Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      7.400


  2. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      6.350


  3. SOTHRIS

    SOTHRIS

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      3.501


  4. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      13.685


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/06/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Επειδή στη μέχρι τώρα επαγγελματική μου πορεία (35+ χρόνια) έχω ασχοληθεί και με τις τρεις περιπτώσεις, με όλους τους συνδυασμούς μεταξύ τους, γνωρίζω με βεβαιότητα ότι είσαι σε λάθος δρόμο. Αν όμως διεκδικείς για τον εαυτό σου τη μοναδικότητα της ποιότητας, πάω πάσο και σταματάω την κουβέντα. Και για να αποδείξω το λάθος δρόμο σου, επισημαίνω την απαξίωσή σου για την ποιότητα των δ.ε.. Είσαι όμως νέος, κι έχεις να μάθεις πολλά ακόμη. Αρκεί να έχεις το μυαλό σου ανοιχτό, και να μένεις μακριά από δογματισμούς.
    4 points
  2. 31-05-2020 EΙΝΑΙ Η ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΓΙΑ ΟΣΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΕΠΈΘΛΟΥΝ ΑΠΟ 01-01--2019. ΓΙΑ ΤΑ ΠΙΟ ΠΙΣΩ ΑΝ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙ ΕΚΠΟΘΕΣΜΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΔΕ ΘΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΕΛΕΩ ΚΤΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ.
    3 points
  3. Επιπλέον περιθώριο 100 ημερών έχουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων σε 19 περιοχές της χώρας για να δηλώσουν την περιουσία τους στο Κτηματολόγιο. Πρόκειται για 12 περιοχές όπου η εξάμηνη παράταση που προβλέπεται από τον ισχύοντα νόμο έληξε τη Δευτέρα αλλά και για 7 περιοχές που το εξάμηνο λήγει την ερχόμενη Δευτέρα 17 Ιουνίου. Οι ιδιοκτήτες αυτών των περιοχών έχουν τη δυνατότητα, στο πλαίσιο της τελευταίας νομοθετικής ρύθμισης να δηλώσουν την περιουσία τους στο Κτηματολόγιο έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2019. Σύμφωνα με Τα Νέα, η παράταση αυτή δόθηκε με απόφαση του υφυπουργού Περιβάλλοντος Γιώργου Δημαρά που υπεγράφη την περασμένη Παρασκευή και είναι καθ' οδόν προς το Εθνικό Τυπογραφείο. Διευκρινίζεται ότι η εν λόγω παράταση δίνεται κατά περίπτωση- με υπουργική απόφαση- ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύπτουν κάθε φορά για κάθε περιοχή ξεχωριστά και δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι μήνες. Οι περιοχές στις οποίες δόθηκε παράταση και αναμένεται η δημοσίευση της απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως χωρίζονται σε δύο ομάδες: - Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει 12 περιοχές: Καβάλα, Ροδόπη, Θεσσαλονίκη, Γρεβενά, Λάρισα, Ιωάννινα, Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα, Αιτωλοακαρνανία, Μέγαρα και Οινόη. - Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει επτά περιοχές όπου το προβλεπόμενο εξάμηνο λήγει στις 17 Ιουνίου: Λασίθι, Αργολίδα, Κορινθία (Β' Τμήμα), Αρκαδία, Πιερία, Ευρυτανία και Φθιώτιδα. Στο μεταξύ δύο εβδομάδες έως τις 24 Ιουνίου περιθώριο έχουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων στον Δήμο Αθηναίων προκειμένου να ελέγξουν και να διορθώσουν στην περίπτωση που υπάρχουν λάθη τα αποτελέσματα της επεξεργασίας στο Κτηματολόγιο το 2008. Στο διάστημα αυτό υπολογίζονται και τα Σαββατοκύριακα επειδή όλη η διαδικασία γίνεται και ηλεκτρονικά.
    2 points
  4. Λογικά ναι. Και εξηγώ το σκεπτικό μου: 1) Λες ότι έχεις ασφαλιστεί για πρώτη φορά Απρίλιο του 2014" άρα από το Α'2014. 2) ν.3986/2011 "[...] Αρθρο 44 ... 15.α) Οι ασφαλισμένοι στον κλάδο κύριας ασφάλισης του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (Ε.Τ.Α.Α.) - Τομέας Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε.), Τομέας Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών (Τ.Σ.Α.Υ.), Τομέας Ασφάλισης Νομικών (Τ.Α.Ν.) - που έχουν υπαχθεί στην ασφάλιση οποιουδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης ή το Δημόσιο από 1.1.1993 και εφεξής, και ασφαλίζονται στους ανωτέρω Τομείς ως ελεύθεροι επαγγελματίες, κατά την πρώτη υπαγωγή τους στην ασφάλιση των Τομέων κατατάσσονται στην πρώτη ασφαλιστική κατηγορία, όπως αυτή προβλέπεται από το Π.Δ. 124/1993 (Α΄ 54) και την υποπερίπτωση αα΄ της περίπτωσης β΄ της παρ. 1 του άρθρου 4 του Ν. 3518/2006 (Α΄ 272), το Π.Δ. 126/1993 (Α΄ 54) και το Π.Δ. 125/1993 (Α΄ 54), και μετατάσσονται στις επόμενες κατηγορίες ανά τριετία, και πάντα την 1η του έτους του επόμενου εκείνου στο οποίο συμπληρώθηκε η τριετία. β) Για τα πρόσωπα της περίπτωσης α΄ που συμπληρώνουν μέχρι 30.6.2011 τουλάχιστον τρία (3) έτη ασφάλισης στους Τομείς του κλάδου κύριας ασφάλισης του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολουμένων (ΕΤΑΑ), ως ημερομηνία μετάταξης στην επόμενη ασφαλιστική κατηγορία ορίζεται η 1.7.2011. Κατά τα λοιπά έχουν εφαρμογή τα προβλεπόμενα στην περίπτωση α΄. [...]" Επομένως εσύ δεν έχεις σχέση με αυτό και εξ' αρχής πρέπει να εφαρμόζονταν σε εσένα ο ν.3986/11 με βάση τις 3ετίες. Οπότε για όλο το 2014 ήσουν (με βάση το ν.3986/11) στην 1η ασφαλιστική κατηγορία κατηγορία (με το παλαιό καθεστώς ονομάζονταν "κλάσεις"). Σε αυτή θα παρέμενες (αν ίσχυε ο ν.3986/11) μέχρι και 31/12/2016. Άρα θα πρέπει τα εξαμηνιαία ειδοποιητήρια των: Α'14, Β'14 (δεν ενδιαφέρει διότι δεν έχει αναδρομικά), Α'15 και Β'15 (μέχρι και το Β'15 υπάρχουν αναδρομικές διαφορές, σε όσους υπάρχουν) που έχεις λάβει να είναι: Α'14 Κλάδος κύριας σύνταξης = 10%x693,35 = 69,34 Κλάδος Επικουρικής Ασφάλισης = 3%x693,35 = 20,80 Κλάδος Εφάπαξ παροχών = 4%x693,35 = 27,73 Κλάδος Υγείας Τεχνικών = 6,45%x693,35 = 44,72 Νέος κλάδος ανεργίας-ΟΑΕΔ = 10,00 ΣΥΝΟΛΟ = 172,59 x 3 μήνες = 517,77 και συν 8,40%x693,35 = 58,24 x 3μήνες (αν είχες επιλέξει προαιρετικά να υπαχθείς στον κλάδο της Ειδικής Προσάυξησης) Ανάλογα για το Α'15 και το Β'15 θα είναι επί 6 μήνες. Οπότε λογικά αν έχεις τα παραπάνω ποσά στα εξαμηνιαία ειδοποιητήρια που έλαβες για αυτά τα εξάμηνα (Α'14, Α'15 και Β'15) δεν προκύπτουν αναδρομικές διαφορές. Ετσι λέω εγώ !!!!
    2 points
  5. 5.385 downloads

