Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. KATASTROF

    KATASTROF

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4


  2. Jakob

    Jakob

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      79


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.737


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.305


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/10/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Version 1.3.3

    362 downloads

    Αποσυμπίεση (κωδικός 3202) & άνοιγμα install.exe. Τρέχει με το Fasma.exe Με τη δημιουργία Νέας Μελέτης δημιουργείται directory με το όνομα της Μελέτης μέσα στο οποίο υπάρχει το πρότυπο αρχείο Δεδομένων "arxeio-Fasma.dedomena", που τροποποιείται. Αναλυτικές οδηγίες στο Help.
    1 point
  2. Version 0.1.2

    355 downloads

    Το προγραμματάκι που ανεβάζω γραμμένο σε autoLISP κάνει τα εξής πράγματα: -έλεγχο ότι στο layer TOPO_PROP υπάρχουν μόνο κλειστά polylines -δημιουργία φακέλου με όνομα KHD_(όνομα του dwg αρχείου) και υποφακέλου με όνομα "Ανέβηκαν" σε αυτόν -στον φάκελο KHD_(όνομα του dwg αρχείου) αποθηκεύει το dxf που απαιτείται για την υποβολή του ΚΗΔ όπως και το PDF με το hash τού αρχείου -σε περίπτωση που ξανατρέξει το πρόγραμμα, διαγράφει εντελώς τον φάκελο "Ανέβηκαν" μαζί με όλα του τα περιεχόμενα. Επίσης, διαγράφει κάθε .dxf αρχείο που βρίσκει μέσα στον KHD_(όνομα του dwg αρχείου) και κάθε .pdf αρχείο με τη λέξη "HASH" στον τίτλο του έτσι ώστε κάθε φορά να υπάρχει μόνο ένα .dxf και ένα .pdf αρχείο. -Το όνομα του αρχείου που παράγεται είναι της μορφής Τίτλος dwg_KHD_DXF_Ημέρα_Μήνας_Ώρα_Δευτερόλεπτα. Για να τρέξει, τραβάμε το lsp (ή vlx) αρχείο στο παράθυρο του AutoCAD (ή το επιλέγουμε αφού τρέξουμε το "appload") και γράφουμε teekid Έχει τρέξει επιτυχώς σε Windows 10 στις εξής εκδόσεις του AutoCAD: 2007, 2015 και 2019. Παρακαλώ για τα σχόλια σας ως προς την λειτουργικότητα και προς τον κώδικα. Ευχαριστώ πολύ!
    1 point
  3. έχω θέσει παρόμοιο ζήτημα και σε αυτό το νήμα, δεν υπάρχει λογική δυστυχώς. Κατα τη γνώμη μου και το 4% εφόσον δεν απαγορέυεται απο τον ορισμό της στέγης κατα ΝΟΚ (αναφέρει κάθε μορφής-κλίσης) ή τους όρους δόμησης της περιοχής (μπορεί να έχει περιορισμό στην κλίση) είναι αποδεκτό
    1 point
  4. Το γήπεδο δεν περιλαμβάνει κτίσμα, οπότε δεν εντάσσεται σε κάποια από τις δυο κατηγορίες εγκαταστάσεων (κατηγορία Α ή Β) όπου απαιτείται έγκριση κυκλοφοριακής σύνδεσης ή έγκριση εισόδου-εξόδου. Συνεπώς δεν απαιτείται έγκριση.
    1 point
  5. Ευχαριστώ για την απάντηση. Μπορείς να μου ανεβάσεις ένα dwg για να καταλάβω καλύτερα; εννοείς να υπάρχουν ήδη τα polyline που περιγράφουν το συνολικό περίγραμμα (topo_prop) και αντίστοιχα τα όρια, να τα επιλέγει ο χρήστης, να φτιάχνει layer και να βάζει ένα αντίγραφο των polyline αυτών στα layer για το ΚΗΔ; Edit: Θα μπορούσε να γίνεται και με επιλογή σημείων, αν μου γράψετε πως το σκέφτεστε μπορώ να κάνω μια δοκιμή να δω τι θα βγει.
