Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      1.043


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      7.400


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.979


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 16/03/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Για χρήση κατοικία παλαιότερα σε γήπεδο από 2.000 τμ μέχρι και 4.000 τμ η επιτρεπόμενη δόμηση ήταν 200 τμ. Πλέον είναι 186 τμ. Ο ΣΔ=0,18 είναι ο γενικός συντελεστής όπου δεν ορίζεται διαφορετικά. Στην κατοικία για παράδειγμα ισχύει το άρθρο 6 ΦΕΚ 270/Δ/85 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
    1 point
  2. Αν μείνει ακάλυπτο είναι εσοχή, αν είναι στεγασμένο και έχει πρόσβαση μπορεί να είναι και ΑΗΧ. Αν δεν ισχύει κάποιο από τα προηγούμενα θα μετρήσει και στη δόμηση ...
    1 point
  3. Στα εκτός σχεδίου δεν είναι 10%? Εγω προσωπικά δεν θα ασχολούμουν με αυτο το ζήτημα. Αποψη μου.
    1 point
  4. Εγώ διαθέτω 15' από τη ζωή μου και κάνω πάντα (όχι γιατί είμαι γρήγορος, αλλά γιατί υπολογίζω κάπως χοντρικά κ.λπ.).....
    1 point
  5. 1 point
  6. Μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε, ακόμα και ο γιός του, αρκεί να έχει εξουσιοδοτηθεί νόμιμα. Προσοχή, στην υπαγωγή όμως θ' "αξιοποιηθούν" τα δεδομένα του ιδιοκτήτη του ακινήτου.
    1 point
  7. Σκέφτομαι πως μπορεί να γίνει αυτό από την στιγμή που η βεβαίωση έχει ισχύ 2 μήνες και ταυτόχρονα οι συμβολαιογράφοι δεν δέχονται, όπως έχω ακούσει από συναδέλφους, βεβαιώσεις με ημερομηνία δημιουργίας μετά την 01.02.2021!!!!
    1 point
  8. 1 point
  9. Όταν καταστεί ιδιοκτήτης ο αγοραστής του ακινήτου, τότε με θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής εξουσιοδότηση, η οποία θ' ανέβει στο σύστημα, ο διαχειριστής μηχανικός δύναται να αλλάξει πλέον τα στοιχεία του ιδιοκτήτη στη δήλωση υπαγωγής, ούτως ώστε οι υπολειπόμενες δόσεις να βγαίνουν στο δικό του όνομα (κι αυτός να φέρει την ευθύνη εξόφλησής τους), περιγράφοντας βεβαίως τη διαδικασία κ.λπ. στα σχόλια της δήλωσης, με αναφορά, τόσο στο συμβόλαιο αγοράς, όσο και στην παράγραφο αυτού, με την οποία οι δόσεις εξοφλούνται από το νέο κ.λπ. κ.λπ.
