Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      4.737


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      9.010


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.900


  4. teo2

    teo2

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      317


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/10/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.3

    85.483 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  2. Απατεώνες... Κι εγώ περιμένω το εφάπαξ υποτίθεται θα έβγαινε σε 6 μήνες.... Βγήκα στη σύνταξη το 2022 με 40 χρόνια εργασίας και 67 χρονών... Ποσό της σύνταξης : 1065.00 Ε Ο αδερφός μου που βγήκε στη σύνταξη το 2013 παίρνει μέχρι και σήμερα 1400 Ε... Δηλαδή οι μεγάλοι χαμένοι είμαστε όσοι βγήκαμε μετά τον νόμο του κατρουγκαλου...μας τελείωσε... Αποτέλεσμα.... αναγκάζομαι να συνεχίζω να δουλεύω...και να τους πληρώνω για αυτό 365 Ε τον μήνα... Ουσιαστικά η σύνταξη...700 Ε...και να κόβω δουλειά από τους νέους συναδέλφους... αλλά δεν γίνεται να επιβιώσω διαφορετικά... μακάρι να σταματούσα και να πήγαινα εκδρομές... Κατάντια...ποιος το περίμενε ότι θα κατέστρεφαν το ταμείο μας...ένα από τα πιο εύρωστα ταμεία που έδινε συντάξεις 2500 Ε πριν από 15 χρόνια ίσως και παλαιότερα... Ζούμε μια φρίκη...
    2 points
  3. Εγώ θα διαφωνήσω με τη "λογική κρίση" της πολεοδομίας. Ο νόμος αλλιώς τα λέει και κάποια άλλη διευκρινιστική οδηγία δεν υπάρχει.
    2 points
  4. Καλημέρα. για την αρχαιολογία έχει τις 'εγκρίσεις φορέων' οπότε ανεβάζεις εκεί. Στα δικαιολογητικά υπάρχει ξεχωριστό πεδίο όπου ανεβάζεις τις όποιες υπαγωγές και άλλο ξεχωριστό που ονομάζεται 'δικαιολογητικά δικαιώματος υπαγωγής' (βλ. επισυναπτόμενη εικόνα) εκεί θα πρέπει να ανέβει το χαρτί της Υπηρεσίας.
    2 points
  5. Καλησπέρα, το έχει γράψει η συν/φος πιο πάνω:
    2 points
  6. Αγαπητοί συνάδελφοι, σας εφιστώ την προσοχή στο νέο νόμο του κτηματολογίου (Ν.5142/2024) και συγκεκριμένα στο άρθρο 17: Στην περ. ιθ) του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), περί των δικαιολογητικών για τη χορήγηση της οικοδομικής άδειας, προστίθενται οι λέξεις «το οποίο έχει υποβληθεί στη βάση δεδομένων του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» και έχει λάβει Κωδικό Ηλεκτρονικού Διαγράμματος,» και η περ. ιθ) διαμορφώνεται ως εξής: «ιθ) τοπογραφικό διάγραμμα εξαρτημένο από το κρατικό σύστημα συντεταγμένων, σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές, το οποίο έχει υποβληθεί στη βάση δεδομένων του Ν.Π.Δ.Δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο» και έχει λάβει Κωδικό Ηλεκτρονικού Διαγράμματος,». Πράγμα που σημαίνει, πλέον ΚΗΔ και στα τοπογραφικά αδειών. Πρέπει να το έχετε υπόψιν σας κατά την κοστολόγηση ενός τοπογραφικού αδείας, διότι σε κάθε απαιτούμενη διόρθωση του σχεδίου (πχ λόγω νέου περιγράμματος κάλυψης μετά από αλλαγή των αρχιτεκτονικών) χρειάζεται νέο ΚΗΔ. Προσοχή και σε συναδέλφους που δεν έχουν ψηφιακή υπογραφή αλλά υποβάλλουν τοπογραφικά αδειών, καθώς θα πρέπει να προμηθευτούν.
