Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      18.981


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.738


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      11.964


  4. antloukidis

    antloukidis

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.821


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 31/05/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. συν/φοι (και κυρίως εσείς που είσαστε και Ε.Δ) καταλάβατε ότι επικρατεί ένα μπάχαλο σχετικά 1.με τη νομοθεσία 2. με τα έντυπα που συμπληρώνετε και 3. με το τι πρέπει να ελέγξετε δηλαδή ενώ υπάρχει ΚΥΑ 299/ΦΕΚ 57β'/16-1-2014 με τα έντυπα που πρέπει να συμπληρώσετε και με λεπτομερή αναφορά στους ελέγχους που πρέπει να κάνετε -έρχεται ξαφνικά ο Ν 4495/17 και με το άρθρο 44 -χωρίς να αλλάζει τα έντυπα -προσθέτοντας αντίστοιχα πεδία -και χωρίς να αναφέρει αν συνεχίζει να ισχύει ή αν καταργείται η ΚΥΑ και (από όσα στα πεταχτά είδα) προσθέτει στην κατηγορία Α τον έλεγχο της στάθμης θεμελίωσης και στην κατηγορία Β και Γ τον έλεγχο της στάθμης κάθε ορόφου (2 ανούσια και περιττά και πράγματα που μόνο γραφειοκρατία προσθέτουν σε μας και στην ΥΔΟΜ)
    3 points
  2. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.493 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  3. Καλημέρα Αντώνη. Μη ξεχνάμε τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης. Επειδή στην Ελλάδα κάθε ακίνητο έχει τη δική του μοναδική ιστορία από άποψη αυθαιρεσιών δεν θα μπορούσε κανένας νόμος να προβλέψει τα πάντα. Φυσικά δεν έχει καμία σχέση η επιφάνεια που καταχωρείται ως ΥΔ λόγω πχ παραβίασης Δ σε μια εσφαλμένη θέση ανέγερσης, επειδή κάποιοι μετά από 3 νόμους αυθαιρέτων δεν έχουν ακόμη διορθώσει το πληροφοριακό σύστημα ώστε να δέχεται παραβίαση Δ χωρίς Υ.Δ. Έχω κάνει δήλωση και εξηγώ αναλυτικά στην τεχνική έκθεση ποιες αυθαίρετες επιφάνειες επηρεάζουν πολεοδομικά μεγέθη και ποιες όχι. Στο ερώτημά σου θα ασχοληθείς μόνο με τα 12 τμ και θα εφαρμόσεις κανονικά το κριτήριο απαλλαγής.
    2 points
  4. Κύριε Τηλέμαχε, ειλικρινά λυπάμαι για το συμβάν και σας εύχομαι ότι καλύτερο! Σίγουρα για την διερεύνηση και απόδειξη των συνθηκών χρειάζεσθε ειδικούς, που εγώ σε καμία περίπτωση δεν είμαι. Μερικές σκόρπιες σκέψεις μου ίσως σας βοηθήσουν.... Η επαλήθευση του σαλίγγαρου στην ουσία απαιτεί δύο πράγματα. 1. Επαλήθευση του χρόνου αντίδρασης του συγκεκριμένου οδηγού (ηλικία, εμπειρία κλπ) την συγκεκριμένη στιγμή (ξεκούραστος ή όχι, νηφάλιος ή όχι κλπ) Επίσης, κάτι πολύ δύσκολο είναι η εξακρίβωση της στιγμής που ο οδηγός αντιλήφθηκε τον πεζό. Έγινε πριν την "επαφή" ή μετά γιατί ίσως ο οδηγός ήταν απασχολημένος με π.χ. το κινητό του, το ραδιόφωνο, τον συνεπιβάτη του, την αφίσα στο δρόμο κλπ. 2. Επαλήθευση της επιβράδυνσης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου (παληό, νέο, είχε ABS, κατάσταση ελαστικών και φρένων, οδόστρωμα, στεγνό ή βρεγμένο κλπ κλπ) Κάτι που δεν αναφέρθηκε αλλά παίζει ίσως σημαντικό ρόλο είναι το ότι η "εκτόξευση" του πεζού σημαίνει επιπλέον επιβράδυνση του αυτοκινήτου (διατήρηση ορμής - ελαστική κρούση) Αυτό, αν και θεωρητικά συνέβη, έχει άλλη βαρύτητα αν ο πεζός είναι π.χ. 100 κιλά και το αυτοκίνητο π.χ. smart 600 κιλά (σημαντική επιβράδυνση) και άλλη αν ο πεζός είναι παιδάκι 20-30 κιλά και το αυτοκίνητο π.χ. βανάκι φορτωμένο 2000 κιλά (αμεληταία επιβράδυνση). Σας εύχομαι το καλύτερο, που επιδιώκετε!
    2 points
  5. Version X6.3