    1 point
  6. 1. Γίνεται παρακράτηση 20% . 2. Οι αποζημιώσεις καταβάλλονται μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από την καταχώριση του πορίσματος
    1 point
  7. @ΚΩΝ/ΝΟΣ λειτουργεί κανονικά. Την προηγούμενη εβδομάδα καταχώρησα οικοδομικό έργο
    1 point
  8. Δεν θα μιλήσω για την κατασκευή του ξυλοτύπου (αυτό είναι άλλο θέμα). Θα μιλήσω για το σκυρόδεμα. Αναλογα το σκυρόδεμα (δηλαδή CEM I και τις κατηγορίες) έχουμε διαφορετικό χρόνο αντοχής θλίψης. Ανάλογα λοιπόν το σκυρόδεμα (το οποίο και μετά το πέρας των 28 ημερών αυξάνει την θλιπτική του αντοχή, η οποία μπορεί και να διαρκλεσει χρόνια μεχρι να φτάσει στο μέγιστο) μπορείς να ξεκαλουπώσεις όταν η αντοχή έχει φτάσει περίπου στο 55% της αντοχής των 28 ημερών. Βέβαια η διάρκεια των 8 ημερών έχει μεγαλύτερη αντοχή από αυτήν των 55% των 28 ημερών. Bέβαια ρόλο παίζουν και η θερμοκρασία, υγρασία, ποιότητα τσιμέντου (CEM) κ.τ.λ.
    1 point
  9. μια χαρά ισχύει αν το ποσό είναι πάνω από 300€ Το ερώτημα που παραμένει είναι αν εκδίδεται παραστατικό και αν πρέπει να το περάσουμε στο mydata και με ποια αιτιολογία
    1 point
  10. Την είσοδο ΑΜΕΑ την ορίζει ο μελετητής αλλά η κλίση είναι θεσμοθετημένη. Ο διάδρομος οχημάτων μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για διάδρομο πεζών άρα γιατί να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για ΑΜΕΑ... Αρκεί να μην υπάρχει θέση στάθμευσης που δεν επιτρέπει την απρόσκοπτη είσοδο...
    1 point
  11. Μας αφορά (εγκυκλοπαιδικώς) διότι τόσο η εφορία όσο και ο συμβ/φος σφάλλουν. Η εφορία, διότι δεν πρέπει να βγάλει εκτός το κοινόχρηστο τμήμα Ο συμβ/φος διότι δεν καταλαβαίνει (και δεν το εξηγεί στην εφορία) ότι τα ποσοστά συνιδιοκτησίας αφορούν σε όλο το οικόπεδο Επειδή ο συνάδελφος έχει πέσει σε άσχετους, ας προτείνει στο συμβ/φο να συμβουλευθεί καποιον έμπειρο. Επεξηγηματικά: Η κάθε κάθετη είναι ιδιόχρηστη και κοινόκτητη (γιαυτό και απαγορεύονται περιφράξεις μεταξύ καθέτων και κ.χ.). Ο υποχρεωτικά ακάλυπτος χώρος (δρόμος πρόσβασης) είναι κοινόχρηστος και κοινόκτητος. Αυτή είναι η νομική διαφορά. Αν ο συμβ/φος δεν το αντιλαμβάνεται, ας ξαναπάει Νομική...
    1 point
  12. @kfil επιτρέπεται πλέον να παρεμβαίνει η Δημόσια Αρχή και σε μελέτες ιδιωτικών έργων ... Υπενθυμίζω ότι πλέον κατατείθενται με ευθύνη ιδιώτη μηχανικού και δεν ελέγχονται από την ΥΔΟΜ ... εκτός και αν ζητηθεί.
    1 point
  13. Μπορείς να στείλεις απλά το νέο διάγραμμα με μία αίτηση επανεξέτασης στοιχείων. Αν δεν υπάρχουν άλλα ισχυρότερα στοιχεία, λογικά θα το εφαρμόσουν επακριβώς χωρίς χρονοβόρες και πολύπλοκες διαδικασίες. Σκέψου ότι η μελέτη στην περιοχή που αναφέρεσαι βρίσκεται στο στάδιο πριν την ανάρτηση. Ουσιαστικά δηλαδή, λαμβάνει ακόμα χώρα κτηματογράφηση και επεξεργασία των δικαιωμάτων αυτή τη στιγμή. Το στάδιο της προανάρτησης θεσμοθετήθηκε προσφάτως, ώστε να βοηθήσει τη διαδικασία μέσω μίας "off the record" επικοινωνίας του γραφείου κτηματογράφησης με τον πολίτη.
