Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      4.737


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      18.931


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.517


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.989


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 28/09/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Ποιόν δεν συμφέρει; Εσένα ή τον ιδιοκτήτη; Δεν είναι νόμιμο αυτό! Η κάθε ΟΙ δηλώνει στα δικά της ΦΚ τις δικές της αυθαιρεσίες! Σε καμία απολύτως περίπτωση δεν εμπλέκονται αυθαιρεσίες πολλών και διαφορετικών ΟΙ. Όχι δεν δικαιούται! Ο επικαρπωτής δεν είναι "συγκύριος" του ακινήτου. Απλώς "υπάρχει" και καρπούται το ακίνητο. Τίποτα περισσότερο.... Ακόμα κι όταν μια δήλωσης υπαγωγής γίνεται από τον επικαρπωτή, οφείλει ο διαχειριστής μηχανικός να υπολογίσει το πρόστιμο λαμβάνοντας υπόψην τα δεδομένα του ψιλού κύριου! Προφανώς ναι, μόνο όμως στην περίπτωση που ο έχων την αναπηρία επιβαρύνει φορολογικά τον ψιλό κύριο (υποβάλλεται το Ε1 του) και ταυτοχρόνως καλύπτονται και οι εισοδηματικές απαιτήσεις κ.λπ.
    2 points
  2. Δεν μπορείς να κάνεις κάτι τέτοιο! Ανέθεσε την εργασία αυτή σε επαγγελματία μηχανικό εν ενεργεία.
    2 points
  3. Το θέμα σου είναι φορολογικό. Ακόμη και αν είναι γονείς σου θα πρέπει να κόψεις μια ΑΠΥ έστω ένα μικρό ενδεικτικό ποσό. Αν δεν έχεις κάνει έναρξη προφανώς δεν έχεις ΚΑΔ να μπεις στο my data ούτε βεβαίως έχεις σφραγίδα (αναγράφεται και το ΑΦΜ). Το πιστοποιητικό πληρότητας ΗΤΚ θα απαιτηθεί να το σφραγίσεις ως μηχανικός της ΗΤΚ. Οπότε, θα πρέπει να το αναθέσεις σε άλλο συνάδελφο μέχρι να είσαι έτοιμος.
    2 points
  4. Ναι πληρούνται. Έτσι όπως το γράφει ο Νόμος δεν είναι σίγουρο ότι θέλει ΠΕΑ, αρκεί και μια τεχνική έκθεση. Το θέμα είναι ότι κανονικά όλες αυτές οι εγκαταστάσεις απαιτούν ΕΕΔΜΚ για να είναι σύννομες πολεοδομικά, την οποία ελάχιστοι βγάζουν....γιατί μπλέκεις και με χιλιοστά θέρμανσης κτλ
    2 points
  5. Για το ακίνητο αυτό (εντός περιοχής επέκτασης) ελέγχεται ως προς την κατά παρέκκλιση αρτιότητα και κατ εξαιρεση μπορεί να οικοδομηθεί δυνάμει του άρθρου 40 Ν. 4759 εφόσον εκδοθεί προέγκριση Ο.Α (μέχρι 12/2022 προς το παρόν, αν δεν έχει αλλάξει η ημερομηνία). Οπότε αν έχεις γήπεδο 2900 τμ εντός ζώνης 500 μ από τα περιμετρικά όρια προ 23 τμήματος ή οικισμού προ 23 και το γήπεδο προυφίσταται συμβολαιογραφικά ως έχει σήμερα, προ 77, έχεις την κατά παρέκκλιση αρτιότητα και πας για προέγκριση. Όλα αυτά μόνο στη ζώνη επέκτασης ισχύουν. Μετά το ΣΧΟΟΑΠ έρχεται και σου καθορίζει ελάχιστη αρτιότητα 4.000 τμ
    2 points
  6. Η αλλαγή της θέσης μίας πόρτας δεν μπορεί να είναι διαφορετική διαρρύθμιση σε καμία περίπτωση. Αρα αρθ30. Για την κάτοψη θεωρώ ότι δεν υπάρχει υποχρέωση αποτύπωσης αφού η μόνη διαφορά της παλαιάς με την νέα κάτοψη ειναι οι εργασίες που προκύπτουν από το αρθ30.
    2 points
  7. από πότε οι νόμοι περιλαμβάνουν το ¨αν ήθελε" .....
    2 points
  8. αν δεν σφάλω το ΤΕΕ δεν έχει το δικαίωμα να βγάζει εγκυκλίους. Μπορεί να βγάζει ερμηνευτικά νόμων ή εγκυκλίων .... Πέραν αυτού για να μπορείς να κάνεις χρήση της δυνατότητας αποκοπής από την κεντρική θέρμανση με πιο ευνοϊκό καθεστώς από τα προβλεπόμενα στους κανονισμούς θα πρέπει ο τρόπος θέρμανσης που θα επιλέξεις να είναι λιγότερο ενεργοβόρος. Και προβλέπουν μια διαδικασία για αυτό. (αν κάνεις αναζήτηση θα βρεις σχετικά νήματα για αυτό)
    2 points
  9. @Tanasw οι παραλείψεις δεν είναι τόσο σημαντικές ώστε να επιφέρουν ακύρωση της σύστασης. Αφού το επιβεβαιώσεις με τον συμβολαιογράφο, προχωράς σε ρύθμιση και σύνταξη ταυτότητας (όπως αναφέρεις στην αρχική σου δημοσίευση).
    2 points
  10. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    108.213 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  11. Version X6.3