    85.837 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Version V6 και v5

    7.165 downloads

    Ένα excelaki για τις δοκιμές εκτός πλατφόρμας αυθαιρέτων του ΤΕΕ ... v2. Με διορθώσεις και ενσωμάτωση προτάσεων συναδέλφων. Και σε μορφή αρχείου *.xls. v3. Με ενσωμάτωση προτάσεων συναδέλφων. v3.1 Διόρθωση σε κατά λάθος προστατευτικό κλείδωμα της ΤΖ. v4. Διόρθωση της λανθασμένης συμβολής παραβάσεων ύψους χωρίς ΥΔ στον υπολογισμό του παραβόλου. v5. Διόρθωση συντελεστών πισίνας. V6. ΝΕΑ έκδοση με διαφορετική μορφή ...
    1 point
  7. Για την εκτός σχεδίου δόμηση (από το σχετικό Π.Δ.): Ως Δημοτικοί ή Κοινοτικοί οδοί για την εφαρμογή του παρόντος θεωρούνται οι οδοί που ενώνουν οικισμούς του αυτού δήμου ή κοινότητας μεταξύ των ή οικισμούς ομόρων δήμων ή Κοινοτήτων ή με Διεθνείς Εθνικές ή Επαρχιακές οδούς. Σε περίπτωση που μεταξύ των προαναφερομένων οικισμών υπάρχουν περισσότερες της μιας Δημοτικοί ή Κοινοτικοί οδοί που συνδέουν αυτούς οι διατάξεις της παρούσης περίπτωσης έχουν εφαρμογή μόνο σε γήπεδα που έχουν πρόσωπο στην κυριώτερη από τις οδούς αυτές. Η αναγνώριση των οδών αυτών σε κυριότερους ή μοναδικούς γίνεται με απόφαση του οικείου Νομάρχη μετά γνώμη του Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος του νομού. Και πες του να καθαρίζει τα μάτια του από τις τσίμπλες όταν διαβάζει τη νομοθεσία
    1 point
  8. Παραμένουν έτσι ... ως αναλλοίωτα.
    1 point
  9. Στην περίπτωση συμψηφισμού προστίμων, αφού υπολογιστεί το ενιαίο ειδικό πρόστιμο σύμφωνα με τους συντελεστές τετραγωνιδίων και τις μειώσεις του άρθρου 102, και μετά την εφαρμογή τυχόν επιπρόθετων μειώσεων ειδικών ομάδων πληθυσμού του άρθρου 103, αφαιρείται το καταβληθέν ποσό προς συμψηφισμό και επί του προκύψαντος ποσού εφαρμόζονται τυχόν νέες μειώσεις λόγω εφ’άπαξ καταβολής. Από την σημερινή (31-5-19) εγκύκλιο 2... Τι γίνεται το άλλαξαν?
    1 point
  10. Ο κανόνας είναι 15 μ από το όριο του δρόμου. Αυτές οι αποστάσεις που αναφέρεις αφορούν παρεκκλίσεις πλάγιας και οπίσθιας απόστασης για παρόδια (σε δημοτική, επαρχιακή ή εθνική οδό) γήπεδα, τα οποία προυφίστανται κάποιας ημεροχρονολογίας, ή για γήπεδα εντός ζώνης 500 μ από τα περιμετρικά όρια προ 23 οικισμού (απόσταση 5 μ). Αν θες να διαβάσεις κάτι αυτό είναι το ΦΕΚ 270.Δ 85 και Ν. 3212/03 και φυσικά το ΠΔ 209/98 που αναφέραμε.
    1 point
  11. να και μια άλλη ανωμαλία Βάσει του άρθρου 51 του Ν 4495/17 Καταργούμενες διατάξεις Κεφαλαίου Πρώτου Τμήματος Β΄ Μετά την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του άρθρου 33 του παρόντος καταργούνται τα άρθρα 1 έως και 8 του ν. 4030/2011, εκτός από την παρ. 6 του άρθρου 2α του ν. 4030/2011. βάσει της ΚΥΑ 299/14 το έντυπο κατηγορίας Α 1 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 1 ΕΝΤΥΠΟ κατηγορίας Α .docx αφορά 2 περιπτώσεις (παράταση ισχύος και αλλαγή επιβλέποντα βάσει του άρθρο 6 ν 4030/11 που ήδη καταργήθηκε) έρχεται στις 7-3-19 και ο Ν 4060/19 φεΚ 70Α που τροποποιεί το άρθρο 42 Ν 4495/17 ως εξής 5. Η οικοδομική άδεια αναθεωρείται, μετά τη λήξη της, για την παράταση της ισχύος της, ύστερα από αίτηση του δικαιούχου και αυτοψία «από την αρμόδια Υ.