Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ckiriako

    ckiriako

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      2.578


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.999


  3. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  4. pk10gr

    pk10gr

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.566


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/10/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. Καλημερα. Επανερχομαι στο θεμα μετα απο λιγο καιρο. Τελη του 2019 αποφασισα να ανακαινισω μια μικρη μονοκατοικια για να μεινω με την γυναικα μου. Αρχικα για να μην μπαινω σε μεγαλες φασαριες ειχα σκεφτει να βαλω ενδοδαπεδια ξηρης δομησης πανω απο το υφισταμενο πατωμα. Ανοιξα και νεο θεμα εδω για να ακουσω γνωμες απο κοσμο που εχει βαλει ηδη τετοιο συστημα. Εγκατελειψα γρηγορα την ιδεα της ξηρης δομησης μετα απο συζητηση με παλιο συμφοιτητη (ευτυχως). Αποφασισα να ξηλωσω τα πλακακια, την τσιμεντοκονια γεμισματος, να φτασω στην πλακα και να φτιαξω μια συμβατικη εγκατασταση ενδοδαπεδιας θερμανσης με σωληνα 17*2. Μπελαλιδικη δουλεια αλλα εχω εργαλεια και γνωριζω, και δεν γινοταν αλλιως. Στην τελικη του μορφη το σπιτι θα εχει τρια δωματια ακομη. Δυο μικρα υπνοδωματια και μια τραπεζαρια ακομη. Δηλαδη μιλαμε για συνολικα 70τ.μ. θερμαινομενης επιφανειας δαπεδου. Μιας και κανεις δεν ερχεται επαρχια για να στρωσει 30 τμ ενδοδαπεδια, προσεγγισα καποιες εταιριες ωστε να μου φτιαξουν μελετη εφαρμογης και τα αναλογα σχεδια, και να μου πουλησουν και τα υλικα για ολο το σπιτι. Να στρωσω τωρα οτι ειναι να στρωσω, και τα υπολοιπα οταν χτισω. Να μην τα πολυλογω, δεν εβγαλα ακρη. Κανεις δεν θελει ετσι 3 χιλιαρικα, ασχολουμενος λιγακι για να βγαλει μελετη που θα την πληρωθει και εξτρα. Ουτε παζαρια εκανα, ουτε τιποτα.Πιο πολυ με απογοητευσε γνωστος μηχανολογος εκ συμπρωτευουσας, που εχει δυνατο ονομα στα μηχανολογικα φορουμ...κριμα... Τελικα εκανα αυτο που ηθελα να αποφυγω. Περασα στο thermocad την κατοψη του σπιτιου, και εκανα λιγους υπολογισμους. Πυκνωση 5εκ στο μπανιο, 10 στα υπνοδωματια, 7.5 σε κουζινα καθιστικο. Κυκλωματα με μηκη απο 60-70 μετρα. 13 στο συνολο. Παρηγγειλα τα υλικα σε τοπικο μαγαζι. Επειδη στην επαρχια/νησι δεν μπορεις να βρεις τα οικοδομικα υλικα που βρισκεις στερια, και επειδη θα εριχνα τις τσιμεντοκονιες μονος μου, αποφασισα να αποφυγω ενα αμφιβολο αποτελεσμα/αβεβαιοτητες εφαρμογης και (μετα απο συζητηση με την μηχανολογο της εταιριας των υλικων) να αγορασω σκονη για αυτοεπιπεδουμενο θειικου ασβεστιου(caf κατηγοριας καμψης F5) Ξηλωσα τα δαπεδα, πηρα αλφαδιες, εριξα μια ψιλη τσιμεντοκονια 1-1.5cm για να πατησουν οι μονωτικες πλακες σε επιπεδο υποβαθρο. Οταν στεγνωσε περασα κατι εξογκωματα με διαμαντοτριβειο για να πατησουν οι πλακες σωστα. Οπου ειχε σοβαντεπια που ξηλωσα περασα κολλα πλακιδιων για να κολλησει η περιμετρικη ταινια. Οι μορφοπλακες που αγορασα βγαινουν μεχρι 30χιλ παχος. Συμφωνα