Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.312


  2. nbr

    nbr

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.772


  3. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.043


  4. pirsogiannis

    pirsogiannis

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.742


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/12/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Μπήκε αυτό το θέμα και σε μία σχετική με μηχανικούς ενότητα στο Facebook.?? Εκεί γράφτηκαν πολλές και σωστές απόψεις για το θέμα! Η αποτύπωση της Τοπογραφικής υπηρεσίας του Υπ. Γεωργίας δεν δίνει πάντως δρόμο. Οι δρόμοι αυτοί, συνήθως αδιέξοδοι, έγιναν, μέσα στον χρόνο, με μία άτυπη (χωρίς συμβολαιογραφική πράξη) δουλεία και έτσι έμειναν. Δεν μπορούν να δώσουν οι δρόμοι αυτοί και αρτιότητα όταν εξετάζουμε το γεωτεμάχιο σαν σε εντός σχεδίου περιοχή. Θέλει πολύ ψάξιμο! Τι επέκταση έγινε εκεί το 2005?
    3 points
  2. Μας δίνεις τρία "σχέδια". Της googlmaps που φαίνεται, γιατί απλά υπάρχει, ο "καρόδρομος" (οι ροδιές και στην μέση χόρτα), μετά ένα απόσπασμα από μάλλον κάποιο σχέδιο κλίμακας 1/ 5000, που και αυτός είναι από αεροφωτογραφίες και φωτοσταθερά και τέλος είναι ο μόνος "επίσημος" χάρτης, αυτός της αποτύπωσης από την τοπογραφική υπηρεσία, βάσει του οποίου γίνονται, πάντα, όλες οι δουλειές από εκείνη την στιγμή και μετά. Τα σχέδια της Τ.Υ. είναι για τον τοπογράφο ο μεγάλος μπούσουλας. Σύμφωνα λοιπόν με τα σχέδια αυτά δημιουργείται, από την Τ.Υ. ,το βιβλίο με τους κτηματικούς αριθμούς των γεωτεμαχίων, τα εμβαδά τους κλπ, κλπ. Σ ' αυτό το σχέδιο λοιπόν δρόμος ΔΕΝ υπάρχει και δεν αποτυπώνεται. Άρα?? Πως θα αποδείξεις λοιπόν ότι ο Δρόμος υπάρχει?? Σκέψου και αυτά που σου έγραψε ο Παύλος. Νότια του οικοπέδου σου υπάρχει μία μεγάλη αποθήκη. Έγινε με Οικοδ. άδεια?? Αν ναι το ψάχνεις. Στην τελική ζήτα με γραπτή αίτηση σου, από κάποια τεχνική υπηρεσία (δεν ξέρω τι έχει εκεί ο Δήμος) τον χαρακτηρισμό του δρόμου αυτού! ...... Και αφού έγινε ήδη το ζητούμενο τοπογραφικό από άλλον, γιατί εσύ συνεχίζεις?
    2 points
  3. Εχεις μια αυθαιρετη λειτουργικη συνένωση. Θα κανεις τακτοποιηση για την καθαιρεση των μεσοτοιχιων Η καθαιρεση/λειτουργικη συνενωση του 23/5 του ΝΟΚ [εχει τροποποιηθει με τον ν. 4759] δεν αλλαζει το ιδιοκτησιακο καθεστως. Ούτε τα συνενωνεις "εμπραγματως". Καθε καταστημα παραμενει ανεξαρτητη ΟΙ και ετσι δηλωθηκαν στο κτηματολογιο Κανει λαθος ο συμβ/φος εάν αρνειται την μεταβιβαση του "ενος", με το επιχειρημα οτι, μετα την καθαιρεση επαψαν να ειναι ανεξαρτητες ΟΙ. [Εαν εκανες σημερα μια τετοια -λειτουργικη- συνενωση , θα πηγαινες με ΕΕΔΜΚ. Παλι ανεξαρτητες θα ηταν οι ΟΙ, και καθε μια θα κληρονομούνταν/μεταβιβαζονταν/κατασχονταν σαν ανεξαρτητη ΟΙ] Για το παταρι, δεν καταλαβα...τί και πού ηταν και σε ποιους ανηκε. Εάν εννοεις οτι καθε καταστημα ειχε αυθαιρετο παταρι, τακτοποιεις το ξεχωριστο τμημα του παταριου που ανηκε σε καθε ενα καταστημα συν την καθαιρεση, αφου και αυτο εχει "συνενωθει" Να ξαναδεις πώς εχεις διατυπώσει την "κοινη δηλωση" για το παταρι. Εκει πιθανον να υπαρχει καποιο "λαθος" Εγω δεν θα εκανα "κοινη", αλλά για καθε εναν χωριστα, α] για αυθαιρετη κατασκευη παταριου β] συν δυο καθαιρεσεις στο ισογειο και στο παταρι.
