Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Περισσότερες από 100 επιχειρήσεις παροχής ενεργειακών υπηρεσιών έχουν εγγραφεί στο μητρώο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και διεκδικούν μερίδιο από την «πίτα» των επενδύσεων ενεργειακής εξοικονόμησης σε κτίρια η οποία τα επόμενα χρόνια αναμένεται να φθάσει σε αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ. Αν και η εγγραφή στο μητρώο είναι προαιρετική, σε αυτό έχουν ενταχθεί μεγάλες ενεργειακές και κατασκευαστικές εταιρείες που προσδοκούν την εντονότερη ανάπτυξη του θεσμού των ενεργειακών υπηρεσιών. Δηλαδή του σχήματος μέσω του οποίου η εταιρεία παροχής ενεργειακών υπηρεσιών αναλαμβάνει την χρηματοδότηση και υλοποίηση των επενδύσεων εξοικονόμησης ενέργειας και αποζημιώνεται από το όφελος που προκύπτει από την μείωση του ύψους των λογαριασμών λόγω της επίτευξης ενεργειακής εξοικονόμησης. Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία (ΦΕΚ 2672 Β’, 6/7/2018) οι Ενεργειακές Υπηρεσίες αφορούν σε: α) τοποθέτηση, αντικατάσταση, αναβάθμιση, συντήρηση, λειτουργία ή/και ρύθμιση παραμέτρων λειτουργίας ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, φωτισμού και μεταφορικών μέσων, β) ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού κελύφους, γ) εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων ελέγχου και διαχείρισης ενέργειας, δ) εγκατάσταση, αντικατάσταση, αναβάθμιση, συντήρηση, λειτουργία ή/και ρύθμιση ενεργειακά αποδοτικών συστημάτων παραγωγής ενέργειας και συστημάτων ΑΠΕ. Εκτός από τη λίστα των εταιρειών που έχουν ενταχθεί στο μητρώο, στην ιστοσελίδα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (escoregistry.gr) έχουν αναρτηθεί και δύο πρότυπα συμβάσεων ενεργειακής απόδοσης, που υπογράφονται μεταξύ των δυο πλευρών. Σύμφωνα με τη μία επιλογή (σύμβαση διαμοιραζόμενου οφέλους) η Επιχείρηση Ενεργειακών Υπηρεσιών αποζημιώνεται εισπράττοντας ένα ποσοστό από το όφελος που προκύπτει από τη μείωση της ενεργειακής δαπάνης. Σύμφωνα με τη δεύτερη (σύμβαση εγγυημένης απόδοσης), συμφωνείται εκ των προτέρων το τίμημα και καταβάλλεται σταδιακά. Το ΥΠΕΝ δημοσίευσε πρόσφατα Οδικό Χάρτη για την εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, σύμφωνα με τον οποίο το πλαίσιο λειτουργίας των υφιστάμενων προγραμμάτων θα βελτιωθεί αποσκοπώντας, ενδεικτικά, στην αύξηση των δυνητικά ωφελούμενων, στην προώθηση των αποδοτικότερων από πλευράς κόστους και αποτελέσματος παρεμβάσεων, σε πιο ενεργή συμμετοχή των εγχώριων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στη χρηματοδότηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων και στην προώθηση της πρωτοπορίας στην εγχώρια κατασκευαστική και μεταποιητική βιομηχανία. Αναφέρεται ακόμη ότι : “Τα επιτυχημένα χρηματοδοτικά προγράμματα βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας των κτιρίων κατοικίας θα συνεχιστούν, ενώ θα τροποποιηθούν κατάλληλα ώστε να στοχεύσουν αποτελεσματικότερα στην υποστήριξη των οικονομικά ευπαθών και ενεργειακά ευάλωτων νοικοκυριών. Έμφαση δίνεται στην προσαρμογή και βελτίωση του υφιστάμενου χρηματοδοτικού μοντέλου αποσκοπώντας στην αύξηση των υφιστάμενων επιπέδων μόχλευσης από τους ωφελούμενους. Ταυτόχρονα, στόχος είναι να διερευνηθεί η δυνατότητα βελτίωσης του πλαισίου των φοροαπαλλαγών στα νοικοκυριά, με σκοπό τη στήριξη των απαιτούμενων επεμβάσεων ενεργειακής ανακαίνισης με εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης”. Η ΡΑΑΕΥ ανακοίνωσε τον Απρίλιο τη λειτουργία νέου ψηφιακού εργαλείου με την ονομασία ΒΕΕΜ (Building Energy Efficiency Marketplace), το οποίο φιλοδοξεί να φέρει σε επαφή Καταναλωτές με Παρόχους Ενεργειακών Υπηρεσιών για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών ή κτιρίων του τριτογενούς τομέα. Όμως μέχρι στιγμής δεν έχουν εγγραφεί προμηθευτές σε αυτήν. O Κατάλογος εγγεγραμμένων επιχειρήσεων. View full είδηση
  3. Περισσότερες από 100 επιχειρήσεις παροχής ενεργειακών υπηρεσιών έχουν εγγραφεί στο μητρώο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και διεκδικούν μερίδιο από την «πίτα» των επενδύσεων ενεργειακής εξοικονόμησης σε κτίρια η οποία τα επόμενα χρόνια αναμένεται να φθάσει σε αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ. Αν και η εγγραφή στο μητρώο είναι προαιρετική, σε αυτό έχουν ενταχθεί μεγάλες ενεργειακές και κατασκευαστικές εταιρείες που προσδοκούν την εντονότερη ανάπτυξη του θεσμού των ενεργειακών υπηρεσιών. Δηλαδή του σχήματος μέσω του οποίου η εταιρεία παροχής ενεργειακών υπηρεσιών αναλαμβάνει την χρηματοδότηση και υλοποίηση των επενδύσεων εξοικονόμησης ενέργειας και αποζημιώνεται από το όφελος που προκύπτει από την μείωση του ύψους των λογαριασμών λόγω της επίτευξης ενεργειακής εξοικονόμησης. Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία (ΦΕΚ 2672 Β’, 6/7/2018) οι Ενεργειακές Υπηρεσίες αφορούν σε: α) τοποθέτηση, αντικατάσταση, αναβάθμιση, συντήρηση, λειτουργία ή/και ρύθμιση παραμέτρων λειτουργίας ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, φωτισμού και μεταφορικών μέσων, β) ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού κελύφους, γ) εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων ελέγχου και διαχείρισης ενέργειας, δ) εγκατάσταση, αντικατάσταση, αναβάθμιση, συντήρηση, λειτουργία ή/και ρύθμιση ενεργειακά αποδοτικών συστημάτων παραγωγής ενέργειας και συστημάτων ΑΠΕ. Εκτός από τη λίστα των εταιρειών που έχουν ενταχθεί στο μητρώο, στην ιστοσελίδα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (escoregistry.gr) έχουν αναρτηθεί και δύο πρότυπα συμβάσεων ενεργειακής απόδοσης, που υπογράφονται μεταξύ των δυο πλευρών. Σύμφωνα με τη μία επιλογή (σύμβαση διαμοιραζόμενου οφέλους) η Επιχείρηση Ενεργειακών Υπηρεσιών αποζημιώνεται εισπράττοντας ένα ποσοστό από το όφελος που προκύπτει από τη μείωση της ενεργειακής δαπάνης. Σύμφωνα με τη δεύτερη (σύμβαση εγγυημένης απόδοσης), συμφωνείται εκ των προτέρων το τίμημα και καταβάλλεται σταδιακά. Το ΥΠΕΝ δημοσίευσε πρόσφατα Οδικό Χάρτη για την εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, σύμφωνα με τον οποίο το πλαίσιο λειτουργίας των υφιστάμενων προγραμμάτων θα βελτιωθεί αποσκοπώντας, ενδεικτικά, στην αύξηση των δυνητικά ωφελούμενων, στην προώθηση των αποδοτικότερων από πλευράς κόστους και αποτελέσματος παρεμβάσεων, σε πιο ενεργή συμμετοχή των εγχώριων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στη χρηματοδότηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων και στην προώθηση της πρωτοπορίας στην εγχώρια κατασκευαστική και μεταποιητική βιομηχανία. Αναφέρεται ακόμη ότι : “Τα επιτυχημένα χρηματοδοτικά προγράμματα βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας των κτιρίων κατοικίας θα συνεχιστούν, ενώ θα τροποποιηθούν κατάλληλα ώστε να στοχεύσουν αποτελεσματικότερα στην υποστήριξη των οικονομικά ευπαθών και ενεργειακά ευάλωτων νοικοκυριών. Έμφαση δίνεται στην προσαρμογή και βελτίωση του υφιστάμενου χρηματοδοτικού μοντέλου αποσκοπώντας στην αύξηση των υφιστάμενων επιπέδων μόχλευσης από τους ωφελούμενους. Ταυτόχρονα, στόχος είναι να διερευνηθεί η δυνατότητα βελτίωσης του πλαισίου των φοροαπαλλαγών στα νοικοκυριά, με σκοπό τη στήριξη των απαιτούμενων επεμβάσεων ενεργειακής ανακαίνισης με εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης”. Η ΡΑΑΕΥ ανακοίνωσε τον Απρίλιο τη λειτουργία νέου ψηφιακού εργαλείου με την ονομασία ΒΕΕΜ (Building Energy Efficiency Marketplace), το οποίο φιλοδοξεί να φέρει σε επαφή Καταναλωτές με Παρόχους Ενεργειακών Υπηρεσιών για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών ή κτιρίων του τριτογενούς τομέα. Όμως μέχρι στιγμής δεν έχουν εγγραφεί προμηθευτές σε αυτήν. O Κατάλογος εγγεγραμμένων επιχειρήσεων.