ΔΟΜ» «από ελεγκτή δόμησης». χωρίς να συμπεριλαμβάνει και την αλλαγή επιβλέποντος Έτσι τώρα σε μια περίπτωση αλλαγής επιβλέποντα ούτε εγώ ούτε η ΥΔΟΜ δεν ξέρει πως πρέπει να κινηθούμε (πρέπει να καλέσω Ε.Δ ή όχι! και αν τον καλέσω ποιο έντυπο θα συμπληρώσει αυτό που αναφέρεται σε καταργημένο Ν 4030/11!)
    1 point
  12. υγ και επειδη ειναι "ιδιωτικη" οικοδομη, ειναι "υψηλου ρισκου... αρα θελει προσεκτικο ψαξιμο...
    1 point
  13. Αν η πραγματοποιημένη κατάσταση συμφωνεί με το σχέδιο της σύστασης, η συναίνεση των συνιδιοκτητών τεκμαίρεται και δεν χρειάζεται να την αναζητήσεις εκ νέου, ούτε χρειάζεται να διερευνήσεις το "εκ κατασκευής".
    1 point
  14. 1 point
  15. Όλοι οι δρόμοι (εκτός των διεθνών, εθνικών και επαρχιακών) ανήκουν στους δήμους Δημοτικός, ονομάζεται ο δρόμος εντός σχεδίου ή οικισμού Αγροτικός, ο εκτός. Οι δρόμοι των αναδασμών θεωρούνται νομίμως υφιστάμενοι αγροτικοί.
    1 point
  16. κ. Τηλέμαχε, Νομίζω ότι για την υπόθεσή σας (δικαστήριο) χρειάζεται πραγματογνώμων, ο δικηγόρος θα σας πει καλύτερα. Το πότε και που θα σταματήσει ένα αυτοκίνητο εξαρτάται από πολλά, όπως κατάσταση ελαστικών και οδοστρώματος. Στην έκθεση του ΤΟΤΑ μπορεί να περιλαμβάνονται και άλλοι παράγοντες πιο σημαντικοί, πχ φρένα οχήματος, ελιγμός αποφυγής πεζού (αν έγινε), που και πως σταμάτησε το όχημα, κάμερες (αν υπάρχουν) κλπ. Αν θέλετε να μελετήσετε τις συνθήκες του ατυχήματος φοβάμαι ότι θα πρέπει να πάτε στο σημείο, πολλοί δεν θα έχουν το κουράγιο. Ακόμα και αν καταφέρετε να τρέξετε κάποιες από τις πιθανές συνθήκες του ατυχήματος στον υπολογιστή σας δεν είναι βέβαιο ότι ο πραγματογνώμων ή το δικαστήριο θα τις λάβουν υπ'όψιν. Καλύτερα να συμβουλευτείτε δικηγορικό γραφείο ειδικευμένο σε τροχαία.
    1 point
  17. Αγροτικοί. 15 μ από το όριο για αγροτικούς δρόμους.
    1 point
  18. Από τη στιγμή που η αυθαιρεσίες δηλώνονται υπευθύνως από τον ιδιοκτήτη ότι έγιναν εκ κατασκευής, δεν απαιτείται συναίνεση πλειοψηφίας για την τακτοποίηση.
    1 point
  19. 1 point
  20. Τον ανέβασα εδώ συνάδελφε... μπορείς να τον κατεβάσεις.... https://drive.google.com/open?id=1mS9Wrd8S7EnIvIi729JR5NbpPuyUCWWI Τα credits βέβαια πάνε στον συνάδελφο @Coltrane που το μοιράστηκε αρχικά μαζί μας!
    1 point