με το παρακατω για δαπεδο πανω στο εδαφος ή πανω απο ΜΘΧ παμε σε 1,25*0,030=37,5χιλ μονωτικο Εβαλα συμπληρωματικα 2 εκ εξηλασμενη κατω απο την 3αρα μορφοπλακα, συνολικα 5εκ μονωσης. Εστρωσα τις πλακες, και εφτιαξα μια ανεμη (με λιγο δομικο χαλυβα που ειχα ευκαιρο). Ο χαλυβας που ερχοταν σε επαφη με την κουλουρα τυλιχτηκε με ταινια για να μην γδαρω την σωληνα. Μπηκε το ερμαριο Τυπωσα τα σχεδια απο το πλεξιμο και εστρωσα τα (5 για την ωρα) κυκλωματα Γεμισα το δικτυο νερο, και το αφησα πρεσσαρισμενο σε 3 bar. Την επομενη και αφου δεν ειχα πτωση πιεσης εριξα αυτοεπιπεδουμενη τσιμεντοκονια. Την μια μερα εριξα 11-12τμ (υπνοδωματιο), και την επομενη την κουζινα (20τμ). Συμφωνα με τις οδηγιες της rehau ελαχιστο υψος 35χιλ για φορτια μεχρι 2kN/τμ. Εριξα 40χιλ υψος. Καταναλωση 17κιλα σκονη ανα χιλιοστο και τμ. Ή αλλιως, εφαγε περιπου 2 τονους η κουζινα με τα 20τμ και 1 τονο σκονης το υπνοδωματιο με τα 11τμ. Κοστος γυρω στα 10 ευρω/30 κιλα ή περιπου 1000ευρω/3 τονοι. Ακολουθησα τις οδηγιες του υπευθυνου της εταιριας για την ξηρανση του αυτοεπιπεδουμενου δαπεδου. Επειδη δεν ειχα αντλια, εκανα ταρζανιες και συνεδεσα την εγκατασταση σε εναν λεβητα πετρελαιου που προυπηρχε στο σπιτι (και τωρα τον εχω πεταξει). Εβαλα εξτρα κυκλοφορητη, ελεγχα την θερμοκρασια εξοδου του καυστηρα απο τον θερμοστατη του, επειδη ειχα μεγαλη διακυμανση θερμοκρασιας εριχνα το ζεστο νερο στο ζεστο ενος θερμοσιφωνα, και απο τον πατο του θερμοσιφωνα τραβαγα πιο σταθερο νερο και το εστελνα στον συλλεκτη. Τα θερμομετρα στον συλλεκτη δεν επαιζαν πανω απο βαθμο. Εν μεσω κορονοιου και χωρις αρκετα χρηματα για να τελειωσω το σπιτι και να αγορασω και αντλια, επρεπε να αυτοσχεδιασω. Εντελει αναγκαστηκα να ανεβασω 45 βαθμους κελσιου για να στεγνωσει το δαπεδο. Ουτε σε εχθρο μου τετοιο πραγμα. Ασυλληπτη ζεστη. Και αρκετο πετρελαιο καθε μερα για μια βδομαδα Μετα την ξηρανση, κολλησα πλακακια. Διαστασεις 15*60, κολλα C2TES2 (Υπερελαστικη). Το πατωμα ηταν απολυτως επιπεδο. Χαλαλι οσα πληρωσα. Λιγη κολλα κατω με το χτενακι και τα πλακακια πηγαν μονα τους. Εκ των υστερων μαλλον τζαμπα εβαλα υπερελαστικη κολλα. Ενα πλεονεκτημα του caf δαπεδου ειναι η ελαχιστη μεταβολη των διαστασεων, σε σχεση με κλασσικη τσιμεντοκονια. Πριν ζεστανω το δαπεδο ειχα κολλησει στην διαγωνιο της κουζινας (6μ περιπου) εναν στοχο και μια βαση για να ακουμπω το αποστασιομετρο. Μετρησα διαγωνιο πριν την θερμανση, και μετρησα και οταν εστελνα νερο 45βαθμων. Μετρησα το ιδιο πραγμα. Καμια μετρησιμη μεταβολη τουλ με το αποστασιομετρο. Δεν βαριεσαι ομως . Συνολικο υψος δαπεδου, 5 εκατοστα μονωση+2 εκατοστα σωληνα/τακουνια μορφοπλακας+4ποντοι τσιμεντοκονια+1,5 ποντοι πλακακι-κολλα=12,5 ποντοι συνολικο υψος κατασκευης
    5 points
  2. ΜΗΝ ΚΑΝΕΤΕ ΕΡΓΑΣΙΕΣ!!! Το πιθανότερο είναι ότι το σύστημα δεν αναγνωρίζει την πληρωμή του παραβόλου ως χρόνο υπαγωγής και επιβάλει τη νέα προσαύξηση. Δείξτε υπομονή γιατί θα κλάψουνε μανούλες...
