Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      13

    • Περιεχόμενα

      26.312


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      18.981


  3. ksteve

    ksteve

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      207


  4. genesis

    genesis

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      334


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/12/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Tο δικαστήριο έκρινε οτι η χρήση αυτή της ιδιοκτησίας προσβάλει τον κανονισμό σύστασης της πολυκατοικίας, την πράξη σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας και τον κανονισμό σχέσεων συνιδιοκτητών, που ορίζει ότι: «1. Για κάθε αμφισβήτηση ή αμφιβολία ως προς τη σωστή και νόμιμη χρήση των οριζοντίων ιδιοκτησιών διευκρινίζεται ότι απαγορεύεται η χρήση των διαμερισμάτων ως χορευτικά κέντρα, σχολεία, ξενοδοχεία, ωδεία, χοροδιδασκαλεία ή σχολές ρυθμικής και γενικά κάθε χρήση επικίνδυνη για την ασφάλεια της οικοδομής και που ενοχλεί τους ενοίκους αυτής, προκαλεί υπερβολικό θόρυβο ή δυσοσμίες ή είναι αντίθετη στους νόμους, τις αστυνομικές διατάξεις και χρηστά ήθη ή διαταράσσει την ησυχία και την ασφάλεια των ενοίκων της οικοδομής, ή που προσβάλλει την οικογενειακή, ηθική και την κοινωνική τάξη και ευπρέπεια..». https://www.b2green.gr/el/post/75610/dikastiki-apofasi-vomva-sto-airbnb-dimiourgei-dedikasmeno-gia-mazikes-agoges
    3 points
  2. @ancientmariner Συναδελφε καλημερα. Δεν θελω να σε απογοητευσω, αλλα ειναι fake.
    2 points
  3. σημαντικη τροποποιηση στο αρθρο 6 του Δ 270/85 αρθρο 155 νεου νομου «α) Επιτρέπεται η διάσπαση του ενιαίου κτιρίου μετά τη σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής και με τις εξής προϋποθέσεις: αα) Τα επί μέρους, μετά τη διάσπαση, κτίρια σε κάθε περίπτωση αποτελούν ένα ενιαίο αρχιτεκτονικό σύνολο, ββ) Στην περίπτωση που προβλέπεται ενιαίο κτίριο το οποίο αποτελεί σύνθεση περισσοτέρων όγκων, η σύνδεση αυτών επιβάλλεται να έχει πλάτος κατ ελάχιστον 1,20 μ. και προσμετράται τουλάχιστον σε έναν από τους συντελεστές δόμησης ή κάλυψης ή και σε περίπτωση που προβλέπονται περισσότερα ανεξάρτητα κτίρια αυτά δεν δύναται να είναι περισσότερα από τρία και δεν δύνανται να απέχουν, ανά δύο, απόσταση μεγαλύτερη του 2Δ, όπως το Δ ορίζεται στο άρθρο 3 του ν. 4067/2012. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και κάθε άλλου συναρμόδιου Υπουργού δύναται να καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας, καθώς και περιπτώσεις τυχόν εξαιρέσεων όταν αυτές επιβάλλονται από εγκρίσεις άλλων φορέων ή υπηρεσιών σύμφωνα με ειδικότερες διατάξεις.»"
    1 point
  4. συμφωνω με τον παυλο μαλλον στο 81 παρ. 2 θα πας το ιειε αναφερεται σε εξαιρεσεις απο το 89 παρ.2/α.β και γ.
    1 point
  5. Θεωρώ ότι πρέπει να γίνει μνεία στην τεχνική έκθεση για να μπορεί να γίνει αντιπαραβολή των νόμιμων και τακτοποιημένων τμημάτων, οπότε η επιφάνεια που λείπει να τεκμηριώνεται ότι για παράδειγμα έγινε εκ κατασκευής και κατ αναλογία με την περίπτωση της εγκ. 3 (παράρτημα) Ν. 4178 δεν αποτελεί αυθαιρεσία αφού με την μη υλοποίηση του τμήματος αυτού δεν παραβιάζονται πολεοδομικές διατάξεις.