    2 points
  4. Καλημέρα και χρόνια πολλά. Υπάρχει η τεχνική οδηγία 4 του ΣΠΜΕ για δάπεδα από σκυρόδεμα. Είναι ιδιαιτέρως ελλειπής, προσωπική μου γνώμη. Καλό κανονιστικό ελληνικό κείμενο δεν υπάρχει. Μπορεί να γίνει και μετά την κατασκευή του κτιρίου το βιομηχανικό δάπεδο. Προσοχή, αν υπάρχει υπόγειος χώρος έχουν προβλεφθεί τα φορτία για την πλάκα οροφής υπογείου? Το θέμα των βιομηχανικών δαπέδων είναι μεγάλο, επιγραμματικά:σύνθεση σκυροδέματος, πρόσμικτα, πάχος πλάκας, οπλισμός, βλήτρα, αρμοί, συντήρηση. Η τεχνική οδηγία που προανέφερα δυστυχώς απλά "ακουμπάει" τα παραπάνω, δεν αναλύει σε βάθος σχεδόν τίποτα.
    2 points
  5. Καλησπέρα και Χρόνια Πολλά σε όλους ! Η διάταξη αυτή που είναι σαφώς κακογραμμένη και με multi-copy-paste μπήκε τρεις φορές στο νόμο, αργά ή γρήγορα θα υποστεί κούρεμα όταν ο συντάκτης της, άπειρος δικηγόρος κολεγίου, θα την πάρει πίσω με τροποποίηση ειδικά γι' αυτούς τους τοίχους. Και αυτό γιατί έρχεται σε πλήρη και ευθεία αντίθεση με την παράγραφο 1 του άρθρου 9 για τη δουλεία διόδου (ενότητα ακαλύπτου), όπου η ποινή της παράβασης είναι η ακυρότητα πράξεων.
    2 points
  6. Στο θέμα "Λάθος υλοποιημένα σημεία σε Πράξη Εφαρμογής", αναρτήθηκε απόσπασμα της εγκυκλίου 37497/3453/49/17-5-88 Έκδοση οικοδομικών αδειών μετά την κύρωση της πράξης εφαρμογής - διαχείριση. Δημοσίευση: ΙΙ. ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Στο θέμα "Απόκλιση εμβαδού πράξης εφαρμογής" αναρτήθηκε εκτενέστερο απόσπασμα της ίδιας εγκυκλίου. Δημοσίευση: Δεύτερο απόσπασμα @desptsouk Οι πράξεις εφαρμογής θεσπίστηκαν με το νόμο 1337/83 , οπότε του '89 είναι παλιά.
