Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 11/05/2023 in Δημοσιεύσεις
-
@gamvro στρογγυλή σφραγίδα σε αντίγραφο άδειας σημαίνει επικυρωμένο αντίγραφο και όχι θεώρηση άδειας. Η θεώρηση είναι αυτή που περιγράφει ο Άκης και μάλιστα πρέπει να την διαβάσουμε και να βεβαιωθούμε ότι αφορά κάθε οριζόντια ιδιοκτησία με την οποία θα ασχοληθούμε, γιατί μπορεί να είναι τμηματική θεώρηση ή εργοταξιακή ή οτιδήποτε άλλο από αυτό που θέλουμε!!! Επίσης καλό είναι να κινούμαστε με βάση το θεωρημένο στέλεχος της υπηρεσίας (του αρχείου) και όχι του ιδιοκτήτη, το οποίο μπορεί να μην είναι ενημερωμένο. Και σε καμία περίπτωση δεν εμπιστευόμαστε φωτοτυπίες ή σκαναρισμένα στελέχη χωρίς την ανάγλυφη σφραγίδα αφού πρώτα διαβάσουμε προσεχτικά τη σφραγίδα της θεώρησης. Γενικά συνιστώ μεγάλη προσοχή στην έκδοση βεβαιώσεων σύνδεσης με τα δίκτυα. Αν έχετε έστω και 1% αμφιβολία για την εγκυρότητα των εγγράφων ή των διαδικασιών τότε να είστε σίγουροι 100% ότι θα προκύψει πρόβλημα πολύ σύντομα. Στην πραγματικότητα πολύ κακώς μετέφεραν την ευθύνη ελέγχου των θεωρημένων αδειών (δηλαδή πόσων ετών νομοθεσίες οφείλουμε να γνωρίζουμε ???) σε εμάς τους ιδιώτες μηχανικούς χωρίς καμία οδηγία σε αντίθεση με τις ΥΔΟΜ οι οποίες είχαν δεκάδες εγκυκλίους για κάθε νέα νομοθεσία που αφορούσε οικοδομικές άδειες και συνδέσεις με δίκτυα. Τέλος όταν έχουμε κτίσμα με Ο.Α. στο οποίο έγιναν και τακτοποιήσεις, πρώτα θα θεωρηθεί η άδεια και μετά θα γίνει οποιαδήποτε σύνδεση με τα δίκτυα. Οι οριζόντιες ιδιοκτησίες που προβλέπονταν από την άδεια συνδέονται βάσει της άδειας (περίπτωση 1β) σε συνδυασμό με την τακτοποίηση (κατατίθεται στα λοιπά στοιχεία αν απαιτείται), ενώ μόνο οι Ο.Ι. που είναι ΕΞ’ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ αυθαίρετες συνδέονται με την τακτοποίηση (περίπτωση 1ε) αφού πρώτα θεωρηθεί η οικοδομική άδεια και φυσικά ανεβαίνει και αυτή στα λοιπά στοιχεία. *** Εδώ να σημειώσουμε ότι αν οι αυθαιρεσίες έγιναν ενώ η άδεια δεν είχε θεωρηθεί (και άρα ήταν σε ισχύ), τότε όλα τα ανωτέρω καλό είναι να γίνουν σε συνεννόηση με τον επιβλέποντα μηχανικό ή ακόμα καλύτερα μόνο από αυτόν. Προσωπικά σε μη θεωρημένη άδεια ούτε τακτοποίηση αναλαμβάνω (εκτός και αν το ζητήσει ο επιβλέποντας μηχανικός), ούτε σύνδεση με τα δίκτυα, αν δεν φροντίσει πρώτα ο ιδιοκτήτης να λύσει ΟΛΑ τα προβλήματα με τον επιβλέποντα που έχει ήδη.3 points
-
2 points
-
@gamvro Άρα μιλάμε για νέα αυθαίρετη ανεξάρτητη ιδιοκτησία π.χ. διαμέρισμα που προέκυψε από κάποιο χώρο, ο οποίος δεν είχε δικές του παροχές. Σε κάθε περίπτωση εφόσον όλα είναι σωστά ανεβάζεις τεύχος τακτοποίησης και τη βεβαίωση σύνδεσης με τα δίκτυα (αφού είναι από ν. 4178/13 ή ν. 4495/17) και στα λοιπά στοιχεία ανεβάζεις το θεωρημένο στέλεχος. Να πούμε εδώ ότι οι βεβαιώσεις αυτές ελέγχονται από την υπηρεσία και καλό είναι να έχουν όλα τα απαραίτητα αναρτημένα προς διευκόλυνση και τεκμηρίωση.2 points
