Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      9.161


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      11.991


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      19.079


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/12/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. Οι συντ/νες που παραθέτεις είναι μάλλον λάθος γιατί παραπέμπουν κοντά στο....Κονγκό. Για Περιγιάλι εντός - εκτός 550 ευρώ.
    3 points
  2. καλημέρα!-δεν γνωρίζω τέτοια αναφορά στον νόμο για εκπτώσεις που χάνονται,ούτε να λαμβάνεται ποτέ η τεχνική σου έκθεση ως έκθεση αυτοψίας της πολεοδομίας-Η πολεοδομία συντάσσει δική της έκθεση και τα πρόστιμα καταλογίζονται από τον χρόνο διαπίστωσης του αυθαιρέτου-Εσύ οφείλεις ως μηχανικός να συμπεριλάβεις στην τεχνική σου έκθεση όλα αυτά που είδες κατασκευασμένα μέσα στο οικόπεδο ώστε να υπάρχει σαφής διάκριση μεταξύ αυτών που ήταν προ 28-7-11 και μπορούσαν να ρυθμιστούν και αυτών που είναι μετά και δεν μπορούσαν.Διαφορετικά,εσύ φαίνεσαι να "βλέπεις" επιλεκτικά αυθαιρεσίες επί του ακινήτου.Στα παρακάτω,δεν είναι υποχρεωμένος να προβεί την επόμενη μέρα σε νομιμοποίηση,ωστόσο φέρει την ευθύνη της άμεσης αποκατάστασης αυτών των αυθαιρεσιών (νομιμοποίηση,κατεδάφιση κλπ.,η οποία δεν είναι δική σου ευθύνη).
    3 points
  3. Το ανέγερσης είναι πρόστιμο εφάπαξ,το διατήρησης μετράει από τον χρόνο σύνταξης της έκθεσης,ναι!
    2 points
  4. Οι αυθαίρετες κατασκευές (επικρατούσας χρήσης κατοικίας+προ του 1975) είναι πάντα κατηγ 1 Οι αυθαίρετες κατασκευές (οποιασδήποτε χρήσης+προ του 1983) είναι πάντα κατηγ 2 Οι αυθαίρετες κατασκευές που ορίζονται στο άρθ 96 Ν 4495 ως κατηγ 3 είναι πάντα κατηγ 3 Όλες οι παραπάνω αυθαιρεσίες ούτε αλλάζουν κατηγορία (επειδή δεν έχουν οι ίδιες Ο.Α) ούτε συμψηφίζονται-συνυπολογίζονται με όσες αυθαιρεσίες είναι κατασκευασμένες μετά το 1983 για τις οποίες ισχύουν οι παρακάτω έλεγχοι 1. ποσοστό υπέρβασης ύψους κάλυψης δόμησης 2. ύπαρξη Ο.Α 3 εντός εκτός πρασιάς προκειμένου να ενταχθούν στην κατηγ 4 ή 5
    2 points
  5. όντως αυτό είναι θέμα και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο που θυμάμαι του Ν4495 που λέει πως δεν καταγράφονται ως αυθαίρετες κατασκευές εφόσον οι κατασκευές με τις ισχύουσες διατάξεις δεν θεωρούνται αυθαίρετες.. αλλά δεν μπορώ να βρω που το λέει ο Ν4495... Το τι περιλαμβάνει γιατί χρειάζονταν ειδική αναφορά? Δεν είναι περιττό? Τι σημαίνει το "λόγω εφαρμογής του ρυμοτομικού"? Γιατί υπήρχε περίπτωση η πρασιά να μην μετρήσει στον ακάλυπτο? Για να τον διαχωρίσει από τον μη υποχρεωτικό? Ίσως επειδή δημιουργήθηκαν προβλήματα με το άρθρο 10 να θέλουν