    Πρόκειται για τη μετατροπή του αρχείου oikismoi2000.kmz της πλατφόρμας geodata.gov.gr σε αρχείο dwg σε ΕΓΣΑ 87 ***ΠΡΟΣΟΧΗ***: Χρησιμοποιείστε το αρχείο με δική σας ευθύνη
    1 point
  6. Version 1.0.0

    11.609 downloads

    Προϋπολογισμός σε excel του παραρτήματος Β του Ν. 4495/2017
    1 point
  7. Version R 25

    9.284 downloads

    Εφαρμογή για Υπολογισμό Αμοιβών και Φορολογικών Οικοδομικών Αδειών Η εφαρμογή τρέχει σε EXCEL 2010. Με την συμπλήρωση των στοιχείων του έργου δίνει : Έντυπα Αδείας σύμφωνα με τον Ν4030/11 και την 7533/12. Εντυπο Σύμβασης σύμφωνα με τον Ν3919/11. Υποστηρίζει την δυνατότητα αυξομείωσης αμοιβών. Υπολογισμό Αμοιβών Μελετών και Επιβλέψεων συνυπολογίζοντας εκτός έδρας και ελάχιστη αμοιβή (απενεργοποιημένη) για όλες τις μελέτες, ΚΕΝΑΚ και εργασίες με ωριαία απασχόληση. Πλήρη σειρά εντύπων Φορολογικών: προϋπολογισμό έργου, προϋπολογισμό αποτύπωσης, αναλυτικό προϋπολογισμό, δαπάνες μελετών, ανάλυση αμοιβών, συγκεντρωτικό αμοιβών, σημείωμα εισφορών (πολύχρωμο). Εντυπα ΙΚΑ: Π1, Π2, Π3, Δήλωση Απογραφής, Δήλωση Μεταβολών. Εντυπα ΕΚΚΟ ανά κατηγορία κτιρίου Εντυπα ΤΣΜΕΔΕ και υπολογισμό κρατήσεων για ιδιοκτήτες και μηχανικούς. Εντυπα ΦΕΜ για μελέτη, επίβλεψη και τοπογραφικό για όλους τους μηχανικούς. Υπεύθυνες δηλώδεις ιδιοκτητών και μηχανικών για μελέτες και θεώρηση αδείας. Τεχνική Εκθεση με δυνατότητα ενεργοποίησης μόνο των εργασιών που εμφανίζονται στον αναλυτικό προϋπολογισμό. Προμέτρηση εργασιών για συμβατική κατασκευή. Μελέτη Χρονικών Απαιτήσεων με διάγραμμα Gant, τεχνική έκθεση και εργαλεία αυξομείωσης διάρκειας εργασιών. ΦΑΥ ΣΑΥ με δυνατότητα ενεργοποίησης μόνο των εργασιών που εμφανίζονται στον αναλυτικό προϋπολογισμό. Δελτίο για την στατιστική υπηρεσία Εργαλεία υπολογισμών και έντυπα για την διαδικασία ένταξης στον Ν.4178/2013: ΦΚ, υπεύθυνες δηλώσεις, Τεχνική έκθεση, ΔΕΔΟΤΑ με Τεχνική έκθεση κλπ. Υποστηρίζει μέχρι 7 διαφορετικούς μηχανικούς ανά ομάδα μελέτης και μέχρι 2 μηχανικούς ανά εργασία με ποσοστό αμοιβής μελέτης ή επίβλεψης ανά μηχανικό. Δυνατότητα ενημέρωσης από τον χρήστη όλων των μεταβλητών τιμών, συντελεστών κλπ, αποδεσμεύοντας από κάθε αναγκαιότητα αναβάθμισης. Δεν παράγει αρχεία xml, δεν υποστηρίζει όμοια κτίρια. Η έκδοση R25 είναι πλήρης, όλα λειτουργούν, όλα εκτυπώνονται. Διατίθεται ελεύθερα. Δεν θα υπάρξουν άλλες εκδόσεις, λόγω συνταξιοδότησης. Δεν έχουν περάσει οι αλλαγές στους πίνακες του ΙΚΑ. Οποιος θέλει να συμβάλλει στην βελτίωσή του ας στείλει email. Καλή δουλειά
    1 point
  8. Version 3.3.0

