Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. nzerman

    nzerman

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      2.390


  2. MAKAP

    MAKAP

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.159


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      8.098


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.317


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/03/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Δηλαδή ρε Ιάσονα εσύ πρώτα ανοίγεις δήλωση, βάζεις παράβολο και μετά κάνεις αυτοψία να δεις τι γίνεται; Και άντε εσύ το κάνεις έτσι, όπως κάνει την αυτοψία πριν κάνει οτιδήποτε άλλο σκάβει λάκκο; too much of a good thing
    2 points
  2. @Roy_Hobbs To RF δεν θα αλλάξει, θα είναι το ίδιο με πέρσι.
    1 point
  3. Πολλές φορές νομίζουμε ότι ισχύει το Α ή το Β, αλλά, εάν δεν διαβάσουμε το κείμενο της διοικητικής πράξης, που μας ενδιαφέρει, δεν θα βγάλουμε σωστά συμπεράσματα.
    1 point
  4. Διάβασα την απόφαση του 1968, από την οποία ο ΣΔ προέκυπτε έμμεσα. Αφού λες ότι ορίστηκε αριθμητικός ΣΔ το 77, ισχύουν τα όρια αρτιότητας και ο ΣΔ, στο συγκεκριμένο εγκεκριμένο ΡΣ. Στο υπό έγκριση ΡΣ, και μόνον, θα ισχύουν οι ΟΔ του ΓΠΣ.
    1 point
  5. όταν θα έχεις συγκεκριμένη περίπτωση το συζητάμε....
    1 point
  6. Είναι εκτός αντικειμενικού, οπότε 500 για εκτός 650 αν είναι εντός.
    1 point
  7. α] εσυ ειχες ενα οικοπεδο ΑΒΓΔ. Μεσα σε αυτο επρεπε να χτίσεις. Επεκταθηκες στο διπλανό κατα παραβαση του τοπογραφικου και του τίτλου σου.. Εχεις μια επεκταση με καλη πιστη...Ζητάς να σου αποδοθει αυτο το "τμημα" με το 1010 του ΑΚ. β] Υπαρχει και το άλλο προβλημα... δεν ξερεις τι εδειξε ο αλλος στην δικη του αδεια γα την λωριδα αυτή..
    1 point
  8. Βεβαίως παίζει ρόλο πώς θα γίνει η σύνδεση, ανάλογα ποιά από τις δύο σωλήνες είναι η προσαγωγή. Όπως φαίνεται στο διάγραμμα, η είσοδος του ζεστού νερού, πρέπει να συνδεθεί αριστερά.
    1 point
  9. Με την από 1/10/1968 απόφαση του Νομάρχη καθορίστηκαν όρια αρτιότητας των οικοπέδων (πρόσωπο, βάθος, εμβαδόν), σύστημα δόμησης, ποσοστό κάλυψης, αριθμός ορόφων και ύψος των 2 τομέων του εγκεκριμένου σχεδίου. Δεν καθορίστηκε ΣΔ γιατί δεν υπήρχε αυτή η έννοια την εποχή εκείνη, αλλά αυτός προέπυπτε έμμεσα από το ποσοστό κάλυψης και τον αριθμό ορόφων. Δικαιολογημένα, λοιπόν, η υπάλληλος ζητάει βεβαίωση ότι το συγκεκριμένο οικόπεδο δεν περιλαμβάνεται στο υπό έγκριση σχέδιο πόλης, αλλά στο ήδη εγκεκριμένο από το 1968.
    1 point
  10. Γνώμη μου ότι για τη Δήλωση αυθαιρέτου η κατασκευή σοφιτας είναι σαν μια επέκταση της ΟΙ ,επομένως δεν πρέπει να χρησιμοποιήσεις τα ποσοστά του αέρα. Μετά να γίνει τροποποίηση εκεί θα δώσεις όλα τα ποσοστά στην ΟΙ μαζί με τη σοφίτα. Βέβαια αν η σοφίτα επικοινωνεί με το κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο με την ΟΙ τότε είναι άλλη περίπτωση.Παει η σοφίτα με τα ποσοστά του αέρα.
    1 point
  11. Καλημέρα. Αν υπάρχει εγκεκριμένο ΓΠΣ εφαρμόζεται ο ΜΣΔ του ΓΠΣ, όπως επίσης και οι χρήσεις του.
