Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/11/2019 in Δημοσιεύσεις
-
Όπως ανέφερε και το μέλος.@duke33, κακώς πληρώνετε πάγιο. Όπως έγραψα και εγώ παραπάνω, ό νόμος ορίζει ότι είτε έχετε αποκοπεί με συναίνεση της πλειοψηφίας είτε οχι, από την ημερομηνία δημοσίευσής του και μετά δεν οφειλετε κανενα ποσό για καταναλωση κοινοκτητου/κοινοχρηστου καυσίμου. Για να το κάνετε αυτό θα πρέπει να αναθέσετε σε μηχανικό (κατά προτίμηση μηχανολογο) τη σύνταξη Τεχνικής Έκθεσής, η οποία θα πιστοποιεί εκτός από τη μόνιμη αποσύνδεσή σας από το κοινόχρηστο συστημα τη μόνωση των "κεντρικών στηλών" του συστήματος έξω από το διαμέρισμά σας και το ότι η νέα δική σας εγκατάσταση δε θίγει τις εγκαταστάσεις θέρμανσης των υπολοίπων ιδιοκτησιών . Με άλλα λόγια να καταδειξετε ότι δεν καταναλώνεται ("απολυεται") καθόλου ενεργεια από το κοινόχρηστο συστημα μέσα στο διαμερισμά σας, έτσι τουλάχιστον όπως ορίζεται από το νόμο. Αν όμως δεν έχετε μονωσει τις κεντρικές στήλες έξω από το διαμέρισμά σας τότε ορθά πληρώνετε το ορισμένο από τον κανονισμό της πολυκατοικίας σας παγιο. Υ.Γ. 1): Αν έχετε πραγματικά αποσυνδεθεί κατά τα οριζόμενα από το άρθρο 127 του Ν.4495 μπορείτε να διεκδικησετε αναδρομικά την επιστροφή όλου του ποσού που έχετε καταβάλει από την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου ως σήμερα. Υ.Γ. 2): Στην αλλαγή καυστήρα από πετρέλαιο σε αέριο συμμετέχετε με το 100% των χιλιοστών συμμετοχής σας στις κοινόχρηστες δαπάνες.3 points
-
αυτό όμως είναι Αντισυνταγματικό, αντίκειται στην Αρχή της Ισότητας μεταξύ των Πολιτών και της Ισονομίας. Δεν είναι δυνατόν το Κράτος για την ίδια παροχή να επιβάλλει σε δύο διαφορετικούς πολίτες διαφορετικές χρεώσεις. με την ίδια λογική όποιος έχει ακριβό αυτοκίνητο θα πρέπει να πληρώνει περισσότερα διόδια.2 points
-
Πιθανόν να μπορείς να το περάσεις, διότι ουσιαστικά ο τοίχος θα αντιστηρίζει το έδαφος το οποίο έτσι και αλλιώς αυτό είναι ψηλότερα από τον δρόμο, και φυσικά ο τοίχος να μην βγει υψομετρικά πάνω από το πρανές, γιατί εκεί θα πάει ως περιτοίχιση και απαγορεύεται στα 500 μ. από τις ακτές (ν. 1337) εκτός από ειδικές περιπτώσεις (κάποιες καλλιέργειες, ξενοδοχεία κλπ ). Ο τοίχος τοποθετείται στο όριο του γηπέδου με τον αγροτικό δρόμο με το πλάτος του εις βάρος της ιδιοκτησίας οπότε θα χρειαστούν και κάποια μικρά χωματουργικά ώστε να απομακρυνθεί εδαφικό υλικό, να σκαφτεί θεμέλιο και μετά να καλουπωθεί, σιδερωθεί και σκυροδετηθεί. Αν το κάνεις με πέτρα, μόνο το θεμέλιο θα έχεις από μπετά. Ανέβασε και μια τομή εδάφους και υπό μελέτη τοίχου να δούμε πως είναι η κατάσταση.2 points
