Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      4.738


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.976


  4. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      13.681


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/06/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Θέμα: Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17 οδηγίες για το 116.pdf
    5 points
  2. 906 downloads

    Εγκύκλιος ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ 61939/2576/ 25.6.2021 περί εφαρμογής του άρθρου 116 Ν. 4495/17
    2 points
  3. https://www.capital.gr/oikonomia/3555813/nea-paratasi-gia-ta-ilektronika-biblia Νέα παράταση, ανάλογα με το είδος βιβλίων και τον τζίρο από Οκτώβρη ή Νοέμβρη.
    2 points
  4. Αν και δεν καταλαβαίνω την απαίτηση της ΥΔΟΜ για αναγραφή επί του τοπογραφικού μιας άσχετης πληροφορίας "περί διέλευσης ή όχι κορυφογραμμής από οικόπεδο", αντιπαρέρχομαι και εξηγώ την απαίτηση του νόμου. Ο νόμος δεν επιτρέπει στο κτήριο να προβάλλεται πάνω από την κορυφογραμμή με όρους ύψους, δηλαδή, στις ορθές (σε κατακόρυφο επίπεδο) προβολές του κτηρίου προς όλες τις κατευθύνσεις δεν θέλει κάποιο σημείο του κτηρίου να είναι ψηλότερα από την κορυφογραμμή της εκάστοτε προβολής. Το ποιος υδατοκρίτης είναι για σένα κρίσιμος το ορίζει η τοπογραφία και η θέση του οικοπέδου. Το γήπεδό σου ανήκει στην λεκάνη Α οπότε για σένα κρίσιμοι είναι οι υδροκρίτες μεταξύ λεκανών Α - Β και Α - Γ (με κόκκινα βέλη). Θα είσαι με βεβαιότητα νόμιμος αν στις ορθές προβολές με θέση θέασης τα α1 και α2 το κτήριο δεν υπερβαίνει τους υδροκρίτες προς τις λεκάνες Γ και Β αντίστοιχα. Με τη θέση που έχει το γήπεδο είναι και οι δύο έλεγχοι πιθανό να αστοχήσουν, άσχετα αν οι δύο υδροκρίτες πατάνε στο οικόπεδό σου ή όχι (οπότε άσχετη και η απαίτηση της ΥΔΟΜ).
    2 points
  5. μετά την έκδοση ΠΕΚ (άρθρο 56 παρ 6 4495/17)
    2 points
  6. Version 1.1

    1.072 downloads

    Χρειαζεται αποσυμπιεση του αρχειου tant.zip στο δισκο και τρεξιμο του αρχειου tant.exe.
    1 point
  7. Version 1.0.0

    1.026 downloads

    Συνημμένα θα βρείτε: Παρουσίαση Στεγανοποίησης Συμβατικού Δώματος της MACON (pdf) Σχέδια τεχνικών λεπτομερειών (pdf) Άρθρο Μελέτης για ένταξη σε μελέτες εφαρμογής (doc) Excel Υπολογισμού Κόστους Στεγανοποίησης Συμβατικού Δώματος (-οι οδηγίες χρήσης βρίσκονται μέσα στο αρχείο- για τιμές παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη MACON) Επιπρόσθετα, κάνοντας κλικ εδώ μπορείτε να κατεβάσετε: Τεχνικά Φυλλάδια όλων των υλικών της λύσης Σχέδια τεχνικών λεπτομερειών σε dwg Από το Τεχνικό Τμήμα της MACON - www.macon.gr
    1 point
  8. Version 1.0.0