    2 points
  7. Μέχρι την Πρωτοχρονιά θα καταβάλλει ο ΟΑΕΑ το εφάπαξ βοήθημα των 400 ευρώ σε 100.000 περίπου δικαιούχους από 7 επιστημονικούς κλάδους, οι οποίοι πλήττονται από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Το επίδομα θα δοθεί με εισοδηματικά κριτήρια σε δικηγόρους, μηχανικούς, οδοντίατρους, γεωτεχνικούς, οικονομολόγους, συμβολαιογράφους και δικαστικούς επιμελητές. «Το υπουργείο αναμένει την κατάθεση των σχετικών προτάσεων από εννέα επιστημονικούς φορείς, που εκπροσωπούν τους αντίστοιχους κλάδους», πρόσθεσε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη στο Θέμα 104,6 ο αρμόδιος υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης. Εκτός επιδόματος μένουν οι έμμισθοι επιστήμονες, προκειμένου να ενισχυθούν οι νέοι με δραστηιρότητα έως 5 έτη και όσοι πλήττονται επαγγελματικά, καθώς έχει παγώσει η δραστηριοποίησή τους λόγω της καραντίνας Υπενθυμίζεται πως το επίδομα που θεσπίστηκε στον πρόσφατο νόμο 4756/2020 «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων ομάδων και άλλες κοινωνικοασφαλιστικές ρυθμίσεις» αφορούσε στην αρχή μόνο τους δικηγόρους, ενώ στην πορεία προστέθηκαν κι άλλοι επιστημονικοί κλάδοι που ήταν δικαιούχοι του επιδόματος τηλεκατάρτισης των 600 ευρώ την περασμένη άνοιξη. Οι δαπάνες που προκαλούνται από την καταβολή της ενίσχυσης καλύπτονται από τον κλάδο του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας υπέρ των Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολουμένων, δηλαδή από τις δικές τους εισφορές για τον κλάδο ανεργίας. Η ενίσχυση θα είναι αφορολόγητη, δεν θα έχει καμία κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, όπως επίσης δεν κατάσχεται από πιστωτικά ιδρύματα για οφειλές προς αυτά και δεν προσμετράται στο συνολικό πραγματικό ή τεκμαρτό οικογενειακό εισόδημα.
    1 point
  8. Χρόνια Πολλά σε όλους!! Ψάχνοντας να απαντήσω σε κάποιον συνάδερφο ,βρήκα αυτές τις δύο ερωτήσεις από σύσκεψη των ΥΔΟΜ της Κ. Μακεδονίας , τις οποίες θεωρώ χρήσιμες αφορούν στο Άρθρο94 και παρουσιάζονται συχνά.
    1 point
  9. 1958, εορταστικό κύπελλο Χριστουγέννων ΑΕΚ - ΓΑΥΡΟΣ , (Ρωσίδης Θεοδωρίδης)
    1 point
  10. Κ πες στο συμβολαιογράφο εγώ θα τα δείξω ενωμένα στις δηλώσεις μου και στα σχέδια και εσύ στο συμβόλαιο περιέγραψε τα ξεχωριστά! (μου θυμίζει λίγο αυτό το να μη γράψουμε στην έκθεση ότι μπαίνει στα κοινόχρηστα το διαμέρισμα, όταν το ρημάδι έχει πιάσει το μισό κλιμακοστάσιο...) Ακόμα και με μια είσοδο παραμένουν 2 οριζόντιες μέχρι να τροποποιηθεί η σύσταση, ούτε η δήλωση σου, ούτε έκδοση Ο.Α., ούτε τπτ άλλο το αλλάζει αυτό. Μέχρι στιγμής μόνο σε ενιαίες μεταβιβάσεις μου έχει τύχει, αλλά χαρακτηριστικά θυμάμαι οι νέοι αγοραστές δεν τα ενοποιήσαν (αν και μπορούσαν μονομερώς) για να μπορούν να τα μεταβιβάσουν ξεχωριστά αργότερα. Κ χρόνια πολλά!
    1 point
  11. Η το περνάς στα φετινά αν πάει με την πληρωμή ή δεν το περνάς καθόλου αν η δυνατότητα να περαστεί ώς έξοδο ανάγεται στο 2018 όποτε αφού δεν το πέρασες τότε δεν το περνάς καθόλου. Προσωπικά πιστεύω το πρώτο. Εχει τύχει και σε μένα παλιότερα να μην το περάσω γιατί ξέχασα να το δώσω στο λογιστή.....Δεν υπάρχει πρόβλημα πιστεύω....
    1 point
  12. Τότε θα πάει σίγουρα χρονολογικά και θα αφαιρέσει πρώτα τα παλαιότερα..αν αγχώνεσαι πολύ δοκίμασε και το μέιλ για ερωτήματα συνδρομών,είναι στην σελίδα,δεν το θυμάμαι απ'έξω...😊
    1 point
  13. Σωστά!σύγκρινε και τους κωδικούς πληρωμής (επιλογή μόνο το 20 συγκριτικά με επιλογή 20-21).