    810 downloads

    Πρόκειται για ένα φύλλο υπολογισμού Αγοραίας Αξίας Καταστήματος με συνδυασμό των μεθόδων Συγκριτικών Στοιχείων Πώλησης και Άμεσης Κεφαλαιοποίησης. Συμπληρώνετε, όπου χρειάζεται μόνο τα λευκά κελιά. Έχω κάνει κάποιους αυτοματισμούς και έχω ενσωματώσει και έναν έλεγχο απόκλισης των ανηγμένων τιμών, ώστε να αποφεύγονται μεγάλες αποκλίσεις. Υπάρχει δυνατότητα εισαγωγής μέχρι 6 συγκριτικών στοιχείων σε κάθε περίπτωση. Το φύλλο δεν είναι κλειδωμένο, οπότε προσέχετε να μην σβήσετε τους τύπους.
    1 point
  9. 3.216 downloads

    Οδηγός και Παραρτήματα ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΙΙ σε .doc
    1 point
  10. Version 0.1

    7.438 downloads

    Πρόκειται για ενα φυλλο word (Α3) στο οποίο μπορούμε να έχουμε συγκεντρωμένα όλα τα απαιτούμενα στοιχεία για την τακτοποίηση αυθαιρέτου με το Ν.4495. Χρήσιμο και κατά την αυτοψία στο ακίνητο.
    1 point
  11. Version 1.0.0

