Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 04/08/2025 σε όλες τις περιοχές
-
1. Στα διαγράμματα των ΟΑ απαιτείται δήλωση 651/77 (δες τα πρότυπα) 2. Βεβαίως και μπορεί να υπάρξει σύσταση οριζοντίων χωρίς άδεια (π.χ. διαθήκη σε αδόμητο οικόπεδο) 3. Κανένα διάγραμμα (όσο καινούριο κι αν είναι) δεν είναι θέσφατο. Αυτός που υπογράφει το νέο, οφείλει να ελέγχει τα πάντα. Αλλιώς, παίζει κορώνα-γράμματα το μέλλον του. 4. Είναι προφανές το γιατί απαιτείται νέο διάγραμμα με δήλωση 651/77. Διότι, κάθε φορά, πρέπει να αποδεικνύεται η οικοδομησιμότητα του οικοπέδου ώστε να έχει νόημα η σύσταση. Γενική παρατήρηση: Μην εμπιστεύεσαι δουλειά άλλου συναδέλφου (όσο αξιόπιστος και να είναι) αν δεν κάνεις το δικό σου έλεγχο3 points
-
Ο κύριος του δουλεύοντος ακινήτου υπόκειται σε περιορισμό χρήσης επί της εδαφικής λωρίδας. Δηλαδή, αν δεν υπήρχε η δουλεία θα μπορούσε να το φράξει. Τώρα δεν μπορεί, καθώς πρέπει να αφήνει ανοιχτό το χώρο να περνάει ο όμορος. Η φύτευση δεν ενοχλεί αν δεν παρεμποδίζει. Αν δηλαδή η δουλεία είναι σκέτο χώμα, τι ακριβώς να εμποδίσει η προσμέτρηση; Αν όμως πας και βάλεις 10 δέντρα και δεν μπορεί να περνάει, εκεί υπάρχει θέμα.3 points
-
Καλημέρα συνάδελφοι! Θέλω να εκφράσω την απορία μου, για το τι σημαίνει "διάνοιξη" σε οδό αγροκτήματος διανομής. Αφού, εκ φύσεως, πρόκειται για χωματόδρομους, που προορισμός τους συνήθως είναι να μείνουν για πάντα χωματόδρομοι. Και τι έγινε αν έχουν φυτρώσει πχ χόρτα και θάμνοι? Προσωπικά θα το έψαχνα παραπάνω μόνο αν εντόπιζα κάποια κατάληψη του δρόμου της διανομής από κατασκευές ανθρώπου (κτίσματα, τοιχία κλπ). Γενικά από όσο ξέρω στα εκτός σχεδίου ακίνητα δεν προκύπτει ανάγκη "διάνοιξης οδού" όπως στα εντός σχεδίου, όπως είπε εύστοχα και ο nbr. Φανταστείτε ότι εκδίδονται άδειες και σε γήπεδα με πρόσωπο σε μονοπάτια προ του 23.3 points
-
3 points
-
Οι κυρωμενοι δρομοι διανομης εγιναν με βουληση του Δημοσιου. Για την περιπτωση σου θα δεις στον τιτλο σου τα ορια του ακινητου σου, με τι συνορευει, και το κτηματολογιο. Δες και τον ν. 4235/14 αρθρο 37 για τους μη διανοιχθεντες δρομους διανομης.3 points
-
Καλησπέρα, αν κατάλαβα καλά θες να φτιάξεις κάτι σαν μπαζωμένο εξώστη ή περιτοίχιση τμήματος του προκηπίου; Αυτό δεν γίνεται προφανώς με ΕΕΔΜΚ και θέλει και κανονική άδεια, ενώ μπορεί να μην γίνεται κιόλας (πχ. αν η άδεια είναι σχετικά καινούργια και υπάρχει έλεγχος φύτευσης). Εφόσον θα τροποποιηθούν μελέτες χρειάζεται να υποβληθούν νέες, άρα μιλάμε για ύδρευση, αποχ/ση, ηλεκτρικά και ότι γενικά αλλάζει. Τα ηλεκτρολογικά τα υπόγραφει συν/φος κατάλληλος ειδικότητας (πχ. ΜΜ/ΗΜ).3 points
-
Άρα, κατά τη στιγμή της σύστασης δεν επιτρεπόταν (πολεοδομικά) η ανέγερση επί πλέον ορόφου. Πέραν του ότι αποκλειόταν ΚΑΙ νομικά διότι δεν υπήρχε διαθέσιμο ποσοστό συνιδιοκτησίας. Αν λοιπόν η σύσταση τα γράφει όπως τα λες, θα έπρεπε να αναφέρει και τα μελλοντικά ποσοστά. Αλλιώς, είναι άκυρη. Κι επειδή αφιερώσαμε πολύ χρόνο προσπαθώντας να σου εξηγήσουμε τα αυτονόητα, κάνε ό,τι νομίζεις...2 points