    1 point
  14. Γνώμη μου είναι ότι δεν λείπει. Είναι το 20% της περίπτωσης δ', όπως υπάρχει και το 3% που ανήκει και αυτό στην περίπτωση δ'. Η περίπτωση δ' του νόμου πρακτικά έχει δύο ποσοστά 20% της παράγράφου 1, και 3% της παραγράφου 2 (όπως φαίνεται και στο: "myDATA Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ Αναλυτική περιγραφή λειτουργίας Έκδοση 0.5 – Αύγουστος 2019". Απλά για το 20% δεν μπορούσαν να γράψουν ως λεκτικό: "αμοιβές από επιχειρηματική δραστηριότητα και για αμοιβές δικηγόρων, πέραν της ελάχιστης, που αφορούν γραμμάτια προείσπραξης και καταβάλλονται από φορείς εκτός των δικηγορικών συλλόγων" ή το: "για αμοιβές για τεχνικά έργα, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες είκοσι τοις εκατό" και κράτησαν ως λεκτικό το: "Περιπτ. δ’ - Αμοιβές Συμβουλών Διοίκησης - 20%", δηλαδή θεωρώ ότι περιλαμβανει όλες τις "αμοιβές για τις υπηρεσίες που αναφέρονται στην περ. δ' της παραγράφου 1 (αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες)" που έχουν συντελεστή 20% [σχετ. ΠΟΛ.1120/2014] Οπότε πάντα κατά την γνώμη μου σε επίπεδο παραστατικού θα είναι: ή σε επίπεδο γραμμής (θέλουμε να βάλουμε τον φόρο σε επίπεδο γραμμής): Σημείωση: Το θέμα είναι ότι αν ο φόρος μπει σε επίπεδο παραστατικού "χτυπάει" (και δεν βρίσκω τον λόγο) και βγάζει μήνυμα ότι το ποσό εξόφλησης δεν είναι ίδιο με την συνολική αξία στα σύνολα του παραστατικού. Ενώ δεν συμβάινει το ίδιο αν ο φόρος μπει σε επίπεδο γραμμης (αφού πλέον συμφωνεί με τον κανόνα της Α.1138/2020 στο Άρθρο 3 "ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΙΒΑΖΟΝΤΑΙ", στην παράγρ. 2 αναγράφει: "δ) Στοιχεία συναλλαγής: Συνολική Αξία Παραστατικού = Καθαρή αξία + Φ.Π.Α. - Παρακρατήσεις + Λοιποί Φόροι +Τέλη Χαρτοσήμου + Λοιπά Τέλη - Κρατήσεις υπέρ Λοιπών Φορέων του Δημοσίου."
    1 point
  15. Χρόνια πολλά!ναι,την συνδρομή '21 μπορείς να την πληρώσεις μέσα στο '21-διασταυρωμένο με ΤΕΕ.Για το ποσό θα βάλεις το τελικό που σου εμφανίζει στην καρτέλα σου (αυτό με τα δεκαδικά).Κάτι είναι αυτό το 1 και κάτι (δεν θυμάμαι,θα σε γελάσω).
    1 point
  16. "πολλες" ειναι Δεν χανεται η αυτοτελεια με την λειτουργικη συνενωση Αυτη θα χαθει εάν κανουν συμβολαιογραφικη πραξη τροποποιησης συστασης και συνενωσης και πληρωσουν φορο και μεταγραψουν και παρουν ενα ΚΑΕΚ.
    1 point
  17. απλα...κανουν λαθος [δλδ τι σου λενε? Ξαναβαλε τους τοιχους για να εχουμε ντουβαρια αναμεσα και μετα την πωληση τους ξαναγκρεμιζεις? Και τοτε, τι ρολο παιζει το 23/5 του ΝΟΚ? υγ κι αν φταινε οι εξωπορτες που τι εκλεισαν, βαλε και μια λοιπη...
    1 point
  18. Καλημέρα Χρόνια Πολλά!Αυτό που έγραψες πρέπει να κάνεις,αλλά ο karanus εννοεί μονόδρομος είναι ότι θα συγκρίνεις μετα επιτρεπόμενα-θα βάλεις ΟΑ ναι,αλλά δεν έχεις μεγέθη ΟΑ για να συγκρίνεις.Κάνε τον έλεγχο της κατ.4 και αν βγαίνει,θα την δηλώσεις 4.