    2 points
  7. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    107.850 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  8. ΦΕΚ 29 Οκτωβρίου 2024 ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 598 3 Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/ 48123/6983/2018 απόφασης του Υπουργού Περι- βάλλοντος και Ενέργειας «Διαδικασίες ηλεκτρονι- κής υποβολής, ελέγχου και έκδοσης των διοικητι- κών πράξεων του άρθρου 29 του ν. 4495/2017 και καθορισμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4495/2017» (Β’ 3136) σχετικά με την έκδοση Εγκρίσεων και Βεβαιώσεων φορέων μέσω του συστήματος «e-Άδειες». https://ia37rg02wpsa01.blob.core.windows.net/fek/02/2024/20240205980.pdf
    1 point
  9. @teo2 αυτό κάνω κι εγώ, συνεχίζω μέχρι...άστο καλύτερα ! Αυτό που δεν έχει γραφτεί σχεδόν πουθενά είναι ότι, όταν προστίθεται η σύνταξη στο εισόδημα, χωρίς βέβαια να αφαιρούνται οι αυξημένες εισφορές που καταβάλλουν οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι, εξανεμίζεται από την φορολόγηση με τους μεγαλύτερους συντελεστές άλλο ένα 30% και βάλε της σύνταξης. Οπότε το 700€ που γράφεις γίνεται κάτω από 400€...Δηλαδή την αύξηση που έδωσαν με το Ν.5078/2023 στην καταβαλόμενη σύνταξη από 1/1/2024, την παίρνουν πίσω και με το παραπάνω από την φορολόγηση!!
    1 point
  10. Όχι. Το topo_prop δεν είναι λόγος απόρριψης. Το δέχεται πάραυτα, δεν το ελέγχει αν επικαλύπτεται.
    1 point
  11. Μόνο αν το topo_prop σου έχει από κάτω του επικαλυπτόμενο άλλο ένα ίδιο. Το καταλαβαίνεις από το ίδιο εμβαδόν.
    1 point
  12. Καλησπέρα. Από συναδέλφους που ήδη πήραν Επικουρική, αυτή κυμαίνεται από 35 έως 75 €! Αναλόγως του πότε βγήκαν στην σύνταξη, γιατί για Επικουρική δεν μετράνε όλα τα έτη, αλλά μόνον τα μετά το 2007, αν θυμάμαι καλά.
    1 point
  13. @nikosnt Mειωτικός συντελεστής εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση χώρου σε υπόγεια στάθμη (μην ασχολείσαι με ερμηνεία εγκυκλίου). Η διάκριση γίνεται μόνο ανάμεσα σε αυτοτελείς χώρους (συντελεστής 0,50) και σε μη αυτοτελείς (συντελεστής 0,30)
    1 point
  14. Όχι δεν είναι χώρος διπλού ύψους εντός του οποίου βρίσκεται το πατάρι. Αυτό το τμήμα εχει δύο διακριτά επίπεδα τον όροφο κάτω από την σοφίτα και από πάνω την σοφίτα.
    1 point
  15. Δες το ιστορικό τίτλων. Πολλές φορές έχουν επισυναφθεί σχέδια μόνο στο αρχικό, δηλαδή στη σύσταση. Στο συμβόλαιο περιγράφεται τουλάχιστον προσανατολισμός, με τι συνορεύει και εμβαδόν αποθήκης; Βεβαίως θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ο τίτλος παρουσιάζει ελλιπή περιγραφή και είναι νομικό θέμα κατά πόσο αυτό αποτελεί νομικό ελάττωμα. Για μένα όταν μια ιδιοκτησία δεν περιγράφεται έτσι ώστε να καθίσταται σαφής κατά θέση, όρια και έκταση, αυτό αποτελεί ελάττωμα και θα πρέπει να διορθωθεί. Για το εμβαδόν της θα το προσεγγίσεις με την καλύτερη δυνατή ακρίβεια από την εγκεκριμένη κάτοψη υπογείου μετρώντας με κλιμακόμετρο. Ακολουθείς την κοινώς αποδεκτή πρακτική συμπεριλαμβάνοντας στο εμβαδόν της το ήμισυ πάχους μεσοτοιχίας με όμορες αποθήκες και ολόκληρο το πάχος τοίχου στις πλευρές που αυτή συνορεύει με κοινόχρηστους χώρους. Για την καταχώρηση στον πίνακα επιφανειών επίλεξε χρήση Β.