    85.658 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  12. Version 1.0

    1.621 downloads

    Ένα excelάκι για να οργανωνόμαστε σιγά-σιγά ... Υπολογίζει την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών των νόμων 4178/13 και 4495/17, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Στο τελευταίο tab υπάρχουν μερικά σχετικά παραδείγματα για την κατανόηση της λειτουργίας.
    1 point
  13. 13.496 downloads

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ Δημοσίων Εργων (Εϊναι τα παλαιά άρθρα, με τις αναλύσεις στις τιμές τους, για τα Δημόσια Εργα, αυτά δηλαδή πριν τα Ενιαία Τιμολόγια του "Σουφλιά") Πιστεύω ότι είναι μια αξιόλογη προσπάθεια ώστε να είναι συγκεντρωμένες όσες περισσότερες κατηγορίες μπόρεσα. Ελπίζω σε κάποιους από εμάς να φανούν χρήσιμα που είτε δεν τα έχουν, είτε τα έχουν και θα τα ήθελαν και σε ηλεκτρονική μορφή. (Για λόγους καθαρά περιορισμού του όγκου από το forum των αρχείων που μπορούν να "ανέβουν" κάποια έχουν σπάσει σε μικρότερα)
    1 point
  14. Version V6 και v5

    7.164 downloads

    Ένα excelaki για τις δοκιμές εκτός πλατφόρμας αυθαιρέτων του ΤΕΕ ... v2. Με διορθώσεις και ενσωμάτωση προτάσεων συναδέλφων. Και σε μορφή αρχείου *.xls. v3. Με ενσωμάτωση προτάσεων συναδέλφων. v3.1 Διόρθωση σε κατά λάθος προστατευτικό κλείδωμα της ΤΖ. v4. Διόρθωση της λανθασμένης συμβολής παραβάσεων ύψους χωρίς ΥΔ στον υπολογισμό του παραβόλου. v5. Διόρθωση συντελεστών πισίνας. V6. ΝΕΑ έκδοση με διαφορετική μορφή ...
    1 point
  15. Υπήρχε αυτή η διατύπωση στους δυο προηγούμενους νόμους (4014 όπως τροποποιήθηκε και Ν. 4178/13). Στο νόμο 4495 η διατύπωση δεν αφορά αλλαγή στις Η/Μ εγκαταστάσεις (και ορθώς) άρθρο 100 παρ 14: 14. Σε περίπτωση διαφορετικής διαρρύθμισης διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, υφίσταται απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, αλλά ο ενδιαφερόμενος υποχρεούται να ενημερώσει το σχετικό φακέλου της άδειας για τη συντελεσθείσα αλλαγή διαρρύθμισης κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου. @arche για τέτοια ερωτήματα υπάρχουν αντίστοιχα θέματα στο Ν. 4495/17.
    1 point
  16. Όταν αλλάζει η εγκεκριμένη διαρρύθμιση ενός διαμερίσματος, νομίζω ότι από την τεχνική ματιά του μηχανικού είναι ξεκάθαρο. Η "πατέντα" περί διασκευών, μόνο κακό μπορεί να προκαλέσει στην αξιοπιστία της δουλειάς μας.
    1 point
  17. Το θέμα είναι να οριστεί η διαφορά μεταξύ "εσωτερικής διαρρύθμισης (αρθ29)" και "μικρής έκτασης διασκευές (αρθ30)".
    1 point
  18. Στην §14 του άρθρου 100, διευκρινίζεται ότι η διαφορετική διαρρύθμιση διακεκριμένης αυτοτελούς οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας από αυτήν που προβλέπεται στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας, δεν θεωρείται αυθαιρεσία, υπάρχει ωστόσο υποχρέωση ενημέρωσης του φακέλου της άδειας κατά τη σύνταξη της ταυτότητας κτιρίου.
    1 point
  19. Σαχλαμάρες σου λέει ο "συνάδελφος"! Απαιτείται υπαγωγή στον 4495 για ρύθμιση αυθαιρεσιών και στη συνέχεια ακύρωση συμβολαίων κ.λπ.
    1 point
  20. σωστά... αρθρο 127 https://www.kodiko.gr/nomothesia/document/313052/nomos-4495-2017 [το ΤΕΕ δεν εχει καμμια σχεση...]
    1 point