    1 point
  19. πρωτα να δεις με βαση ποιες διαταξεις μπορεις να κανεις αιτηση εδω https://www.michanikos.gr/forums/topic/50391-αρθρο-098-ν-449517-αυθαίρετες-κατασκευές-σε-κοινόκτητο-ή-κοινόχρηστο-χώρο/page/124/?tab=comments#comment-1093884 Εαν μπορεις, διευκρινισε τι επεκταση εγινε.... απο ποιόν....πότε.... με χρηση.... πόσο πατησε το Δ κλπ [για τους συντελεστες, θα πει καποιος πιο ευκαιρος]
    1 point
  20. Αφορά όσους κόβουν και τιμολόγια σε εταιρίες, δημόσιο κλπ. Στην πλατφορμα της ΑΑΔΕ για την καταχωρηση τιμολογίων, πρέπει να καταχωρούμε και την παρακράτηση φόρου. Οι επιλογές που έχει για μηχανικούς είναι 4% 10% (αφορά περιπτώσεις αδειών) ενώ λείπει η παρακράτηση 20%.
    1 point
  21. Εμπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις Ε9 για ένα ή περισσότερα από τα έτη 2010 έως 2020 χωρίς επιβολή προστίμου ύψους 100 ευρώ έως ότου λήξει η κτηματογράφιση της χωράς (εκτιμάται για το 2024-2025), προβλέπει ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών που περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή. Σε άρθρο με τίτλο “Για εκπρόθεσμες τροποποιητικές δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9) ετών 2010 και επόμενων, που υποβλήθηκαν ή θα υποβληθούν από τις 31.12.2014 μέχρι την ανάρτηση των κτηματολογικών στοιχείων στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας, όπως αυτή προκύπτει από σχετική διαπιστωτική πράξη του Δ.Σ. του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», η οποία κοινοποιείται προς τον Υπουργό Οικονομικών, προβλέπεται ότι δεν επιβάλλεται το πρόστιμο του άρθρου 54 του ν. 4174/2013 (Α' 170) ή το αυτοτελές πρόστιμο του άρθρου 4 του ν. 2523/1997 (Α' 179). Όσον αφορά πρόστιμα που έχουν βεβαιωθεί, αυτά δεν διαγράφονται αλλά και πρόστιμα που έχουν καταβληθεί δεν επιστρέφονται. Στο νομοσχεδιο περιλαμβανονται επίσης : · Διαγραφή προστίμων τα οποία είχαν επιβληθεί για εκπρόθεσμη υποβολή συγκεντρωτικών καταστάσεων του 2014 την περίοδο απο 21 έως 25 Ιανουαρίου 2016. Αυτό προβλέπει διάταξη νόμου του υπουργείου οικονομικών η οποία περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή. Πρόστιμα είχαν επιβληθεί σε χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις οι οποίοι είχαν υποβάλει στο συγκεκριμένο διάστημα τις συγκεντρωτικές καταστάσεις κάνοντας χρήση σιωπηρής παράτασης που είχε δοθεί τότε, η οποία όμως δεν κυρώθηκε ποτέ νομοθετικά. · Δίνεται έξτρα χρόνος για την εκπλήρωση φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων πελατών λογιστών οι οποίοι έχουν ασθενήσει αποδεδειγμένα από κορονοϊό. · Εφαρμογή μηδενικού συντελεστή Φ.Π.