-
@tromoskaifobos Kάθε κριτήριο το εξετάζεις αυτοτελώς. Π.χ η αυθαίρετη κατασκευή στο δώμα πληροί το κριτήριο φορτίου <20% τελείωσε. Πας στο άλλο κριτήριο του υπογείου. Έχεις το 75% περιμέτρου με τοιχία. Ξεμπέρδεψες. Μπορεί βεβαίως στο κριτήριο φορτίων να συνυπολογίσεις και άλλες κατασκευές στο κτίριο αν χρειάζεται.2 points
-
Ποιας βιομηχανίας είναι; (συνήθως στο πλάι έχουν τα αρχικά της π.χ SD=Σιδενορ) Το πρόβλημα είναι μήπως όλη η παρτίδα είναι ετσι .Στη θέση σου θα επικοινωνούσα με την εταιρεία και ταυτόχρονα θα έπαιρνα δείγματα για έλεγχο σε κατάλληλο εργαστήριο.Επίσης βλέπω στα άλλα σίδερα σκουριά πολύ έντονη (σκούρο χρώμα που δείχνει διάβρωση σε αρκετό και ανεπίτρεπτο βαθμό ) που δείχνει ή ότι έμειναν πολύ καιρό ετσι ή ετσι θα είχε ο προμηθευτής..Στη θέση σου θα τα ξήλωνα όλα.2 points
-
2 points
-
2 points
-
Εγώ, πριν κάποιες ημέρες, προσπάθησα να γράψω και μάλιστα με διάφορους τρόπους, ακριβώς αυτό που εννοείς και εσύ στην ανάρτησή σου. Αν κάποιος ήταν -είναι έστω και λίιιιγο ..... "χωραφάς" δεν θα αντιμετώπιζε με τέτοια φοβικότητα το παραπάνω χωράφι (γήπεδο- κληροτεμάχιο) Το χαντάκωσε το χωράφι !! Υ.γρ. Αυτό που έγραψα παραπάνω, πως οι συνάδελφοι θα πρέπει, κάποια φορά, όταν πρόκειται να ασχοληθούν με ένα κληροτεμάχιο, να κάνουν οπωσδήποτε μία επίσκεψη σε κάποια "τοπογραφική υπηρεσία" και να ανοίξουν τον φάκελο της διανομής, το εννοώ και το προτείνω. Την διανομή την αντιμετωπίζουμε πάντα σαν μία (καλή) μελέτη, με την αξία της, αν μάλιστα αναλογιστούμε πως οι διανομές αρχίζουν κάπου το 1930!!!2 points
-
2 points
-
Οι αρχιτέκτονες μπορεί να σχεδιάζουν οτι θέλουν, το θέμα είναι αν αυτό υλοποιείται με ασφάλεια. Πρέπει κάποιες φορές να λέμε οτι κάποια πράγματα απλά δεν γίνονται. Τα υπόλοιπα είναι για κουβέντα. Υ.Γ. Σε μια τέτοια κατασκευή δεν θα έπρεπε να προβληματίζει το κόστος του ξυλοτύπου.2 points
-
Βασική αρχή του φόρουμ (αλλά και της επαγγελματικής δεοντολογίας) είναι να μην εμπλεκόμσατε σε εν εξελίξει έργο άλλου συναδέλφου Συνεπώς, τα όποια ερωτήματα ή προβλήματα θα τα λύσει ο μηχανικός σου2 points
-
@amadeus2000 650, η τιμή αλλάζει όμως αν βλέπεις σε άλλες οδούς (από ότι λες δεν ισχύει κάτι τέτοιο όμως).2 points
-
Εγώ για πάνω από 30 χρόνια ασχολήθηκα με την εκπόνηση πολλών ειδών μελετών. Σαν γραφείο κάναμε, για τις ανάγκες μιας εκδήλωσης ενδιαφέροντος, αρκετές τέτοιες συνεργασίες συνήθως με μικρά πτυχία όπως το Α' τάξης. Ποτέ μα ποτέ δεν μου πέρασε η ιδέα πως ένα πτυχίο ενοικιάζεται με ... 50 Ε.! Η πιάτσα εδώ στην Θεσσαλονίκη, όταν εγώ ήμουν ενεργός, δούλευε με ποσοστά. Νομίζω πως η συμμετοχή σε μελέτη, που θα την κάνουν άλλοι, με ένα καλό ποσοστό είναι η καλύτερη λύση. Απλά κάποιοι πιστεύουν πως, εκεί έξω, υπάρχουν αρκετοί νέοι και άπειροι συν., τους οποίους μπορούν να εκμεταλλεύονται.2 points
