Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      2.555


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      18.926


  3. Honor_Code

    Honor_Code

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      64


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.028


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/05/2023 in Δημοσιεύσεις

  1. Εδώ ακριβώς υπάρχει και η ουσία για την απάντηση στο ερώτημα. Στην άδεια μπορεί να περιλαμβάνεται η επιφάνεια (και ο αντίστοιχος ΣΔ) των κοινοχρήστων, όμως ΔΕΝ περιλαμβάνεται εντός της "ιδεατής περιβάλλουσας" του όγκου της Ο.Ι. Συνήθως ... Και επειδή το δικαίωμα (το ιδιοκτησιακό που, με τους αυθαιρετονόμους, έγινε ΚΑΙ πολεοδομικό ως ποσοστό δόμησης με τα χιλιοστά της Ο.Ι.) εξαντλείται εντός όλων των περιβαλλουσών των Ο.Ι. του ακινήτου, δεν έχει μείνει κάτι στους κοινόχρηστους. Λαμβάνοντας υπόψη ότι εδώ και 11 χρόνια φεύγει ακόμη και η δόμηση από τους κοινόχρηστους... Οπότε, αυτός που έχει "απλωθεί" στον κοινόχρηστο πρέπει να πληρώσει (με ΥΔ) για να εντάξει το αυθαίρετο τμήμα, της επέκτασης στον κοινόχρηστο, στην Ο.Ι. του. Τα παραπάνω βέβαια δεν ισχύουν για τις περιπτώσεις τα μικτά ή μεικτά εμβαδά των Ο.Ι. (Βόρεια Ελλάδα κυρίως), όπου η ιδιοκτησία περιλαμβάνει, από την ίδρυση της, τμήμα των κοινόχρηστων χώρων. Εκεί τακτοποιεί προς το παρόν με διαμερισμάτωση και το μέλλον άδηλο (της συνεννόησης για τροποποίηση σύστασης με τους υπολοίπους).
    2 points
  2. Έχετε χρησιμοποιήσει την ιστοσελίδα του ΥΠΕΧΩΔΕ για εύρεση Διατηρητέων Κτιρίων? http://estia.minenv.gr/ Πάντως δεν βγάζει και πολλά στη περιοχή / πόλη που διαμένω και αυτό με κάνει να αναρωτιέμαι πόσο αξιόπιστη έιναι η συγκεκριμένη σελίδα. Την έχει ψάξει κανείς? Απ ότι καταλαβαίνω η διαδικασία χαρακτηρισμού ενός κτιρίου ως διατηρητέου περιλαμβάνει απλά βήματα και μπορεί να γίνει αίτηση άπω κάθε πολίτη. (http://www.minenv.gr/5/56/g5612.html) Γιατί λοιπόν δεν ακολουθείται αυτή η δίοδος δεδομένου των διάφορων επιδοτήσεων που υπάρχουν για τη συντήρηση και ανακαίνιση αυτών των κτιρίων? Γιατί αναφέρεται ως αίτηση κατεδάφισης?
    1 point
  3. Αρχικά, στο να κατανοήσουμε το ιστορικό της άγνωστης-προς εμάς-υπόθεσης.
    1 point
  4. Συμφωνώ με @Pavlos33 αλλά να προσθέσω πως η ενημέρωση δεν έχει χρονική υποχρέωση αλλά μπορεί να γίνει όταν απαιτηθεί η έκδοση νέου ΠΠ (Α4§2 ΦΕΚ 334Β/2021) Όσον αφορά την αμοιβή, προφανώς και πρέπει να υπάρχει αμοιβή αφού γενικώς δεν παρέχουμε δωρεάν υπηρεσίες....