    4.189 downloads

    Δύο 2 νέα ερμηνευτικά σκαριφήματα για την εφαρμογή του Ν.4759/20 που αφορούν 2όροφα κτίρια κατοικιών - εκτός σχεδίου καθώς και Τρία 3 νέα σκαριφήματα που αφορούν ισόγεια κτίρια κατοικιών στην εκτός σχεδίου δόμηση ενημερωμένα Σημείωση: Τα σκαριφήματα αποτελούν προσωπικές απόψεις επί του ΝΟΚ Θωμάς Νικολάου Αρχιτέκτων Μηχανικός Υπάλληλος του τμήματος έκδοσης οικοδομικών αδειών (ΤΕΟΑ) της Δ/νσης Πολεοδομίας Θέρμης.
    1 point
  9. Τελικά βρήκα την απάντηση στην Εγκύκλιο 2 του 4495 : Στην περίπτωση αυθαιρέτων κατασκευών σε γήπεδο που τέμνεται από το όριο οικισμού και οικοδομείται ως εντός οικισμού, όταν υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές και στο εντός οικισμού τμήμα του γηπέδου και στο εκτός οικισμού, τότε σημειώνεται ότι το γήπεδο βρίσκεται εντός σχεδίου/οικισμού και για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου οι αυθαιρεσίες ελέγχονται με τους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν εντός του οικισμού, ανεξάρτητα από τη θέση των αυθαιρέτων κατασκευών.
    1 point
  10. Υποθέτω ότι εξετάζεις παλιά κατοικία σε κάποιο χωριό ή σε εκτός οικισμού περιοχή, όπου τα παλιά χρόνια έφτιαχναν το αποχωρητήριο μακριά από την οικία. Μπορείς να βάλεις μειωτικό συντελεστή χώρου β.χ. εφόσον (και λογικά έτσι θα είναι) η επιφάνειά του είναι μικρότερη των 50 τ.μ.
    1 point
  11. Ενώ τα ψέματα που θα πούμε περί ορθότητας στοιχείων στην Η/Τ ;; Ο νομοθέτης θέλει να ξέρει ότι εάν κάτι ανέβει στην Η/Τ να είναι σωστό - ορθό γιατί αυτή θα διασυνδεθεί με ΔΕΗ Κτηματολόγιο , Δήμοι , Εφορία Τράπεζες όμορφα και νοικοκυρεμένα . Υπεύθυνος γιαυτο είναι ο Μηχανικός . Εάν κάτι πάει άσχημα ο υπεύθυνος Μηχανικός εκτός από τα συμβόλαια που θα πρέπει να ξαναπληρώσει θα πληρώσει και τα πρόστιμα όλων αυτών των υπηρεσιών αλλά και ότι προβλέπει ο νόμος της Η/Τ . Μιλάμε για οικονομική εξόντωση . όποιος δεν το έχει καταλάβει ακόμα και τώρα μετά από την 10 ετη εμπειρία των αυθαιρέτων ας ξαναδιαβάσει προσεκτικά τι λέει η Η/Τ και από εκεί ας κοστολογήσει την ευθύνη του ................ Οι καλύτερες καραμπόλες που γίνονται σήμερα στα ακίνητα και στο μέλλον είναι αυτές με τις τράπεζες ........................
    1 point
  12. Συνάδελφε, δες το πρώτο ποστ του παρόντος θέματος εδώ:
    1 point
  13. Ελα ντε η μαμακια να νομοθετούν στο γόνατο χωρίς να έχουν επίγνωση τι ψηφίζουν δεν κόβεται με τίποτα . Λες και έχουμε το αρχειακό ψηφιακό υπόβαθρο της Γερμανίας ή της Αυστρίας Εδώ είναι BANANA REPUBLIC τους φακέλους τους έφαγαν τα ποντίκια ή καταστράφηκαν από κάποια πλημμύρα.
    1 point
  14. Ένα ΚΗΔ χρειάζεται μόνο. Απλά στο 3ο βήμα της υποβολής, θα κάνεις 4 διαφορετικές εγγραφές, μια για κάθε αγροτεμάχιο.
    1 point
  15. Έτσι βγαίνει, μπορώ όμως να το κάνω? Αναφέρεται κάπου? Οι υπόλοιποι συνιδιοκτήτες είναι συνεργάσιμοι, αλλά είναι σαν να "κλέβω" το δικό τους ποσοστό αυθαιρεσιών υπερ του πελάτη μου.
    1 point