-
Στα "χαρτιά" ισχύει ότι είναι άρτιο και οικοδομήσιμο, στο πεδίο δεν ισχύει. Οπότε με τον τρόπο που σου προτείνω εστιάζεις την προσοχή του επόμενου πχ α) όταν και εάν και εφόσον πάει με το τοπογραφικό σου να βγάλει άδεια να βρεθεί λύση β)να πάει δικαστικά να διεκδικήσει κάτι με αυτό που γράφεις εσύ...μπορει να εχει γινει καταπατηση...μπορει χιλια 2. Η δήλωση σου έτσι και αλλιώς θα μεταφερθεί αυτούσια στο συμβόλαιο. Οπότε πιο είναι το πρόβλημα? Το να του "χαντακώσεις" το αγροτεμάχιο πάντως είναι λάθος. Και εμείς για το Πηλιο πχ στα (πρώην) εντός οικισμού γράφουμε ότι πρέπει να γνωμοδοτήσει η πολεοδομία ..εαν και εφόσον είναι και αυτό....με οδηγία.2 points
-
Δεν ήθελα να ξαναγράψω….. δικαιωμα σου να υπογράψεις… Οι δρόμοι παντως που σχεδιάστηκαν από την τ.υ. και με τις «τεχνικες» που εφάρμοζε τότε η υπηρεσία αυτή του υπουργείου γεωργιασ σε περιοχές με κλήρους η αναδασμούς, ειναι παραχωρημένοι (με παραχωρητήρια) στις κοινότητες και σαν τέτοιες θεωρούνται κοινόχρηστοι δρόμοι. Αυτό ενισχύεται σήμερα, όπως λες, από το ξεχωριστό ΚΑΕΚ που πήραν οι δρόμοι αυτοί από το Κτηματολόγιο. Και για να έχουμε καλό ‘ρώτημα: Ποιος πρέπει να διανοίξει κάποιον δρόμο σε περιοχή με κλήρο;;;; μηπως η κοινότητα ;;(για χωριά μιλάμε) για να «διαμορφωθεί» ο κάθε δρόμος (αν δεν υπάρχουν κάρα) θα πρέπει να ορισθει πρώτα στη σωστη του θέση , δηλαδή ο δρομοσ Πρώτα να πασσαλωθει. Ποιος θα πασσάλωσει; Η κοινότητα; Πως; ………………., διανοιγμένους δρόμους θελουμε σε περιοχές που υπάρχουν Ρ.Σ. η τελος Πάντων σε εντός σχέδιου περιοχές. Αυτό είναι σε άλλο θέμα. Και εγώ έχω γράψει για τέτοιους Δρόμους σε αυτές τις περιπτώσεις. Υγρ. Καλό θα ήταν όλοι οι νέοι συνάδελφοι να πάτε, μια φορά, σε μια οργανωμένη τ.υ. και να δείτε τον φάκελο ενος αγροκτήματος . Με ποιο τρόπο δίνονται, από τα βιβλία με τους κτηματολογικούς πίνακες , τα παραχωρητήρια των αγρών, κοινόχρηστων χωρών , ρέματα, χερσολειβαδα κλπ κλπ.. Καθως επίσης και ο τρόπος της σχεδίασης ενός κλήρου που έχει ήδη εφαρμοστεί εκεί έξω με τα τριγωνομετρικά του, τα ορόσημα του κλπ. Αν καποιοσ δεν έχει ψάξει σε μια τοπογραφική υπηρεσία τα στοιχεία ενός «κληροτεμαχιου», μέσα από τους φακέλους του αγροκτήματος, είναι νομίζω λίγο δύσκολο να καταλάβει τον μηχανισμό μιας τέτοιας μελέτης (γιατί είναι μελέτη).2 points
-
2 points
-
το γενικά "δεν ενοχλούν" δεν μπορεί να το ζήτησαν έτσι..... Μπορεί άλλον να ενοχλεί το χρώμα τους... Πέραν αυτού κατά κανόνα το ζητούμενο που πιστοποιεί Μηχανικός είναι πόσα ντεσιμπελ ήχο βγάζουν. Αυτό πρέπει να μετρηθεί με ειδικά όργανα ακριβείας που συνήθως είναι έργο των Μηχανολόγων που έχουν και την ειδικότητα και την ενασχόληση. Μη δώσεις βεβαίωση χωρίς σωστό όργανο διότι σε ενδεχόμενες Δικαστικές διαμάχες δικές τους θα έχεις ΕΣΥ το πρόβλημα.2 points
-
