονοδιάγραμμα τριών περίπου ετών. Στην πορεία προστέθηκε και άλλο συμβατικό αντικείμενο στους μελετητές (δρόμοι, ρέματα, οριοθέτηση κλπ) που δεν μπόρεσε να γίνει με ξεχωριστές αναθέσεις μελετών. - Λόγω χρονοδιαγραμμάτων όλες οι μελέτες μοιράστηκαν σε μελετητικά σχήματα και ξαναμοιράστηκαν για να μπορέσουν να υλοποιηθούν. Κάθε σχήμα σήμερα έχει περισσότερα από δύο ΤΠΣ να μελετήσει. - Αποτέλεσμα των διάφορων καθυστερήσεων ήταν τα αρχικά τρία έτη να μειωθούν σε λιγότερο από ένα. Πχ. του Δήμου που μένω είναι 11 μήνες. - Οι υπάρχουσες υπηρεσίες δεν μπορούσαν (και δεν είχαν και την όρεξη) να δώσουν στοιχεία στους μελετητές, οπότε τους παραδόθηκε ότι υπήρχε έτοιμο και σε όποιο βαθμό ήταν αυτό έτοιμο. Δηλαδή πολλές φορές σκουπίδια... - Για να αντιμετωπιστούν όλα τα παραπάνω αδιέξοδα, οι μελετητές οδεύουν σήμερα στην ολοκλήρωση των μελετών με κατευθυντήριες οδηγίες. Μια από αυτές είναι και το σχολιαζόμενο ΠΔ των οικισμών, το οποίο σαφώς λέει ότι δεν χρησιμοποιείται από τις ΥΔΟΜ (ή άλλους) μέχρι τα επερχόμενα ΠΔ του κάθε οικισμού. - Με τα παραπάνω, οι μελετητές πρέπει να παραδώσουν τα ΤΠΣ για εξόφληση (απορρόφηση πόρων Ταμείου Ανάκαμψης) μέχρι το Μάρτη του 2026, δηλαδή σε 11 μήνες. Όσοι δεν προκάνουν μέχρι τότε απεντάσσονται στην πορεία. Όσοι Δήμοι μείνουν τελικά απέξω θα χρηματοδοτήσουν τα ΤΠΣ με ίδιους πόρους, δηλαδή ποτέ. - Όσα από τα ΤΠΣ παραδοθούν μέχρι 2026, θα πάνε για ΠΔ. Μετά από όλα τα παραπάνω, με βάση το περιεχόμενο των μελετών ΤΠΣ (και την επεξεργασία των σχεδίων ΠΔ των ΤΠΣ στο ΣτΕ) θα είναι και τα τελικά ΠΔ στα ΦΕΚ, πρώτα των ΤΠΣ και μετά των οριοθετημένων οικισμών. Πόσα θα είναι τελικά τα πολεοδομικά σχέδια και ποιο ποσοστό της χώρας θα αφορούν, είναι ακόμη άγνωστο. Το ίδιο άγνωστο είναι και το έτος που θα γράφει το κουτάκι "ολοκλήρωση σχεδιασμού" στο σχετικό χρονοδιάγραμμα. Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει ...
    4 points
  5. σωστά .... αλλά με τα ΑΝ.... εμείς δεν είμαστε βιομήχανοι αλλά Μηχανικοί..... οπότε ας (χωρίς αν) φροντίσουμε τα δικά μας ..... που πέραν του ατομικισμού δεν τα φροντίζουμε.... συνοπτικά παρτάκιδες κι ότι βρέξει ας κατεβάσει. Το έχω ξαναγράψει και ακόμα περιμένω έστω μία φορά στην ιστορία οι Ελεύθεροι Επαγγελματίες Μηχανικοί να κάνουν ΑΠΕΡΓΙΑ..... ποτέ των ποτών...... νομίζουμε πως είμαστε Βιομήχανοι μάλλον.