    1 point
  6. φυσικα μπορουν να συμφωνησουν ό,τι θελουν. Τις δε διαταξεις του κανονισμου δεν μπορει να τις παραβει κανενας. Στην ανω κρινομενη υποθεση ο κανονισμος ηταν αρκετα "αυστηρος" ως προς τις χρησεις. «1. Για κάθε αμφισβήτηση ή αμφιβολία ως προς τη σωστή και νόμιμη χρήση των οριζοντίων ιδιοκτησιών διευκρινίζεται ότι απαγορεύεται η χρήση των διαμερισμάτων ως χορευτικά κέντρα, σχολεία, ξενοδοχεία, ωδεία, χοροδιδασκαλεία ή σχολές ρυθμικής και γενικά κάθε χρήση επικίνδυνη για την ασφάλεια της οικοδομής και που ενοχλεί τους ενοίκους αυτής, προκαλεί υπερβολικό θόρυβο ή δυσοσμίες ή είναι αντίθετη στους νόμους, τις αστυνομικές διατάξεις και χρηστά ήθη ή διαταράσσει την ησυχία και την ασφάλεια των ενοίκων της οικοδομής, ή που προσβάλλει την οικογενειακή, ηθική και την κοινωνική τάξη και ευπρέπεια..» [αυτο το τελευταιο -που αποτελει πραγματικο περιστατικο- δυσκολα μπορει να το ξεπερασουν οι ιδιοκτητες των ενοικιαζομενων ενοικιαστες, σε περιπτωσεις αγωγων...
    1 point
  7. Όχι επί του συγκεκριμένου ερωτήματος του θέματος, αλλά επί ουσιαστικότερου και πρωτεύοντος θέματος..... Πριν κάνεις οτιδήποτε, συμφώνησε μια "παχυλότατη" αμοιβή με τον αγαπητό ιδιοκτήτη! Όχι, αυτή για δήλωση αυθαιρέτου, αλλά "την άλλη" τη σοβαρότερη.... Στη συνέχεια, ζήτα και πάρε ένα ικανοποιητικό ποσοστό αυτής ως προκαταβολή! Αν γίνουν αυτά, τότε όλα καλά, όλα ανθηρά, προχωράς κι αντιμετωπίζεις ορθά το θέμα (όπως θα σε συμβουλεύσουν οι αρμόδιοι). Αν τσινίσει ο ιδιοκτήτης, που είναι και το πιθανότερο σενάριο, τότε "στρίβειν δια του αρραβώνος"!!! P.S. Δεν αξίζει τον κόπο να βγάλεις εσύ το "φίδι από την τρύπα"....
    1 point
  8. (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Συνάδελφοι καλησπέρα. Επισυνάπτω λινκ σελίδας με δωρεάν βιβλία για κατέβασμα μεταξύ των οποίων υπάρχουν και βιβλία μηχανικών. https://www.openbook.gr/
    1 point
  9. η ΠΟΜΙΔΑ απαντησε με το παρακατω κειμενο... [δινει και μερικά νομικα επιχειρηματα για τους μελλοντικους εναγομενους....] https://www.b2green.gr/el/post/75634/pomida-i-apofasi-gia-to-airbnb-apagoreyei-mono-tin-epangelmatiki-chrisi-tou-akinitou Σιγουρα, υπαρχουν νομικες εννοιες και προβληματισμοί που πρεπει να ερμηνευθουν και αναλυθουν σε ανωτερα δικαστηρια. Και, προφανως, αυτη ειναι μια μεμονωμενη περιπτωση με κανονισμο και σαφεις απαγορευσεις... Εχει δρομο μπροστα του αυτο το θεμα.
    1 point
  10. 1. Ειναι αυθαιρετη κατασκευη σε κοινοχρηστο. Την τακτοποιουν οσοι κανουν "χρηση". Φυσικα δεν εχουν δικαιωμα να αναζητησουν "εξοδα" απο τους αρνούμενους... Οι υπολοιποι εχουν δικαιωμα να ζητησουν την κατεδαφιση, αν φυσαει συνεχεια "αναποδος" αερας και ενοχλούνται.... 2. Η διαδικασια οριζεται μεν στο 127 και πραγματι οφειλε ο ιδιοκτητης να ενημερωσει για τις οδευσεις απο πριν. Αλλά, μετα την τοποθετηση, θα κριθει δικαστικως εάν αυτη ηταν η πιο καταλληλη οδευση και αν και κατα πόσο ειναι "επιβλαβης"για την οικοδομη εν γενει και οχι, παντως, με το επιχειρημα "περναει εξω απο τον τοιχο του σαλονιού μου...να φυγει...να παει αλλού"...
