Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.155


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.296


  3. tettris

    tettris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.087


  4. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      10.267


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/05/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Ναι μεν δεν έχει σχέση και τα μέτρα πυροπροστασίας για τα "δασικά" είναι αυστηρότερα, πιο λεπτομερή και περιλαμβάνουν ουσιαστικά τα μέτρα της πυροσβεστικής διάταξης περί καθαρισμού οικοπέδων, αλλά δεν έχω δει κάπου ρητά να εξαιρούνται από τη δήλωση αυτή τα οικόπεδα πλησίον των δασών. Προκύπτει περισσότερο εκ της λογικής. Ειδική περίπτωση είναι τα εκτός σχεδίου με κτίσμα, όπου σύμφωνα με την υπ’ αρ. 20/2024 Πυροσβεστική Διάταξη Εδώ φαίνεται να επισημαίνει ότι εξαιρούνται τα γήπεδα στα οποία εφαρμόζονται τα μέτρα πυροπροστασίας πλησίον ή εντός δασών. Αλλά γιατί το διευκρινίζει μόνο στα εκτός σχεδίου; Πάντως στους περίκλειστους από δάσος οικισμούς, αν οι ΟΤΑ δεν έχουν κάνει ακόμα αξιολόγηση, ώστε να γίνει μετά τεχνική έκθεση και τελικά δήλωση εφαρμογής των μέτρων για τα "δασικά", τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες; Να υποβάλουν έτσι και αλλιώς δήλωση καθαρισμού (έστω και αν θεωρητικά δεν έχουν υποχρέωση) ή να περιμένουν την αξιολόγηση από τον ΟΤΑ/δήμο, ώστε να κάνουν την διαδικασία των "δασικών"; Φυσικά η άλλη λύση είναι να μην κάνουν τίποτα και να εναντιωθούν ο καθένας με τον τρόπο του στα σχετικά μέτρα, ώστε να αποσυρθούν και να επαναληφθούν με πιο σοβαρό και λιγότερο ύπουλο τρόπο, όπως προτάθηκε πιο πάνω και από άλλους συναδέλφους. Μέχρι τότε πάντως, καλό είναι που από τη συζήτηση αναλύουμε τα ελαττωματικά/ασαφή σημεία, έστω για να τα επισημάνουμε. Και φυσικά για να αποφύγουμε μπλεξίματα με πρόστιμα, κλπ. Δεν αναφέρω κάτι για την (χορτό)πιτα, (αφού για καθαρισμό χόρτων πρόκειται!) που ειπώθηκε, καθώς προσωπικά δεν σχετίζομαι με το ζήτημα. Παράλληλα έστειλα σε δυο δημαρχεία ερώτημα ως προς το παραπάνω θέμα για τους οικισμούς και από το ένα απάντησαν, λέγοντας πάνω-κάτω ότι είναι και οι ίδιοι στην ασάφεια και στην έλλειψη οδηγιών από το υπουργείο, ότι εμπλέκεται το δασαρχείο και δεν είναι μόνο στο χέρι τους, ότι κάνουν προσπάθειες κλπ και ότι προφανώς οι πολίτες δεν μπορούν να κάνουν κάτι πριν την συνολική αξιολόγηση του οικισμού, αλλά μιας και υπάρχει η πλατφόρμα καθαρισμού ας γίνει ο καθαρισμός και η δήλωση. Με λίγα λόγια, δε νομίζω ότι πιστεύει κανείς ότι οδεύουμε άμεσα στη θωράκιση των δασών από τους εμπρησμούς. Τουλάχιστον να αποφύγουμε -το ξαναλέω- τα ύπουλα πρόστιμα και τα "παιχνίδια" των ασφαλιστικών.
    2 points
  2. Και επειδή δεν υπάρχει τέτοια κατηγορία στο πόρισμα αλλά πρέπει να επιλέξει ένα εκ των παρακάτω, θα επιλέξει το (δ)
    2 points
  3. Version X7