  21. Καλησπέρα. Στο quote του killertomato θα βρεις την απάντησή σου. Κατά τη γνώμη μου απαιτείται διόρθωση συμβολαίου μόνο κ μόνο για να αναγραφεί αυτή η μαλακία, χωρίς να απαιτείται ρύθμιση υπό την προϋπόθεση ότι αυτή η εσοχή έχει προσμετρήσει σε δόμηση/κάλυψη κλπ. Και δεν ξέρω πόσοι από εσάς έχετε δώσει βεβαιώσεις Ν.4495 ελέγχοντας μόνο δόμηση-κάλυη-ύψος-χρήση χωρίς να αναφέρετε κατηγορίες 3, εγώ έχω δώσει αρκετές δυστυχώς, κάποια στιγμή θα σκάσουν κ αυτά στο μέλλον... Τεκμηρίωση: άρθρο 81, παρ.3α. Εξαιρείται ωστόσο από τις απαγορευτικές διατάξεις για μεταβίβαση. Είσαι ωραίος ρε μάγκα killertomato, respect από εμένα, σου έδωσα την καρδούλα που αξίζεις. edit: τώρα το είδα, και ο mariluth respect γιατί είναι και αυτός μάγκας κ το ήξερε. Καρδούλα επίσης. kisses dude! Είσαι τρελό τυπάκι κ με ωραίο χιούμορ, από τις μακρινές εποχές της πρώτης καραντίνας. Ο ανεπανάληπτος τύπος με τα παράβολα με εντοπισμό στη μέση του Αιγαίου! ΜΕΓΑΛΟ RESPECT, ΤΕΡΑΣΤΙΟ!
    1 point
  22. Φίλε @Del Piero οι κατασκευές που παραθέτεις αποτελούν ένα παράδειγμα ΜΗ ΚΛΑΣΙΚΗΣ κατασκευής. Ως εκ τούτου προϋποθέτουν πρόσθετη μελέτη σε όλα τα στάδια (τοπογραφικό, αρχιτεκτονικά, στατικά, μηχανολογικά και εξοικονόμηση ενέργειας) σε σχέση με ένα απλό έργο που ακολουθεί την πεπατημένη. Απαιτούν αυστηρή επίβλεψη με στενή εφαρμογή των μελετών και δεν είναι όλα τα συνεργεία ικανά να εκτελέσουν τέτοια έργα, οπότε περιορίζεται η επιλογή τους. Τέλος αυτές οι κατασκευές δεν συγχωρούν λάθη και δεν σηκώνουν παρεμβάσεις της τελευταίας στιγμής από τον εργοδότη/ιδιοκτήτη. Συνεπώς το κόστος ανεβαίνει και από μόνο του, αφού ανεβαίνουν και οι απαιτήσεις σε όλα τα στάδια από τη μελέτη, την εφαρμογή, μέχρι και την κατασκευή με παρακολούθηση και της τελευταίας λεπτομέρειας.
    1 point
  23. Δεν είναι θέμα οικονομίας, αλλά χρηστικότητας (και συνήθειας ενίοτε). Υπάρχει, μερικές φορές, η τάση στην αρχιτεκτονική, να προκρίνεται ο πειραματισμός της εμφάνισης εις βάρος της χρηστικότητας (το φαίνεσθαι αντί του είναι). Δεν ξέρω που βασίζεται η επιλογή του "αφαιρετικού σκηνικού" του γυμνού σκυροδέματος, αλλά σίγουρα δεν είναι προς πάσαν χρήσιν.
    1 point
  24. @sok_ratis Το πρώτο πράγμα που εξετάζεται είναι κατά πόσον μπορεί να εκδοθεί βεβαίωση μηχανικού, σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο περί αυθαιρέτων, για το διαμέρισμα. Δεν βεβαιώνεται η νομιμότητα για τμήμα της ιδιοκτησίας αλλά για ολόκληρη, ανεξαρτήτως από το ποιοι χώροι θα χρησιμοποιηθούν ως ιατρείο.
    1 point
  25. Κατ' αρχάς πρέπει να τακτοποιηθούν πολεοδομικά και συμβολαιογραφικά οι νέες οριζόντιες ιδιοκτησίες. Όμως, πρέπει να συναινούν όλοι οι εμπλεκόμενοι ιδιοκτήτες. Το ίδιο ισχύει και για οποιαδήποτε μελλοντική αλλαγή στις ιδιοκτησίες. Με λίγα λόγια, ο πελάτης σου χρειάζεται μηχανικό, συμβολαιογράφο και την καλή διάθεση των συνιδιοκτητών.
    1 point
  26. Ανάλογα με τον χαρακτηρισμό του μνημείου (αρχαίο, νεώτερο) και τις αρμοδιότητες των συμβουλίων (άρθρο 50 αρχαιολογικού νόμου).
    1 point
  27. Τα κλιμακοστάσια που οδηγούν σε κύρια χρήση έχουν πάντοτε κύρια χρήση (δουλείες διόδου).
    1 point
  28. Από το φύλλο της άδειας φαίνεται 5ώροφη οικοδομή διαμερισμάτων κατοικίας. Ένας έλεγχος φορολογικών αντίστροφα θα τεκμηριώσει ότι δεν έγινε λάθος στη στήλη. Το αν πχ ο κατασκευαστής δεν είχε χρήματα να υλοποιήσει και οι οικοπεδούχοι πήραν στη σύσταση ευρύτερη αδιαμόρφωτη περιοχή που περιλαμβάνει περισσότερα διαμερίσματα σαν αποτύπωση του ποσοστού τους (αυτό δείχνει η κάτοψη της σύστασης), δεν ενδιαφέρει το πολεοδομικό. Είναι κατοικίες στην άδεια. Ενδεχόμενη χρήση τους ως γραφεία σε εκείνη την εποχή δεν ήταν κολάσιμο πολεοδομικό αδίκημα, έγινε τέτοιο το 1986 και με προϋποθέσεις διατηρήθηκε ως μη κολάσιμο ακόμη και με την απόφαση του 1989.
    1 point
  29. Version Τ.Ο. 1-8

