Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/06/2021 σε όλες τις περιοχές
-
Version X6.3
85.801 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
1 point
-
αρα πεθανε το 2010 και μετα εγινε η αποδοχη ...οπότε την ελεγχεις τι αναφερει...-αν αναφερει ...- αρα..δεν εχεις τιτλο με βαση το ετος θανατου αρα οπως ειπε και ο παυλος σε απασχολει να δεις πώς "μεγαλωσε" ενα γηπεδο και εγινε διπλασιο σε εμβαδον1 point
-
@chris Η πιο σίγουρη λύση είναι να επισκεφτείς την Πολεοδομία της περιοχής.1 point
-
Αυτό που σε ενδιαφέρει είναι οι αποφάσεις οριοθέτησης αυτών. Θα τις βρεις στην οικεία Υ.ΔΟΜ. Για την ιστορία, είναι όσοι κατά την απογραφή του 1981 είχαν <2000 κατ. και δεν ήσαν παραλιακοί.1 point
-
@JovannaSar Έχεις γήπεδο 16.000 τμ, πρόσωπο σε δρόμο με μήκος προσώπου άνω των 45 μ. Υποθέτω και βάθος 50 μ και άνω. Άρα, αν ο δρόμος είναι δημοτικός έχεις ένα άρτιο κατά κανόνα γήπεδο. Βεβαίως πρέπει να διελευκανθεί και το συμβολαιογραφικό σκέλος για το τι έχει γίνει, διότι αν άλλα λέει το συμβόλαιο, άλλα όρια υποδεικνύει ο ιδιοκτήτης, τελικά σε ποια ιδιοκτησία θα γίνει τοπογραφικό και θα εκδοθεί βεβαίωση περί αδόμητου μετά;1 point
-
εννοεις οτι, το 2010 εγινε καποια πωληση/αποδοχη δξ...και "ο πωλητης", ισχυρισθηκε οτι το εχει απο χρησικτησια.. πριν...30 τοσα χρονια..... Σωστα; Θα μπορουσε αυτο το γηπεδο να ανηκει με συμβολαιο σε καποιον, απλα να το ειχε δοσει αυτος "δια λογου"... Αρα, δες την περιγραφη στο συμβολαιο...ποιός το ειχε πριν- εάν λεει-... ειναι και μεγαλο...δεν μπορει να ξεφυτρωσε απο το πουθενα... κατα τα λοιπα, το Δ 270 οριζει 1«α) Ελάχιστο εμβαδόν γηπέδου 4.000 τετραγωνικά μέτρα και πρόσωπο σε κοινόχρηστο δρόμο είκοσι πέντε (25) μέτρα. "Η περίπτωση α` της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του από 24/31.5. 1985 προεδρικού διατάγματος, όπως αντικαθίσταται με την παρ. 1 του άρθρου 10 του νόμου αυτού, δεν ισχύει για γήπεδα που υφίστανται κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού". [αφορα τα τυφλά] β) Για γήπεδα που έχουν πρόσωπο σε Διεθνείς, Εθνικές Επαρχιακές, Δημοτικές και Κοινοτικές οδούς ως και σε εγκαταλειμένα τμήματά τους και σε σιδηροδρομικές γραμμές απαιτούνται: Ελάχιστο πρόσωπο 45 μ. Ελάχιστο βάθος 50 μ. Ελάχιστο εμβαδόν 4.000 μ2 κλπκλπ Επομενως σε ενδιαφερει ο "χαρακτηρισμος του δρομου" 2.Κατά παρέκκλιση από την προηγούμενη παράγραφο θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα τα γήπεδα: α) Τα κείμενα εντός της ζώνης των πόλεων, κωμών, και οικισμών, τα οποία είχαν κατά την 24.4.1977 ημέρα δημοσίευσης του από 5.4.77 π.δ/τος (ΦΕΚ 133 Δ`) ελάχιστο εμβαδόν 2000 μ2. β) Τα γήπεδα που κατά την ημέρα δημοσίευσης του παρόντος π.