    1 point
  10. Το να χρησιμοποιηθούν τουβλίνες για εσωτερικά χωρίσματα, σε υφιστάμενη κατασκευή, είναι λάθος . Η γυψοσανίδα είναι η πλέον ενδεδειγμένη λύση. Κι αν θέλουμε "στιβαρότητα" την τοποθετούμε διπλή, ή βάζουμε ενισχυμένη τσιμεντοσανίδα (πάλι διπλή). Η κατασκευή αυτή έχει μόνο θετικά 1. Γρήγορη και με ελάχιστες επιπτώσεις στο κτίριο (αποκομιδή μπάζων, κλπ) 2. Δυνατότητα ηχομόνωσης-πυροπροστασίας 3. Εύκολη διέλευση καλωδιώσεων 4. Οικονομικότερη (δεν έχει ΙΚΑ λόγω στεγασμένου), αν το δούμε συνολικά (χρόνος, ενόχληση)
    1 point
  11. Καλημέρα,θα αφαιρέσεις την αποθήκη πριν το '11 από την δήλωση σε κατάσταση "Υπαγωγής" και θα αναφέρεις στην έκθεση σου ότι πρόκειται για κατασκευή μετά τις 28-7-11,συνεπώς δεν μπορεί να ρυθμιστεί με την δήλωση αυτή.(Η δήλωση σε κάτασταση "Υπαγωγή" επιδέχεται διορθώσεις και δεν πηγαίνει σε επιτροπή για μεταβολή προστίμου >20%) Για να κατεδαφίσεις νόμιμα την αποθήκη ,θα κάνει αίτηση ο πελάτης σου στην οικεία Υδομ ότι θα προβεί αυτοβούλως στην κατεδάφιση του -μετά το '11- αυθαιρέτου,σύμφωνα με το άρθρο 94,παρ.3,μετά θα εκδοθεί η έγκριση εκτέλεσης εργασιών κατεδάφισης ,θα κατεδαφιστεί και θα γίνει έλεγχος από Ελεγκτή δόμησης.Θα επιβληθεί πρόστιμο 500 € και θα βεβαιωθεί στον πελάτη.Διάβασε προσεκτικά το άρθρο 94,παρ.3 και συνεννοήσου με την Υπηρεσία.
    1 point
  12. αρθρο 83 10.Μετά την ολοσχερή εξόφληση του ενιαίου ειδικού προστίμου ή ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) αυτού ή κατ’ εξαίρεση μετά την καταβολή του παραβόλου στις περιπτώσεις ακινήτων που ανήκουν σε πρόσωπα των παραγράφων 6 και 7 του άρθρου 103, επιτρέπεται, για το ίδιο χρονικό διάστημα που προβλέπεται στον παρόντα, κατά το ποσοστό ιδιοκτησίας που του αντιστοιχεί η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος στο ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί η αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη χρήση, τη δε υποχρέωση ολοκλήρωσης της διαδικασίας, αναλαμβάνει ο νέος κύριος με ειδική μνεία στο σχετικό συμβολαιογραφικό έγγραφο.Επί της παρ.10 διευκρινίζεται ότι στις περιπτώσεις που η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος στο ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί η αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη χρήση γίνεται πριν την ολοσχερή εξόφληση
    1 point
  13. Καλησπερα συναδερφοι, Εχουν βγει καποια παραδειγματα για το ποια ασφαλιστικη κατηγορια μισθωτου μηχανικου συμφερει αναλογα με το υψος του μισθου και τι συνεπαγεται για το μελλον ,συνταξη κτλ?
    1 point
  14. Αυτό που σου γράφει ο Ιάσονας στο από πάνω μνμ δεν το έλαβες υπόψη καθόλου όμως. Πρόκειται να κάνεις επέμβαση σε φέροντα οργανισμό και τον μηχανικό σου δεν τον συμβουλεύτηκες. Γιατί αν τον είχες συμβουλευτεί δεν θα μας ρώταγες για τα 6800. Αν τα ζητήματα στην οικοδομή ήταν απλά "πόσο?" - "τόσο" δεν θα υπήρχε λόγος να υπάρχουν μηχανικοί και εξειδικευμένη γνώση. Δεν μας είπες αν έχει βλάβες η τοιχοποιία, δεν μας είπες τί υλικά θα χρησιμοποιήσει για το αρμολόι, θα χρησιμοποιήσει τσιμέντο?θα χρησιμοποιήσει πρόσθετα? πώς θα καθαρίσει την τοιχοποιία? σε τί βάθος θα φτάσει? θα γίνει αμφίπλευρα το αρμολόι?και χίλια δυο ακόμη. Το ζητούμενο δεν είναι απλά ένα νούμερο.