    87.685 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5261/25 (ΦΕΚ 231Α/12.12.2025) Αλλαγές με τον ν.5243/25 (ΦΕΚ 187Α/31.10.2025) Αλλαγές με τον ν.5215/25 (ΦΕΚ 116Α/4.7.2025) Αλλαγές με τον ν.5193/25 (ΦΕΚ 56Α/11.4.2025) Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5116/24 (ΦΕΚ 100Α/3.7.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Η Υπεύθυνη Δήλωση καθαρισμού είναι ανεξάρτητη από την Τεχνική Έκθεση Πυροπροστασίας. Είναι παράλληλες υποχρεώσεις. Στο θέμα της Υ/Δ θα δούμε και τραγελαφικά από τους συνιδιοκτήτες, να δηλώνουν δηλαδή διαφορετικές περατωμένες εργασίες για το ίδιο ακίνητο...
    1 point
  5. @kostas tsorbatzis Συνάδελφε, αν και μηχανικός, απαξιώνεις τους συναδέλφους μας που ασχολούνται με θέρμανση σπιτιών. Είναι σαν να ρωτάς το γείτονα, που πήρε χαπάκι κορτιζόνης, πώς του φάνηκε, χωρίς να ξέρεις γιατί του το έγραψε ο γιατρός (κάθε σπίτι είναι διαφορετικό με άλλες ανάγκες) Ενημερωτικά μία ΑΘ χαμηλών θερμοκρασιών, έχει πάντα καλύτερο cop, και συμφέρει ακόμα και αν χρειαστεί να αλλάξεις 1 ή περισσότερα θερμαντικά σώματα.
    1 point
  6. Μέχρι 15μ2 μπορείς να βάλεις όσες θες. Εσύ που έχεις περισσότερα μ2 θα βάλεις την πρώτη με κατηγορία 3 και την άλλη ΥΚ κ ΥΔ
    1 point
  7. Νομίζω ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα αφορά την πυροσβεστική διάταξη (Αριθμ. 21837 οικ. Φ.700.20/2024) και όχι τον Κανονισμό Προληπτικής Πυροπροστασίας (Αριθμ. οικ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/55904/2019).
    1 point
  8. δεν είμαι Δικαστής για να σας πω.... οπότε ότι και να σας πω δεν έχει καμία αξία για εσάς. Αυτό που εγώ ξέρω με βάση την πολεοδομική νομοθεσία σας το είπα.... και τα 2 Οικόπεδα (δικό σας και όμορου) έχουν τις υποχρεώσεις να δομήσουν με όρους δόμησης..... οπότε με βάση αυτό και εσείς και ο όμορος έχετε τα ίδια δικαιώματα για τις τέντες... Ενδεχόμενα δε το δικό σας κτήριο να μειώνει την θέα από την άλλη πλευρά σε άλλο κτήριο .... Ότι δικαίωμα έχεις έχει....
    1 point
  9. Ναι, είναι στην περίπτωση στ) Όσο για τα ένσημα, προσωπικά, θα άνοιγα καρτέλα στον ΕΦΚΑ.
    1 point
  10. ευχαριστώ @Justice_Guard ... θα κάνω και μια προσπάθεια για τσεκ και με το χέλπ τέσκ αν καταφέρω να πιάσω γραμμή για την ημερομηνία μεταφοράς μπας και.... (η διαφορά στον υπολογισμό του προστίμου είναι περίπου στο 50%)... Edit Έγινε και το τσεκ στο χελπ ντέσκ Ναι όπως το είπες. Λαμβάνει την ημερομηνία της μεταφοράς οπότε πάει με το +35% υπολογισμού των προστίμων όπως προβλέπει ο 4495