  4. Μεγάλη σύγχυση επικρατεί στους περισσότερους πολίτες για το τι είναι αιγιαλός, τι παλαιός αιγιαλός και τι παραλία, καθώς και πώς καθορίζονται. Αυτό συμβαίνει γιατί από το 2001 με διάφορους νόμους έχουν γίνει αλλαγές στο νομικό καθεστώς που τα διέπει. Διαχρονικά, η παραλία και ο αιγιαλός οριοθετούνται κατά περίπτωση από μια επιτροπή, η οποία αποτελείται από μέλη της Κτηματικής Υπηρεσίας και άλλων υπηρεσιών του Δημοσίου. Σύμφωνα με νόμο του 2019 (Ν. 4607/2019), αυτή η υπηρεσία είχε τη δυνατότητα να οριοθετήσει και παραλίες με πλάτος μικρότερο των 30 μέτρων, εξαιτίας ιδιαίτερων γεωμορφολογικών στοιχείων και χαρακτηριστικών του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος της περιοχής. Το 2024 συντελείται μία αλλαγή με τον νόμο 5092/2024 (αρθ. 3) και αφαιρείται η πρόβλεψη για το ελάχιστο πλάτος των 30 μέτρων της παραλίας ενώ διατηρείται το απώτατο όριο των 50 μέτρων. Τι ισχύει σήμερα για τον αιγιαλό και την παραλία; Η παραλία και ο αιγιαλός, δηλαδή το όριο της θάλασσας ορίζεται από τον ισχύοντα νόμο ως η ζώνη ξηράς που βρέχεται από τη θάλασσα κατά τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της και αποτελούν κοινόχρηστους χώρους που ανήκουν στη δημόσια κτήση. Σε ποιον ανήκει ο αιγιαλός και η παραλία; Ο αιγιαλός και η παραλία είναι πράγµατα κοινόχρηστα και ανήκουν κατά κυριότητα στο Δημόσιο, το οποίο έχει υποχρέωση να τα προστατεύει και να τα διαχειρίζεται. Κύριος προορισμός τους είναι η ελεύθερη και ακώλυτη πρόσβαση του κοινού προς αυτά, καθώς και η επικοινωνία της ξηράς µε τη θάλασσα. Επιτρέπεται η παραχώρηση χρήσης αυτών, π.χ. για ιδιωτική χρήση από επιχειρήσεις κάτω από προϋποθέσεις. Ποιες εγκαταστάσεις επιτρέπονται στη ζώνη αιγιαλού και παραλίας; Απαγορεύεται η κατασκευή κτισµάτων και εν γένει η τοποθέτηση κατασκευασµάτων στον αιγιαλό και την παραλία. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται µόνο η εκτέλεση έργων για την επιδίωξη των σκοπών του κοινόχρηστου χαρακτήρα, καθώς και για τη διευκόλυνση πρόσβασης στους χώρους αυτούς ατόµων µε ειδικές ανάγκες (ΑµεΑ). Ποια η διαφορά μεταξύ αιγιαλού και παραλίας; Η παραλία όπως και ο αιγιαλός, όπως ήδη αναφέρθηκε, ανήκουν στην κατηγορία των κοινοχρήστων πραγμάτων, µε μόνη διαφορά ότι η παραλία δεν είναι δηµιούργηµα της φύσης όπως ο αιγιαλός, αλλά προϊόν πολιτειακής πράξης και δηµιουργείται µε διοικητική πράξη. Αυτό σημαίνει ότι η παραλία για να αποκτήσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα της και να περιέλθει στην κυριότητα του Ελληνικού ∆ηµοσίου είναι απαραίτητη η κίνηση και ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. Ποια είναι η ελάχιστη απόσταση δόμησης από τον αιγιαλό; Η ελάχιστη απόσταση δόμησης από τη γραμμή του αιγιαλού, ανάλογα με την θέση του ακινήτου, δηλαδή αν βρίσκεται εντός ή εκτός σχεδίου πόλης ή ορίων οικισμού, καθορίζεται από ένα πλέγμα πολεοδομικών διατάξεων και είναι: 50 μέτρα από τη γραμμή αιγιαλού για κτίρια τουριστικών καταλυμάτων και σύνθετα τουριστικά καταλύματα 30 μέτρα για τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες εντός σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων και μικτών τουριστικών καταλυμάτων μικρής κλίμακας, μη αμιγώς τουριστικές εγκαταστάσεις εντός Περιοχής Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (ΠΟΤΑ) καθώς και τις κατοικίες εντός οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων, ύψους μέχρι και 7,5 μέτρα (νόμοι 4179/2013 και 5092/2024) 30 μέτρα για κατοικίες εκτός σχεδίου και ορίων οικισμών 15 μέτρα για κατοικίες εντός οικισμών υφιστάμενων προ του 1923 15 μέτρα για κατοικίες εντός οικισμών με λιγότερους από 2.000 κατοίκους Εξαίρεση προβλέπεται από τον νόμο 4179/2013 (παρ. 4 αρθ. 5), σύμφωνα με τον οποίο «σε οργανωμένους υποδοχείς τουριστικών δραστηριοτήτων, σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα, καθώς και σε τουριστικά καταλύματα πέντε αστέρων, που διαθέτουν συνολικό πρόσωπο σε παραλία άνω των 100 μέτρων, επιτρέπεται, επί τμημάτων με συνολικό μήκος μέχρι το 20% του συνολικού επί παραλίας προσώπου, η εγκατάσταση χώρων εστίασης και αναψυχής, αποδυτηρίων, συγκροτημάτων υγιεινής, εγκαταστάσεων αθλοπαιδιών και παιδικών χαρών, μέγιστου ύψους 3,5 μέτρων μέχρι τη γραμμή παραλίας ή σε απόσταση 10 μέτρων τουλάχιστον από τη γραμμή αιγιαλού, εφόσον δεν έχει καθοριστεί παραλία». Σε περίπτωση σχεδίου πόλης η γραμμή παραλίας είναι συνήθως και η ρυμοτομική γραμμή. Σε περίπτωση που υπάρχει στην περιοχή Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε.) υφίστανται συνήθως μεγαλύτερες αποστάσεις. Ιδιοκτησιακά σε ποιόν ανήκει η έκταση μεταξύ γραμμής αιγιαλού και γραμμής παραλίας; Μετά τη χάραξη του ο αιγιαλός είναι κοινόχρηστος χώρος. Η ζώνη μεταξύ αιγιαλού και παραλίας, μπορεί να είναι ιδιωτική περιουσία που όμως βάση της νομοθεσίας απαλλοτριώνεται για λόγους δημόσιας ωφέλειας. Μεταβιβάζεται με το ακίνητο και η ζώνη παραλίας; Ναι μεταβιβάζεται με τις εξής προϋποθέσεις: 1) Να μην έχει συντελεστεί