    1 point
  14. Αναστέλλονται από το ΥΠΕΝ οι οικονομικές δραστηριότητες στην πληγείσα από την πυρκαγιά δασική περιοχή του Έβρου https://ypen.gov.gr/anastellontai-apo-to-ypen-oi-oikonomikes-drastiriotites-stin-pligeisa-apo-tin-pyrkagia-dasiki-periochi-tou-evrou/
    1 point
  15. [απο την κωδικοποιηση του καν62] ΝΟΚ αρθρο 23 Σε περίπτωση συναίνεσης με αυξημένη πλειοψηφία (τουλάχιστον 67%) ιδιοκτητών αυτοτελών ιδιοκτησιών του ιδίου κτιρίου, είναι δυνατή η λειτουργική τους ενοποίηση, εφόσον διασφαλίζεται η στατική επάρκεια του κτίσματος μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις. Σε περίπτωση που για την λειτουργική ενοποίηση ή εσωτερική διαρρύθμιση απαιτούνται επεμβάσεις στον φέροντα οργανισμό του κτιρίου, αυτές είναι επιτρεπτές κατόπιν συναίνεσης των συνιδιοκτητών του κτιρίου. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπονται μονομερώς, κατά παρέκκλιση των οριζόμενων στο Κανονισμό του κτιρίου, εφόσον μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις διασφαλίζεται η στατική επάρκεια του κτιρίου, όπως αποδεικνύεται από μελέτη στατικής επάρκειας. Σε περίπτωση που κατά την μελέτη στατικής επάρκειας απαιτούνται επεμβάσεις ενίσχυσης στον φέροντα οργανισμό, αυτές είναι επιτρεπτές κατόπιν συναίνεσης των συνιδιοκτητών του κτιρίου και, κατ’ εξαίρεση επιτρέπονται μονομερώς, κατά παρέκκλιση των οριζόμενων στο Κανονισμό του κτιρίου, εφόσον δεν θίγουν στύλους και δοκούς του φέροντος οργανισμού και μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις διασφαλίζεται η στατική επάρκεια του κτιρίου, όπως αποδεικνύεται από μελέτη στατικής επάρκειας. Σε περίπτωση που κατά την μελέτη στατικής επάρκειας απαιτούνται επεμβάσεις ενίσχυσης στον φέροντα οργανισμό, αυτές δύνανται να πραγματοποιούνται μονομερώς με δαπάνη των ιδιοκτητών των αυτοτελών οριζόντιων ιδιοκτησιών που ενοποιούνται, με την προϋπόθεση ότι οι επεμβάσεις αυτές περιορίζονται εντός των συγκεκριμένων αυτών ιδιοκτησιών. [σε συνδυασμό με τις υπ΄ αριθμ.13448/16-3-2012 και 13451/16-3-2012 ΥΑ (ΦΕΚ Α.Α.Π.116/9.10.2012] Για τη λειτουργική συνένωση χώρων του ιδίου ή ομόρων κτιρίων διακρίνονται οι κάτωθι περιπτώσεις : Α) Συνένωση αυτοτελών ιδιοκτησιών εντός του ιδίου κτιρίου : Αναλόγως του είδους των εργασιών και της χρήσης του προκύπτοντος χώρου, απαιτείται η εφαρμογή μιας εκ των τριών περιπτώσεων αδειοδότησης / ενημέρωσης του άρθρου 4 του νόμου. Στην περίπτωση εφαρμογής της διαδικασίας έγγραφης ενημέρωσης, πέραν των αναφερομένων στοιχείων στην παρούσα οδηγία εφαρμογής του άρθρου 4 παρ.3, υποβάλλεται και τεχνική έκθεση αρμοδίου μηχανικού με την οποία τεκμηριώνεται η στατική επάρκεια του κτίσματος μετά τις προβλεπόμενες διαρρυθμίσεις / διασκευές. Β) Συνένωση και λειτουργική ενοποίηση κτισμάτων όμορων οικοπέδων : Για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης, η οποία προϋποθέτει συναίνεση όλων των ιδιοκτητών των όμορων οικοπέδων, ακολουθούνται τα προβλεπόμενα στις υπ΄ αριθμ.13448/16-3-2012 και 13451/16-3-2012 Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ Α.Α.Π.116/9.10.2012). Γ) Λειτουργική συνένωση χώρων όμορων κτιρίων : Εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στις υπ΄ αριθμ.13448/16-3-2012 και 13451/16-3-2012 Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ Α.Α.Π.116/ 9.10.2012).