    1.437 downloads

    Ερμηνευτική εγκύκλιος διατάξεων Ν. 4495/17
    1 point
  12. https://www.b2green.gr/el/post/70025/nees-kyroseis-se-energeiakous-epitheorites-gia-ekdosi-pea-se-ktiria-pou-exairountai-tis-energeiakis-epitheorisis
    1 point
  13. Eνιαία είναι η αντιμετώπιση πλεον .Από καθε αιτία κτήσης . .
    1 point
  14. Σωστά. Διαλέγεις μόνο ένα από τα δύο: είτε το άρθρο 39, είτε τα ΠΕΑ. Από την άλλη, Άρθρο 39 σημαίνει πιθανή καθυστέρηση σύμβασης, οπότε μπορεί και να κερδίζεις από τη μη υπαγωγή σ' αυτό... δηλαδή ο λόγος που το χρειαζόσουν (το να μη χρωστάς τις εισφορές μέχρι να αρχίσουν να σου μπαίνουν λεφτά) πάλι να μην ικανοποιείται.. γιατί ο εργοδότης απλά δε θα τολμήσει να σε προσλάβει μέχρι να έχει να δώσει λεφτά και στον ΕΦΚΑ.. ενώ εσύ δίνοντας πίστωση τον δεσμεύεις (ειδικά αν είναι οργανισμός) και μπορεί μεν να αργήσεις να τα πάρεις αλλά ο χρόνος έχει αρχίσει να μετράει. Αυτό που πραγματικά είναι ακραίο είναι η απώλεια τoυ προνομίου φορολογίας μισθωτού αν κάνεις κι ένα ΠΕΑ ή ένα μεροκάματο με κανονική πρόσληψη. Αλλά κι αυτά βασίζονται στη λογική της διάκρισης των ρόλων για να βρίσκουν δουλειές περισσότεροι άνθρωποι και με καλύτερες αμοιβές ανά αντικείμενο όταν δε θα έχουν την ευχέρεια να συμπληρώνουν τη μία με την άλλη. Διότι καταλήγουμε να δουλεύουμε το πρωί στην εταιρεία με μισό μισθό και το απόγευμα να κάνουμε ΠΕΑ μισοτιμής ελπίζοντας στο τέλος ότι το άθροισμα θα είναι ίσο με έναν ολόκληρο (που σιγά μην είναι).. βέβαια και οι βάσει νόμου καλύτερες αμοιβές αυξάνουν και τη δυστοκία των εργοδοτών-πελατών στο να δίνουν δουλειές και αυτό τελικά μπορεί να αφαιρεί περισσότερες θέσεις εργασίας..
    1 point
  15. @fr_sk Αν δεις το ΦΕΚ 4520/Β/16-10-2018 με τα αναλυτικά δικαιολογητικά για τις ΕΕΔΜΚ, αναφέρει ότι για την περίπτωση της θερμομόνωσης, όψεις κατατίθενται μόνο για περιοχές εντός παραδοσιακών οικισμών,φυσικού κάλλους κλπ (όπου και απαιτείται επιπλέον έγκριση). Οπότε εφόσον δεν είσαι σε περιοχή τέτοιου χαρακτήρα μπορείς να ανεβάσεις ένα σχετικό ενημερωτικό σημείωμα. Όπως αναφέρει και ο συνάδερφος Fade2Black απαιτείται επιπλέον και οι βεβαίωση περι μη αλοίωσης των όψεων και τήρησης πολεοδομικών διατάξεων.
    1 point
  16. Το γνωρίζω φίλε μου Απλά έλεγα μήπως μπορεί κάποιος να κάνει ένα ρεζουμέ....
    1 point
  17. για τις κληρονομιες, υπαρχει ειδικη ρυθμιση με προθεσμια 30 ημερων απο την ληξη της ημερομηνιας αποποίησης Αρα 4 +1=5 μηνες Υποθετω οτι περιλαμβανονται και οι κληρονομιες στην νεα ρυθμιση, διοτι αναφερεται σε αποκτηση, χωρις να διαχωριζει αγορα/δωρεα/κληρονομια. Αλλά, να το ξαναδουμε εδιτ προφανως, μια αποδοχη που γινεται στους 3 ή 4 μηνες, ειχε -πριν- προθεσμια 30 ημερες από την συνταξη της αποδοχης για υποβολη δηλωσης μεταβολης περιουσιακων στοιχειων.. Αυτη η υποχρεωση μεταβολης των "30" ημερων, θεωρω οτι μεταφερεται μεχρι τον Μαη του επομενου ετους.