-
Επειδή το θέμα αφορά το Ν. 4759 και την ερμηνευτική εγκύκλιο. Ρίξε μια ματιά στην ερμηνεία που δόθηκε από την εγκύκλιο, αναφορικά αν έχεις περιοχή με πρώτο επίπεδο πολεοδομικού σχεδιασμού ή όχι.2 points
-
https://www.pomida.gr/newspost.php?nsl=aade-pote-oi-poliseis-akiniton-apo-idioti-theoroyntai-os-epixeirimatiki-drastiriotita2 points
-
2 points
-
Δηλαδή Δημήτρη, μιλάμε για καθαρή ληστεία, όταν έρχεται το κράτος σε καθόλα νόμιμη πώληση ακινήτου, όπου δε φτάνει που έχει πληρωθεί φόρος μεταβίβασης και εισφορά υπέρ Δήμου, θέλει να εισπράξει και φόρο από την υπεραξία μεταξύ αξίας κτήσης και αξίας πώλησης και μάλιστα με την δυσμενή φορολογική κλίμακα φυσικών προσώπων και με συμπληρωματικούς φόρους (πχ φόρος αλληλεγγύης). Από τη μια έχουν αναστείλει τον φόρο υπεραξίας μέχρι τις 31.12.2024 και από την άλλη έρχονται μετά το 2019 και δύνανται να επιβάλλουν φόρο ακόμη και αν κατά την κρίση της φορολογικής διοίκησης μια μεμονωμένη συναλλαγή πώλησης ακινήτου δείχνει ότι έχει αποφέρει κέρδος (τιμή κτήσης μικρότερη από τιμή πώλησης). Πραγματικά έλεος σε αυτή τη χώρα. Σαν αρπακτικά μυρίζουν το θήραμα ( ιδιώτες) για να βάλουν φορολογικά έσοδα στα ταμεία, ενώ τα μεγάλα πορτοφόλια συνεχίζουν ανενόχλητα. Αυτό που θα έπρεπε να τους ενδιαφέρει δεν είναι το όφελος που θα αποκομίσει ο πωλητής αλλά το πόθεν έσχες του αγοραστή για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος.2 points
-
Η υποχρέωση αυτή (με την έννοια ότι τα αποτελέσματα θα ακολουθούν τους τίτλους ιδιοκτησίας) καταργήθηκε με τον Κανονισμό Τεχνολογίας Σκυροδέματος 2016. Από την άλλη ο Κανονισμός απαιτεί διαφορετικό αριθμό δοκιμίων , αν το εργοστάσιο προμήθειας δεν έχει την κατάλληλη πιστοποίηση (βλ. αναλυτικότερα τον ΚΤΣ 2016 "σκυρόδεμα με πιστοποίηση ελέγχου παραγωγής")) ή αν έχει . Σε κάθε περίπτωση ο κανονισμός είναι υποχρεωτικά εφαρμόσιμος ,μόνο που με τον του 2016 αφαιρέθηκε η υποχρέωση να ακολουθεί τους τίτλους ιδιοκτησίας (πράγμα που και αυτό είχε αμφισβητηθεί ως προς την υποχρεωτικότητα του από Συμβολαιογράφους) . Αν δεν πάρεις δοκίμια και ο ιδιοκτήτης αμφισβητήσει την ποιότητα τότε θα πας υποχρεωτικά με την (πολύ επίπονη) διαδικασία του ΚΤΣ (καρότα κ.λ.π βλ. &Γ2). Όμως η νομιμότητα της οικοδομικής αδείας δεν αναιρείται.1 point
-
Σημασία έχει αν θα προκληθεί καθίζηση στην όμορη . Το αν θα πας πάνω ή κάτω λίγη σημασία εχει.Εκτος αν πας πολύ κάτω και οι πρόσθετες ,υπό γωνία διανομής, τάσεις δεν επηρεάζουν την όμορη. Επιμένω ότι θέλει οπωσδήποτε επικοινωνία με τον γεωτεχνικό μελετητή .1 point
