Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      18.981


  2. ted78

    ted78

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.717


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.312


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.963


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 21/01/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. @ΚΑΝΑ Βασίλη συμφωνώ ότι η περίπτωσή της έχει ελάχιστες έως καθόλου πιθανότητες να εγκριθεί γιατί οπτικά φαίνεται ότι υπάρχει οικοδομήσιμο τμήμα. Επιπλέον, αν σε αυτό το οικοδομήσιμο τμήμα που προκύπτει, τηρουμένων των αποστάσεων 15 μ από τα όρια, η κάλυψη μπορεί να εξαντληθεί τότε μάλλον μιλάμε για μηδενικές πιθανότητες να εγκρίνει η ΥΔΟΜ παρέκκλιση στα 7,50 μ. Μια και αναφέρεις τριγωνικό γήπεδο παραθέτω δυο εγκυκλίους, την 35/88 και την 9/93. Η 9/93 αφορά την αποδοχή των πλάγιων αποστάσεων που ορίζονται σε ένα γήπεδο άρτιο κατά παρέκκλιση (προ 1962) όταν όμως το πρόσωπό του επί κοινοτικού, επαρχιακού δρόμου είναι μεγαλύτερο των 20 μ και βάσει της νομοθεσίας θα έπρεπε οι ελάχιστες πλάγιες αποστάσεις να γίνουν 5 μ. Όμως λόγω τριγωνικού σχήματος, η εγκύκλιος 9/93 αναφέρει ότι δίνεται η δυνατότητα να παραμείνουν οι αποστάσεις στα 2,50 μ, ενώ και η εγκ. 35/88 έχει παρεμφερές περιεχόμενο. Κοινό και των δυο εγκυκλίων είναι η αναφορά σε μη εξάντληση της κάλυψης και η παντελής έλλειψη οικοδομησιμότητας λόγω αποστάσεων. Τα αναρτώ μήπως φανούν χρήσιμα και σε άλλο συνάδελφο. ΤΡΙΓΩΝΙΚΟ ΓΗΠΕΔΟ ΕΓΚ. 9. 93.pdf ΤΡΙΓΩΝΙΚΟ ΓΗΠΕΔΟ ΕΓΚ. 35.88.pdf
    2 points
  2. Κτηματολογιο: έρχεται ο ηλεκτρονικός προδικαστικός έλεγχος εδω https://www.economix.gr/2020/01/07/ktimatologio-erchete-o-ilektronikos-prodikastikos-elegchos/ και η εξέλιξη εδω https://www.b2green.gr/el/post/76822/ktimatologio-pos-tha-leitourgisei-o-ilektronikos-prodikastikos-elegchos-paradeigma
    1 point
  3. εδω για το ΤΑΠ, αρθρο 24 ν. 2130/93 http://www.nomoskopio.gr/index.html?n_2130_93_24.php να επισημανουμε οτι εγινε ειδικη ρυθμιση για τα κοτετσια και τους σταβλους, που οριζει ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:Η παρ.7 του άρθρου 11 του Ν.2503/1997 (Α 107) ορίζει ότι:"Η αληθής έννοια της διάταξης της υποπερίπτωσης (δ) της περίπτωσης (ζ) της παρ. 7 του άρθρου 24 του ν. 2130/1993 είναι ότι από το τέλος ακίνητης περιουσίας απαλλάσσονται τα κτίσματα που βρίσκονται εκτός οικισμού ή σε αγροτικές περιοχές και χρησιμοποιούνται για το σταυλισμό ολιγάριθμων οικόσιτων ζώων για οικιακές ανάγκες του υποχρέου." Οπερ σημαινει οτι, αν στο κοτετσι εχεις εναν κοκκορα με πανω απο 5 κοτες, αυτος θεωρειται πολυγαμος και το κοτετσι πληρωνει ΤΑΠ. σημ. Το ΤΑΠ τεθηκε το 1993 υπερ των Δημων και καταργησε τον ΦΑΠ . Μετα απο μερικα χρονια το ξαναεβαλαν για "μεγαλες" περιουσιες" μετα, ολο και μειωναν τα αφορολογητα μετα το επεξετειναν σαν ΕΕΤΗΔΕ και μετα σαν ΕΝΦΙΑ σε όλους. και τωρα, λεει ο Θεοδωρικακος, οτι θα τον εκχωρησουν στους Δημου, να μας παιρνουν δυο ενοικια τον χρονο απο τον καθενα μας για δική μας περιουσία.......νάχουν να πορευονται..... Εδω το "βεβαρημενο" ιστορικο του ΤΑΠ https://www.pomida.gr/foros_akinitis_periousias.php
    1 point
  4. Ν' ανεβάσεις και τα δύο τοπογραφικά διαγράμματα. Το καθένα στη δική του "θέση".