    3.987 downloads

    Τεχνικές Οδηγίες Σκυροδέτησης ΣΠΜΕ - Από την Επιτροπή Τεχνολογίας Σκυροδέματος : ΤΟ 1 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΜΕ ΧΑΜΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟ 2 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΜΕ ΥΨΗΛΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΟ 3 - ΣΚΥΡΟΔΕΤΗΣΗ ΣΕ ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΟ 4 - ΔΑΠΕΔΑ ΑΠΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 5 - ΑΥΤΟΣΥΜΠΥΚΝΟΥΜΕΝΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 6 - ΑΝΘΕΚΤΙΚΟ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑ ΤΟ 7 - ΔΙΑΒΡΩΣΗ ΧΑΛΥΒΑ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΣΚΥΡΟΔΕΜΑΤΟΣ (και δόκιμες πρακτικές για να μην επέλθει διάβρωση) ΤΟ 8 - ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΡΩΓΜΩΝ ΛΟΓΩ ΔΙΑΒΡΩΣΗΣ ΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
    1 point
  30. @Civil Gangster τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. Νέα αυτοψία στο ακίνητο. 3. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 4. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 5. Αλλαγή ημερομηνίας αυτοψίας και επιβεβαίωση στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Πληρωμή παραβόλου 20 euros 7. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας. Καλή απόλαυση !!! (Μα πότε πρόλαβε να λήξει? )
    1 point
  31. Σε καλύπτει η κάτοψη της αποτύπωσης της ρύθμισης, αν έχει γίνει ρύθμιση χωρίς να ενημερωθεί η κάτοψη με την υφιστάμενη κατάσταση, τότε θα πρέπει να προηγηθεί ενημέρωση της ο.α.
    1 point
  32. Version 2.0.0