    2 points
  3. Δεν έχει τηρηθεί το 18μηνο μέχρι τώρα οπότε...no problem!
    2 points
  4. Σε αυτό το σημείο η σύνδεση πρέπει να γίνει με εξάρτημα (συστολή). Επίσης , όπως αναφέρθηκε παραπάνω, έλεγχο για τυχόν σπάσιμο από εκεί και κάτω
    2 points
  5. Το γήπεδο 1 (αν μιλάμε για εφαρμογή γενικών διατάξεων του ΦΕΚ 270/Δ/85 και όχι ειδικών υπό καθεστώς ΣΧΟΟΑΠ, ΓΠΣ κλπ) θα πρέπει να έχει πρόσωπο 45 βάθος 50 και ελάχιστη επιφάνεια 4.000 τμ (εκτός αν ισχύουν στην περιοχή οι παρεκκλίσεις). Δεν μας έχεις δώσει τις επιφάνειες των τμημάτων 1,2 και 3. Το να "σπάσει" το μεσαίο (αν υποθέσουμε ότι δεν είναι άρτιο) και υπό την προυπόθεση ότι επιτρέπεται στην περιοχή κατάτμηση με μικρότερη επιφάνεια των 4.000 τμ μπορεί το 1 τμήμα να προσαρτηθεί στο 1 και το άλλο στο 3, για βελτίωση αρτιότητας. Για το γεωτεμάχιο 3 διατηρώ επιφυλάξεις για το αν είναι οικοδομήσιμο καθώς δεν φαίνεται (δεν αναφέρεις) να έχει πρόσωπο σε κάποιο αναγνωρισμένο δρόμο.
    1 point
  6. Μια εγκύκλιος που μπορεί να λύσει αρκετές απορίες Εγκύκλιος δασικών χαρτών 2020ΥΠΕΚΑ-35630.pdf
    1 point
  7. Με πληρωμένο παράβολο, από αρχική υποβολή σε υπαγωγή αυξάνεται το πρόστιμο κατά 20 % Προβλέπω να τρώμε ξύλο με τους "Φωστήρες"
    1 point
  8. Σωστά. Δεν ισχύει. Το post αυτό είναι προ 10ετίας και είχε νόημα επί παλαιότερης φορολογικής νομοθεσίας [1] [1] Για παράδειγμα, σύμφωνα με την περ. β΄ της παρ. 1 του άρθρου 31 του τότε ισχύοντος ΚΦΕ όπως αυτή είχε διαμορφωθεί μετά τον ν.3842/2010, εξέπιπταν από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων oι δαπάνες επισκευής, συντήρησης, κυκλοφορίας κ.λπ των Ε.Ι.Χ. με κάποια συγκεκριμένα (ρητά καθορισμένα) ποσοστά. Ανάλογα υπήρχαν και ποσοστά για την τηλεφωνία.