-
Σας ευχαριστώ πολύ, μετά όμως απο επικοινωνία με την πολεοδομία τελικά ισχυεί οτι βάζεις το Α/Α του μεταγενέστερου ελέγχου φορολογικών και βγάινει εκεί ηεπιλογή για ενημέρωση της αδειας.1 point
-
1 point
-
1 point
-
@orestis_evg94 Όπως τα λέει ο Προφέσορας είναι. Να προσθέσω μόνο κάτι-με κάθε επιφύλαξη. Το μόνο που πρέπει να προσέξεις είναι να μη δηλώσεις κάποιον καδ που θεωρείται εμπορικός, καθότι μετά θα χρειαστεί να εγγραφείς στο ΓΕΜΗ και δε ξέρω και με τι άλλο συνοδεύεται αυτό.. Τους εμπορικούς μπορείς να τους δεις εδώ: 96618 13-08-2022 ΚΑΔ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΔΡ.pdf1 point
-
εγκ 2/19 άρθρο 81 Σε κάθε περίπτωση, εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας κατά το άρθρο 30 του ν.4495/2017, δεν συνιστούν αυθαίρετες κατασκευές ούτε και πολεοδομικές παραβάσεις1 point
-
αν η κατασκευή είναι χαρακτηρισμένη ως επικίνδυνη, πας με το άρθρο 29 παρ 4β Ν 4495 (πράξη εκτέλεσης εργασιών "εφαρμογής μέτρων ασφαλείας" που καθορίζονται από την ΥΔΟΜ)1 point
-
1 point
-
καλησπέρα, περίπτωση που έχουμε επέκταση μιας οριζόντιας ιδιοκτησίας εις βάρος της όμορης και πάμε με την πρόσφατη Παρ.9Α του Άρθρου 98 του Ν.4495/17. Θα γίνει μονομερής τροποποίηση της σύστασης (υπάρχει συναίνεση) και μικρή αλλαγή των επιφανειών των 2 διαμερισμάτων. Ερώτημα: οι ηλεκτρονικές ταυτότητες των 2 όμορων ιδιοκτησιών θα πρέπει χρονικά να προηγηθούν ή να έπονται της μονομερούς τροποποίησης? ευχαριστώ1 point
-
εχμ δεν τα λες σωστά.... και τώρα θυμήθηκα κάτι.... νομίζω αφορούσε κτήριο με επικινδυνότητα ... Αν ναι πας όλα και τα κάνεις ΑΜΕΣΑ χτες στέλνεις επιστολή στην ΥΔΟΜ χτες βάζεις κορδέλες προστασίας να μη περνάει κανένας στα όρια κατάρευσης χτες κάνεις και στηρίξεις κλπ κλπ.... Από αύριο μιλάς με ΥΔΟΜ, με Δήμο, Αστυνομία ή και Τροχαία για μέτρα προστασίας. (πρέπει όμως να είσαι εδώ ή εσύ ή άνθρωπος σου για αυτά. Δεν μπορείς εξ αποστάσεως ..... ειδικά μεγάλης απόστασης)1 point
-
-Η πράξη, με την οποία ένας χώρος κηρύσσεται ως αρχαιολογικός, δε θίγει το ιδιοκτησιακό καθεστώς ούτε συνεπάγεται απόλυτη απαγόρευση εκμετάλλευσης του χώρου, η μόνη δε συνέπεια που απορρέει από το νόμο είναι η γνωστοποίηση στους ιδιοκτήτες του χώρου, και σε κάθε ενδιαφερόμενο, ότι ο χώρος παρουσιάζει αρχαιολογικό ενδιαφέρον και η εκτέλεση οποιουδήποτε έργου σ’αυτόν υπόκειται στον έλεγχο του Υπουργείου Πολιτισμού, το οποίο μπορεί να επιβάλει σχετικούς περιορισμούς προκειμένου να ικανοποιηθεί ο κατά το Σύνταγμα και το νόμο σκοπός της προστασίας της πολιτιστικής κληρονομιάς. https://nomosphysis.org.gr/13733/ste-5902016-anaoriothetisi-toy-arxaiologikoy-xoroy-nayplioy/?st=αναοριοθετηση αρχαιολογικου χωρου1 point