    1 point
  5. Άρα Μηχανικός έχει βγάλει τουλάχιστον βεβαίωση περί μη αυθαιρεσιών για το ακίνητο οπότε απαιτείς από τον ιδιοκτήτη να σου δώσει (ή τα έχει ο ίδιος ή ο μηχανικός που υπέγραψε) στέλεχος οικοδομικής άδειας, κατόψεις τοπογραφικά κλπ της Οικοδομικής Άδειας. Αν έχει κάνει και τακτοποιήσεις κάποιες αυθαιρεσίες (σπάνιο φαινόμενο να μη είχε εκτός κι αν τα έκαναν γαργάρα) τα σχέδια και όλο το περιεχόμενο της υπαγωγής και την υπαγωγή. Όλα τ άλλα θα βγεις χαμένος. Αν ομως πας για χαμένος πας ΥΔΟΜ με αριθμό άδειας και ανάλογα έτος της άδειας και περιοχής ο φάκελος μπορεί να είναι εκεί ή στη Συγγρού ή στην αποθήη στην Μάντρα ή σε μικροφίλμ... Ανάλογα το τι και το που θα εξαρτηθούν οι χρόνοι. Επικουρικά το ΗΤΚ να το δεις από τώρα με δικό σου Μηχανικό που έχει ενασχόληση με ακίνητα..... Και να τσεκάρει με προσοχή και βασική τουλάχιστον μέτρηση αν το ακίνητο έχει υπερβάσεις από την Οικοδομική Άδεια
    1 point
  6. Αν επιλεγεί σε ένα ΦΚ κατηγορία 1 και σε άλλο ΦΚ κατηγορία 3 (πχ περίπτωση εξώστη άνωθεν Κ.Χ) τότε θα πληρωθεί το παράβολο αλλά και το πρόστιμο λόγω κατηγορίας 3. Αν όλες οι αυθαιρεσίες υπάγονται κατηγορία 1 τότε μόνο το παράβολο. Αν στη δήλωση έχεις και κατ 1 τότε θα κάνεις και κάτοψη ασχέτως αν σε άλλες αυθαιρεσίες που θα βάλεις (κατ. 3) δεν απαιτείται. Οι εξώστες άνωθεν Κ.Χ είναι το πρόβλημα. Αλλιώς μπορείς να τους υπάγεις και με αναλυτικό αν είναι πχ άνωθεν ακαλύπτου οικοπέδου. Υπάρχει μια αλληλουχία διατάξεων από προηγούμενους νόμους που χρησιμοποιούμε και μπορείς να πατήσεις πάνω σε αυτές. Εγκ. 3 Ν. 4178 μας όρισε ότι εξώστες προ ΓΟΚ 85 ανεξαρτήτως επιφάνειας μπορούν να υπαχθούν στην κατηγορία 3. Αν λοιπόν έχεις καθ υπέρβαση εξώστη με επιφάνεια μεγαλύτερη του 20% και βρίσκεται άνωθεν Κ.Χ πόλης (προβολή εσώτερα όμως του κρασπεδόρειθρου) και ο εξώστης κατασκευάστηκε προ 85 μπορείς (και απαιτείται) να τον εντάξεις στην κατηγορία 3. Αν μου επιτρέπεις, επειδή διαισθάνομαι ότι δεν έχεις ασχοληθεί με αυθαίρετα και ίσως είναι η πρώτη επαφή, θα πρότεινα για μερικές φορές να συνεργαστείς με κάποιον έμπειρο συνάδελφο μέχρι να ξετρίψεις και να μπεις στο νόημα.
    1 point
  7. Καλησπέρα. Από την αρχή των αυθαιρετονόμων ο επιμερισμός παράβασης ύψους και κάλυψης στις οριζόντιες ήταν προβληματικός. Εσύ δεν έχεις διαφοροποίηση μικτού ύψους κάθε οριζόντιας αλλά μεταβολή υψομετρικής στάθμης αφού το υπόγειο έγινε ισόγειο και όλο αυτό μεταφέρεται στην ανοδομή. Θα μπορούσες να βάλεις μια Λ.Π εξηγώντας ότι δεν έχεις υπέρβαση ύψους Ο.Ι ως απόλυτο μέγεθος, αλλά όλη η οικοδομή υπερυψώθηκε κατά 2,85 μ με το συνολικό της ύψος να είναι μικρότερο του μέγιστου επιτρεπόμενου. Κάτι ανάλογο δηλαδή και με την περίπτωση κατά την οποία το συνολικό ύψος οικοδομής ήταν σωστό, αλλά είχαμε μεταβολές στα μικτά εγκεκριμένα ύψη ορόφων (άρα και ύψη Ο.Ι).
    1 point
  8. σωστα Σε καλυπτει η συσταση, όπως εχει γινει.. Βαλε μια ΔΔ...και ας αφορα και προς κοινοχρηστα
    1 point
  9. Προφανώς. Αφού η πραγματικότητα συμφωνεί με τη σύσταση, τι τροποποίηση να κάνεις?
    1 point
  10. Καλημέρα Βάγια. Αρχικά εξέδωσες Η.Τ για το διαμέρισμα του Β ορόφου. Εξέδωσες άδεια και αυτό διαχωρίστηκε σε δυο. Πλέον η συμβ/φος προβαίνει σε τροποποίηση σύστασης (λογικά μονομερή) λόγω των δυο διαμερισμάτων. Άρα, η αρχική ΗΤ δεν έχει πια ισχύ καθώς δεν υφίσταται αυτό το ακίνητο και θα πρέπει να αρχειοθετηθεί. Στις δυο νέες ΗΤ θα αναγράψεις (το αναφέρει και στις ερωτοαπαντήσεις του ΤΕΕ) ότι ισχύουν υπό την αίρεση της μεταγραφής καθώς την στιγμή της σύνταξης της ΗΤ δεν υφίσταται η νέα σύσταση. Όταν μετά γίνει η νέα σύσταση και μεταγραφεί, πηγαίνεις στις δυο Η.Τ και κάνεις τροποποίηση γράφοντας τα στοιχεία της νέας σύστασης και τα ΚΑΕΚ που έλαβαν. edit: Το Α1 δεν "αλλοιώθηκε" ολικά. Παρέμεινε το ίδιο διαμέρισμα με τα ίδια χιλιοστά και ίδια επιφάνεια και απλώς γι αυτό εκδόθηκε ΕΕΔΜΚ για αλλαγή εσωτερικής διαρρύθμισης. Επομένως, πας στην αρχική ΗΤ του διαμερίσματος και κάνεις τροποποίηση βάζοντας την πράξη της ΕΕΔΜΚ. Επομένως για το Α1 δεν θα γίνει αρχειοθέτηση. Θα πας και θα εκδόσεις κανονικά το ΠΠΗΤ του μέσω της τροποποιητικής.