Χ και γράψε στα σχόλια δεξιά ότι είναι παρακολούθημα του διαμερίσματος. Στην καρτέλα "χρήσεις" επιλέγεις την κύρια-επικρατούσα χρήση του κτιρίου βάσει της κατάταξης χρήσεων κτιριοδομικού κανονισμού, δηλαδή κατοικία αν έχεις κτίριο διαμερισμάτων.
    1 point
  16. @OLINAPAL Συγνώμη δεν έχω το πρωτότυπο αλλά σου παραθέτω τι αναγράφει: Θέμα: Δίνονται οδηγίες. Σχετ.: 1) Το με αρίθμ. πρωτ. 115/18.03.2021 έγγραφο σας. 2) Το άρθρο 35 του Ν.4067/2012 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. 3) Η §4 του άρθρου 9 του ΓΟΚ 1985. 4) ΥΑ.14129/14.07.2015 (ΦΕΚ.1476/Β΄) Σε συνέχεια των ανωτέρω σχετικών εγγράφων, αναφορικά με το ερώτημα σας (σχετ. 1) σας γνωρίζουμε τα παρακάτω: Οι οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις (Camping) ανεγείρονται σύμφωνα με τις επιτρεπόμενες χρήσεις και τους όρους και περιορισμούς δόμησης που καθορίζονται για την περιοχή από τις γενικές και ειδικές πολεοδομικές και κτηριοδομικές διατάξεις. Οι οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις είναι υπαίθρια κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα της υποπερίπτωσης ββ της περίπτωσης α της §2 του άρθρου 1 του Ν.4276/2014 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το Ν.4759/2020. Με την Υπουργική Απόφαση (σχετ. 4) καθορίζονται οι τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές των τουριστικών κατασκηνώσεων. Σύμφωνα με αυτήν στον πίνακα 1.6 προδιαγραφών καθορίζεται ελάχιστο πλάτος βοηθητικών οδών μεταξύ των θέσεων 3,50μ.. Επιπρόσθετα και σύμφωνα με το άρθρο 35 του Ν.4067/2012 όπως διευκρινίστηκε με το τεύχος τεχνικών οδηγιών εφαρμογής του ΝΟΚ και ισχύει, πολεοδομικές διατάξεις οι οποίες δεν είναι αντίθετες με τις ρυθμίσεις του ΝΟΚ εξακολουθούν να ισχύουν. Επομένως εξακολουθεί να ισχύει η §4 του άρθρου 9 που εφαρμόζεται και σε περιοχές εκτός εγκεκριμένου σχεδίου «…όταν κατασκευάζονται περισσότερα από ένα κτήρια, η μεταξύ τους απόσταση καθορίζεται από την σχέση Δ=3+0,10xΗ (όπου Η το ύψος του υψηλότερου κτηρίου)…». Στην περίπτωση των campings το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος ορίζεται σε 4,50μ.. Έχοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, θεωρούμε ότι η απόσταση μεταξύ των κτηρίων δεν δύναται να είναι μικρότερη των 3,45μ.. Η Αναπληρώτρια προϊσταμένη Δ/νσης Περ/ντος & Χωρικού Σχεδιασμού Βορείου Αιγαίου Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου Ευγενία ΚΟΥΤΣΙΔΟΥ Περ/λόγος με βαθμό Α΄
    1 point
  17. Version 1.0.0