-
Τους "ειδικούς περιορισμούς" (μορφή, υλικά, θέση, συμμορφώσεις κ.λ.π.) θα τους επιβάλει η Αρχαιολογία κατά την έκγριση της μελέτης που θα της υποβοληθεί. Στο τοπογραφικό θα πρέπει να αναφέρεται ότι είναι εντός Αρχαιολογικού χώρου (ΦΕΚ ..τάδε, Ζώνη ...τάδε) και στους όρους δόμησης στις εγκρίσεις: Αρχαιολογία. Σημ.: Θα πρέπει να μελετηθούν, ανάλογα με την ζώνη, οι νόμοι που αναφέρονται στο ΦΕΚ αναοριοθέτησης.1 point
-
Διαβάζοντας όλα τα δεδομένα, προσωπικά θα ανησυχούσα πρωτίστως και ιδιαίτερα για την όμορη πενταόροφη, παρά για όλα τα άλλα........1 point
-
Υπόγειο θα ήταν αν διαχωρίζονταν από το ισόγειο. Τώρα είναι όλο ισόγειο....1 point
-
Λογικά μόνο τεχνική έκθεση και φωτογραφίες, όπως είναι στα δικαιολογητικά της κατηγορία 3. Στο τοπογραφικό σου αποτυπώνεις το περίγραμμα του οικίσκου και αναγράφεις εμβαδόν κατά τα γνωστά.1 point
-
έχεις ελέγξει αν ήταν υποχρεωτικό για την Άδεια που έχεις και τον χρόνο που έχει εκδοθεί ότι αυτές οι δύο μελέτες ήταν υποχρεωτικό να υπάρχουν? Στο στέλεχος τις αναφέρει?1 point
-
σωστά στα λέει η υπάλληλος. υ.γ αν η οικοδομή δεν εφάπτονταν στο όριο θα ήσουν o.k γιατί η στάθμη της οροφής θα λογίζονταν από το διαμορφωμένο δικό σου έδαφος. Τώρα όμως η στάθμη λαμβάνεται από το πέριξ έδαφος (όπου πέριξ νοείται και το έδαφος του όμορου)1 point
-
Να ενημερώσω τους συναδέλφους που ίσως δεν το γνωρίζουν ότι στην πολεοδομία της Συγγρού, έχουν αγοράσει καινούριο μηχάνημα εκτύπωσης μικροφιλμ οπότε σε περιπτώσεις που μέχρι πέρσι έδιναν βεβαίωση απώλειας (καταστροφής μικροφιλμ)...τώρα δίνουν ωραιότατα σχέδια...!1 point
-
@evapal Καταρχήν η κλίμακα 1:5000 είναι πάρα πολύ καλή !!! Δείτε στο preview αν φαίνεται καθαρά το ακίνητο και αν η αεροφωτογραφία είναι φωτεινή (ζωντανή). Αν φαίνεται καθαρά μη φοβηθήτε, τα 400 dpi συνήθως αρκούν. Μόλις γίνει η πληρωμή με κάρτα, μπορείτε αμέσως να κάνετε λήψη αεροφωτογραφίας (θα δείτε κουμπάκι στο site) και μετά από μια εργάσιμη μπορείτε να κατεβάσετε και το τιμολόγιο ή την απόδειξη, πηγαίνοντας στο: "Οι αιτήσεις μου". Στο ίδιο σημείο θα μπορείτε να μπείτε και στο μέλλον και να ξανακατεβάσετε όσες Α/Φ έχετε πληρώσει.1 point
-
Σαφέσταστα αν ειναι εκ κατασκευής μπορεί να κάνει υπαγωγή. Αλλά δεν νομιζω ότι σε ενα υπόγειο που δεν μετρούσε τιποτα στην δόμηση (ουτε οι αποθηκες , ουτε ο διαδρομος κτλ) επειδή κατέλαβε διάδρομο ειναι Υπερβαση Δομησης Χωρου με μειωμενο συντελεστή. Πολλες ΥΔΟΜ παντως προ e-αδειες εκαναν ενημερωση για επεκταση διαμερισματος σε κοινοχρηστο διαδρομο.1 point
-