να επισημάνουν πως αν υπάρχει προαιρετικός ακάλυπτος αυτός δεν θα προσμετρήσει στον υπολογισμό της φύτευσης...... Κατά τα άλλα δεν βλέπω ουσιαστική αλλαγή αφού και σήμερα επιφάνειες που ήταν εντός των υποχρεωτικών αποστάσεων δεν τις μετρούσαμε στην κάλυψη και άρα δεν τις χρησιμοποιούσαμε για την φύτευση... . Το μόνο σίγουρο είναι πως είναι κακογραμμένο ... Γράφουν περιττά πράγματα εκεί που δεν χρειάζεται ενώ τα περίπλοκα δεν τα αναλύουν. Γιατί χρειάζονταν αλλαγή το σχετικό του ΓΟΚ? 29. Υποχρεωτικός ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου είναι ο χώρος που αφήνεται ακάλυπτος για να μην υπάρχει υπέρβαση του ποσοστού κάλυψης ή του συντελεστή δόμησης που ισχύει στην περιοχή. Εδώ τώρα τι θέλει να πει? Πότε δεν είναι εφικτό? Ποιος είναι ο ορισμός του εφικτού? Με μία λύση δεν είναι εφικτό αλλά με μια άλλη λύση θα μπορούσε να γίνει εφικτό.... Από την κάτω πλευρά... προ ΝΟΚ υπήρχε και σχετικό σχήμα σε κάποιες οδηγίες...
    2 points
  6. κατ' αρχας, δεν ειναι σιγουρο "εάν και πώς" θα λειτουργησει ολο αυτο το θεμα με την επεκταση μιας ΟΙ στα κοινόχρηστα, και τον τροπο "μεταβιβασης" , αφου "επηρεαζονται" και εδω ιδιοκτησιακα δικαιωματα των συνιδιοκτητων επι των κοινοχρηστων και κοινοκτητων. Μην ξεχνατε οτι πολλοι συναδελφοι - υπο προηγουμενους νομους- μας ελεγαν οτι πηγαιναν και εδιναν βεβαιωσεις και οι συμβ/φοι τους ελεγαν "μην γραφετε κοινοχρηστα" Μια απλη λυση -πιο εύκολα αποδεκτή- θα ηταν μονον η παραχωρηση της χρησης... Οπως και ναχει...η τακτοποιηση αυτη, δεν αφαιρεί τα δικαιωματα των υπολοιπων να διεκδικησουν δικαστικώς τα μερίδιά τους επι των κοινοχρηστων.... Απλα προκειται για διαδικασια πολυπλοκη και πολυεξοδη, χωρις ουσιαστικο αποτελεσμα, ειδικα που σε καθε οικοδομη ειναι 3 ή 4 ή και περισσότεροι, οσοι εκαναν αυτες τις "επεκτασεις", τις οποίες οι ίδιοι αγνοουν. Γι αυτο και μεχρι σημερα εχουμε 3 ή 4 τετοιες δικαστικες αποφασεις. Αντιθετα, η επεκταση ενος διαμερισματος σε βαρος ενος διπλανου, ενω τα συμβολαια τους εχουν διαφορετικα εμβαδα, δεν αποτελει θεμα - μονον - "τακτοποιησης", αλλά ειναι θεμα καθαρα επεκτασης μιας ΟΙ σε βαρος μιας άλλης ιδιοκτησίας. Εδω δεν μπορει να δοσει λυση ο νομος, αλλα μονον τα δικαστηρια ή οι συμφωνιες μεταξυ των ενδιαφερομενων. Οπως και ναχει, οι νομοθετικες ρυθμισεις και τροποποιήσεις στο αρθρο 98, εγιναν μετα απο συμφωνη γνωμη -και προτασεις- των συμβ/φων. Αρα, θα περιμενουμε τον τροπο εφαρμογής τους απο αυτους.
    1 point
  7. Αν θέλεις να εκδώσεις βεβαίωση ή να υποβάλεις δήλωση για το ισόγειο, η απάντηση είναι ναι. Για οριζόντια ιδιοκτησία που δεν περιλαμβάνει το ισόγειο, η απάντηση είναι όχι.