δ/τος έχουν πρόσωπο σε Διεθνείς Εθνικές, Επαρχιακές, Δημοτικές και Κοινοτικές οδούς, καθώς και σε εγκαταλελειμένα τμήματα αυτών και σε σιδηροδρομικές γραμμές και εφόσον έχουν: αα) Τα γήπεδα που υφίστανται κατά την 12.11.1962 ημέρα δημοσίευσης του από 24.10.62 β.δ/τος (ΦΕΚ 142 Δ`). Ελάχιστο πρόσωπο:10 μέτρα Ελάχιστο βάθος 15 μέτρα Ελάχιστο εμβαδόν 750μ2. ββ) Τα γήπεδα που υφίστανται κατά τη 12.9964 ημέρα δημοσίευσής του από 21.7.1964 β.δ/τος (ΦΕΚ 141/Δ`). Ελάχιστο πρόσωπο:20 μέτρα Ελάχιστο βάθος 35 μέτρα Ελάχιστο εμβαδόν 1.200 μ2 γγ) Τα γήπεδα που υφίστανται κατά τη 17.10.1978 ημέρα δημοσίευσής του από 6.10.75 π.δ/τος (ΦΕΚ 538/Δ`). Ελάχιστο πρόσωπο:25 μέτρα Ελάχιστο βάθος:40 μέτρα Ελάχιστο εμβαδόν 2000 μ2 δδ) Τα γήπεδα που δημιουργήθηκαν από τη 17.10.1978 ημέρα δημοσίευσής του από 6.10.1978 π.δ/τος (ΦΕΚ 538/Δ) μέχρι την ημέρα δημοσίευσης του παρόντος π.δ/τος ελάχιστο εμβαδόν 4000 μ2. Ηλεγξες στον Δήμο για τον δρόμο; Ως Δημοτικοί ή Κοινοτικοί οδοί για την εφαρμογή του παρόντος θεωρούνται οι οδοί που ενώνουν οικισμούς του αυτού δήμου ή κοινότητας μεταξύ των ή οικισμούς ομόρων δήμων ή Κοινοτήτων ή με Διεθνείς Εθνικές ή Επαρχιακές οδούς. Σε περίπτωση που μεταξύ των προαναφερομένων οικισμών υπάρχουν περισσότερες της μιας Δημοτικοί ή κοινοτικοί οδοί που συνδέουν αυτούς οι διατάξεις της παρούσης περίπτωσης έχουν εφαρμογή μόνο σε γήπεδα που έχουν πρόσωπο στην κυριώτερη από τις οδούς αυτές. Η αναγνώριση των οδών αυτών σε κυριότερους ή μοναδικούς γίνεται με απόφαση του οικείου Νομάρχη μετά από γνώμη του Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος του νομού. δες και τον ν. 4759.... δες και τα ΠΜ υγ αν εγινε καποια πραξη το 2010, δεν υπαρχει εκει τοπογραφικο με τον 651;1 point
-
Εγώ τελικά την έφτιαξα μόνος μου, λαμβάνοντας υπόψιν ν. 4122/2013, ΥΠΕΝ/ΔΕΠΕΑ/111748/705/19.11.2020 και αυτοψία. Έβαλα στοιχεία ιδιοκτήτη και κατοικίας, τις άδειές της και την αιτιολόγηση περί μη διαμορφωμένου κελύφους και ορισμού "Κτιρίου" βάσει νομοθεσίας. Έβαλα και ένα παράρτημα με δύο φωτογραφίες. που δείχνουν ότι λείπουν τελείως τα κουφώματα και κάτι τρύπες στους τοίχους. Στο τέλος έγραψα ότι με βάση τα παραπάνω δεν προβλέπεται έκδοση ΠΕΑ. Δεν ξέρω αν θεωρείται σωστή ή πλήρης, αλλά δεν κατάφερα να πάρω πληροφόρηση από αλλού. Χρέωσα με βάση την ώρα που δούλεψα. Εγώ υπολόγισα μισό ΠΕΑ.1 point
-
Το ν. 4759/20 τον έχεις διαβάσει;1 point
-
Δίδω την απάντηση του 210-3291233 σε απάντηση που είχα θέσει παλαιότερα εδώ, αλλά δεν πήρα απάντηση. ερώτηση: "Μετά την έκδοση της άδειας δόμησης απαιτείται η ενημέρωση της ΗΤΚ. Ωστόσο ενημερώνεις κάτι που ήδη υφίσταται. Μήπως λοιπόν προϋπόθεση έκδοσης της άδειας είναι να έχει συμπληρωθεί η ταυτότητα για κάθε γήπεδο πριν την έκδοση της άδειας;...." απάντηση: OXI1 point
-