Κατάλαβα τι λες. Πάντως αρκετές πολεοδομίες (προ e-αδειες) δεχόντουσαν ενημέρωση αλλαγής της κάτοψης με επέκταση ενός διαμερίσματος προς κοινόχρηστο χώρο (διαμερισματωση δλδ). Επίσης στην περιπτωση αυθαίρετων αλλαγών εσωτερικής διαρρύθμισης πας υποχρεωτικά με ενημέρωση ή μπορείς και να επιλέξεις αναλυτικό προϋπολογισμό;1 point
-
1 point
-
@orestis_evg94 Μπορείς να δηλώσεις τον 71120000 χωρίς να επιλέξεις άλλον. Εάν επιθυμείς να χρησιμοποιήσεις και δευτερεύοντες, θα βάλεις κάποιον που περιγράφει τις δραστηριότητες που πρόκειται να έχεις. Φερ' ειπείν, 71121910 για υπηρεσίες μελετών χημικού μηχανικού γενικά, 71121101 για υπηρεσίες εκπόνησης μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων τεχνικών έργων.1 point
-
Η παράγραφος 8 μοιάζει να έχει ξεμείνει από τότε που οι ΕΕΔΜΚ εκδίδονταν από τις ΥΔΟΜ ... Στο άρθρο 7 του ν. 4495/17 που αφορά τις αρμοδιότητες των ΣΑ δεν βλέπω πουθενά να υπάρχει αρμοδιότητα για γνωμοδότηση για επισκευές στα προ του 1955... Το μόνο που υπάρχει είναι για κατεδάφιση στα προ του 1955. Είναι αυτονόητο ότι αναφερόμαστε πάντα σε ακίνητα προ του 1955 που ΔΕΝ βρίσκονται σε παραδοσιακά τμήματα πόλεων, σε παραδοσιακούς οικισμούς, σε ιστορικούς τόπους, αρχαιολογικούς χώρους, σε περιοχές ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους.1 point
-
@Civil Gangster τα βήματα είναι τα εξής: 1. Ανάθεση από τον ιδιοκτήτη με υπεύθυνη δήλωση και γνήσιο υπογραφής, αφού αποδεχτεί την προσφορά εργασίας. 2. Νέα αυτοψία στο ακίνητο. 3. πλατφόρμα ΤΕΕ >Ταυτότητα Κτιρίου > Μητρώο Ταυτότητας Κτιρίου - Εισαγωγή Καταχωρίσεων > Αναζήτηση και εύρεση ακινήτου > Επιλογή ακινήτου > Διαχείριση Ιδιοκτησιών Οικοπέδου/γηπέδου > Επιλογή ιδιοκτησίας > Δεξί κλικ > Δημιουργία τροποποιητικής καταχώρισης Ιδιοκτησίας 4. Εισαγωγή υπεύθυνης δήλωση εξουσιοδότησης. 5. Αλλαγή ημερομηνίας αυτοψίας και επιβεβαίωση στοιχείων ιδιοκτησίας και οικοπέδου. 6. Πληρωμή παραβόλου 20 euros 7. Έκδοση νέου πιστοποιητικού πληρότητας. Καλή απόλαυση !!! (Μα πότε πρόλαβε να λήξει? )1 point
-
Σωστά Paul-γι αυτό πρότεινα να μπει ο αιτών πατέρας επικαρπία 100% και οι γιοί με ψιλή 50-50 να δώσουν συναίνεση, αφενός γιατί είναι ψιλοί κύριοι και αφετέρου για να φανεί η ιδιοκτησία τους..Σου πρότεινα δε να ανεβάσεις και τα Ε9 των γιών προς απόδειξη του δικαιώματος κυριότητας...εν ολίγοις,στην καρτέλα στοιχεία ιδιοκτητών,εννοούσα ότι συμπληρώνεις μόνο τον αιτούντα πατέρα (100% άθροισμα).Εναλλακτικά,συμπληρώνεις τους 2 γιούς με 50%-50%(100% άθροισμα) και πας ανάποδα-συναίνεση επικαρπωτή πατέρα,+έγγραφο Ε9 επικαρπωτή πατέρα☺️1 point
-
Δεν το λες και σε εμάς μπας και φανεί χρήσιμο και σε άλλους?1 point
-
1 point
-