    1 point
  16. @Alex Fragedakis} Μπορεί στον υπολογισμό του 70% να προσμετράται η κλίμακα ανόδου, όμως αυτό δεν την μετατρέπει σε πατάρι. Τα όρια του παταριού είναι τα όρια του δαπέδου του. Στο σχέδιο που έχεις αναρτήσει με την πορτοκαλί και την κίτρινη γραμμή, το ανοιχτό όριο του παταριού είναι τεθλασμένη γραμμή (ακολουθεί το δάπεδο). @klimakometro} Διάβασε το υπ' αρ. πρωτ. 50441/31.7.2015 έγγραφο της ΔΑΟΚΑ/Γ': Προσθήκη σοφίτας, ανοικτού ημιυπαίθριου χώρου και ανοικτών εξωστών σε νομίμως υφιστάμενα κτίσματα (προ ν.4067/12 – ΝΟΚ). Βάσει αυτού είναι δυνατή η προσθήκη σε νομίμως υφιστάμενο κτίριο, στέγης και σοφίτας ή η προσθήκη σοφίτας εντός νομίμως υφιστάμενης στέγης κτιρίου, εφ' όσον πληρούνται οι προϋποθέσεις χαρακτηρισμού του χώρου ως «σοφίτα» (παρ. 81 του άρθρου 2 του ν.4067/2012) και τηρούνται οι γενικοί και τυχόν ειδικότεροι όροι δόμησης και περιορισμοί που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου.
    1 point
  17. καλησπέρα ερώτηση: σε πολυκατοικία, στην ισόγεια μεζονέτα, με δόμηση στο ισόγειο και πατάρι στην υπερκείμενη στάθμη (χωρίς καθόλου δόμηση στη στάθμη αυτή), η σκάλα προσμετράται στην επιφάνεια του παταριού (δηλαδή στο 70% του υποκείμενου χώρου); μφχ
    1 point
  18. Καλώς ενέκρινε, αφού το "σε κάθε άλλη περίπτωση δύναται" αυτό σημαίνει.
    1 point
  19. Καλησπέρα Σε πολεοδομία επιτρέψανε κτίριο να ανεγερθεί σε επαφή με το πλάγιο όριο του οικοπέδου, με την αιτιολογία πως το όμορο κτίριο "είχε αφήσει απόσταση μεγαλύτερη του δ". Αποψή μου είναι ότι ο πολεοδόμος έχει κάνει μεγάλο λάθος που του το ενέκρινε! Θα ήθελα τη γνώμη σας παρακαλώ. Συνημμένο τμήμα του εγκεκριμένου διαγράμματος ΜΦΧ
    1 point
  20. 1. Καθώς μία ΑΘ αέρα νερού μπορεί από μόνη της να καλύψει ψύξη, θέρμανση και ΖΝΧ θα την επέλεγα όχι μόνο λόγω κόστους αλλά και λόγω ύπαρξης μόνο ενός μηχανήματος εξωτερικά. 2. Μελέτη θερμικών απωλειών και ψυκτικών φορτίων, για επιλογή ΑΘ, θα ζήταγα όχι απλά για τις εσωτερικές θερμοκρασίες που ορίζει ο ΚΕΝΑΚ αλλά για 22-23 οC χειμώνα καλοκαίρι. 3. Όλες τις ανωτέρω μελέτες και των ΦΒ, αν και έχει δικαίωμα να τις κάνει ο ίδιος HM, καλό είναι να γίνουν από μηχανικούς που ασχολούνται με αυτά τα αντικείμενα, καθώς κανείς δεν είναι παντογνώστης. 4. Στον υπολογισμό του μεγέθους ΦΒ καλό είναι να ληφθεί υπόψη και φόρτιση αυτοκινήτου, οπότε εκτιμώ τελείως χοντρικά, ότι θα πρέπει να μπεί το μέγιστο επιτρεπτό ΦΒ, δηλαδή περίπου 10 KWp.
    1 point