-
Ρώτησε στην ΕΕΤΕΜ αν σε κάνουν μέλος μόνο με την πράξη του ΔΟΑΤΑΠ ή θα πρέπει να πάρεις και την αντιστοιχία. Θα πρέπει να γίνεις μέλος της έτσι ώστε να έχεις αριθμό μητρώου και να μπορείς να υπογράφεις (πρακτικά να μπορείς να ασκήσεις το επάγγελμα). Έπειτα οι μηχανικοί ΤΕ δεν έχουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Τέτοια άδεια δίνει το ΤΕΕ στα τακτικά μέλη του. Καλή αρχή φίλε, και ό,τι καλύτερο να ευχηθώ.2 points
-
Η οδική ασφάλεια όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε είναι μια συνισταμένη παραγόντων. Το ίδιο το όχημα φυσικά, η καλή κατάσταση και ο σωστός σχεδιασμός των οδών, η σωστή και ευδιάκριτη σήμανση, ο φωτισμός σε κρίσιμα σημεία, ο ανθρώπινος παράγοντας (οδηγός κουρασμένος, αφηρημένος, μεθυσμένος κλπ) και μη ξεχνάμε την οδηγική νοοτροπία (παραβιάσεις σήμανσης, φωτεινού σηματοδότη, οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα, υπερβολική ταχύτητα, παραβιάσεις του Κ.Ο.Κ κλπ). Το Υπουργείο με τον τρόπο που πάει να περάσει κάτι τέτοιο (αν θα γίνει τελικά) , είναι ολοφάνερο ότι πάει να εξυπηρετήσει συμφέροντα. Για το συνάδελφο παραπάνω που λέει ότι επειδή είμαστε μηχανικοί θα έπρεπε να στηρίζουμε το θεσμό, θα πω ότι επειδή είμαστε μηχανικοί, μάθαμε να σκεφτόμαστε και να μην τρώμε αμάσητο ότι μας σερβίρουν. Αν κάτι είναι στραβό να διορθωθεί. Καμία αντίρρηση, αλλά να διορθωθούν όλα, όχι μόνο το "χαράτσι" για περισσότερους ελέγχους, διότι πέραν της επαγγελματικής μας ιδιότητας είμαστε και εμείς πολίτες αυτής της χώρας και έχουμε δει το ίδιο έργο να παίζεται εις βάρος της τσέπης μας ουκ ολίγες φορές σε διάφορα θέματα της καθημερινής μας ζωής. Οπότε να κρατάμε μικρό καλάθι για τις δήθεν αγνές προθέσεις τους και να τις αμφισβητούμε σθεναρά, μέχρι αυτοί που πάνε να τις επιβάλλουν, είτε να αποδείξουν ότι έχουν δίκιο με αδιάσειστα στοιχεία (μελέτες κλπ), είτε να τις αποσύρουν.2 points
-
Καλησπερα Ειμαι σπουδαστρια στους Τοπογραφους Μηχανικους του ΕΜΠ και σκεφτομαι να δωσω κατατακτηριες εξετασεις για τους Πολιτικους Μηχανικους του ΕΜΠ. Θεωρειτε οτι οτι αξιζει τον κοπο ή ειναι χασιμο χρονου μιας και οι 2 σχολες εχουν παρεμφερη αντικειμενα; Ευχαριστω πολυ Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos331 point
-
Αυτό που θα έχει ενδιαφέρον είναι το πόσοι από όσους μπορούν να πληρώσουν υψηλότερη κλάση θα το κάνουν και πόσοι θα προτιμήσουν να τσεπώσουν τα λεφτά.1 point
-
