Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.937


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      7.383


  3. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.958


  4. sdim

    sdim

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.808


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/12/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Για τα συνεργεία πρέπει να διαβάσεις τα: ΦΕΚ 5272/Β/2021 (Γνωστοποίηση) ΑΔΑ: 650Β465ΧΘΞ-2Ν4 (Ερμηνευτική)
    2 points
  2. το φτηνό κρέας, το τρώνε τα σκυλιά λέει μια παροιμία όποιος πελάτης είναι τσίπης, ας υποστεί τις συνέπειες
    2 points
  3. Αυτά που υποψιάζεστε δεν επηρεάζονται. Όμως είναι πολύ πιθανό ( σχεδόν βέβαιο για κατασκευή του 60) ότι θα επηρεάσει την στατική επάρκεια του κτιρίου. Με απλά λόγια ο τοίχος πιθανότατα στηρίζει το ταβάνι με τον όμοιο τοίχο που πιθανά υπάρχει από πάνω. Μη κάνετε τίποτα χωρίς μελέτη - επίβλεψη από πολιτικό μηχανικό.
    2 points
  4. Τότε η φορολογία ήταν στο κέρδος (τεκμαρτό 40%), τα πρώτα 25.000€ αφορολόγητα και μετά συνήθως 10% φόρο. Τώρα έχουν αλλάξει τα πράγματα. Η καλή αμοιβή δεν εγγυάται την καλή ποιότητα. Η παράλογα χαμηλή αμοιβή όμως εγγυάται την απαράδεκτη ποιότητα.
    2 points
  5. Έχει κάποια θεματάκια το σύστημα. Το τι μελέτες θα αναθεωρηθούν, για να στο βγάλει στα απαραίτητα αρχεία, το δηλώνεις στην καρτέλα "Έλεγχοι / Επιμέρους Περιπτώσεις / Εγκρίσεις". Το πρόβλημα είναι πως όταν κάνεις τις αλλαγές, το σύστημα δεν ενημερώνει αυτόματα το "Ανέβασμα αρχείων". Θα πρέπει να αποθηκεύσεις, να βγεις στην Κεντρική σελίδα και να ξανακάνεις αναζήτηση μέσω του "Εισαγωγή/Αναζήτηση/Επεξεργασία Εγκρίσεων-Αδειών-Αναθεωρήσεων" (ή καλύτερα κάνε logout και ξαναμπές)
    2 points
  6. Αν η μελετη εχει ηδη κατατεθει τοτε αποτελει πλεον "δημοσιο εγγραφο".Για να γινει αποδεκτο το αιτημα σας πρεπει να αποδειξετε οτι εχετε ευλογο συμφερον ή ειδικο εννομο συμφερον βασει και του αρθρου 5 ν 2690/99 (με στοιχεια βεβαια). Τοτε η υπηρεσια ειναι υποχρεωμενη να σας δωσει τα ζητουμενα. Ο Νομικος του Φορουμ θα μπορουσε να βοηθηθει καλυτερα.
    1 point
  7. Εως 31/03/2023 μέχρι στιγμής (και μάλλον έχουμε μέλλον . Υποθέτω ότι μιλάμε για παραστατικό του 2022.....)
    1 point
  8. Επίσης Επίσης όταν έχεις δυο πολύγωνα και θέλεις να βάλεις το ίδιο επίθεμα αν μπορεί να αναγνωρίζει ποιο ήταν το τελευταίο νούμερο και να συνεχίζει στο επόμενο πολύγωνο από εκεί που σταμάτησε στο προηγούμενο....Όπως και να χει ευχαριστούμε πάρα πολύ!
    1 point
  9. Ο δρόμος (δουλεία) δεν δημιουργεί συνένωση
    1 point
  10. Καλημέρα, όταν έχεις δυο πολύγωνα που έχουν κοινή πλευρά, γίνεται να αναγνωρίζει το προγραμματάκι ότι έχει ήδη μπει νούμερο / αριθμός σε μια κορυφή και να μην βγάζει άλλο νούμερο/αριθμό για το ίδιο σημείο?
    1 point
  11. Για το υπόγειο δεν υπάρχει πρόβλημα, δεδομένου ότι, εφόσον έχει εκτεταμένα τοιχώματα, δεν συμμετέχει στον αντισεισμικό έλεγχο.