απαλλοτρίωση 2) Να μην έχει παραχωρηθεί σε Κοινή Χρήση με την έκδοση οικοδομικής άδειας στο ακίνητο 3) Να περιγράφεται στο τοπογραφικό που θα συνοδεύει το συμβόλαιο ως τμήμα ρυμοτομούμενο για το οποίο δεν έχει συνταχθεί πράξη αναλογισμού από τον αρμόδιο δήμο. 4) Το εμβαδό της ζώνης παραλίας αφαιρείται από την τελική ιδιοκτησία και δεν προσμετράται για την αρτιότητα και την οικοδομησιμότητα αυτής. Επιτρέπεται η τακτοποίηση αυθαιρέτων εντός ζώνης παραλίας; Ναι, μπορεί να γίνει τακτοποίηση αυθαιρέτου εντός της ζώνης παραλίας, αρκεί να κατασκευάστηκε το κτίσμα πριν τη δημοσίευση της χάραξης του αιγιαλού στην εφημερίδα της κυβερνήσεως. Τι ισχύει με τις περιφράξεις που κλείνουν την πρόσβαση στον αιγιαλό; Σύμφωνα με το άρθρο 23 του νόμου 1337/83, γνωστού ως νόμο Τρίτση, δεν επιτρέπονται οι περιφράξεις σε περιοχές εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων ή οικισμών προ του 1923 και σε ζώνη πλάτους 500 μ. από την ακτή ή την όχθη δημόσιων λιμνών (εκτός αν έχει οριστεί μεγαλύτερο πλάτος Ζ.Ο.Ε.). Πότε επιτρέπεται περίφραξη κατ’ εξαίρεση; Κατ’ εξαίρεση από τις διατάξεις της παραγράφου του άρθρου 23 του νόμου 1337/1983 επιτρέπονται οι περιφράξεις σε ζώνη πλάτους 500 μ. από την ακτή ή την όχθη δημόσιας λίμνης για την προστασία των εξής καλλιεργειών ή ειδικών χρήσεων: Ειδικών καλλιεργειών, που η περίφραξή τους είναι αναγκαία για την προστασία τους και την προστασία του κοινού από φυτοφάρμακα. Κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων γεωργικών, κτηνοτροφικών, αλιευτικών και λοιπών αγροτικών δραστηριοτήτων. Τουριστικών – Ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων. Βιομηχανικών εγκαταστάσεων. Χώρων και εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οικισμών Στρατιωτικές εγκαταστάσεις, βιολογικούς, αρχαιολογικούς χώρους, σχολεία, παιδικές κατασκηνώσεις, κλινικές, αθλητικές εγκαταστάσεις, οργανωμένες πλαζ, παιδότοπων, θέατρα κλπ. Οι περιφράξεις πρέπει να τοποθετούνται σε απόσταση 50 μ. από τη γραμμή αιγιαλού. Για τις ειδικές καλλιέργειες, επιτρέπεται η περίφραξή τους και σε απόσταση μικρότερη των 50 μ. όταν δεν παρεμποδίζεται η προσπέλαση του κοινού. Η περίφραξη των τουριστικών εγκαταστάσεων τοποθετείται σε απόσταση όχι μεγαλύτερη από 5 μ. γύρω από το περίγραμμα του κτιρίου ή γύρω από τα ακραία κτίσματα του συγκροτήματος των οικίσκων, όταν πρόκειται για διεσπαρμένα κτίρια. Για τα camping και τις κατασκηνώσεις οι περιφράξεις καθορίζονται κατά περίπτωση από τις πολεοδομικές υπηρεσίες, ύστερα από πρόταση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού. Τι είναι Παλαιός Αιγιαλός; Παλαιός αιγιαλός είναι η ζώνη ξηράς που προκύπτει από τη μετατόπιση της ακτογραμμής προς τη θάλασσα εξαιτίας προσχώσεων ή τεχνικών έργων, που μπορεί να συμπεριλαμβάνει ακόμα και μεγάλες παραλιακές εκτάσεις. Με τον νόμο 5092/2024, ο παλαιός αιγιαλός επανήλθε στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου. Όροι και περιορισμοί Στο σύνολο των περιοχών που ορίζονται από τις συντεταγμένες του Παραρτήματος Ι απαγορεύεται η παραχώρηση του δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας, καθώς και οποιαδήποτε άλλη δράση μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη μορφολογία τους και την ακεραιότητά τους ως προς τις οικολογικές τους λειτουργίες, και ιδίως: Τι είναι οι απάτητες παραλίες; Οι απάτητες παραλίες είναι παραλίες που προστατεύονται από διάφορες μορφές ανθρώπινης παρέμβασης, όπως η δόμηση, η ρύπανση και η εκμετάλλευση και αναφέρεται σε παραλίες που έχουν χαρακτηριστεί ως περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους ή βιοποικιλότητας και υπόκεινται σε ειδική προστασία από το κράτος. Σε αυτές απαγορεύονται: Η παρουσία μηχανοκίνητων οχημάτων, η διοργάνωση εκδηλώσεων με συμμετοχή περισσότερων από δέκα (10) άτομα, η μουσική ή η παραγωγή άλλων ήχων με χρήση συσκευής ηλεκτρικής αναπαραγωγής ή ενίσχυσης, για την άσκηση δραστηριοτήτων, η τοποθέτηση κινητών στοιχείων, όπως τραπεζοκαθισμάτων, ομπρελών, ξαπλωστρών κ.ά. η άσκηση δραστηριοτήτων που εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την αναψυχή του κοινού, για εκμίσθωση θαλάσσιων μέσων αναψυχής, λειτουργία αυτοκινούμενου ή ρυμουλκούμενου τροχήλατου αναψυκτήριου. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού, [email protected]