    1 point
  9. Η φορολογική νομοθεσία δεν ορίζει ποσοστό (ούτε στα κοινόχρηστα). Εϊναι καθαρά δική σου επιλογή το ποσό (ή το ποσόστό) που θα αναμορφώσεις και θα μπορείς γενικότερα να αιτιολογήσεις σε πιθανό έλεγχο. Αν θεωρείς (και μπορείς να αιτιολογήσεις την δαπάνη) μπορείς να την εκπέσεις στο 100% όπως μπορε΄ςι να την εκπέσεις και κατα 0,01%. Αυτό που θέλω να πω μεείανι ότι πλεόν δεν υπάρχει ποσοστό ... αρκεί να πληρούνατι τα παραπάνω που έγραψα.
    1 point
  10. Προφανώς εννοεί ότι θα κάνει κάποιο ΔΓΜ-Εγγραπτέας πράξης και αναρωτιέται αν θα χρειαστεί να κάνει ταυτόχρονα ΔΓΜ-Διόρθωσης ορίων. Εγώ, εκτός από το εμβαδόν, ελέγχω πάντα και και τη συμβατότητα θέσης (άσχετα αν δεν έχει θεσμοθετηθεί ακόμη) και ανάλογα συμβουλεύω Δικηγόρο και πελάτη. Προφανώς θα γίνει σε συνεννόηση με το Δικηγόρο, ο οποίος κατά τη γνώμη μου με ένα προσχέδιο ίσως μπορεί να πάρει και την άποψη του Υπεύθυνου Μηχανικού του Κτηματολογίου ή Υποθηκοφύλακα.
    1 point
  11. Ακριβώς, υπομονή μερικές μέρες (ελπίζω ίσως και μέχρι αύριο). Στον συνάδελφο πασολέ που ρωτάει από πάνω, ήδη έχει εντοπιστεί και συζητηθεί σε διάφορα θέματα του φόρουμ το πρόβλημα με την προσαύξηση του προστίμου +20%, λογικά είναι bug που θα το διορθώσουν. εμείς έχουμε το άρθρο 101 στο πλευρό μας που λέει: "Για την εφαρμογή του παρόντος ως ημερομηνία υπαγωγής νοείται η ημερομηνία καταβολής του σχετικού παραβόλου, όπως αυτή παρουσιάζεται διά της ηλεκτρονικής διαδικασίας στο πληροφοριακό σύστημα."
    1 point
  12. Εγκύκλιος 55/88 - Άρθρο 5 7. Στοές Στοά επιβάλλεται για την κυκλοφορία πεζών, με την υποχρεωτική παράλληλη μετατόπιση της οικοδομικής γραμμής στο ισόγειο προς το εσωτερικό του κτιρίου. Υπάρχει ακόμη και η εσωτερική στοά που εξυπηρετεί το ισόγειο ενός ή περισσοτέρων κτιρίων. Στην πρώτη περίπτωση η οικοδομική γραμμή του κτιρίου που συμπίπτει με την εξωτερική της στοάς σχεδιάζεται με κόκκινη διακεκομμένη συμβολίζοντας την οικοδομική γραμμή από τον πρώτο όροφο και πάνω και η εσωτερική σχεδιάζεται συνεχής κόκκινη συμβολίζοντας την οικοδομική γραμμή του ισογείου. Αναγράφεται η λέξη ΣΤΟΑ με κόκκινα στοιχεία στο χώρο μεταξύ της διακεκομμένης και της συνεχούς, ο οποίος βάφεται με πορτοκαλί χρώμα. Στη δεύτερη περίπτωση της εσωτερικής στοάς σχεδιάζονται και οι δύο πλευρές της με συνεχή κόκκινη γραμμή και αναγράφεται η λέξη στοά με κόκκινα στοιχεία.
    1 point
  13. Ελεγχος σε ότι αναφέρει ο alto2 και έλεγχος μήπως η μυρωδιά προέρχεται από το σωλήνα του πλυντηρίου, καθώς το σημείο της σύνδεσής του είναι πριν την καμπύλη σιφωνισμού.
    1 point
  14. Αυτό είναι το πιο ανώδυνο ( Κ5 σε Κ4 ). Το ανάποδο μου φαίνεται πιο επικίνδυνο.