    1 point
  11. Απο πολεοδομική άποψη έχει κάθε δικαίωμα να βάλει τέντες στον εξώστη τους εφ όσον είναι νόμιμα υφιστάμενο το κτίριο τους. Όπως κι εσείς έχετε κάθε δικαίωμα να βάλετε τέντες στο μπαλκόνι σας. Επικουρικά τον αέρα δεν σας τον κόβει καμία τέντα. Αν έχετε διάθεση, χρόνο και χρήμα μπορείς να ξεκινήσεις με δικηγόρους διαδικασίες ..... είχαν και υπάρχουν αρκετές υποθέσεις "θέας" στα δικαστήρια
    1 point
  12. Εγώ πάντως τα βάζω όλα για να υπάρχει μια πλήρη κι ενημερωμένη σειρά σχεδίων (π.χ. κάτοψη, τομή, διάγραμμα κάλυψης, τοπογραφικό)!
    1 point
  13. Σωστά. Απο σχέδια μόνο αποτύπωση. Για την υπαγωγή υποβάλλονται τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε, ζ, ι, και ια του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας και δεν απαιτούνται λοιπά στοιχεία και σχέδια.
    1 point
  14. 1. Πολύ σωστό, δεν το είχα σκεφτεί... 2α. Αυτό έβλεπα... την ΥΔομησης. 2β. Αν είναι επικίνδυνοι για πτώση, αφορά τον ελεγκτή; @kousvos Οπότε εσύ τι λες; αρνητικό η θετικό πόρισμα; Εγώ βλέπω αρνητικό πόρισμα επειδή απλά δεν έχει εφαρμοστεί η μελέτη. Αυτό αναγράφεται στο πόρισμα και τελειώνει υπόθεση.
    1 point
  15. *Didonis ημερομηνία υπαγωγής παραμένει η ημερομηνία μεταφοράς. Όπως προβλέπεται νομοθετικά, η υπαγωγή στην κατηγορία 5 επιτρέπεται σε δηλώσεις που μεταφέρονται από τους προηγούμενους νόμους. Η δυνατότητα έχει ενσωματωθεί στην πλατφόρμα του ΤΕΕ. Στο οικονομικό κομμάτι: Δεν χρεώνεται άλλο παράβολο. Το πρόστιμο υπολογίζεται ξανά και αφού αφαιρεθεί από το σύστημα το προηγούμενο ποσό, πληρώνεις τα ρέστα. Επιπρόσθετα, πρέπει να καταβληθεί και το ποσοστό ανταπόδοσης του ΤΕΕ.
    1 point
  16. ο ελεγκτής δόμησης βλέπει λοιπόν ότι τα σχέδια δεν έχουν εφαρμοστεί και ότι υπάρχει υπέρβαση του ποσοστού εξωστών που ενδεχομένως να είναι και υπέρβαση δόμησης αν έχει εξαντληθεί το ποσοστό, θα επιλέξει στο πόρισμα το ανάλογο πεδίο και όντως μετά ο επιβλέπων μηχανικός θα πράξει τα δέοντα. Ο ρόλος του ελεγκτή εκτός απο το να ελέγχει την εφαρμογή ή όχι των σχεδίων πρέπει να αιτιολογεί τις αποκλίσεις ή παραβάσεις. Δεν καταλαβαίνω που υπάρχει διαφωνία
    1 point