    1 point
  5. Για να μπορείς να παρεις να εκτελέσεις κατασκευαστικά τέτοια έργα πρέπει να έχεις γράφει στα μητρώα ΜΕΕΠ - ΜΕΚ Για την εγγραφή πρεπει να έχουνε περάσει 3 χρόνια (εάν θυμάμαι καλά) από τη κτήση του πτυχίου και εγραφεσαι στην Α1 τάξη . Η εγγραφή είναι σχετικά απλή ..αλλά καλό θα ήταν να μιλήσεις με γραφεία στην Αθήνα που κάνουν αυτή τη δουλειά και θα σε καθοδηγήσουν (οι τιμές κυμαίνονται από 50-100 ευρώ και αξίζει ειδικά εάν είσαι από επαρχία γιατί τρέχουν και όλη την υπόθεση των εγγράφων) Τώρα εάν θα μπορέσεις να συμμετέχεις σε ένα διαγωνισμό και να διεκδικήσεις ένα τέτοιο έργο εξαρτάται από τη διακήρυξη του . Εκεί μέσα θα βρεις τι τάξη πτυχίου απαιτείται για την εκτέλεση του .. (πχ μπορεί να απαιτείται Α1 τάξη και να μπορείς να συμμετέχεις η να απαιτείται 1η τάξη και να μη μπορεις ) Επισης, συνήθως αυτά τα έργα απαιτούν συνεργασίες με πολιτικούς μηχανικούς που αναλαμβάνουν τις οικοδομικές εργασίες . Μετά την ανάληψη του έργου θα συσταθεί κοινοπραξία κτλ . Πριν την ανάληψη και για την απλή συμμετοχή χρειάζεται οι ατομικές εργοληπτικές επιχειρήσεις (σαν εσένα) που θα συμμετέχουν να έχουν την αντίστοιχη τάξη πτυχίου ημ και οικοδομικών εργασιων που ζητείται για την εκτέλεση του έργου και εξαρτάται από τον προϋπολογισμό του (όσο πιο μικρός ο προϋπολογισμός τόσο πιο μικρή ταξη) Τέλος με την ανάληψη έργων αποδεικνύεις την εμπειρία σου και μπορείς σταδιακά να ανεβαίνεις τάξεις Εάν ενδιαφέρεσαι ξεκινά τη διαδικασία από τώρα γιατί είναι χρονοβόρα σχετικά και οι δημοπρασίες έχουν αυστηρές προθεσμίες Αυτά εν τάχει...ελπίζω να το ξεκαθαρισες κάπως στο μυαλό σου
    1 point
  6. 1) Ναι θα βγάλεις 2 εφόσον πρόκειται για 2 διαφορετικές ιδιοκτησίες 2) Ναι εφόσον τροποποιούνται κάποιες μελέτες πρέπει να καταθέσεις τις μελέτες που τροποποιείς. Η ενημέρωση γίνεται ηλεκτρονικά στο e-adeies
    1 point
  7. Στέλνω τη διευκρίνηση που βρήκα στην ιστοσελίδα μήπως κάποιος είχε την ίδια απορία με μένα. 5) Όταν έχετε περισσότερους από έναν ιδιοκτήτη τότε: Για 2 ιδιοκτήτες : Βάλτε ένα ονοματεπώνυμο στο πεδίο επώνυμο και ένα ονοματεπώνυμο στο πεδίο όνομα. Στα υπόλοιπα στοιχεία για το ΤΕΕ συμπληρώστε τα στοιχεία του ενός από τους δύο ιδιοκτήτες. Ούτως ή άλλως τα στοιχεία αυτά είναι πληροφοριακά για το ΤΕΕ και δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία στον υπολογισμό των αμοιβών και στα έντυπα πληρωμής. Για 3 ή 4 ιδιοκτήτες : Βάλτε δύο επώνυμα με το αρχικό κάθε ονόματος στο πεδίο επώνυμο και δύο επώνυμα με το αρχικό του ονόματος στο πεδίο όνομα. Στα υπόλοιπα στοιχεία δώστε τα στοιχεία ενός από όλους τους ιδιοκτήτες.