  5. Μεγάλη σύγχυση επικρατεί στους περισσότερους πολίτες για το τι είναι αιγιαλός, τι παλαιός αιγιαλός και τι παραλία, καθώς και πώς καθορίζονται. Αυτό συμβαίνει γιατί από το 2001 με διάφορους νόμους έχουν γίνει αλλαγές στο νομικό καθεστώς που τα διέπει. Διαχρονικά, η παραλία και ο αιγιαλός οριοθετούνται κατά περίπτωση από μια επιτροπή, η οποία αποτελείται από μέλη της Κτηματικής Υπηρεσίας και άλλων υπηρεσιών του Δημοσίου. Σύμφωνα με νόμο του 2019 (Ν. 4607/2019), αυτή η υπηρεσία είχε τη δυνατότητα να οριοθετήσει και παραλίες με πλάτος μικρότερο των 30 μέτρων, εξαιτίας ιδιαίτερων γεωμορφολογικών στοιχείων και χαρακτηριστικών του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος της περιοχής. Το 2024 συντελείται μία αλλαγή με τον νόμο 5092/2024 (αρθ. 3) και αφαιρείται η πρόβλεψη για το ελάχιστο πλάτος των 30 μέτρων της παραλίας ενώ διατηρείται το απώτατο όριο των 50 μέτρων. Τι ισχύει σήμερα για τον αιγιαλό και την παραλία; Η παραλία και ο αιγιαλός, δηλαδή το όριο της θάλασσας ορίζεται από τον ισχύοντα νόμο ως η ζώνη ξηράς που βρέχεται από τη θάλασσα κατά τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της και αποτελούν κοινόχρηστους χώρους που ανήκουν στη δημόσια κτήση. Σε ποιον ανήκει ο αιγιαλός και η παραλία; Ο αιγιαλός και η παραλία είναι πράγµατα κοινόχρηστα και ανήκουν κατά κυριότητα στο Δημόσιο, το οποίο έχει υποχρέωση να τα προστατεύει και να τα διαχειρίζεται. Κύριος προορισμός τους είναι η ελεύθερη και ακώλυτη πρόσβαση του κοινού προς αυτά, καθώς και η επικοινωνία της ξηράς µε τη θάλασσα. Επιτρέπεται η παραχώρηση χρήσης αυτών, π.χ. για ιδιωτική χρήση από επιχειρήσεις κάτω από προϋποθέσεις. Ποιες εγκαταστάσεις επιτρέπονται στη ζώνη αιγιαλού και παραλίας; Απαγορεύεται η κατασκευή κτισµάτων και εν γένει η τοποθέτηση κατασκευασµάτων στον αιγιαλό και την παραλία. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται µόνο η εκτέλεση έργων για την επιδίωξη των σκοπών του κοινόχρηστου χαρακτήρα, καθώς και για τη διευκόλυνση πρόσβασης στους χώρους αυτούς ατόµων µε ειδικές ανάγκες (ΑµεΑ). Ποια η διαφορά μεταξύ αιγιαλού και παραλίας; Η παραλία όπως και ο αιγιαλός, όπως ήδη αναφέρθηκε, ανήκουν στην κατηγορία των κοινοχρήστων πραγμάτων, µε μόνη διαφορά ότι η παραλία δεν είναι δηµιούργηµα της φύσης όπως ο αιγιαλός, αλλά προϊόν πολιτειακής πράξης και δηµιουργείται µε διοικητική πράξη. Αυτό σημαίνει ότι η παραλία για να αποκτήσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα της και να περιέλθει στην κυριότητα του Ελληνικού ∆ηµοσίου είναι απαραίτητη η κίνηση και ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. Ποια είναι η ελάχιστη απόσταση δόμησης από τον αιγιαλό; Η ελάχιστη απόσταση δόμησης από τη γραμμή του αιγιαλού, ανάλογα με την θέση του ακινήτου, δηλαδή αν βρίσκεται εντός ή εκτός σχεδίου πόλης ή ορίων οικισμού, καθορίζεται από ένα πλέγμα πολεοδομικών διατάξεων και είναι: 50 μέτρα από τη γραμμή αιγιαλού για κτίρια τουριστικών καταλυμάτων και σύνθετα τουριστικά καταλύματα 30 μέτρα για τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες εντός σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων και μικτών τουριστικών καταλυμάτων μικρής κλίμακας, μη αμιγώς τουριστικές εγκαταστάσεις εντός Περιοχής Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (ΠΟΤΑ) καθώς και τις κατοικίες εντός οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων, ύψους μέχρι και 7,5 μέτρα (νόμοι 4179/2013 και 5092/2024) 30 μέτρα για κατοικίες εκτός σχεδίου και ορίων οικισμών 15 μέτρα για κατοικίες εντός οικισμών υφιστάμενων προ του 1923 15 μέτρα για κατοικίες εντός οικισμών με λιγότερους από 2.000 κατοίκους Εξαίρεση προβλέπεται από τον νόμο 4179/2013 (παρ. 4 αρθ. 5), σύμφωνα με τον οποίο «σε οργανωμένους υποδοχείς τουριστικών δραστηριοτήτων, σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα, καθώς και σε τουριστικά καταλύματα πέντε αστέρων, που διαθέτουν συνολικό πρόσωπο σε παραλία άνω των 100 μέτρων, επιτρέπεται, επί τμημάτων με συνολικό μήκος μέχρι το 20% του συνολικού επί παραλίας προσώπου, η εγκατάσταση χώρων εστίασης και αναψυχής, αποδυτηρίων, συγκροτημάτων υγιεινής, εγκαταστάσεων αθλοπαιδιών και παιδικών χαρών, μέγιστου ύψους 3,5 μέτρων μέχρι τη γραμμή παραλίας ή σε απόσταση 10 μέτρων τουλάχιστον από τη γραμμή αιγιαλού, εφόσον δεν έχει καθοριστεί παραλία». Σε περίπτωση σχεδίου πόλης η γραμμή παραλίας είναι συνήθως και η ρυμοτομική γραμμή. Σε περίπτωση που υπάρχει στην περιοχή Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε.) υφίστανται συνήθως μεγαλύτερες αποστάσεις. Ιδιοκτησιακά σε ποιόν ανήκει η έκταση μεταξύ γραμμής αιγιαλού και γραμμής παραλίας; Μετά τη χάραξη του ο αιγιαλός είναι κοινόχρηστος χώρος. Η ζώνη μεταξύ αιγιαλού και παραλίας, μπορεί να είναι ιδιωτική περιουσία που όμως βάση της νομοθεσίας απαλλοτριώνεται για λόγους δημόσιας ωφέλειας. Μεταβιβάζεται με το ακίνητο και η ζώνη παραλίας; Ναι μεταβιβάζεται με τις εξής προϋποθέσεις: 1) Να μην έχει συντελεστεί απαλλοτρίωση 2) Να μην έχει παραχωρηθεί σε Κοινή Χρήση με την έκδοση οικοδομικής άδειας στο ακίνητο 3) Να περιγράφεται στο τοπογραφικό που θα συνοδεύει το συμβόλαιο ως τμήμα ρυμοτομούμενο για το οποίο δεν έχει συνταχθεί πράξη αναλογισμού από τον αρμόδιο δήμο. 4) Το εμβαδό της ζώνης παραλίας αφαιρείται από την τελική ιδιοκτησία και δεν προσμετράται για την αρτιότητα και την οικοδομησιμότητα αυτής. Επιτρέπεται η τακτοποίηση αυθαιρέτων εντός ζώνης παραλίας; Ναι, μπορεί να γίνει τακτοποίηση αυθαιρέτου εντός της ζώνης παραλίας, αρκεί να κατασκευάστηκε το κτίσμα πριν τη δημοσίευση της χάραξης του αιγιαλού στην εφημερίδα της κυβερνήσεως. Τι ισχύει με τις περιφράξεις που κλείνουν την πρόσβαση στον αιγιαλό; Σύμφωνα με το άρθρο 23 του νόμου 1337/83, γνωστού ως νόμο Τρίτση, δεν επιτρέπονται οι περιφράξεις σε περιοχές εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων ή οικισμών προ του 1923 και σε ζώνη πλάτους 500 μ. από την ακτή ή την όχθη δημόσιων λιμνών (εκτός αν έχει οριστεί μεγαλύτερο πλάτος Ζ.