Μια άποψη ήταν απλά...φυσικά και μπορείς να την προχωρήσεις αν έχει τις προϋποθέσεις (δεν εμπίπτει στις καταργημένες της κατ.5,εννοώ).1 point
-
Επειδή, λόγω παλαιότητας του νόμου αμοιβών, δεν υπάρχει πάντα αντιστοιχία των φορολογικών ορισμών με των πολεοδομικών, αν στην περίπτωσή σου είναι αναγκαίος ο υπολογισμός νόμιμης αμοιβής, θα υπολόγιζα τον αναλυτικό προϋπολογισμό του και θα τον πρόσθετα στον προϋπολογισμό των στατικών.1 point
-
Καλημέρα Skrats-Θα ήθελα να τοποθετηθώ εξ αρχής ως αντίθετη με το όλο σκεπτικό-Προφανώς οι συνάδελφοι,προσπαθούν να σε βοηθήσουν να βρεις λύση στο πρόβλημα σου,όπως κάνουν πάντα και εξαίρετα τόσα χρόνια.Εγώ θέλω να απευθυνθώ σε εσένα και να σε ρωτήσω: Πότε ακριβώς έγινε αυτοσκοπός μας να ανακαλύψουμε ό,τι υπάρχει και δεν υπάρχει σε νόμο για να κατατάξουμε ένα ακίνητο στην Κατηγορία 4,επειδή καταργήθηκε η 5? Υπάρχουν κατηγορίες ακινήτων που κακώς κατ 'εμέ βρέθηκαν βάσει νομοθεσίας με κακό συνδυασμό πλατφόρμας ΤΕΕ να βρίσκονται στην 5,αλλά υπάρχουν και τα ακίνητα που είναι δικαίως στην κατ.5. Έχεις ένα σπιτάκι 25 τ.μ. προ'55 και προσπαθείς να εντάξεις δίπλα σ αυτό ένα εξ ολοκλήρου αυθαίρετο 125 τ.μ. του 2002(!),σε περιοχή που η δόμηση απαγορεύεται πλέον. 1ον:Η άποψη μου είναι ότι το "ΝΑΙ" στην οικοδομική άδεια,για τα προ 55,αφορά μόνο στον επιβαρυντικό συντελεστή,που δεν θέλει ο νομοθέτης να χρησιμοποιηθεί για ακίνητο στο οποίο υπάρχει νομίμως υφιστάμενο κτίσμα.Και δικαίως. 2ον:Πουθενά στον νόμο δεν αναφέρει ότι αυτό το "ΝΑΙ" στο πεδίο "οικοδομική άδεια",σημαίνει σύγκρινε με τους προ '55 όρους δόμησης,και μάλιστα όταν τα αυθαίρετα σου είναι του 2002. Για μένα,τα παραπάνω είναι ...πατέντες που είναι παρακινδυνευμένο να χρησιμοποιούνται. Καταλαβαίνω πολύ καλά τι σημαίνει να μην προχωράει μια δουλειά,αλλά σου εφιστώ την προσοχή διότι "εφευρίσκοντας" τρόπους που δεν βασίζονται στην νομοθεσία,η μελλοντική ευθύνη θα είναι δική σου και ίσως να βαρύνει περισσότερο στην ζυγαριά από μία ρύθμιση που δεν έγινε... Τέλος,με τόσες ανακοινώσεις σχετικά με την επαναφορά της Κατηγορίας 5,είναι δεδομένο πλέον ότι κάποια στιγμή ο πελάτης σου θα μπορεί να εντάξει σε -όποια- νέα διαδικασία θα είναι αυτή,το ακίνητο του.1 point
-
@Arrackus Η προσωπική μου άποψη είναι χονδρικά ότι η πλάκα είναι υπολογισμένη για 250kg/m² και η δεξαμενή θα έχει σημαντικά μεγαλύτερο βάρος οπότε την ξεχνάς. Αν τώρα θες οπωσδήποτε να την εγκαταστήσεις αλλά θες και να κοιμάσαι ήσυχος, ανάθεσε την μελέτη σε πολιτικό μηχανικό με ειδίκευση στα στατικά και σε αντισεισμικό. Υπάρχουν 3 καταπονήσεις: 1. Στατική φόρτιση. Η δύναμη που ασκείται στην πλάκα από το νερό λόγω βάρους. 2. Οριζόντια δυναμική φόρτιση. Η δύναμη που ασκείται από την αδράνεια του νερού κατά τον σεισμό σε διεύθυνση παράλληλη με την πλάκα. Επειδή το νερό ξεχειλίζει και χύνεται εκτός δεξαμενής κατά τον σεισμό η φόρτιση αυτή είναι μικρότερη από την αντίστοιχη συμπαγούς μάζας. 