    1 point
  12. @thief καλημέρα! Ο τελικός υπολογισμός γίνεται στα τελικά τιμολόγια: αν έχει τελικό ποσό 16000€ θα υπολογιστεί το 85% σε αυτό το ποσό και ο ωφελούμενος θα βάλει μόνο το δικό του 15%, επομένως πάντα συμφέρει να πετυχαίνει καλύτερες τιμές ο ωφελούμενος από τις αρχικές δηλωθείσες άλλο που είναι δύσκολο τις περισσότερες φορές. Τώρα για την άλλη περίπτωση θα σου δώσω ένα παράδειγμα: η κάθε παρέμβαση καταχωρείται ξεχωριστά στο σύστημα επομένως αν πχ. καταχωρήσεις παράθυρα με πλαίσιο αλουμινίου (U>2) 1,00τ.μ. και έχεις ποσό στο τελικό τιμολόγιο 370€ τότε είσαι ok. Αν έχεις ποσό στο τελικό τιμολόγιο 400€, τότε έχει υπερβάλλον ποσό 30€ (εκτός προγράμματος) που σημαίνει ότι ανεβάζεις μεταξύ άλλων και την εξόφληση στον αλουμινά των 30€ για να κλείσει το πρόγραμμα (και στην περίπτωση δανείου). Για να μην το πληρώσεις υποχρεωτικά πριν κλείσει το πρόγραμμα καλό είναι το τιμολόγιο να αναγράφει την μέγιστη τιμή του προγράμματος, δηλαδή 370€ και εκτός προγράμματος τα εξοφλεί ο ωφελούμενος στον προμηθευτή ενδεχομένως με δόσεις κ.λπ. ανάλογα πως θα συνεννοηθεί για διευκόλυνση. Να θυμάσαι ότι δεν βλέπεις μόνο το σύνολο του προϋπολογισμού αλλά και το ποσό ανά παρέμβαση διότι μπορεί σαν σύνολο να είναι πιο χαμηλά από τον αρχικό προϋπολογισμό αλλά σε κάποια παρέμβαση πιο πάνω από το μέγιστο όριο του προγράμματος επομένως και πάλι θα σου βγάλει ίδια κεφάλαια εκτός προγράμματος. Ελπίζω να βοήθησα
    1 point
  13. Δεν είναι σωστό να αποκρύψεις τις άδειες . Εφόσον υπάρχουν τα αδειότυπα , ( στα οποία φαντάζομαι ότι θα υπάρχει και σκαρίφημα τοπογραφικού με διαστάσεις περιγράμματος και επιφάνειες ) προβαίνεις σε ανασύσταση φακέλου και μετά τακτοποιείς ότι δεν συμφωνεί με τα δεδομένα των αδειοτύπων .
    1 point
  14. Εάν αυτή η κυριότητα είναι όπως είναι το δικαίωμα υψούν για παράδειγμα, το οποίο μεταφράζεται στη συμβολαιογραφική πράξη της σύστασης σε χιλιοστά επί του οικοπέδου τότε ναι, ισχύει ότι σε κάθε περίπτωση συγκύριων. Τώρα εάν αυτή η κυριότητα είναι μία καθαρά συμβολαιογραφική πράξη μεταξύ των συμβαλλόμενων, χωρίς να φαίνεται μέσω κατανομής η συγκυριότητα του ''μελλοντικού'' ιδιοκτήτη τότε φαντάζομαι εσένα δεν σε αφορά. Μπορείς να προχωρήσεις με τον έναν και φυσικά εάν αυτός προβεί σε ενέργειες εκτός της αναμεταξύ τους συμφωνίας τότε μπορούν να τα βρουν μέσω δικαστηρίων.
    1 point
  15. @sissy_arch Εν περιλήψει:Στην πλατφόρμα της Ταυτότητας εκδίδεται το Πιστοποιητικό Πληρότητας που περιέχει την Βεβαίωση του άρθρου 83 του Ν.4495. Η πλατφόρμα-προφανώς λανθασμένα- δίνει ημερομηνία στην Βεβαίωση,όχι της δηλωμένης ημερομηνίας αυτοψίας(όπως γνωρίζαμε και από το Σύστημα Αυθαιρέτων),αλλά της ημερομηνίας έκδοσης. Ο συμβολαιογραφικός σύλλογος έστειλε οδηγία στους συμβ/φους,μέχρι να διορθωθεί το πρόβλημα να αναγράφουν στα συμβόλαια τον μοναδικό κωδικό κι όχι την ημερομηνία έκδοσης της Βεβαίωσης. Αυτά κατάλαβα...για τα γύρω γύρω και πότε θα διορθωθεί,δεν έχω την παραμικρή ιδέα...