  16. Όχι,δεν επιτρέπεται αυτό!Επίσης,αφού υπάρχει αποδεδειγμένα Κατ.5,δεν γνωρίζεις πώς θα επανέλθει και με τι διαδικασίες. Καταλήξαμε λοιπόν ότι πρέπει να περιμένεις...Κατανοώ την ανάγκη του ανθρώπου για την επιδότηση,αλλά όταν δεν υπάρχει λύση για την υπαγωγή-όπως υποστήριξα και σε άλλο θέμα,τις προάλλες-δεν εφευρίσκουμε πατέντες.Εμείς θα είμαστε υπεύθυνοι γι αυτές,με όποιο κόστος!
    1 point
  17. Άρθρο 120 Αυθαίρετες κατασκευές σταυλικών εγκαταστάσεων Αυθαίρετες κατασκευές σταυλικών εγκαταστάσεων και συνοδών κτιρίων προσωρινής διαμονής σε δημόσιες, υπό νόμιμη παραχώρηση ή ιδιωτικές εκτάσεις, τις οποίες εκμεταλλεύονται νομίμως κτηνοτρόφοι και οι εκτάσεις αυτές έχουν καταχωριστεί στο Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΟΣΔΕ)***, μπορεί να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος, χωρίς καταβολή προστίμου, αφού υποβάλουν : α) αίτηση, β) αντίγραφο της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης, με τα αντίστοιχα αποσπάσματα χάρτη, όπου αποτυπώνονται από το μηχανικό τα σημεία των σταυλικών εγκαταστάσεων, γ) τεχνική έκθεση μηχανικού, όπου δηλώνεται ότι οι επιφάνειες του κτίσματος ή των κτισμάτων προσωρινής διαμονής ατόμων δεν υπερβαίνουν συνολικά τα 50 τ.μ., καθώς και ο τρόπος κατασκευής αυτών και των σταυλικών εγκαταστάσεων, δ) παράβολο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ύψους τριακοσίων (300) ευρώ. ***Αν υπάρχουν οι παραπάνω προϋποθέσεις και όλα αυτά είναι πριν τις 28-7-11,παγίδα δεν υπάρχει.Προσοχή στο ιδιοκτησιακό καθεστώς,να τηρούνται αυτά που τόνισα με έντονα γράμματα (και να αποδεικνύονται,να υπάρχουν δηλαδή τα σχετικά δικαιολογητικά). Σημ.:η αναγκαιότητα αποτύπωσης προκύπτει για να υπολογιστούν τα σωστά μεγέθη για την ρύθμιση (επιφάνειες κτιρίων κλπ.)
    1 point
  18. Καλημέρα,συμφωνώ με τον Δημήτρη-Εάν πρόκειται για νέα ρύθμιση που δεν έχει ξεκινήσει,καλό είναι να περιμένουμε να δούμε τι αφορούν οι διευκολύνσεις προς τις κτηνοτροφικές μονάδες. Όσον αφορά,τα ερωτήματα: 1.Ναι,βάζουμε τιμή Ζώνης κανονικά 2.Στην επικρατούσα χρήση συμπληρώνουμε "μεταποίηση πρωτογενούς τομέα",παρότι όταν θα επιλέξουμε "Τύπος αυθαιρεσίας"---> Σταυλικές Εγκαταστάσεις,δεν θα παίξουν ρόλο οι συντελεστές χρήσης και θα μεταφερθούμε αυτόματα στον υπολογισμό προστίμου 300€. 3.Υπολογίζουμε κανονικά την Κατηγορία και την συμπληρώνουμε.Η δήλωση δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς συμπλήρωση Κατηγορίας.
    1 point
  19. Καλημέρα, Άρθρο 29,παρ.4,γ) του ν.4495,όπως τροποποιήθηκε και ισχύει: 4. Έγκριση εκτέλεσης εργασιών απαιτείται για τις ακόλουθες εργασίες, ύστερα από υποβολή τεχνικής έκθεσης και δήλωσης, των δικαιολογητικών από τα οποία προκύπτει το δικαίωμα υπαγωγής στην παρούσα και δήλωσης αρμόδιου μηχανικού ότι αναλαμβάνει την επίβλεψη, σύμφωνα με τους όρους που ορίζει η αρμόδια Υπηρεσία Δόμησηςμε πράξη το Τμήμα Ελέγχου Δόμησης -Τοπικό Παρατηρητήριο: ................................................. γ)γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες ή έχουν υπαχθεί στο άρθρο 106 του παρόντος ή στην παρ. 1α του άρθρου 23 του ν. 4178/2013 (Α΄ 174), ή αυθαιρέτων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία σύμφωνα με τους ν. 3775/2009 (Α΄ 122) και 3843/2010 (Α΄ 62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν. 4178/2013 και του παρόντος και για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία ή είναι σε στάδιο οριστικής υπαγωγής και έχει ολοκληρωθεί η υποβολή στο πληροφοριακό σύστημα των απαραίτητων δικαιολογητικών, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 99 και ειδικότερες διατάξεις του παρόντος, εφόσον δεν αφορούν σε κτίσματα που υφίστανται προ του έτους 1955.
