Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.312


  2. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.999


  3. astrah

    astrah

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.674


  4. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      13.684


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/07/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.3

    85.817 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. Τον Ιούλιο του 2020 η κοινότητα του Michanikos.gr κλείνει 15 χρόνια. Ήταν 19 Ιουλίου 2005 όταν ανέβηκε για πρώτη φορά το φόρουμ online για να δημιουργήσει με την θεματολογία του μια κοινότητα μηχανικών που θα αλληλοσυμβάλουν στο να διευκολύνουν την επαγγελματική καθημερινότητά τους. Θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους βοήθησαν και συνεχίζουν να βοηθούν καθημερινά αφιερώνοντας τον χρόνο, τις γνώσεις και τις πολύτιμες εμπειρίες τους για να στηρίξουν τον κάθε συνάδελφο και τον κάθε νέο μηχανικό που ξεκινά την επαγγελματική του σταδιοδρομία. Συνεχίζουμε!
    2 points
  3. όχι πια με τον ΝΟΚ (ναι ίσχυε με ΓΟΚ)..... μπορεί να θυμάται και την μαγική φράση..... Ελαφρά κινητά στοιχεία ......(ύφασμα, καλαμωτή κλπ).... // όχι τίποτα άλλο αλλά για αυτό το ή στην τελευταία φράση τσακίσαμε μπόλικους αστακούς και μπήκε τελευταία στιγμή...// οπότε αν βρει κεραμίδι κινητό, δηλαδή να ανοίγει και να κλείνει, το συζητάμε...... όλα τα άλλα καπούτ ..... ************************* Ορισμοί (ΝΟΚ) 60. Πέργκολα είναι η εξωτερική ασκεπής σταθερή κατασκευή με μέγιστο ύψος τα τρία μέτρα, που προορίζεται για την αναρρίχηση των φυτών ή την τοποθέτηση προσωρινών σκιάστρων από ύφασμα, καλαμωτή και κινητά στοιχεία, αποκλειομένων οποιωνδήποτε άλλων κατακόρυφων στοιχείων πλήρωσης του φέροντα οργανισμού της κατασκευής.
    2 points
  4. 0,0705€/kwh έως τέλος Νοεμβρίου Πρέπει να παρακολουθείς την νομοθεσία...
    2 points
  5. παυλε, σωστα και την αλλη φορα που θα σας προκυψει "σχολαστικος" ελεγκτης, οπλισμενος με παχύμετρο... να τον ρωτήσετε πώς μετριεται το παχος οταν εχει η σιδεροβεργα "μουστακι" και αν μετριεται μεσα-μεσα ή με τις ραβδωσεις και να του ζητησετε να σας γραψει αναλυτικά "πώς μετρησε"🙂 [εσείς να ειστε "οπλισμενοι" με αυτη την πολυ διδακτικη συζητηση] καλη συνεχεια
    1 point
  6. η έκφραση είναι λάθος ----> "Ορισμός Περιβάλλοντα (ή Περιβάλλοντος) Χώρου" (ο περιβάλλων, του περιβάλλοντος, κλπ) Δεν υπάρχει επίσημος (κατά ΝΟΚ) ορισμός, αλλά είναι προφανές πως πρόκειται για το χώρο που περιβάλλει (είναι γύρω από) κάτι. Εν προκειμένω, το κτίσμα. Αν εννοείς ποιες εργασίες περιλαμβάνονται στην αμοιβή διαμόρφωσής του και αν αυτές συμμετέχουν σε αναλυτικό προϋπολογισμό, ΙΚΑ, κλπ, καλό είναι να απευθυνθείς στην αρμόδια ΥΔΟΜ, δεδομένου ότι το θέμα αντιμετωπίζεται ποικιλοτρόπως.
