Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      8.982


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      9.025


  3. jbosdas

    jbosdas

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.555


  4. killertomato

    killertomato

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.518


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 27/05/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Ναι μεν δεν έχει σχέση και τα μέτρα πυροπροστασίας για τα "δασικά" είναι αυστηρότερα, πιο λεπτομερή και περιλαμβάνουν ουσιαστικά τα μέτρα της πυροσβεστικής διάταξης περί καθαρισμού οικοπέδων, αλλά δεν έχω δει κάπου ρητά να εξαιρούνται από τη δήλωση αυτή τα οικόπεδα πλησίον των δασών. Προκύπτει περισσότερο εκ της λογικής. Ειδική περίπτωση είναι τα εκτός σχεδίου με κτίσμα, όπου σύμφωνα με την υπ’ αρ. 20/2024 Πυροσβεστική Διάταξη Εδώ φαίνεται να επισημαίνει ότι εξαιρούνται τα γήπεδα στα οποία εφαρμόζονται τα μέτρα πυροπροστασίας πλησίον ή εντός δασών. Αλλά γιατί το διευκρινίζει μόνο στα εκτός σχεδίου; Πάντως στους περίκλειστους από δάσος οικισμούς, αν οι ΟΤΑ δεν έχουν κάνει ακόμα αξιολόγηση, ώστε να γίνει μετά τεχνική έκθεση και τελικά δήλωση εφαρμογής των μέτρων για τα "δασικά", τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες; Να υποβάλουν έτσι και αλλιώς δήλωση καθαρισμού (έστω και αν θεωρητικά δεν έχουν υποχρέωση) ή να περιμένουν την αξιολόγηση από τον ΟΤΑ/δήμο, ώστε να κάνουν την διαδικασία των "δασικών"; Φυσικά η άλλη λύση είναι να μην κάνουν τίποτα και να εναντιωθούν ο καθένας με τον τρόπο του στα σχετικά μέτρα, ώστε να αποσυρθούν και να επαναληφθούν με πιο σοβαρό και λιγότερο ύπουλο τρόπο, όπως προτάθηκε πιο πάνω και από άλλους συναδέλφους. Μέχρι τότε πάντως, καλό είναι που από τη συζήτηση αναλύουμε τα ελαττωματικά/ασαφή σημεία, έστω για να τα επισημάνουμε. Και φυσικά για να αποφύγουμε μπλεξίματα με πρόστιμα, κλπ. Δεν αναφέρω κάτι για την (χορτό)πιτα, (αφού για καθαρισμό χόρτων πρόκειται!) που ειπώθηκε, καθώς προσωπικά δεν σχετίζομαι με το ζήτημα. Παράλληλα έστειλα σε δυο δημαρχεία ερώτημα ως προς το παραπάνω θέμα για τους οικισμούς και από το ένα απάντησαν, λέγοντας πάνω-κάτω ότι είναι και οι ίδιοι στην ασάφεια και στην έλλειψη οδηγιών από το υπουργείο, ότι εμπλέκεται το δασαρχείο και δεν είναι μόνο στο χέρι τους, ότι κάνουν προσπάθειες κλπ και ότι προφανώς οι πολίτες δεν μπορούν να κάνουν κάτι πριν την συνολική αξιολόγηση του οικισμού, αλλά μιας και υπάρχει η πλατφόρμα καθαρισμού ας γίνει ο καθαρισμός και η δήλωση. Με λίγα λόγια, δε νομίζω ότι πιστεύει κανείς ότι οδεύουμε άμεσα στη θωράκιση των δασών από τους εμπρησμούς. Τουλάχιστον να αποφύγουμε -το ξαναλέω- τα ύπουλα πρόστιμα και τα "παιχνίδια" των ασφαλιστικών.
    2 points
  2. Και επειδή δεν υπάρχει τέτοια κατηγορία στο πόρισμα αλλά πρέπει να επιλέξει ένα εκ των παρακάτω, θα επιλέξει το (δ)
    2 points
  3. Version X6.3