  21. Ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού δεν εξαρτάται από το αυτοκίνητο (παληό ή νέο κλπ), αλλά αποκλειστικά από τον οδηγό (ηλικία, κατάσταση υγείας, κούραση, μέθη, υπνηλία κλπ). Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, ο χρόνος αυτός βρίσκεται αν διαιρέσουμε οποιαδήποτε απόσταση με την αντίστοιχη ταχύτητα και είναι 0,75 δευτερόλεπτα. (κατά την διάρκεια αυτή το αυτοκίνητο δεν φρενάρει αλλά εκτελεί ευθύγραμμη ομαλή κίνηση με σταθερή ταχύτητα, άρα t = S/u). Μετά το χρόνο αυτό, το αυτοκίνητο κάνει ομαλά επιβραδυνόμενη κίνηση με σταθερή επιτάχυνση (αρνητική) 6m/s2. (γ = u/t). (Οποιοδήποτε σετ τιμών και αν πάρουμε από το σαλίγγαρο την ίδια επιβράδυνση βρίσκουμε). Άρα για τη λύση του προβλήματος έχουμε δύο (ή και περισσότερες) περιπτώσεις. 1. Αν το ερέθισμα στον οδηγό έρχεται τη στιγμή που μας ενδιαφέρει να βρούμε την ταχύτητα, τότε το αυτοκίνητο για 0,75 sec δεν μειώνει ταχύτητα και ακολούθως για το υπόλοιπο 1,2-0,75 = 0,45 sec επιβραδύνει με 6m/sec2 και φτάνει σε ταχύτητα 20KM/h. Άρα Uαρχ = 20Km/h + 6m/sec2 x 0.45 sec = 29.72 Km/h. 2. Αν έχει αρχίσει να φρενάρει από πριν, τότε επιβραδύνει για 1,2 sec, οπότε Uαρχ = 20 km/h + 6 m/sec2 x 1.2 sec = 45.92 km/h Y.Γ. Για πέστε....τα θυμάμαι καλά μετά από ...σχεδόν μισό αιώνα !!!!!
    1 point
  22. Ναι, αυτό ισχύει. Προσωπικά τραβάω μια ευθεία στο σημείο του περιγράμματος που παύει να είναι υπόγειο και χωρίζω την κάτοψη έτσι. Κάποιες ΥΔΟΜ δεν το βλέπουν έτσι, αλλά να κάθεσαι να αλλάζεις ΔΚ αν κουνήσεις ένα εσωτερικό τοίχο ή αν ανοίξεις μια πόρτα, είναι τραγικό. Επίσης το αν κάποιος χώρος είναι υπόγειο δεν ελέγχει αν έχει τοίχους και στις τέσσερις πλευρές, παρά μόνο το ύψος του ταβανιού.
    1 point
  23. η υπογεια ΘΣΑ μπορει να ειναι κατα τον νομο ανεξαρτητη ΟΙ Θες δυο βεβαιωσεις.
    1 point
  24. συγνώμη η απόσβεση είναι για 25 χρόνια οπότε ανάγεται σε 4%.
    1 point
  25. Η απόσβεση για τα κτίσματα είναι 4% ΜΕ ΒΆΣΗ ο άρθρο 24 παρ. 4 του ν 4174/2013. Η αναγνώριση (φορολογικά ) στη φορολογία εισοδήματος μιας τέτοιας δαπάνης είναι ζήτημα πραγματικό , και ανάγεται στην ελεγκτική αρμοδιότητα του αρμόδιου εφόρου. Αν μπορείτε να το τεκμηριώσετε πειστικά θα εκπέσει. Υπόψη πάντως ότι στην περίπτωση αυτή έχετε την υποχρέωση να δηλώσετε προς φορολόγηση και τεκμαρτό εισόδημα από ακίνητη περιουσία , σύμφωνα με το ν 4172/2013, άρθρο 39 παρ. 1α και 2.
    1 point
  26. Αν δεν με απατά η μνήμη μου για τις κτιριακές εγκαταστάσεις είναι 4% και για τα μηχανήματα είναι 10%
    1 point
  27. Για σίγουρη απάντηση θα πρέπει να ρωτήσεις λογιστή. Ωστόσο η απόσβσεη για κτίρια είναι 10%. Ως ποσό για απόσβεση υπολογίζεται το αναλογούν ποσό που ανήκει/χρησιμοποιείται ως γραφείο.
    1 point
  28. 1 point
  29. Version 1.0.0

    1.924 downloads

    Τυχόν μεταβολές του Ν.4495/17 ενημερώνονται αυτόματα από την ιστοσελίδα "Νομοσκόπιο" (άσχετα με την εγγραφή σας ή μη) Η ιστοσελίδα "Νομοσκόπιο" http://www.nomoskopio.gr/index.html?n_4495_17_130.php είναι ελεύθερη και δωρεά Θεωρώ υποχρέωσή μου να ευχαριστήσω τους δημιουργούς αυτής της ιστοσελίδας
    1 point
  30. Ναι δες το δδ στο αρθρο 88 που είναι ίδο με το δ στο αρθρο 1 του 4178
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.