Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 19/11/2025 σε όλες τις περιοχές
-
Version X7
87.542 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5261/25 (ΦΕΚ 231Α/12.12.2025) Αλλαγές με τον ν.5243/25 (ΦΕΚ 187Α/31.10.2025) Αλλαγές με τον ν.5215/25 (ΦΕΚ 116Α/4.7.2025) Αλλαγές με τον ν.5193/25 (ΦΕΚ 56Α/11.4.2025) Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5116/24 (ΦΕΚ 100Α/3.7.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)6 points -
Και ποιός να διαφωνήσει! Η viva χρεώνει 10 τον μήνα, επί δύο λογαριασμούς, προσωπικό κ επαγγελματικό. Έβαλαν κάτι ψιλά κι εξαφανίσθηκαν. Ληστές είναι. Ο υπόκοσμος με λευκά κολλάρα,να κάνει κουμάντο. Κι η επιβράβευση; την ακούτε στις ειδήσεις. Εμετός. Κι εμείς, οι σκλάβοι. Καλά Χριστούγεννα.4 points
-
Αγαπητέ συνάδελφε, όντως η μέτρηση εμβαδού έχει μία τιμή και όχι ένα εύρος, όπως αναφέρουν οι συνάδελφοι. Αν και επιστημονικά αυτό που λες έχει βάση, στα συμβόλαια και στις άδειες θέλουμε μία τιμή για ευνόητους λόγους. Σε περιπτώσεις σαν τη δικιά σου έχεις τα εξής όπλα: - Διάταγμα περί μεσότοιχων (ΝΔ 690/48). με το οποίο πιθανότατα αγγίζεις και ξεπερνάς το απαιτούμενο εμβαδό. - Άρθρο 25 του Ν.1337/83, με το οποίο όμως έχεις απομείωση συντελεστή και το οποίο φλερτάρει εσαεί με την αντισυνταγματικότητα. Προσοχή όμως, πρέπει να τηρούνται οι προϋποθέσεις των παραπάνω διαταγμάτων σε ότι αφορά το χρόνο δημιουργίας οικοπέδου κλπ. Υ.Γ. Διόρθωσα τον τίτλο του θέματος ώστε να ανταποκρίνεται περισσότερο στο (χρήσιμο αυτό) ερώτημα.3 points
-
Συμφωνώ απολύτως. Η απατεωνιά τους δεν έχει προηγούμενο. Σωστό και αυτό με τον δικηγόρο. Το σκέφτηκα αλλά όπως είπες το κόστος θα είναι πολλαπλάσιο.3 points
-
@Roy_Hobbs Aυτό λέμε όλοι αλλά που να βρούμε το δίκιο μας. Σαν.."κύριοι" βούτηξαν τα χρήματα από τους λογαριασμούς μας. Αυτοί το βάφτισαν παγια χρέωση, αλλά η σωστή λέξη είναι "ληστεία". Αφού υπάρχει η ασυλία από τους κυβερνώντες, αλωνίζουν μια χαρά στην πλάτη μας. Μιλάμε για επαγγελματίες κλέφτες.3 points
-
Δεν είμαι νομικός, αλλά θεωρώ ότι είναι παράνομη αυτή η μονομερής τροποποίηση της σύμβασης χωρίς ενεργή αποδοχή από τον πελάτη. Κάτι αντίστοιχο έκανε η Εθνική και με τους λογαριασμούς ταμιευτηρίου που μια μέρα έστειλε μια επιστολή ότι οι λογαριαμσοί αυτοί θα γίνουν 'προνομιακοί' (ή κάποια άλλη μπούρδα όνομα) με κάτι προνόμια για γέλια και εννοείται με μηνιαία (ή ετήσια, δε θυμάμαι χρέωση). Αν δεν ήθελες ο λογαριασμός ταμιευτηρίου σου να γίνει 'προνομιακός' έπρεπε να στηθείς μισή ώρα στο τηλέφωνο για να δηλώσεις τη μη αποδοχή της μετατροπής...3 points