Συνάδελφε (επειδή γέρασα και τα πρόλαβα αυτά) Προφανώς ναι μεν η άδεια εκδόθηκε το 1985 (οπότε και η έναρξη ισχύς του ΓΟΚ/85) αλλά αν προστρέξεις στην ημερομηνία της αίτηση της σίγουρα είναι με τις διατάξεις του ΓΟΚ/73 (γενικά αυτό πρέπει να το ψάχνουν όλοι, όσοι αναφέρονται σε άδειες μετά το 1985 –γιατί τότε τις άδειες τις εκδίδαμε και μετά από 1-2,5 χρόνια-δεν υπήρχε το 6/μηνο ή το καθιερωθέν σήμερα 9/μηνο για την επιστροφή του φακέλου της) Δες εδώ ΑΡΘΡΟΝ-15 Η δόμησις κατά το συνεχές σύστημα Χώροι περιλαμβανόμενοι και μη περιλαμβανόμενοι εις τον συντελεστήν δομήσεως. - Χώροι κυρίας χρήσεως. 7. Πάντες οι κατά τας διατάξεις των οικείων άρθρων κατασκευαζόμενοι επί του δώματος πάσης φύσεως χώροι δεν περιλαμβάνονται εις τον συντελεστήν δομήσεως του οικοπέδου. ΑΡΘΡΟΝ-87 ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΖΟΜΕΝΑΙ ΕΙΣ ΑΠΑΝΤΑ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΟΜΗΣΕΩΣ Κατασκευαί επιτρεπόμεναι υπεράνω του μεγίστου ύψους των κτιρίων 1. Υπεράνω του ανωτάτου ύψους των κτιρίων περί ων το άρθ.13 του παρόντος επιτρέπονται επί του δώματος μόνον αι κάτωθι κατασκευαί εφ' όσον εξ ειδικών διατάξεων δεν απαγορεύονται αύται. α) Κιγκλιδώματα ύψους 0,90 - 1,10 μ. από της τετελεσμένης στάθμης του δώματος. β) Διαχωριστικά κιγκλιδώματα ύψους μέχρι 1,80 μ. από της τετελεσμένης στάθμης του δώματος. γ) Απολήξεις κλιμακοστασίων. δ) Χώροι οιασδήποτε χρήσεως επιφανείας εξωτερικώς μετρουμένης 5% της επιφανείας του κτιρίου δυναμένης να μην υπολείπηται των 12 τ.μ.ουχί όμως μεγαλυτέρας των 50 τ.μ. Οι χώροι ούτοι δύνανται να συμπληρούν τμήμα του τελευταίου ορόφου του περιλαμβανομένου εντός του μεγίστου επιτρεπομένου ύψους και αριθμού ορόφων. (Σ.Σ. Το εδαφ. δ' της παρ. 1 του άρθρου 87 τίθεται ως αντικατεστάθη δια της παρ. 61 του άρθ. 1 ΝΔ-205/74 (ΦΕΚ-363/Α/7.12.74). ε) Απολήξεις ανελκυστήρων με εγκαρσίας διαστάσεις τας απολύτως αναγκαίας δια την λειτουργίαν αυτών. Εφ' όσον εκ του ανελκυστήρος εξυπηρετείται το δώμα αι ως άνω απολήξεις δεν επιτρέπεται να περιλαμβάνουν το μηχανοστάσιον. 2. Τα ως άνω υπό στοιχεία γ, δ και ε κτίσματα περί ων η παράγραφος 1, κατασκευάζονται ως ενιαίον σύνολον με ύψος τα μεν υπό στοιχεία γ και δ 2,70 μέτρων συμπεριλαμβανομένης της πλακός επικαλύψεως και της τυχόν μονώσεως, το δε υπό στοιχείον ε, 4.50 μέτρων. Υπεράνω των στοιχείων τούτων επιτρέπεται η κατασκευή μόνον στηθαίων τυχόν φωταγωγών ύψους μέχρι 0,30 μ. και καπνοδόχων. Εις ην περίπτωσιν η θέσις των υπό στοιχεία γ, δ και ε κτισμάτων είναι τοιαύτη, ώστε να μη είναι δυνατή η κατασκευή ενιαίου συνόλου, τα διάφορα κτίσματα συνδέονται μεταξύ των δια πέργολας ύψους 2,70 μ., ανοικτής κατά τα πλάγια και