    1 point
  15. Είναι δυνατόν να μιλάμε για σοβαρότητα όταν πρόκειται για "αυθαίρετο"; Είναι καθαρά εισπρακτική διαδικασία. Πρόκειται για μία τυχαία κατασκευή που κατασκευάστηκε με άγνωστα υλικά σε άγνωστο βάθος χρόνου υπο άγνωστες καιρικές συνθήκες απο άγνωστου ικανότητας τεχνίτες, χωρίς μελέτη και χωρίς μηχανικό να επιβλέπει. Τώρα που καλείται ο σημερινός μηχανικός να μετρήσει επιφάνειες και να υπολογίσει ένα πρόστιμο για να μεταβιβαστεί το σπίτι, δε σημαίνει ότι επωμίζεται τις αμαρτίες του ιδιοκτήτη ή του μάστορα. Ίσα ίσα με τη σύνταξη ΜΣΕ συμβαίνει το αντίθετο και επωμίζεσαι την ευθύνη, επειδή βεβαιώνεις την αντοχή του κτίσματος με επιστημονικές μεθόδους, και δε κάνεις χρήση της θεσμοθετημένης από νόμο (άγνωστου ειδικότητας συντάκτη) απαλλαγής. Προσωπικά τη ΜΣΕ προσπαθώ να την αποφεύγω όπου είναι εφικτό. Βρίσκω πολύ εύστοχο το κείμενο του ΚΑΝΑ στην Τ.Ε. στατικού ελέγχου: "Από γενόμενο έλεγχο μακροσκοπικό, πρωτοβάθμιο και ταχύ οπτικό έλεγχο, δεν διαπίστωσα εμφανή στατική ανεπάρκεια του Φ.Ο. ". Δεν μπορείς να πεις το ίδιο μετά απο ΜΣΕ...
    1 point
  16. Θα την κόψεις στα όρια της πινακίδας του τοπογραφικού. Θα την κλείσεις όμως να είναι κλειστό πολύγωνο. Μετά στον πίνακα θα γράψεις αρχικό εμβαδό το τμήμα που βρίσκεται στην πινακίδα και τελικό αυτό που απομένει. Εγώ γράφω παρατήρηση ότι το πολύγωνο του δρόμου περιγράφεται στα όρια της πινακίδας και όχι στο σύνολο του.
    1 point
  17. Όπως και να καταλήξει το διφορούμενο περί του επιμερισμού του συνολικού νόμιμου φορτίου, με ποσοστό συνιδιοκτησίας ή με επιφάνεια της ΟΙ, δύο είναι οι βεβαιότητες: 1) δεν μπορούν να απαλλάσσονται όλοι με το ίδιο κριτήριο δηλαδή χρησιμοποιώντας όλοι ολόκληρο το κτήριο και 2) δεν είναι δυνατόν εμείς να εκπονούμε ΜΣΕ με τα δεδομένα μόνο μιας ιδιοκτησίας και το φάκελο της άδειας. Το πρώτο ακυρώνει τις απαλλαγές λόγω της συσσώρευσης και το δεύτερο είναι πέραν των υπαρχόντων κανονισμών και προδιαγραφών.
    1 point
  18. Ναι, υπολογίζεται με ΥΔΚΧ και ΥΚ και βεβαίως για τη ρύθμιση με τον 4495 απαιτείται η συναίνεση του 51% των συνιδιοκτητών του ακινήτου και στη συνέχεια για την τροποποίηση της σύστασης ΟΙ απαιτείται η συναίνεση του 100% των συνιδιοκτητών (η οποία καλό είναι να παρθεί από τώρα), διότι στο μέλλον όλα αλλάζουν..... Αυτό δεν είναι ούτε ορθό, ούτε νόμιμο...