  17. Kαλησπέρα. Η αυθαίρετη καμινάδα έχει ρυθμιστεί σωστά, υπό την έννοια ότι ελήφθησαν οι απαραίτητες συναινέσεις λόγω διέλευσής της μέσα από άλλα διαμερίσματα ή Κ.Χ; Αν όλα είναι εντάξει και δεν αναφέρεται έστω στην τεχνική έκθεση της δήλωσης, πως κάποιος τρίτος συνάδελφος θα μπορούσε να καταλάβει ότι αυτή η κατασκευή είναι ρυθμισμένη; Έχω τη γνώμη ότι το καλύτερο θα ήταν να ανοίξει η δήλωση, να συμπληρωθεί ότι χρειάζεται στην Τ.Ε και να περαιωθεί ξανά.
    1 point
  18. δυνητικά έχουμε 2 παραβάσεις , 1. τα στηθαία ως τμήμα της όψης μπορεί να έχουν προσμετρηθεί στην επιφάνεια υπολογισμού των έρκερ οπότε να υπάρχει πρόβλημα νομιμότητας των έρκερ (αν υπάρχουν) 2. Εφόσον δεν υπάρχει διακριτό όριο μεταξύ των προστεγασμάτων και του δώματος τότε αυτά θεωρούνται εξώστες και υπολογίζονται στο ποσοστό εξωστών. επιπρόσθετα οι εξώστες αυτοί εφόσον δεν φέρουν κιγκλίδωμα στην άκρη τους είναι επικίνδυνοι για πτώση. Αρνητικό πόρισμα απευθείας
    1 point
  19. @Pavlos33 άμα μπεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που άνοιξε , θα δεις ότι αν δεν πατήσεις ναι στο ότι έκανες και την αποκομιδή ή οτι δεν απαιτείται δεν προχωράει η υποβολή. Άρα , η δεν υποβάλεις και τρως το 1000ρικο πρόστιμο η υποβάλεις με ρίσκο σε ενδεχόμενη καταγγελία να φας τα 2 χρόνια φυλακή + το χρηματικό πρόστιμο . Τρελα https://akatharista.apps.gov.gr/
    1 point
  20. Παύλο όλη η ουσία είναι στο «θα έπρεπε». Γενικά να το λέμε σε ατομικό επίπεδο ή ακόμα και κουβέντες σε δημόσιο φόρουμ δεν μετατρέπει το θα. Για να μπορεί να υλοποιηθεί αυτό πρέπει να βγουν αποφάσεις από Τ.Ε.Ε. ή από τους επιστημονικούς συλλόγους μας. Οι συμβολαιογράφοι από όσο έχουν δείξει όλα αυτά τα χρόνια όταν έχουν κάποιο «θα έπρεπε» βγάζει ο σύλλογος τους απόφαση και την ακολουθούν ΟΛΟΙ. Σε εμάς ούτε το ΤΕΕ έχει τέτοιες πρωτοβουλίες αλλά ούτε και οι σύλλογοι. Φοβάμαι δε πως ακόμα και να το κάνουν το ενδεχόμενο να ακολουθήσουν όλοι δεν το έχω δεδομένο. Άσε που θα μπουν και άλλες ειδικότητες πέραν των Μηχανικών. Ίσως (ίσως λέω και το τονίζω) να αναλαμβάναμε την πρωτοβουλία να συνταχθεί ένα βασικό κείμενο για όλες τις ειδικότητες, να αναρτήσουμε Δημόσιο Δημοψήφισμα ανά ειδικότητες (με πλήρη δεδομένα φυσικά) και να σταλεί ανά ειδικότητα στον ανάλογο σύλλογο και ΤΕΕ…. Αυτό ίσως να τάραζε λίγο έστω τα νερά….
    1 point