    1 point
  8. δεν πρόκειται να το δεχτεί Παύλο, γιατί δεν έχει "πάτημα" η ΥΔΟΜ για να το δεχτεί. Κάποτε και εγώ είχα ένα τριγωνικό γήπεδο και αναγκάστηκα να κτίσω πολύ λιγότερα τ.μ απ΄αυτά που δικαιούταν το γήπεδο βάσει εμβαδού, καθώς η ΕΠΑΕ δεν δέχτηκε τριγωνική κατασκευή
    1 point
  9. δες τις οδηγίες του ή βοήθεια -εκεί αναφέρει πως γίνεται
    1 point
  10. Όπως προανέφερε και ο Βασίλης τη συγκεκριμένη περίπτωση παρέκκλισης πρέπει να την συζητήσεις με την ΥΔΟΜ και αυτό διότι, τυπικά τηρώντας τις αποστάσεις των 15 μ έχεις οικοδομήσιμα τμήματα. Το ότι στα τμήματα αυτά δυσχεραίνεται κατά πολύ η οικοδομική εκμετάλλευση θα είναι και το επιχείρημα ώστε η ΥΔΟΜ να δεχτεί στον έλεγχο την παρέκκλιση των 7,50 μ.
    1 point
  11. Σας αντιγράφω την απάντηση του ΤΕΕ σε αντίστοιχο ερώτημά μου: AMOIBES <[email protected]> Τρί, 10 Δεκ 2019, 12:54 μ.μ. προς εγώ On 9/12/2019 12:27 μ.μ., AMOIBES wrote: ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ προ έγκρισης επιτροπής σε ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΟΙΚΙΣΜΟ Μεταβίβαση ή σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές, για τα οποία απαιτείται έγκριση Επιτροπής του άρθρου 116 του ν. 4495/17, μπορεί να πραγματοποιηθεί πριν την έγκριση της Επιτροπής, αλλά μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της παρ. 2.α του παρόντος άρθρου και την καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού του προστίμου. Την υποχρέωση ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναλαμβάνει ο νέος κύριος με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο. Στην περίπτωση αυτή η δήλωση παραμένει σε «Αρχική υποβολή». Εάν δεν έχει καταβληθεί το 30% του συνολικού προστίμου, μπορείτε να ζητήσετε την εμφάνιση εντολής πληρωμής του υπόλοιπου μέχρι να συμπληρωθεί το 30%. Η βεβαίωση νομιμότητας εκδίδεται με ξεχωριστή καταχώριση στο σύστημα. Ο μηχανικός αναγράφει στη περιγραφή της βεβαίωσης "…κατ' εφαρμογή των οριζομένων στις παρ. 6 άρθρου 116 και 2ζ άρθρου 82 του ν. 4495/17, μετά την εξόφληση του 30% της α/α ... δήλωσης", κάτι που θα πρέπει σαφώς να αναφέρει και στην τεχνική έκθεση που συνοδεύει τη βεβαίωση, και επιλέγει τη 2η επιλογή του συστήματος (παρ. 2iii άρθρου 83 ν. 4495/17). Στον συμβολαιογράφο, εκτός από τη βεβαίωση μεταβίβασης, παραδίδετε τόσο το pdf της δήλωσης όσο και αυτό μέσω του οποίου εκδόθηκε η βεβαίωση μεταβίβασης. Στην παρούσα φάση, για έκδοση εντολής 30% για δικαιοπραξία σε δηλώσεις ν. 4495/17 αποστέλλετε σχετικό αίτημα μέσω e-mail, με σαφή