    85.579 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. Η Υπεύθυνη Δήλωση καθαρισμού είναι ανεξάρτητη από την Τεχνική Έκθεση Πυροπροστασίας. Είναι παράλληλες υποχρεώσεις. Στο θέμα της Υ/Δ θα δούμε και τραγελαφικά από τους συνιδιοκτήτες, να δηλώνουν δηλαδή διαφορετικές περατωμένες εργασίες για το ίδιο ακίνητο...
    1 point
  5. @kostas tsorbatzis Συνάδελφε, αν και μηχανικός, απαξιώνεις τους συναδέλφους μας που ασχολούνται με θέρμανση σπιτιών. Είναι σαν να ρωτάς το γείτονα, που πήρε χαπάκι κορτιζόνης, πώς του φάνηκε, χωρίς να ξέρεις γιατί του το έγραψε ο γιατρός (κάθε σπίτι είναι διαφορετικό με άλλες ανάγκες) Ενημερωτικά μία ΑΘ χαμηλών θερμοκρασιών, έχει πάντα καλύτερο cop, και συμφέρει ακόμα και αν χρειαστεί να αλλάξεις 1 ή περισσότερα θερμαντικά σώματα.
    1 point
  6. Μέχρι 15μ2 μπορείς να βάλεις όσες θες. Εσύ που έχεις περισσότερα μ2 θα βάλεις την πρώτη με κατηγορία 3 και την άλλη ΥΚ κ ΥΔ
    1 point
  7. Νομίζω ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα αφορά την πυροσβεστική διάταξη (Αριθμ. 21837 οικ. Φ.700.20/2024) και όχι τον Κανονισμό Προληπτικής Πυροπροστασίας (Αριθμ. οικ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/55904/2019).
    1 point
  8. δεν είμαι Δικαστής για να σας πω.... οπότε ότι και να σας πω δεν έχει καμία αξία για εσάς. Αυτό που εγώ ξέρω με βάση την πολεοδομική νομοθεσία σας το είπα.... και τα 2 Οικόπεδα (δικό σας και όμορου) έχουν τις υποχρεώσεις να δομήσουν με όρους δόμησης..... οπότε με βάση αυτό και εσείς και ο όμορος έχετε τα ίδια δικαιώματα για τις τέντες... Ενδεχόμενα δε το δικό σας κτήριο να μειώνει την θέα από την άλλη πλευρά σε άλλο κτήριο .... Ότι δικαίωμα έχεις έχει....
    1 point
  9. Ναι, είναι στην περίπτωση στ) Όσο για τα ένσημα, προσωπικά, θα άνοιγα καρτέλα στον ΕΦΚΑ.
    1 point
  10. ευχαριστώ @Justice_Guard ... θα κάνω και μια προσπάθεια για τσεκ και με το χέλπ τέσκ αν καταφέρω να πιάσω γραμμή για την ημερομηνία μεταφοράς μπας και.... (η διαφορά στον υπολογισμό του προστίμου είναι περίπου στο 50%)... Edit Έγινε και το τσεκ στο χελπ ντέσκ Ναι όπως το είπες. Λαμβάνει την ημερομηνία της μεταφοράς οπότε πάει με το +35% υπολογισμού των προστίμων όπως προβλέπει ο 4495
    1 point
  11. Απο πολεοδομική άποψη έχει κάθε δικαίωμα να βάλει τέντες στον εξώστη τους εφ όσον είναι νόμιμα υφιστάμενο το κτίριο τους. Όπως κι εσείς έχετε κάθε δικαίωμα να βάλετε τέντες στο μπαλκόνι σας. Επικουρικά τον αέρα δεν σας τον κόβει καμία τέντα. Αν έχετε διάθεση, χρόνο και χρήμα μπορείς να ξεκινήσεις με δικηγόρους διαδικασίες ..... είχαν και υπάρχουν αρκετές υποθέσεις "θέας" στα δικαστήρια
    1 point
  12. Εγώ πάντως τα βάζω όλα για να υπάρχει μια πλήρη κι ενημερωμένη σειρά σχεδίων (π.χ. κάτοψη, τομή, διάγραμμα κάλυψης, τοπογραφικό)!
    1 point
  13. Σωστά. Απο σχέδια μόνο αποτύπωση. Για την υπαγωγή υποβάλλονται τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε, ζ, ι, και ια του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας και δεν απαιτούνται λοιπά στοιχεία και σχέδια.
    1 point