    2.131 downloads

    Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ (80Α_2018) ο ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΤΗΡΙΩΝ (ΠΔ 41) που αντικαθιστά σχεδόν ολόκληρο το ΠΔ 71.
    1 point
  33. Δια της βεβαιώσεως αυτής, δηλώνεις ότι στον χώρο μπορεί να εγκατασταθεί η χρήση για την οποία έχεις πάρει σχετική βεβαίωση από την πολεοδομία (Ν.4495/17, άρθρο 107, παρ. 8). Είναι δυνατόν να εξετάζουμε σε έναν μη νομίμως υφιστάμενο χώρο, εάν πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις για την εγκατάσταση της χρήσης που επιθυμούμε; Γίνεται να υπάρχουν επιτρεπόμενες χρήσεις σε έναν αυθαίρετο χώρο; Είναι (αυτονόητα) δεδομένο ότι ΒΧΚΧ μπορεί να εκδοθεί μόνο για νομίμως υφιστάμενους χώρους. Βεβαίως, στο οικόπεδο μπορεί να υπάρχουν άλλες αυθαίρετες κατασκευές. Αυτό δεν επηρεάζει την βεβαίωση.
    1 point
  34. @janna Δεν υπάρχει ξεχωριστή αναφορά γιατί η νομιμότητα του χώρου, που θα χρησιμοποιηθεί ως ιατρείο, είναι προϋπόθεση για την έκδοση βεβαίωσης χώρου κυρίας χρήσεως.
    1 point
  35. Version v6

    2.941 downloads

    Αφορά στην απόφαση με αριθμ. ΔΝΣγ/34033/ΠΕ/ΦΝ 275, ΦΕΚ 350Β/17.02.2016 Τροποποίηση κανονισμών που αφορούν σε ειδικές περιπτώσεις επεμβάσεων σε υπάρχοντα κτίρια Στα αρχεία περιλαμβάνονται : 1. Διάγραμμα Ροής της διαδικασίας που προβλέπεται στο κείμενο της απόφασης, 2. To κείμενο σε PDF διαμορφωμένο για ευκολότερο διάβασμα.
    1 point
  36. Είστε πάντα αυτό που λένε "Πριν από εσάς για εσάς"!!!ευχαριστούμε!!!
    1 point
  37. Version v1