    1 point
  11. Είναι το ίδιο ερώτημα με αυτό του @MHD λίγο πιο πάνω, όπου δεν έχει απαντήσει κανείς ως τώρα.
    1 point
  12. - ειναι το 98 παρ. 4 που αφορα σε κτισματα με συσταση ειτε εντος ειτε εκτος ή σε εντος αλλά χωρις συσταση, ως προς τον δικαιούμενο να κανει τακτοποιηση. - και το 98/9 [νεο] που αφορα αυθαιρετες επεκτασεις σε κοινοχρηστα απο μία ΟΙ, σε κτισματα με συσταση, όπου δεν ερωταται πλεον το 51% της ολης οικοδομης...αυτο καταργηθηκε Επίσης , μπορει, με βαση το 98 παρ. 9, ο καθε ιδιοκτητης της ΟΙ, να τακτοποιησει μονος του Και, εαν εχει και αλλους συγκυριους στην ΟΙ, παλι μπορει μονος του με βαση και το 98/4]. Αναλογα τι έχεις, κανεις το ερωτημα σου.
    1 point
  13. Επιμένω στην τεχνική λογική του μηχανικού. Αν είναι να θέλουν οριοθέτηση σε κάτι που νόμος ρητά ορίζει το αντίθετο, θα πρέπει να απαντήσουν εγγράφως. Δεν θα αφήνουμε τον κάθε υπάλληλο που θέλει να "πετάξει" το φάκελο παραπέρα για να μην ασχοληθεί χωρίς να μπαίνει σε διαδικασία να διαβάσει τι λέει ο νόμος. Αυτό που δικαιούνται να ζητήσουν (και συνήθως το κάνουν) είναι το απαντητικό από την Περιφέρεια (αν και υπάρχει έγγραφο της Περιφέρειας Κρήτης για το θέμα αυτό που αναφέρει ότι ο μηχανικός με δική του δήλωση στο τοπογραφικό έχει κρίνει αν η λεκάνη απορροής είναι μικρότερη του 1 τ. χλμ και κατά συνέπεια το ρέμα θεωρείται μικρό) ότι το ρέμα τελικώς εξαιρείται από την διαδικασία οριοθέτησης ως μικρό υδατόρεμα, μετά την υποβολής της σχετικής μελέτης εξαίρεσης από εμάς. Από κει κε πέρα δεν διαφωνώ στο ότι σε πολλές περιπτώσεις η ερμηνεία διαφέρει ανά ΥΔΟΜ.
    1 point
  14. Φυσικά και έγινε απολύτως κατανοητό ΙΑΣΟΝΑ ότι ήταν ψεύτικα τα στοιχεία. Απλά αποκλείσαμε (όπως έγραψα και στο σχόλιο της διόρθωσης) την πιθανότητα ταύτισης με υπαρκτά ονόματα.
    1 point
  15. Την περιμέναμε μια τέτοια απόφαση. Μπορεί (και πράγματι έτσι είναι) να υπάρχει μεγάλος τζίρος από βραχυχρόνιες μισθώσεις, αλλά δεν είναι λίγοι οι ιδιοκτήτες πολυκατοικιών που αντιδρούν (πολλές φορές δικαίως) λόγω φασαρίας που γίνεται από πολλούς επισκέπτες που εναλλάσσονται , καταλήψεις των parking στην πυλωτή, υπερβολική χρήση του ανελκυστήρα (άρα περαιτέρω έξοδα αναλογικά προς όλους τους συνιδιοκτήτες), κλπ.