    1 point
  20. Η επιλογή που έχει στα MyDATA, αυτό που εσύ αναφέρεις ως αφορά στην λογιστική βάση των εισφορών (δηλαδή στα ειδοποιητήρια, δηλαδή στις καταβλητέες εισφορές, δηλαδή στις απαιτούμενες) δηλαδή η επιλογή αυτή πάει και ενημερώνει την λογιστική βάση των εισφορών, τον κωδ. Ε3_Ζ2(485.7) και έχω εδώ στα pdf αρχεία, το πως πιστεύω ότι θα συμπληρωθεί η σύνοψη και ο χαρακτηρισμός. Το απόσπασμα από την ανάρτησή μου, που αναφέρεις δεν αφορά σε αυτό που ρωτάς δηλαδή στην λογιστική βάση. Το απόσπασμα αυτό αφορά στην φορολογική βάση των εισφορών (δηλαδή στις πληρωμές που κάνουμε, δηλαδή στις καταβληθείσες) και δεν υπάρχει επιλογή στα MyDATA που να αφορά στην φορολογική βάση των εισφορών (μονοσήμαντα, εννοώ όπως στην επιλογή της λογιστικής βάσης) η οποία επιλογή να πηγαίνει και να ενημερώνει τον κωδ. Ε3_Ε(715.1), δηλαδή την φορολογική βάση των εισφορών. Και επειδή σε εγχειρίδιο/οδηγίες της ΑΑΔΕ, αλλά και στην Α.1138/2020, αναφέρει: ". Σύνοψη και Χαρακτηρισμό για τους Τύπους Παραστατικών Γ, για τις εγγραφές τακτοποίησης [1] εσόδων – εξόδων, διακριτά και μηνιαία για τη μισθοδοσία, διακριτά και ετήσια για τις αποσβέσεις, και συγκεντρωτικά και ετήσια για τις λοιπές εγγραφές τακτοποίησης εσόδων – εξόδων." θεωρώ ότι θα ανέβουν συγκεντρωτικά/ετήσια. edit: [1] Οι εγγραφές τακτοποίσης σύμφωνα με το excel αρχειο που έχει αναβάσει η ΑΑΔΕ και αφορά σε συσχετισμούς "τύπου παραστατικού" με "κατηγορία χαρακτηρισμού" και "τύπου χαρακτηρισμού" αναφέρει τις εγγραφές αυτές ως "Δεν ενημερώνει E3" εννοόντας αυτόματα.
    1 point
  21. Όχι ,το γράφει η Δανάη μέσα στην παράθεση της δημοσίευσης της που έκανες εσύ.Διάβασε την προσεκτικά.😉
    1 point
  22. Απαιτείται ΦΕΜ και Συμφωνητικό;
    1 point
  23. Δεν ισχύει αυτό που λες. Οι ΕΕΜΚ δεν έχουν φορολογικά. Δεν χρειάζεται να περάσεις καμία αμοιβή από το σύστημα του ΤΕΕ (στην αρχή της λειτουργίας του συστήματος σου ζήτούσε λανθασμένα Α/Α αμοιβών αλλά εδώ και καιρό διορθώθηκε και δεν ζητάει πια). Οπότε συμφωνείς μια αμοιβή και κοβείς απλή απόδειξη και πληρώνεις μόνο ΦΕΜ πάνω στη συμφωνηθείσα (κάποιοι συνάδελφοι δεν πληρώνουν ούτε ΦΕΜ). Επίσης και στο ΙΚΑ πας μετά την έκδοση της ΕΕΜΚ για να κάνεις απογραφή, δεν απαιτείται κανένα χαρτί απο το ΙΚΑ για την έκδοσή της. Απλώς με το που την εκδίδεις ενημερώνεται το αρμόδιο ΙΚΑ και αν δεν πας εντός κάποιων ημερών θα σου στείλουν χαρτί.
    1 point
  24. 1 point