3. Κατακόρυφη δυναμική φόρτιση. Η δύναμη που ασκείται από την αδράνεια του νερού κατά τον σεισμό κάθετα στην πλάκα. Για τόσο μεγάλο φορτίο θα πρέπει να ελεγχθεί και κατά πόσο μεταβάλλεται η ιδιοσυχνότητα της πλάκας με την προσθήκη της δεξαμενής νερού. Η μελέτη θα περιλαμβάνει και τις απαραίτητες ενισχύσεις του φέροντα οργανισμού προκειμένου να παραμείνει ασφαλές το κτήριο. Ότι και να πούμε εδώ είναι μπακαλική λύση σε σχέση με μια εξειδικευμένη μελέτη.1 point
-
Συνάδελφε,η πρώτη σου έρευνα αφορά την ύπαρξη σύστασης οριζοντίων ιδιοκτησιών.Εάν δεν υπάρχει,πράγμα που υποθέτω από την περιγραφή,απαντώ: 1.Ενιαίο ακίνητο δεν επιτρέπεται να έχει δύο δηλώσεις (ούτε στον 4178 ούτε στον 4495). 2.Θα μεταφέρεις την μία εκ των δύο (προφανώς αυτή με τις υπερβάσεις,που θα είχε μεγαλύτερο πρόστιμο). 2.Α.Με δεδομένο ότι δεν μεσολάβησε συμβολαιογραφική πράξη,θα πρέπει να "ακυρωθεί" η 2η δήλωση που παραμένει στον 4178.(δεν μου έχει τύχει,θα πρέπει μάλλον να μιλήσεις με το ΤΕΕ). 3.Προβλέπω ότι θα χαθεί το πρόστιμο της δήλωσης λοιπών παραβάσεων.1 point
-
μα δεν βγήκε η Υ.Απόφαση και επομένως τζάμπα στεναχωριέσαι1 point
-
https://www.deddie.gr/el/upiresies/sundesi-me-to-diktuo/arxiki-sundesi/ipo-anegersi-oikodomi-ergotaksiako/1 point
-
@Steliosgr18 Πρέπει να εξετάσεις αν ο χώρος είναι υπόγειο ή ισόγειο, καθώς -πολεοδομικά- δεν υπάρχει ημιυπόγειο.1 point
-
Σε ευχαριστώ για τις απαντήσεις σου. Για να το θέσω διαφορετικά σε περίπτωση που την επίμαχη μάνδρα την έχει κατασκευάσει ο ίδιος ο ιδιοκτήτης και δεν τίθεται θέμα ιδιοκτησιακό (διεκδικήσεων κτλ) παρακαλώ για την άποψη σου.1 point
-
Version 1.0.0
470 downloads
Το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ (ΕΛΙΠΥΚΑ), Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρία, με σκοπό την ενημέρωση και διευκόλυνση των μελών του, όπως επίσης και των εγγεγραμμένων / συνδεδεμένων χρηστών της ιστοσελίδας: www.elipyka.org και των ομωνύμων ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης δημιούργησε το «ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΕΛΙΠΥΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Π.Δ. 41/2018». Σκοπός του παρόντος είναι η κατά το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωση της κοινότητας των περί την ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ασχολουμένων και ιδιαίτερα των Μηχανικών, με απώτερο στόχο την «ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ» από φωτιά. Τα ΚΕΦΑΛΑΙΑ, ΑΡΘΡΑ και λοιπά κείμενα που αναφέρονται σε εγκυκλίους του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Πυροσβεστικού Σώματος και αφορούν στον ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΤΙΡΙΩΝ – ΠΔ 41/2018, έχουν μεταφερθεί αναλλοίωτα χωρίς κανενός είδους παρέμβαση. Τα πρόσθετα κείμενα που αναφέρονται στις σχετικές εγκυκλίους έχουν τεθεί εντός πλαισίων και έχουν πλάγια γραφή (italics) μπλε χρώματος (ή καφέ χρώματος όταν προέρχονται από τo Πυροσβεστικό Σώμα) για την αποφυγή ασαφειών, παρεξηγήσεων ή άλλου είδους παρερμηνειών.1 point -