Α. σε εμβόλια και in vitro διαγνωστικά ιατροτεχνολογικά προϊόντα για την πρόληψη και τη διάγνωση της νόσου COVID-19 και σε συναφείς υπηρεσίες · Ένταξη τυφλών με ποσοστό αναπηρίας άνω του 80% σε ισχύουσες απαλλακτικές διατάξεις για αναπήρους (αυτοκίνητα) Υπαγωγή ειδών για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία όρασης στον υπερμειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 6% · Μπορούν να αποσυρθούν ταμειακές μηχανες χωρίς την επιβολή κυρώσεων έως και τις 31.3.2021. · Στις εκδοτικές επιχειρήσεις που εκδίδουν εφημερίδες και περιοδικά πανελλήνιας κυκλοφορίας, ol οποίες επλήγησαν από την πανδημία του κορωνοϊού COVID-19 εμφανίζοντας μείωση της κυκλοφορίας των ανωτέρω εντύπων τους, δύναται να παρέχεται επιχορήγηση του μεταφορικού κόστους για τη διανομή αυτών των εντύπων. Προϋπόθεση για την καταβολή της επιχορήγησης είναι η εκδοτική επιχείρηση να έχει κάνει έναρξη δραστηριότητας πριν την 1.1.2020. · Ρυθμίσεις για ασφαλιστικές - αντασφαλιστικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο
    1 point
  22. αυτό με τις εσωτερικές περιφράξεις είναι πραγματικά τόσο αυστηρό; πχ έχεις στην αυλή ένα σκύλο και θες να τον περιορίσεις σε τμήμα αυτής με φράχτη κανονικό, πασσάλους και συρματόπλεγμα. απαγορεύεται;
    1 point
  23. Στην περίπτωσή σου είναι μονόδρομος η επιλογή της επιτρεπόμενης δόμησης σήμερα. Διότι ναι μεν "υποθέτουμε ότι έχεις ΟΑ , αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχει ΟΑ. Απλά είναι νομίμως υφιστάμενο σαν <1955.
    1 point
  24. Καλησπέρα σε όλους τους συμμετέχοντες και χρόνια πολλά. Αν κατάλαβα σωστά το αρχικό ερώτημα, εξετάζουμε περίπτωση οικοπέδου εντός οριοθετημένου οικισμού κάτω των 2.000 κατοίκων, με κατά κανόνα αρτιότητα βάσει σχετικής απόφασης οριοθέτησης 1000 τμ, το οποίο φαίνεται να διαθέτει πρόσωπο σε χωματόδρομο, πλην όμως συμβολαιογραφικά ο δρόμος αυτός δεν αναγράφεται. Ο συνάδελφος ανέφερε τα 20 χρόνια. Αυτό δεν λέει απολύτως τίποτα. Εμείς χρειαζόμαστε πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο και όχι φυσικά σε τετράμετρη λωρίδα προκειμένου τυφλό γήπεδο να αποκτήσει πρόσωπο μετά από πράξη παραχώρησης, σύμφωνα με την άλλοτε-καταργηθείσα από το ΣΤΕ το 2008-διάταξη. Προκύπτουν ερωτήματα. (1) Οι τίτλοι των όμορων και των απέναντι, αναφέρουν στα συμβόλαιά τους (μετά τη διανομή) να συνορεύουν με δρόμο; (2) Ο χωματόδρομος, φαίνεται πριν το 1985 και ειδικότερα πριν την 3-5-1985 ημερομηνία ισχύος του ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/3-5-85); (3) Έχει εκδοθεί κάποια Ο.Α πλησίον του εξεταζόμενου ακινήτου, ώστε να διαπιστωθεί αν έχει συμπεριληφθεί σε διοικητικές πράξεις αδειών ο χωματόδρομος; (4) Μήπως στον χωματόδρομο υπάρχουν έργα οδοστρωσίας (πχ χαλικόστρωση) και διέλευση δικτύων (φωτισμός κλπ);
    1 point
  25. Αν για το τελικό σου οικόπεδο έχει συντεταγμένες, και από αυτές προκύτπει το εμβαδόν του, τότε διορθωτική Π.Ε.