    1 point
  16. όπως κρινει ο καθε ενας πραττει... Απλα, εχουμε δυο διαφορετικες εφαρμογες για την ίδια διαταξη νομου. Απο τον Νοεμβριο του 2018 μεχρι τον Μαιο του 2019 που εβγαλαν την εγκ.2, ολοι πηγαιναμε με το νομο. Απο την εκδοση της εγκ.2 πηγαινουμε με την εγκ. 2 Εγω θα συνεχιζα με τον νομο. Το πολυ πολυ, να με καλεσουν "αργοτερα" για ελεγχο και εκει να προτεινω ωραιες και σαφεις ενστασεις/αντιρήσεις... σχετικα με τον τροπο υπολογισμου του προστιμου με πιθανοτητες επιτυχιας....ή τελικα να υποχρεωθω να πληρωσω "εντος μηνος". Αρα, γιατι να παω απο σημερα? Τα εξηγεις και στον πελατη κι ας αποφασισει αυτος.
    1 point
  17. Το κτηματολόγιο έδωσε τη λύση να δηλώνεται το δικαίωμα της έκτακτης χρησικτησίας με τουλάχιστον 2 δικαιολογητικά που να αποδεικνύουν την 20-ετή νομή και κατοχή. Το ένα είναι η ένορκη βεβαίωση ενώπιον συμβολαιογράφου. Το άλλο μπορεί να είναι ένα από αυτά που έχει δώσει το Κτηματολόγιο σε πολλά ενημερωτικά του έγγραφα (μπορείς να τα διαβάσεις στο ίντερνετ κάνοντας αναζήτηση). Απαιτούνται τουλάχιστον 2 στοιχεία ή και όσα περισσότερα, τόσο καλύτερα για την κατοχύρωση του δικαιώματος. Το φόρουμ δεν μπορεί να σου λύσει τα οικογενειακά ζητήματα εμπράγματων δικαιωμάτων παρά να δώσει μερικές γενικές οδηγίες. Έχουν τοποθετηθεί οι συνάδελφοι και ιδιαιτέρως ο Δημήτρης πολλές φορές. Αναθέτεις τις υποθέσεις σου σε μηχανικό (πολιτικό ή τοπογράφο) που ασχολείται με τοπογραφικά και κτηματολόγιο και παράλληλα σε συμβολαιογράφο για να ολοκληρώσεις τις δηλώσεις σου. Θερμή παράκληση: Μην γεμίζεις το φόρουμ με ποστ αναμοχλεύοντας τα ίδια.
    1 point
  18. να ακολουθεις το νομο μπηκοουζ, μεχρι σημερα με τον νομο πηγαινες Αν πας με την εγκυκλιο θα πρεπει να ακυρωσεις ολες τις προηγουμενες παρόμοιες υπαγωγες που εχεις κανει... Αν θελουν/νομιζουν/θεωρουν οτι κατι ξεχασαν στο νομο, τον εχουν διορθωσει 9 φορες και ετοιμαζουν και 10η τροποποιηση. Ας τροποποιουσαν τις διαταξεις...αλλά δεν το κανουν γιατι και θα φανει η "γκαφα" και εχουν και θεμα "αναδρομικοτητας" τι θα κανουν με οσους ηταν νομιμοι......
    1 point
  19. Σαφώς όχι. Αυτό εξηγώ στο κείμενο που παρέθεσα. Η καμπύλη που βλέπεις με την τάση να διατηρείται ψηλά προκύπτει ακριβώς λόγω του MPPT controller που μεταβάλλει συνεχώς την αντίσταση εισόδου του ρυθμιστή ή του inverter. Η αντίστοιχη καμπύλη ισχύος (η οποία μας ενδιαφέρει κυρίως) είναι πολύ χαμηλά λίγο πριν την δύση του ήλιου. Για να πλησιάσεις αυτήν την απόδοση με τις αντιστάσεις θα πρέπει να βρεις τρόπο να μεταβάλλεται συνεχώς (ή έστω σε βήματα) η αντίσταση προσαρμοζόμενη στην αντίσταση εξόδου της φωτοβολταϊκής συστοιχίας. Π.