  21. Συνάδελφοι, όσοι ζούμε σε επαρχία ξέρουμε πολύ καλά τι κάνει η φύση. Μέσα Απριλίου, έβαλα καταστροφέα και το οικόπεδο έγινε γυαλί. Σήμερα τα χορτάρια είναι στο μισό μέτρο και παραπάνω, διότι έκανε κάποιες βροχές. Σύμφωνα με το νόμο το οικόπεδο αυτό σήμερα θεωρείται μη καθαρισμένο και υποψήφιο για πρόστιμο, ασχέτως αν τηρήθηκε η αρχική προθεσμία της 30/4/2024. Βεβαίως τα χορτάρια λόγω των βροχών που έπεσαν είναι χλωρά και εξυπακούεται, για όποιον διαθέτει στοιχειώδη λογική, ότι δεν αποτελούν προσάναμα για μια φωτιά, αλλά το αντίθετο και θα την επιβραδύνουν. Βλέπω από την αρχή των κατάπτυστων διατάξεων κάποιοι να "αγωνιούν" πως θα κάνουν τις μελέτες για να εισπράξουν μερίδιο στην πίτα που διαφαίνεται. Θα πρέπει όμως να αναλογιστούμε ότι, αυτός δεν είναι ο δικός μας ρόλος καθώς δεν βρισκόμαστε και εμείς σε άλλη θέση από αυτή των συμπολιτών μας. Θα έπρεπε σύσσωμοι να αρνηθούμε και να μην αναλαμβάνει κανείς το οτιδήποτε αφορά όλο αυτό το "τερατούργημα". Ανάλγητοι νόμοι που δεν εξυπηρετούν το κοινό καλό, θα πρέπει να καταρρίπτονται τοις πράγμασιν. Κρατάω την φράση του συναδέλφου παραπάνω "Έτοιμοι για τα χαρακώματα....Μέτρα καταδικασμένα σε αποτυχία..."
    1 point
  22. Όλα τα οικόπεδα εντός οικισμού είτε έχουν κτίσμα είτε όχι, όπως διαπιστώνεις στο τέλος της δημοσίευσής σου. Τα μέτρα προληπτικής πυροπροστασίας είναι άλλο θέμα από την πυροπροστασία ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η απόφαση για τον καθαρισμό των οικοπέδων μας πληροφορεί, εμμέσως πλην σαφώς, ότι οι «ένοχοι» δεν είναι πλέον παππούδες που καίνε σκουπίδια στους αγρούς ούτε γιαγιάδες με υπαίθριες ψησταριές, αλλά «ασυνείδητοι» που δεν απομακρύνουν εγκαίρως τα απορρίμματα από τις αυλές τους. Μάλιστα, ο καθαρισμός πρέπει να γίνεται καθ' όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της. Η κατάδειξη των προαναφερόμενων «ασυνείδητων» γίνεται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγγελιών. Ας θυμηθούμε, χωρίς ιδεολογικές παρωπίδες, το ρηθέν υπό του αειμνήστου Συνταγματάρχου Γ.Π.: «Έκαστος πρέπει να εποπτεύσει τον εαυτόν του και τον σύντροφόν του ή τον γείτονά του».
    1 point
  23. Επισημαίνω ότι, όποια κι αν είναι η απόκλιση, αν αποτυπωθεί, αυξάνει ή μειώνει το εμβαδόν της ΟΙ. Αυτομάτως αυτό σημαίνει τροποποίηση της ΣΟΙ. Οι συμβολαιογράφοι δε θέλουν δικαιολόγηση της αύξησης ή μείωσης την οποία στις πλείστες των περιπτώσεων πετυχαίνεις μόνο με την υπαγωγή στον 4495. Οπότε οι λύσεις είναι δύο: 1. H' ξεχνάς τις αποκλίσεις κι εύχεσαι ο επόμενος μελλοντικά συνάδελφος να κάνει το ίδιο... 2. Η' κάνεις υπαγωγή και ξεμπερδεύεις.
    1 point
  24. 1650. Για τρόπο εύρεσης από τους πίνακες του Υπουργείου ή με εμπορικό λογ/κό (googlare το).
    1 point
  25. 488 downloads

