Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      26.302


  2. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      11.957


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.900


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.737


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/04/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Μια φορά και ένα καιρό, μετά τα χρόνια του Μεγάλου Πολέμου, ένα μικρό κράτος κάπου στα Βαλκάνια είπε να οργανωθεί. Σε όλη την τότε επικράτεια... Είπαν λοιπόν οι τότε νομοθέτες : θα κάνουμε σχέδια πόλης παντού με οργάνωση των υποδομών. Ίσως είχαν ακόμη στα αυτιά τους τη φωνή ενός μεγάλου ξένου μηχανικού, που τους φώναζε ότι είναι ντροπή να έχουν ακόμη παντορροϊκό σύστημα αποχέτευσης, αν και είχαν περάσει τουλάχιστον 40-50 χρόνια από τότε που το είπε και μια μεγάλη πτώχευση, της χώρας και του μηχανικού. Νομοθέτησαν λοιπόν : οργανωμένος πολεοδομικός σχεδιασμός στις πόλεις - οικισμούς και μόνο οι ειδικές χρήσεις που δεν μπορούν να βρίσκονται στην πόλη να τοποθετούνται δίπλα στον αγρότη και στο σπίτι του, δηλαδή στο εκτός σχεδίου τμήμα της χώρας. Ήταν τότε το έτος 1923, όχι σωτήριο όπως εκ των υστέρων αποδείχθηκε. Τον νομοθέτη δεν τον ακολούθησε κανείς. Κάτι θυμήθηκαν πάλι το 1928, πέρασαν τα χρόνια, ήρθε και άλλος πόλεμος που συνεχίστηκε με εμφύλιο, η χώρα ρήμαξε και όλα τα πράγματα άλλαξαν. Μαζί και οι σχεδιασμοί. Τα μοντέλα του πολεοδομικού σχεδιασμού πήγαν περίπατο και ήρθε η βεβιασμένη αστυφιλία και η διαχείριση της ερήμωσης στο εκτός σχεδίου τμήμα της χώρας. Τότε κάποιοι σκέφτηκαν ότι, αφού τους μαζέψαμε μέσα και πλέον δεν υπάρχει ο αγρότης, δεν επιτρέπουμε γενικά τη δόμηση και στο εκτός ; Έτσι και οι μεσαίοι θα ξεδίνουν κοντά στους γερόντους και λεφτά από την οικοδομή θα βγαίνουν για να παίρνουμε κανένα φόρο. Άρχισαν λοιπόν μετά το 1960, συνέχισαν το 1978 και ολοκλήρωσαν το 1985. Και το τοπίο πλέον διαμορφώθηκε, όλα ίδια παντού μόνο που, νόμιμα, χτίζεις λιγότερο στο εκτός. Τα αυθαίρετα ήδη είχαν αρχίσει μετά τον δεύτερο πόλεμο, όταν αποφάσισε ο πολίτης ότι δεν έχει πλέον ανάγκη τη νομιμότητα. Τα χρόνια πέρασαν, τα μοντέλα απέτυχαν ένα-ένα, ότι χρήμα είχε έρθει εισαγόμενο μετά το 2000 πήγε στην αποχέτευση (σε πολλές περιπτώσεις ακόμη με το παντορροϊκό) και ήρθε η δεύτερη μεγάλη πτώχευση. Ξανά τα "δάνεια της Αγγλίας" ... Τότε πήραν τη μεγάλη απόφαση. Οι νέοι που θα μπορούσαν να κάνουν κάτι έφυγαν, εμείς λιγοστεύουμε, ελπίδα μέσω παιδείας να κάνουμε κάτι δεν υπάρχει, οπότε φτιάξτε και πουλήστε, θα γίνουμε το Ντουμπάϊ των Βαλκανίων. Ότι κάνετε όμως να είναι εκτός πόλης και οικισμών, αυτά δεν διορθώνονται, και μη σας νοιάζει προσωπικό θα φέρουμε ... Την εκκαθάριση των μεσαίων που είχαν απλωθεί στην επικράτεια την ανέλαβαν servicers. Κύριος σκοπός είναι πλέον να επαναφερθεί ο αρχικός σχεδιασμός στη μετά τον Μεγάλο Πόλεμο πορεία, δηλ. εκτός σχεδίων μόνο οι ειδικές χρήσεις. Πώς ; Δια της νομιμότητας. Ποιας νομιμότητας ; Δεν είχαμε πει κάποια στιγμή ότι η οργανωμένη δόμηση θέλει και μια πρόσβαση για να φτάσει