    1 point
  11. Εγώ αυτό θα έκανα, ναι (δεν το έχω κάνει ποτέ μου όμως, οπότε και δεν γνωρίζω τι ακριβώς απαιτείται).
    1 point
  12. Ειδικά με το FESPΑ όχι. Γενικά όμως, με βάση τις αποφάσεις των ευρωπαϊκών δικαστηρίων σχετικά με τη νομιμότητα της διαδικασίας (μετα)πώλησης λογισμικού, ναι (εδώ και εδώ σχετικά άρθρα). Είναι και άλλες δύο αποφάσεις που είχα βρει παλαιότερα (μία του 2014 και μία του 2016, αν δεν κάνω λάθος), αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να τις εντοπίσω.
    1 point
  13. Καλημέρα. @jim.b Mετά τα νέα δεδομένα που παραθέτεις θα πρέπει να γίνει νομική τεκμηρίωση κατά πόσο η εκ διαθήκης κατάτμηση είναι νόμιμη και αυτό διότι ναι μεν η βούληση του διαθέτη ήταν αυτή, πλην όμως όταν αυτή η βούληση αντίκειται σε πολεοδομικές διατάξεις, δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Όπως αναφέρει ο Δημήτρης παραπάνω δεν θα έπρεπε αυτή η βούληση να εφαρμοστεί με δημιουργία αυτοτελών οικοπέδων καθώς το Νδ690/48 (όντως είχε ανασταλεί-καταργηθεί η διάταξη το 1968) απαγορεύει τη δημιουργία μη άρτιων οικοπέδων εντός ρυμοτομικών σχεδίων. Το αν σώζεται επειδή κατά το χρόνο σύνταξης της διαθήκης υπήρχε άρση αυτής της απαγόρευσης δεν το γνωρίζω. Θα πρέπει να ερευνηθεί από νομικό. Παραθέτω και την απόφαση 472/15 Αρείου Πάγου ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΗ ΑΡΤΙΩΝ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ ΑΠΟ ΔΙΑΘΗΚΗ-ΑΚΥΡΟΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΠΡΑΞΙΑΣ.pdf
    1 point
  14. Ερκερ ειναι. Κλειστός εξώστης δίπλα σε ανοιχτό εξώστη... Το πολύ πολύ αν θες να το μετρήσεις ως ΑΗΧ επειδή ειναι κλειστός από 3 πλευρές.
    1 point
  15. Το άρθρο 17§4 λέει Στο άρθρο 16§2 όμως λέει :
    1 point
  16. Προφανως με την διαθηκη, η γιαγια σε εναν εδωσε το αρτιο και οικοδομησιμο και σε αλλον το τυφλο, Δημιουργειται εδω μια πολεοδομικη παρατυπια...δλδ η κατατμηση ενος οικοπεδου σε αρτιο και οικ. και σε μη αρτιο και οικ. αλλα το 1969 οταν συνταχθηκε η διαθηκη, ειχε ανασταλει η απαγορευση του 690/48..... άλλως, η αποδοχη επρεπε να εχει αναχθει σε ποσοστα εξ αδιαιρετου στο ολο οικοπεδο... Επίσης, - σημερα, το αρτιο δεν μπορει να χτισει, ενοσω υπαρχει αδυναμια ανοικοδομησης του "τυφλου" - αν δεν ανηκαν στον ιδιο ιδιοκτητη θα μιλουσαμε για συνταξη πραξης τακτοποιησης, υπο τους ορους του 690/48. Νομιμη ειναι η συνενωση χωρις καμμια "δυσμενη επιπτωση" στο αρτιο και οικοδομησιμο. απο τετρις και παυλος: Συνένωση μη αρτίων γηπέδων εκτός σχεδίου - Page 15 - Αρτιότητα - Οικοδομησιμότητα - Michanikos.gr
    1 point
  17. Δυο σκέψεις μπορούν να γίνουν. Πρώτον αν μας πείτε την ακριβή χρονολογία μεταγραφής του κάθε οικοπέδου τότε αν και τα δυο έχουν αγοραστεί προ της κρίσιμης ημερομηνίας παρέκκλισης, μπορούν τα δυο οικόπεδα να θεωρηθούν τοις πράγμασι συνενωμένα και έτσι να ισχύει η κατά παρέκκλιση αρτιότητα στο συνολικό ως τοις πράγμασι συνενωμένο προϋφιστάμενο του 1980. Μια επιπλέον σκέψη, είναι ότι ακόμη και αν ένα οικόπεδο εκ των δυο αγοράστηκε μετά το 1980, αναφέρεται στην κείμενη νομολογία ότι, όταν σε ένα άρτιο κατά παρέκκλιση οικόπεδο συνενώσουμε ένα μη άρτιο, τότε η κατά παρέκκλιση αρτιότητα δεν χάνεται αφού η αύξηση της επιφάνειας βελτιώνει την κατά παρέκκλιση ιδιοκτησία. Η κατά κανόνα αρτιότητα (δηλαδή 10 μ και εμβαδόν της κατά κανόνα αρτιότητας που ορίζεται στο εν λόγω Ο.Τ) θα εφαρμοστεί στην περίπτωση δημιουργίας νέου οικοπέδου μετά την ημερομηνία ισχύος της (π.χ περίπτωση κατάτμησης ενός μεγάλου οικοπέδου σε περισσότερα).