    1 point
  15. Καταρχάς, ευχαριστώ και τους δύο σας για την άμεση απάντηση. Έχοντας πλέον μιλήσει με περισσότερους συμβολαιογράφους θα μεταφέρω τα λίγα που έμαθα. Θα πρέπει να γίνει επανάληψη του συμβολαίου τις δωρεάς και ο νέος ιδιοκτήτης κινδυνεύει να χάσει το διαμέρισμα στην περίπτωση που οι κληρονόμοι αρνηθούν να υπογράψουν, καθώς θα πρέπει να αποφασίσει δικαστής σε ποιόν τελικά ανήκει. Προσωπικά θεωρώ πως το συμβόλαιο της δωρεάς είναι ακλόνητη δήλωση του αρχικού ιδιοκτήτη, και ότι θα ήθελε να το πάρει ο σημερινός, αλλά μου είπαν πως δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο που να τον καλύπτει επαρκώς... οπότε δικαστήρια (μετά την καραντίνα), πολύ κόστος και αντίο στο σημερινό υποψήφιο αγοραστή που έχει δώσει και καπάρο. Και αυτό γιατί κάποιος συνάδελφος πιθανόν να σκέφτηκε "δώστου μωρέ... ε και τι θα συμβεί..." Επίσης το να δώσει ο προηγούμενος μηχανικός ξανά εκ νέου βεβαίωση/ΠΗΤΚ (το πρότεινε μια συμβολαιογράφος) θα θέσει σε κίνδυνο και το νέο συμβόλαιο και φυσικά όταν θα έρθει η ώρα ο νέος ιδιοκτήτης να βγάλει άδεια ή ηλεκτρονική ταυτότητα θα αποκαλυφθούν όλα. προς γνώση και συμμόρφωση λοιπόν
    1 point
  16. Η εγκύκλιος σχολιάζει την τροποποίηση του νόμου (με μπλε) που παρέθεσα παραπάνω. Η τροποποίηση λοιπόν εξαιρεί από το κάδρο προστασίας του αρχαιολογικού νόμου εργασίες εντός του εσωτερικού των κτηρίων. Τις αφήνει στην απλή πολεοδομική αρμοδιότητα του ΥΠΕΝ ... Αντίθετα, ο αρχ. νόμος θεωρεί αυθαίρετες ακόμη και εργασίες που δεν απαιτούν την άδεια πολεοδομίας αν αυτές γίνουν χωρίς την έγκριση του αρμόδιου ΥΠΠΟ (πχ. άρθρου 30). Οπότε ο αρχαιολογικός δεν έχει σχέση με τους πολεοδομικούς νόμους και άδειες, έχει τα δικά του αυθαίρετα...
    1 point
  17. 1. Έχεις 50% εξ αδιαιρέτου. Αν δεν γίνει σύσταση κατακορύφων (καθέτων) ιδιοκτησιών ΔΕΝ μπορείς να οικοδομήσεις μόνος σου. 2. Το οικόπεδο (ακόμη και μετά τη σύσταση) θεωρείται πολεοδομικά ενιαίο 3. Για τα υπόλοιπα, με το μηχανικό σου
    1 point
  18. Αν πρόκειται όντως για διαμερισμάτωση, τότε το εσωτερικό του κτηρίου είναι εκτός του αντικειμένου προστασίας του αρχαιολογικού νόμου (ν.3028/2002, στο Άρθρο 14 υπάγονται και οι ιστορικοί τόποι) : Άρθρο 14 - Αρχαιολογικοί χώροι σε οικισμούς - Οικισμοί που αποτελούν αρχαιολογικούς χώρους 1. ... 