    802 downloads

    Ένας συγκεντρωτικός πίνακας για τις ΕΕΜΚ. Για να μην ταλαιπωρούμαστε μ' αυτές ...
    1 point
  38. Ναι, τέσταρετο σε μια κενή δήλωση εάν δεν με πιστεύεις .
    1 point
  39. Είτε σε ένα φύλο, είτε σε δύο φύλλα με κατηγορία 3 πληρώνεις πάλι 250,00 ευρώ , όσες παραβάσεις κατηγορία 3 και να βάλεις το ποσό θα βγαίνει 250,00 ευρώ
    1 point
  40. Στο ΠΔ 13-10-28 που ίσχυσε μέχρι και το 78 στο άρθρο 6 που μιλάει για δόμηση σε γήπεδα που εχουν πρόσωπο σε εθνικές-επαρχιακές-δημοτικές-κοινοτικές οδούς δίνει κάλυψη 20% ΑΡΘΡΟΝ-6 "1. Επιτρέπεται η ανέγερσις ανά μιάς των εκατέρωθεν σειράς οικοδομών επί γηπέδων εχόντων πρόσωπον επί τμημάτων Εθνικών Επαρχιακών και των Δημοτικών ή Κοινοτικών οδών, περί ων η παρ.2 του παρόντος, καθώς και επί των σιδηροδρομικών τοιούτων, κειμένων δε εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου των πόλεων, κωμών και συνοικισμών του Κράτους, είτε εντός της ζώνης είτε εκτός αυτής, εφ' όσον κέκτηνται ταύτα ελαχίστην επιφάνειαν 2000 τετραγωνικών μέτρων, ελάχιστα δε όρια εις πρόσωπον 25 μέτρα και εις βάθος 40 μέτρα. [.............] "Επιτρέπεται όπως επί του αυτού γηπέδου ανεγείρονται πλείονες της μιας, άλλ' επί της αυτής σειράς, κυρίαι οικοδομαί απέχουσαι από μεν των πλαγίων ορίων του γηπέδου πέντε (5,00) μέτρα, απ' αλλήλων δε απόστασιν διπλασίαν της υπό του Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού του Κράτους, καθοριζομένης ελαχίστης αποστάσεως των οικοδομών του πανταχόθεν ελευθέρου οικοδομικού συστήματος από των ορίων του οικοπέδου (Αρθ-19, παρ.3 και παρ.4 του ΓΟΚ)" 2. Δημοτικαί ή Κοινωτικαί οδοί, διά την εφαρμογήν του παρόντος θεωρούνται αι ενούσαι οικισμούς του αυτού Δήμου ή Κοινότητος προς αλλήλους ή προς οικισμούς ομόρων Δήμων ή Κοινοτήτων ή προς Εθνικάς ή Επαρχιακάς οδούς. Εις περιπτώσεις κατά τας οποίας μεταξύ των αναφερομένων οικισμών υπάρχουσι πλείονες Δημοτικαί ή Κοινοτικαί οδοί συνδέουσαι αυτούς έχουσιν εφαρμογήν αι ανωτέρω διατάξεις μόνον επί της κυριωτέρας εξ αυτών οδού, καθοριζομένης υπό του οικείου Νομάρχο 3. Η μεγίστη επιφάνεια εκάστου των ως άνω γηπέδων η δυναμένη να καλυφθή υπό της κυρίας οικοδομής ορίζεται εις 20% της όλης επιφανείας του γηπέδου. 4. Ως οικοδομικόν σύστημα ορίζεται το των πανταχόθεων ελευθέρων οικοδομών με πλαγίας και οπισθίας αποστάσεις από των ορίων των γηπέδων 5 μέτρα.
    1 point
  41. Μετά τον 4269/14 ισχύει το εξής (άρθρο 33 παρ.10) 10. Ως κατοικία για την εφαρμογή του παρόντος νοείται: Κτίριο που παρέχει χώρους τουλάχιστον για ύπνο, σωματική υγιεινή και καθαριότητα, για μόνιμη ή εποχιακή διαμονή των κατοίκων, δηλαδή: α) Μονοκατοικίες, β) Διπλοκατοικίες και γ) Κτίρια διαμερισμάτων. Κατ΄ εξαίρεση επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται χώροι κατοικίας για άσκηση επαγγέλματος, συμβατού προς την κύρια χρήση του κτιρίου, όπως των ελεύθερων επαγγελματιών. Η εξαίρεση αυτή ισχύει εφόσον η άσκηση επαγγέλματος είναι επιτρεπτή από τον κανονισμό του κτιρίου, δεν απαγορεύεται από ισχύουσες διατάξεις περί υγιεινής και ασφάλειας και ευρίσκεται εντός της μονίμου κατοικίας αυτού που ασκεί το ελεύθερο επάγγελμα. Το ΠΔ του 1987 στο άρθρο 1 παρ.Β1 δεν έθετε αυτόν τον περιορισμό (σε αντίθεση με το προγενέστερο ΠΔ 80/81 το οποίο απαιτούσε να συνυπάρχει η κατοικία του επαγγελματία με την επαγγελματική στέγη στο ίδιο κτίριο ειδικά στις περιοχές αμιγούς κατοικίας - άρθρο 3 παρ.5). Γνωρίζω όμως απόφαση του ΣτΕ η οποία απαιτεί και για την αμιγή κατοικία του ΠΔ του 1987 να συνυπάρχει η κατοικία με την επαγγελματική στέγη (δεν την έχω πρόχειρη).