    1 point
  8. Θα βολέψει η ξηρή δόμηση, ακόμη και αν βγει κάτι παραπάνω (που δεν το νομίζω). Σκέψου τώρα να χτίζεις τοίχο μέσα στο διαμέρισμα ο οποίος θα χρειαστεί τις ειδικές κόλλες που βάζουν για το ytong. Η εφαρμογή γυψοσανίδας "σαντουιτς" με ίσως διπλή γυψοσανίδα και ηχομονωτικό) είναι μια χαρά. Όμως όπως σου είπα αυτό δεν αποτελεί λύση σε ζήτημα ενοχλητικού θορύβου (συνήθως κτυπογενή). Θέλει μελέτη και ειδικές εφαρμογές ηχομόνωσης σε τοίχο και δάπεδο. Οπότε πριν ρίξεις χρήμα δες ποιος είναι ο στόχος.
    1 point
  9. Κατέβασε ηλεκτρονικά το απόσπασμα με τον κλειδάριθμο για να μην έχεις αναγούλες στις στρογγυλοποιήσεις.
    1 point
  10. Δεν υπάρχει δίκτυο διανομής. Ισχύς = 0 β.α. = 1 Τα περιγράφει όλα στην βοήθεια του ΤΕΕ ΚΕΝΑΚ. Δάβασέ την, βοηθάει πολύ.
    1 point
  11. Έχεις ελέγξει αν έχεις περάσει σωστά τους κωδικούς των παρεμβάσεων; Μήπως μπέρδεψες κανένα (Ι) με (ΙΙ) ή κανένα 1.Α με 2.Α κλπ. Συνήθως η διαφορά στον επιλέξιμο οφείλεται σε αυτό. Μία άλλη περίπτωση ίσως είναι να ανέβασες άλλο ΠΕΑ και έπεσε κόφτης λόγω Kwh.
    1 point
  12. Όλα αυτά που ρωτάτε γιατί δεν σας τα εξηγεί ο μηχανικός Β;
    1 point
  13. Όχι. Εμφανίζεται μόνο ο αριθμός τους για την πληρότητα.
    1 point
  14. Προσωπικά ασχολούμαι μόνο με κάλυψη δόμηση ύψος και αντίο σας. Η μόνη εξαίρεση που κάνω στο προηγούμενο είναι αν υπάρχει εξολοκλήρου αυθαίρετος εξώστης που το τακτοποιώ συνήθως.
    1 point
  15. Ειχα παρόμοια περίπτωση όπου άδεια και Ε9 σε μονοκατοικία είχαν διαφορά 3τμ περίπου. 124τμ η άδεια και 121τμ το Ε9. Δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα. Εξάλλου δεν γίνεται διασταύρωση στο σύστημα μεταξύ άδειας και Ε9 αλλά μεταξύ Ε9 και ΠΕΑ (να μην έχουν διαφορά πανω από 7 τμ). Εβαλα στο πεδίο <<επιφάνεια βάσει οικοδομικής άδειας>> κανονικά ότι έγραφε η άδεια 124τμ (δεν έχει νόημα να βάλεις κάτι άλλο αφού θα την ανεβάσεις μετά στα δικαιολογητικά και θα την δούν). Και στο πεδίο <<επιφάνεια βάσει Ε9>> κανονικά ότι έγραφε το Ε9. Το πολύ πολύ να σου ζητήσουν καμια υπεύθυνη δήλωση που οφείλεται αυτή η διαφορά και θα τους γράψεις αυτά που έγραψες και εδω. Εμένα πάντως δε μου ζήτησαν τίποτα.