2. Στους ενεργούς οικισμούς ή σε τμήματά τους που αποτελούν αρχαιολογικούς χώρους απαγορεύονται οι επεμβάσεις που αλλοιώνουν το χαρακτήρα και τον πολεοδομικό ιστό ή διαταράσσουν τη σχέση μεταξύ των κτιρίων και των υπαίθριων χώρων. Επιτρέπεται μετά από άδεια που χορηγείται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη των οικείου γνωμοδοτικού οργάνου : ... δ) η εκτέλεση οποιουδήποτε έργου στα υφιστάμενα κτίσματα, στους ιδιωτικούς ακάλυπτους χώρους και τους κοινόχρηστους χώρους, λαμβανομένου πάντα υπόψη του χαρακτήρα του οικισμού ως αρχαιολογικού χώρου. Η άδεια δεν απαιτείται σε περίπτωση τεχνικού ή άλλου έργου ή οικοδομικών εργασιών στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού και δεν περιλαμβάνουν εκσκαφές, καθώς και σε περίπτωση εργασιών στους ιδιωτικούς ακάλυπτους χώρους, οι οποίες δεν περιλαμβάνουν εκσκαφές,
    1 point
  19. 1. Εξαρτάται από το χρόνο έκδοσης της άδειας. Και δεν τίθεται θέμα παραβόλου ή αίτησης 2. Μπορείς, με οικοδομική άδεια 3. Από τη στιγμή που κυρώνεται η πράξη εφαρμογής, οι ιδιοκτησίες είναι ξεκάθαρες Σε κάθε περίπτωση συνεννοείσαι με το μηχανικό σου, διότι οι απαντήσεις εξ αποστάσεως εγκυμονούν πιθανά λάθη
    1 point
  20. η τακτοποίηση εγινε "στο ονομα" ιδιοκτητη διαμερίσματος. αρα αυτος θα προστρεξει στο αρθρο 98 και αν βγαλει ακρη, μας το λεει και στους υπολοιπους [προφανως εάν υπάρχει η συναίνεση του 100% τα πραγματα ειναι πολύ πιο απλά] θα το βαλεις σαν παρακολουθημα καλη συνεχεια
    1 point
  21. Είναι υποχρεωτικό το ΣΔΑ , εφόσον υπάρχουν υπάρχουν απόβλητα οικοδομικών εργασιών.
    1 point
  22. 1.Ο περιορισμός των 50 τ.μ. αφορά το κτίσμα προσωρινή διανομής σταυλίτη 2.Όση επιφάνεια κι αν έχουν ο σταύλος και τα βοηθητικά του σταύλου κτίσματα ρυθμίζονται σ ένα φύλλο καταγραφής με 300€. 3.Εάν στο ίδιο τεμάχιο βρεις εγκατεστημένη άλλη χρήση που δεν είναι σταύλος,δεν μπαίνει στο φύλλο των σταυλικών εγκαταστάσεων,δεν ρυθμίζεται με 300 € και οφείλει ότι πρόστιμο του αναλογεί για ρύθμιση.
    1 point
  23. Σωστά σκέφτεσαι-εγώ μίλησα μόνο για προσθήκη δόμησης (νέα ανέγερση) που σίγουρα αποκλείεται σε οικόπεδο με εξαντλημένη δόμηση. Τώρα,για αλλαγή χρήσης των υφισταμένων θα διαβάσεις το άρθρο 5 του ν.4067 όπως τροποποιήθηκε.Από όσα θυμάμαι μάλλον επιτρέπρται αρκεί να επιτρέπεται η χρήση στην περιοχή.Δες το λιγάκι κι εσύ.
    1 point
  24. Γιατί?τα 120 και 50 τ.μ. δεν είναι βοηθητικά κτίσματα του σταύλου? Να το θέσω διαφορετικά: -Σταυλικές εγκαταστάσεις είναι όλα τα κτίρια που συμμετέχουν κι εξυπηρετούν την κτηνοτροφική δραστηριότητα:ο σταύλος με τα ζώα,η αποθήκη για τροφές των ζώων κλπ.,η προσωρινή διαμονή σταυλίτη(σπιτάκι) κλπ.κλπ. Αντίστοιχα,αν διαπιστωθεί άλλη χρήση διαφορετική από τα παραπάνω σε κάποιο κτίριο,τότε πρέπει να το ξεχωρίσεις σαφώς σε άλλο φύλλο της δήλωσης με άλλη χρήση και "Τύπο αυθαιρεσίας=ρύθμιση".