    1 point
  7. ολο το αρθρο λεει 3. Με την επιφύλαξη της παρ. 5 χρήσεις γης που έχουν καθοριστεί με εγκεκριμένα ΓΠΣ/ΣΧΟΟΑΠ πριν από την ισχύ του παρόντος βάσει των διατάξεων του π.δ. 81/1980 (ΦΕΚ Α 27) και π.δ. 23.2/6.3.1987 (ΦΕΚ Δ 166) εξακολουθούν να ισχύουν όπως καθορίστηκαν. 4. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος η έγκριση ή αναθεώρηση των εγκεκριμένων πολεοδομικών σχεδίων (ΓΠΣ, ΣΧΟΟΑΠ, ΤΧΣ κ.λπ.) ακολουθεί τις διατάξεις του παρόντος διατάγματος, εκτός αν έχει γνωμοδοτήσει το αρμόδιο όργανο (ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. / Συμβούλιο Μητροπολιτικού Σχεδιασμού). Είναι δυνατό μετά από αιτιολογημένη εισήγηση της αρμόδιας υπηρεσίας και σύμφωνη γνώμη του αρμοδίου οργάνου (ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. / Συμβούλιο Μητροπολιτικού Σχεδιασμού) να ισχύσουν οι διατάξεις του παρόντος. 5. Στις περιοχές των άρθρων 5, 6, 7 και 10 του από 23.2.1987 π.δ. (Δ 166) από τη δημοσίευση του παρόντος, παράλληλα με τις χρήσεις γης που προβλέπονται από ισχύοντα ΓΠΣ και ΣΧΟΟΑΠ, ισχύουν και οι χρήσεις γης που προβλέπονται στα άρθρα 8, 11, 9 και 6 αντίστοιχα του παρόντος προεδρικού διατάγματος, ακόμη και στις περιπτώσεις που η περιοχή έχει πολεοδομηθεί. 6. Σε νομίμως υφιστάμενες φαρμακαποθήκες σε περιοχές γενικής κατοικίας και πολεοδομικού κέντρου με συνολική επιφάνεια δόμησης μεγαλύτερη των 1.500 τ.μ., νομίμως γίνεται η ανανέωση της άδειας λειτουργίας. [ειδες τα αρθρα της παρ. "5"]?? υγ αυτη η αποθηκη εχει σχεση με εκεινη την αποθηκη που ελεγαν, με εγκυκλιο που ισχυσε δυο μερες [!!!!!] "δεν συναδουν" και το προβλημα το ελυσε ο φιλος μας ο Πανος [?] απο την Πτολεμαιδα και ο κοκαραντι???
    1 point
  8. αυτη η περιπτωση μου θυμιζει την εξης -προ μηνος- ερωτηση Καποιος πηρε αδεια για εναμισυ οροφο...ισογειο 100 τμ. και οροφο 60 τμ. αλλά εχτισε στον οροφο και άλλα 40 τμ. Μετα εκανε προσθηκη οροφου, χωρις να γραψει τα επι πλεον 40 του δευτερου. Γνωμη μου ειναι οτι, η θεωρηση των ορων δομησης σε τοπογραφικο αδειας προσθήκης, δεν προσδιδει πληρη νομιμοτητα , ουτε νομιμοποιει τυχον "αυθαιρεσιες" στην παληά αδεια... αφου ειναι απλη θεωρηση χωρις αυτοψια, αρα ο δηλών φερει και την ευθυνη οσων γραφει. Επομενως, εμεινε απο πλευρας μου το ερωτημα, αν και κατα ποσο ειναι "νομιμη" η β' αδεια, λογω αποκρυψης των πολεοδομικων στοιχειων του οικοπεδου κατα την εκδοση της αδειας προσθηκης..