αναφορά ότι πρόκειται να γίνει δικαιοπραξία. (ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Γίνεται με αίτημα από το σύστημα) ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ προ έγκρισης επιτροπής σε ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΟ Μεταβίβαση ή σύσταση εμπραγμάτων δικαιωμάτων σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές, για τα οποία απαιτείται έγκριση Επιτροπής του άρθρου 117 του ν. 4495/17, μπορεί να πραγματοποιηθεί πριν την έγκριση της Επιτροπής, αλλά μετά την υποβολή των δικαιολογητικών της παρ. 2.α του παρόντος άρθρου και την καταβολή ποσοστού 30% του συνολικού ποσού του προστίμου. Την υποχρέωση ολοκλήρωσης της διαδικασίας αναλαμβάνει ο νέος κύριος με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο. Στην περίπτωση αυτή η δήλωση παραμένει σε «Αρχική υποβολή». Εάν δεν έχει καταβληθεί το 30% του συνολικού προστίμου, μπορείτε να ζητήσετε την εμφάνιση εντολής πληρωμής του υπόλοιπου μέχρι να συμπληρωθεί το 30%. Η βεβαίωση νομιμότητας εκδίδεται με ξεχωριστή καταχώριση στο σύστημα. Ο μηχανικός αναγράφει στη περιγραφή της βεβαίωσης "…κατ' εφαρμογή των οριζομένων στις παρ. 5 άρθρου 117 και 2ζ άρθρου 82 του ν. 4495/17, μετά την εξόφληση του 30% της α/α ... δήλωσης", κάτι που θα πρέπει σαφώς να αναφέρει και στην τεχνική έκθεση που συνοδεύει τη βεβαίωση, και επιλέγει τη 2η επιλογή του συστήματος (παρ. 2iii άρθρου 83 ν. 4495/17). -- Διεύθυνση Επαγγελματικής Δραστηριότητας Τμήμα Επαγγελματικής Ανάπτυξης Νίκης 4 10563 Αθήνα Τηλ.: 2103291200 e-mail: [email protected]
    1 point
  12. LESS Πρώτα μελετάς τη σύσταση και τις κατόψεις που προσαρτώνται σε αυτή. Φαίνεται η υφιστάμενη κατάσταση, δηλαδή φαίνεται ο εξώστης και το τμήμα του διαμερίσματος έγινε κοινόχρηστος διάδρομος; Πολεοδομικα μας είναι αδιάφορο αν το διαμέρισμα μειώθηκε και ο κοινόχρηστος διάδρομος μεγάλωσε την επιφάνειά του εις βάρος του διαμερίσματος. Όμως, πρέπει να κάνεις ευθέως το ερώτημα στη συμβολαιογράφο που θα αναλάβει την μεταβίβαση για το αν θα το μεταβιβάσει ενώ εσύ στην ΤΕ θα γράφεις ότι το διαμέρισμα έχει μικρότερη επιφάνεια σε σχέση με αυτή της σύστασης..
    1 point
  13. Πρέπει να μελετήσεις τη νομοθεσία για τα ξενοδοχεία και ειδικά τις τεχνικές προδιαγραφές. Ξεκινάς από το το ΦΕΚ 1441/Β/07 Υποκεφαλαια Α παρ. 10 και Β παρ 14 για τους ανελκυστήρες, καθώς και το ΠΔ 43/02 (το οποίο κάποια στιγμή καταργήθηκε). Από τότε έχουν επέλθει τροποποιήσεις, συμπληρώσεις και καταργήσεις. Παραθέτω και την ιστοσελίδα του ΕΟΤ που τα έχει μαζεμένα.