    1 point
  18. Σωστό και αυτό, προκύπτει από την ίδια παραπάνω απόφαση (παρακάτω), αλλά και από την Εγκ. ΕΦΚΑ 17/2017) "Σας γνωρίζουμε ότι με την παρ. 9 του αρ. 39 του ν. 4387/2016, ρυθμίζεται η ασφάλιση των προσώπων της παρ. 1 του ίδιου άρθρου που αμείβονται με δελτίο παροχής υπηρεσιών και για τους οποίους προκύπτει ότι το εισόδημά τους προέρχεται από την απασχόληση σε ένα ή και δύο πρόσωπα (φυσικά και νομικά)."
    1 point
  19. Διάβασε λίγο προηγούμενα ποστ και θα δεις ότι το να βεβαιωθεί κτίσμα προ 55 είναι μια διαδικασία συλλογής στοιχείων και λειτουργείς συνδυαστικά. Πχ μπορεί ένας ιδιοκτήτης να δηλώνει προ 55 κτίσμα και κατά την αυτοψία σου να διαπιστώσεις ένα κτίριο ανακατασκευασμένο. Σίγουρα είναι μια καλή ένδειξη συμβόλαιο κοντά στο έτος 1955 που μνημονεύει παλιά οικία. Το Ε9 οπωσδήποτε θα χρησιμοποιηθεί. Αρχικά στα πλαίσια ελέγχου θα δεις πως το δηλώνει στο υπάρχον Ε9. Μετά θα κάνεις αποτύπωση και θα τον βάλεις να αλλάξει επιφάνεια και έτος (αν δεν συμφωνούν). Επίσης πάρε βεβαίωση χρόνου ηλεκτροδότησης/υδροδότησης κλπ για να έχεις επιπλέον στοιχεία. Τέλος, μεγάλο ρόλο θα παίξει η μορφολογία του κτίσματος υπό την έννοια αυτή να συνάδει με κτίσμα προ του 55 αναλόγως της περιοχής που βρίσκεται. εξυπακούεται ότι μεταγενέστερες κατασκευές του 1955 πρέπει να τακτοποιηθούν προ χορήγησης βεβαίωσης. Οι δήμοι δεν δίνουν βεβαιώσεις μετά το 2008 και αν τις δίνουν δεν έχουν καμία αξία.
    1 point
  20. Ο Χομπς εννοούσε μήπως ο περιορισμός αφορά τους εργοδότες με μπλοκάκι να είναι μέχρι 2 αλλά να μπορείς σε ιδιώτες - πελάτες να κόβεις απεριόριστα αλλά δυστυχώς δεν είναι έτσι.
    1 point
  21. Συμφωνω, προκύπτει από την νομοθεσία, (Αρ. πρωτ. Φ80000/οικ.2460/106/20-1-2017): "Έτσι, εάν στη διάρκεια του ημερολογιακού έτους παρασχεθεί υπηρεσία και σε τρίτο αντισυμβαλλόμενο, ο ασφαλισμένος οφείλει να γνωστοποιήσει τούτο στον ΕΦΚΑ, με σχετική αίτηση-δήλωση, ώστε να επέλθει η σχετική μεταβολή στο μητρώο και να ενημερωθεί/ούν ο/οι αντισυμβαλλόμενος/οι προκειμένου να απαλλαγεί/ούν από την ανωτέρω υποχρέωση." και δεν εμπλέκει κάπου το θέμα του χρόνου απασχόλησης (ως κριτήριο για την απώλεια της ρύθμισης), απλά θέτει τον τρίτο αντισυμβαλλόμενο, την παροχή υπηρεσίας σε αυτόν τον τρίτο, ως λόγο απώλειας της ρύθμισης και είναι υποχρέωση του ασφαλισμένου να ενημερώσει σχετικά ώστε να απενταχθεί από την ρύθμιση.
    1 point
  22. μόλις κόψεις τα εξτρά τιμολόγια τη χάνεις την υπαγωγή.
    1 point