Ο.Ε.). Πότε επιτρέπεται περίφραξη κατ’ εξαίρεση; Κατ’ εξαίρεση από τις διατάξεις της παραγράφου του άρθρου 23 του νόμου 1337/1983 επιτρέπονται οι περιφράξεις σε ζώνη πλάτους 500 μ. από την ακτή ή την όχθη δημόσιας λίμνης για την προστασία των εξής καλλιεργειών ή ειδικών χρήσεων: Ειδικών καλλιεργειών, που η περίφραξή τους είναι αναγκαία για την προστασία τους και την προστασία του κοινού από φυτοφάρμακα. Κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων γεωργικών, κτηνοτροφικών, αλιευτικών και λοιπών αγροτικών δραστηριοτήτων. Τουριστικών – Ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων. Βιομηχανικών εγκαταστάσεων. Χώρων και εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οικισμών Στρατιωτικές εγκαταστάσεις, βιολογικούς, αρχαιολογικούς χώρους, σχολεία, παιδικές κατασκηνώσεις, κλινικές, αθλητικές εγκαταστάσεις, οργανωμένες πλαζ, παιδότοπων, θέατρα κλπ. Οι περιφράξεις πρέπει να τοποθετούνται σε απόσταση 50 μ. από τη γραμμή αιγιαλού. Για τις ειδικές καλλιέργειες, επιτρέπεται η περίφραξή τους και σε απόσταση μικρότερη των 50 μ. όταν δεν παρεμποδίζεται η προσπέλαση του κοινού. Η περίφραξη των τουριστικών εγκαταστάσεων τοποθετείται σε απόσταση όχι μεγαλύτερη από 5 μ. γύρω από το περίγραμμα του κτιρίου ή γύρω από τα ακραία κτίσματα του συγκροτήματος των οικίσκων, όταν πρόκειται για διεσπαρμένα κτίρια. Για τα camping και τις κατασκηνώσεις οι περιφράξεις καθορίζονται κατά περίπτωση από τις πολεοδομικές υπηρεσίες, ύστερα από πρόταση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού. Τι είναι Παλαιός Αιγιαλός; Παλαιός αιγιαλός είναι η ζώνη ξηράς που προκύπτει από τη μετατόπιση της ακτογραμμής προς τη θάλασσα εξαιτίας προσχώσεων ή τεχνικών έργων, που μπορεί να συμπεριλαμβάνει ακόμα και μεγάλες παραλιακές εκτάσεις. Με τον νόμο 5092/2024, ο παλαιός αιγιαλός επανήλθε στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου. Όροι και περιορισμοί Στο σύνολο των περιοχών που ορίζονται από τις συντεταγμένες του Παραρτήματος Ι απαγορεύεται η παραχώρηση του δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας, καθώς και οποιαδήποτε άλλη δράση μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη μορφολογία τους και την ακεραιότητά τους ως προς τις οικολογικές τους λειτουργίες, και ιδίως: Τι είναι οι απάτητες παραλίες; Οι απάτητες παραλίες είναι παραλίες που προστατεύονται από διάφορες μορφές ανθρώπινης παρέμβασης, όπως η δόμηση, η ρύπανση και η εκμετάλλευση και αναφέρεται σε παραλίες που έχουν χαρακτηριστεί ως περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους ή βιοποικιλότητας και υπόκεινται σε ειδική προστασία από το κράτος. Σε αυτές απαγορεύονται: Η παρουσία μηχανοκίνητων οχημάτων, η διοργάνωση εκδηλώσεων με συμμετοχή περισσότερων από δέκα (10) άτομα, η μουσική ή η παραγωγή άλλων ήχων με χρήση συσκευής ηλεκτρικής αναπαραγωγής ή ενίσχυσης, για την άσκηση δραστηριοτήτων, η τοποθέτηση κινητών στοιχείων, όπως τραπεζοκαθισμάτων, ομπρελών, ξαπλωστρών κ.ά. η άσκηση δραστηριοτήτων που εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την αναψυχή του κοινού, για εκμίσθωση θαλάσσιων μέσων αναψυχής, λειτουργία αυτοκινούμενου ή ρυμουλκούμενου τροχήλατου αναψυκτήριου. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού, [email protected] View full είδηση
  6. Χθες
  7. Καλησπέρα, σε 1η φάση θα μπορούσες να κάνεις αίτημα για αντίγραφα της ΕΕΔΜΚ και να δεις τι τοπογραφικό επισυνάφθηκε εκεί ή έλα σε επαφή με κάποιο συν/φο που ρύθμισε με το Ν.4495/17 για να σου πει τι ανέβασε στο σχετικό πεδίο στο σύστημα. Επίσης δεν ξέρω σε ποιά περιοχή είσαι αλλά στην κεντρική Υδομ εδώ (Θεσ/νίκης) τηρείται αντίγραφο του στελέχους με τοπογραφικό και σε άλλο αρχείο εκτός του φακέλου της άδειας, οπότε ρώτησε αν ισχύει το ίδιο και εκεί στην Υδομ μήπως υπάρχει αντίγραφο του τοπογραφικού εκεί.
  8. Συνάδελφοι καλησπέρα, Για έκδοση ΕΕΔΜΚ για περίπτωση ιβ. εργασίες χρωματισμών όψεων, υπάρχουν όλα τα σχέδια στον φάκελο της άδειας (δ/μα κάλυψης, κατόψεις, όψεις κλπ.) πλην τοπογραφικού. Έχουν γίνει επίσης ρυθμίσεις αυθαιρέτων στον 4495/17 και έχει βγει ΕΕΔΜΚ για εσωτερικές διαρρυθμίσεις από άλλους συναδέλφους σε προηγούμενο χρόνικό διαστήμα. Μπορώ αντί για τοπογραφικό της άδειας να αναρτήσω τοπογραφικό της σύστασης χωρίς να υπάρχει πρόβλημα;
  9. Καλησπέρα σε όλους. Μήπως υπάρχει στο αρχείο κάποιου συναδέλφου το 1,50000 γυσ ΛΙΒΑΝΑΤΑΙ και το 53885 1,5000 Ευχαριστώ προκαταβολικα
  10. Καλησπέρα, Είναι εκτός οικισμού αλλά βρίσκεται κοντά στον οικισμό Αγίου Μάρκου [παλιά ο οικισμός λεγόταν Πυργί, τώρα λέγεται (σκέτο) οικισμός Αγίου Μάρκου] Ευχαριστώ.