Μόνο αυτό δεν εννοούσα στο παραπάνω σχόλιό μου ... είπα απλά ότι κατά τη γνώμη μου από το 6.ιθ λείπει η λέξη "εξωτερική" πριν από το θερμομόνωση. Επισυνάπτω λοιπόν όλα τα σχετικά εδάφια του ΝΟΚ και επαναλαμβάνω : - Αν κάποιος έχει 6 εκ. θερμομονωτικό (+1εκ. κόλλες = 7εκ. στο σχεδιασμό) έχει το κίνητρο να μην μετρήσουν αυτά τα εκατοστά (το σύνολο δηλ. όλα, τα 7εκ. στο παράδειγμα) σε κάλυψη και δόμηση. Εξομειώνεται δηλαδή η μεγάλη θερμομόνωση με επένδυση. Αυτό υποθέτω ότι γίνεται για να προτιμώνται μεγάλα πάχη θερμομόνωσης στο σχεδιασμό ώστε να πάμε σε ενεργειακά αποδοτικότερα κτήρια (τα 5εκ. θεωρούνται πλέον απαίτηση ΚΕΝΑΚ οπότε τα 6εκ. και πάνω είναι μια επιπλέον βελτίωση). - Την ίδια ακριβώς αντιμετώπιση έχουν και τα υπάρχοντα κτήρια, μόνο που εκεί δεν υπάρχει η απαίτηση του πάχους. Λογικό είναι γιατί σ'αυτά με ένα απλό 3άρι θερμομονωτικό πάλι 7εκ. πάχος θερμομόνωση έχεις (4 σοβάς-κόλλα + 3 μονωτικό). Αυτό μόνο μπορεί να ελεγχθεί σαν πάχος επενδύσεων μέχρι το περίγραμμα του κτηρίου. Ενεργειακά μπορεί να είναι επίσης το ίδιο αν το υπάρχον έχει μιά στοιχειώδη μόνωση ή είναι καλύτερο από το τίποτε αν δεν υπάρχει καθόλου μόνωση ... - Αν αντίθετα θεωρηθεί ότι στο 6.ιθ περιλαμβάνονται και οι ενδιάμεσες των τοίχων πλήρωσης θερμομονώσεις, τότε τα ερωτήματα είναι πολλά και δύσκολα : πως ελέγχεται ; ποιά από τις προβολές της λαμβάνεται στα πολυώροφα ; πως γίνεται κάτι που είναι μέσα από τοίχους πλήρωσης να μην θεωρείται εντός περιγράμματος κτηρίου δηλ. κάλυψη ; στον υπολογισμό όγκου τι γίνεται ; αν η θερμομόνωση δεν μετράει σε κάλυψη μπορεί να χρησιμοποιηθεί η επιφάνειά της στον υποχρεωτικά ακάλυπτο ; αν ναι, πως εξασφαλίζεται η υποχρεωτική επικοινωνία της με τον υπόλοιπο ακάλυπτο ; αν από πάνω της καλύπτεται από δόμηση τι γίνεται ; πως υπολογίζεται ; με πατέντες τύπου "θεωρείται ότι ..." ; ποιός πληρώνει τον μηχανικό για τον υπολογισμό αυτό ; και άλλα πολλά ...1 point
-
1 point
-
για τον ανοικτό εξώστη, αυτός μπορεί να τακτοποιηθεί με την επίκληση της εγκ. 3 ν, 4178 και υπό την θεώρηση ότι οι νόμοι οφείλουν να έχουν συνέχεια, όταν βεβαίως δεν έχουμε αντικρουόμενες διατάξεις. Οπότε ο εξώστης θα υπαχθεί στην κατηγορία 3. Για το ΕΡΚΕΡ η γνώμη μου είναι ότι δεν τακτοποιείται, εκτός και αν εμπίπτει στο σχετικό εδάφιο της κατηγορίας 3 (για το 5% διαστάσεων και 5% επιφάνειας ακόμη και σε κοινόχρηστο χώρο).1 point
-