    1 point
  42. Το αντιμετωτιζεις σαν διαμερισματωση διχως ΥΔ και διχως αλλαγη χρησης.Η μονη περιπτωση να βαλεις ΥΔ ειναι αν ειχες αλλο συντελεστη δομησης για το καταστημα και αλλο για την κατοικια, ή αν τα 80μ2 καταστημα εχουν καποιους περιορισμους δομησης στην αδεια.
    1 point
  43. Συμφωνα με την παρ.10 του αρθρου 23 τι προβλημα να χεις αφου εισαι μεσα στο περιγραμμα της οικοδομικης αδειας!!Βαζεις μι διαμερισματωση και τελειωσες!
    1 point
  44. Κατ αρχην οπως το περιγραφεις Ιασονα, εχουμε μια οριζοντια ιδιοκτησια(οταν λεμε οριζοντια ενοουμε την κατοψη της οπως προσαρτηθηκε στη συσταση), η οποια "ξεφυγε" απο τα ορια της συστασης και μπηκε στον κοινοχρηστο.Αυτα τα μετρα που ξεφυγε η ιδιοκτησια τα υπολογιζεις ΥΔΚΧ.Σωστα? Αν παλι η ιδιοκτησια σου εχει εφαρμοστει οπως στη συσταση , αλλα στη συσταση ενας τοιχος του διαμερισματος εχει μπει μεσα στον διαδρομο που περιγραφεται στην αδεια , τα επιπλεον μετρα σε σχεση με την αδεια τα υπολογιζεις σαν ΥΔΚΧ.Σωστα? Δηλαδη και στις δυο περιπτωσεις θεωρεις ΥΔΚΧ οτιδήποτε ξεφευγει απο τα λειτουργικως ανεξαρτητα διαμερισματα της αδειας σε σχεση με τους διαδρομους.... Ο νομος δεν διαχωριζει πουθενα τα την τροποποιηση της ιδιοκτησιας εις βαρος των κοινοχρηστων με αυτην εις βαρος της ομορης ιδιοκτησιας. Αν λοιπον στη συσταση η οριζοντια μου εχει καταλαβει 0,5μ του διαδρομου , και στον τοιχο αυτον δεν υπαρχουν καλοριφερ (αλλαγη των μηχανολογικων), ουτε διαμερισματωση εχουμε ουτε κατι αλλο...προκειται για αλλαγη διαρρυθμισης..Αν βαση κτιριολογικου μικραινει η ελαχιστη διασταση του διαδρομου ειναι αλλο θεμα.. Αν παλι το περιγραμμα της συστασης εχει αλλαξει εις βαρος των κοινοχρηστων , χρειαζομαστε συνεναισεις και παμε με διαμερισματωση. Η οριζοντια ιδιοκτησια οριζεται βαση συμβολαιου και η τροποιηση της δεν συνιστα υπερβαση δομησης μεσα σε νομιμο περιγραμμα...
    1 point
  45. Στο παρακάτω: Εγγρ-80994/16-3-00 (ΔΟΚΚ) Χρήση χώρων κτιρίων κατοικίας για άσκηση επαγγέλματος συμβατού προς την κύρια χρήση του κτιρίου Σε απάντηση της αίτησής σας, σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με το Αρθ-1 παρ.β εδαφ.1 του ΠΔ/23-2-87 (ΦΕΚ-166/Δ/87) κατ' εξαίρεση επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται χώροι κτιρίων κατοικίας για άσκηση επαγγέλματος συμβατού προς την κύρια χρήση του κτιρίου (ιατρεία, δικηγορικά γραφεία κλπ). (Στον όρο ιατρεία συμπεριλαμβάνονται και τα οδοντιατρεία).
    1 point
  46. για τα προϋπάρχοντα ιατρεία, όπως τα λέει η συνάδελφος Κapa και προς βοήθεια παραθέτω και το απόσπασμα κειμένου των άρθρ 7& 5 του ΦΕΚ-713/Β/13-3-12 Συνεχίζοντας τον προβληματισμό του συναδέλφου στο #177, στο παράρτημα Α του ΠΔ 84/2001 σχετικά με τις προδιαγραφές αναφέρεται το wc. Στο κείμενο που υπογράφει ο μηχανικός ζητούνται ¨οι χρησιμοποιούμενοι χώροι να είναι κύριας χρήσης". Αυτό έχει να κάνει και με το w.c (τα οποία αποτελούν βοηθητικούς χώρους σύμφωνα με το άρθρ. 2 του κτιριοδομικού) ή αφορά μόνο τους χώρους γραφείου, εξεταστηρίου και χώρου αναμονής ; Σε πάρα πολλές περιπτώσεις ο χώρος w.c. δεν έχει καν παράθυρο οπότε, σχετικά με την απαίτηση του κτιριοδομικού για άμεσο φυσικό φωτισμό-αερισμό υπάρχει πρόβλημα και το μόνο που μπορεί να πληροί είναι το επιτρεπόμενο ελάχιστο ύψος για Χ.Κ.