  14. 1. Πολύ σωστό, δεν το είχα σκεφτεί... 2α. Αυτό έβλεπα... την ΥΔομησης. 2β. Αν είναι επικίνδυνοι για πτώση, αφορά τον ελεγκτή; @kousvos Οπότε εσύ τι λες; αρνητικό η θετικό πόρισμα; Εγώ βλέπω αρνητικό πόρισμα επειδή απλά δεν έχει εφαρμοστεί η μελέτη. Αυτό αναγράφεται στο πόρισμα και τελειώνει υπόθεση.
    1 point
  15. *Didonis ημερομηνία υπαγωγής παραμένει η ημερομηνία μεταφοράς. Όπως προβλέπεται νομοθετικά, η υπαγωγή στην κατηγορία 5 επιτρέπεται σε δηλώσεις που μεταφέρονται από τους προηγούμενους νόμους. Η δυνατότητα έχει ενσωματωθεί στην πλατφόρμα του ΤΕΕ. Στο οικονομικό κομμάτι: Δεν χρεώνεται άλλο παράβολο. Το πρόστιμο υπολογίζεται ξανά και αφού αφαιρεθεί από το σύστημα το προηγούμενο ποσό, πληρώνεις τα ρέστα. Επιπρόσθετα, πρέπει να καταβληθεί και το ποσοστό ανταπόδοσης του ΤΕΕ.
    1 point
  16. ο ελεγκτής δόμησης βλέπει λοιπόν ότι τα σχέδια δεν έχουν εφαρμοστεί και ότι υπάρχει υπέρβαση του ποσοστού εξωστών που ενδεχομένως να είναι και υπέρβαση δόμησης αν έχει εξαντληθεί το ποσοστό, θα επιλέξει στο πόρισμα το ανάλογο πεδίο και όντως μετά ο επιβλέπων μηχανικός θα πράξει τα δέοντα. Ο ρόλος του ελεγκτή εκτός απο το να ελέγχει την εφαρμογή ή όχι των σχεδίων πρέπει να αιτιολογεί τις αποκλίσεις ή παραβάσεις. Δεν καταλαβαίνω που υπάρχει διαφωνία
    1 point
  17. Kαλησπέρα. Η αυθαίρετη καμινάδα έχει ρυθμιστεί σωστά, υπό την έννοια ότι ελήφθησαν οι απαραίτητες συναινέσεις λόγω διέλευσής της μέσα από άλλα διαμερίσματα ή Κ.Χ; Αν όλα είναι εντάξει και δεν αναφέρεται έστω στην τεχνική έκθεση της δήλωσης, πως κάποιος τρίτος συνάδελφος θα μπορούσε να καταλάβει ότι αυτή η κατασκευή είναι ρυθμισμένη; Έχω τη γνώμη ότι το καλύτερο θα ήταν να ανοίξει η δήλωση, να συμπληρωθεί ότι χρειάζεται στην Τ.Ε και να περαιωθεί ξανά.
    1 point
  18. δυνητικά έχουμε 2 παραβάσεις , 1. τα στηθαία ως τμήμα της όψης μπορεί να έχουν προσμετρηθεί στην επιφάνεια υπολογισμού των έρκερ οπότε να υπάρχει πρόβλημα νομιμότητας των έρκερ (αν υπάρχουν) 2. Εφόσον δεν υπάρχει διακριτό όριο μεταξύ των προστεγασμάτων και του δώματος τότε αυτά θεωρούνται εξώστες και υπολογίζονται στο ποσοστό εξωστών. επιπρόσθετα οι εξώστες αυτοί εφόσον δεν φέρουν κιγκλίδωμα στην άκρη τους είναι επικίνδυνοι για πτώση. Αρνητικό πόρισμα απευθείας
    1 point
  19. @Pavlos33 άμα μπεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα που άνοιξε , θα δεις ότι αν δεν πατήσεις ναι στο ότι έκανες και την αποκομιδή ή οτι δεν απαιτείται δεν προχωράει η υποβολή. Άρα , η δεν υποβάλεις και τρως το 1000ρικο πρόστιμο η υποβάλεις με ρίσκο σε ενδεχόμενη καταγγελία να φας τα 2 χρόνια φυλακή + το χρηματικό πρόστιμο . Τρελα https://akatharista.apps.gov.gr/
    1 point
  20. Παύλο όλη η ουσία είναι στο «θα έπρεπε». Γενικά να το λέμε σε ατομικό επίπεδο ή ακόμα και κουβέντες σε δημόσιο φόρουμ δεν μετατρέπει το θα. Για να μπορεί να υλοποιηθεί αυτό πρέπει να βγουν αποφάσεις από Τ.Ε.Ε. ή από τους επιστημονικούς συλλόγους μας. Οι συμβολαιογράφοι από όσο έχουν δείξει όλα αυτά τα χρόνια όταν έχουν κάποιο «θα έπρεπε» βγάζει ο σύλλογος τους απόφαση και την ακολουθούν ΟΛΟΙ. Σε εμάς ούτε το ΤΕΕ έχει τέτοιες πρωτοβουλίες αλλά ούτε και οι σύλλογοι. Φοβάμαι δε πως ακόμα και να το κάνουν το ενδεχόμενο να ακολουθήσουν όλοι δεν το έχω δεδομένο. Άσε που θα μπουν και άλλες ειδικότητες πέραν των Μηχανικών. Ίσως (ίσως λέω και το τονίζω) να αναλαμβάναμε την πρωτοβουλία να συνταχθεί ένα βασικό κείμενο για όλες τις ειδικότητες, να αναρτήσουμε Δημόσιο Δημοψήφισμα ανά ειδικότητες (με πλήρη δεδομένα φυσικά) και να σταλεί ανά ειδικότητα στον ανάλογο σύλλογο και ΤΕΕ…. Αυτό ίσως να τάραζε λίγο έστω τα νερά….