  21. Τώρα που εξετάζω και πάλι το ζήτημα με σχετική ησυχία, δε είμαι σίγουρος πως καλύπτεται η περίπτωση μου με την αναφορά της Υ.Α. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/65826/699/2020 (ΦΕΚ 2998/Β` 20.7.2020). Φαίνεται πως η οδηγία περιγράφει τις περιπτώσεις που είναι υποχρεωτική η εφαρμογή (παράγραφος α). Ως υποχρεωτική διάταξη του ΝΟΚ, λογικό είναι να μη «σε» περιορίζει στην πρασιά. Για την περίπτωση της κατοικίας όμως που δεν είχε και δεν έχει την υποχρέωση προσαρμογής δε νομίζω πως είναι ξεκάθαρο «ΝΑΙ» για υλοποίηση στην πρασιά.
    1 point
  22. Καλησπέρα. ΕΜΠΟΔΙΖΟΜΕΝΑ ΑΤΟΜΑ = - ΑμεΑ - Άτομα της τρίτης και τέταρτης ηλικίας - Γυναίκες σε εγκυμοσύνη - Προεφηβικά άτομα - Άτομα με ασυνήθεις σωματικές διαστάσεις - Ρευματοπαθείς, καρδιοπαθείς, με άσθμα κλπ - Προσωρινά τραυματίες - Όσοι χρησιμοποιούν ή οδηγούν οιουδήποτε τύπου αμαξίδιο - Ποδηλάτες - Όσοι μεταφέρουν βάρη - Μεταφορείς - Υπηρεσίες άμεσης επέμβασης (τραυματιοφορείς, πυροσβέστες κλπ) - Εθισμένοι σε βλαβερές ουσίες - Αλλοδαποί – τουρίστες (σε θέματα που αφορούν τη σήμανση) - Άτομα με πανικό, σε συνθήκες εκτάκτου ανάγκης κλπ.
    1 point
  23. Τρεις περιπτώσεις : 1. Νερό σε Σκυροδέτηση Θεμελίωσης (πριν την Σκυροδέτηση) : α) Εφόσον το σκάμμα σου έχει κρατήσει νερά, πρέπει να τα απομακρύνεις πριν την σκυροδέτηση. i) (εύκολο) : Διαλέγεις γωνία του σκάμματος και σκάβεις οριζόντιο κανάλι με κλίση που θα επιτρέψει στα νερά να φύγουν με φυσική ροή προς χαμηλότερο υψόμετρο ii) (δύσκολο) : Αν δεν μπορείς να εφαρμόσεις το (i), πχ σε περίπτωση βαθειάς έκσκαφής, απομακρύνεις τα νερά με αντλίες Σε κάθε περίπτωση, αφού απομακρύνεις τα νερά και πριν την σκυροδέτηση, πρέπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να ξεπλύνεις τον οπλισμό θεμελίωσης με νερό υπό πίεση, για να απομακρύνεις λάσπες ( εννοείται οτι έχεις ρίξει μπετόν καθαριότητας στην σκάφη σου, αλλιώς άστα να πάνε...) Επίσης, νεροποντή σε θεμελίωση μπορεί να προκαλέσει αστοχία στα πρανή εκσκαφής, οπότε αν περιμένεις κάτι τέτοιο, καλό είναι να πεις στον χωματά σου να φροντίσει να κάνει σωστή διαμόρφωση στο όρυγμα. Θα υπολογίζεις οτι από την χάραξη της θεμελίωσής σου θες τουλάχιστον περιθώριο 0,50μ για να στηθούν τα πλαϊνά και από εκεί και έξω τραβάς την ρίζα του πρανούς όσο έξω χρειάζεται, ώστε σε περίπτωση αστοχίας τα χώματα που θα αποκολυθούν να μην πέσουν μέσα στη θεμελίωσή σου. 2. Νερό σε Σκυροδέτηση Θεμελίωσης (κατά την Σκυροδέτηση) : Μην ανησυχείς. Όσο νερό και αν φας, το σκυρόδεμα θα πάει κάτω και το νερό θα ανέβει μόνο του στην επιφάνεια ( θα δεις πρασινωπές λιμνούλες ). Την επομένη της σκυροδέτησης κάνεις ότι και στο (1) για να απομακρύνεις τα νερά ή απλά περιμένεις να κάνει ο ήλιος την δουλειά του. Απλά, αν έχεις ρίξει radier, μην αφήσεις να πατήσει άνθρωπος την επόμενη μέρα, οι άνω 5 πόντοι θα είναι ακόμη νωποί. 