    1 point
  12. κάποια στιγμή πρέπει να πάψει το παραμύθι της σύνδεσης αμοιβής και ποιότητας λες και το επαγγελματικό ήθος εξαρτάται από τα ευρώπουλα
    1 point
  13. καλημέρα Faethon11 Το σύστημα στις επιφάνειες σου επιτρέπει να επιλέξεις όσες φορές θέλεις οποιαδήποτε πράξη είτε Ο.Α είτε Ν 4178 ή 4495
    1 point
  14. Καλησπέρα Παύλο. Προφανώς κάποιοι δεν θέλουν να καταλάβουν την ορθή διαδικασία ... επανορθώνω. Μελέτησε πρώτα αυτό το πρόσφατο, έχει σχετικά και με το ερώτημά σου ...
    1 point
  15. Τι είδους έλεγχο έκανε ο υδραυλικός; Πως είστε σίγουρος ότι είναι λύματα; Αν είναι όντως λύματα έκανε κάποιος έναν έλεγχο με διεισδυτικά έγχρωμα υλικά; Υπάρχουν μέθοδοι μη καταστροφικού ελέγχου που μπορεί να κάνει ειδικό συνεργείο (θερμοκάμερα, τηλεκάμερα, διεισδυτική σκόνη για αποχετεύσεις κλπ). Θα σας συμβούλευα, πριν καλέσετε ένα παρόμοιο συνεργείο, να απευθυνθείτε σε μηχανικό που να γνωρίζει από τα σχετικά.
    1 point
  16. Καλησπέρα Δημήτρη. H εκτός σχεδίου δόμηση όπως γνωρίζουμε είναι κλιμακωτή-μη αναλογική σε σχέση με την επιφάνεια. Ενώ η επιφάνεια διπλασιάζεται, η επιτρεπόμενη δόμηση στα επόμενα 4.000 τμ μέχρι τα 8.00 0 τμ μειώνεται κατά περίπου 61% σε σχέση με την δόμηση των πρώτων 4.000 τμ. Οπότε αν κάποιος αποφασίσει να ενώσει τα γήπεδά του θα έχει μικρότερη επιτρεπόμενη δόμηση, από ότι αν είχε τα δυο γήπεδα ξεχωριστά. Δεν το υπαγορεύει κάποιος νόμος ότι θα έπρεπε η συνένωση να αποφέρει διπλασιασμό της επιτρεπόμενης δόμησης. Το ίδιο συμβαίνει και με τους οριοθετημένους οικισμούς. Έστω συνένωση 2 όμορων 500 τμ. Το κάθε ένα οικοδομεί 240 τμ. Το συνενωμένο αθροιστικά 400 τμ (και όχι 240+240=480 τμ) Αυτό ακριβώς κατά τη γνώμη μου εννοεί η εγκύκλιος, κάτι που στο παρελθόν με παλαιό έγγραφο δεν προσδίδονταν Σ.Δ λόγω της συνένωσης με το μη άρτιο όμορο γήπεδο.
    1 point
  17. Προσωπικά θα το έβαζα 0,50, αλλά δεν έχω βρει πουθενά ξεκάθαρη οδηγία ως προς το τί σημαίνει "λειτουργική σύνδεση" και ότι "δεν αποτελούν αυτοτελή χώρο" οι υπόγειες στάθμες. Δεν βλέπω γιατί να είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να επικοινωνούν εσωτερικά για να θεωρηθούν λειτουργικά συνδεδεμένοι οι όροφοι. Εκτός αν προκύπτει από κάποια ερμηνεία ΝΟΚ ή Κτιριοδομικού που μου διαφεύγει, λεκτικά κρίνοντας τη διάταξη, δεν νομίζω ότι προκύπτει σαφήνεια. Αν έχουμε διαφορετικές οριζόντιες ιδιοκτησίες είναι ξεκάθαρο, οκ. Αλλά αν είναι μία ιδιοκτησία, γιατί η επικοινωνία πχ από τον ακάλυπτο να θεωρείται ότι δημιουργεί αυτοτέλεια; Ίσως κάποιος έμπειρος συνάδελφος (τύπου kan62, κλπ) να γνωρίζει τις λεπτομέρειες. Αν έπρεπε να βρω ένα επιχείρημα, ίσως γενικά να προκύπτει από τον ορισμό της σοφίτας ,που απαιτεί εσωτερική επικοινωνία για να θεωρείται "σοφίτα" κατά ΝΟΚ, αν και εκεί, μπορεί στην πράξη να είναι πιο θολά τα πράγματα, ειδικά αν δεν πρόκειται για νέο κτήριο, το οποίο έχει σχεδιαστεί ειδικά, ακολουθώντας τις νεότερες διατάξεις.