    1 point
  16. Η βάνα είναι αυτή που φαίνεται στο διάγραμμα. Όταν το βιδάκι που βλέπεις κάτω από το καπάκι (αριστερά στο διάγραμμα), είναι βιδωμένο μέσα, το νερό δεν μπαίνει στην πετσετοκρεμάστρα αλλά φεύγει προς τα επόμενα του ιδίου βρόγχου. Πρέπει να το ξεβιδώσεις.... ίσως μέχρι τη μέση, για να πηγαίνει νερό και στα επόμενα σώματα του ιδίου βρόγχου. Την ακριβή θέση της βίδας θα τη βρείς με δοκιμές, ώστε όλα τα σώματα να ζεσταίνονται ικανοποιητικά. Ελπίζω να έχει συνδεθεί σωστά η βάνα με την προσαγωγή και απαγωγή του νερού... Υ.Γ. Το καπάκι (δεξιά στο διάγραμμα) ξεβίδωσέ το αρχικά μέχρι τέρμα.
    1 point
  17. @janna~Παλιά δεν υπήρχαν προδιαγραφές ή άλλες απαιτήσεις για τις περιφράξεις, γι’ αυτό δεν είναι αυθαίρετες. Στους οικισμούς συνηθίζεται να βεβαιώνεται η παλαιότητα -ελλείψει άλλου πρόσφορου μέσου- από μάρτυρες ενώπιον συμβολαιογράφου. Οι περιφράξεις που είναι αυθαίρετες μπορεί να καλύπτονται από ΕΕΔΜΚ, δυνατότητα που παρέχεται από τον Ν 4495/17 (άρθρο 29, παρ. 5) όπως τροποποιήθηκε από τον Ν 4546/18 (άρθρο 34, παρ. 19). Η βεβαίωση δεν επηρεάζεται από την ύπαρξη περίφραξης. Ούτε εξαρτάται από τον τρόπο (και τον χρόνο) αντιμετώπισης που θα επιλεγεί. Ο μηχανικός βεβαιώνει ότι δεν υπάρχει κτίσμα. Η περίφραξη δεν είναι κτίσμα. Κτίσμα σημαίνει κτίριο και ο ορισμός δίνεται στον ΝΟΚ. Στις πρώτες δημοσιεύσεις του θέματος "Ορισμός "αδόμητου" για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου" εξετάζεται το ζήτημα της περίφραξης υπό το πρίσμα των νέων δεδομένων.
    1 point
  18. Σωστά τα λες. Σχετικά με τις δικαιοπραξίες μέχρι 31/03... δεν υπάρχει συμβολαιογρλάφος που θα αναλάβει τίποτα μέχρι τότε. Έχουν μπλοκάρει και δεν θα προλάβουν σε καμία περίπτωση ούτε αυτά που έχουν αναλάβει. Πολλές βεβαιώσεις θα επιστρέψουν για Ταυτότητα.
    1 point
  19. Διαβάζοντας την παρ Β υποπ γ , γγ Αρθρο 2 τα μόνα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι όπως λέει και ο νόμος .......Ητοι : Κατόψεις των ορόφων , τομές , όψεις και προσβασιμότητα ΑΜΕΑ , άρα ο νόμος διευκρινίζει με αυτήν την παράγραφο ότι δεν απαιτούνται όλα τα σχέδια της αδείας πχ στατικά , Η/Μ , τοπογραφικό Δ. Κάλυψης . Υπάρχει κάποια διαφοροποίηση σε αυτήν την άποψη .
    1 point
  20. Μπορείς. Η ΥΑ αναφέρει ημερομηνία αυτοψίας, ΜΟΝΟ.
    1 point
  21. Αν δεν έχει εκδοθεί διοικητική πράξη, ναι, δεν ανεβάζεις τίποτα. Κάνω λάθος;
    1 point
  22. Ο λογιστής μπερδεύτηκε γιατί σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (πρώτο τμήμα του Νόμου 4172/2013), Άρθρο 64 Συντελεστές παρακράτησης φόρου, 1. Οι συντελεστές παρακράτησης φόρου είναι οι εξής: δ) για αμοιβές για τεχνικά έργα, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες είκοσι τοις εκατό (20%). Στο Άρθρο 69 Προκαταβολή του φόρου εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα που αποκτούν φυσικά πρόσωπα, 4. Ειδικά, για τους αρχιτέκτονες και τους μηχανικούς ο προκαταβλητέος φόρος υπολογίζεται ως εξής: α) Σε τέσσερα τοις εκατό (4%) της συμβατικής αμοιβής για εκπόνηση μελετών και σχεδίων . β) Σε δέκα τοις εκατό (10%) της συμβατικής αμοιβής για εκπόνηση μελετών και σχεδίων που αφορούν οποιασδήποτε άλλης φύσης έργα και για την επίβλεψη της εκτέλεσης αυτών, καθώς και των έργων της προηγούμενης περίπτωσης και της ενέργειας πραγματογνωμοσύνης κ.λπ. για τα έργα αυτά. Οπότε θεώρησε λανθασμένα ότι πρέπει να γίνουν και τα δύο (παρακράτηση και ΦΕΜ). Όμως η ΠΟΛ.1067/20.3.2015 Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 9, 67, 69 και 70 του Νόμου 4172/2013, που παρέθεσε ο συνάδελφος georgegaleos, καθορίζει τι πρέπει να πληρωθεί σε κάθε περίπτωση. Συνοπτικά, ΦΕΜ πληρώνουμε μόνο όταν απαιτείται (π.χ. για έκδοση άδειας ή τακτοποίηση αυθαιρέτου) αλλά τότε δεν υπάρχει υποχρέωση παρακράτησης.