Ναι βάζουμε και Υπέρβαση Δόμησης κ.λπ. και βρίσκουμε τον συντελεστή συγκρίνοντας τα χιλιοστά που έχει ο συγκεκριμένος χώρος με τα αναλογούντα από τα συνολικά του ΣΔ του γεωτεμαχίου.2 points
-
@IoanSiou καλησπέρα, ο χάρτης της εφορίας το έχει ως οικισμός "Κάτω Αγ. Μάρκος" και η τιμή για εκτός ειναι 850.2 points
-
2 points
-
Το με αρ. πρωτ. ΔΤΕ/β/44541/18.11.2015 έγγραφο της Δ/νσης Τοπ/κών Εφαρμογών αφορά σε ένα τυφλό οικόπεδο στον Κορυδαλλό και δίνει την αρμοδιότητα έκδοσης ειδικών όρων δόμησης "στον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, σύμφωνα με την παρ. β της παρ. 9 του άρθρου 7 του Ν. 4067/12 (ΝΟΚ)". Επομένως το έγγραφο ορίζει απλά την αρμοδιότητα υπογραφής του εγγράφου και όχι κάτι που αφορά τον ιδιώτη μηχανικό.2 points
-
Καλησπέρα σας Σε νεοκλασικά κτίρια στη Χίο περιόδου γύρω στο 1910-1920 έχουμε παρατηρήσει χρήση προκατασκευασμένων στοιχείων ανά περίπου 50-55εκ. με τούβλα σε σχήμα θολίσκου και IPN 180. Ο χώρος πάνω από τα τούβλα γεμίζει τσιμέντο και δημιουργεί ένα σύμμεικτο δάπεδο με τελικό πάχος ~20εκ. Από κάτω έβαζαν σοβά για να μην οξειδώνονται τα IPN. Το σύστημα ονομάζεται: Σύμμεικτο δάπεδο σιδηροδοκών με θολίσκους πλινθοπλήρωσης.2 points
-
ΓΕΦΥΡΑ INGLIS Βάζω εδώ μια σημερινή ανακοίνωση του Συλλόγου μας, η οποία έχει μεγάλο ενδιαφέρον και για την εδώ κοινότητά μας ! ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΚΗΡΥΞΗΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ INGLIS (Λίγο πριν το ΚΣΝΜ και το ΦΕΚ) Γνωστοποιούμε σε χωριανούς και φίλους του χωριού μας, στην επιστημονική κοινότητα καθώς και, για πρώτη φορά, στην παγκόσμια κοινότητα ότι, οι παρακάτω φορείς : ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΕΛΑΤΟΒΡΥΣΙΤΩΝ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΑΤΟΒΡΥΣΗΣ «Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ» και η ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΕΛΑΤΟΒΡΥΣΗΣ, έχουν καταθέσει στο Υπουργείο Πολιτισμού (αρ. πρ. 212847/16.05.2024) συνολική πρόταση για κήρυξη ως μνημείο, διάσωση, αποκατάσταση και επανάχρηση μιας σημαντικότατης (και μοναδικής) μεταλλικής γέφυρας τύπου INGLIS. Η παλαιά (έως 110 ετών), φορητή και συναρμολογούμενη, μεταλλική γέφυρα βρίσκεται σήμερα εντός της χωρικής περιφέρειας της Τοπικής Κοινότητας Ελατόβρυσης, του Δήμου Ναυπακτίας, στις συντεταγμένες ΕΓΣΑ87: (Χ=322872, Υ=4282418), πάνω στην κοίτη του παραπόταμου Βοτσαῒτη του ποταμού Εύηνου και συγκεκριμένα σε απόσταση 100 μ. δυτικά και 300 μ. βόρεια από το σημερινό σημείο διάβασης (μέσω της κοίτης του παραπόταμου) του τμήματος ΕΛΑΤΟΒΡΥΣΗ - ΚΑΛΛΟΝΗ της 26ης Επαρχιακής Οδού της Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας. Η μεταλλική γέφυρα σώζεται σήμερα ολόκληρη, με μήκος 18,30 μ., είναι τοποθετημένη πάνω σε ακρόβαθρα λιθοδομής, σήμερα είναι σε αχρησία και παρουσιάζει εμφανή σημάδια ετοιμορροπίας του σκελετού της. Οι Σύλλογοι και η Κοινότητα του οικισμού Ελατόβρυσης της Ορεινής