    1 point
  14. σωστα και, όλα ειναι εδω https://www.michanikos.gr/forums/topic/25656-συμβολαιογραφική-πράξη-δέσμευσης-θέσης-στάθμευσης/?do=findComment&comment=1045792
    1 point
  15. όπου εχουν ορισθει αποκλειστικες χρησεις ταρατσας, για δαπανες υγρομονωσης, το 50% το φερει ο "χρηστης" και το υπολοιπο 50% οι συνιδιοκτητες, αναλογα με τα χιλιοστα τους. [εκτος αν οριζεται αλλοιως στον κανονισμο]
    1 point
  16. Ο έλεγχος της επάρκειας των ΘΣ γίνεται βάσει των διαμερισμάτων όπως αυτά φαίνονται στις κατόψεις. Και πριν την έκδοση αδείας είναι απαιτητή η συμβολαιογραφική πράξη δέσμευσης αυτών των χώρων. Ποτέ δεν ενδιαφέρονται εάν θα γίνει σύσταση Ο.Ι.
    1 point
  17. ο νόμος μιλάει για ΠΛΑΤΟΣ κτιρίου κατοικίας. Αν πχ έχεις γήπεδο με διαστάσεις 30 χ 150 = 4500 τ.μ. (άρτιο) η τήρηση των 15 μ καθιστούν το γήπεδο άχρηστο για κατοικία αφού δεν σου απομένει καθόλου επιφάνεια στην οποία επιτρέπεται η οικοδόμηση. σε εκείνη την περίτπωση μπορείς να έχεις πλάγιες αποστάσεις 7,50 άρα θα σου μείνουν 15 μ διαθέσιμα. Όμως θα πρέπει το πλάτος να είναι μέγιστο 10μ και όχι παραπάνω. Για να είσαι 100 % στη δική σου περίτπωση το καλύτερο είναι να το συζητήσεις επί του τοπογραφικού με την ΥΔΟΜ πριν προχωρήσεις σε οριστική μελέτη.
    1 point
  18. χμ για να χτιζεις κτισμα 30Χ8 =240 τμ. το γηπεδο πρεπει να ειναι...... @Χ%Χ%Χ*Χ@= 6 στρ. υγ ωχ...αργησα....πρεπει να παω για αναβάθμιση΄το...πληκτρολογιο... [ΚΑΝΑ και παυλε τις καλησπερες μου]
    1 point
  19. Η γνώμη μου είναι ότι στην κατεύθυνση των 30 μ θα επιβληθεί απόσταση 15 μ. Ανέβασε το δ κάλυψης που έχεις φτιάξει να έχουμε εικόνα τοπογραφικού και κτιρίου. ΥΓ. Υποθέτω ότι οι διαστάσεις που αναφέρεις είναι ενδεικτικές για το ερώτημα, καθώς κτίριο 30χ 8 περισσότερο με πτέρυγα φυλακής θα μοιάζει παρά με κατοικία. Επίσης τονίζω ότι η παραπάνω παρέκκλιση αφορά μόνο κατοικία και όχι άλλη χρήση.
    1 point
  20. όχι και 10χ10! [γιατί τότε το εμβαδό γηπέδου θα ήταν 25Χ25=625τ.μ <4.000τ.μ] αλλά μόνο 10ΧΑ
    1 point
  21. Ναι στην καταχώρηση ύπαρξης Ο.Α, όπως προανέφερε και ο συνάδελφος. Τεκμηριώνεις στην Τ.Ε ότι το πρώτο κτίσμα είναι προ του 1955 και τακτοποιείς τα υπόλοιπα.
    1 point
  22. Ναι βάζουμε ότι υπάρχει άδεια και κάνουμε τα φυλλα καταγραφής .