    1 point
  23. Το ερώτημα του συναδέλφου Gestalt ήταν αν επιτρέπεται η δημιουργία ανοιχτού (και όχι εσωτερικού) εξώστη σε σοφίτα. Η απάντηση είναι αρνητική γιατί, σύμφωνα με τον ορισμό της, δεν θεωρείται όροφος. Ανοικτός Εξώστης (μπαλκόνι) είναι η οριζόντια προεξοχή του δαπέδου ορόφου ή του δώματος. Αντίθετα, εσωτερικός εξώστης (πατάρι) δύναται να είναι συνεπίπεδος με σοφίτα του κτιρίου και να είναι προσπελάσιμος από αυτή, όπως επισήμανε η συνάδελφος melissa.
    1 point
  24. Εντάσσονται στο 112 μόνο οι οικισμοί που αναφέρονται στο ΦΕΚ του 1983 . ( βλ . άρθρο 21 του ν.1337/1983)
    1 point
  25. Εάν απαγορεύεται να ρωτάμε και θεωρείτε ως φυσιολογικό την ειρωνία και τις αρνητικές ψήφους να ξέρω να μην ξαναμπώ....
    1 point
  26. (μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Δεν ξέρω εάν εδώ είναι ο καταλληλότερος τόπος για τις παρακάτω απορίες αλλά εάν χρειαστεί να μεταφερθεί σε άλλη ενότητα ας γίνει: Μπορεί ένας μηχ/γος μηχανικός να εκδώσει βεβαίωση μηχανικού (για αυθαιρεσίες, για συμβολαιογράφο κλπ); Μπορεί να νομιμοποιήσει αυθαίρετο με τους κωδικούς του ΤΕΕ; Μπορεί να ασχοληθεί με δουλειές πολιτικού μηχανικού ή αρχιτέκτονα όπως κατόψεις κλπ και ποιές;
    1 point
  27. To προς μεταβίβαση δικαίωμα είναι το δικαίωμα υψούν, το οποίο ανήκει σε κάποιον και θα μεταβιβαστεί. Σε αυτό καλείσαι να γνωματεύσεις περί νομιμότητας. Οι κοινόχρηστοι χώροι είναι μια άλλη "ιδιοκτησία" που δεν αφορά το ερώτημα περί δικαιώματος υψούν. Αν, όμως έχεις λάβει εντολή να ρυθμίσεις και τις αυθαιρεσίες στους κοινόχρηστους χώρους οικοδομής και οικοπέδου, τότε κάνεις ξεχωριστή δήλωση γι αυτούς.
    1 point
  28. Kατά τη γνώμη μου μπορείς να χορηγήσεις βεβαίωση. Εξετάζεις την μελλοντική καθ ύψος δόμηση (η οποία δεν έχει πραγματοποιηθεί και δεν πρόκειται αφού ο ΣΔ έχει εξαντληθεί). Η μελλοντική δόμηση, υποθετικά, θα υλοποιούνταν στο χώρο του σημερινού δώματος με την σημερινή απόληξη κλιμακοστασίου, να αποτελεί το κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο-πλατύσκαλο, για την πρόσβαση στον μελλοντικό όροφο (νυν δώμα).