    1 point
  9. Σε παρόμοια περίπτωση (συνταξιούχος μηχανικός που είχε κωδικούς ΤΕΕ) μου είχαν στείλει από το ΤΕΕ το συνημμένο και τους είχα πάει τα αντίστοιχα δικαιολογητικά για να προχωρήσω στον έλεγχο των φορολογικών στην ΥΔΟΜ. Όταν τελείωσα με τον έλεγχο, μου σφράγισαν το στέλεχος για ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ και μαζί με την δήλωση του 4495 που είχα κάνει, γιατί το κτίριο είχε αυθαιρεσίες, πήγαν στην ΔΕΗ. Μπορείς να πάρεις και στο τηλ που αναφέρεται κάτω-κάτω στο έντυπο για να σε κατατοπίσουν για οποιαδήποτε απορία. Ελπίζω να βοήθησα.
    1 point
  10. ταπεινή μου γνώμη... Υπέρτερο το βάρος της αρχικής άδειας, πολλές βέβαια τυγχάνει για λόγους προσωπικούς να εκβιάζονται καταστάσεις απο μετεγενέστερες άδειες πχ προσθήκες υπαρχόντων κλπ, όπου ένα Δ.Κ. κάλυψης μπορεί να καλύψει κ να ..αποκαλύψει πολλά - το αυτό και η κάτοψη (φοβερή έκφραση) ..υπάρχοντος..Αν βέβαια έχει ηλεκτροδοτηθεί με τελική αυτοψία (Φ.Ε.Κ. 135Α, 1559/85) η ευθύνη αφορά το ηλεκτροδοτούμενο κτίσμα κ μόνο αρα... Η άδεια δεν δημιουργεί εμπράγματο δικαίωμα ( αλλά δεν είναι κ .. συμβόλαιο) αλλά εφόσον δεν έχει ανακληθεί (άρθρο 99&στ περ. δδδ Ν.4495/17), παράγει αποτέλεσμα -εκτός φυσικά και ανακληθεί- άρα σεβαστές οι προθέσεις του καθενός υπεράνω ..η αρχική άδεια ως ουσιώδης αναφορά νομιμότητας έστω κ μερικώς λανθασμένης η μη πλήρους καταπώς φαίνεται. Συνεπώς.. στις λεπτομέρειες κρύβεται και η όποια προσέγγιση πχ άλλο ένα περίγραμμα υπογείου που δείχνεται εκ των υστέρων κατοικία. κ άλλο ένα περίγραμμα μερικώς η χωρίς διαστάσεις (άρα...) διαφορετικό..
    1 point
  11. Επειδη εχω και εγω συμμετασχει στην συζήτηση αυτη, να μου επιτρεψεις να πω οτι: Η συζητηση γινεται για συγκεκριμενο ερωτημα, οι δε απαντησεις σε αυτο - όπως ετέθη - το ερωτημα εχουν ηδη δοθει , χωρις να εχουν ολοκληρωθεί, αφου ο ερωτων δεν εχει απαντησει ακομα σε βασικα ερωτηματα που του εχουν τεθει. Οι "παρατηρήσεις" στα κειμενά σου δεν ενέχουν ούτε την εννοια του "σκωπτικού" ούτε της "ολοσχερους" απορριψης ή αμφισβητησης. αλλά της επισημανσης σε όποια σημεια δεν ειναι σωστες, παντα κατα την δικη μας αποψη και χωρις να διεκδικούμε το αλαθητο.. Αλλωστε, γι΄ αυτο ειναι ησυζητηση. Για να προαγει το συζητούμενο.
    1 point
  12. ούτε "στενοχώριες" ούτε "ενοχές"υπαρχουν σε μας για αυτες τι περιπτωσεις. Ούτε ειμαστε υποχρεωμενοι σωνει και καλα να τακτοποιουμε/διορθωνουμε/βρισκουμε ανεξοδες λυσεις για καθε ειδους ακατανοησια που εκανε ο ξεροκεφαλος πελατης.. Τακτοποιησε εναν η/χ ...σωστα Τον εγραψε και εξακολουθει να τον γραφει στο Ε9...σωστα. Τον εβαλε -πιθανον- και στα δημοτικα τελη . Σημερα δεν υπαρχει αυτο το "κλεισμενο" τμημα. Αρα, ή τον άνοιξε μετα ή δεν τον εκλεισε ποτέ...δεν το ξερουμε. Ομως, όλα τα επίσημα χαρτια "του" λενε για εναν κλεισμενο η/χ. Θεωρεις οτι τον ανοιξε μετα το 2011 και ψαχνεις απαντησεις στα σχετικα αρθρα [αν υπαρχουν...]