χ. με 3 ή 4 αντιστάσεις και ένα σύστημα διακοπτών ελεγχόμενο από έναν MPPT ελεγκτή θα έπρεπε να συνδέεις και να αποσυνδέεις αντιστάσεις για να έχεις ένα σχετικά αποδεκτό αποτέλεσμα και να μην χάνεις υπερβολικά ποσοστά ενέργειας. Η παραγωγή από ηλιοθερμικούς συλλέκτες δεν είναι μηδενική. Σε συνθήκες χαμηλής έντασης της ηλιακής ακτινοβολίας είναι χαμηλή ή/και αμελητέα, σε κάθε περίπτωση όμως είναι υψηλότερη από αυτήν ενός Φ/Β με ίδια επιφάνεια και στις ίδιες συνθήκες ακτινοβολίας. Έχεις δίκιο ότι η χαμηλή τιμή των Φ/Β έχεις αλλάξει τον τρόπο που σκεφτόμαστε τις σχεδιάζουμε εφαρμογές με Φ/Β. Και η απόδοσή τους βελτιώνεται συνεχώς αλλά αργά. Υπολείπεται όμως σημαντικά από την απόδοση ενός ηλιοθερμικού συλλέκτη. Θα ήθελες τουλάχιστον 2πλάσιο εμβαδον επιφάνειας σε Φ/Β για να έχεις την ίδια ισχύ με αυτή των ηλιοθερμικών συλλεκτών. Υπό πολύ ιδιαίτερες συνθήκες ίσως θα είχε νόημα η χρήση Φ/Β για παραγωγή ΖΝΧ (π.χ. αδυναμία εγκατάστασης σωληνώσεων σε υπάρχουσα εγκατάσταση) αλλά η απόδοση θα ήταν σημαντικά χαμηλότερη για όλους αυτούς τους λόγους.
    1 point
  20. Το συμφέρον του κάθε Δήμου (και του δημοσίου γενικά), είναι η τήρηση της νομοθεσίας. Υπάρχει και η άλλη πλευρά του νομίσματος. Αν είσαι 100% καλυμμένος, να καταθέσεις εσύ και οι πελάτες σου αγωγές κατά του Δήμου. Ίσως έτσι συμμαζευτούν
    1 point
  21. η ΚΑΤ1 απαιτεί αποτυπωση της ιδιοκτησίας, αρθ96α,
    1 point
  22. Οι αντιστάσεις δεν ταιριάζουν με Φ/Β γιατί οι πρώτες έχουν γραμμική συμπεριφορά και τα Φ/Β μη γραμμική συμπεριφορά. Οι κλασικοί επιλεκτικοί συλλέκτες έχουν πολύ υψηλότερη απόδοση για την ίδια επιφάνεια και ένταση ηλιακής ακτινοβολίας. Παρόμοιο θέμα έχει συζητηθεί και παλαιότερα. Αν γνωρίζεις ποιος νόμος απαγορεύει την χρήση / εγκατάσταση αυτόνομου Φ/Β συστήματος με σκοπό την ιδιοκατανάλωση και ενώ υπάρχει παροχή ΔΕΗ, σε παρακαλώ ανάφερε τον.
    1 point
  23. Δυο μη άρτια οικόπεδα συνενωμένα δεν μπορούν να πληρούν την κατά παρέκκλιση αρτιότητα, παρά μόνο την κατά κανόνα. Αν δεν την πληρούν δεν μπορεί να γίνει η συνένωση αφού δημιουργείται μη άρτιο οικόπεδο. Οπότε πάμε στο άρθρο 25 για την οικοδομησιμότητά του. Η εφαρμογή του άρθρου 25 θεωρώ ότι θα πρέπει να γίνει με απομείωση σύμφωνα με την κατά κανόνα αρτιότητα . Έχεις διαφορά 50 τμ από τα 400 τμ, οπότε η διαφορά αρτιότητας είναι (400-350)/400=12,5 <20%, οπότε ο ΣΔ θα μειωθεί κατά 10 %,
    1 point
  24. το αρθρο 103 αναφερει για "κυρια κατοικια", οχι για μοναδικη. Επομένως, συμφωνα με το νομο, Αν δηλωνει 175 τμ. σαν κυρια κατοικια, απαλασσεται για ολα τα αυθαιρετα. Εκτος εάν ακολουθησεις την εγκ. 2, η οποία τροποποιεί τον νομο και ορίζει οτι, το περι "κυριας και μοναδικης" ισχυει και για σενα, αλλά το ξεχασαν εκ παραδρομης να το συνδυάσουν με το 100 παρ. 12.