    1 point
  26. 1) Όπως αναφέρεται και στο παράρτημα όταν υπάρχει κτίσμα προ του έτους 1955 , θεωρούμε ότι υπάρχει ΟΑ. Άρα βάζουμε "με ΟΑ". Θα βάλεις μόνο τα 42,00τμ . Το προ του 1955 θεωρείται νόμιμα υφιστάμενο. 2) Για τον υπολογισμό των σχετικών συντελεστών τετραγωνιδίων τα μεγέθη των αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων συγκρίνονται με τους επιτρεπόμενους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου. Σε περίπτωση που υπάρχει οικοδομική άδεια είναι δυνατή η σύγκριση με τα μεγέθη της άδειας. Επίσης για την Κ5 που αναφέρεις δες και αυτό που υπάρχει στην τελευτάια τροποποίηση του νόμου μήπως μπορείς να το εντάξεις στην Κ4, αφού είσαι 42,00<50,00τμ . Διότι για Κ5 σήμερα δεν μπορείς να κάνεις υπαγωγή: Άρθρο 96 Κατηγορία 4 δγ) αυθαίρετες κατασκευές σε ακίνητα που διαθέτουν οικοδομική άδεια, ανεξαρτήτως του ποσοστού υπέρβασης της κάλυψης ή της δόμησης, όταν αυτές δεν ξεπερνούν τα πενήντα (50) τ.μ. σε συνολική δόμηση
    1 point
  27. Η περίφραξη επιτρέπεται (εφόσον δεν αντίκειται σε πολεοδομικές διατάξεις γενικές ή ειδικότερες της περιοχής) μόνο στα περιμετρικά όρια. Εσωτερικές περιφράξεις δεν επιτρέπονται και προφανώς δεν αδειοδοτούνται. Για το σύνολο του αγροτεμαχίου η αιτούμενη άδεια θα πρέπει να είναι έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας. Βασική προυπόθεση το αγροτεμάχιο να μην είναι στη ζώνη 500 μ από τη θάλασσα. Η προαναφερθείσα άδεια ισχύει για κατασκευή τυπικής περίφραξης (σιδηροπάσσαλοι και συρματόπλεγμα χωρίς σενάζ σκυροδέματος στη βάση της περίφραξης).
    1 point
  28. Ο κατα νομον προορισμός του "τοιχακίου" ειναι η κατεδαφιση του [ή η τακτοποιηση του, με κοινη αίτηση] Ούτε μεγαλωμα παιρνει ούτε ψηλωμα ούτε κοντεμα...
    1 point
  29. "Ο πελάτης κάνει τοπογραφικό σε άλλον συνάδελφο (Π.Μ.) και του δηλωνει πως ειναι δημοτικος δρομος και κάνει κατάτμηση (με κάποια απόφαση του ΣΤΕ ότι υφιστάμενος δρόμος είναι πάνω από 20 έτη) ισχύει; " Δεν βλεπω να υπαρχει τετοια αποφαση. Αυτο για την παροδο 20ετιας, μαλλον αναφερεται στην χρησικτησια δουλειας διελευσης. Κατα τα λοιπα, υπαρχει αυτη η ΣτΕ για το Πήλιο για τις οριοθετησεις, αλλα αφορα και ολους τους οικισμους. https://ecopress.gr/ste-apofasi-odigos-gia-oriothetisi-k/ εδιτ και υπαρχουν νεες ρυθμισεις για τον 4447 με το προσφατο 4759/20
    1 point
  30. Καλημέρα. Πρώτα πρέπει να διευκρινιστεί αν το πρόβλημα είναι από ανοδική υγρασία- ακριβέστερα από υγρασία που ανέρχεται μέσω των τριχοειδών πόρων, πχ και η υγρασία που βλέπουμε εσωτερικά μίας πλάκας δώματος είναι το ίδιο ακριβώς φαινόμενο, διείσδυση μέσω του τριχοειδούς των πόρων, απλά εκεί είναι αδόκιμος ο όρος ανοδική. Τσεκάρουμε αν υπάρχει κοντά βόθρος, πηγάδι, σωλήνας ύδρευσης/αποχέτευσης, εξωτερική βρύση για πότισμα στον κήπο κλπ.. Στις τοιχοποιίες για την αντιμετώπιση του φαινομένου όντως κάνουμε χημικό φραγμό: όλες οι καλές