    1 point
  18. Έχεις ένα οικόπεδο που ρυμοτομείται προς εφαρμογή του εγκεκριμένου σχεδίου πόλης και επισπεύδεται η οικοδομησιμότητά του με πράξη παραχώρησης σε κοινή χρήση του ρυμοτομούμενου τμήματος. Αυτό έχω αντιληφθεί από τα γραφόμενά σου. Να προσθέσω εδώ ότι θα πρέπει να εξεταστούν και τα απέναντι οικόπεδα στο πρόσωπο του οικοπέδου και αν και αυτά ρυμοτομούνται θα πρέπει να παραχωρήσουν για να υπάρξει το εγκεκριμένο πλάτος της οδού σε όλο το μήκος προσώπου του οικοπέδου. Για την ΗΤΚ, αν είναι στη φάση προ παραχώρησης, στο πεδίο της ιδιοκτησίας γράφεις ότι το οικόπεδο επιφάνειας τάδε, ρυμοτομείται το τάδε και το απομένον είναι επιφάνειας τάδε. Αυτό δηλαδή που αναγράφεται στο τοπογραφικό. Μετά την παραχώρηση, πας στην αρχική και κάνεις μια τροποποίηση, αναγράφοντας πλέον το απομένον εμβαδόν οικοπέδου και στα σχόλια αν θες γράφεις και τον αριθμό πράξης.
    1 point
  19. Ν. 4759/20 και η σχετική εγκύκλιος. @OLINAPAL Οι παρεκκλίσεις στην εκτός σχεδίου δόμηση για γήπεδα μικρότερα των 4.000 τμ καταργήθηκαν με το Ν. 4759 και την προθεσμία που είχε δοθεί για προέγκριση ο.Α μέχρι την 9/12/2022 (ή για όσα έλαβαν βεβαίωση όρων δόμησης προκειμένου να προβούν σε έκδοση Ο.Α). Άρα αν μιλάς γενικά τα εντός ζώνης 500 μ με επιφάνεια μικρότερη των 4.000 τμ και το καθεστώς είναι εκτός ΓΠΣ /ΣΧΟΟΑΠ (που ενδεχομένως να επέτρεπε τις παρεκκλίσεις ) το γήπεδο είναι μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο. Τώρα, σε ότι αφορά τα ζητήματα που ανέκυψαν μετά την απόφαση ΣτΕ 176/23 το θέμα συζητείται και όντως με βάση το κείμενο της απόφασης αρχικά φαίνεται τα προ 85 να γλιτώνουν (ακόμη και τυφλά). Όμως, η νομοθεσία παραμένει σε ισχύ και για να ισχύσει η εν λόγω απόφαση θα πρέπει να εναρμονιστεί και η νομοθεσία περί εκτός σχεδίου δόμηση, με αυτή την απόφαση.
    1 point
  20. Λοιπόν έβγαλα άκρη με το πώς να βρώ την α/φ από το υπουργείο γεωργίας. Αυτή η ιστοσελίδα λειτουργεί μόνο με Inrernet explorer. Οπότε την ανοίγεις με το edge, πας στις ρυθμίσεις να μετατραπεί σε Ι.Ε. mode, και μετά μη τα πολυλογώ, επιλέγεις τύπο δεδομένων και περιοχή ενδιαφέροντος, και σου ανοίγει σε νέο παράθυρο την αεροφωτογραφία για να την αγοράσεις.Πατάς στα μεταδεδομένα και σου γράφει πότε λήφθηκε. Δυστυχώς για τον πελάτη μου η εικόνα είναι τραβηγμένη μεταξύ 1//1/98-31/12/98 οπότε θα τον βάλω να κάνει δοκιμαστικές τομές χωρίς λόγο.