-
@dib Eνοείται ότι συμφωνώ. Μιλάμε για ασύδοτα αρπακτικά-νομιμοποιημένοι απατεώνες με τις πλάτες της εκάστοτε (και της νυν) κυβέρνησης. Τα τελευταία χρόνια το κακό έχει παραγίνει και η κατάσταση ξέφυγε. Η ευκολία με την οποία τροποποιούν μονομερώς συμβάσεις με την ψευδοδικαιολογία ότι ενημέρωσαν είναι μια από τις πολλές καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε. Αλήθεια, από πότε ένα ενημερωτικό mail ή έστω έγχαρτη επιστολή αντικαθιστά τους όρους μιας σύμβασης. Αν για κάποιο λόγο μια εταιρία επιθυμεί να αλλάξει πολιτική πρέπει να έχει την υπογραφή του αντισυμβαλλόμενου αλλιώς να διακόψει την υπηρεσία και όχι να βάζει χέρι στον λογαριασμό μας και να βουτάει τα χρήματα που αξιώνει σαν κλέφτης (ατιμώρητος βεβαίως).3 points
-
Άμα χρωστάει η ΝΔ περίπου 1δις στις τράπεζες και άλλο 0,5δις το ΠΑΣΟΚ, απο τα δάνεια που έχουν και δεν θα τα πάρουν πίσω, να περιμένουμε κι άλλα χειρότερα συνάδελφε, που ακόμα δεν τα έχουμε δει! 🥵😡😈 Και χέστηκα για τις αρνητικές που θα μου βάλουν οι ψηφοφόροι τους και κομματόσκυλα τους!!!!!3 points
-
Η επερχόμενη γενιά του Ευρωκώδικα 8 δεν είναι ενημέρωση, αλλά επανάσταση. Μια κριτική ανάλυση για τις ριζικές αλλαγές σε Φάσματα, Γεωτεχνική Μηχανική και τον πρακτικό αντίκτυπο στον Σχεδιασμό για την Ελλάδα. Ως μελετητές μηχανικοί, έχουμε ενσωματώσει στην πρακτική μας τον Ευρωκώδικα 8 (EN 1998-1:2004) για σχεδόν δύο δεκαετίες. Το πλαίσιο αυτό, αν και καινοτόμο για την εποχή του, βασίστηκε σε επιστημονικές παραδοχές που σήμερα θεωρούνται ξεπερασμένες. Η έλευση της νέας γενιάς του Ευρωκώδικα 8, με ορίζοντα πλήρους εφαρμογής το 2024-2025, δεν αποτελεί μια απλή «ενημέρωση» (update), αλλά μια «θεμελιώδη αναθεώρηση» (revision), η οποία ενσωματώνει τα διδάγματα από καταστροφικούς σεισμούς και 20 χρόνια ακαδημαϊκής έρευνας. Η νέα δομή διασπά το παλιό, μονολιθικό Μέρος 1 σε δύο διακριτά τμήματα: το FprEN 1998-1-1 (Γενικοί κανόνες και Σεισμική Δράση) και το FprEN 1998-1-2 (Κτίρια). Αυτή η αρθρωτή δομή είναι η πρώτη ένδειξη μιας βαθύτερης, φιλοσοφικής αλλαγής. Οι κυριότερες διαφορές, ωστόσο, εντοπίζονται σε δύο πυλώνες που ορίζουν ολόκληρο τον αντισεισμικό σχεδιασμό: τον ορισμό της σεισμικής δράσης και την ταξινόμηση των εδαφών. 