    1 point
  25. Γεια Νίκη-1ο:εξαρτάται από τον λόγο για τον οποίο υπολογίζεις-Αν θες να βγάλεις τώρα νέα άδεια θα υπολογίσεις με δόμηση που προκύπτει μετά τις αλλαγές του ν.4759 -2ο:όχι,αφού έχει εξαντληθεί η δόμηση δεν μπορεί να προσθέσει δόμηση με νέα άδεια.☺
    1 point
  26. ☺️Δεν απαιτείται να υπάρχει η κατοικία προσωρινής διαμονής σταυλίτη...Συμπληρώνεις κανονικά ότι υπάρχει δηλαδή:170 τ.μ. σταυλικής εγκατάστασης σε ένα φύλλο καταγραφής με "Τύπο Αυθαιρεσίας" =σταυλικές εγκαταστάσεις. Στην Τεχνική έκθεση αναφέρεις αναλυτικά τα κτίσματα.
    1 point
  27. @MHD Η διάταξη εφαρμόζεται για όλους χώρους της κατοικίας, δηλαδή και για τους βοηθητικούς. Όμως οι χώροι που περιγράφεις δεν είναι βοηθητικοί για την κατοικία.
    1 point
  28. @giannhss Τα ποσοστά 2% ή 5% αφορούν υπερβάσεις των διαστάσεων σε σχέση με την μελέτη της άδειας. Στο υπό εξέταση ακίνητο δεν έχει κατασκευαστεί ένα τμήμα και εμπίπτει στη διάταξη που έχει ήδη παρατεθεί. Δηλαδή δεν αποτελεί αυθαιρεσία (η μη πραγματοποίηση του τμήματος) εφόσον δεν επηρεάζει τη νομιμότητα του υπάρχοντος. Τακτοποίηση μπορεί να γίνει μόνο σε κτίσματα με αυθαιρεσίες. Σχετικά με τη βεβαίωση έχω να σημειώσω πως ουδείς μπορεί να υποχρεώσει έναν επαγγελματία να υπογράψει οτιδήποτε. Ο κάθε μηχανικός έχει δικαίωμα να πράξει κατά την κρίση του, αναλαμβάνοντας την ευθύνη των επιλογών του. Θεωρώ πως έχεις τα απαιτούμενα δεδομένα για να αποφασίσεις.
    1 point
  29. Και όμως έχει σημασία για τις αποστάσεις αν ο δρόμος είναι αγροτικός ή είναι εθνικός, επαρχιακός, ή δημοτικός. Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι ο δρόμος σου είναι αγροτικός και η απαίτηση παραμένει στα 15 μ. Μπορεί το γήπεδο να πληροί τις δυο βασικές προϋποθέσεις ώστε να αιτηθείς παρέκκλιση για μικρότερες πλάγιες αποστάσεις (7,50 μ) αλλά το "αγκάθι" στην όλη υπόθεση είναι ότι με την τήρηση των 15 μ (κανόνας) προκύπτει οικοδομήσιμο τμήμα και το ΠΔ (ΦΕΚ 270/Δ/85) δεν κάνει διάκριση σε οικοδομήσιμο τμήμα κάποιων ελαχίστων διαστάσεων. Άρα, με πρώτη ανάγνωση δεν δικαιούται να λάβει παρέκκλιση για μικρότερες πλάγιες αποστάσεις. Πήγαινε στην ΥΔΟΜ να ρωτήσεις. Μη χάνεις το χρόνο σου στο ιντερνετ με θεωρητικές προσεγγίσεις.