    1 point
  13. Υπάρχουν αποφάσεις ΣΥΠΟΘΑ όπου έγινε αποδεκτή σαν πρόσθετο στοιχείο
    1 point
  14. Υπουργική Απόφαση ΑΠΕΕΚ/30971/1190 Προσθήκη νέων κατηγοριών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. και καθορισμός των Τ.Α., επαναπροσδιορισμός των κατηγοριών σταθμών 11, 29 και 30 https://www.irishellas.com/files/Ypourgiki_Apofasi_30971_1190.pdf
    1 point
  15. Ακριβώς και ένα hint είναι ότι ο πίνακας με το 485 αναγράφει "Απλογραφικά - Διπλογραφικά Βιβλία" οπότε είναι σα να σου λέει "βάζεις οτιδήποτε πέρασε στα βιβλία". Η ρητή λογική σύμφωνα με το νόμο είναι ότι κάποια πράγματα θεωρούνται "δεδουλευμένα" οπότε ακόμα και αν δεν πληρωθείς (ή δεν πληρώσεις) καταγράφονται. Διάβασε το ΣΛΟΤ 338/2020 σχολαστικά και θα καταλάβεις πολλά.
    1 point
  16. @dib αντιγράφω από το ποστ του georgegaleos που παρέθεσα πιο πάνω: δ) το Ε3 στους πίνακες Δ' και Ζ' περιέχει την λογιστική βάση, η οποία μέσω των πινάκων Ε' (=προσωρινές διαφορές λογιστικής & φορολογικής βάσης) και Φορολογικής Αναμόρφωσης (=μόνιμες διαφορές λογιστικής & φορολογικής βάσης), δίνει τον πίνακα ΣΤ' που έχει την φορολογική βάση (φορολογητέα κέρδη) υγ. πολύ χοντρικά, λογιστική βάση=ειδοποιητήρια, φορολογική βάση=πληρωμές
    1 point
  17. Ηλία αυτο που αναφέρεις είναι σωστό και όντως είναι όπως το λες αλλά όπως γνωρίζεις πολύ καλά κάθε υδομ (παλιά πολεοδομία) μεταφράζει κατά το δοκούν! Επειδή έχω κάνει πάρα πολλές μελέτες συνεργείων στις πολεοδομίες Αττικής(Αργυρούπολη. Αγ. Παρασκευή, Περισσό, Παλλήνη) θα σου πω οτι για συγκεκριμένη ειδικότητα (πχ μηχανικά μέρη) σε διαφορετικές υπηρεσίες το ίδιο χρονικό διάστημα, η μια μου ζήτησε (πέραν των άλλων μελετών), θέρμανση και φωτοτεχνική μελέτη, η άλλη μόνο θέρμανση (παρόλο που δεν είναι υποχρεωτική) και μια τρίτη ούτε θέρμανση ούτε φωτοτεχνική μελέτη. Άβυσσος η ψυχή στις ''υδομ'' 😀 Όσο αφορά τη φωτοτεχνική μελέτη στη δ/νση μεταφορών για την χορήγηση άδειας λειτουργίας, το 90% αυτών μου την είχαν ζητήσει!