1. Η Εγκατάλειψη της agR και η Υιοθέτηση των Sα και Sβ Ο Ευρωκώδικας 8 του 2004 θεμελίωνε ολόκληρη τη σεισμική δράση σε μία και μοναδική παράμετρο: την επιτάχυνση αναφοράς εδάφους τύπου Α (agR - reference peak ground acceleration). Ολόκληρο το ελαστικό φάσμα απόκρισης (είτε Τύπου 1 είτε Τύπου 2) αποτελούσε απλώς μια κλιμάκωση αυτής της τιμής, μέσω των συντελεστών S, TB, TC και TD. Αυτή η προσέγγιση είναι πλέον επιστημονικά ανεπαρκής. Η agR (ουσιαστικά το PGA) είναι ένας ασταθής δείκτης της πραγματικής σεισμικής επικινδυνότητας. Ένας ισχυρός, μακρινός σεισμός (π.χ. M=7.5 στα 100 km) και ένας μέτριος, κοντινός σεισμός (π.χ. M=6.0 στα 10 km) μπορούν να παράγουν το ίδιο PGA, αλλά τα φάσματά τους είναι δραματικά διαφορετικά: ο πρώτος είναι πλούσιος σε μεγάλες περιόδους (απειλή για υψηλά, εύκαμπτα κτίρια) και ο δεύτερος σε μικρές περιόδους (απειλή για χαμηλά, δύσκαμπτα κτίρια). Το μοντέλο agR ήταν «τυφλό» σε αυτή τη διαφορά. Ο νέος EC8:2024 (στο FprEN 1998-1-1) εγκαταλείπει πλήρως την «αγκύρωση» στο PGA. Αντ' αυτού, ορίζει το ελαστικό φάσμα σε βράχο (rock conditions) μέσω δύο άμεσων φασματικών παραμέτρων, οι οποίες προέρχονται απευθείας από τα σύγχρονα πιθανοτικά μοντέλα σεισμικής επικινδυνότητας (PSHA), όπως το ESHM20 : 1. Sα: Η μέγιστη φασματική επιτάχυνση (το «πλατώ» του φάσματος). 2. Sβ: Η φασματική επιτάχυνση στην περίοδο T = 1.0 s. Αυτή είναι η σημαντικότερη επιστημονική αναβάθμιση του κώδικα. Τα εθνικά προσαρτήματα μπορούν πλέον να υιοθετήσουν φάσματα που αντικατοπτρίζουν την πραγματική τοπική σεισμοτεκτονική διαμόρφωση, αντί να «στριμώχνουν» την επικινδυνότητα σε μια προκαθορισμένη, αυθαίρετη φόρμα. 2. Η Γεωτεχνική Επανάσταση: Από την «Τυραννία» του VS,30 στο Ενιαίο "Ground Model" Εάν η αλλαγή στη σεισμική δράση είναι εξέλιξη, η αλλαγή στη γεωτεχνική ταξινόμηση είναι επανάσταση. Ο EC8:2004 ταξινομούσε τις εδαφικές συνθήκες (Κατηγορίες A, B, C, D, E) βασιζόμενος σχεδόν αποκλειστικά στη μέση ταχύτητα διάτμησης των κυμάτων στα επιφανειακά 30 μέτρα (VS,30). Όπως και η agR, η VS,30 είναι μια επικίνδυνα απλοϊκή παράμετρος. Αγνοεί πλήρως τι συμβαίνει *κάτω* από τα 30 μέτρα και, κυριότερα, αγνοεί τη θεμελιώδη ιδιοπερίοδο του εδάφους (T0). Για παράδειγμα, 15 μέτρα μαλακής αργίλου (VS = 150 m/s) πάνω σε βράχο (T0 ≈ 0.4 s) και 50 μέτρα μέσης πυκνότητας άμμου (VS = 250 m/s) πάνω σε βράχο (T0 ≈ 0.8 s), θα μπορούσαν και τα δύο να ταξινομηθούν ως Κατηγορία C ή D, παρότι το πρώτο θα ενίσχυε καταστροφικά ένα 4-όροφο κτίριο και το δεύτερο ένα 8-όροφο. Ο νέος EC8:2024, ακολουθώντας τις προτάσεις ερευνητικών ομάδων (όπως η ελληνική, υπό τον Καθ. Πιτιλάκη), υιοθετεί μια πολυπαραμετρική ταξινόμηση. Οι κύριες παράμετροι είναι πλέον : 1. Το Πάχος της εδαφικής απόθεσης μέχρι το σεισμικό υπόβαθρο (π.