    1 point
  18. Κοινή τεχνική λογική είναι. Αν έκανες δ. κάλυψης θα επιμέριζες χώρους λουτρών σε Β.Χ; Προφανώς όχι, διότι γνωρίζεις ότι η επικρατούσα χρήση της λειτουργικής μονάδας διαμερίσματος είναι η κατοικία. Β.Χ στην ΗΤ θα καταχωρήσεις για παράδειγμα όταν έχεις αδειοδοτημένο υπόγειο (πχ αποθήκη, λεβητοστάσιο κλπ).
    1 point
  19. Νομίζω είναι απαραίτητο μέτρο και θα πρέπει να εφαρμοστεί παράλληλα με υποχρεωτική πληρωμή με ηλεκτρονικό τρόπο. Ήδη το 2018 πάνω από το 80% των μηχανικών δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν στις ασφαλιστικές εισφορές (https://www.in.gr/2018/02/01/economy/thilia-stoys-mixanikoys-oi-asfalistikes-eisfores/). Μετά από 2 χρόνια lock down και με την αύξηση φέτος "λόγω Ουκρανίας", σίγουρα θα είναι περισσότεροι. Είμαι σίγουρος ότι κάποιοι που δεν έχουν τίποτα στο όνομά τους, απλά δεν πληρώνουν ασφαλιστικές ειφορές και δεν έχουν και ανάγκη να κόβουν αποδείξεις καθώς δεν έχουν τεκμήρια. Έτσι μπορούν να έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα προσφέροντας στους πελάτες χαμηλότερες τιμές από κάποιον που είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του και πρέπει να πληρώνει και τους φόρους που αντιστοιχούν στα τεκμήρια. Αυτό οδηγεί σε ένα ντόμινο που καταλήγει σε παράλογα χαμηλές τιμές στην πιάτσα. Αν θεσπιστούν ξανά οι νόμιμες αμοιβές με υποχρεωτική πληρωμή μέσω τράπεζας (κατάθεση, ebanking, κάρτα) θα παίζεται το παιχνίδι στην ποιότητα.
    1 point
  20. Και φυσικά μπορείς, αρκεί όταν κλείσει η πόρτα του ισογείου και διαχωρισθούν τα ισόγεια, να καθαιρεθούν τα παραπάνω τμ του παταριού του "ενός" καταστήματος (και φυσικά κατασκευαστεί κλίμακα ανόδου προς το πατάρι του "δευτέρου". Αλλά πραγματικά δεν καταλαβαίνω πως πάτε και μπλέκετε με τέτοιες πατέντες και τραβάτε στο όριο τους ιδιοκτήτες που δεν κατανοούν το μέγεθος των επεμβάσεων αυτών. Εκτός βέβαια, αν τεχνο-οικονομικά πραγματικά αξίζει...
    1 point
  21. Στα λόγια μου έρχεσαι, όταν σου αναφέρω ότι έχουμε δει πολλές "ταρζανιές" και σε στάσιμους, ακόμα περισσότερες. Οπότε για να μην επαναλαμβάνω, παραπάνω αναφέρω την ορθή διαδικασία πριν ξεκινήσεις τις αρχιτεκτονικές σου μελέτες για την έκδοση της Ο.Α. Παίρνεις τον τίτλο και πιστ/κο μεταγραφής του ακινήτου, το προσαρτημένο στον τίτλο τοπογραφικό διάγραμμα κάνεις νέο τοπογραφικό και τότε θα έχεις πλήρη εικόνα, αντιστοιχίας ή αναντιστοιχίας.