Χ. Αποφ-Υ3β/ΓΠ/24948/12 (ΦΕΚ-713/Β/13-3-12) (ΦΕΚ-713/Β/2012) (ΦΕΚ-713/Β/13-3-2012) Καθορισμός δικαιολογητικών, διαδικασίας, όρων και προϋποθέσεων για τη χορήγηση βεβαίωσης λειτουργίας των ιατρείων, πολυϊατρείων, οδοντιατρείων και πολυοδοντιατρείων ΑΡΘΡΟΝ-7 Τεχνικές Προδιαγραφές (...) Φορείς ΠΦΥ που αποδεδειγμένα προϋπήρχαν της ημερομηνίας έκδοσης του ΠΔ- 84/01 (ΦΕΚ-70/Α/10-4-01) εξαιρούνται της υποχρέωσης προσαρμογής στις διατάξεις του τεχνικού παραρτήματος, που αφορά τα μετρικά στοιχεία και την έκδοση αναθεωρημένης οικοδομικής άδειας και αντιστοίχου με αυτήν βεβαίωσης πυρασφάλειας τηρουμένων των προϋποθέσεων του Αρθ-34 του Ν-4025/11, διατηρώντας την πραγματική κατάσταση στην οποία βρίσκονται. Σε περίπτωση μετεγκατάστασης παύει να ισχύει η εξαίρεση. ΑΡΘΡΟΝ-5 Δικαιολογητικά για τη λειτουργία πολυϊατρείου και πολυοδοντιατρείου β. Βεβαίωση από την Πολεοδομία ή από διπλωματούχο πολιτικό μηχανικό ή αρχιτέκτονα από την οποία να προκύπτει ότι δεν απαγορεύεται από τις πολεοδομικές διατάξεις η χωροθέτηση της συγκεκριμένης χρήσης στον προβλεπόμενο χώρο. στ. Διάγραμμα κάτοψης του διατεθειμένου χώρου κλίμακας 1/50, σε δύο αντίγραφα με τις διαστάσεις των χώρων και την επεξήγηση του προορισμού τους, θεωρημένο από διπλωματούχο πολιτικό μηχανικό, ή αρχιτέκτονα, ο οποίος βεβαιώνει ότι οι χρησιμοποιούμενοι χώροι είναι κύριας χρήσης και πιστοποιεί ότι πληρούνται οι τεχνικές προδιαγραφές όπως αυτές ορίζονται στο παράρτημα Α του ΠΔ- 84/01 (ΧΚΧ, ή ΧΚΧ*, ή XX**), καθώς και ότι οι φορείς λειτουργούν υποχρεωτικά μέσα στο ίδιο κτίριο ή σε συνεχόμενα κτίρια και σε χώρους αποκλειστικής χρήσης. ζ. Βεβαίωση από διπλωματούχο ηλεκτρολόγο-μηχανολόγο ή διπλωματούχο ηλεκτρολόγο εγκαταστάτη από την οποία θα προκύπτει ότι η ηλεκτρική εγκατάσταση είναι κατάλληλη και επαρκής για τη χρήση του συγκεκριμένου εξοπλισμού. η. Πιστοποιητικό πυρασφάλειας.
    1 point
  47. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, επειδή λειτουργεί ΠΡΙΝ τη δημοσίευση του Π.Δ. 84/2001 ΔΕΝ έχει υποχρέωση εναρμόνισης με τις απαιτήσεις του παραρτήματος Α του Π.Δ 84/2001 ως προς τα μετρικά στοιχεία, ΔΕΝ έχει υποχρέωση υποβολής μελέτης πυροπροστασίας, ΔΕΝ έχει υποχρέωση άδειας αλλαγής χρήσης. Το μόνα που σε ενδιαφέρουν να ελέγξεις ώστε να τα βεβαιώσεις είναι ότι : 1. O χώρος είναι κύριας χρήσης και 2. Eπιτρέπεται η λειτουργία ιατρείου στο συγκεκριμένο χώρο βάσει των χρήσεων γης και της χρήσης του χώρου στην οικ. άδεια. Εάν εντός του περιγράμματος του ιατρείου ΔΕΝ έχεις αυθαίρετους χώρους (π.χ. κλεισμένο Η/Χ ή εν γένει βοηθητικό χώρο εκτός σ.δ.), τότε δεν έχεις πρόβλημα, μια και ΔΕΝ δίνεις βεβαίωση νομιμότητας κατά την έννοια του Ν. 4014 Παράδειγμα : Έστω διαμέρισμα με χρήση κατοικίας σε περιοχή γενικής κατοικίας, το οποίο έχει αυθαίρετα διαχωριστεί σε δύο ανεξάρτητα τμήματα εκ των οποίων το ένα χρησιμοποιείται ως ιατρείο ΠΡΙΝ από το ΠΔ 84/2001 ΑΝ και εφόσον ΔΕΝ περιέχει αυθαίρετο χώρο (π.χ. Η/Χ) κάνεις αποτύπωση και βεβαιώνεις τα παραπάνω Νο1 και Νο2, ΧΩΡΙΣ να σε ενδιαφέρει η διαφορετική διαμερισμάτωση (που θα σε ενδιέφερε στην περίπτωση βεβαίωσης νομιμότητας του Ν. 4014).
    1 point
  48. Στην περίπτωση άδειας λειτουργίας ιατρείου - οδοντιατρείου δεν απαιτείται αλλαγή χρήσης, απλώς ο μηχανικός πιστοποιεί, πάνω στο σχέδιο κάτοψης, ότι ο χώρος είναι νομίμως υφιστάμενος σύμφωνα με την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία. Στην περίπτωση όμως άδειας λειτουργίας διαγνωστικού εργαστηρίου ή πολυϊατρείου απαιτείται αλλαγή χρήσης. Είναι διαφορετικές οι διαδικασίες για τα δύο παραπάνω είδη. Στο διαγνωστικό εργαστήριο ή πολυϊατρείο απαιτείται πρώτα άδεια ίδρυσης και μετά άδεια λειτουργίας. Στα ιατρεία απαιτείται μόνο άδεια λειτουργίας.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.