την οροφήν. Εξαίρεσις του κανόνος τούτου επιτρέπεται μετά γνώμην της Επιτροπής ενασκήσεως αρχιτεκτονικού ελέγχου των κτιρίων. προσθέτω και αυτό ΑΡΘΡΟΝ-22 Μέγιστον ύψος κτιρίο Ελάχιστον ελεύθερον ύψος ορόφου 1. Τα μέγιστα ύψη των κτιρίων είτε εν προσόψει βάσει του επιτρεπομένου αριθμού των ορόφων κατά την πρόσοψιν είτε εις το σύνολον αυτών βάσει του συνολικώς επιτρεπομένου αριθμού των ορόφων υπολογίζεται βάσει της σχέσεως Η=ν.3,30 + C ένθα Η το κατά την πρόσοψιν ή το μέγιστον ύψος του κτιρίου από της νομίμου αφετηρίας μετρήσεως αυτού, ν ο κατά την πρόσοψιν ή ο συνολικός αριθμός των ορόφων αντιστοίχως συμπεριλαμβανομένου και του ισογείου, 3,30 το μικτόν ύψος ορόφου εις μέτρα και C = 1 μέτρον εις περίπτωσιν ισογείου χρησιμοποιουμένου ως κατοικίας ή καταστήματος άνευ ανοικτού εξώστου εν αυτώ και C =2 μέτρα εις περίπτωσιν ισογείου χρησιμοποιούμενου ως καταστημάτων καθ' όλην την κυρίαν όψιν του κτιρίου ή εν περιπτώσει γωνιαίου κτιρίου καθ' όλην την μίαν των κυρίων όψεων μετά ανοικτού εξώστου εν αυτώ ή εγκαταστάσεως κεντρικού συστήματος κλιματισμού του κτιρίου ή και διαμορφώσεως του ισογείου χώρου επί υποστυλωμάτων δια στάθμευσιν αυτοκινήτων. 2. Εις περίπτωσιν προσθήκης ορόφων επί υφισταμένων κτιρίων ανεγερθέντων βάσει προϊσχυσασών διατάξεων επιτρεπουσών μεϊζον ύψος κτιρίων ή ορόφων ή βάσει τροποποιηθείσης υψομετρικής μελέτης της οδού επιτρέπεται αύξησις του συνολικού ύψους του κτιρίου υπολογιζομένου κατά τας διατάξεις της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου κατά την τυχόν εμφανιζομένην εκ των ως άνω λόγων διαφοράν χωρίς η αύξησις αύτη του ύψους να δύναται να υπερβή το 1 μέτρον δι' έκαστον των ως άνω λόγων και τα 1,50 μέτρα δια την περίπτωσιν της συνδρομής αμφοτέρων των ως άνω λόγων. 3. Αι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 έχουσι γενικήν εφαρμογήν εξαιρέσει των περιπτώσεων καθ' ας προς προστασίαν αρχαιολογικών χώρων ή τοπίων και παρομοίων θέσεων ειδικαί διατάξεις καθορίζουσιν εις ωρισμένας περιοχάς των πόλεων ειδικά ύψη κτιρίων ως και των περιπτώσεων καθ' ας το ύψος των κτιρίων ορίζεται δι' απολύτου υψομέτρου. 4. Το ελεύθερον ύψος ορόφου κυρίας χρήσεως δεν δύναται να είναι μικρότερον των 2,70 μέτρων. 5. Προκειμένου περί ισογείου καταστήματος οιασδήποτε επιφανείας το ελεύθερον ύψος δεν δύναται να είναι μικρότερον των 3,00 μέτρων ή των 2,70 μέτρων από ψευδοροφής κάτωθεν της οποίας ουδεμία προεξοχή στοιχείου οργανικού ή διακοσμητικού επιτρέπεται. "Εν περιπτώσει κατασκευής ανοικτών εξωστών εντός των ισογείων καταστημάτων το ελεύθερον ύψος τούτων δεν δύναται να είναι μικρότερον των 5,00 μ." (Σ.