ο κάτοικος, η πυροσβεστική, το ασθενοφόρο, η ομάδα διάσωσης και οι υποδομές στο σπίτι ; Να λοιπόν ο τρόπος ! Το πρόσωπο. Και δεν θα γυρίσουν να μας πουν γιατί μας αφήνατε μέχρι τώρα να χτίζουμε και τα χρυσοπληρώσαμε για να συνεχίσουμε να κτίζουμε ; Δεν το λέμε εμείς .. το ΣτΕ το λέει σαφώς, θέλει πρόσωπο γιατί ... πάντα ήθελε πρόσωπο. Και μάλιστα όχι ότι δρόμο άνοιξε ο αγρότης για να κουβαλάει τη σοδειά ή να πηγαίνει στο σπίτι του, όταν απέκτησε το αυτοκίνητο μετά τη μεταπολίτευση. Κανονικό δρόμο, επίσημο, με τη βούλα. Έτσι, αφού βρέθηκε και η βούλα για τους δρόμους, οδεύουμε προς την επίτευξη του στόχου ... δια του προσώπου. Μην απελπίζεστε όμως, θα έχουμε και μεταβατική περίοδο γι' αυτούς που αγόρασαν τελευταία. Μη χάσουμε και τους πρώτους πελάτες ... βγάζοντας κακό όνομα.
    2 points
  2. Εδω εχει και αδεια δομησης για επισκευη και αρση επικινδυνοτητας αλλα εχει και ΕΕΜΚ. δισλεξε https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:"αδεια δομησης για επισκευη μανδροτοιχο"&page=0&sort=relative
    2 points
  3. Καλημέρα. Να υποθέσουμε ότι το w.c έγινε μεταγενέστερα του έτους 1957. Πίσω από την βεβαίωση κύριας χρήσης υπάρχει η πλήρης νομιμότητα. Η γενική αρχή είναι ό,τι δεν φαίνεται στα εγκεκριμένα σχέδια της Ο.Α ρυθμίζεται. Άρα, ένα αυθαίρετο w.c συνιστά μεν διαφορετική εσωτερική διαρρύθμιση και μπορεί να γίνει απαλλαγή μέχρι τη σύνταξη της ΗΤΚ, πλην όμως στα πλαίσια της οποίας θα πρέπει να ενημερωθεί η Ο.Α. Επομένως, γιατί να μη γίνει σήμερα μια υπαγωγή στο ν. 4495 και να "μαζέψεις" και ό,τι άλλο υπάρχει από μικροαυθαιρεσίες (συνήθως έχεις αλλαγές όψεων κλπ) και να έχεις μια κάτοψη υφιστάμενης κατάστασης, έτοιμη για κάθε χρήση.
    2 points
  4. Δες αν οι ρυθμίσεις χρονοσύμανσης είναι σωστές. Ανοίξτε το Adobe Reader DC κι επιλέξτε Edit-> Preferences. Στο menu που θα εμφανιστεί επιλέξτε διαδοχικά Signatures->Document Timestamping->More. Στην συνέχεια επιλέξτε την χρονοσύμανση της ΑΔΕΠ και πατήστε edit. Συμπληρώστε τον σύνδεσμο https://timestamp.aped.gov.gr/qtss (ή https://qts.harica.gr ) και πατήστε οκ.
    2 points
  5. Ο κανονισμος αποτελει συμβαση μεταξυ οικοπεδουχων και αγοραστων, με το 100% των συνιδιοκτητων. Συνηθως γινεται πριν το πρωτο συμβολαιο, αλλως απαιτειται ειδικη πληρεξουσιοτητα απο τον αγοραστη προς "καποιον" να συνταξει για λογαριασμο του τον κανονισμο αργοτερα ...αλλα ειναι περιπλοκο. Οσοι αγοραζουν μετα την μεταγραφη του κανονισμου δηλωνουν οτι ελαβαν γνωση και αποδεχονται ολους τους ορους του ανεπιφυλακτα. [και οι ενοικιαστες υποχρεουνται να ακολουθουν τις διαταξεις του] Ο κανονισμος αποκτα εμπραγματη ισχυ μετα την μεταγραφη του και υποχρεωνει ολους αρχικους ιδιοκτητες ή τους μετεπειτα αγοραστες ή τους κληρονομους τους σε θεματα οπως: Υποχρεωσεις των συνιδιοκτητων στις δαπανες της οικοδομης, διοικηση οικοδομης, ή ο καθορισμος αποκλειστικων χρησεων επι κοινοχρηστων, η διαχειρηση και η διοικηση της οικοδομης ειναι τα βασικα του σημεια. Να θυμισουμε οτι οι παληοι κανονισμοι -προ κτηματολογιου- δεν μεταφερθηκαν στο κτηματολογιο, πλην ισχυουν.