    1 point
  21. Συνάδελφοι, όσοι ζούμε σε επαρχία ξέρουμε πολύ καλά τι κάνει η φύση. Μέσα Απριλίου, έβαλα καταστροφέα και το οικόπεδο έγινε γυαλί. Σήμερα τα χορτάρια είναι στο μισό μέτρο και παραπάνω, διότι έκανε κάποιες βροχές. Σύμφωνα με το νόμο το οικόπεδο αυτό σήμερα θεωρείται μη καθαρισμένο και υποψήφιο για πρόστιμο, ασχέτως αν τηρήθηκε η αρχική προθεσμία της 30/4/2024. Βεβαίως τα χορτάρια λόγω των βροχών που έπεσαν είναι χλωρά και εξυπακούεται, για όποιον διαθέτει στοιχειώδη λογική, ότι δεν αποτελούν προσάναμα για μια φωτιά, αλλά το αντίθετο και θα την επιβραδύνουν. Βλέπω από την αρχή των κατάπτυστων διατάξεων κάποιοι να "αγωνιούν" πως θα κάνουν τις μελέτες για να εισπράξουν μερίδιο στην πίτα που διαφαίνεται. Θα πρέπει όμως να αναλογιστούμε ότι, αυτός δεν είναι ο δικός μας ρόλος καθώς δεν βρισκόμαστε και εμείς σε άλλη θέση από αυτή των συμπολιτών μας. Θα έπρεπε σύσσωμοι να αρνηθούμε και να μην αναλαμβάνει κανείς το οτιδήποτε αφορά όλο αυτό το "τερατούργημα". Ανάλγητοι νόμοι που δεν εξυπηρετούν το κοινό καλό, θα πρέπει να καταρρίπτονται τοις πράγμασιν. Κρατάω την φράση του συναδέλφου παραπάνω "Έτοιμοι για τα χαρακώματα....Μέτρα καταδικασμένα σε αποτυχία..."
    1 point
  22. Όλα τα οικόπεδα εντός οικισμού είτε έχουν κτίσμα είτε όχι, όπως διαπιστώνεις στο τέλος της δημοσίευσής σου. Τα μέτρα προληπτικής πυροπροστασίας είναι άλλο θέμα από την πυροπροστασία ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η απόφαση για τον καθαρισμό των οικοπέδων μας πληροφορεί, εμμέσως πλην σαφώς, ότι οι «ένοχοι» δεν είναι πλέον παππούδες που καίνε σκουπίδια στους αγρούς ούτε γιαγιάδες με υπαίθριες ψησταριές, αλλά «ασυνείδητοι» που δεν απομακρύνουν εγκαίρως τα απορρίμματα από τις αυλές τους. Μάλιστα, ο καθαρισμός πρέπει να γίνεται καθ' όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της. Η κατάδειξη των προαναφερόμενων «ασυνείδητων» γίνεται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγγελιών. Ας θυμηθούμε, χωρίς ιδεολογικές παρωπίδες, το ρηθέν υπό του αειμνήστου Συνταγματάρχου Γ.Π.: «Έκαστος πρέπει να εποπτεύσει τον εαυτόν του και τον σύντροφόν του ή τον γείτονά του».
    1 point
  23. Επισημαίνω ότι, όποια κι αν είναι η απόκλιση, αν αποτυπωθεί, αυξάνει ή μειώνει το εμβαδόν της ΟΙ. Αυτομάτως αυτό σημαίνει τροποποίηση της ΣΟΙ. Οι συμβολαιογράφοι δε θέλουν δικαιολόγηση της αύξησης ή μείωσης την οποία στις πλείστες των περιπτώσεων πετυχαίνεις μόνο με την υπαγωγή στον 4495. Οπότε οι λύσεις είναι δύο: 1. H' ξεχνάς τις αποκλίσεις κι εύχεσαι ο επόμενος μελλοντικά συνάδελφος να κάνει το ίδιο... 2. Η' κάνεις υπαγωγή και ξεμπερδεύεις.
    1 point
  24. 1650. Για τρόπο εύρεσης από τους πίνακες του Υπουργείου ή με εμπορικό λογ/κό (googlare το).
    1 point
  25. 458 downloads