    1 point
  16. Οικοδομική άδεια είχε το αρχικό ακίνητο, εκδοθείσα βάσει ενός διαφορετικού μεγαλύτερου τοπογραφικού και δ. κάλυψης και φυσικά διαφορετικών επιτρεπόμενων πολεοδομικών μεγεθών. Από την στιγμή που στο παρελθόν κανείς δεν ασχολήθηκε σε τέτοιες περιπτώσεις να εναρμονίσει το θέμα νέας άδειας ή ενημέρωσης άδειας λόγω νέου τοπογραφικού και νέου δ. κάλυψης, το παράρτημα Α (και των τριών τελευταίων νόμων αυθαιρέτων από το 2011 έως σήμερα) παραπέμπει στο να γίνει υπαγωγή ως το ακίνητο να μην έχει οικοδομική άδεια (και ορθώς κατά τη γνώμη μου). Οπότε, κατά την άποψή μου, δεν μπορείς να το εντάξεις για υπαγωγή αν το οι αυθαιρεσίες είναι κατηγορίας 5.
    1 point
  17. δεν ξέρω όμως Δημήτρη, εγώ συμφωνώ ότι ήταν έτσι αλλά αν δεν υπήρχαν μεγάλες αλλαγές πχ ότι άλλαζε θέση ένα μπάνιο ή άλλαζε θέση η κουζίνα, όταν είχαμε διαφορετικές διαρρυθμίσεις πχ διαφορετική διάταξη μέσα σε ιδιοκτησία και ας πιάσουμε μια ιδιοκτησία αποθήκη υπογείου, βοηθητική χρήση στην άδεια 100τμ και μέσα ας πούμε υπήρχε μια εσωτερική διαρρύθμιση 3 δωμάτια σε μια άκρη αν ένας κατασκευαστής κάποτε το έκανε επαγγελματική χρήση, έκανε άλλα δύο δωμάτια, έβαζε ένα μικρό νεροχύτη κουζίνας κάπου και έκανε και ένα μπανάκι, εσύ θα το έβαζες σαν διαφορετική διαμερισμάτωση? Εμένα η άποψη μου είναι ότι διαφορετική διαμερισμάτωση έχουμε αν πχ έχουμε δυο ιδιοκτησίες ανα όροφο και πχ άλλαζε το μεταξύ τους όριο, μεγάλωναν μια στην πράξη εις βάρος της άλλης τότε είχαμε διαφορετική διαμερισμάτωση.
    1 point
  18. Το αρχείο ενημερώθηκε μια ώρα μετά την ανάρτηση του νέου στο ΕΤ. Επίσης ενημέρωσα και εδώ ότι είναι ΟΚ. Είπαμε ότι οι αλλαγές είναι στο 47 και 161. Το πέρασα σε εφαρμογή σύγκρισης PDF, οπότε καρατσεκαρισμένο... Καλημέρα Δημήτρη.
    1 point
  19. Οι ενημερωμένες εκδόσεις είναι οι Χ4 (14) και Χ3 (13) σε ΝΟΚ και ν4495. Το Χ μπήκε ως διάκριση των μεγάλων αλλαγών που επέφερε ο συγκεκριμένος νόμος ν.4759/20. Τις εκδόσεις 13.1 και 12 τις άφησα για να υπάρχουν διαθέσιμοι για συγκρίσεις ...