Καλησπέρα,η επιλογή Κατηγορίας για την σταυλική εγκατάσταση γίνεται όπως και για τις άλλες κατηγορίες αυθαιρέτων.Επομένως, α.οικοδομική άδεια υπάρχει? β.πόση επιφάνεια έχουν οι αυθαίρετες επεκτάσεις και πόση επιφάνεια υφίσταται νόμιμα βάσει άδειας? (αν η απάντηση στο ερώτημα α. είναι "δεν υπάρχει άδεια",αυτομάτως- και δυστυχώς κατ'εμέ- η Κατηγορία είναι 5) (αν υπάρχει άδεια πρέπει να γίνει η σύγκριση ποσοστών του άρθρου 96 για την επιλογή Κατηγορίας) Στο τελευταίο σου ερώτημα,δεν υπάρχει απάντηση στην παρούσα φάση,εκτός αν ανήκει η Κατηγορία 5 στις εξαιρέσεις που μπορούν να ενταχθούν στο άρθρο 96,Κατ.5 ,όπως διαμορφώθηκε με τον ν.4759.1 point
-
Καλησπέρα,έτσι είναι και δικαιολογημένα απορείς..Έχει συζητηθεί πολλές φορές.Ο νόμος δεν κάνει καμία αναφορά σε εξαρτώμενα μέλη.Η δε εγκύκλιος εκδόθηκε 1,5 χρόνο μετά! Είναι δεδομένο λοιπόν,ότι μέσα σε διάστημα ενάμιση χρόνου, θα έγιναν πάρα πολλές δηλώσεις με την μείωση προστίμου της πολυτεκνικής ιδιοτήτας,για την οποία από τον 4178 ακόμη,το ΤΕΕ απαντούσε ότι δεν χάνεται ποτέ,όπως επίσης και τα Πιστοποιητικά πολυτέκνων αναφέρουν βάσει νόμου ότι η "πολυτεκνία είναι ισόβια". Άρα,τι σκοπό είχε η διευκρίνηση της εγκυκλίου?😀Την ανακολουθία μεταξύ προ εγκυκλίου και μετά εγκυκλίου δηλώσεων?....1 point
-
Καλησπέρα,έτσι κι αλλιώς,ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι θα μπορούσες να θεωρήσεις το ακίνητο με άδεια,λόγω της εγκεκριμένης κατασκευής,τι θα συμπλήρωνες στον αριθμό οικοδομικής άδειας για να περάσει με κατ.4?Μπορείς να ρωτήσεις βέβαια στο helpdesk μια κι είναι αρκετά εξειδικευμένο,αλλά γνώμη μου είναι ότι αφού φεύγει εκτός των κατηγοριών του Παραρτήματος, που αναφέρεις κι εσύ,δεν θα είναι εφικτό...1 point
-
διάλεξε μια απ' αυτές (αυτό υποθέτω) ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ O υπογεγραμμένος μηχανικός βεβαιώνω ότι ο χώρος πληροί τις προϋποθέσεις χώρου κύριας χρήσης σύμφωνα με τον Οικοδομικό Κανονισμό και τον Κτιριοδομικό Κανονισμό, του Κανονισμού Πυροπροστασίας καθώς και των εκάστοτε ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων για την αιτούμενη χρήση και περιγράφονται αναλυτικά στα νομιμοποιητικά στοιχεία αυτού ήτοι την υπ’ αριθμ 4../1997 Ο.Α και την υπ’ αριθμ 2…./14 δήλωση Ν 4178/13.- ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΑΠ. 16228/17 (ΦΕΚ 1723Β’/17) O υπογεγραμμένος μηχανικός βεβαιώνω ότι πληρούνται οι κτιριολογικές προϋποθέσεις και υποχρεώσεις του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου για το κατάστημα, ότι πληροί τις προϋποθέσεις χώρου κύριας χρήσης, ότι ο χώρος είναι κατάλληλος για τη συγκεκριμένη χρήση σύμφωνα με τον Οικοδομικό και τον Κτιριοδομικό Κανονισμό, τις προϋποθέσεις του Κανονισμού Πυροπροστασίας, καθώς και των εκάστοτε ισχυουσών πολεοδομικών διατάξεων, καθώς και περιγραφή αναλυτικά των νομιμοποιητικών στοιχείων του καταστήματος σύμφωνα με την άδεια δόμησης, τυχόν αναθεωρήσεις αυτής, δήλωση αυθαιρέτου, εξαίρεση από κατεδάφιση, ενημέρωση φακέλου άδειας δόμησης, προϋφιστάμενο κτίριο του 19551 point
-
Μετά από επικοινωνία με το ΤΕΕ που τους εξέθεσα τους προβληματισμούς μου σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού των αμοιβών πισίνας μου είπαν τα ακόλουθα και σας τα μεταφέρω. Μπορούμε να μην δηλώσουμε το εμβαδό πισίνας στο πεδίο για την πισίνα που έχει το σύστημα αμοιβών ΤΕΕ και να το αφήσουμε κενό, οπότε έτσι δεν θα υπολογισθεί συμβατικός προυπολογισμός και οι αμοιβές επ' αυτού. Μπορούμε να δηλώσουμε στο πεδίο ''άλλες κατασκευές''΄που πιστεύω το έχουν όλα τα λογισμικά αμοιβών, εγώ χρησιμοποιώ αυτό της insoft, το εμβαδό πισίνας-μηχ/σίου κλπ, το εμβαδό αυτό δεν συμμετέχει στους υπολογισμούς του προυπολογισμού για τις αμοιβές ούτως ή άλλως, αλλά το βάζουμε για να γίνει δεκτό το αρχείο που στέλνουμε, από το ΤΕΕ. Στη συνέχεια εισάγουμε στις μελέτες των αρχ/κών-στατικών-υδρ/σης-αποχ/σης-ηκ/κών, αναλογικά τα ποσοστά προυπολογισμού του αναλυτικού που κάναμε για την πισίνα-μηχ/σιο. Ο 1ος λόγος που γίνεται όλη αυτή η διαδικασία είναι ότι σύμφωνα με την εγκ (?) οι αμοιβές πισίνας βγαίνουν επί αναλυτικού προυπ/μού κι έτσι πρέπει να το δέχονται όλες οι πολ/μίες. Ο 2ος λόγος είναι ότι, αν επιλέξεις τον συμβατικό προυπολογισμό που υπολογίζεται όταν δώσεις εμβαδόν στο πεδίο ''πισίνα'' των προγραμμάτων που χρησιμοποιούμε (και του ΤΕΕ), οι αμοιβές τότε των μηχανολογικών βγαίνουν πολύ χαμηλές, και υπάρχει ταρίφα προυπολογισμού μηχανολογικών εγκ/σεων αναλόγως του εμβαδού πισίνας στις πολ/μίες, η οποία ταρίφα όμως δεν είναι θεσμοθετημένη, απλά έχει σταλεί πιστεύω από τους τοπικούς συλλόγους συναδέλφων μηχ/γων στις πολ/μίες για να προασπήσουν τα συμφέροντά τους. Στις περιπτώσεις που έχετε πισίνα και κτιριακές εγκ/σεις μαζί και οι μελέτες τις πισίνας δεν πάνε μαζί με τις μελέτες κτιρίων, πχ ισόγειο-όχι υδρ/κά-αποχ/ση κλπ., τότε συμφέρει να στείλετε 2 αρχεία στο ΤΕΕ, ένα για την πισίνα και το άλλο για τα κτιριακά σας. Πιστεύω να σας φώτισα. Αν έχετε απορίες να τις εκφράσετε γρήγορα γιατί ξεχνάω εύκολα και θα μπερδέψω το Ε με το 3!1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-