    1 point
  30. Από το ΦΕΚ 270/Δ/85 Άρθρο 1 παρ. 5. Οι αποστάσεις του κτιρίου ορίζονται ως εξής: α) Από τα όρια του γηπέδου δέκα πέντε (15) μέτρα τουλάχιστον. β) Κατά παρέκκλιση των ανωτέρω: βα) Προκειμένου για ανέγερση κατοικίας σε γήπεδα που υφίστανται κατά τη 15-4-81 ημέρα δημοσίευσης του από ΠΔ/27-3-81 (ΦΕΚ-209/Δ) με ελάχιστο εμβαδόν 4000 μ2 οι πλάγιες αποστάσεις του κτιρίου από τα όρια του γηπέδου ορίζονται σε επτά και μισό (7,50) μέτρα εφόσον τηρουμένης της απόστασης των δέκα πέντε (15) μ. δεν είναι δυνατή η οικοδόμηση. Το μέγιστο πλάτος του κτιρίου στην περίπτωση αυτή πρέπει να μην υπερβαίνει τα δέκα (10) μέτρα Οι παραπάνω προυποθέσεις είναι η χρήση να αφορά κατοικία, το γήπεδο να προυφίσταται αποδεδειγμένα προ 15/4/81 και το κρίσιμο σημείο είναι "να μην είναι δυνατή η οικοδόμηση τηρουμένης της απόστασης των 15 μ". Όπως καταλαβαίνεις εξαρτάται από την ΥΔΟΜ αν θα στο δώσει. Μπορεί κάλλιστα να θεωρήσει ότι αφού με τήρηση 15 μ σου μένει οικοδομησιμο τμήμα ότι δεν δικαιούται παρέκκλιση αποστάσεων. Πήγαινε να το συζητήσεις. Έχεις και την λύση της προέγκρισης για να δεις αν θα στο δεχτούν ή θα το απορρίψουν. ΥΓ και δική μου ερώτηση τι εννοείς με τον αναγνωρισμένο δρόμο. Εννοείς, προ 23 με ΦΕΚ (απόφαση Περιφέρειας) ή μήπως, εθνικό, επαρχιακό ή δημοτικό δρόμο;
    1 point
  31. Ευνουχισμός του επιβλέποντα και προφανής αναντιστοιχία με το πνεύμα του νόμου περί γνωστοποίησης. Ο δημόσιος υπάλληλος δεν διανοείται ότι μπορεί να υπάρχει νομοθετική διάταξη που έχει στόχο την αρτιότερη και ταχύτερη ολοκλήρωση του έργου με ευθύνη του επιβλέποντα. Γι' αυτό και στο θέμα "γνωστοποίηση" πολλές υπηρεσίες "παραλογίζονται", "απαιτούν" και "διατάζουν". Στο τέλος χρησιμοποιούν τον ιδιώτη ελεγκτή ως όργανο και τη γνωστοποίηση ως μέσο ταλαιπωρίας όλων. Κρίμα γιατί ο θεσμός των ελεγκτών θα μπορούσε να είναι πιο αποτελεσματικός. Το περισσότερο αρνητικό όμως είναι ότι πολλοί συνάδελφοι συμφωνούν με παραλογισμούς υπηρεσιών και γίνονται βασιλικότεροι του βασιλέως. Αυτό είναι ένα θέμα που σαν επαγγελματίες πρέπει να το δούμε πιο σοβαρά ...
    1 point
  32. Στο τοπογραφικό απαιτούνται οι περιμετρικές στάθμες για το τελικό ύψος του κτιρίου. Δεν προκύπτει από πουθενά ότι αν λείπουν οι ισουψείς και όλα αυτά τα σημεία, ότι οι τελικές στάθμες κοντά στο κτίριο (τελική διαμόρφωση) δεν προκύπτουν από το ΔΚ και τις όψεις. Θέλω να δω τι θα κάνουν ακόμα και με το 2ο δεκαδικό, όταν πάω να κλωστήσω μια πέρα 10 πόντων επειδή τσακώθηκα με τον εργολάβο ή όταν εφαρμόσω το +/- 80εκ του άρθρου 30. Δε λέω να μην υποβάλουμε τίποτα, αλλά πέρα από τα απαιτούμενα από τον νόμο και τα απαιτούμενα για να την Α/Β δουλειά μετά, δεν χρειάζεται κάτι άλλο.