    1 point
  22. Το αν βγάζεις άδεια "κανονικά" όπως λες εξαρτάται από το αν το οικόπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο και από το αν δεν υπάρχει διαφορά επιφάνειας βάσει του τίτλου και πρόσφατης αποτύπωσης, αν και πολλές ΥΔΟΜ για τοπογραφικά μετά το 2013 δεν δέχονται καμία απόκλιση εμβαδού μεταξύ τίτλου και τοπογραφικού άδειας. Το ότι ρώτησες τοπογράφους δεν μου λέει τίποτα. Όπως επίσης δε μου λέει τίποτα το ότι το οικόπεδο είναι εντός ακτίνας 800 μ από το κέντρο του οικισμού. Παραπάνω αναφέρω ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου το οικόπεδο καθίσταται μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο, πόσο μάλλον εντός ενός τέτοιου οικισμού με ιδιόμορφο πολεοδομικό καθεστώς. Έχεις στα χέρια σου πρόσφατο τοπογραφικό με σφραγίδα που να λέει ότι είναι άρτιο κατά παρέκκλιση ή κατά κανόνα και οικοδομήσιμο; Αν η απάντηση είναι θετική, το επόμενο ερώτημα είναι, έχεις απόκλιση μεταξύ επιφάνειας τίτλου και τοπογραφικού;
    1 point
  23. Yπήρχαν κάτι "μπουμπούκια" παλιά που έγραφαν ότι είναι εκτός οικισμού μη άρτιο μη οικοδομήσιμο, όταν επρόκειτο για συμβόλαιο ώστε να μην υπολογιστεί στην αντικειμενική ως εντός οικισμού και να έχει ο ιδιοκτήτης μικρότερη φορολογική επιβάρυνση. Η πληροφορία αρτιότητας του συμβολαίου δεν μας ενδιαφέρει. Το ακίνητο θα ελεγχθεί ενδελεχώς εκ νέου. Μπορεί ο οικισμός να οριοθετήθηκε και να μην ισχύει το ΦΕΚ 588/Δ/82. Μπορεί να εγκρίθηκε ΣΧΟΟΑΠ/ ΓΠΣ στην περιοχή, μπορεί το γήπεδο να κατατμήθηκε μετά το 82 και να μεταβιβάστηκε σε μη μόνιμο ή μη καταγόμενο στην περιοχή κλπ. Πολλές οι υποθέσεις. Το πιθανότερο βεβαίως είναι ότι ακόμη και αν γράφονταν ως άρτιο, η επιφάνειά του να παρουσιάσει απόκλιση σε σχέση με νεώτερη αποτύπωση και να χρειαστεί τροποποίηση συμβολαίου για να βγάλεις άδεια.
    1 point
  24. Δεν ορίζουν τα συμβόλαια αν ένα Γήπεδα ή Οικόπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο. Είτε σωστό να είναι είτε λάθος. Κάνεις έλεγχο ή και προέγκριση όρων δόμησης στο Τοπογραφικό τμήμα της ΥΔΟΜ που αφορά το ακίνητο σου. Αν πράγματι λάβεις αρτιότητα και οικδομησιμότητα για το συγκεκριμένο προχωράς κανονικά στην έκδοση της Οικοδομικής Άδειας. Επικουρικά σαν καλός επαγγελματίας ενημερώνεις για το όποιο σφάλμα στον τίτλο τον ιδιοκτήτη, τον συμβολαιογράφο και τον τοπογράφο που έχει προσαρτήσει το τίτλος για να δουν αν και τι πρέπει να κάνουν. Πχ ένα ενδεχόμενο αν ο τίτλος είναι και πρόσφατος άρα οι όροι δόμησης δεν είναι κάτι παλαιό, ο υπολογισμός της φορολόγησης που θα έχει το ακίνητο ως μη άρτιο και οικοδομήσιμο λογικά θα είναι διαφορετικός αν είναι άρτιο και οικοδομήσιμο. Δεν αφορά όμως εσένα τον Μηχανικό αυτό αλλά την συμβολαιογράφο πρώτα από όλα αλλά και τον Μηχανικό αν έχει βάλει λάθος όρους δόμησης σε τοπογραφικό.
    1 point
  25. Ηλία καλησπέρα Σύμφωνα με τον ορισμό του κτιρίου (στον οποίο δεν συμπεριλαμβάνεται η μόνωση) από τον Φ.Ο (διαστάσεις κτίστη)
    1 point
  26. Διαβαζω την πολυ ενδιαφερουσα συζητηση και εχω μια ενσταση. Αν εχετε ανοιξει υπολογισμους διαγραμματος καλυψης σε οικοδομη κτισμενη με ΓΟΚ του 1955 και ΓΟΚ 1973, τοτε θα εχετε διαπιστωσει πως ουτε στο ΔΚ φαινεται κανενα ερκερ, καθοτι ανωθεν κοινοχρηστου πολης, ουτε στους υπολογισμους στη συνολικη δομηση συμπεριλαμβανεται Αντ' αυτου, σε ολες τις περιπτωσεις που εχω συναντησει, ολοι οι υπολογισμοι εχουν πραγματοποιηθει με το περιγραμμα του κτηριου που βρισκεται εντος του οικοπεδου και μονο, με τα ερκερ να αποτελουν καποιου ειδους "μπονους" στην κατασκευη...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.