    3 points
  6. 1. Να φύγουν Γερμανία και Δανία 2. Να υπομείνουν τις συνθήκες σκλάβου για να αποκτήσουν "εμπειρία". Όταν γίνουν έμπειροι θα μπορούν να διεκδικήσουν κάτι καλύτερο μισθολογικά (πάλι σε σάπιες συνθήκες εργασιακά) και θα έχουν το νεοσύλλεκτο σκλαβάκι δίπλα του a.k.a. ψάρουκλας (στρατος). Και ούτω καθ ε ξις και η ζωή συνεχίζεται. "ΕΕΕετσι είμασταν και εμείς νέοι, να κάτσετε τώρα και εσείς 60 ώρες τη βδομάδα για χίλια ευρώ, τι είστε εσείς πιο έξυπνοι?" Ελλαδάρα στα καλύτερα της. Τέτοια απαξίωση στον κλάδο μόνο εμείς και οι δικηγόροι έχουμε καταφέρει με την ίδια νοοτροπία.
    3 points
  7. Επανέρχομαι στο θέμα της ανάκλησης. Έκανα ερώτημα στο Υπουργείο αν βάλω 1 ηλιακό μπορώ να αιτηθώ ανάκληση και να βγάλω νέο ΠΕΑ εφόσον το επιθυμεί ο ιδιοκτήτης. Και με πήρανε τηλέφωνο άμεσα (εντός 1 ώρας!) και με ενημέρωσαν ότι από Ν.4122/13 - άρθρο 11 - παρ.6γ (το επισυνάπτω) "γ) Η έκδοση ΠΕΑ σε κτίριο ή σε κτιριακή µονάδα αντικαθιστά αντίστοιχο προγενέστερο ΠΕΑ, που έχει εκδοθεί για το ίδιο κτίριο ή την ίδια κτιριακή µονάδα." ότι δεν απαιτείται ανάκληση και ότι κάθε νέο ΠΕΑ αυτόματα αντικαθιστά το παλιό. Το κάνανε αυτό γιατί είχανε πολλά προβλήματα με εξοικονομώ και ανακλήσεις με συναδέλφους που δεν δεχόντουσαν. Κάποια στιγμή θα ενημερωθεί και η πλατφόρμα μου είπε, ώστε κάθε νέο ΠΕΑ να αντικαθιστά προηγούμενο σε ισχύ..... Νόμος-4122_2013-Κωδικοποιημένος-έως-20.10.2021-2.pdf
    3 points
  8. Καλησπέρα, στις οδηγίες του ΤΕΕ για την έκδοση βεβαιώσεων γράφει ότι για οικοδομικά έργα δεν χρειάζεται να γραφτεί κάτι στο πεδίο των επιφανειών. Απλά περιγράφετε ορθά την ιδιοκτησία.
    3 points
  9. Οι λογαριασμοί στα Δημόσια Έργα είναι πάντα ανακεφαλαιωτικοί. Αυτό σημαίνει ότι στο σώμα του λογαριασμού θα καταγράφονται όλες οι εργασίες που έχουν πιστοποιηθεί από την αρχή του έργου. Ο 2ος λογαριασμός λοιπόν θα περιέχει τις εργασίες του 1ου + τις απολογιστικές.
    3 points
  10. Ευνομούμενη;;; αυτό το δόγμα, έχει προ ετών καταρριφθεί, όταν η θέληση της κοινωνίας αγνοείται, πετάγεται στα σκουπίδια. Μόνον ευνομούμενη δεν είναι. Κι οι νομοθετήσεις (τουλάχιστον) από το 2008 μέχρι σήμερα, έχουν καταστροφικό χαρακτήρα, επίσημα θεσμημένες. Δες ανεμογεννήτριες στα καμμένα, καταστροφή της εκτός σχεδίου, παρατημένα σχέδια πόλεων από το 1985, ουρανοξύστες στο Ελληνικό κι άλλα χίλια παραδείγματα, αντιφατικά, εκτός λογικής. Καταστρέφουν πλέον και το επάγγελμα του μηχανικού, αφού το χρησιμοποίησαν για είσπραξη των προστίμων αυθαιρέτων.