    1 point
  21. Μπορείς να μας δείξεις την από κάτω και την από πάνω κάτοψη ? Τώρα που το ξαναβλέπω με το δοκάρι στο παράθυρο μου φαίνεται ότι έχεις εξώστη και άρα και έρκερ ακόμα και αν ακουμπάει ο εξώστης. Βέβαια αυτό το δοκάρι θα έπρεπε να συνεχίζει. Αν δεν δούμε υποστυλώματα και τις άλλες δύο κατόψεις δεν είναι σαφές.
    1 point
  22. Καλησπέρα συνάδελφοι, έχει κανένας άλλος πρόβλημα με την ανάρτηση στο Κτηματολόγιο για ΚΗΔ? Μάλλον έχει πέσει η πλατφόρμα πάλι. Αύριο θα τους πάρω να τους κάνω bullying. Πάρτε τους και σεις μια για να ακουστούμε. Καλό θα είναι να μας ενημερώνουν όταν πέφτει, τα νούμερα...
    1 point
  23. Δεν υπάρχει τίποτα τυπικό με σφραγίδα και υπογραφή !!! Αυτό που ελαφρένει το βάρος της ευθύνης είναι ότι μιλάμε για προμετρήσεις, οι οποίες προφανώς και μπορούν να έχουν απόκλιση από το τελικό αποτέλεσμα, αλλά προσοχή γιατί αρχικά μας δεσμεύουν να προσκομίσουμε την αντίστοιχη βεβαίωση στο τέλος. Σε κάθε περίπτωση για κάθε ποσότητα που αναγράφουμε, θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να δώσουμε εξηγήσεις αν ζητηθούν. Τεχνικά να αναφέρω ότι άλλο μηδενικές εκσκαφές (π.χ. προσθήκη καθ' ύψος χωρίς προσθήκη κατ' επεκταση, άρα και χωρίς νέα θεμελίωση ούτε σκάλας) και άλλο επαναχρησιμοποίηση όλου του υλικού εκσκαφής ... πράγμα απίθανο με όλη τη σαβούρα της φυτικής γης, έστω και στην κατασκευή υπερυψωμένου ισογείου χωρίς υπόγειο!! Πρακτικά απλοποιείται η εργασία με τον εξής τρόπο: Φάση 1: εκσκαφή (άρα χώματα, πέτρες κλπ. βάσει διαγράμματος εκσκαφής - 30~40% επαναχρησιμοποίηση) Φάση 2: κατασκευή (άρα μείγμα αποβλήτων ανάλογο των τ.μ. κατασκευής ... Β=1,6*0,06*Ε τόνοι) Τα ανωτέρω τα μειώνω ανάλογα με το έργο 40~50% για να μην ωθούμε και τους διαχειριστές ΑΕΚΚ σε "αθέμιτο πλουτισμό"😉 *Το ωπλισμένο σκυρόδεμα που θα χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή δεν είναι μπάζα για χωματερή!!! Απόβλητο είναι το μέρος αυτού που θα πεταχτεί!!! π.χ. καθάρισμα σκάφης πρέσας, περίσευμα κλπ. Το ίδιο θα συμβεί με τα τούβλα, τα πλακάκια κλπ. τα σπασμένα και τα περισεύματα κάπου πρέπει να τα πετάξουμε και σίγουρα όχι στα ρέματα, στα πεζοδρόμια, στα οικόπεδα γειτόνων, στα δάση και στους κάδους ανακύκλωσης ή αστικών απορριμάτων !!! Αυτές οι ποσότητες αποβλήτων ζητούνται. Όλες οι εργασίες έχουν απόβλητα ... ακόμα και οι άδειοι κουβάδες απο τα χρώματα δεν επιτρέπονται στα σκουπίδια ή στην ανακύκλωση εκτός και αν είναι απόλυτα καθαρισμένοι !!
    1 point
  24. Όχι, γιατί το έρκερ πρέπει (εξ ορισμού) να εξέχει του περιγράμματος κάλυψης του ορόφου. Στην κάλυψη περιλαμβάνεται και ο ημιυπαίθριος.
    1 point
  25. Δεν ρωτάω για το οικόπεδο, αλλά για το υπό παραχώρηση κομμάτι.
    1 point
  26. Είσαι σίγουρη ότι χρειάζεται και ότι μπορεί να γίνει; Η ηλεκτρονική ταυτότητα γίνεται για ιδιοκτησίες.
    1 point
  27. Στα αρχικά κιλά της αδείας συμπεριλαμβάνονται οι κοινόχρηστοι. Η τροποποίηση των ορίων της ιδιοκτησίας δεν αλλάζει τα κιλά της οικοδομής. Πρόκειται περί εσωτερικής ανακατανομής η οποία δεν μεταβάλλει τα πολεοδομικά μεγέθη σχεδιασμού της ενότητας και δεν καταβυθιζει το έδαφος του δήμου. Αντιθέτως όποια προσθήκη κιλοδόμησης σε χώρους που δεν είχαν προσμετρηθει (ΑΗΧ, επεκτάσεις, κλιμακοστάσια κλπ) προσθέτει κιλά σε αυτά της αδείας και λόγω επιβάρυνσης λαμβάνει και τον αντίστοιχο συντελεστή ΥΔ, ΥΚ κλπ.