Ναυπακτίας, πραγματοποίησαν (από το 2016 μέχρι πρόσφατα) την έρευνα τεκμηρίωσης της φορητής αυτής κατασκευής, τα αποτελέσματα της οποίας θα αξιολογηθούν στις αμέσως επόμενες συνεδριάσεις του ΚΣΝΜ του ΥΠΠΟ για την κήρυξή της. Από την έρευνα προκύπτουν, μέχρι σήμερα, για τη γέφυρα τα εξής σημαντικά : • Αποτελείται κυρίως από μεταλλικά προκατασκευασμένα στοιχεία και εξαρτήματα, τα οποία συμπληρώθηκαν με ξύλινα στοιχεία και συναρμολογήθηκαν πάνω σε κατάλληλα ακρόβαθρα λιθοδομής. • Η γέφυρα είναι η δεύτερη έκδοση μιας σειράς φορητών γεφυρών οι οποίες σχεδιάστηκαν, αρχικά για στρατιωτική χρήση, κατά την περίοδο 1913-1920, από τον Βρετανό Μηχανικό sir C. E. Inglis, καθηγητή Μηχανικής, κοσμήτορα του King's College στο Cambridge και πρόεδρο του ICE. • Η σειρά αυτών των γεφυρών φέρει το όνομα του εφευρέτη της, ως «Γέφυρες Ίνγκλις» (Inglis Bridges), έχει από το 1914 και μετά διπλώματα ευρεσιτεχνίας σε πολλές χώρες (Βρετανία, ΗΠΑ, Καναδά, Γαλλία) και η εδώ σωζόμενη δεύτερη έκδοση της σειράς, η οποία σχεδιάστηκε το 1915, αναφέρεται ως «Γέφυρα Πυραμίδα - Βαρέως Τύπου» (Pyramid Bridge – Heavy Type). • Οι εκδόσεις της «Γέφυρας Πυραμίδας» (Ελαφρού και Βαρέως τύπου) της σειράς Inglis αποτελούν τις πρώτες φορητές - συναρμολογούμενες γέφυρες «ξηρού τύπου», σε αντιδιαστολή με τις υπάρχουσες μέχρι τότε «πλωτές» συναρμολογούμενες γέφυρες. • Η Πυραμίδα Ελαφρού Τύπου ήταν η πρώτη φορητή - συναρμολογούμενη πεζογέφυρα ενώ η Πυραμίδα Βαρέως Τύπου ήταν η πρώτη γέφυρα μεταφοράς φορτίων και διέλευσης οχημάτων. • Όλες οι γέφυρες της σειράς Inglis αποτελούν άριστες εφαρμογές των δικτυωμάτων Warren στη γεφυροποιία, με στόχο την απλότητα της κατασκευής σε συνδυασμό με τη δυσκαμψία και το μικρό βάρος (των επιμέρους εξαρτημάτων αλλά και συνολικά) σε μεγάλα ανοίγματα γεφύρωσης εμποδίων. • Ο σχεδιασμός και η κατασκευή των στοιχείων, της συγκεκριμένης σειράς γεφυρών, περιλαμβάνει τεχνολογία αιχμής της περιόδου κατασκευής τους (κράματα υλικού, μέθοδοι κατασκευής/σύνδεσης μελών, διαμόρφωση μελών, συνδυασμοί φόρτισης κατά τη συναρμολόγηση, δοκιμές υλικών κλπ.). • Η βελτιστοποίηση του τρόπου συναρμολόγησης, ειδικά της Γέφυρας Πυραμίδας, εδραίωσε τα κύρια συγκριτικά πλεονεκτήματα του τύπου αυτού που ήταν η ταχύτατη συναρμολόγηση, με τα ελάχιστα μέσα, σε ακραία δύσκολες συνθήκες μάχης (σε στρατιωτική χρήση) ή τοπογραφίας εδάφους (σε πολιτική χρήση). • Οι βρετανικές μεταλλουργικές βιομηχανίες που παρήγαγαν τα μέλη και εξαρτήματα των Γεφυρών Πυραμίδας στην εποχή του Πρώτου Παγκοσμίου πολέμου, συνέχισαν την παραγωγή τους στα πρώτα χρόνια του μεσοπολέμου. Βασιζόμενες στα ήδη διαπιστωμένα πλεονεκτήματα του τύπου αυτού και με εμπορικό πλέον στόχο την ικανοποίηση αναγκών επικοινωνίας δύσβατων και απομονωμένων περιοχών, προμήθευσαν αρκετές χώρες με άγνωστο, μέχρι στιγμής, αριθμό συνόλων εξαρτημάτων. • Στην Ελλάδα ήδη τεκμηριώνεται η ύπαρξη τουλάχιστον 