    Σχέδια σε μορφή dwg τοίχων αντιστήριξης από την Εγνατία Οδό.
    1 point
  26. Μα από που προκύπτει ότι πρέπει να γίνει ανασύσταση?Δεν νομίζω να υπάρχει υποχρέωση. Σύμφωνα με το άρθρο 54 παράγραφο 1α δεν υποβάλλω τίποτα πέραν της βεβαίωσης απώλειας από υδομ οσο αφορα σχέδια κτλ .Επισης σαν προ 75 η τακτοποιηση δεν ζητάει τίποτα τον φάκελο αδειας @Pavlos33 Τέλος στο άρθρο 83 εφόσον είμαι πριν το 83 και εκεί το αναφέρει. Εγω έχω μικρή διαφορά με την συσταση <2% στα τμ.Απλα κάνω τακτοποιηση για ασφάλεια
    1 point
  27. ΣτΕ Ολ. 3165/2014 [Επιτρεπόμενη η λειτουργία διαγνωστικών κέντρων σε όλες τις περιοχές ΓΠΣ πλην χονδρεμπορίων και ελεύθερων χώρων αστικού πρασίνου] Πρόεδρος: Κ. Μενουδάκος Εισηγητής: Ν. Ρόζος Δικηγόροι: Ιω. Λιναρίτης, Α. Κουτούκη, Κ. Γιαννακόπουλος, Λ. Γεωργακόπουλος Η πρωτοβάθμια περίθαλψη και, γενικότερα, η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας αντιδιαστέλλεται σαφώς προς την δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια περίθαλψη, η κύρια αποστολή των οποίων συνδέεται με τη νοσηλεία του ασθενούς σε υγειονομικές μονάδες αντίστοιχης διαβαθμίσεως. Τέτοιες μονάδες είναι τα πάσης φύσεως νοσοκομεία και κλινικές, δημόσια ή ιδιωτικά, γενικά ή ειδικά, ειδικά δηλαδή κτήρια που έχουν προκαθορισμένη από το νόμο αποστολή και τεχνικές προδιαγραφές, οι οποίες καθιστούν εφικτή και ασφαλή την εκτέλεση ιατρικών πράξεων που μπορεί να ενέχουν σοβαρούς κινδύνους για την υγεία του ασθενούς και απαιτούν γι’ αυτό ιδιαίτερη επιστημονική και σχετική εξειδίκευση και ανάλογο εξοπλισμό. Λόγω της φύσεως των ανωτέρω υπηρεσιών, εντός αυτών στεγάζονται, εκτός όλων των νοσηλευομένων, και αυξημένος αριθμός ιατρών, νοσηλευτικού και διοικητικού προσωπικού, με συνέπεια, και τη μεγάλη οικιστική επιβάρυνση της περιοχής όπου ευρίσκονται. Η ανέγερση και η λειτουργία τους επιτρέπεται μόνο σε περιοχές γενικών πολεοδομικών σχεδίων που χαρακτηρίζονται «κοινωνικών εξυπηρετήσεων» ενώ δεν επιτρέπεται σε όλες τις άλλες. Από τις ιατρικές πράξεις, οι εκτελούμενες στα διαγνωστικά κέντρα αποτελούν κατά κανόνα παροχή υπηρεσιών διαγνωστικής ιατρικής. Λόγω της κατά τα ανωτέρω φύσεως των εντός αυτών παρεχομένων υπηρεσιών δεν υπηρετεί σε αυτά i) αυξημένος αριθμός ιατρών και νοσηλευτών για την εκτέλεση μη απλών ιατρικών πράξεων και ii) δεν διαμένουν νοσηλευόμενοι, ώστε να απαιτείται και το αντίστοιχο για την κατά την περίθαλψή τους ιατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό, με συνέπεια πολύ μικρότερη οικιστική επιβάρυνση της περιοχής όπου λειτουργούν. Η λειτουργία τους επιτρέπεται σε όλες τις περιοχές των γενικών πολεοδομικών σχεδίων πλην εκείνων του χονδρεμπορίου και των ελεύθερων χώρων - αστικού πρασίνου, δηλαδή στις περιοχές στις οποίες επιτρέπονται κτήρια κοινωνικής πρόνοιας.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 94/2025: Το νέο πλαίσιο για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων
      Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ).

      Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.).

      Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει:

      τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου,


      τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων,


      το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος,


      τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές.
      • 0 απαντήσεις
    • «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων
      Αναρτήθηκαν από το ΥΠΕΝ τα αποτελέσματα των πρώτων αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ».

      Η απόφαση που αφορά με θέμα: Έγκριση προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων υποβολής αιτήσεων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΔΙ34653Π8-1ΓΠ

      Σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/ 18.12.2024 (Β’ 6969) κοινή υπουργική απόφαση Προκήρυξης του Προγράμματος «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αποφασίστηκε:
      • 0 απαντήσεις
    • Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
      Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.

      Πιο συγκεκριμένα:

      Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου

      Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:

      «Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας

      1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
      τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.
        • Upvote
      • 0 απαντήσεις
    • ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
      Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.

      Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.

      Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002
      • 0 απαντήσεις
    • Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
      Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).

      Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.