  11. Και εγώ είμαι της άποψης ότι το ρυμοτομικό λόγω ΦΕΚ πάντα υπερισχύει μιας μελέτης όποιος και αν την έκανε, η πολεοδομία & το epoleodomia μου έστειλαν - έχουν αναρτήσει και τα δύο σχέδια. Απλά ο αγοραστής επειδή το συμφέρει χρονικά (δεν θα χρειαστεί συμβόλαιο παραχώρησης) υποστηρίζει ότι το Δ.Ε. λόγω του ότι είναι νεότερο έγγραφο υπερισχύει. Ευχαριστώ
  12. ΜΙΑ για το όμορο (από το οποίο θέλει να αγοράσει το τμήμα των 300τ.μ) υ.γ Ίσως με ρωτήσεις γιατί?? Γιατί η Συμβ/φική πράξη σ' αυτό αποκλειστικά αναφέρεται και τίποτα άλλο! Τώρα το ότι απαγορεύεται η κατάτμηση αρτίου οικοπέδου σε μη άρτια εκτός αν το μη άρτιο συνενώνεται με το άρτιο στο οποίο μεταβιβάζεται πέραν του ότι πρέπει να αναφέρεται στο τοπογραφικό μπορείς και εσύ να το προσθέσεις στην τεχνική έκθεση
  13. https://www.wsj.com/lifestyle/wolves-drones-livestock-ac-dc-scarlett-johansson-ed12d278
  14. Δοκίμασε τώρα το SDBOX Η νέα δοκιμαστική έκδοση είναι διαθέσιμη και συμβατή με: • AutoCAD • BricsCAD • GstarCAD • ZwCAD Ανακάλυψε τις νέες δυνατότητες, με ενσωμάτωση χαρτών, αυτοματοποίηση σχεδίων, εργαλεία GIS και πολλά ακόμη. Κατέβασέ το δωρεάν και δες στην πράξη πόσο πιο εύκολη γίνεται η καθημερινότητά σου στο σχέδιο. https://www.sdbox.gr/
  15. Στα πολύ σωστά που αναφέρει ο @Pavlos33 προσθέτω ότι για ΕΕΜΚ σε κτίριο προϋφιστάμενο του '55 απαιτούνται και εγκρίσεις (π.χ. Αρχαιολογία).
  16. Μα πώς αλλιώς λέγεται η χαλκοδέρα; Κάποιο επιστημονικό όνομα θα έχει αυτό το γνωστό μαλακό πρασινωπό πέτρωμα. Ψάχνω εδώ και πολύ καιρό να βρώ ένα άλλο όνομα αλλά τίποτα. Σε κανένα λεξικό δεν αναφέρεται.
  17. Kαλησπέρα σας, Θέλει ένας πελάτης μου να κάνει συνένωση 2 όμορων οικοπέδων , το ένα οικόπεδο είναι δικο του με Εμβαδόν =1000τμ και από το όμορο θέλει να παρει ένα τμήμα του ( απο τα 900 τμ που είναι συνολικά το τμήμα που θα πάρει είναι περίπου στα 300τμ), Πόσες ταυτότητες κτιρίου πρέπει να γίνουν? Μία για το οικόπεδο το αρχικο εμβαδού 1000τμ , μια για το τελικό που θα προκύψει συνολικά 1300τμ και άλλη μία για το τμήμα του οικοπέδου που θα συνενωθεί δλδ τα 300 τμ ? μπορεί να γινει ΗΤΚ για τμήμα οικοπέδου? δεν μου έχει ξανατύχει. Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
  18. Σε δημόσια διαβούλευση έθεσε η Γενική Γραμματεία Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για τη δημιουργία, σε όλη τη χώρα, δικτύου 6 μονάδων ενεργειακής αξιοποίησης απορριμμάτων από αστικά στερεά απόβλητα με τη μέθοδο της καύσης. Το σχέδιο αφορά τη δημιουργία Δικτύου Μονάδων Ενεργειακής Αξιοποίησης δευτερογενών (απορριμματογενών) στερεών καυσίμων και ενεργειακών υπολειμμάτων ικανής θερμογόνου δύναμης, που θα προκύπτουν από την επεξεργασία των αστικών στερεών αποβλήτων. Αντίθετα δεν περιλαμβάνονται τα σύμμεικτα υπολειμματικά στερεά απόβλητα. Μέσω αυτού θα επιτευχθεί η μετάβαση από το υφιστάμενο γραμμικό μοντέλο διαχείρισης των υπολειμμάτων επεξεργασίας απορριμμάτων (μέσω υγειονομικής ταφής) σε ένα σύγχρονο, αποδοτικό και ανταγωνιστικό κυκλικό μοντέλο διαχείρισης (ενεργειακή αξιοποίηση). Τελικός στόχος είναι η μείωση, έως το 2030, της ποσότητας των αστικών στερεών αποβλήτων που καταλήγουν σε Χώρους Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων το πολύ σε 10% κατά βάρος των παραγόμενων αστικών αποβλήτων, όπως έχει τεθεί άλλωστε από την εθνική και κοινοτική νομοθεσία. Όπως αναφέρει η μελέτη, μόνο με την εφαρμογή των υφιστάμενων μεθόδων διαχείρισης αποβλήτων αλλά χωρίς την εφαρμογή μεθόδων της καύσης, δεν μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος υγειονομικής ταφής του 10% των παραγόμενων στερεών αποβλήτων. Μέσω της ΣΜΠΕ, ενσωματώνεται η περιβαλλοντική διάσταση κατά την υιοθέτηση ενός δικτύου 6 μονάδων ενεργειακής αξιοποίησης σε επίπεδο χώρας, ως ακολούθως: Δ.Ε.1.1: Π.Ε. Ροδόπης ή Ξάνθης Δ.Ε.1.2: Π.Ε. Κοζάνης Δ.Ε.2: Π.Ε. Αρκαδίας, Αχαΐας ή Ηλείας Δ.Ε.3.1: Π.Ε. Βοιωτίας Δ.Ε.3.2: Περιφέρεια Αττικής Δ.Ε.4: Π.Ε. Ηρακλείου Με βάση τα δεδομένα που προέκυψαν κατά τη διαδικασία διερεύνησης της σκοπιμότητας υλοποίησης του εν λόγω σχεδίου, αναφορικά με την επιλογή τεχνολογίας για την ενεργειακή αξιοποίηση δευτερογενών καυσίμων και υπολειμμάτων επεξεργασίας, προκρίθηκε η επιλογή της καύσης (incineration) μέσω τεχνολογιών κινούμενης εσχάρας (moving grate) καθώς: Αποτελεί την ωριμότερη τεχνολογία με πολλά επιτυχημένα παραδείγματα εφαρμογής στο εξωτερικό. Υπάρχει επαρκής τεχνολογία για τη λειτουργία σε βιομηχανική κλίμακα. Παρέχει τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης σε σχέση με τις εναλλακτικές τεχνολογίες ενεργειακής αξιοποίησης. Επιτυγχάνει τα πιο αυστηρά όρια εκπομπών σε επίπεδο Ε.Ε. (BREF, IED). Εκτρέπει τα δευτερογενή (απορριμματογενή) καύσιμα και τα υπολείμματα επεξεργασίας ΑΣΑ από τη ταφή με παράλληλη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Έχει χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις (σημαντικά χαμηλότερες και ελεγχόμενες εκπομπές αερίων, χαμηλή παραγωγή υγρών αποβλήτων (σε σχέση με την αεριοποίηση και την πυρόλυση), μικρός βαθμός υπολειμμάτων προς διάθεση). Δίνει τη δυνατότητα αξιοποίησης τέφρας πυθμένα και ιπτάμενης τέφρας (υπό προϋποθέσεις). Απαιτείται μικρή έκταση για την κατασκευή μιας μονάδας (40 – 50 στρ.). Οι εναλλακτικές τεχνολογίες (αεριοποίηση και πυρόλυση) έχουν πάρα πολλές αποτυχημένες εφαρμογές, λόγω της δυσκολίας τους να διαχειριστούν αξιόπιστα και αποτελεσματικά ανομοιογενή απόβλητα. Το ποσοστό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από τις μονάδες ενεργειακής αξιοποίησης θα καλύπτει το 2% της απαιτούμενης ενέργειας στο σύνολο της επικράτειας (51.800 GWh), σύμφωνα με το ισοζύγιο ηλεκτρικής ενέργειας (ΑΔΜΗΕ, 2024). Περισσότερα για τη ΣΜΠΕ μπορείτε να δείτε εδώ. View full είδηση