7-9 σημείων συναρμολόγησης της Γέφυρας Πυραμίδας Βαρέως Τύπου. Τα πέντε (5) από αυτά ήταν πάνω στην κοίτη ή μέσα στη λεκάνη απορροής του ποταμού Εύηνου, που διασχίζει την Ορεινή Ναυπακτία, μια κατ’ εξοχήν δύσβατη και απομονωμένη περιοχή της χώρας με έντονα ανάγλυφο έδαφος. • Όλες οι Γέφυρες Πυραμίδες της Ορεινής Ναυπακτίας τοποθετήθηκαν σε καιρό ειρήνης, μεταξύ των ετών 1920-1958, πάνω σε ημιονικές οδούς επικοινωνίας μεταξύ χωριών της περιοχής, με σκοπό να εξυπηρετήσουν τις καθημερινές χρήσεις μεταφοράς προσώπων, υποζυγίων και φορτίων σε μια εποχή κατά την οποία κάρα ή οχήματα δεν υπήρχαν στην περιοχή αυτή. • Το έτος 1957, στα πλαίσια δημόσιου έργου, πιθανόν με αφορμή τον καθορισμό της 26ης Επαρχιακής Οδού του νομού Αιτωλ/νίας (ΦΕΚ 47Α/08.02.1956), συναρμολογήθηκε, προτελευταία στην Ορεινή Ναυπακτία, η Γέφυρα Πυραμίδα μεταξύ Ελατόβρυσης - Καλλονής. Τα στοιχεία και τα εξαρτήματα αυτής, καθώς και της τελευταίας συναρμολογηθείσας (το 1958) γέφυρας μεταξύ Ελατόβρυσης – Δενδροχωρίου, φαίνεται ότι προήλθαν από τη μοναδική αποσυναρμολόγηση Γέφυρας Πυραμίδας που τεκμηριώνεται στην Ορεινή Ναυπακτία και έγινε στο Βαλτσόρεμα Αχλαδόκαστρου το έτος 1954. • Η Γέφυρα Πυραμίδα Ελατόβρυσης - Καλλονής, μετά την καταστροφή ή παράσυρση όλων των άλλων τεκμηριωμένων περιπτώσεων της Ορεινής Ναυπακτίας και του ελληνικού χώρου, αποτελεί το τελευταίο και ακέραιο δείγμα της αρχικής κατασκευής (περιόδου 1916-1924) της γέφυρας Πυραμίδας - Inglis βαρέως τύπου, στη χώρα μας αλλά και παγκοσμίως, όπως από τα μέχρι σήμερα υπάρχοντα τεκμήρια προκύπτει. Από τα παραπάνω συνοπτικά, καθώς και από τη συνημμένη έκθεση τεκμηρίωσης, προκύπτει ότι : Η φορητή γέφυρα Ελατόβρυσης - Καλλονής αποτελεί το μοναδικό παγκοσμίως σωζόμενο ακέραιο δείγμα της αρχικής κατασκευής (1915+) της Γέφυρας Πυραμίδας Inglis – Βαρέως Τύπου (Inglis Pyramid Bridge – Heavy or Second Type) και ταυτόχρονα σημαντικότατη μαρτυρία της επιστημονικής - τεχνολογικής εξέλιξης της στρατιωτικής - πολιτικής γεφυροποιίας καθώς και της κοινωνικοοικονομικής εξέλιξης - ιστορίας της κατ’ εξοχήν φυσικά απομονωμένης και δύσβατης περιοχής της Ορεινής Ναυπακτίας του νομού Αιτωλοακαρνανίας. Για τους παραπάνω λόγους, προτείνονται στο Υπουργείο Πολιτισμού τα εξής : • Κήρυξη της φορητής γέφυρας ως μνημείο σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.4858/2021, • Διάσωση της επικινδύνως ετοιμόρροπης γέφυρας (σύμφωνα με τα στοιχεία Απριλίου 2024), • Αποκατάσταση των στοιχείων της γέφυρας με επανασυναρμολόγηση σε παραπλήσια – προσβάσιμη θέση και • Επανάχρηση για τη βιωματική ανάδειξη της γέφυρας, με την προτεινόμενη στο τεύχος της τεκμηρίωσης μέθοδο. Η έκθεση τεκμηρίωσης και σχετικό υλικό για τη μεταλλική γέφυρα βρίσκονται εδώ : https://1drv.ms/f/s!ApzykQUZCNhAmo1raZiga05l3AmTJg?e=hxzPFk Ναύπακτος, 19.03.2025 ΓΕΦΥΡΕΣ ΤΥΠΟΥ INGLIS_V4.pdf2 points
-
2 points
-