    1 point
  23. Elpiniki - Afroditi 'Ήσσονος σημασίας θεωρώ είναι για εσάς το γεγονός το ότι η Πολεοδομία δεν είχε τα άμεσα αντανακλαστικά να συντάξει απ΄αρχής της καταγγελίας σας την έκθεση αυθαιρέτου αφού, κι αυτό να είχε γίνει, πάλι στο ίδιο σημείο θα βρισκόσασταν τώρα. Συγκεκριμένα, μετά το 2011 με την εφαρμογή του πρώτου ν.4014/11 η όποια καταγγελία για αυθαίρετα στην πολεοδομία, με συνεπαγόμενη την αυτοψία και την σύνταξη - κοινοποίηση έκθεσης αυθαιρέτου στον ιδιοκτήτη του, συνοδεύεται νομίμως από την προθεσμία που θέτει η πολεοδομία για την προσκόμιση νομιμοποιητικών εγγράφων - δήλωση ένταξης στον ισχύοντα νόμο τακτοποίησης αυθαιρέτων. Καταληκτικό αποτέλεσμα λοιπόν είναι να εισέρχεται το αυθαίρετο στο καθεστώς ασυλίας του νόμου τακτοποίησης και ασχέτως αν σε αυτό είχε εξωθηθεί ο ιδιοκτήτης από επίσημες ενέργειες της πολεοδομίας ή ανεπίσημες (τηλέφωνα, επίσκεψη επί τόπου κ.λ.π). Κυρίαρχος στόχος σας εν προκειμένω θα πρέπει να είναι λοιπόν η θεμελίωση της προσφυγής ακύρωσης της υπαγωγής του αυθαιρέτου στο ΣΥΠΟΘΑ. Στοιχεία βασικά που θα πρέπει να έχετε υπ΄όψη είναι: α) γενικώς η οποιαδήποτε τακτοποίηση αυθαιρέτου δεν θεμελιώνει εμπράγματα δικαιώματα στον ιδιοκτήτη του αυθαιρέτου. β) οι όποιες υπαγόμενες αυθαίρετες κατασκευές πρέπει να είναι τεκμηριωμένα υφιστάμενες προ 28-07-2011 γ) νόμιμη ένταξη σε τακτοποίηση αυθαιρέτων μπορεί να γίνει για οποιαδήποτε ιδιοκτησία (τηρουμένων των προϋποθέσεων των αρ. 89 και αρ.97 ν.4495/17) ακόμη και για "προσχηματικούς λόγους" όπως π.χ για μία υδρορροή που δεν κατασκευάστηκε ή για το υπερβολικά μικρό ελάχιστο πλάτος μιάς σφηνοειδούς βαθμίδας κλίμακας. δ) η ύπαρξη της οποιασδήποτε αδείας (πολεοδομικής, κοινοτικής κ.λ.π) του ομόρου κτίσματος δεν συνιστά προαπαιτούμενο για το δικαίωμα υπαγωγής σε τακτοποίηση αυθαιρέτων από τον όμορο, αφού το δικαίωμα υπαγωγής το έχουν και΄εξ όλοκλήρου αυθαίρετα κτίσματα. ε) αυθαίρετες κατασκευές εκτός της ιδιοκτησίας (εξώστης υπερκείμενος οικοπέδου σας μέσα στην αέρινη στήλη του) δεν τακτοποιούνται και σε αντίθετη περίπτωση αυτό θίγει το κύρος της υπαγωγής. Η επίκληση χρησικτησίας από τον όμορο χωρίς τελεσίδικη δικαστική απόφαση δεν νομιμοποιεί την υπαγωγή. στ) κάθε ιδιοκτησία θεωρείται υπαγμένη σε τακτοποίηση μετά την αρχική υποβολή δήλωσης αυθαιρέτων, την πληρωμή του παραβόλου και την ένταξη σε καθεστώς πληρωμής προστίμου, ενώ η ολοκλήρωση κατάθεσης των δικαιολογητικών μπορεί να γίνει εντός 12 μηνών. ζ) η διάνοιξη ανοιγμάτων από τον όμορο επί του κοινού ορίου συνιστά μεν πολεοδομική παράβαση που όμως δεν εμποδίζεται εκ του νόμου να υπαχθεί νομίμως σε τακτοποίηση από τον όμορο, χωρίς εν' τούτοις να δημιουργεί πολεοδομικούς περιορισμούς σε εσάς για την ανοικοδόμηση σας επί του ορίου, αφού κατά το αρ.14 του Ν.