    1 point
  33. Μην αφήνεις να σε ψαρώνει ο κάθε καρεκλοκένταυρος. Ζήτα τις παρατηρήσεις του γραπτώς και τεκμηριωμένες. Κι επ' αυτών θα κάνεις τα έγγραφά σου. Δείξε του ότι είσαι αποφασισμένος να το τραβήξεις. Με τίποτε δεν στοιχειοθετείται η υποχρέωση αναγραφής των "ενδιάμεσων". Αν (λόγω υπερβάλλοντος ζήλου) θέλει να εξερευνήσει τις λεπτομέρειες, μπορεί με μιαν απλή γραμμική παρεμβολή (με κλιμακόμετρο και απλή μέθοδο των τριών) να βρει το υψόμετρο οποιουδήποτε σημείου γουστάρει.
    1 point
  34. με τη μια με εβαλες στο σκαμνι εσυ είπα οτι έχω καμία αντίρρηση να υπάρχουν στο σχέδιο τα σημεία; Το αρχικό μου ερώτημα δεν αφορούσε το αν πρεπει να συμπεριλαμβάνονται στο αρχείο dwg ή όχι, αλλα αν ο υπάλληλος αναφέρεται σε αυτα τα σημεία ή σε κατι άλλο που δε το πιάνω. Και αν κάτι ειναι ντεμέκ εδώ, αυτο ειναι αφενός το υφος σου κ αφετέρου η παράγραφος για τις προδιαγραφές σύνταξης ΤΔ στον Ν4495.. Αν αυτά τα σημεια απαιτούνται τότε θα επρεπε να διευκρινιζεται λίγο καλυτερα στο Αρ.39 παρ1 δ) του Ν4495 που απλά λέει 'υψομετρική αποτύπωση'. Καμια αναφορα στις προδιαγραφές του αρχειου dwg. Τι δομη θα εχεουν τα layers; Πόσα σημεία απαιτούνται; Η πυκνότητα πρέπει να ειναι η ίδια σε ολη την έκταση του γηπέδου ανεξάρτητα απο το εμβαδό του; Η πυκνότητα πρέπει να ειναι η ίδια σε ενα φλατ γήπεδο με με αυτη σε ενα εντονης κλισης με κατσαβραχα; κλπ .. 1 kg σημεία ειν νταξ, να τ' αφήσω;
    1 point
  35. Αυτα που λέει ο φιλος GeorgeRES δεν εχουν καμία σχε΄ση με την πραγματικότητα. Καλό είναι να μην πεταμε μια κοτσάνα και όποιον πάρει ο χάρος, από την στιγμή που δεν γνωρίζουμε. ια το τι επιτρπεπεται και τι οχι σε περιοχες νατουρα, μεγαλη συζητηση, πρεπει να δεις την ΕΠΜ, την ΚΥΑ αν υπάρχει, την γενικότερη νομοθεσία κτλ κτλ κτλ
    1 point
  36. george_RES αυτά που γράφεις που τα βασίζεις? Μπορείς να μας παραπέμψεις στις πηγές σου γιατί αυτά που λες είναι αντίθετα με αυτά που γνωρίζω εγώ και έχω την εντύπωση ότι έχω διαβάσει επαρκώς Αν γνωρίζεις κάτι που δεν ξέρουν οι υπόλοιποι, διαφώτισέ μας σε παρακαλώ
    1 point
  37. Τυπικά βάσει νόμου μεγαλύτερη. Τώρα για το θέμα της φυλακής που σε απασχολεί μην ανησυχείς. Κατ'αρχήν στα ελ εργοτάξια κατά 99% δεν τηρούνται μέτρα ασφαλείας είτε ο επιβλέπων είναι άντρας είτε γυναίκα. Είναι απλά θέμα κόστους, και το γνωρίζουν όλοι. Οπότε αν (ω μη γένοιτο) συμβεί το μοιραίο, απλά κάνεις το γνωστό: εξαφανιζόλ μέχρι να λήξει η προθεσμία του αυτόφωρου.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.