Όλα τα παρακάτω, λαμβάνοντας υπόψη ότι είσαι ατομική επιχείρηση με τους λίγο πολύ κοινούς ΚΑΔ που βάζουμε ως μηχανικοί. 1. Ναι, δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ. Για την περίπτωση του leasing, εκπίπτει το μηνιαίο μίσθωμα ως έξοδο και μόνο (χωρίς τον ΦΠΑ). 2. Ακριβώς. Ενδεικτικά αλλά όχι αποκλειστικά, τακτικά σέρβις, πιθανά ανταλλακτικά, ΚΤΕΟ, κάρτα καυσαερίων, ασφάλεια αυτοκινήτου (έναντι αστικής ευθύνης μόνο), μπορούν να περαστούν στα έξοδα. 3. Τιμολόγιο δεν ξέρω υπό ποιό καθεστώς μπορείς να κόψεις ή μάλλον μπορείς, απλά δεν ξέρω πώς θα φανεί σε πιθανό έλεγχο της Εφορίας. Όλο και κάποιος συνάδελφος όμως θα το έχει κάνει, οπότε θα σου πει και κάτι πιο συγκεκριμένο. Εμένα πάντως η λογίστρια, ήταν εντελώς αποτρεπτική σε ο,τι αφορά το σενάριο έκδοσης τιμολογίου.1 point
-
Αφού δεν είσαι Η/Μ γιατί ανακατεύεσαι ? Ενας Η/Μ θα ζητουσε απο τον ηλεκτρολογο να κανει μετρηση R iso του καλωδίου μετά από έναν οπτικό/επαφής έλεγχο ......κ για να το τελειώνουμε, ο καθείς στην ειδικότητα του ....έλεγχο δέχομαι μονο απο τον υπογράφων Η/Μ της μελέτης ...... καλωδιο του 98 ? ....που το είχε κρυμμένο ο αθεόφοβος 20 χρόνια ... φαντάζομαι οτι μιλάμε για ΝΥΜ.....1 point
-
πολυ σωστα..[.+1] η πρωτη παρ. της κατ. "4" εχει αλλαξει. δ) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4: Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και αναστέλλεται για τριάντα (30) έτη η επιβολή κυρώσεων σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, μετά την υπαγωγή, την καταβολή του σχετικού παραβόλου και την καταβολή του ενιαίου ειδικού προστίμου, με την επιφύλαξη εφαρμογής των οριζομένων στο άρθρο 97, οι εξής αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης:" Για να μην οδηγειστε σε λαθη, να χρησιμοποιειτε την κωδικοποιημενη εκδοση του 4495 απο τον καν62, που υπαρχει στο φορουμ. [οπως θα την επικαιροποιήσει, μετά την ψηφιση των αλλαγων που κατατεθηκαν στη Βουλη, οσονούπω...]1 point
-
Άρθρο 96 :...............δ) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4: Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση...........1 point
-
Γιατί ο θεσμός του ΙΚΤΕΟ είναι στρεβλός. Είχα δουλέψει σε 3 διαφορετικά ΙΚΤΕΟ από απλός ελεγκτής έως τεχνικός διευθυντής. Υπήρχε πίεση από τους ιδιοκτήτες να κάνουμε τα στραβά μάτια σε αυτοκίνητα που μας έφερναν συνεργεία, έμποροι και αντιπροσωπείες. Πολλά από τα αμάξια αυτά είχαν σοβαρές ελλείψεις και κάποιος κακομοίρης θα τα αγόραζε και θα έβαζε μέσα την οικογένειά του. Για τις ίδιες ελλείψεις βέβαια, αν έφερνε το ίδιο αμάξι ιδιώτης, είχαμε το ελεύθερο να τον κόψουμε. Πριν κάνουν υποχρεωτικές τις φωτογραφίες των οχημάτων κατά τον έλεγχο, κάποια ιΚΤΕΟ έβγαζαν πιστοποιητικά χωρις να χρειαστεί καν να πας το αμάξι. Απλά έστελνες την άδεια κυκλοφορίας με φαξ και σου έστελναν δελτίο τεχνικού ελέγχου με επιτυχή τον έλεγχο. Η πιστοποίηση από το ΕΣΥΔ σταμάτησε σε κάποια φάση και από ISO 17020 μπορούσε το ΙΚΤΕΟ να έχει ένα απλό ISO 9001. Φοβερός θεσμός.1 point