    3 points
  11. Αντε συνάδελφοι,ο τελευταίος να κλείσει την πόρτα να αλλάξουμε επάγγελμα σιγά σιγά . Κατά τα άλλα δεν φταίει η κυβέρνηση αλλα το ΣΤΕ με τις αποφάσεις του.... Βέβαια τα πρόστιμα για την διαρροή των προσωπικών δεδομένων από την κυβέρνηση της ΝΔ το ΣΤΕ τα διέγραψε .Δλδ είναι δυνατόν αυτά που βγάλανε????????? Πέρα από τη μείωση των ορίων τα υπόλοιπα περί αρτιότητας ποιος νοήμων άνθρωπος τα σκέφτηκε
    3 points
  12. Πρακτικά ό,τι και αν βάλεις έχεις κατηγορία παραβόλου (κατ 1) που θα σου βγάζει το ίδιο πρόστιμο. Για εποπτικούς λόγους υπολογίζεις το πρόστιμο όπως το λες. Δ.Δ δεν θα "τικάρεις". Αντί αυτής, θα βάλεις μια Λ.Π.
    2 points
  13. @aquar Kαλησπέρα. Έχεις μια κλασσική περίπτωση κακής περιγραφής τίτλου, την οποία συναντάμε σχεδόν πάντοτε σε παλιά συμβόλαια, όταν αναγνωρισμένη οδός διαπερνά ένα γήπεδο. Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει ξεκάθαρη περιγραφή δυο γηπέδων καθώς η ύπαρξη της οδού (ασχέτως το πότε θα γίνει η απαλλοτρίωση και η αποζημίωση) έχει δημιουργήσει δυο αυτοτελείς ιδιοκτησίες. Αυτό θα το διαπιστώσεις αν πας να τα δηλώσεις στο κτηματολόγιο. Θα αποδώσεις δυο γήπεδα. Θα δοθούν δυο διαφορετικά ΚΑΕΚ και τα δυο θα έχουν τον ίδιο τίτλο. Άρα, τα γήπεδα είναι δυο από την στιγμή της έκδοσης ΦΕΚ της επαρχιακής οδού.
    2 points
  14. και εμένα μου φαίνεται ενδιαφέρον παρ ότι είμαι 95% εκτός γνωστικού μου αντικειμένου... Αλλά όλο μα όλο το κείμενο αυτού του θέματος με έναν τρελό επιστήμονα και ακόμα πιο τρελό ταλέντο Φοιτητή θα ήθελα να το έβλεπα όλο σαν ροή και εξέλιξη. Ειλικρινά τον μέγιστο σεβασμό μου και μπράβο σας..... Υ.Γ. αν και δεν ασχολούμαι με τα λάικ κλπ.... θα έλεγα ότι αξίζει λάικ κάθε πόστ σας σ αυτό (μα όλα)
    2 points
  15. Λοιπόν, συνάδελφε, θα μας στείλεις να διαβάσουμε τη διπλωματική σου; Εμένα μου φαίνεται ενδιαφέρον το θέμα.
    2 points
  16. 2 points
  17. @Didonis Αναβαθμίσανε το Site από τότε που έκανα το post. Το ΦΕΚ είναι πλέον διαθέσιμο εδώ: https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/02/1977/19770201296.pdf Στην σελίδα 10553 είναι ο πίνακας, τον παραθέτω: Ελπίζω να σε καλύψει.
    2 points
  18. και ανάλογα πότε θα καταθέσεις τελική άδεια και κατασκευή μη έχεις δεδομένο 100% ότι θα έχεις ακόμα τις σοφίτες. Ενημέρωσε για αυτό τον πελάτη που δυσανασχέτησε.... Και φυσικά κάθε μελέτη εκ νέου έχει και χρέωση του μελετητή εκ νέου... Τέσπα ως είναι (σήμερα) με την υποκείμενη στάθμη τσεκάρεις την σοφίτα.... Τι θα βγάλει το ΣτΕ (αύριο) δεν είναι ευθύνη μας.
    2 points
  19. @ΚΑΝΑ νομίζω πως οι Αποφάσεις Νομάρχη που αφορούν κύρωση Πράξης Εφαρμογής δεν δημοσιεύονται σε ΦΕΚ...
    2 points
  20. Εξαρτάται τα φορτία που χρειάζεται να αντέξει. Ουσιαστικά καμία από τις περιπτώσεις του άρθρου 29/30 δεν καλύπτει τέτοια κατασκευή. Απλά πήγαμε αρχικά να το τραβήξουμε από τα μαλλιά για να μην μπλέξεις με οικοδομική άδεια σε ό,τι αφορά το σκυρόδεμα. Η γνώμη μου είναι ότι η όλη κατασκευή δηλαδή κατασκευή δεξαμενής υγραερίου ή Φ.Α θα χρειαστεί οικοδομική άδεια (η ενεργητική πυροπροστασία φυσικά και αποτελεί τμήμα της αδειοδότησης).