Ο.Κ ισχύει: " γ) Όταν σε οποιοδήποτε τμήμα των πίσω ή πλαγίων ορίων του οικοπέδου εφάπτεται κτίριο οποιασδήποτε χρήσης και χρονολογίας κατασκευής, το κτίριο μπορεί να εφάπτεται στα όρια αυτά. ". Όσο για την έγκαιρη αποφυγή τυχόν θεμελίωσης δικαιώματος εκ μέρους του ομόρου για ηλιασμό - αερισμό από τα νομίμως υπαχθέντα σε τακτοποίηση ανοίγματα επί του ορίου, θα χρειαστείτε δικηγόρο. η) όσον αφορά στη σκέψη σας περί δικαστικής προσβολής της υπαγωγής του ομόρου αυθαιρέτου στην δικαιοσύνη, αυτό κατά την γνώμη μου δεν θα πρέπει να γίνει στην παρούσα φάση μη έχοντας ένα αποτέλεσμα από την κρίση του ΣΥΠΟΘΑ. Επειδή σε πρόσφατη περίπτωση αντίστοιχης κρίσης από το ΣΤΕ έχομε: "... το Ε' Τμήμα διχάστηκε: η πλειοψηφία υποστήριξε ότι η δήλωση γίνεται από τον ιδιοκτήτη του αυθαιρέτου άρα δεν αποτελεί διοικητική πράξη, άρα δεν μπορεί να προσβληθεί στο ΣτΕ" Αντιθέτως, η οριστική κρίση από το ΣΥΠΟΘΑ θα συνιστούσε διοικητική πράξη η οποία θα μπορεί να προσβληθεί δικαστικά. ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΣΕ ΣΤΕ.pdf
    1 point
  24. Δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα. Ενημερωτικά διάβασε την εγκύκλιο 6/2017 του ΕΦΚΑ. Απλά για να σιγουρευτείς ότι σε ασφαλίζει ως μηχανικό μπορείς να κάνεις τα ακόλουθα: 1. Να μεταφορτώσεις το έντυπο αναγγελίας πρόσληψης μισθωτού και τα άλλα σχετικά έντυπα από το σύστημα ΕΡΓΑΝΗ. 2. Αν δεν έχεις κωδικούς για το πληροφοριακό σύστημα του τέως ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μπορείς να αποκτήσεις από εδώ, επιλέγοντας τον σύνδεσμο "πιστοποίηση ασφαλισμένου (μέσω κωδικών TAXISNET)". Με αυτούς τους κωδικούς μπορείς να παρακολουθείς τις εισφορές που καταθέτει ο εργοδότης σου. Από το πληροφοριακό σύστημα του ΕΦΚΑ μπορείς να δεις τις εισφορές για κύρια σύνταξη. Από το πληροφοριακό σύστημα του ΕΤΕΑΕΠ μπορείς να παρακολουθήσεις τις εισφορές για επικουρική ασφάλιση και εφάπαξ παροχή. Τόσο για το σύστημα του ΕΦΚΑ όσο και για το σύστημα του ΕΤΕΑΕΠ χρησιμοποιείς τους κωδικούς του τέως ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
    1 point
  25. Έφτιαξα λίγο πιο ευανάγνωστα τα αποτελέσματα των πορισμάτων. 1η Πραγματογνωμοσύνη
    1 point
  26. Έχουν περάσει τόσα χρόνια. Ψάχνοντας για κάτι άλλο, έπεσα στην παρακάτω απόφαση του Αρείου Πάγου, που ρίχνει κάποιο φως στις δικαστικές αποφάσεις και στα πορίσματα. Είναι λίγο δυσανάγνωστο λόγω μορφοποίησης, αλλά νομίζω αξίζει τον κόπο να διαβαστεί. Παραθέτω και ένα ιστορικό της υπόθεσης δημοσιευμένο το 2011. https://www.greekarchitects.gr/gr/νεα/ελληνικές-ιστορίες-το-στέγαστρο-στο-ακρωτήρι-της-θήρας-id3768
    1 point