-
ΤΟΤΕΕ-1 σελ. 57 Ειδικότερα, στις περιπτώσεις κτηρίων χωρίς καμία πρόνοια θερμομονωτικής προστασίας ή με μερική ή πλημμελή θερμομονωτική προστασία , στο έργο του ενεργειακού επιθεωρητή μπορεί να λειτουργήσει βοηθητικά ο πίνακας 3.5 (3.5α. και 3.5β.), στον οποίο καταγράφονται τυπικές τιμές του συντελεστή θερμοπερατότητας U των αδιαφανών δομικών στοιχείων. Ο ενεργειακός επιθεωρητής, κατά τον έλεγχο, έχει δύο δυνατότητες: - είτε να θεωρήσει αυτές τις τιμές του πίνακα 3.5. (3.5α. και 3.5β.) - είτε να υπολογίσει ο ίδιος τους συντελεστές σύμφωνα με όσα προβλέπει ο αναθεωρημένος..... Μετά από τους πίνακες αναφέρει: Όταν ένα δομικό στοιχείο δεν συμπεριλαμβάνεται στον πίνακα 3.5. (3.5α. ή 3.5β.), ο ενεργειακός επιθεωρητής μπορεί να επιλέξει την τιμή της πλησιέστερης προς αυτό διατομής του πίνακα.1 point
-
1 point
-
Η πλήρης απαλλαγή σας από το πάγιο αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσης του Ν.4495 σε ΦΕΚ (Νοέμβριος 2017). Ακολουθεί η παράγραφος 5 του άρθρου 127: ".5. Η μη επιβάρυνση με δαπάνες λειτουργίας και έκτακτες δαπάνες κεντρικής θέρμανσης, που προβλέπεται στην παρ. 3.3.1 του άρθρου 1 του από 27.9.1985 προεδρικού διατάγματος εφαρμόζεται και για τις οριζόντιες ιδιοκτησίες που έχουν αποσυνδεθεί από το σύστημα κεντρικής θέρμανσης του κτιρίου με απόφαση της πλειοψηφίας των ιδιοκτητών και έχουν συνδεθεί με το δίκτυο φυσικού αερίου ή έχει εγκατασταθεί σε αυτές αυτόνομο σύστημα θέρμανσης σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 2 του π.δ. 420/1987. Η μη επιβάρυνση που προβλέπεται στο προηγούμενο εδάφιο αφορά σε δαπάνες που πραγματοποιούνται μετά τη θέση σε ισχύ του παρόντος νόμου.". Το ίδιο ισχυει και στην περίπτωση που έχετε αποκοπεί χωρίς συναίνεση της πλειοψηφίας, αλλά μόνο για τις δαπάνες λειτουργίας, κοινώς "πάγιο" (παράγραφος 3).1 point
-
Επίσης αν θέλουν να μεριμνήσουν για την ασφάλεια στους δρόμους ας φροντίσουν για τη σωστή εκπαίδευση και χορήγηση διπλωμάτων, την καλή αστυνόμευση, τη σωστή σήμανση και το εντός προδιαγραφών οδόστρωμμα. Και αφού τα κάνουν αυτά σωστά, τότε ας μας ζητήσουν έλεγχο ΚΤΕΟ ανά εξάμηνο.....1 point
-