  23. Ρε παιδια για ονομα του θεου.....ηδη μετραμε 3 αναθεωρησεις - συμπληρωματικες - ερμηνευτικες.....προκειται για εξευτελισμο.....δεν γινεται καθε φορα να κανουμε αυτο το πραγμα...καποιος πρεπει να τους το κοψει...
    1 point
  24. είτε στην Ελλάδα γίνεται κατι πολύ σωστά ή στον υπόλοιπο κόσμο όπου γίνεται αυτο που λέει ο συνάδελφος κάτι κάνουν πολύ λάθος. Αλλά τι λέω ενας αρχιτέκτονας-δομοστατικος-τοπογραφος- γραμματέας- επιβλέπων- εργολάβος μηχανικός ειναι πιο ολοκληρωμένος. Το να σαι μετριος σε πολλά πράγματα δεν σε κανει αυτόματα καλο μηχανικό γι υτο κ το παραπάνω μοντέλο ειναι ανέκδοτο στο εξωτερικό.
    1 point
  25. Συνάδελφε Maneni, η χειρότερη συνταγή (από οικονομικής άποψης- γιατί αυτό είναι το πρώτο ζητούμενο, αλλά και από κάθε άλλη άποψη) για ιδιωτικό έργο είναι ακριβώς αυτό που προτείνεις, προφανώς δεν ασχολήθηκες με κατασκευή, όπως ένας μέσος μηχανικός ( η επαγγελματίας γενικότερα). Επαναλαμβάνω τη θέση μου. Η έκδοση της άδειας οικοδομής έχει ποιοτικά χαρακτηριστικά, και δεν είναι τσιμέντα χυμένα στο δρόμο, στα οποία υπάρχει μόνο ποσοτικός προσδιορισμός, δεν είναι δημόσιο έργο . Κάθε μηχανικός έχει το δικαίωμα να διεκδικεί για τον εαυτό του την αναγνωσιμότητα ότι φτιάχνει ωραίες οικοδομές κλπ, ότι έχει ένα δικό του στυλ κλπ. Έτσι άλλωστε θα προαχθεί και η ποιότητα του έργου. Αν κάνει μελέτες και τις πουλάει , η τις αφήνει σε άλλον δεν θα έχει τίποτα δικό του. Εάν ένας μελετητής αρχιτεκτονικών η στατικών ασχοληθεί καθυστερημένα με την κατασκευή των μελετών του , θα αναθεωρήσει πολλά στις μελέτες του, μπορεί να τις βγάλει και άχρηστες. Η ολοκλήρωση του μηχανικού έρχεται με την επίβλεψη και κατασκευή της μελέτης του. Επίσης υπάρχουν έργα που κάποιος μηχανικός θα πλήρωνε αυτός την επίβλεψη του προκειμένου να βάλει πινακίδα στο έργο, και γι αυτό δεν υπολογίζει κόστος επίβλεψης.
    1 point
  26. Αν και ξεφεύγουμε από το θέμα (και, μεταξύ μας, το προτιμώ), καλό είναι να ασχοληθούμε λίγο, διότι τίθεται θέμα ηθικής τάξεως. Θεωρώ πως η άποψη του θανος_ είναι σε λάθος κατεύθυνση, αφού μιλάμε για δύο διαφορετικά πράγματα. Μιά σωστή μελέτη (πλήρης και λεπτομερής) μπορεί να εφαρμοστεί από οποιονδήποτε συνάδελφο διαθέτει την απαραίτητη γνώση κι εμπειρία. Επιμένω πιο πολύ στην εμπειρία, διότι ο επιβλέπων μπορεί να δει (και να διορθώσει) πιθανά λάθη της μελέτης (έχει συμβεί ουκ ολίγες φορές σε δ.ε.), ειδικά δε όταν αυτή έχει εκπονηθεί από μηχανικό χωρίς σημαντική εργοταξιακή εμπειρία. Υποχρέωση του μελετητή είναι να εκπονήσει (και παραδώσει) μια εργασία, στην οποία δεν θα υπάρχουν γκρίζες ζώνες. Σε ό,τι αφορά στο οικονομικό, είναι αυτονόητο ότι πληρωνόμαστε για ό,τι ακριβώς παράγουμε. Θεωρώ ανέντιμο να απαιτώ και να λαμβάνω χρήματα για κάτι για το οποίο δεν έχω εργαστεί.
    1 point
  27. Version 1.0.0