  27. Είναι το άρθρ 6, παρ 9,β και γ ,του ν-4030 για τις ενημερώσεις, πως, πότε και γιατί, και το άρθρ 7, παρ 9, που λέει γενικά για τις κυρώσεις των μηχανικών στην περίπτωση που οι οικοδομικές εργασίες δεν εκτελέστηκαν σύμφωνα με τις μελέτες που υποβλήθηκαν. Ξεχνάει να αναφέρει βέβαια και το ποιός θα τις εκτελέσει αυτές τις οικοδομικές εργασίες χωρίς και να τις ''εκτελέσει''. Υπάρχουν πιστοποιημένα δομικά υλικά και συνεργεία της οικοδομής, υπάρχουν πιστοποιημένα ασφαλή μηχανήματα έργων με πιστοποιημένους χειριστές? Που είναι και πόσοι είναι? Ας μας δώσουν και μια λίστα από το ΥΠΕΚΑ με ότι διαθέσιμο υλικό έμψυχο ή άψυχο έχουν, για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών σύμφωνα με τις μελέτες, για την κάθε περιφέρεια της χώρας. Που σκ#τά είναι το ΤΕΕ που μας έχει δέσει όλους πισθάγκωνα με τις γραφειοκρατικές και λαβυρινθώδεις κ#λοδιαδικασίες του με τις αμοιβές και τις εισφορές του? Πως τις περνάνε αυτές τις νομοθεσίες, σε ποιούς απευθύνονται, σε έλληνες εντός Ελλάδας ή στους ξένους εκτός? Με την τόση νομοθετική και διαδικασιο-γραφειοκρατική βαβούρα που γεμίσανε το κεφάλι των μηχανικών αλλά και των πολιτών τόσα χρόνια έχουν το θράσος για κυρώσεις των μηχανικών στην περίπτωση που οι οικοδομικές εργασίες δεν εκτελέστηκαν σύμφωνα με τις μελέτες που υποβλήθηκαν. Αλλά και για ποιές μελέτες και για ποιούς μελετητές μιλάνε και μιλάμε? Για να σου μελετήσει κάποιος κάτι, ένα θέμα, και για να σου εκπονήσει μια μελέτη οτιδήποτε, απαραίτητο συστατικό αυτής της διεργασίας είναι πρώτα από όλα η ηρεμία. Με ποιά ηρεμία πνεύματος μπορεί ο έλληνας μηχανικός να εκπονήσει μια μελέτη όταν πρέπει να ψάχνεται μια βδομάδα μια για το ένα κι άλλη μια για το άλλο άσχετο θέμα που δεν έχει σχέση με την μελέτη και το έργο.
    1 point
  28. Απαιτουμενα περιεχομενα μελετης ΚΑΝΕΠΕ (Κεφαλαιο 10) Θα προτεινα στο φορουμ να τυποποιησει (στα πλαισια του δυνατου και με γενικοτητες βεβαια) τις εκθεσεις που απαιτουνται απο τον ΚΑΝΕΠΕ Κεφαλαιο 10 και ιδιαιτερα 1) Εκθεση συλλογης στοιχειων και πληροφοριων 2) Εκθεση αποτυπωσης τεκμηριωσης 3) Εκθεση αποτιμησης φερουσας ικανοτητας 4) Εκθεση ληψης αποφασεων Γενικου τυπου εκθεσεις (ασφαλως δεν μπορει να συνταχθουν λεπτομερειες ) θα βοηθησουν τους συναδελφους στο επιπονο εργο εφαρμογης του ΚΑΝΕΠΕ.Ισως συναδελφοι που εχουν προχωρησει σε τετοιες εφαρμογες βοηθησουν.
    1 point
  29. Γεωτεχνική έρευνα υπεδάφους - εδαφοτεχνική γεώτρηση απαιτείται σύμφωνα με όσα δίνονται στον Ελληνικό Αντισεισμικό Κανονισμό ΕΑΚ 2000 (ΦΕΚ 2184Β, 20-12-1999) και τις εξής τροποποιήσεις του : ΦΕΚ 781Β, 18/6/2003 ΦΕΚ 1154Β, 12/8/2003
    1 point
  30. Για το ποτε απαιτειται εδαφοτεχνικη μελετη βρες τα εξης 1) Αποφαση ΥΠΕΧΩΔΕ Δ17α/67/1/ΦΝ275 (ΦΕΚ Β 781/18-6-2003 2) Αποφαση ΥΠΕΧΩΔΕ Δ17α/115/9/ΦΝ275 (ΦΕΚ Β 1154/12-8-2003)
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.