Σ. Το εντός "..." εδαφ. τίθεται ως αντικατεστάθη δια της παρ. 21 του άρθ. 1 ΝΔ-205/74 (ΦΕΚ-363/Α/7-12-74). 6. Το ελεύθερον ύψος μαγειρείων εν υπογείω των ξενοδοχείων ή εστιατορίων, λουτρικών εγκαταστάσεων, αρχείων και λοιπών συναφών κτιρίων δεν δύναται να είναι μικρότερον των 2,70 μέτρων. 7. Το ελεύθερον ύψος βοηθητικών χώρων εν υπογείω δεν δύναται να είναι μικρότερον των 2,20 μέτρων. 8. Το ελεύθερον ύψος ορόφου χρησιμοποιουμένου δια στάθμευσιν αυτοκινήτων δεν δύναται να είναι μικρότερον των 2,20 μέτρων. 9. Οσάκις το κτίριον κατασκευάζεται επί υποστηλωμάτων επί τω σκοπώ όπως ο ισόγειος χώρος αφιέμενος εξ ολοκλήρου κενός χρησιμεύση δι' απλήν και μόνον στάθμευσιν αυτοκινήτων, επιτρέπεται όπως ο πρώτος (ισόγειος) όροφος υπερυψωθή αναλόγως του ύψους του κτιρίου μη υπερβαίνοντος το ύψος το προκύπτον εκ της κατά την παράγραφον 1 του παρόντος άρθρου σχέσεως δια C=2. Ο ως άνω χρησιμοποιούμενος δια στάθμευσιν των αυτοκινήτων ισόγειος χώρος δεν περιλαμβάνεται εις τον συντελεστήν δομήσεως του οικοπέδου και δεν προσμετρείται εις τον αριθμόν των ορόφων. Εν τη περιπτώσει ταύτη δεν περιλαμβάνονται εις τον συντελεστήν δομήσεως και άπαντες οι εν τω χώρω τούτω αντιστοιχούντες χώροι κλιμακοστασίων, ανελκυστήρων και εισόδων, μέχρις επιφανείας 25 μ2, δι' έκαστον συγκρότημα κλιμακοστασίου, ανελκυστήρος και εισόδου και εν συνόλω μέχρι 10ο)ο της όλης επιφανείας του κτιρίου κατ' ανώτατον όριον". (Σ.Σ. Η παρ. 9 του άρθ. 22 τίθεται ως αντικατεστάθη δια της παρ. 22 του άρθ. 1 ΝΔ. 205/74 (ΦΕΚ 363/Α/7.12.74). (Σ.Σ. Τα εδάφ. 8 και 9 θεωρούνται κατηργημένα με τον Ν-697/79 (βλ. εγκ 4218)80).1 point
-
Χα χα! Φίλε μου, καμία σχέση. Λοιπόν, το χλώριο κάνει κακό στα σίδερα. Αν δεν μπορείς να το αποφύγεις, υπάρχουν λύσεις που κάνουν το κακό λιγότερο κακό. Αλλά το σωστό είναι ένα και μοναδικό: Όχι αλατοπίπερα στην οικοδομή! Προσωπικά, σαν στρέιτ μηχανικός θα επέλεγα λύσεις χωρίς αλάτι. Ή έστω χωρίς πολύ αλάτι... Τώρα, έτσι όπως τα λές, μάλλον τα μπετά σου έχουν από μόνα του αρκετό χλώριο. Αν είναι έτσι, ρίξε όση άμμο θαλάσσης θές. Υ.Γ: Σε ποια περιοχή γίνονται όλα αυτά; Άμμο ποταμίσια βρίσκεις και σε νησιά... καραβίσια, αλλά όχι απαγορευτικά ακριβή.1 point
-
Αυτό αποτελεί αυθαιρεσία, χρήζει υπαγωγής στον 4495 και δεν ρυθμίζεται προφανώς ως "διαφορετική διαμερισμάτωση" αλλά, ως Υπέρβαση Δόμησης Χώρου με μειωμένο συντελεστή (δηλαδή, η αποθήκη, η οποία είναι αυτόνομη και ανεξάρτητη ΟΙ, κατέλαβε υπέρ της τ,μ, από τον κοινόχρηστο διάδρομο). Μπορεί, αν συντρέχουν ορισμένες προϋποθέσεις, ο ιδιοκτήτης αυτής να υποβάλλει δήλωση υπαγωγής 4495 μόνος του και να τεκμαίρεται η σύμφωνη γνώμη των συνιδιοκτητών. Ψάξτο...-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-