    1 point
  20. SK21 Λάβετε υπόψη σας ότι τον Αυγ - Σεπτ και μισό Οκτ -συνάμα με άλλες εκκρεμότητες - μας πέσανε μαζεμένες δουλειές (αυθαίρετα και αλλαγές τετραγωνικών δήμων) Μόλις τελειώσανε αυτά και πριν πάρουμε μια ανάσα ρε αδερφέ, έχουμε (εν μέσω κορονοϊού) το "εξοικονομώ" με διάβασμα οδηγιών-νέες ρυθμίσεις αυθαιρέτων -έκδοση ΠΕΑ- χαρτούρα κλπ Πριν τελειώσουν και αυτά έχουμε νέο διάβασμα ΦΕΚ 245Α (με ατέλειωτο πλήθος αλλαγών) Επομένως μπορεί να μη τρέχει και τίποτα κακό όπως φαντάζεστε Το ίδιο θέμα αντιμετωπίζω και εγώ με πολλούς πελάτες μου -χωρίς να είμαι απατεώνας. Πολλοί πάντως όταν τους αναφέρω τα παραπάνω με καταλαβαίνουν
    1 point
  21. Άρθρο 83 2. Με την ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη και τη βεβαίωση μηχανικού δηλώνεται και βεβαιώνεται αντίστοιχα ότι: γ) οι υφιστάμενες αυθαίρετες κατασκευές ή οι εγκατεστημένες αυθαίρετες χρήσεις εμπίπτουν σε μία από τις εξαιρέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 82 και δεν υπάγονται σε καμία άλλη από τις περιπτώσεις του άρθρου 89. Άρθρο 82 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που: θ) εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 81 εξαιρουμένων των περιπτώσεων β, γ, δ. Άρθρο 81 3. Ως πολεοδομικές παραβάσεις ορίζονται οι εξής: α) κάθε κατασκευή που έχει εκτελεστεί κατά παράβαση εκδοθείσας οικοδομικής άδειας/άδειας δόμησης, με την οποία δημιουργούνται χώροι κύριας η βοηθητικής χρήσης χωρίς να μεταβάλλονται τα στοιχεία της κάλυψης, της δόμησης, του ύψους και του όγκου του διαγράμματος κάλυψης/δόμησης, και δεν θίγονται στοιχεία του φέροντα οργανισμού. Συνοπτικά: Το 83/2/γ μας παραπέμπει στο 82/2/θ και αυτό στο 81/3/α. Σε αυτή την εξαίρεση ανήκει η περίπτωσή μας. Το ξέρω συνάδελφε.
    1 point
  22. Καλησπέρα σας συνάδελφοι. Ελπίζω να είστε ολοι καλα και υγιείς. Σε διώροφη μεζονέτα, στο υπόγειο στην κάτοψη της αδείας ενας συγκεκριμένος χώρος φαίνεται ώς αποθήκη, ενώ στην πραγματικότητα είναι λεβητοστάσιο. Ο χωρος αυτός είναι εντός περιγράμματος του υπογείου, απλά άλλαξε χρήση ( από την κατασκευή της οικοδομης) και οι διαστάσεις του πληρούν τις προδιαγραφές της παραγράφου ιβιβ) της Κατηγορίας 3. Χρειάζεται στη συνέχεια κάποια ηλεκτρομηχανολογική μελέτη εφόσον τακτοποιηθεί ? Πως θα το αντιμετωπίζατε? Σςα ευχαριστώ εκ των προτέρων
    1 point
  23. Μία λύση που κάναμε σε τέτοια περίπτωση ήταν ακριβώς δίπλα στην αφετηρία του έρκερ να βάλουμε 70εκ ημιυπαίθριο χώρο οπότε βγήκε η πόρτα κανονικά. Δεν ξέρω αν βοηθάει στην περίπτωση σου. Η έντονη γραμμή είναι η ΟΓ για να μην μπερδευτείς
    1 point