    495 downloads

    Οδηγός Συστημάτων Μηχανικού Αερισμού με Ανάκτηση Θερμότητας που συνέταξε ομάδα μηχανικών του ΕΙΠΑΚ. Ο οδηγός είναι ο πρώτος τέτοιος που κυκλοφορεί στην Ελλάδα και ευελπιστούμε να καλύψει ένα σημαντικό κενό πληροφόρησης. Γνωρίζουμε όλοι ότι το θέμα είναι εντελώς καινούργιο στην ελληνική αγορά και οποιαδήποτε παραπληροφόρηση, ιδιαίτερα στα πλαίσια υλοποίησης έργων για το Εξοικονομώ-Αυτονομώ μπορεί να δημιουργήσει εύκολα αρνητική εικόνα για τα συστήματα πράγμα που δύσκολα μετά μπορεί να αλλάξει. Και βέβαια υπάρχουν αρκετοί στη γωνία που περιμένουν μια αποτυχία. Προσπαθήσαμε πολύ ώστε ο οδηγός να είναι πλήρης και ταυτόχρονα κατανοητός από τον κάθε μηχανικό και τον κάθε πολίτη. Θεωρούμε πως το πετύχαμε στο μέγιστο βαθμό, παρουσιάζοντας όλες τις διεθνείς προδιαγραφές και υλοποιώντας πραγματικά παραδείγματα με όλες τις δυνατές λύσεις. Ο οδηγός κυκλοφορεί σε αυτή τη φάση μόνο σε ηλεκτρονική μορφή, εξαιτίας της αδυναμίας να διανεμηθεί λόγω Covid19. O οδηγός θα υπάρξει σε έντυπη μορφή από το καλοκαίρι του 2021 και θα μοιραστεί στο κοινό στα πλαίσια του προγράμματος NZEB Roadshow που θα υλοποίησουμε σε 10 πόλεις της Ελλάδας την επόμενη διετία. Περισσότερα: https://eipak.org/ventilationguide
    1 point
  18. Καλησπέρα. Ξεκάθαρα στο πεδίο Ο.Α βάζεις "χωρίς Ο.Α". Θα έβαζες με Ο.Α μόνο αν είχε εκδοθεί απόφαση Νομάρχη για οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, δηλαδή αν το αυθαίρετο είχε μεταβεί από το καθεστώς αναστολής κυρώσεων στην οριστική κρίση περί μη κατεδάφισης. Μη σε ξεγελά η τότε (2η) σφραγίδα. Δεν σημαίνει αυτό που σήμερα (μετά το Ν. 1337/83) εννοούμε ως οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση. Τακτοποιείς ό,τι δεν περιλαμβάνονταν στην τότε ρύθμιση. Η συμβουλή σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να τακτοποιούμε όλο το ακίνητο (ακόμη και αν το βρούμε σωστά ρυθμισμένο το τμήμα που είχε υπαχθεί στο ν. 720/77) προκειμένου να κερδίσουμε την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση όλου του ακινήτου λόγω κατηγορίας 1 ή 2.
    1 point
  19. Εάν ενδιαφέρεσαι να βρίσκεσαι εντός νομοθετικού πλαισίου· ναι. Τακτοποίηση κοινοχρήστων προβλέπεται μόνο μαζί με ολόκληρο το κτίριο. Όταν οι δηλώσεις γίνονται ξεχωριστά για κάθε οριζόντια ιδιοκτησία, δεν υπάρχει πρόβλεψη για τα κοινόχρηστα. Ως γνωστόν, για τη συμπλήρωση των φύλλων καταγραφής και τον υπολογισμό του προστίμου τα μεγέθη των αυθαιρεσιών συγκρίνονται με το ποσοστό των επιτρεπόμενων μεγεθών που αναλογεί στη διηρημένη ιδιοκτησία.
    1 point