    1 point
  19. φίλε akis73 δες μην μπλέξεις με αυτά του άρθρου 2 της Αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631 (ΦΕΚ 3976/14-11-17) https://www.e-forologia.gr/cms/uploads/0_537.pdf Άρθρο 2 Διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής των απαραίτητων δικαιολογητικών για την οριστικοποίηση και περαίωση της διαδικασίας υπαγωγής 1. Ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός της παρ. 2 του άρθρου 1 της παρούσας απόφασης, υποχρεούται μέσα σε διάστημα έξι (6) μηνών από την πληρωμή του παραβόλου να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών στο πληροφοριακό σύστημα. 2.α Μέχρι την ολοκλήρωση της υποβολής των δικαιολογητικών είναι δυνατή η οριστικοποίηση[s1] της δήλωσης, εφόσον εξοφληθεί το ενιαίο ειδικό πρόστιμο ή ποσοστό τουλάχιστον 30% αυτού και υποβληθεί ηλεκτρονικά δήλωση του εξουσιοδοτημένου μηχανικού ότι έχει στη διάθεση του όλα τα δικαιολογητικά και τις μελέτες και θα τα υποβάλει ηλεκτρονικά εντός της ανωτέρω προθεσμίας. Εφόσον πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις εκδίδεται η βεβαίωση της παρ. 2 (περ. γ) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017. Σε περίπτωση οριστικής υπαγωγής της δήλωσης πριν τη συνολική εξόφληση του προστίμου, γίνεται σαφής αναφορά στην τεχνική έκθεση της δήλωσης υπαγωγής που συνοδεύει τη βεβαίωση για την εξόφληση ποσοστού 30% του ενιαίου ειδικού προστίμου κατ’ εφαρμογή της παρ. 3 του ιδίου άρθρου. Μετά την οριστικοποίηση της δήλωσης υπαγωγής οποιοδήποτε αίτημα επεξεργασίας για διόρθωση στοιχείων υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα, συνοδευόμενο απαραίτητα από σχετική αιτιολόγηση. Το αίτημα διαβιβάζεται στην οικεία Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων του άρθρου 17 ν. 4495/2017 η οποία με βάση την αιτιολόγηση αποδέχεται ή απορρίπτει την διόρθωση των στοιχείων. Μέχρι την σύσταση της Επιτροπής Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων του άρθρου 17 ν. 4495/2017, τα αιτήματα που υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα για διόρθωση στοιχείων δηλώσεων υπαγωγής του ν. 4178/2013 ή του παρόντα νόμου, διαβιβάζονται στο αρμόδιο ΣΥΠΟΘΑ για την αποδοχή ή μη του αιτήματος. Σε περιπτώσεις που η διόρθωση αφορά οριστικές δηλώσεις[s2] υπαγωγής (σ.σ δηλ χωρίς όλα τα δικαιολογητικά. –ισχύει και για αυτές του Ν 4178) με εσφαλμένα στοιχεία τα οποία όμως δεν μεταβάλλουν το ύψος του υπολογισθέντος κατά τη δήλωση υπαγωγής προστίμου άνω του είκοσι 20 %, το αίτημα τροποποίησης γίνεται αυτόματα αποδεκτό από το πληροφοριακό σύστημα. β. Η περαίωση της διαδικασίας υπαγωγής εκδίδεται κατόπιν ενέργειας του εξουσιοδοτημένου μηχανικού, μετά την πλήρη εξόφληση του ενιαίου ειδικού προστίμου και την ολοκλήρωση της υποβολής στο πληροφοριακό σύστημα των απαραίτητων δικαιολογητικών, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 99 και λοιπές επιμέρους διατάξεις του ν. 4495/2017. Αιτήματα που υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα για διόρθωση στοιχείων περαιωμένων δηλώσεων υπαγωγής, (σ.σ δηλ με όλα τα δικαιολογητικά και όλες τις πληρωμές – ισχύει και για αυτές του Ν 4178) διαβιβάζονται στο οικείο τοπικό Παρατηρητήριο, το οποίο εισηγείται προς την αρμόδια Επιτροπή Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων του άρθρου 17 ν. 4495/2017 για την αποδοχή ή μη του αιτήματος. Σε περιπτώσεις που η διόρθωση περαιωμένων υπαγωγών (σ.