  19. Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει η αναβίωση του ιστορικού Κυβερνείου Θεσσαλονίκης, γνωστού και ως Παλατάκι, καθώς η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) ανακοίνωσε την προκήρυξη διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού για τη μελέτη αποκατάστασης και μελλοντικής λειτουργίας του εμβληματικού διατηρητέου κτιρίου. Η διαγωνιστική διαδικασία, με τίτλο «Αποκατάσταση και Λειτουργία του (τέως) Κυβερνείου Θεσσαλονίκης», αφορά στο τελικό και πιο κρίσιμο στάδιο ωρίμανσης του έργου, που θα επιτρέψει την έναρξη της φάσης κατασκευής. Το αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η εκπόνηση όλων των απαραίτητων τεχνικών και περιβαλλοντικών μελετών, καθώς και η εξασφάλιση των απαιτούμενων διοικητικών εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων. Η τελική στρατηγική επανάχρησης θα αποσαφηνιστεί σε συνεργασία με τους αναδόχους μελετητές που θα αναδειχθούν από τη διαδικασία. Στόχος του έργου είναι να μετατραπεί το κτίριο σε έναν πολυλειτουργικό χώρο πολιτισμού, συνεδρίων και εκδηλώσεων, πλήρως προσβάσιμο στο ευρύ κοινό και ενταγμένο στον αστικό ιστό της πόλης. Το αντικείμενο των μελετών και οι αδειοδοτήσεις Ο ανάδοχος ή κοινοπραξία μελετητών θα αναλάβει ένα ευρύ φάσμα τεχνικών μελετών που περιλαμβάνουν: Αρχιτεκτονικές ειδικές μελέτες Στατικές, μηχανολογικές, ηλεκτρολογικές και ηλεκτρονικές μελέτες Περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές μελέτες Μελέτες συγκοινωνιακών έργων Παράλληλα, θα απαιτηθούν κρίσιμες εγκρίσεις από τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως: Έγκριση περιβαλλοντικών όρων Έγκριση μελετών από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής και τα Υπουργεία Μακεδονίας-Θράκης και Πολιτισμού Έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης Έγκριση μελέτης πυροπροστασίας Οικοδομική άδεια και προέγκριση Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 1.209.852,67 ευρώ, ενώ η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2025. Όλες οι λεπτομέρειες του διαγωνισμού είναι διαθέσιμες στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΤΑΔ. Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας που υπεγράφη τον Ιούνιο του 2024, μεταξύ της Βουλής των Ελλήνων, του Υπερταμείου και της ΕΤΑΔ. Η συμφωνία, που ισχύει έως το τέλος του 2026 με δυνατότητα παράτασης, προβλέπει τη συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων για την εκτίμηση του κόστους των μελετών και της αποκατάστασης, τόσο του κτιρίου όσο και του περιβάλλοντος χώρου. Με βάση αυτά τα οικονομικά δεδομένα, η Βουλή των Ελλήνων θα εξετάσει τη δυνατότητα χρηματοδότησης της αποκατάστασης εξ ολοκλήρου ή μερικώς, ενδεχομένως με προσφυγή σε συμπληρωματικές πηγές χρηματοδότησης. Η πρωτοβουλία στοχεύει στη δημιουργία μόνιμης παρουσίας της Βουλής στη Θεσσαλονίκη, με δράσεις εξωστρέφειας, πολιτισμού και διαλόγου με την τοπική κοινωνία. Η αποκατάσταση του Κυβερνείου φιλοδοξεί να συμβάλει στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, την προβολή της ιστορικής ταυτότητας της πόλης και τη διεύρυνση των πολιτιστικών και συνεδριακών υποδομών της Θεσσαλονίκης. View full είδηση
  20. Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει η αναβίωση του ιστορικού Κυβερνείου Θεσσαλονίκης, γνωστού και ως Παλατάκι, καθώς η Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) ανακοίνωσε την προκήρυξη διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού για τη μελέτη αποκατάστασης και μελλοντικής λειτουργίας του εμβληματικού διατηρητέου κτιρίου. Η διαγωνιστική διαδικασία, με τίτλο «Αποκατάσταση και Λειτουργία του (τέως) Κυβερνείου Θεσσαλονίκης», αφορά στο τελικό και πιο κρίσιμο στάδιο ωρίμανσης του έργου, που θα επιτρέψει την έναρξη της φάσης κατασκευής. Το αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η εκπόνηση όλων των απαραίτητων τεχνικών και περιβαλλοντικών μελετών, καθώς και η εξασφάλιση των απαιτούμενων διοικητικών εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων. Η τελική στρατηγική επανάχρησης θα αποσαφηνιστεί σε συνεργασία με τους αναδόχους μελετητές που θα αναδειχθούν από τη διαδικασία. Στόχος του έργου είναι να μετατραπεί το κτίριο σε έναν πολυλειτουργικό χώρο πολιτισμού, συνεδρίων και εκδηλώσεων, πλήρως προσβάσιμο στο ευρύ κοινό και ενταγμένο στον αστικό ιστό της πόλης. Το αντικείμενο των μελετών και οι αδειοδοτήσεις Ο ανάδοχος ή κοινοπραξία μελετητών θα αναλάβει ένα ευρύ φάσμα τεχνικών μελετών που περιλαμβάνουν: Αρχιτεκτονικές ειδικές μελέτες Στατικές, μηχανολογικές, ηλεκτρολογικές και ηλεκτρονικές μελέτες Περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές μελέτες Μελέτες συγκοινωνιακών έργων Παράλληλα, θα απαιτηθούν κρίσιμες εγκρίσεις από τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως: Έγκριση περιβαλλοντικών όρων Έγκριση μελετών από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής και τα Υπουργεία Μακεδονίας-Θράκης και Πολιτισμού Έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης Έγκριση μελέτης πυροπροστασίας Οικοδομική άδεια και προέγκριση Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 1.209.852,67 ευρώ, ενώ η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2025. Όλες οι λεπτομέρειες του διαγωνισμού είναι διαθέσιμες στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΤΑΔ. Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο του Μνημονίου Συνεργασίας που υπεγράφη τον Ιούνιο του 2024, μεταξύ της Βουλής των Ελλήνων, του Υπερταμείου και της ΕΤΑΔ. Η συμφωνία, που ισχύει έως το τέλος του 2026 με δυνατότητα παράτασης, προβλέπει τη συνεργασία των εμπλεκόμενων φορέων για την εκτίμηση του κόστους των μελετών και της αποκατάστασης, τόσο του κτιρίου όσο και του περιβάλλοντος χώρου. Με βάση αυτά τα οικονομικά δεδομένα, η Βουλή των Ελλήνων θα εξετάσει τη δυνατότητα χρηματοδότησης της αποκατάστασης εξ ολοκλήρου ή μερικώς, ενδεχομένως με προσφυγή σε συμπληρωματικές πηγές χρηματοδότησης. Η πρωτοβουλία στοχεύει στη δημιουργία μόνιμης παρουσίας της Βουλής στη Θεσσαλονίκη, με δράσεις εξωστρέφειας, πολιτισμού και διαλόγου με την τοπική κοινωνία. Η αποκατάσταση του Κυβερνείου φιλοδοξεί να συμβάλει στην αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, την προβολή της ιστορικής ταυτότητας της πόλης και τη διεύρυνση των πολιτιστικών και συνεδριακών υποδομών της Θεσσαλονίκης.