    2 points
  6. https://ypen.gov.gr/diefkrinisi-ypen-gia-tin-ektos-schediou-domisi-meta-apo-schetiki-apofasi-tou-e-tmimatos-tou-ste/ Προφανως η προσφατη αποφαση του ΣτΕ για την ακυρωση αδειας "εντος ζωνης" ανετρεψε ολους τους σχεδιασμους του Υπουργειου, που ειχε υποσχεθει την "εντος των ημερων" καταθεση προτασης για διαβουλευση στα εκτος σχεδιου.
    1 point
  7. Σε μια ο.α που εξέδωσε Στο τελικό έλεγχο φορολογικών
    1 point
  8. Δεν είναι πλέον- Μπορεί και με βεβαίωση-όλα γίνονται με ευθύνη του μηχανικού
    1 point
  9. Δύσκολες περιπτώσεις! αλλά τουλάχιστον το δικό σου διαμέρισμα -όπως το αποτύπωσες- συμπίπτει με αυτό της οικ άδειας ή όχι??
    1 point
  10. Μπορεί. Μπήκε και νέα παρ. Στο νομό, αρ. 16 παρ 11. Σε περιπτώσεις κτιρίων που εφάπτονται στα όρια του οικοπέδου όλα τα παραπάνω στοιχεία του άρθρου 16 δύνανται να εφάπτονται στα όρια ή και να έχουν απόσταση μικρότερη του ενός (1.00) μ.
    1 point
  11. Σε τί ακριβώς συμφωνείς? Στο ότι πρέπει να το ψάξεις? Αν ναι, ποιός σε εμποδίζει να το κάνεις? Όσο για "επιχειρήματα", σου έδωσα μια πρώτη γεύση σε σένα εναπόκεται να διαπιστώσεις (και, πίστεψέ με, θα σε οφελήσει πολύ) τα υπέρ και τα κατά του κάθε τρόπου κατασκευής. Κάνε λοιπόν μια πρώτη έρευνα, κι εδώ είμαστε πάλι. Με στοιχεία, κι όχι με τις ενδείξεις του (τοπικού) συρμού
    1 point
  12. Αν εκλαμβάνω σωστά το υπονοούμενο, θεωρείς ότι παρότι η μεταβίβαση μπορεί να πραγματοποιηθεί σύμφωνα με τις εξαιρέσεις του άρθρου 82, το πρέπον είναι να γίνεται και ρύθμιση πριν την μεταβίβαση του ακινήτου
    1 point
  13. Δεν έχω τον χρόνο να το σχεδιάσω εξ αρχής για να έδειχνα κάποια εναλλακτική λύση ..... Οπότε αν το θες όπως το έχεις (ντε και καλά) κάλεσε έναν έμπειρο υδραυλικό να σου πει αν όπως το έχεις μπορεί να γίνει.... όπως αν δεν επαρκούν οι ρύσεις όπως το έχεις μπορείς να βάλεις και μοτεράκι για τα νερά ..... (όπως σου είπα όμως (και άποψη μου) δεν είναι καλή λύση ή είναι λύση ανάγκης .... καλή επιτυχία
    1 point
  14. το "ιδ" αφορα εργασιες στον ακαλυπτο χωρο. Εσυ εχεις επισκευη "περιμετρικης τοιχοποιίας" Δεν βλεπω να καλυπτεσαι για αυτα που θελεις να κανεις. Μαλλον πας με το 29. στ) κατασκευή τοίχων αντιστήριξης, καθώς και περιτοιχίσεων και περιφράξεων που δεν καλύπτονται από την έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας,
    1 point
  15. Πως γκενεν ατο ? Τα trial εχουν περιορισμένη χρονικη διαρκεια
    1 point
  16. Στα σχόλια στο ΤΕΔΚ είχα αναφέρει: ''Πιστοποίηση ολοκλήρωσης της κατεδάφισης. Βάσει άρθρου 44 Ν. 4495/17 παράγραφος 3 υποπερίπτωση (δδ)'' 3. Αριθμός των ελέγχων ανά κατηγορία και είδος έργου: α) Κατηγορία Α: ένας (1) έλεγχος (τελικός) που πραγματοποιείται από έναν ελεγκτή δόμησης από το μητρώο των ελεγκτών δόμησης της Κατηγορίας I δδ) εργασίες κατεδαφίσεων, ανεξαρτήτως του είδους και της κατηγορίας του έργου
    1 point
  17. ΠΑΛΙΟΣ ΚΤΙΡΙΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 3.2. Σε κάθε κτίριο ή χώρο, νέο ή υφιστάμενο, οποιασδήποτε χρήσης, όπου προβλέπεται παραμονή, εργασία ή παρουσία ατόμων, επιβάλλεται η ύπαρξη κατάλληλου πλήθους αποχωρητηρίων και νιπτήρων, καθώς και λοιπών υδραυλικών αποδοχέων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. και αφού είναι εντός του προ του 1955 κτίσματος δεν χρειάζεται να προβείς σε κάποια ρύθμιση edit Υπάρχει και κάποια άλλη ίσως υγειονομική διάταξη κατά την οποία το wc και ο προθάλαμος πρέπει να έχουν ελάχιστο ύψος 2.2 και διαστάσεις 1,0Χ1,20μ . Υπόψη σου επίσης ότι το παραπάνω ελάχιστο ύψος των 2,20μ για τα προ του 55 κτίσματα μειώνεται στα 2,0μ και μάλιστα όχι μόνο του wc αλλά και του καταστήματός σου
    1 point