εταιρείες (σαν κι αυτή που περιγράφεις με τα πρώτα υλικά) έχουν βγάλει βηματάκια και υλικά, τα εφαρμόζουμε σαν ευαγγέλιο, διάτρηση υπό γωνία 45 μοιρών στα 2/3 του πάχους του τοίχου, ενεμάτωση κλπ. Μετά επίχρισμα χωρίς τσιμέντο (γιατί θα αντιδράσει με τα μόρια του νερού κι ο τοίχος δεν θα στεγνώνει) αλλά με υποκατάστατα (ποζολάνες,υδραυλική άσβεστο) με μεγάλη ικανότητα διαπνοής. Τέλος βαφή με πολύ μικρό sd, δηλαδή επίσης με πολύ μεγάλη διαπνοή. Γενικώς η λογική είναι βάζουμε υλικά τέτοια που επιτρέπουν στον τοίχο να αναπνέει και να στεγνώνει. Δεν είμαι σίγουρος ότι το να μπλαστρώσεις με τσιμεντοειδές στεγανωτικό τα πάντα θα σε βοηθήσει, ο λόγος είναι ότι τα πουμπώνεις ήτοι δεν αφήνεις τα δομικά στοιχεία να στεγνώσουν. Θα κοίταζα μήπως απ'εξω στο επίμαχο σημείο μπορώ να φτιάξω ένα περιμετρικό δάπεδο μπετόν (πχ πλάτους 0,80-1μ) με ρύσσεις προς τα έξω min2% το οποίο και θα στεγανώσω με τσιμεντοειδές. Αλλά το εν λόγω θα σε βοηθήσει μόνο με τα νερά κατακρήμνισης. Αν θέλεις να κάνεις ακόμη πιο μερακλίδικη δουλειά πρέπει να πας στην θεμελίωση και να δεις αν έχεις μόνιμη πηγή υγρασίας γιατί είναι αρκετά πιθανό η πηγή σου να είναι κοντά στα θεμέλια και από εκεί να σου ανεβαίνει. Εκεί μετράς υγρασία με υγρασιόμετρο και τα στοιχεία σκυροδέματος τα μπλαστρώνεις με προιόντα κρυσταλλοποίησης σαν και της εταιρείας που πρωτοανέφερες και τα αφήνεις να στεγνώσουν για κάποιες εβδομάδες μέχρι να πιάσεις υγρασία μετρημένη <4%. Εν συνεχεία επανεπιχώνεις δημιουργώντας drainage και για την φέρουσα τοιχοποιία όπως τα προείπαμε. Κάποιες απορίες: υπερμπατική 50cm από τούβλο ? είσαι σίγουρος? πόσους ορόφους έχει το κτίριο? προ '53 είναι πολύ παλιό.. μήπως είναι η ώρα να ελεγχθεί και η στατική επάρκεια του κτιρίου?
    1 point
  31. Φίλε george πολύ καλά τα κάνεις έτσι όπως τα κάνεις αλλά δες τώρα τη μέθοδο που θα εφαρμόσεις κάποια μέρα στη πράξη. Έστω ότι έχει υπολογίσει ένα συνολικό φορτίο ζήτησης 100 kW (το φορτίο αυτό επιμερίζεται όλο σε πολλά μικρά μονοφασικά φορτία και το βάζω σε kW για να δούμε όλη τη διαδικασία). Για την ισχύ της γεννήτριας έχεις : 1. P = 100kW/0.8 = 125 kVA (0.8 = cosf) -μετατρέπεις το φορτίο σου σε kVA για το Η/Ζ 2. 125kVA * 1.20 = 150 kVA (το 1.2 αφορά συντελεστή "κ" μη συμμετρικής φόρτισης μονοφασικών φορτία ή αποκλίσεων στο φορτίο ζήτησης, πρκατικά συνήθως είναι 1.1<κ<1.25 αναλόγα τη περίπτωση ) 3. 150 kVA * 1.2 = 180 kVA ( το 1.2 αφορά συντελεστή λ μελλοντικής κάλυψης φορτίων, συνήθως είναι 1.15<λ<2 αλλά εξαρτάται κατά περίπτωση). Το Η/Ζ θα είναι 180 kVA Τα παραπάνω για συνήθεις εγκαταστάσεις ΧΩΡΙΣ σοβαρά ή μεγάλα φορτία κίνησης (κινητήρες κλπ) και ΧΩΡΙΣ υποστήριξη σε κεντρικές μεγάλες μονάδες UPS.
    1 point
  32. αυτό που δεν ξέρω είναι να χτίσετε ένα ελαφρύ διαχωριστικό και να δημιουργήσετε το χώρισμα στο ύψος που επιθυμείτε.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.