  24. Μετά από αυτό είπα να κάνω μια ψιλο-προσθήκη. Πρόκειται για μια απλή εφαρμογούλα για την εξαγωγή εικόνων από το κτηματολόγιο γεωαναφερμένων (world file) Update 17/10/2012 Ορθοφωτοχάρτες Κτηματολογίου.rar οδηγίες χρήσης: πηγαίνετε στην περιοχή που σας ενδιαφέρει πατήστε το κουμπί που λέει σημείο1 κάντε click στον χάρτη στο πάνω αριστερά σημείο της περιοχής που σας ενδιαφέρει και πληκτρολογείστε τις συντεταγμένες που σας δείχνει πάνω αριστερά το κτηματολόγιο πρώτα χ και μετά Υ κάντε το ίδιο και για το κάτω δεξιά σημείο και κάντε save εξάγει την εικόνα και το world file ΠΡΟΣΟΧΗ μετά το πρώτο σημείο και πριν κάνετε κλικ για το δεύτερο ΜΗΝ κάνετε zoom ούτε να μετακινήσετε το χάρτη ουσιαστικά κάνει ένα crop της οθόνης δοκιμάστε και πείτε αν έχετε κανένα πρόβλημα edit: θα χρειαστείτε αυτό eoRefImg - Γεωαναφορά σε raster αρχεία ή το raster design για να εισάγετε την εικόνα γεωαναφερμένη --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- update 22-10-2013 Ανέβηκε στα downloads νέα ενημερωμένη έκδοση V. 2.2 http://www.michanikos.gr/files/file/983-%CE%95%CE%BE%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%BF%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%9A%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%BF%CF%85/ Ορθοφωτοχάρτες Κτηματολογίου v2.2.rar
    1 point
  25. Δες μήπως σε εξυπηρετεί αυτό από άδεια 4/2020
    1 point
  26. Τους έχω από διπλότυπο εφορίας για έκδοση ο.α. εντός του '20. Εκτιμώ ότι δεν θα έχουν αλλάξει αν ενδιαφέρεσαι πες μου να στους στείλω. Απλά απαράδεκτοι στην σχετική ΔΟΥ που δεν τους γνωρίζουν...
    1 point
  27. Επαναφέρω για να ρωτήσω συνάδελφε, γιατί να μην κάνεις χρήση του 11.6.η. αντί του 11.6.κθ όπου αρκεί ένα άνοιγμα τουλάχιστον 0,50 τμ. ?
    1 point
  28. Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη πρόταση προσβάλει σύσσωμο τον τεχνικό κόσμο της χώρας διότι το συγκεκριμένο ελάττωμα αποτελεί παράβαση του τότε ισχύοντα ΚΤΣ (ΦΕΚ 227/Β`/28.3.1995) άρα παράβαση της νομοθεσίας. Δηλαδή όσοι μηχανικοί πληρώναμε ακριβότερο μπετόν, αποστάτες κατάλληλους για κάθε κατηγορία έκθεσης και άπειρες ώρες καθημερινά στο εργοτάξιο προκειμένου να τηρηθούν σωστά όλα αυτά θα πρέπει να νιώθουμε κορόιδα... Τι είναι αυτό που σε προβληματίζει ότι αυτός που θα πληρώσει την νύφη δεν θα είναι ο υπεύθυνος της ζημίας? Οι μόνοι που δεν πρέπει να πληρώσουν είναι οι αγοραστές των διαμερισμάτων, αυτοί δηλαδή που πλήρωσαν (και μερικοί με δόσεις ακόμα αποπληρώνουν) τα διαμερίσματα. Γιατί να είναι υποχρεωμένοι να κάνουν την παραδοχή ότι δεν εφαρμόστηκαν οι νόμοι του κράτους (που διέπουν την τεχνική νομοθεσία) από κάποιον ο οποίος είχε αναλάβει την σχετική υποχρέωση? Μα καθαρά λόγω ηθικής απόψεως είναι υποχρέωση να πληρώσει ο / οι υπεύθυνος/οι της ζημίας Αυτό είναι πολύ εύκολο να αποδειχθεί (συγκέντρωση μη δεσμευμένων χλωριόντων συναρτήσει του βάθους)
    1 point
  29. http://www.teepelop.gr/8411/announcements/psifisthen-schedio-nomou-me-titlo-kirosi-tis-programmatikis-simfonias-programme-arrangement-arith-a-1424-mios-sto-arthro-2-par-6a-sel-146-tou-opiou-provlepete-katargisi-krati/ http://www.b2green.gr/el/post/35947/katargisi-kratiseon-yper-tsmede-kai-eb
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.