    1 point
  18. Η αλήθεια είναι ότι σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια μπορεί κανείς να βρει φίδια στη χαρτουρα. Πάνω σε αυτά που λέει ο @Pavlos33, τον προηγούμενο μήνα μου έτυχε ακίνητο (οριζόντια ιδιοκτησία το τονίζω) σε κτίριο με κανονική οικοδομική άδεια του 1982. Περίγραμμα όλα καλώς. Συνάδελφος έχει δώσει βεβαίωση νομιμότητας και έχει ήδη γίνει μεταβίβαση το 2017. Το ακίνητο βρίσκεται σε οικισμό προ 1923, στον οποίο όμως οικισμό το 1991 κυρώθηκε νέο ρυμοτομικό. Ε λοιπόν ένα τμήμα του ΚΤΙΡΙΟΥ ρυμοτομειται. Ποτέ δεν έγινε νέο τοπογραφικό, γιατί θεωρήθηκε ότι τίποτα δεν μπορεί να πάει στραβά σε νομίμως υφιστάμενο κτίριο. Και ο ιδιοκτήτης απλά ζήτησε να βγει μια άδεια μικρής κλίμακας, οπότε έτσι άνοιξε το καλαθάκι με τα φίδια της χαρτουρας. Για να μην πλατιάζουμε, η βεβαίωση του συναδέλφου αποδείχθηκε κουραδοχαρτο και το συμβόλαιο πάει για διορθωση, αφού σε ρυμοτομουμενα ακίνητα δεν δίνεται βεβαίωση, ούτε μεταγράφονται εμπράγματα δικαιώματα.
    1 point
  19. Δυστυχώς, μπορεί να σου ζητήσουν και κάτι ακόμα...που δεν αναφέρεται πουθενά...και εκεί ή θα πεις απλά το κάνω και προχωράω ή θα ψάχνεσαι μη μπορώντας να βρεις δίκιο.
    1 point
  20. ChristinaK.. "Ο ορισμός της κατάτμησης γηπέδου είναι η διαίρεση του γηπέδου σε τεμάχια προς μεταβίβαση τεμαχίου σε άλλον😊Δεν νοείται κατάτμηση γηπέδου με παραμονή του ίδιου ιδιοκτήτη σε όλα τα τεμάχια (ή τμημάτα του γηπέδου αλλιώς). " σωστα Με την συμπληρωση οτι γινεται και με μεταβιβαση ποσοστων εξ αδιαιρετου επι τμηματος. Στο παραδειγμα του Ρωμαλιαδη, ενας εχει τρια στρεματα, με αρτιοτητα στο 1 στρ. Στο "μεσαιο" τμημα εμβαδου 1 στρ. δινει ποσοστο 5% στον γιο του. Αρα, του μενουν δυο αρτια και οικοδομησιμα εκατερωθεν και το μεσαιο που εχει διαφοροποιήσει την ιδιοκτησια του, με νομιμη κατατμηση http://www.nsk.gr/web/nsk/anazitisi-gnomodoteseon?p_p_id=nskconsulatories_WAR_nskplatformportlet&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-4&p_p_col_pos=2&p_p_col_count=3
    1 point
  21. Ο ορισμός της κατάτμησης γηπέδου είναι η διαίρεση του γηπέδου σε τεμάχια προς μεταβίβαση τεμαχίου σε άλλον😊Δεν νοείται κατάτμηση γηπέδου με παραμονή του ίδιου ιδιοκτήτη σε όλα τα τεμάχια (ή τμημάτα του γηπέδου αλλιώς). Συμπλ.Η κατάτμηση αφορά μεταβιβαστική πράξη τμήματος.