σ δηλ με όλα τα δικαιολογητικά και όλες τις πληρωμές– ισχύει και για αυτές του Ν 4178) αφορά εσφαλμένα στοιχεία τα οποία όμως δεν μεταβάλλουν το ύψος του καταβληθέντος προστίμου άνω του είκοσι 20%, το αίτημα τροποποίησης γίνεται αυτόματα αποδεκτό από το πληροφοριακό σύστημα. Μέχρι την λειτουργία των παρατηρητηρίων, τα αιτήματα που υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα για διόρθωση στοιχείων περαιωμένων δηλώσεων υπαγωγής (σ.σ δηλ με όλα τα δικαιολογητικά και όλες τις πληρωμές– άγνωστο αν ισχύει και για αυτές του Ν 4178??) του παρόντα νόμου, διαβιβάζονται στην οικεία ΥΔΟΜ η οποία εισηγείται προς το αρμόδιο ΣΥΠΟΘΑ για την αποδοχή ή μη του αιτήματος. Οι αποφάσεις της Επιτροπής Εξέτασης Προσφυγών Αυθαιρέτων του άρθρου 17 ν. 4495/2017 για τη διόρθωση ολοκληρωμένων ή περαιωμένων δηλώσεων υπαγωγής είναι οριστικές και διαβιβάζονται στον φορέα διαχείρισης του πληροφοριακού συστήματος για τις περαιτέρω ενέργειές του. 3. Για την εφαρμογή της παρ. 9[s3] του άρθρου 83 του ν. 4495/2017, ως αντίγραφα των σχεδίων από το πληροφοριακό σύστημα προσκομίζονται και επισυνάπτονται αντίγραφα των σχεδίων που φέρουν υπογραφή και σφραγίδα Μηχανικού, στα οποία αναγράφεται ο αύξων αριθμός της δήλωσης υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4495/ 2017 καθώς και ο μοναδικός ηλεκτρονικός κωδικός ελέγχου της δήλωσης, συνοδευόμενα από υπεύθυνη δήλωση του Μηχανικού ότι είναι ταυτόσημα με αυτά που έχουν εισαχθεί στο πληροφοριακό σύστημα. 4. Στα δικαιολογητικά στοιχεία και σχέδια που παραδίδει ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός στον ιδιοκτήτη, προσαρτώνται στα συμβόλαια ή υποβάλλονται για την έκδοση διοικητικών πράξεων, αναγράφεται ο αύξων αριθμός της δήλωσης υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4495/ 2017 καθώς και ο μοναδικός ηλεκτρονικός κωδικός ελέγχου της δήλωσης, συνοδευόμενα από υπεύθυνη δήλωση του Μηχανικού ότι είναι ταυτόσημα με αυτά που έχουν εισαχθεί στο πληροφοριακό σύστημα. Τα δικαιολογητικά στοιχεία κατά το χρόνο ισχύος τους καθώς και τα σχέδια κατά το παρόν άρθρο, εφόσον προσαρτηθούν σε δικαιοπραξίες, δύναται να επικυρώνονται από συμβολαιογράφο κατά τις κείμενες διατάξεις προκειμένου να προσαρτηθούν σε μεταγενέστερες πράξεις. 5. Για την κατάρτιση συμβολαιογραφικών εγγράφων με αντικείμενο τη μεταβίβαση ή τη σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε κάθε ακίνητο, συμπεριλαμβανομένων των αδόμητων οικοπέδων, γηπέδων και αγροτεμαχίων καθώς και των συμβολαίων σύστασης οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, προσαρτάται στα συμβολαιογραφικά έγγραφα βεβαίωση του άρθρου 83 του ν. 4495/2017 η οποία εκδίδεται, σε κάθε περίπτωση, μέσω του πληροφοριακού συστήματος της παρ. 1 του άρθρου 1 της παρούσας και φέρει μοναδικό ηλεκτρονικό κωδικό ελέγχου. 6. Για την εφαρμογή της διάταξης της παρ. η του άρθρου 99 του ν. 4495/2017 σχετικά με την υποβολή ή μη της μελέτης στατικής επάρκειας, όπου απαιτείται, γίνεται ειδική μνεία σε κάθε βεβαίωση οριστικής υπαγωγής καθώς και σε κάθε βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας, καθώς και στη βεβαίωση της παρ. 2 (περ. γ[s4] ) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017 για μεταβίβαση. Η αναφορά επί της βεβαιώσεως για την υποβολή ή μη μελέτης στατικής επάρκειας καταχωρείται από τον εξουσιοδοτούμενο Μηχανικό στην Τεχνική Έκθεση που συνοδεύει την έκδοση της βεβαίωσης της παρ. 2 (περ. γ) (σ.