  18. Το πιο πιθανό είναι να πρόκειται περί σύστασης και κανονισμού στην ίδια πράξη και η θέση στάθμευσης να είναι παρακολούθημα της ιδιοκτησίας. Άρα γίνεται πλήρης περιγραφή στον τίτλο, στο πεδίο θέση στάθμευσης θα μπει ο αρ.1, και στον πίνακα επιφανειών θα περιγράφει ως εμβαδόν με την επισήμανση ότι πρόκειται περί παρακολουθήματος.
    1 point
  19. ΑΝΟΙΞΑΝ ΟΙ ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΓΙΑ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΤΙΡΙΩΝ & ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ ! 01/04/2025 Άνοιξαν επί τέλους οι προβλεπόμενες ηλεκτρονικές πλατφόρμες για τα μέτρα Πυροπροστασίας ακινήτων σε δασικές περιοχές σε συνέχεια του «Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός και πλησίον δασικών εκτάσεων» που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ μετά από ΚΥΑ των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (19.05.2023) και της σχετικής ερμηνευτικής εγκυκλίου, και του «Εθνικού Μητρώου Τήρησης Μέτρων Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών» που νομοθέτησε το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με το νόμο 5075/14.12.2023, και προβλέπει τη δήλωση του καθαρισμού αστικών οικοπέδων. Ταυτόχρονα αναμένεται και ολιγοήμερη παράταση τόσο της προθεσμίας σύνταξης του «Εντύπου Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και Τεχνικής Έκθεσης αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα» και της Ειδικής μελέτης Πυροπροστασίας και της ανάρτησής τους στην οικεία πλατφόρμα, όσο και της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης καθαρισμού του οικοπέδου στην πλατφόρμα του «Εθνικού Μητρώου Τήρησης Μέτρων Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών» . ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΚΙΝΗΤΩΝ. Υπενθυμίζεται ότι ο «Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός και πλησίον δασικών εκτάσεων» αφορά σε ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε οικόπεδα ή γήπεδα σε δάση, δασικές και χορτολιβαδικές εκτάσεις, σε περιαστικό πράσινο, σε κηρυγµένες δασωτέες ή αναδασωτέες εκτάσεις, καθώς και εντός ακτίνας τριακοσίων (300) µέτρων από αυτές ή βρίσκονται µέσα σε πάρκα και άλση πόλεων και οικιστικών περιοχών. Για τα προαναφερόμενα ακίνητα είναι υποχρεωτική η σύνταξη Εντύπου Αξιολόγησης Επικινδυνότητας και Τεχνικής Έκθεσης αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα μέχρι τις 31.03.2024! Σε συνέχεια της Τεχνικής Έκθεσης οι ιδιοκτήτες των ακινήτων υποχρεούνται μέσα σε ένα μήνα, δηλαδή μέχρι τις 30.04.2024 να υποβάλουν στον οικείο Δήμο αρχικά, και σε ηλεκτρονική πλατφόρμα αργότερα αργότερα, Δήλωση Εφαρμογής των μέτρων πυρασφάλειας στην οποία θα δηλώνουν την ορθή λήψη των μέτρων που προβλέπονται στην έκθεση του αρμόδιου τεχνικού επιστήμονα, βάσει των προβλέψεων του Κανονισμού για την προστασία του ακινήτου τους σε περίπτωση πυρκαγιάς! ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ. Υπενθυμίζεται ότι η νέα αυτή υποχρέωση καθαρισμού οικοπέδων αφορά ιδιοκτήτες, επικαρπωτές, μισθωτές ή υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπόν ακάλυπτων χώρων που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, σε περιοχές εντός ορίων, χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, και σε εκτάσεις εντός ακτίνας 100 μέτρων από τα όρια των δυο προαναφερόμενων περιπτώσεων, επιπλέον δε και εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα, για τις εκτάσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τον δασικό χάρτη της περιοχής και κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας, με προβλεπόμενα πρόστιμα 1.000 – 54.000 ευρώ αλλά και σοβαρές ποινικές συνέπειες. Πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με τις πλατφόρμες Πυροπροστασίας και Καθαρισμού Οικοπέδων.