για μεταβιβάσεις είτε για νέα ΟΑ επιπλέον χρειάζεται ΚΗΔ.. οπότε αν δεν υπάρχει πρόσφατο τοπογραφικό θα πρέπει να ξανακάνεις ένα..εκτός αν εμπιστεύεσαι τις μετρήσεις του άλλου συναδέλφου (ΝΟΤ). Οποτε νομίζω αυτο απαντάει σε ολα σου τα ερωτήματα περι χρησιμοποίησης ή μη παλαιού τοπογραφικού.1 point
-
Απόσπασμα Άρθρο 84 §6 του ΓΟΚ 73: "Εξώσται ανοικτοί εντός αιθουσών. Εξώσται ανοικτοί εντός υψηλών αιθουσών συγκεντρώσεως του κοινού δι' αναψυχήν ή εργασίαν (π.χ. κέντρα συγκεντρώσεως του κοινού, καταστήματα πωλήσεως, κτίρια τραπεζών και παρόμοιοι χώροι) επιτρέπονται εφ' όσον δεν καλύπτουν πλέον του ημίσεως της εκτάσεως της αιθούσης και εφ' όσον η κατασκευή και η διάταξις αυτών ανταποκρίνεται εις την χρήσιν των μόνον ως παραρτημάτων των εν λόγω αιθουσών και ουχί εις άλλην αυτοτελή χρήσιν. Η προσπέλασις προς τον ανοικτόν εξώστην επιτρέπεται μόνον δια κλίμακος κειμένης απαραιτήτως εντός του χώρου του καταστήματος ή της αιθούσης εις τον οποίον ευρίσκεται ο ανοικτός εξώστης. Οι ανωτέρω εξώσται δεν λογίζονται ως όροφοι και δεν περιλαμβάνονται εις τον συντελεστήν δομήσεως του οικοπέδου". Δηλαδή, ο χώρος αυτός (πατάρι) είχε μεν την ίδια χρήση με τη χρήση που είχε το κατάστημα κ.λπ., (προφανώς δεν υπήρχε τότε ο διαχωρισμός σε κύρια και βοηθητική της κύριας χρήση), αλλά ήταν ένα "δωράκι", που για να το αξιοποιήσεις σήμερα θα το πληρώσεις!!! Θέλεις δεν θέλεις!!!!1 point
-
Αν τα φωτοβολταϊκά δεν συμμετέχουν στην κάλυψη των αναγκών του ακινήτου τότε δεν λαμβάνονται υπόψιν στο ΠΕΑ…1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Κλειστή στέρνα-δωμάτιο; Και από πάνω της προ του 1955 όροφος; Σίγουρα ήταν στέρνα και όχι κανένα κελάρι, αποθήκη, με καταπακτή; Επίσης λες ότι ισόγειος χώρος έγινε από ΒΧ σε ΚΧ, αλλά παραμένει κατοικία. Δεν έχεις απαραίτητα αλλαγή χρήσης ή ΥΔ. Γιατί δεν είναι υπόγειο. Τι έχουν κάνει; Ανοίξανε πόρτες και παράθυρα; Και αν ήταν στέρνα που έχει καταργηθεί, έχεις μείωση φορτίων έτσι κι αλλιώς (τον όγκο νερού που δεν υπάρχει εντός της).1 point
-
Υπο τους ορους του αρθρου 98, ναι, μπορει. Αλλα, ηδη αμφισβητειται στα δικαστηρια η νομιμοτητα αυτης της "επεκτασης" και περιμενουμε αποφαση απο την Ολομελεια του ΣτΕ. https://nomosphysis.org.gr/22820/ste-91-2024-syntagmatikotita-i-mi-tis-diataksis-peri-taktopoiisis-aythaireton-kataskeyon-se-koinoxristoys-xoroys-polykatoikion/?st=91/20241 point
-
Η 4.2 (στην οποία αναφέρεται η 4.3) κάνει γενική αναφορά. Η παρ. 7 αφορά συγκεκριμένα σε κλιμακοστάσια. Στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά αναφέρεται το άρθρο 11 (αυτό που γράφεις στην αρχική σου ανάρτηση). Αν εξακολουθείς να αμφιβάλλεις, δεν έχεις παρά να ρωτήσεις την Υ.ΔΟΜ.1 point
-
1. Το άρθρο 11 (στο σύνολό του) αναφέρεται μόνο στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των κλιμάκων 2. Για το φωτισμό-αερισμό τους εφαρμόζονται τα άρθρα 20 & 21. Συγκεκριμένα, για το φωτισμό κλιμακοστασίου ισχύει η παρ. 7 του άρθρου 20 και για τον αερισμό η παρ. 7 του άρθρου 21 Συνεπώς, θα πρέπει να εφαμόζουμε τη νομοθεσία όπως ακριβώς ισχύει...1 point