σ ….) του άρθρου 83 του ν. 4495/2017. Σε κάθε περίπτωση εφόσον δεν υποβάλλεται μελέτη στατικής επάρκειας, αναφέρεται ρητά ότι η μελέτη στατικής επάρκειας πρέπει να υποβληθεί εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας και πριν τη συμπλήρωση της ταυτότητας του κτιρίου κατά τις κείμενες διατάξεις. [s1] 5.Υπαγωγή είναι η υποβολή δήλωσης στο ηλεκτρονικό σύστημα του άρθρου 90 [s1] και βάσει της οποίας εκδίδεται το ποσό υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά το άρθρο 100 [s1]. Στο στάδιο αυτό επιτρέπονται οι μεταβολές και βάσει αυτών αναπροσαρμόζεται το σχήμα πληρωμών και επέρχονται οι συνέπειες του άρθρου 105 περί αναστολής κυρώσεων. 6. Αρχική δήλωση υπαγωγής είναι η υπαγωγή που βρίσκεται στο στάδιο κατά το οποίο εισάγεται στο ηλεκτρονικό σύστημα το καταβληθέν παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 99. [s1] 7. Οριστική δήλωση υπαγωγής, είναι η δήλωση κατά την οποία έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 100 [s1] και μπορεί να εκδοθεί η σχετική βεβαίωση κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 83. [s1] 8. Περαιωμένη υπαγωγή είναι δήλωση κατά την οποία έχει εξοφληθεί το σύνολο του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 100 και έχουν υποβληθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα όλα τα δικαιολογητικά του άρθρου 99. [s2] 9.Υπαγωγή είναι η υποβολή δήλωσης στο ηλεκτρονικό σύστημα του άρθρου 90 [s2] και βάσει της οποίας εκδίδεται το ποσό υπολογισμού του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά το άρθρο 100 [s2]. Στο στάδιο αυτό επιτρέπονται οι μεταβολές και βάσει αυτών αναπροσαρμόζεται το σχήμα πληρωμών και επέρχονται οι συνέπειες του άρθρου 105 περί αναστολής κυρώσεων. 10. Αρχική δήλωση υπαγωγής είναι η υπαγωγή που βρίσκεται στο στάδιο κατά το οποίο εισάγεται στο ηλεκτρονικό σύστημα το καταβληθέν παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 99. [s2] 11. Οριστική δήλωση υπαγωγής, είναι η δήλωση κατά την οποία έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 100 [s2] και μπορεί να εκδοθεί η σχετική βεβαίωση κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 83. [s2] 12. Περαιωμένη υπαγωγή είναι δήλωση κατά την οποία έχει εξοφληθεί το σύνολο του ενιαίου ειδικού προστίμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 100 και έχουν υποβληθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα όλα τα δικαιολογητικά του άρθρου 99. [s3] 9. συμβολαιογραφικά έγγραφα που αφορούν δικαιοπραξίες μεταβίβασης ακινήτων και στα οποία υπάρχουν κατασκευές ή χρήσεις του παρόντος, εφόσον αυτές δεν απεικονίζονται στα σχέδια της οικοδομικής άδειας ή της άδειας δόμησης, γίνεται ειδική μνεία για τα στοιχεία νομιμότητας των κατασκευών ή των χρήσεων αυτών και επισυνάπτονται, επί ποινή ακυρότητας, αντίγραφα από το πληροφοριακό σύστημα του άρθρου 90 των σχεδίων που τις απεικονίζουν. [s4] γ) οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 [s4] του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89 [s4]
    1 point
  20. Η μείωση του Σ.Δ. στην περίπτωσή σου είναι ΑΚΡΙΒΩΣ 0%.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 61 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.