Για την Ελλάδα μιλάμε.... Στην τετραετία η αντιπροσωπεία δίνει εγγύηση και συνήθως ζημιές μεγάλες δεν έχουν τα πρώτα χρόνια αφού σε μια φυσιολογική κατάσταση μόνο λάδια φίλτρα αλλάζονται. Μετά, αρκετοί δεν παραμένουν σε αντιπροσωπείες και στις περισσότερες φορές τα σερβις δεν υπογράφονται από τα συνεργεία καθώς τα χρήματα είναι μετρητά και ο ιδιοκτήτης θέλοντας να μην πληρώσει το ΦΠΑ δεν θέλει απόδειξη. Να σταματήσουν να εισάγουν συνεχώς εισπρακτικά μέτρα για χατήρι κάποιων. Ανά διετία και πολύ είναι. Καμία αλλαγή δεν χρειάζεται και δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον. Αλήθεια, λόγω του ανταγωνισμού των ΙΚΤΕΟ θεωρείτε ότι κόβονται τόσο εύκολα αυτοκίνητα από τον έλεγχο; Θα πρέπει να είναι πολύ σοβαρά τα πράγματα για να μην πάρει το ΟΚ.1 point
-
αρθρο 127 ν. 4495, 8. Οριζόντια ιδιοκτησία που αυτονομείται με βάση τις διατάξεις της παραγράφου 7, απαλλάσσεται από τις δαπάνες κατανάλωσης καυσίμου του συστήματος κεντρικής θέρμανσης του κτιρίου, υποχρεούται όμως να συμμετέχει στις κοινές δαπάνες προληπτικής συντήρησής του και στις έκτακτες δαπάνες. Με απόφαση της πλειοψηφίας των συνιδιοκτητών της πολυκατοικίας μπορεί να αποφασιστεί η πλήρης απαλλαγή των ιδιοκτησιών που αυτονομούνται».1 point
-
το "δωράκι" στα ΙΚΤΕΟ μυρίζει από χιλιόμετρα.... Σε ερώτησή μας σχετικά με το θέμα της έλευσης από ΚΤΕΟ κάθε χρόνο για τα παλαιά αυτοκίνητα ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ κ. Κωνσταντίνος Βήκας ανέφερε στο Newsauto.gr ότι: «Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιδιωτικών ΚΤΕΟ χαιρετίζει την προοπτική αυτή. Πριν βιαστούν μερικοί ίσως να αντιδράσουν συνδέοντας τα επιχειρηματικά οφέλη των ΚΤΕΟ με τέτοια απόφαση, ας προσέξουμε λίγο τι ισχύει και για ποιους λόγους στα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ.Η ευρωπαϊκή νομοθεσία λοιπόν προβλέπει την υποχρέωση των ιδιοκτητών οχημάτων να προσκομίζουν τα οχήματα τους στα ΚΤΕΟ, για αρχικό έλεγχο έως την συμπλήρωση 4 ετών από την 1η ημερομηνία κυκλοφορίας και εν συνεχεία, έως κάθε 2 χρόνια μετά. Φυσικά και αυτό θα πιστέψει ο κόσμος, ότι του βάζουν ακόμα ένα "χαράτσι". Αλήθεια, ποιο είναι το κίνητρο να πετάξει ο κόσμος το αυτοκίνητό του που μπορεί να είναι 20 ετών (αλλά πολλές φορές πολύ καλά διατηρημένο με όλα τα service στην ώρα τους και ενδεχομένως σε αρκετές περιπτώσεις πολύ καλύτερης κατάστασης από ένα πενταετίας που δεν το τσεκάρει ποτέ κανείς); Θα δώσει τι ακριβώς; 1000 Ευρώ στην καλύτερη για να βάλει τον άλλον να αγοράσει αυτοκίνητο των 15.000 Ε χρήματα τα οποία προφανώς δεν θα τα έχει, διότι αν τα είχε θα το είχε ήδη κάνει. Είπαμε, έχουν σπουδάσει την τέχνη της εξαπάτησης, αλλά κάποια πράγματα βγάζουν μάτι όταν λέγονται και γράφονται τόσο απροκάλυπτα. Θεωρούν τον κόσμο χαζό, ότι θα ασπαστεί με χαρά, να ελέγχουν το αυτοκίνητό του κάθε χρόνο και να δίνει τα σαραντάρια στα ΚΤΕΟ; Αν ενδιαφέρονται τόσο πολύ για την ασφάλειά μας, να πληρώνουν αυτοί το κόστος του επιπλέον ελέγχου.1 point