χ. H800 - βάθος μέχρι VS > 800 m/s). 2. Η Θεμελιώδης Ιδιοπερίοδος (T0). 3. Η Μέση Ταχύτητα Διάτμησης (VS,H ή VS,30). Αυτό οδηγεί σε πολύ πιο «έξυπνες» υποκατηγορίες (π.χ. B1, B2, C1, C2), οι οποίες διακρίνουν τα ρηχά από τα βαθιά εδάφη με παρόμοιες τιμές VS. Ταυτόχρονα, η νέα γενιά των Ευρωκωδίκων επιλύει τη χρόνια «έλλειψη συμβατότητας» (lack of compatibility) μεταξύ του EC7 (Γεωτεχνικός Σχεδιασμός) και του EC8-5 (Γεωτεχνικός Αντισεισμικός Σχεδιασμός). Ο νέος EC7 (EN 1997:2024) και ο νέος EC8-5 απαιτούν πλέον τη δημιουργία ενός ενιαίου «Γεωτεχνικού Μοντέλου» (Ground Model). Αυτό σημαίνει ότι η γεωτεχνική έρευνα πρέπει πλέον να περιλαμβάνει τις δυναμικές παραμέτρους (VS, T0) που απαιτεί ο αντισεισμικός σχεδιασμός, τερματίζοντας τη συνήθη ασυνεννοησία μεταξύ Γεωτεχνικού και Δομοστατικού Μηχανικού. 3. Περιπτώσεις Μελέτης (Case Studies): Ο Ποσοτικός Αντίκτυπος στον Σχεδιασμό Οι αλλαγές αυτές δεν είναι θεωρητικές. Μεταβάλλουν άμεσα τα εντατικά μεγέθη σχεδιασμού. Οι παλιές Κατηγορίες Πλαστιμότητας DCL, DCM, DCH δεν αντιστοιχούν πλήρως στις νέες DC1, DC2, DC3. Πρόκειται για μια «εννοιολογική μετατόπιση», που συχνά συνοδεύεται από μείωση του συντελεστή συμπεριφοράς q. Για παράδειγμα, η νέα DC2 αντιστοιχεί σε q ≤ 3.1, τιμή αισθητά μικρότερη από αυτή που χρησιμοποιούσαμε για την DCM. - Case Study 1: Κτίρια Οπλισμένου Σκυροδέματος (Ο/Σ): Συγκριτικές μελέτες που εφάρμοσαν και τους δύο κώδικες σε τυπικά πλαίσια Ο/Σ (5-όροφα και 10-όροφα) έδειξαν ότι ο νέος κώδικας (DC2/DC3) οδηγεί σε αυξημένες απαιτήσεις διαμήκους οπλισμού στα υποστυλώματα και αυστηρότερες απαιτήσεις εγκάρσιου οπλισμού (συνδετήρων) για την επίτευξη της τοπικής πλαστιμότητας. Η μείωση του q και οι αυστηρότεροι κανόνες ικανοτικού σχεδιασμού καθιστούν τον νέο κώδικα πιο απαιτητικό για τους φορείς Ο/Σ. - Case Study 2: Μεταλλικά Κτίρια (Χάλυβας): Εδώ συναντάμε ένα παράδοξο. Έρευνες καταδεικνύουν ότι ο νέος EC8 οδηγεί σε «δομικά ελαφρύτερες λύσεις» (structurally lighter solutions) για χαλύβδινα πλαίσια ροπής (MRFs). Πώς είναι δυνατόν, ενώ ο q μειώνεται; Η απάντηση είναι ότι ο σχεδιασμός των χαλύβδινων πλαισίων σπάνια καθορίζεται από την αντοχή (που επηρεάζει ο q). Καθορίζεται σχεδόν πάντα από την ακαμψία (έλεγχος μετακινήσεων) και τα φαινόμενα 2ας τάξης (P-Delta). Ο παλιός EC8:2004 είχε υπερβολικά συντηρητικούς κανόνες για τα P-Delta. Ο νέος EC8:2024 ενσωματώνει «βελτιωμένα κριτήρια για τον έλεγχο των φαινομένων 2ας τάξης», τα οποία είναι πιο ορθολογικά και επιτρέπουν πιο βελτιστοποιημένες, άρα και ελαφρύτερες, διατομές. 