    1 point
  25. ανεβαζω και εγω εδω ενα ενημερωμενο αρχειο με ολες τις νομοθεσιες που αφορουν τουριστικά καταλύματα, (μου έχει σταλεί απο ΕΟΤ) νομίζω πολύ χρησιμο! Νομοθεσία και Διαδικασία Γνωστοποιήσεων 2019 (1).pdf Νομοθεσία και Διαδικασία Γνωστοποιήσεων 2019 (1).pdf
    1 point
  26. ομως, το προ 75, απαιτει επικρατουσα χρηση κατοικια και παει ανα διηρημενη ΟΙ. Αν βαλεις την ΔΔ προ 75, [δξ αν την δεχεται] θα πρεπει να την πας υποχρεωτικα, με 250 ευρω ανα διηρημενη ΟΙ, πλεον τι αλλες αυθαιρεσιες εχει καθε μια. Ενω η ΔΔ ειναι αυτοτελης παραβαση, παει ανα οροφο, με μονον παραβολο 250 ευρω, και δεν εχει σχεση με προ 75. Στον οροφο της βενετιας, [αν παει σαν προ 75], αν υπαρχουν 5 ΔΔ, θα πληρωθουν 250 ευρω για την ΔΔ της καθε μιάς, αντι μονον 250 όλου του οροφου, και καθε ΟΙ θα πληρωσει επι πλεον για την δικη της αυτοτελη αυθαιρεσια, που μπορει να μην εχει κανενας ή να εχει μονον ο ενας. Ο κανονας ειναι, Η "Διαφορετική διαμερισμάτωση/Χωροθέτηση θέσεων Στάθμευσης" επιλέγεται μόνο αν αποτελεί την μοναδική παράβαση σε κτίρια με οικοδομική άδεια διαφορετικά δηλώνεται ως λοιπή παράβαση. αυτη ειναι η γνωμη μου
    1 point
  27. Αν είσαι πριν το 1975 , δεν καταλαβαίνω γιατί τα εμπλέκεις όλα αυτά , διαμερισμάτωση , λοιπή παράβαση , κ.λ.π. Νομίζω η Κ1 είναι η πιό ξεκάθαρη περίπτωση του νόμου. Αποτυπώνεις τα πάντα στην κάτοψη και τελειώνεις με ένα 250άρι για όλες τις παραβάσεις. Μόνη προυπόθεση να είναι <1975.
    1 point
  28. Βασικά η έγκριση δόμησης πριν την κύρωση μια πράξης, βάση των εγκυκλίων (59/1987 & 106/1986), είναι μία διαδικασία που απαιτεί το γεωτεμάχιο να πληρεί και κάποιες προϋποθέσεις. Ας πούμε πως μία τέτοια είναι να είναι σε "πυκνό" από κτίσματα Οικοδ. τετράγωνο ή να μη γίνεται καμία προσκύρωση στο υπό εξέταση οικόπεδο. κλπ, κλπ. Εμείς γράφουμε πάντα από μία απόσταση και δεν ξέρουμε τίποτα για την περιοχή. Μας γράφεις στην πρώτη ανάρτηση ένα εμβαδόν. Είναι αυτό το εμβαδόν της αρχικής ιδιοκτησίας?? Βλέποντας το τοπογραφικό που πήρε την έγκριση της δόμησης βλέπεις αν το αρχικό σου οικόπεδο έχει κάποια ρυμοτομούμενα τμήματα? (προσκυρούμενα δεν πρέπει να έχει) αν ναι αυτά π.χ. συμψηφίζονται με τις εισφορές που θα οφείλει το οικόπεδό σου. Ο φάκελος της έγκρισης περιέχει (πρέπει) και μία τεχνική έκθεση του μηχανικού που υπολογίζει τις εισφορές σε γη και χρήμα και σε σχέση με τυχόν ρυμοτομούμενα. Έχει επίσης και τις μηκοτομές των δρόμων γύρο- γυρο από το Ο.Τ. κλπ. κλπ. Συνήθως, και αυτό βγαίνει από αυτά που μας έδωσε ο Δημήτρης, αν δηλαδή δεν " μπορεί" το οικόπεδο να δώσει τις εισφορές που χρωστάει , θα χρειαστεί να γίνει, μετά την κύρωση της πράξης, μία διορθωτική πράξη που αναγκαστικά θα μετατρέπει την γη σε χρήμα. Θα μου πεις ...μπορεί και να είναι πολλά τα λεφτά !!! Αυτό είναι μία επιλογή.... Τότε περιμένεις την κύρωση της πράξης και κτίζεις μετά. Καλό θα ήταν να ρίξουμε μία ματιά και στον νόμο 1337/83 να δούμε πως και πόσες θα είναι οι εισφορές σε γη και χρήμα και βλέποντας τα ρυμοτομούμενα μπορούμε να υπολογίσουμε τα.... πιθανά "χρωστούμενα". Είπαμε ... εμείς γράφουμε πάντα από μακρυά.