-
Θα ήθελα να εκφράσω ότι είμαι τελείως κάθετος στο να μπορεί να υπογράφει κάποιος κάτι που δεν μπορεί να ελέγξει ότι το κάνει σύμφωνα με τις νομοθεσίες/κανονισμούς και την επιστημονική του κατάρτιση.1 point
-
βασικά ήθελαν να φορολογήσουν κι αυτά τα λεφτά αλλά χωρίς να το πουν ευθέως.. και επίσης να δώσουν επικοινωνιακά μηνύματα ότι τάχα χτυπάνε τους πονηρούς μάστορες που δε κόβουν απόδειξη, χωρίς όμως και να τους θίξουν πραγματικά. για τα επαγγέλματα που η φύση τους ευνοεί να γίνουν μαύρα θα έπρεπε να βρουν άλλες λύσεις ή να το αποδεχθούν ότι κάποια πράγματα δε θα φορολογούνται.1 point
-
Σε δουλειά να βρισκόμαστε ..... Είναι παράλογο να επιδοτείται φορολογικά η κατανάλωση συγκεκριμένων αγαθών και υπηρεσιών σε σχέση με κάποια άλλα .1 point
-
το περιθώριο 70% που αφήνουν είναι αρκετό για να συνεχίσει να καλύπτει ο μέσος άνθρωπος τις ανάγκες του σε αυτές τις 10 εργασίες χωρίς απόδειξη... και το πρόστιμο των 220 ευρώ για 1000 ευρώ δαπανών είναι μικρότερο από το όφελος της τάξης του 50% που έχει μη ζητώντας απόδειξη... επίσης κάποιος που δε δαπάνησε αυτά τα 1000 ευρώ αν αποδεδειγμένα δεν τα έχει ξοδέψει χωρίς απόδειξη, πχ έχοντάς τα στην τράπεζα, γιατί να τιμωρηθεί;1 point
-
1 point
-
Αν πας με προέγκριση, δεν απαιτείται αίτηση για χορήγηση όρων δόμησης και εγκρίσεων. Οι ΟΑ Κατ. 3 εκδίδονται με 2 τρόπους: Α διαδικασία Α.1 Αίτηση για χορήγηση όρων δόμησης και εγκρίσεων Α.2 Χορήγηση όρων δόμησης και εγκρίσεων από Υ.Δομ. Α.3 Υποβολή αιτήματος για έκδοση ΟΑ Κατ. 3 με βεβαίωση όρων δόμησης (από το πεδίο Εισαγωγή πράξης σε συνέχεια προγενέστερης ηλεκτρονικής) και έκδοσή της αυτόματα από το σύστημα χωρίς έλεγχο τοπογραφικού και διαγράμματος κάλυψης από Υ.ΔΟμ. Β. Διαδικασία Β1. Αίτηση για προέγκριση ΟΑ (δεν επιλέγεται ακόμα κατηγορία) Β2. Έλεγχος τοπογραφικού και διαγράμματος κάλυψης από Υ.ΔΟμ. Β3. Αίτηση για ΟΑ Κατ. 3 με προέγκριση (από το πεδίο Εισαγωγή πράξης σε συνέχεια προγενέστερης ηλεκτρονικής) και αυτόματη έκδοσή της από το σύστημα.1 point
-
Δεν είναι sos. Διόρθωσε τον τίτλο σου ώστε να είναι σχετικός με το θέμα κι όχι γενικά βοήθεια. για την υπαγωγή μιλάς με τον μηχανικό που το έκανε να κάνει τις αναγκαίες διορθώσεις ή αν δεν γνωρίζει πως να συνεργαστεί με το ΤΕΕ ή με συνάδερφος του έμπειρο1 point
-
ευχαριστω πολυ για τις απαντησεις σας, και εγω ειμαι της αποψης για δαπεδο αλλα φοβαμαι τον υδραυλικο για τυχον ζημια που θα προκαλεσει χωρις να το αντιληφθω!1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-