    1 point
  20. Ο-Οι ανεγκέφαλοι που έγραψαν τον σχετικό νόμο μάλλον ζουν σε άλλον πλανήτη. Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι δεν πρόκειται να εφαρμοστεί απλά γιατί είναι αδύνατον να εφαρμοστεί. Αν αρχίσουμε να γράφουμε τα δεκάδες προβλήματα εφαρμογής (τόσο για τα νέα όσο και για τα υπάρχοντα κτίσματα) δεν φτάνει ένα 20σελιδο τετράδιο.
    1 point
  21. Για εργασίες που δεν αλλάζουν επουσιωδώς την αρχιτεκτονική/όψεις του κτιρίου, δεν απαιτείται ΣΑ (ΥΑ 1 ΦΕΚ 313Β/2020). Εδώ ξεχάσανε να γράψουν ότι αυτό καλύπτει και λοιπούς φορείς που ασκούν αρχιτεκτονικό έλεγχο (πχ ΥΠΠΟ) μόνο και μόνο για να μας ταλαιπωρούν. Αν έβαψαν την όψη χωρίς έγκριση αρχαιολογίας και τελικά το χρώμα ήταν το ίδιο: "Δεν έβαψαν την όψη!" Ήταν άσπρο, είναι άσπρο, τέλος. (αν αλλάξανε και χρώμα, ας πρόσεχαν....) Αν έρθουν για έλεγχο οι αστυνόμοι, και δεν έχεις κάνει την βεβαίωση, αρχικά από το κινητό τους δείχνεις το ΦΕΚ το άρθ. 30 και αν είναι γραφειοκρατικο-κένταυροι, τότε σε σταματάνε, και βγάζεις βεβαίωση. Αυτό με την ενημέρωση φακέλου / ενημέρωση ΗΤΚ, είναι μια μπαρούφα που έγραψε κάποιος που νόμιζε ότι όλα τα κτίρια είναι όπως στην τελευταία άδεια. Τώρα αρχίζουν και το παίρνουν πίσω και το αλλάζουν με ενημέρωση ΗΤΚ ή δημιουργία αν δεν υπάρχει. ΥΓ. Λίγη υπομονή με την ΗΤΚ. Από το 2010 προσπαθούν να την νομοθετήσουν σωστά, αλλά ακόμα δεν έχουν βρει κάποιον που να ενδιαφέρεται να το κάνει σωστά....
    1 point
  22. Γειά και πάλι, ναι για το προ του '11, με το άρθρο 106, παρ.4. Για την σκάλα μετά το 2011 που απομακρύνθηκε, είναι ένα μπέρδεμα αλλά λογικά γίνεται με άδεια νομ/σης κατεδάφισης όσο κουφό και αν ακούγεται. Θα πρέπει να ρωτήσεις όμως στην Υδομ για την διαδικασία, ίσως θα χρειαστεί να γίνει αυτοψία πρώτα ώστε να βεβαιωθεί και κάποιο πρόστιμο.
    1 point
  23. Δεν είναι υποχρεωτική η συμπλήρωση του σχετικού πίνακα.