    1 point
  28. ...η οποία φυσικά προκύπτει ως ποσοστό της συνολικής δόμησης επί του οικοπέδου η οποία που περιλαμβάνει και τους κοινόχρηστους χώρους. Αν λοιπόν ο κοινόχρηστος χώρος κατά την έκδοση της άδειας, δεν έχει προσμετρηθεί στην πραγματοποιούμενη δόμηση, τότε ναι, φυσικά, θα λάβει συντελεστή υπέρβασης δόμησης και όχι διαμερισμάτωσης. Τις άδειες γιατί τις μπλέκεις; Για το αρθ 76, 77 λέω... "Για την περιβαλλοντική και πολεοδομική αποκατάσταση και εξισορρόπηση της επιβάρυνσης που προκαλείται από τη διατήρηση αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσης, χρηματοδοτούνται από το Πράσινο Ταμείο οι δράσεις περιβαλλοντικού ισοζυγίου με αντικείμενο :..." ...ακόμα πιο σωστά! και ΔΔ αλλα και ΠΠ με αναλυτικό!
    1 point
  29. 1. ΝΑΙ ΔΔ γιατί προφανώς άλλαξαν και το/τα περιγράμμα/τα του/των διαμερίσματος/των . 2. Τακτοποίηση σκάλας με λοιπές παραβάσεις
    1 point
  30. Διαφορετική Διαμερισμάτωση παρ8 αρθ100 και για την αύξηση και για την απομείωση. Αν ο κοινόχρηστος ΔΕΝ έχει προσμετρηθεί στο συντελεστή δόμησης τότε θα υπολογιστεί με ΥΔ. Συναινέσεις βάσει αρθ.98. Μην ξεχνάμε πως οι υπερβάσεις δόμησης επιβαρύνουν το περιβαλλοντολογικό ισοζύγιο (αρθ76, 77) άρα εφόσον έχουν προσμετρηθεί στον υπολογισμό δόμησης της άδειας ως επιτρεπόμενο μέγεθος της περιοχής, δεν τους διπλοχρεώνουμε. @sissy_arch Αν σχέδια Αδείας = ΣΟΙ, έχεις ΔΔ για το ΙΣ+Α και για το ΥΠ το παράβολο των 100€ (αρθ88,παρ1)+ ξεμπάζωμα για την σκάλα... Κάνεις βέβαια έλεγχο για το εμβαδόν που προσμετρούσε στην δόμηση του κλιμακοστασίου. Αν δεν είχε προσμετρηθεί, θα το βάλεις όλο ΥΔ.
    1 point
  31. Δεν κάνεις λάθος, η τακτοποίηση που έγινε δεν έχει κανένα πρόβλημα.
    1 point
  32. Σκέφτομαι να κατεβάσω για να παίξω τα: Frame3DD (ανοικτού κωδικα) και EasyCiv (freeware. Καλοσχεδιασμένο φαίνεται. Υποστηρίζει και πεπερασμένα) @LeftLane ίσως το 2ο να σου κάνει και εσένα, πιθανώς να κάνει έναν υποτυπώδη έλεγχο μελών.
    1 point
  33. @Pavlos33 Σ'ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια! Επειδή ο κοινόχρηστος χώρος μετρούσε τότε , θεωρώ πως πρέπει να το δηλώσω ως ΔΔ. Η διαμερισμάτωση είναι αυτούσιο πεδίο χωρίς να απαιτείται επιλογή κατηγορίας όμως ? (πχ Κατηγορία 3) Θα πρέπει να δηλώσω τα τετραγωνικά σε κάποιο πεδίο ή όχι ? Και επίσης η ΔΔ απαιτεί να κάνω κάτοψη ή διάγραμμα κάλυψης ? Ή απλά θα τα αναφέρω μόνο στην τεχνική μου έκθεση ? Ευχαριστώ πολύ και πάλι!