  20. Υ.Γ εξάλλου η εμφάνιση στο συμβόλαιο της καταβολής του κόστους της Ο.Α που ζητάει η Συμβ/φος, αποτελεί και μια δέσμευση ότι ο παλιός δεν θα υποβάλλει αίτηση ακύρωσης της Ο.Α αμέσως ή πριν την σύνταξη του συμβολαίου και επίσης ότι δεν θα έχει πρόβλημα σχετικά με τις αμοιβές του μηχανικού της επίβλεψης ή με τη βεβαίωση σύνδεσης κλπ
    1 point
  21. Προφανώς ο πωλητής θέλει να πάρει και τα χρήματα που έδωσε για την άδεια, κι έχει βάλει τη συμβ/φο να "βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά". Εξήγησε στη (μάλλον άσχετη) συμβ/φο ότι η άδεια ακολουθεί το γεωτεμάχιο και όχι τον ιδιοκτήτη. Συνεπώς, μεταβιβάζεται μαζί με αυτό και αναγράφεται στο συμβόλαιο. Αν ο αγοραστής δεν επιθυμεί να την υλοποιήσει, απλώς δεν αναφέρεται η άδεια στο συμβόλαιο. Επίσης εξήγησε ότι, από τη στιγμή που οι αμοιβές έχουν απελευθερωθεί, δεν μπορεί να δοθεί βεβαίωση κόστους άδειας. Η συγκεκριμένη άδεια είναι σε ισχύ (προς το παρόν) μέχρι 31-12-2025
    1 point
  22. Άρθρο 3 (παράγραφος γ) της υπ. απόφασης 43266/1174/2020. ββ. Προϋπολογισμός εργασιών μόνο για τις περιπτώσεις όπου απαιτείται έλεγχος υπέρβασης ή μη του οριζομένου ποσού των 25.000 ευρώ, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 29 του ν. 4495/2017, υπολογιζόμενος σύμφωνα με το Παράρτημα Β του ν. 4495/2017.
    1 point
  23. Με τα π και κ εννοεί πάνω και κάτω οπλισμό αντίστοιχα. Χωρίζει τον κάτω οπλισμό σε τρία μέρη: στήριξη αριστερά, άνοιγμα και στήριξη δεξιά. Οι αριθμοί εντός παρενθέσεως είναι οι κάτω οπλισμοί στήριξης.
    1 point
  24. Παραθέτω κάποιες πληροφορίες για όσους προβληματίζονται με τη συμπλήρωση του ΣΔΑ, που ρώτησα και βρήκα: - Συμπληρώνουμε στο excel μόνο τη στήλη 5 και ποτέ την 6. Αν έχουμε επαναχρησιμοποιούμενα υλικά τότε αντί για την στήλη 5 συμπληρώνουμε την στήλη 4. - Για τα ειδικά βάρη των υλικών ανατρέχουμε στην αναθεωρημένη ΤΟΤΕΕ 20701-2/2017. *για απλά έργα όπως μικρές εκσκαφές, ανακαινίσεις κλπ σε μικρής κλίμακας χρησιμοποιώ τον κωδικό 17 09 04 με ειδικό βάρος 1,60.
    1 point
  25. 5.378 downloads

    Πρόκειται για τη μετατροπή του αρχείου oikismoi2000.kmz της πλατφόρμας geodata.gov.gr σε αρχείο dwg σε ΕΓΣΑ 87 ***ΠΡΟΣΟΧΗ***: Χρησιμοποιείστε το αρχείο με δική σας ευθύνη
    1 point
  26. Version 2.0.0

    911 downloads

    Τα λέει όλα ο τίτλος ...
    1 point
  27. Version 1.0.0

    270 downloads

    Το πρώτο αρχείο είναι η έκδοση του ΟΑΣΠ, όπως αυτή είναι αναρτημένη στο site, για εύκολη ανάγνωση και μικρό μέγεθος αρχείου. Το δεύτερο αρχείο είναι το ΦΕΚ σε μια συμπυκνωμένη έκδοσή του ώστε να μπορεί να ανέβει εδώ, μόνο για τεκμηρίωση.
    1 point
  28. Καλησπέρα. Ήθελα να ρωτήσω το εξής. Οι Μηχανικοί στους ΟΤΑ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ΣΟΧ έχουν δικαίωμα υπογραφής;
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.