    1 point
  29. Το σημαντικότερο κατ' εμέ στη διαδικασία έκδοσης ΗΤΚ είναι η "εργασία" του μηχανικού, που θα τον οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι, "το ακίνητο για το οποίο ανέλαβε να εκδώσει ΗΤΚ, είναι σε θέση να την αποκτήσει", με άλλα λόγια είναι νομίμως υφιστάμενο χωρίς αυθαιρεσίες ή με απολύτως ρυθμισμένες αυθαιρεσίες. Δηλαδή, η αυτοψία και η μελέτη όλων όσων του προσκομίσει ο ιδιοκτήτης. Θέλει 'έξυπνη" σύμβαση ανάθεσης - ανάληψης του έργου από την αρχή, η οποία θα προβλέπει όλες τις ...."παγίδες"! Θέλει πλήρη συγκέντρωση του απαραίτητου υλικού (ποιός θα την κάνει, πόσο κοστίζει κ.λπ.), που θα μελετηθεί και θέλει "τόλμη" διότι σε πλείστες των περιπτώσεων κάποιος πρέπει να εκτεθεί, χωρίς βεβαίως να χαθεί η δουλειά... Τα υπόλοιπα αργότερα....
    1 point
  30. Σωστά Και να σταματήσουμε την ανακύκλωση, γιατί βαριόμαστε τη διαλογή Και να πετάμε τα σκουπίδια μας σε ρέματα και κοινόχρηστους χώρους, γιατί δεν είμαστε σε θέση να μαζέψουμε τις βρομιές μας Και να επιθυμούμε να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα, γιατί δεν μπορούμε να αποκτήσουμε και μεις Και άλλα πολλά κουτοπονηρορωμέικα
    1 point
  31. Αν υπάρχει σύσταση καθέτων, εξετάζεις την κάθε κάθετη ξεχωριστά Αν όχι, συνολικά, ανεξαρτήτως ποσοστών εξ αδιαιρέτου. Στην περίπτωση αυτή, συγκύριοι των κτισμάτων είναι όλοι (κατά το ποσοστό του καθενός)
    1 point
  32. Προσωπικά καταλήγω ότι πρέπει ο έλεγχος για την επιλογή κατηγορίας να γίνεται μόνο με το τμήμα των αυθαιρέτων που παραβιάζουν τα μέγιστα μεγέθη δόμηση/κάλυψη/ύψος (περίπτωση 2) και όχι με τη συνολική επιφάνεια των αυθαιρέτων (περίπτωση 1). Παράδειγμα: όροι δόμησης 100,00τμ , ΟΑ 50,00τμ και αυθαίρετα 70,00τμ. 1 περίπτωση: 70,00/100,00=0,70 => κατ.5 2 περίπτωση: [(50,00+70,00)-100,00]/100,00=0,20=>κατ.4 **Πιστεύω ότι με την δεύτερη περίπτωση πρέπει να πάμε και ότι αυτή "θα πρέπει" να είναι η σωστή ερμηνεία. (**αυτό το γράφω γενικά και όχι για το συγκεκριμένο παράδειγμα που μιλάμε εδώ).
    1 point
  33. Καλημέρα και καλό κουράγιο γενικά. Εχω εκδόσει οικ.άδεια πολυόροφης οικοδομής. Η οικοδομή έχει αποπερατωθεί με τις εξης παραβάσεις. 1.Κλέισιμο των Η/Χ των διαμερισμάτων (σύνηθες για εργολάβους) 2.ΔΙαμερισμάτωση των ορόφων (επίσης...) 3. Αλλαγή των μηχανολογικών σχεδιών όπως αλλαγή του χώρου του λεβητοστασίου Επίσης δεν έχει κατασκευάσει σύμφωνα με τις μελέτες το φυσικό αέριο. Ο εργολάβος θέλει να ηλεκτροδοτήσει τα διαμερίσματα και να συνδέσει και τα νερά από την ΔΕΥΑ Ξάνθης Το λογικό είναι να τακτοποιήσει τις παραβάσεις και να κλείσει την οικ.αδεια στην πολεοδομία. Το ερώτημα είναι οτι το φυσικό αέριο δεν μπορεί να κατασκευαστεί σύμφωνα με τα εγκεκρ. σχέδια, και δεν μπορώ να κάνω ενημέρωση φακέλου με διορθωμένα σχέδια και νέα μελέτη αερίου γιατί οι παρανομίες παραβιάζουν τις πολεοδομικές διατάξεις. Τι γίνεται? πάει απευθείας στα δίκτυα κοινής ωφέλειας χωρις το αέριο και φυσικά το κλείσιμο της οικ.αδείας
    1 point
  34. Συμφωνώ με τον Αχιλλέα. Ένας καλός μάστορας κάνει θαύματα! Όσο για τα γωνιόκρανα που προτείνει ο άλλος Αχιλλέας, δεν συμφωνώ καθόλου. Εύκολη και γρήγορη λύση, αλλά τελείως ακαλαίσθητη, εκτός αν έχεις σχεδιάσει το χώρο με λεπτομέρεια, τα έχεις συμπεριλάβει στο αισθητικό αποτέλεσμα.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.