    1 point
  34. @thomas Καλησπέρα μετά από πολλά χρόνια συνάδελφε. Τα σέβη μου! Η μία οπτική είναι αυτή που λες. Η άλλη οπτική είναι ο εκδημοκρατισμός της τεχνολογίας και η αύξηση της ανταγωνιστικότητας που οδηγεί σε απόλαυση περισσότερων αγαθών στο ίδιο κόστος, και είναι από τους ελάχιστους ρεαλιστικούς τρόπους αντιμετώπισης του πληθωρισμού. Μην το αναλύσουμε αυτό, έχει τα καλά του και τα κακά του, όπως όλα σε αυτή τη ζωή. Τις προδιαγραφές του παραδοτέου τις καθορίζει το κράτος. Αν το παραδοτέο πληρεί τα κριτήρια αποδοχής, τότε κανείς δεν ενδιαφέρεται για μεγαλύτερη ακρίβεια, καθώς αυτό θεωρείται gold plating και το gold plating ως γνωστόν δεν πληρώνεται, και όποιος το προσφέρει και μετά γκρινιάζει απλά είναι άμαθος στο πώς να δουλεύει και τί ακριβώς πρέπει να παραδώσει. Επομένως το κράτος είναι αυτό που πρέπει να καθορίσει τα κριτήρια αποδοχής των μετρήσεων και του εντοπισμού με συντεταγμένες και την ακρίβεια αυτών. Τέλος να υπενθυμίσω σε όλους ότι μεγάλα τοπογραφικά γραφεία που δεν είχαν να διαθέσουν 20+Κ για ζεύγος τότε ελλείψει rtk εν έτει 2005 κλπ ότι δούλευαν με ψαράδικα gps, άρα μετά από περίπου 20 χρόνια το γεγονός ότι η τάση της αγοράς είναι αντί για ψαράδικα να γίνεται χρήση gnss, αυτό σημαίνει ότι πολιτισμικά πάμε προς το καλύτερο, έστω και με υποτυπώδεις απομιμήσεις. Γιατί όπως έχουμε πει πολλές φορές, η εξέλιξη είναι αργή και επίπονη διαδικασία. Αυτά
    1 point
  35. @dimitris GM άδεια και σύσταση ταυτίζονται. Στην πραγματικότητα υπάρχει απομείωση εμβαδού εις βάρος της ιδιοκτησίας. ΔΔ
    1 point
  36. @venezia Δεν είναι θέμα διύλισης, ούτε είναι από τα ασαφή θέματα. Είναι ξεκάθαρο. Διαφοροποίηση περιγράμματος με απομείωση εμβαδού εις βάρος της ιδιοκτησίας. Αντιμετωπίζεται ακριβώς όπως το αντίστροφο, με την επέκταση σε κοινόχρηστο. Έχει διαδικασία για την τακτοποίηση (τροποποίηση ΣΟΙ, ΕΝΦΙΑ, Ε9, ΤΑΠ κλπ) αλλά αυτό είναι το προβλεπόμενο. Βέβαια κι αυτό που λέει ο @Didonis μπορεί να γίνει, αλλά θα αντιμετωπίσει προβλήματα με τους γείτονες και θα πρέπει να εξηγεί, καθώς και θα πρέπει να τροποποιήσει ηλεκτρικές εγκαταστάσεις και δάπεδα... Κάτι τελευταίο που μπορείς να κάνεις @Marianna Vasilaki για να πάρεις μία εικόνα (όχι βέβαια πως μπορεί να σε κατευθύνει σωστά), είναι να μπεις κτηματολόγιο και να δεις αν υπάρχουν πρόσφατες τροποποιήσεις σύστασης από άλλους συνιδιοκτήτες...
    1 point
  37. @venezia Γιατί να μην θέλει τακτοποίηση; Υπάρχει διαφοροποίηση του περιγράμματος από τα εγκεκριμένα της αδείας (διαμερισμάτωση).
    1 point
  38. @Marianna Vasilaki Δες αρθ98 παρ.5,6 (για την δυνατότητα ρύθμισης), παρ8/αρθ100 (Διαμερισμάτωση) και αρθ98 παρ7 για την μονομερή τροποποίηση της σύστασης από την συμβολαιογράφο με νέα κάτοψη για την ΗΤΚ. Την έννοια "ελαφρώς" δεν την χρησιμοποιείς πάντως ξανά... Είναι "βαρέως"
    1 point
  39. @albert} Πρώτ' απ' όλα η συμβολαιογράφος δεν έχει καμμία δουλειά να ασχολείται με τον τρόπο τακτοποίησης (πολεοδομικά). Δεύτερον, δεν υπάρχει διαφορετική διαμερισμάτωση. ΔΔ έχουμε όταν αλλάζουν τα περιγράμματα αυτοτελών ιδιοκτησιών σε σύγκριση με της άδειας. Στην προκειμένη περίπτωση, χώρος που δεν προσμετρήθηκε στον ΣΔ μετατράπηκε σε διαμέρισμα. Η υπέρβαση δόμησης ρυθμίστηκε και δεν χρειάζεται να γίνει κάτι άλλο πέραν αυτού. Ούτε συμβολαιογραφικά (ιδιοκτησιακά) υπάρχει πρόβλημα, γιατί το εμβαδόν του διαμερίσματος προκύπτει από τη ρύθμιση που έγινε.