-
Ωραία. Εξετάζεται εδώ ένα χωράφι (γηπεδο) σε περιοχή που είναι απο κλήρο της Τ. Υ. Σ’ αυτό το χωράφι δεν πήγε ποτε κανείς , έστω και με ένα καρο για να πατηθεί ο δρόμος;; Ένας δρόμος, που δίνεται με τον σχεδιασμό ενός κλήρου , παραμένει για πάντα δρόμος. Αυτός είναι πάντα το προϊόν των υπολογισμών των συντεταγμένων των ορόσημων!! Στους υπολογισμούς που κάνουμε πρώτα σχεδιάζονται οι δρόμοι και μετά τα κλήρο -τεμάχια. Νομίζω και ο Δημήτρης μετά κατεβατά που παρουσίασε στην αρχή αυτό εννοούσε. Παντως αυτά που διαβάζω εδώ, σ’ αυτο το θέμα, σε ‘μένα ακούγονται ξένα. Δεν έχω να γράψω κάτι παραπάνω. καλες διακοπές.1 point
-
1 point
-
Αν κανένας από τους όμορους ιδιοκτήτες δεν έχει δηλώσει δικαιώματα ή δεν έχει κινήσει διαδικασία εξαγοράς, τότε ο δρόμος πιθανότατα διατηρεί τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του. Το σημαντικό είναι αν έχει γίνει αυτοψία από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας, ώστε να τεκμηριωθεί επίσημα η υφιστάμενη κατάσταση. Χωρίς τέτοια αυτοψία, δύσκολα μπορεί να προχωρήσει οποιαδήποτε διαδικασία αλλαγής χρήσης ή εξαγοράς.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Προαιρετικά μπορείς να το αναφέρεις ως ιστορικό του ακινήτου (και ίσως σαν μια ακόμη απόδειξη της παλαιότητας του προς υπαγωγή κτίσματος).1 point
-
Δεν εννοούσα το νόμο και στα δύο ... Να ερμηνεύουμε τον νόμο (εκ των πραγμάτων πλέον ο νομοθέτης είναι αγράμματος και δεν δίνει ερμηνεία) και να διορθώνουμε τον εαυτό μας ή τα μέλη του συναφιού...1 point
-
Version X6.3
86.053 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
ΑΡΘΡΟ 50 Ν 4495/17 ΠΑΡ 5 ΚΑΙ 6 5. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών και τυχόν αναθεωρήσεών τους, οι οποίες δεν είχαν λήξει την 1.3.2011, καθώς και άδειες που εκδόθηκαν μετά την ανωτέρω ημερομηνία και έως την 1.3.2012 σύμφωνα με τις διατάξεις του από 8.7.1993 προεδρικού διατάγματος (Δ΄795/13.7.1993), παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως τις 31.12.2020. 31.12.2024 Όπως προστέθηκε με την Παρ.3 Άρθρο 30 Νόμος 4513/2018 με ισχύ την 23/1/2018 Δες την εξέλιξη της παραγράφου 6. Η ισχύς των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και τυχόν αναθεωρήσεών τους, που εκδόθηκαν σύμφωνα με το από 8.7.1993 π.δ. (Δ΄ 795) είτε σύμφωνα με τον ν. 4030/2011 (Α΄ 249) κατά το χρονικό διάστημα από 1.3.2012 έως 31.12.2017, παρατείνεται από την ημερομηνία λήξης τους έως 31.12.2021. 31.12.20241 point
-
Μάλιστα ... όντως ισχύει !!! Η ουσία είναι οτι και τα ΤΕΙ γίνανε ΑΤΕΙ (με νόμο κάπου το 2006-2008 δεν θυμάμαι ακριβώς) χωρίς να υπάρχει το κατάλληλο υπόβαθρο γνώσεων ... και ο νοών νοείτω (Sorry απο τους συναδέλφους των ΤΕΙ)1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-