    1 point
  22. Από τις τεχνικές προδιαγραφές της Κτηματολόγιο για τις LSO... "Ψηφιακές Ορθοφωτογραφίες Μεγάλης Κλίμακας – LSO Το έργο LSO αφορά στην παραγωγή έγχρωμων ψηφιακών ορθοφωτογραφιών μεγάλης κλίμακας και των αντίστοιχων ψηφιακών υψομετρικών μοντέλων (DEM). Οι ορθοφωτογραφίες παρήχθησαν από αεροφωτογραφίες περιόδου λήψης 03/2007 – 09/2008 και καλύπτουν το σύνολο της χώρας. Το μέγεθος του εικονοστοιχείου στο έδαφος είναι 0,50m, έχουν διαστάσεις στο έδαφος 4000m X 3000m, χωρίς περιμετρική επικάλυψη, και ακολουθούν τη διανομή ΕΓΣΑ87 κλίμακας 1:5000. Ο τύπος των αρχείων είναι TIFF (με το αντίστοιχο αρχείο γεωαναφοράς – tfw) και έχουν ραδιομετρική ανάλυση 24-bit. Η γεωμετρική ακρίβεια των ορθοφωτογραφιών LSO είναι RMSEx ≤ 1,00m, RMSEy ≤ 1,00m, RMSExy ≤ 1,41m. Η απόλυτη ακρίβεια του προϊόντος είναι ≤ 2,44m, για επίπεδο εμπιστοσύνης 95%." Στην πραγματικότητα όποιος έχει μετρήσει έξω, έχει βρει και αποκλίσεις και άνω των 2μ ανά περιοχή. Και φυσικά δεν κάνουμε καν συζήτηση για τις νέες LSO25 (για τις οποίες οι τεχνικές προδιαγραφές τις βαφτίζουν ακριβέστερες). Αυτά δε χρειάζονται νομική τεκμηρίωση, αλλά 5 χρόνια σπουδών στους Τοπογράφους, στους οποίους την έκφραση "συντεταγμένες Κτηματολογίου" δεν την έχω ξανακούσει...
    1 point
  23. @gio_kon Όπως είπαν και οι συνάδελφοι παραπάνω, θα τακτοποιήσεις πρώτα όλες τις αυθαιρεσίες και έπειτα θα εκδόσεις Έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας για εσωτερικές διαρρυθμίσεις.
    1 point
  24. Περισσότερο σαν inverter = περισσότερη ώρα λειτουργίας ....άρα διαφορά κατανάλωσης αμεληταία. Η Α.Θ. (αν το πούμε πιό λαϊκά) δουλεύει πιό "ξεκούραστα", άρα λιγότερες πιθανότητες να πάθει βλάβη - φθορές και επιπλέον η θερμοκρασία του νερού έχει μικρότερες διακυμάνσεις, άρα καλύτερη αίσθηση στο σπίτι (χειμώνα - καλοκαίρι)!
    1 point
  25. Δεν παύουν όμως να ισχύουν κάποιες βασικές αρχές, όπως το οτι η στρώση των κλίσεων προηγείται της στρώσης της υγρομόνωσης.
    1 point
  26. χεχε έπεσα τυχαία σ αυτό θέμα από αναζήτηση στο άλλο θέμα με τις τροχοβίλλες.. λοιπόν για την ιστορία, τα λυόμενα ξεκίνησαν από το αλήστου μνήμης χουντικό διάταγμα ΦΕΚ 101 Δ / 67 όπου έβαζες 50τμ + 20 βεράντες όπου ήθελες.. Έγινε χαμός δώσμου κι εμένα μπάρμπα και με το ΦΕΚ 259 Δ /72 τα μαζέψανε κάπως μεγαλώνοντας τα εμβαδά αλλά περιορίζοντας σε αρτιότητες αποστάσεις κλπ , μέχρι που με το ΦΕΚ 1032 Δ /96 ουσιαστικά καταργήθηκε η έννοια που πλέον έγινε "προκατασκευασμένα με έγκριση τύπου" που ακολουθεί όλες τους περιορισμούς και διαδικασίες της έκδοσης οικοδομικής άδειας. ( δε μου έχει τύχει αλλά υποθέτω ότι η οικοδομική άδεια θα είναι κατά πολύ φθηνότερη) ωστόσο (για τα ερωτήματα έστω παλιά που έβαλαν οι συνάδελφοι) "εξακολουθεί να επιτρέπεται η επισκευή και συντήρηση των νομίμως υφισταμένων λυομένων για λόγους υγιεινής και χρήσης" άρα και στέγη αλλάζεις και διάφορα άλλα..
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.