  25. Καλησπέρα σας. Θέλω να ρωτήσω αν γνωρίζετε μια τάξη μεγέθους για τις εξής κατασκευές: 1) Εξωτερική κυκλική μεταλλική σκάλα πρόσβασης στην ταράτσα, ύψους 3,5μ.. Πώς μπορώ να λάβω υπόψη την εργασία 12.01 του παραρτήματος Β που αναφέρει 23,48 ευρώ / μ.; Εννοεί μέτρο ανάβασης; Γράφει σιδερένια βαθμίδα. Ή εννοεί πλάτος βαθμίδας 1μ.; Το κόστος με τον έναν ή τον άλλο τρόπο βγαίνει πολύ μικρό. Θεωρώ ότι κοστίζει τουλάχιστον 500 ευρώ. 2) Μεταλλικό στέγαστρο βεράντας επιφάνειας 40τ.μ. κατασκευασμένο με μεταλλικά ζευκτά, κλπ..και επικάλυψη με αυλακωτή λαμαρίνα. Θεωρώ ότι πρέπει να πάω με την εργασία 3.11 του παραρτήματος Β που αναφέρει 1,8 ευρώ / κιλό για σιδηροδοκούς ως φέρων οργανισμός.Πόσα κιλά θεωρείτε ότι απαιτεί η στέγαση μιας τέτοιας επιφάνειας; Σε συνδυασμό με την εργασία 15.04 (σιδερένια στέγη με αυλακωτή λαμαρίνα) αποκλειστικά για την επικάλυψη. 3) Μεταλλικός σκελετός αποτελούμενος από κοιλοδοκούς φέρει πάνελ πολυουρεθάνης ως επικάλυψη. Η κατασκευή του σκελετού υπολογίζεται βάσει της εργασίας 3.11 ή της 19.01 (πέργολα από μεταλλικό σκελετό); 4) Σε οικοδομή προ του 1975 τακτοποιείται η αυθαίρετη κατοικία 1ου ορόφου (οριζ. ιδιοκτησία). Ένα φύλλο καταγραφής οι κλειστοί χώροι και ένα Φ.Κ. ο Η/Χ της κατοικίας ως μία λοιπή παράβαση. (Ίσως βέβαια δε θα έπρεπε να θεωρηθεί ως παράβαση ο Η/Χ, αφού όλη η κατοικία είναι αυθαίρετη και εξυπακούεται ότι και ο Η/Χ, που έχει προκύψει κατά την κατασκευή της, είναι συνέχεια της κατοικίας.) Αν θέλω να υπολογίσω αναλυτικά το κόστος κατασκευής του, πώς θα το κάνω; Να λάβω υπόψη οτιδήποτε οριοθετεί τον Η/Χ έξω από το περίγραμμα της κατοικίας; Δλδ. δοκάρια, κολώνα, δάπεδο, οροφή;
    1 point
  26. Δες εδώ το υπόδειγμα που έχει ανεβάσει ο συνάδελφος OLINAPAL. Επίσης δες και εδώ.
    1 point
  27. Μεγαλε πρεπει να εισαι μπετοβλακας με περικεφαλαια.Να ερθω να μου βγαλεις μια, ετσι απλα να δουμε ποσο απλα και ωραια ειναι.Τα εχω σε μετρητα...ετσι να ηταν ολοι σαν εσενα να μην προλαβαινεις να πλακωνεις... Πέραν του ανεπίκαιρου αλλά με το πρώτο σου ποστ υβριστής και είρωνας λαμβάνεις ποινή. Didonis
    -1 points
  28. @Ψυχίατρος Δεν συνδυάζονται Κατηγορία 1 με Κατηγορία 4.. Δες άρθρο 96 του ν.4495/17: "Αν στο ακίνητο ή στην αυτοτελή ιδιοκτησία υπάρχουν και άλλες αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν ή εγκαταστάθηκαν μετά τις 9.6.1975, τότε για τις επιφάνειες αυτές δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή στην παρούσα κατηγορία και εντάσσονται στην Κατηγορία 2, 4 ή 5 ανάλογα την υπέρβαση και τον χρόνο κατασκευής." Αν έχω παραβάσεις προ 1975, αλλά και 2004-2011, οι τελευταίες συμπαρασύρουν τις πρώτες στην Κατηγορία 4. Άρα η παραβάσεις στην πρασιά προ 1975 δεν μπορούν να πάνε Κατηγορία 1 - ούτε Κατηγορία 4 (πάνω από 20cm). Άρα πάνε αναγκαστικά Κατηγορία 5. Άρα δεν τακτοποιούνται?
    -1 points
  29. Κάνε υπολογισμό του 40% σε σχέση με τον Σ.Δ. ολόκληρης της οικοδομής.
    -1 points
  30. Αν το σύνολο των αυθαιρεσιών όλων των συνιδιοκτησιών δεν ξεπερνά το 40% δεν τους κλέβεις τίποτα και ρώτησε τους τι προτίθενται να κάνουν με τις δικές τους αυθαιρεσίες . edit Θα μπορούσαν να κάνουν όλοι κοινή δήλωση
    -1 points
  31. Τα έχουν κάνει ήδη οι υπόλοιποι. Θα το προχωρήσω έτσι, σε ευχαριστώ!
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.