    2 points
  21. Αν και δεν προβλέπεται κάτι συγκεκριμένο στο άρθρο 150, νομίζω πως πρέπει να γίνει αίτηση. Επειδή, όμως, μιλάμε για μικρά (σε σχέση με τη σύμβαση) ποσά, θεωρώ ότι η σχετική διαδικασία είναι ταλαιπωρία για τον εργολάβο, χωρίς σημαντικό αντίκρυσμα. Σε καθε περίπτωση, μη βασίζεσαι στα όσα "σου λέει η Υπηρεσία", αλλά στο τι λέει η νομοθεσία
    2 points
  22. α) Όχι. Απλώς στο διάγραμμα της αναθεώρησης θα πρέπει να δειχθούν τα όρια μεταξύ των καθέτων (με διακεκομμένη), οι ΚΑΕΚ τους, πίνακες συντ/νων κι εμβαδομέτρηση τόσο του ενιαίου όσο και των επί μερους καθέτων και ο πίνακας της σύστασης. Ο πίνακας της σύστασης θα πρέπει να φαίνεται και στο ΔΚ ώστε να ελέγχεται η τήρηση της επιτρεπόμενης (ανά κάθετη) δόμησης. Εξυπακούεται ότι θα επισυναφθούν οι νέοι τίτλοι και τα κτηματολογικά φύλλα β) Όχι. Αυτό που δεν μπορεί να κάνει ο κάθε ιδιοκτήτης, είναι η μεμονωμένη αναθεώρηση της άδειας, χωρίς τη συγκατάθεση των υπόλοιπων. Αν είχε εκδοθεί ανεξάρτητη άδεια σε κάθε κάθετη, θα μπορούσε κάθε ιδιοκτήτης να την αναθεωρήσει χωρίς συναίνεση. Ενδεχομένως, του ζητούσε η ΥΔΟΜ υ.δ. από τους υπόλοιπους ότι έχουν λάβει γνώση της διαδικασίας αναθεώρησης
    2 points
  23. Από την στιγμή που είναι κάθετες η ΟΑ θα εκδοθεί σε όλο το οικόπεδο αυτό με ΚΑΕΚ/0/0
    2 points
  24. Το να ασχολείσαι με ένα αντικείμενο χωρίς να γνωρίζεις πλήρως το νομικό του πλαίσιο, είναι σίγουρο ότι θα σε οδηγήσει σε λάθη. Για το λόγο αυτό, σου προτείνω, πριν πάρεις άλλο έργο, να μελετήσεις πολύ καλά τη νομοθεσία (η οποία, σε σχέση με την αντίστοιχη Πολεοδομική, είναι όαση). Και για να έχεις επαρκή και έγκαιρη ενημέρωση, καλό είναι να εγγραφείς σε συνδρομητική βάση της νομοθεσίας. Στη συνέχεια, αφού μπεις για τα καλά στο επάγγελμα, θα πρέπει να αποκτήσεις το σχετικό λογισμικό. Εκτός κι αν έχεις οικονομική άνεση, οπότε μπορείς να αποκτήσεις το λογισμικό τώρα.
    2 points
  25. Αναθέστε σε πολιτικό μηχανικό να σας κάνει μια μικρή μελέτη, γραπτά και με σφραγίδα/υπογραφή, για το πώς θα επισκευαστεί η κολώνα. Αυτό είναι πολύ πιο σημαντικό από το τι έκανε ο αδαής υδραυλικός... Αυτά είναι τα αποτελέσματα επικίνδυνων εργασιών χωρίς επίβλεψη. Δυστυχώς τα σοβαρά προβλήματα δεν έχουν έρθει ακόμα, αλλά φροντίζει ο υδραυλικός για αυτό!