3. Νερό σε Σκυροδέτηση Ανωδομής (πλάκα): α) Στην αρχή της σκυροδέτησης δεν έχεις πρόβλημα, ακόμη και με νεροποντή. Το νερό ανεβαίνει μόνο του επάνω κα στραγγίζεται από τα κενά του πετσώματος της πλάκας χωρίς προβλήματα. Μην σε ανησυχεί αυτά που μας έλεγαν στο Πολυτεχνείο για απομείωση της αντοχής του σκυροδέματος λόγω προσθήκης νερού. Αυτό ισχύει σίγουρα αν προσθέσεις νερό στο μίγμα όσο αυτό είναι μέσα στην μπετονιέρα, οπότε με την ανάδευση παίρνεις πράγματι μίγμα με υψηλότερη αναλογία νερού. Στην σκυροδέτηση το μόνο που προκαλεί "ανάδευση" στο μίγμα σου είναι οι γαλότσες των μπετατζίδων, οπότε κομμένα τα πολλά "πήγαινε-έλα", ειδικά για μεγάλη πλάκα και πολυμελές συνεργείο. β) Όσο προχωράει η σκυροδέτηση, το μπετόν σφραγίζει τα κενά του πετσώματος και η πλάκα αρχίζει να μαζεύει νερό. i) Εφόσον το πλαϊνό δεν είναι πολύ υψηλότερο από την τελική στάθμη μπετόν (5~10εκ.), είσαι οκ, αφού όπως ανέφερε και ο συνάδελφος γλιτώνεις την διαβροχή λόγω της "λιμνούλας" των 5-10εκ. ii) Σε περίπτωση, όμως που ο μπετατζής έχει σηκώσει πολύ ψηλά πλαϊνά ( πχ επιδή είχε τελαρωμένα πανέλα και τον βόλευε ) έχεις θέμα. Στην περίπτωση αυτή το πιο πιθανό είναι να δείς ένα πλαινό ( εξωτερικό κούτελο περιμετρικών δοκών ) που είναι κοντραρισμένο ( πλευρικά εξασφαλισμένο ) μέχρι την τελική στάθμη σκυροδέματος, αλλά η επιφάνεια του μπετοφόρμ να τρέχει πολύ ψηλότερα από την στάθμη αυτή και να κρατάει νερό μέχρι αυτό το ύψος. Αν είναι έτσι, κινδυνεύει να αστοχήσει το πλαϊνό από την πίεση του νερού που συσωρρεύεται και να σου ανοίξουν τα περιμετρικά δοκάρια. Ζήτα από τον μπετατζή σου ( αν και μάλλον θα το κάνει από μόνος του ) να ανοίξει το πλαϊνό σε ορισμένες θέσεις για να ξενερίσει η πλάκα. Αυτό γίνεται ευκολότερα στο μέσον πλευράς της περιμέτρου της πλάκας, γιατί οι γωνίες θα πρέπει να είναι δεμένες. Σε περίπρωση νεροποντής καλό είναι να διασφαλίσεις περισσότερες από μία θέσεις απορροής των συσωρρευόμενων υδάτων. Αν αφήσεις μόνο μία θέση εκτόνωσης, τα νερά θα φύγουν μεν, αλλά μάλλον στην θέση απορροής θα έχεις απόπλυση ( ξέπλυμα ) και θα αποκαλυφθούν τα αδρανή του σκυροδέματος. Μην ανησυχείς για το επιπλέον βάρος στην υποστήλωση ( ικριώματα ) της πλάκας λόγω νερού. Η πλάκα δεν πρόκειται ποτέ να πέσει στα κεφάλια μας λόγω νερού, πολύ απλά διότι τα εξωτερικά πλαϊνά θα έχουν αστοχήσει νωρίτερα για να εκτονώσουν την κατάσταση... Στο τέλος της σκυροδέτησης και εφόσον το συνεργείο σου βγάλει την δουλειά υπό βροχή, κάνε έναν κόπο και κέρνα καμία μπύρα - σουβλάκι στον κόσμο. Πίστεψέ με, θα το εκτιμήσουν. (* Αλλά σε καμία περίπτωση "κολλητηλίκια" με τα συνεργεία, πίστεψέ με, θα σε καβαλήσουν...) Αυτά, ελπίζω να σε βοήθησα
    1 point
  24. Να επέμβει η δημόσια αρχή; Να κάνει τι; Δεν έχει δικαίωμα παρά μόνο (εκτός αν πρόκειται γιο μελέτη του δημοσίου) 1) Αν δεν έχουν τηρηθεί οι προδιαγραφές που αναφέρονται στα κανονιστικά κείμενα (και μόνο) οπότε αρμόδια είναι η αρχή που εξέδωσε την άδεια. 2) Αν διαταχθεί από δικαστήριο πραγματογνωμοσύνη.
    -1 points
  25. Όχι δεν ισχύει αυτό. Το ποσό κατατίθεται αυτούσιο όπως αυτό αναφέρεται μέσα στο σύστημα με το που γίνεται η κλήρωση.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.