    1 point
  24. Δυστυχώς ο κανονισμός αυτός έχει πολλά ζητήματα τα οποία δεν έχουν αντιμετωπισθεί με ορθό τρόπο. Δύο-τρία πολύ βασικά : 1) Δεν καθορίζει ελάχιστο μέγεθος Δασικής έκτασης που καθιστά το ακίνητο υπόχρεο εφαρμογής. Για παράδειγμα, αν υπάρχει κάπου 1 στρέμμα δασικής έκτασης και απέχεις 299,5 μ από τα όρια του, όπως είναι διατυπωμένος ο κανονισμός, υπάγεσαι στις διατάξεις. Και μπορεί το οικόπεδο σου με το κτίσμα σου να είναι 20 στρέμματα. Τέτοιες περιπτώσεις υπάρχουν ΠΟΛΛΕΣ και είναι στα όρια του κωμικού. 2) Ορίζει ως υπεύθυνο τον ιδιοκτήτη για ΟΛΑ τα μέτρα, προληπτικά και παθητικής/ενεργητικής πυροπροστασίας , του ζητάει ετήσιες Υ/Δ εφαρμογής , όταν σε ΟΛΟΥΣ τους κανονισμούς πυροπροστασίας υπεύθυνος είναι ο εκμεταλλευτής/ενοικιαστής. Για παράδειγμα, απαγορεύεται σε πολλές περιπτώσεις η υπαίθρια αποθήκευση καυσόξυλων. Δηλαδή αν έχεις ένα σπίτι στο Ν.Βουτζά και το νοικιάζεις, πρέπει να υπογράψεις ως ιδιοκτήτης αντίστοιχες Υ/Δ.Και καλά να είσαι εδώ. Αν ζεις στην Αυστραλία ? 3) Απαιτεί πράγματα που έρχονται σε αντίθεση με πολλές άλλες διατάξεις. Για παράδειγμα, στους Θρακομακεδόνες π.χ. ή στην Παλαιά Πεντέλη, εντός οικισμού πάντα, αν εφαρμοσθεί δεν πρέπει να μείνει ούτε δέντρο όρθιο στις ιδιοκτησίες. 4) Έχει απαιτήσεις που σε καποιες περιπτώσεις είναι ΜΗ εφαρμόσιμες. Με τους όρους που θέτει απαιτείται να κατασκευαστεί μάντρα συμπαγής στο όριο του οικοπέδου σε όλα σχεδόν τα ακίνητα που εμπίπτουν. Δηλαδή έχω ας πουμε στην Ελευσίνα μία αποθήκη σε οικόπεδο 70 στρέμματα, και επειδή στα 250 μέτρα από το όριο του οικοπέδου περνάει ένας παραπόταμος που για 10 μέτρα εκατέρωθεν ανήκει στις κατά το νόμο οριζόμενες δασικές εκτάσεις πρέπει να κατασκευασω μάντρα 1μ σε όλο το όριο του οικοπέδου. Ωραία επίσης ακούγεται να επιβάλλεται η επέκταση των sprinkler στην περίμετρο της στέγης ενός κτιρίου- επιβάλλεται όταν το κτίριο διαθέτει ήδη τέτοιο σύστημα στο εσωτερικό του-αλλά όποιος έχει σχεδιάσει έστω και ΜΙΑ φορά ένα τέτοιο σύστημα γνωρίζει ότι η δεξαμενή και το πυροσβεστικό συγκρότημα διαστασιολογούνται για ταυτόχρονη λειτουργία μικρής ποσότητας καταιονητήρων για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια- δε γίνεται με το ίδιο σύστημα να τροφοδοτήσεις δίκτυο καταιονητήρων ΑΝΟΙΚΤΟΥ τύπου που καλύπτει περιμετρικά την οροφή του κτιρίου. Δεν επαρκεί. Και άλλα πολλά, δυστυχώς.
    1 point
  25. @irene2023 Η έκδοση βεβαίωσης μπορεί να γίνει χωρίς τακτοποίηση. Οι εξαιρέσεις της 2θ του 82: οι περιπτώσεις της 3 του 81: διαγράφω την περίπτωση στ) επειδή συμπεριλαμβάνεται στην περίπτωση ζ) - (γιστ, αρθ96)
    1 point
  26. Συμφωνώ φίλε μου, αλλά με όλο το σεβασμό, δεν έχεις προτείνει κάτι με επιχειρήματα (πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα). Μόνο θεωρία. Αν δε θες να παραθέσεις συν και πλην, εντάξει, no problem.
    0 points
  27. Επίσης "ακούω", "βλέπω τριγύρω" και "γράφω" σε αυτό το Forum, περιμένοντας καρτερικά εμπεριστατωμένες απόψεις, ακριβώς επειδή το ψάχνω. Δεν καταλαβαίνω τί εννοείς.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.