    2 points
  26. @janna αν μιλάς για το άρθρο 29, παρ.4 αν το διαβάσεις είναι ξεκάθαρο ότι μιλά για όρους Υπηρεσίας και εξηγεί ότι εννοεί έκθεση αυτοψίας είτε έκθεση επικινδύνου απο το αρμόδιο Τμήμα της Υδομ. Χωρίς αυτά δεν μπορείς να προχωρήσεις στην έγκριση εκτέλεσης εργασιών, άλλωστε υπάρχει σχετικό πεδίο στο e-άδειες που ανεβάζεις τα συγκεκριμένα ανάλογα την περίπτωση. Σε αντίστοιχη περίπτωση δικιά μου έγινε ακριβώς έτσι, δηλ. αίτημα στην Υδομ για αυτοψία και ακολούθως εκδόθηκε έκθεση επικινδύνου για άμεση κατεδάφιση. Σε 1η φάση καλύτερα μίλα με την Υδομ για να δεις τι θα σου πούνε.
    2 points
  27. @mariapiladidi Καλησπέρα. Είχα κάπως σχετική περίπτωση σε γήπεδο που ενέπιπτε σε δυο όμορες τοπικές κοινότητες. Στη μια κοινότητα ενέπιπτε κατά το μεγαλύτερο εμβαδόν του, στην άλλη κατά το μικρότερο. Κατόπιν αιτήσεως στο κτηματολόγιο μου απάντησαν να το δηλώνω ως να ανήκει στη μια Τ.Κ και όχι και στις δυο όπως αρχικά το είχα. Κατ' αναλογία με το δικό μου θέμα, η γνώμη μου είναι να ακολουθήσεις την εγγραφή του Κτηματολογίου.
    2 points
  28. Είναι γενικός κανόνας (και απολύτως λογικό) ότι δεν παίρνεις χρήματα από κάποιον φορέα χωρίς την αντίστοιχη έγκριση-πιστοποίηση. Κι επειδή φαίνεται ότι δεν έχεις εντρυφήσει ιδιαίτερα στον τομέα των δ.ε., σου συνιστώ να μελετήσεις προσεκτικά και σε βάθος τη σχετική νομοθεσία.
    2 points
  29. @angelikipaΌτι αναφέρεται στο άρθρο 17 παρ. 9 ΝΟΚ για τα περιφράγματα. 3 μέτρα το μέγιστο. Εκτός αν πας να κάνεις ειδικό κτίριο και αιτιολογημένα αιτηθείς μεγαλύτερο ύψος περιφράγματος (πχ ασφάλεια εμπορευμάτων, εύφλεκτα, ασφάλεια κοινού κλπ) και σου δοθεί από την γνωμοδότηση του Σ.Α. Σημείωσε ότι η αφετηρία μέτρησης των υψών είναι η υψηλότερη από τις οριστικές στάθμες του εδάφους εκατέρωθεν του περιφράγματος.
    2 points
  30. Δεν είναι στην αρμοδιότητα σου. Πήρε έγκριση από Υπηρεσία ΥΠ.ΠΟ.;
    2 points
  31. Προς ενημέρωση τυχόν ενδιαφερόμενου, μου απάντησαν από το υπουργείο ότι με το ισχύον πλαίσιο, δεν μπορεί να υπολογισθεί στο Π.Ε.Α. η συμμετοχή σε ενεργειακή κοινότητα για Φ/Β που δεν είναι εγκατεστημένο στην οικοδομή. Αναμένεται αλλαγή στον νέο ΚΕΝΑΚ.
    2 points
  32. Version 1.0.0

    16 downloads

    Δημιουργεί Φάσμα Απόκρισης από δεδομένα Επιταχυνσιογραφήματος. Τρέχει με το Αρχείο ΦΑΣΜΑ ΑΠΟΚΡΙΣΗΣ - ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ dLL.xlsm και αντλεί δεδομένα από τα αντίστοιχα Επιταχυνσιογραφήματα π.χ. EQ_Kefalonia_LXR1_20140203\LXR1-20140203E.txt
    2 points
  33. @sdtopo Συνεχίζουμε να διαφωνούμε😄 Η απόφαση του ΑΠ είναι σαφής και βασίζεται σε Συνταγματική επιταγή. Το συγκεκριμένο γεωτεμάχιο (2 όμορα άρτια και οικοδομήσιμα) περιγράφεται σύμφωνα με τη βούληση του ιδιοκτήτη. Επί πλέον, και λόγω της ΟΑ, έχει επέλθει συνένωση εκ των πραγμάτων. Το ότι στο Κτηματολόγιο αναφέρονται ως δύο (σύμφωνα με τους τίτλους) δεν εμποδίζει τον ιδιοκτήτη να εφαρμόσει το ανωτέρω δικαίωμά του. Διότι ουδείς είναι υπεράνω Συντάγματος και νόμων. Η "ενιαιοποίηση" στη β.δ. του Κτηματολογίου και η απόδοση ενός ΚΑΕΚ, θα επέλθει με την καταχώριση του νέου τίτλου.