  21. Σε δημόσια διαβούλευση έθεσε η Γενική Γραμματεία Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για τη δημιουργία, σε όλη τη χώρα, δικτύου 6 μονάδων ενεργειακής αξιοποίησης απορριμμάτων από αστικά στερεά απόβλητα με τη μέθοδο της καύσης. Το σχέδιο αφορά τη δημιουργία Δικτύου Μονάδων Ενεργειακής Αξιοποίησης δευτερογενών (απορριμματογενών) στερεών καυσίμων και ενεργειακών υπολειμμάτων ικανής θερμογόνου δύναμης, που θα προκύπτουν από την επεξεργασία των αστικών στερεών αποβλήτων. Αντίθετα δεν περιλαμβάνονται τα σύμμεικτα υπολειμματικά στερεά απόβλητα. Μέσω αυτού θα επιτευχθεί η μετάβαση από το υφιστάμενο γραμμικό μοντέλο διαχείρισης των υπολειμμάτων επεξεργασίας απορριμμάτων (μέσω υγειονομικής ταφής) σε ένα σύγχρονο, αποδοτικό και ανταγωνιστικό κυκλικό μοντέλο διαχείρισης (ενεργειακή αξιοποίηση). Τελικός στόχος είναι η μείωση, έως το 2030, της ποσότητας των αστικών στερεών αποβλήτων που καταλήγουν σε Χώρους Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων το πολύ σε 10% κατά βάρος των παραγόμενων αστικών αποβλήτων, όπως έχει τεθεί άλλωστε από την εθνική και κοινοτική νομοθεσία. Όπως αναφέρει η μελέτη, μόνο με την εφαρμογή των υφιστάμενων μεθόδων διαχείρισης αποβλήτων αλλά χωρίς την εφαρμογή μεθόδων της καύσης, δεν μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος υγειονομικής ταφής του 10% των παραγόμενων στερεών αποβλήτων. Μέσω της ΣΜΠΕ, ενσωματώνεται η περιβαλλοντική διάσταση κατά την υιοθέτηση ενός δικτύου 6 μονάδων ενεργειακής αξιοποίησης σε επίπεδο χώρας, ως ακολούθως: Δ.Ε.1.1: Π.Ε. Ροδόπης ή Ξάνθης Δ.Ε.1.2: Π.Ε. Κοζάνης Δ.Ε.2: Π.Ε. Αρκαδίας, Αχαΐας ή Ηλείας Δ.Ε.3.1: Π.Ε. Βοιωτίας Δ.Ε.3.2: Περιφέρεια Αττικής Δ.Ε.4: Π.Ε. Ηρακλείου Με βάση τα δεδομένα που προέκυψαν κατά τη διαδικασία διερεύνησης της σκοπιμότητας υλοποίησης του εν λόγω σχεδίου, αναφορικά με την επιλογή τεχνολογίας για την ενεργειακή αξιοποίηση δευτερογενών καυσίμων και υπολειμμάτων επεξεργασίας, προκρίθηκε η επιλογή της καύσης (incineration) μέσω τεχνολογιών κινούμενης εσχάρας (moving grate) καθώς: Αποτελεί την ωριμότερη τεχνολογία με πολλά επιτυχημένα παραδείγματα εφαρμογής στο εξωτερικό. Υπάρχει επαρκής τεχνολογία για τη λειτουργία σε βιομηχανική κλίμακα. Παρέχει τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης σε σχέση με τις εναλλακτικές τεχνολογίες ενεργειακής αξιοποίησης. Επιτυγχάνει τα πιο αυστηρά όρια εκπομπών σε επίπεδο Ε.Ε. (BREF, IED). Εκτρέπει τα δευτερογενή (απορριμματογενή) καύσιμα και τα υπολείμματα επεξεργασίας ΑΣΑ από τη ταφή με παράλληλη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Έχει χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις (σημαντικά χαμηλότερες και ελεγχόμενες εκπομπές αερίων, χαμηλή παραγωγή υγρών αποβλήτων (σε σχέση με την αεριοποίηση και την πυρόλυση), μικρός βαθμός υπολειμμάτων προς διάθεση). Δίνει τη δυνατότητα αξιοποίησης τέφρας πυθμένα και ιπτάμενης τέφρας (υπό προϋποθέσεις). Απαιτείται μικρή έκταση για την κατασκευή μιας μονάδας (40 – 50 στρ.). Οι εναλλακτικές τεχνολογίες (αεριοποίηση και πυρόλυση) έχουν πάρα πολλές αποτυχημένες εφαρμογές, λόγω της δυσκολίας τους να διαχειριστούν αξιόπιστα και αποτελεσματικά ανομοιογενή απόβλητα. Το ποσοστό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από τις μονάδες ενεργειακής αξιοποίησης θα καλύπτει το 2% της απαιτούμενης ενέργειας στο σύνολο της επικράτειας (51.800 GWh), σύμφωνα με το ισοζύγιο ηλεκτρικής ενέργειας (ΑΔΜΗΕ, 2024). Περισσότερα για τη ΣΜΠΕ μπορείτε να δείτε εδώ.
  22. Τελευταία εβδομάδα
  23. Η τροποποίηση ρυμοτομικού δημοσιεύεται σε ΦΕΚ.Η έγκριση ή τροποποίηση των πολεοδομικών σχεδίων οιασδήποτε κλίμακας και η θέσπιση με ρυθμίσεις κανονιστικού χαρακτήρα κάθε είδους όρων δόμησης θεσπίζονται επιτρεπτώς κατά το Σύνταγμα (άρθρο 43 παρ. 2) μόνον με την έκδοση προεδρικού διατάγματος. Ο κανόνας, εξάλλου, αυτός αφορά τόσο τις ρυθμίσεις με αμιγώς κανονιστικό ή με μικτό χαρακτήρα, όσο και τις ατομικές πράξεις, διότι, κατά το Σύνταγμα, ο πολεοδομικός σχεδιασμός συνδέει αρρήκτως αυτές τις κατηγορίες πράξεων. Θα πρέπει να ελέγξεις ποιο είναι σε ισχύ. Η αρμόδια ΥΔΟΜ και το e-poleodomia είναι οι πηγές πληροφόρησης.
  24. Το ρυμοτομικό υπερισχύει και λογικά μόνο τροποποίησή του με Π.Δ. μπορεί να μετατρέψει την καμπύλη σε γωνία. Βέβαια καλύτερος σύμβουλος είναι πάντα η Πολεοδομία. Αν μάλιστα το ΔΕ δεν αφορά την συγκεκριμένη γωνία, απλώς την απεικονίζει, δεν το λαμβάνεις κάν υπ' όψιν σου.
  25. Μάλιστα. Η πιστοποίηση έρχεται μετά από δοκιμές. Που αναγράφεται ποιες είναι οι δοκιμές που πρέπει να περνάει το κάθε είδος εξαρτήματος ή υλικού; Και το κυριότερο, φτάνει μόνο να ξέρεις ότι τα εξαρτήματα του φωτιστικού σου είναι πιστοποιημένα; Δεν πρέπει να πιστοποιηθεί και όλο συναρμολογημένο;
  26. Καλησπέρα, καλή εβδομάδα, Σε ένα οικοδομικό τετράγωνο του Πειραιά υπάρχει τροποποίηση του ρυμοτομικού της δεκαετίας του 70 που δείχνει την γωνία της ιδιοκτησίας μου (Ρ.Γ.) κυκλική (υπάρχει πρασιά, η Ο.Γ. είναι πιο μέσα), ένα νεότερο διάγραμμα εφαρμογής του '92 δείχνει το όριο της ιδιοκτησίας ορθή γωνία. Πιο από τα δύο υπερισχύει;
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.