    149 downloads

    Αριθμ. οικ. 44662/454 ΦΕΚ 2192/Β/7-6-2019 Καθορισμός των αρμοδίων οργάνων, των όρων και προϋποθέσεων ίδρυσης και λειτουργίας πάσης φύσεως σταθμών αυτοκινήτων εντός και εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων, καθώς και των όρων και προϋποθέσεων για την κυκλοφοριακή σύνδεση των ανωτέρω εγκαταστάσεων και επιχειρήσεων με εθνικές, επαρχιακές, δημοτικές και κοινοτικές οδούς.
    1 point
  28. Αφού πρόκειται για καθαρά νομικά (αστικά) ζητήματα καλό είναι να μην εμπλεκόμαστε περαιτέρω, και η μόνη απάντησή μας θα πρέπει να είναι : "συμβουλέψου δικηγόρο" Δεν νομίζω πως το φόρουμ είναι δια πάσαν νόσον και ...
    1 point
  29. Μην βγάζεις αυθαίρετα συμπεράσματα....απλά έχουν περάσει χρόνια...Η άποψή σου σεβαστή πάντως
    1 point
  30. Το έγραψα αρκετές φορές ... θα το κάνω ακόμη μία : Οι συντεταγμένες που μας δίνει το κτηματολόγιο ΔΕΝ είναι για οριοθέτηση !! Μη "τσιμπάτε" σημάδια από το "πιλοτικό" του κτηματολόγιου! Οι συντεταγμένες ΕΓΣΑ87 που θα δώσετε εσείς στις κορυφές είναι οι σωστές (αν φυσικά τις δώσετε σωστά). Αν αυτές αποκλίνουν από τα "όρια απόκλισης" που βάζει το ίδιο το κτηματολόγιο, τότε ζητάτε διόρθωση (χωρική μεταβολή) σχεδίων και συντ/νων. Τα σχέδια του κτηματολόγιου είναι κατά 70 με 80% "από αέρα". Αρα γιατί να είναι σωστές αυτές οι τιμές και όχι οι δικές σου που, εννοείται, έγιναν με τον σωστό τρόπο έξω στο πεδίο(?).
    1 point
  31. ... και η υλοποίηση της εγκυκλίου παραπάνω, με τη νέα επιλογή στις εφαρμογές του ΕΦΚΑ.... :grin: .. πόσο μπροστά είμαι ....
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.