    1 point
  40. Ο λόγος κατά πάσα πιθανότητα είναι https://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence που λέμε και στο χωριό, προκειμένου να ξαναπουλάνε ανά 5 ετία. Και η "επισκευή" είναι απλά ένας κωδικός που βάζει η αντιπροσωπία και το όργανο κάνει reset στο χρονόμετρο προσχεδιασμένου χαλάσματος. Οπότε ο όρος αναλώσιμα δεν έχει καμία υπερβολή.
    1 point
  41. Ποιός πληρώνει τις ώρες που χάνουμε ; Θα μπορούσαν να στέλνουν ενα e-mail ή να βγάζει ενα μήνυμα οταν υπάρχει πρόβλημα .
    1 point
  42. Η ΔΔ αφορά παραβάσεις που έχουν προκύψει από την υλοποίηση διαφορετικού περιγράμματος. Αν οι χώροι δεν έχουν προσμετρηθεί στην δόμηση το πρόστιμο υπολογίζεται με τις διατάξεις για υπέρβαση δόμησης. Αν έχουν προσμετρηθεί τότε καταβάλλεται το παράβολο της 8/100 ανεξαρτήτως αν βρίσκονται σε κοινόχρηστο ή μη χώρο. Το 98 λύνει τα θέματα των συναινέσεων και των μονομερών, όχι το ύψος των προστίμων/παραβόλων. Επέκταση διαμερίσματος σε κοινόχρηστο που δεν έχει προσμετρήσει στην δόμηση είναι ΥΔ. Επέκταση διαμερίσματος σε κοινόχρηστο που έχει προσμετρήσει στην δόμηση είναι ΔΔ.
    1 point
  43. Ένσταση! Στην εγκ2 αναφέρει: Στην περίπτωση που η διαμερισμάτωση αφορά και κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, απαιτείται συναίνεση κατά το άρθρο 98." Αρα, δεν περιορίζεται μονάχα στο διαμέρισμα η "διαμερισμάτωση" αλλά περιλαμβάνει διαφοροποιήσεις και στους κοινόχρηστους και γενικότερα στις αλλαγές του περιγράμματος της ιδιοκτησίας (που έχουν φυσικά προσμετρηθεί στο συντελεστή δόμησης). @Eleni St 1. Δ.Διαμερισματωση μόνο αν και εφόσον η επιφάνεια που έχει καταλάβει με την επέκταση, έχει ήδη προσμετρηθεί στην δόμηση. Και φυσικά με την παρ5 και παρ7/98. 2. Ίσως να ψάξεις και τα μισθωτήρια... 3. Σχέδια υπαγωγής 4495 σύμφωνα την στ99. Στα σκαναρισμένα της πολεοδομίας "σημειώνονται οι θέσεις των αυθαιρέτων κατασκευών" και φυσικά με τους υπολογισμούς που προβλέπονται (έλεγχος κατηγορίας 4 ή 5 και έλεγχος συντελεστή προστίμου 0-50%, 50-100% κλπ). Αν χρειάζονται τοπικά συμπληρωματικά σχέδια για την πληρέστερη κατανόηση, τα κάνεις. Λόγω όμως και της υποχρεωτικής ΗΤΚ για την "επέλευση των συνεπειών υπαγωγής" (παρ1, αρθ102/4495), κάνεις και μια αποτύπωση υφιστάμενης κατάστασης. Προσωπικά κάνω δύο σχέδια (σήμανσης κ αποτύπωσης) και τα αντιπαραβάλλω σε μία πινακίδα. Μεγάλη προσοχή στο διατηρητέο (αρθ117), ακόμα και για αντικατάσταση κουφωμάτων!! 4. Μετά την υπαγωγή και την ΗΤΚ, ελέγχεις για αλλαγή χρήσης σύμφωνα με την παρ1 κ παρ2 αρθ5/ΝΟΚ. Αν δε απαιτείται αλλαγή χρήσης, εκδίδεις την ΕΕΔΜΚ για διαρρυθμίσεις κλπ, και μετά ενημερώνεις την ΗΤΚ με νέα χρήση και νέες διαρρυθμίσεις.
    1 point
  44. Η διαφοροποίηση του περιγράμματος της ιδιοκτησίας ενεργοποιεί τον ορισμό της διαφορετικής διαμερισματωσης ΔΔ παρ14/100. Αν οι αυθαίρετες επεκτάσεις έχουν προσμετρηθει στην "πραγματοποιημένη δόμηση" τότε χρεώνεις βάσει ΔΔ. (πχ επέκταση μόνο στον διάδρομο ή στον φωταγωγό, ή στο όμορο) Αν δεν έχουν προσμετρηθει στην "πραγματοποιημένη δόμηση" τότε χρεώνεις με ΥΔ.(πχ επέκταση μόνο στον εξώστη, και κάτι περιπτώσεις κλιμακοστασιων που δεν προσμετρουσαν) Αν ισχύουν και τα δύο (πχ και στον εξώστη, και στον διάδρομο) τότε χρεώνεις και τα δύο.
    1 point
  45. δες και εδω http://listedmonuments.culture.gr/search_advice.php
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.