    1 point
  29. Τις νέες εκδόσεις-αναβαθμίσεις θα τις βρείτε εδώ: ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΕΑ-ΚΕΝΑΚ με ΤΟΤΕΕ 2017 &Εξοικονομώ ΙΙ
    1 point
  30. 3. Για τον έλεγχο της δυνατότητας μορφολογικής και αισθητικής ένταξης των αυθαίρετων κατασκευών ως προς το σύνολο του κτιρίου και του δομημένου περιβάλλοντός και των σχετικών δικαιολογητικών, συνιστάται από το Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης τετραμελής επιτροπή ανά περιφερειακή ενότητα που συνεδριάζει στην έδρα αυτής και αποτελείται από : α) έναν αρχιτέκτονα του Τοπικού Παρατηρητηρίου ως Πρόεδρο, με τον αναπληρωτή του, β) έναν αρχιτέκτονα της Υπηρεσίας Δόμησης της περιφερειακής ενότητας, με τον αναπληρωτή του, γ) έναν αρχιτέκτονα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, με τον αναπληρωτή του, δ) έναν αρχιτέκτονα εκπρόσωπο του ΣΑΔΑΣ, με τον αναπληρωτή του, ε) έναν πολιτικό μηχανικό, εκπρόσωπο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, με τον αναπληρωτή του. Θα έμπαινε και στα αστεία - ανέκδοτα ... γιατί θυμίζει το παλιό : "θα συστήσουμε μια τετραμελή επιτροπή με πέντε μέλη" ... Όμως δεν είναι ανέκδοτο, αν σκεφτείς ότι το ε) έμεινε από απροσεξία της δακτυλογράφου μετά από παρέμβαση των αρχιτεκτόνων για αλλαγή του "πενταμελής" σε "τετραμελής"... Ας περιμένουμε το ΦΕΚ με τις διορθώσεις για να φύγει και αυτό ...
    1 point
  31. Καταρχήν είναι αλλο "πραγμα" τα μελη της Ο.Ε. και αλλο πραγμα τα στελεχή της Ο.Ε. στους διαγωνισμους ζητανε την ασφαλιστικη ενημεροτητα των στελεχων (μηχανικων) και οχι των μελων. Η νομικη μορφη της εταιρειας δεν εχει καμια σχεση. εν ολιγοις, τα στελεχη (μηχανικοι) πρεπει να ειναι ασφαλιστικα ενημεροι. Το εαν ειναι μελη ή οχι της εταιρειας δεν εχει καμια σχεση
    1 point
  32. Απλά αυτά είναι θεωρητικά. Όπως και ότι στην χρησικτησία απαιτείται εξαρτημένο τοπογραφικό. Στην πράξη ούτε το εξαρτημένο απαιτείται τουλάχιστον σε αυτή την φάση της αρχικής δήλωσης, ούτε 2 έγγραφα εικοσαετίας, Δύο φορές στο Γαλάτσι που ρώτησα ένορκη μου ζήτησαν. Όχι δεύτερο έγγραφο. Απλά ρώτησα αν κάποιος έχει εμπειρία της ένορκης διαδικασίας και τι πραγματικά γίνεται και ακολουθείται.Δηλ 1.Κάνεις εσύ μια ένορκη και πάνω σε αυτή υπογράφουν οι μάρτυρες ή κάνει ο καθένας μια ένορκη. 2.Και το κείμενο υπάρχει κάποιο υπόδειγμα? 3. Συγγενής κάνει ως μάρτυρας?
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.