    Σχέδια σε μορφή dwg τοίχων αντιστήριξης από την Εγνατία Οδό.
    1 point
  26. Μα από που προκύπτει ότι πρέπει να γίνει ανασύσταση?Δεν νομίζω να υπάρχει υποχρέωση. Σύμφωνα με το άρθρο 54 παράγραφο 1α δεν υποβάλλω τίποτα πέραν της βεβαίωσης απώλειας από υδομ οσο αφορα σχέδια κτλ .Επισης σαν προ 75 η τακτοποιηση δεν ζητάει τίποτα τον φάκελο αδειας @Pavlos33 Τέλος στο άρθρο 83 εφόσον είμαι πριν το 83 και εκεί το αναφέρει. Εγω έχω μικρή διαφορά με την συσταση <2% στα τμ.Απλα κάνω τακτοποιηση για ασφάλεια
    1 point
  27. ΣτΕ Ολ. 3165/2014 [Επιτρεπόμενη η λειτουργία διαγνωστικών κέντρων σε όλες τις περιοχές ΓΠΣ πλην χονδρεμπορίων και ελεύθερων χώρων αστικού πρασίνου] Πρόεδρος: Κ. Μενουδάκος Εισηγητής: Ν. Ρόζος Δικηγόροι: Ιω. Λιναρίτης, Α. Κουτούκη, Κ. Γιαννακόπουλος, Λ. Γεωργακόπουλος Η πρωτοβάθμια περίθαλψη και, γενικότερα, η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας αντιδιαστέλλεται σαφώς προς την δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια περίθαλψη, η κύρια αποστολή των οποίων συνδέεται με τη νοσηλεία του ασθενούς σε υγειονομικές μονάδες αντίστοιχης διαβαθμίσεως. Τέτοιες μονάδες είναι τα πάσης φύσεως νοσοκομεία και κλινικές, δημόσια ή ιδιωτικά, γενικά ή ειδικά, ειδικά δηλαδή κτήρια που έχουν προκαθορισμένη από το νόμο αποστολή και τεχνικές προδιαγραφές, οι οποίες καθιστούν εφικτή και ασφαλή την εκτέλεση ιατρικών πράξεων που μπορεί να ενέχουν σοβαρούς κινδύνους για την υγεία του ασθενούς και απαιτούν γι’ αυτό ιδιαίτερη επιστημονική και σχετική εξειδίκευση και ανάλογο εξοπλισμό. Λόγω της φύσεως των ανωτέρω υπηρεσιών, εντός αυτών στεγάζονται, εκτός όλων των νοσηλευομένων, και αυξημένος αριθμός ιατρών, νοσηλευτικού και διοικητικού προσωπικού, με συνέπεια, και τη μεγάλη οικιστική επιβάρυνση της περιοχής όπου ευρίσκονται. Η ανέγερση και η λειτουργία τους επιτρέπεται μόνο σε περιοχές γενικών πολεοδομικών σχεδίων που χαρακτηρίζονται «κοινωνικών εξυπηρετήσεων» ενώ δεν επιτρέπεται σε όλες τις άλλες. Από τις ιατρικές πράξεις, οι εκτελούμενες στα διαγνωστικά κέντρα αποτελούν κατά κανόνα παροχή υπηρεσιών διαγνωστικής ιατρικής. Λόγω της κατά τα ανωτέρω φύσεως των εντός αυτών παρεχομένων υπηρεσιών δεν υπηρετεί σε αυτά i) αυξημένος αριθμός ιατρών και νοσηλευτών για την εκτέλεση μη απλών ιατρικών πράξεων και ii) δεν διαμένουν νοσηλευόμενοι, ώστε να απαιτείται και το αντίστοιχο για την κατά την περίθαλψή τους ιατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό, με συνέπεια πολύ μικρότερη οικιστική επιβάρυνση της περιοχής όπου λειτουργούν. Η λειτουργία τους επιτρέπεται σε όλες τις περιοχές των γενικών πολεοδομικών σχεδίων πλην εκείνων του χονδρεμπορίου και των ελεύθερων χώρων - αστικού πρασίνου, δηλαδή στις περιοχές στις οποίες επιτρέπονται κτήρια κοινωνικής πρόνοιας.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.