    2 points
  34. Αρχαιολογικού ενδιαφέροντος είναι ολόκληρη η χώρα. Έγκριση εκσκαφών από την αρχαιολογία απαιτείται σε ΚΑΘΕ περίπτωση.
    2 points
  35. @APSP Μη υλοποίηση αντισεισμικού αρμού, σημαίνει ότι άλλαξε ο φέροντας οργανισμός του κτιρίου και αυτό δεν είναι κάτι, που τακτοποιείται με πληρωμή προστίμου. Αν εννοείτε ότι το κτίριο επεκτάθηκε "αρχιτεκτονικά" εντός του αντισεισμικού αρμού, τότα αυτό ίσως αποτελεί υπερβαση δόμησης, αν υπερβαίνει τα περί 2% ή μπορεί και να βολεύεται με κατηγορία 3, περ. ιειε που αφορά το 5%. Η διαπίστωση αυτού βέβαια, απαιτεί εξονυχιστικούς ελέγχους αφαιρουμένων των επικαλύψεων του κτιρίου και συνήθως δεν αξίζει αν μιλάμε για 5-10 εκ. Αυτός είναι και ο λόγος που επινοήθηκε η κατηγορία 3, περ. ιειε
    2 points
  36. @Alfani το απαιτούμενο ποσοστό συναίνεσης εξαρτάται από τον κανονισμό και όσα ορίζονται λεπτομερώς σε αυτόν. Διαφορετικά 100%
    2 points
  37. Καλημέρα, δεν είναι της 20/1/2016 που θέλει ο νόμος οι τιμές ζώνης που παραθέτεις. Άρα δεν κάνουν.
    2 points
  38. Aυτά που διαβάζεις αναφορικά με το υπόγειο ισχύουν μόνο στα επικλινή οικόπεδα. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις πας σύμφωνα με ΝΟΚ (υπερύψωση 1,20 μ). Παραθέτω και το σχετικό έγγραφο Εγγρ-11380/19-3-2012 Σχετικά με την υπερύψωση υπογείου σε οικισμούς κάτω των 2000 κατοίκων Σε απάντηση του Εγγρ-873/22-2-12 σας και λαμβάνοντας υπόψη τα σχετικά Εγγρ-2341/13-1-12 και Εγγρ-6193/14-2-12, σας γνωρίζουμε ότι με συστηματική ερμηνεία των οριζόμενων στην παρ.4 του Αρθ-1 του ΠΔ/4-11-11 προκύπτει ότι το τελευταίο εδάφιο της παρ.4 έχει εφαρμογή στα επικλινή οικόπεδα της υποπαρ.4β. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γενική Γραμματεία Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας Διεύθυνση ΟΚΚ Τμήμα Β Για το δεύτερο ερώτημά σου έχει ανοίξει θέμα εδώ και θα βρεις απάντηση. Επιγραμματικά αναφέρω ότι ισχύει αυτό που ξέρεις μέχρι σήμερα . Παραμένουν σε ισχύ τα υπάρχοντα ΦΕΚ και οι σχετικές αποφάσεις οριοθέτησης.
    2 points
  39. Version X6.3

    84.942 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  40. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    106.978 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  41. 2.499 downloads

    Τύποι κυκλοφοριακών συνδέσεων για πρατήρια και λοιπές εγκαταστάσεις συμφωνα με το Π.Δ. 118/2006 (ΦΕΚ 119Α' / 16 Ιούν 2006) σε μορφή dwg και pdf.
    2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 60 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.