4. Επίλογος: Ο Αντίκτυπος στην Ελλάδα και η Ευρύτερη Εικόνα Για τον Έλληνα μηχανικό, η αλλαγή θα είναι διπλή. Όχι μόνο αλλάζει ο κώδικας, αλλά αλλάζει και ο χάρτης εφαρμογής του. Ο ισχύων χάρτης 3 Ζωνών (ΕΑΚ 2003, με agR 0.16g, 0.24g, 0.36g) θεωρείται πλέον «ξεπερασμένος». Ήδη, έχει δημοσιευθεί μια πλήρης πρόταση για το νέο Εθνικό Προσάρτημα, βασισμένη στο ESHM20, η οποία εισάγει 5 νέες Ζώνες Σεισμικής Επικινδυνότητας. Η κρισιμότερη διαφορά είναι ότι αυτές οι ζώνες δεν θα ορίζονται πλέον από ένα μόνο agR, αλλά από τις νέες παραμέτρους Sα και Sβ (π.χ. η νέα Ζώνη 5 θα έχει PGA ≈ 0.37g, Sα ≈ 0.92g και Sβ ≈ 0.34g). Παράλληλα, τα υπόλοιπα Μέρη του κώδικα έχουν επίσης αναθεωρηθεί πλήρως. Το EN 1998-3:2025 (Αποτιμήσεις/Ενισχύσεις) διευρύνει το πεδίο του, καλύπτοντας πλέον ρητά και τις Γέφυρες, εκτός από τα Κτίρια. Το EN 1998-4:2025 (Σιλό, Δεξαμενές κ.λπ.) εισάγει τρεις διακριτές στάθμες επιτελεστικότητας (SD, DL, OP), μετατρέποντάς το ουσιαστικά σε πλαίσιο Performance-Based Design. Συμπερασματικά, ο Ευρωκώδικας 8:2024 σηματοδοτεί ένα τεράστιο επιστημονικό άλμα. Τερματίζει την εποχή των υπερ-απλουστευμένων proxies (agR, VS,30) και απαιτεί από τον μηχανικό μια βαθύτερη κατανόηση της γεωτεχνικής και της δυναμικής των κατασκευών. Η καμπύλη εκμάθησης θα είναι απότομη, αλλά το αποτέλεσμα θα είναι ασφαλέστερες, ορθολογικότερες και, σε ορισμένες περιπτώσεις, πιο οικονομικές κατασκευές. ----------------- Ο Δρ. Κώστας Σαχπάζης είναι Πολιτικός Μηχανικός, Καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (www.uowm.gr και www.geodomisi.com, email: [email protected]), η Κωνσταντίνα Σαχπάζη είναι Πολιτικός Μηχανικός, και η Δέσποινα Σαχπάζη είναι Αρχιτέκτων Μηχανικός3 points
-
3 points
-
ενημερώνονται μόνο οι κατόψεις/τομές με τις καινούργιες διαστάσεις και το διάγραμμα δόμησης παραμένει ίδιο έφόσον έχουμε αποκλίσεις εντός του 2%. Αυτό μας είχαν πει απο ΥΔΟΜ προ 2ετίας σε αντίστοιχη περίπτωση3 points
-
3 points
-
3 points
-
Αγαπητέ ΚΑΝΑ αυτό αφορά τις μελέτες κτηματογράφησης πριν την ολοκλήρωση του κτηματολογίου. Άπαξ και ολοκληρωθεί όμως και πάμε στις διαδικασίες του λειτουργούντος, ελέγχεται μόνο το εμβαδό προς το παρόν. Και λέω προς το παρόν, διότι έχω την πληροφόρηση πως επεξεργάζονται να θεσμοθετήσουν και τη ΖΣΣ, ίσως με άλλες ανοχές.2 points
-
Δεν εξετάζεις τι έγινε με τον υπολειπόμενο Η/Χ (αλλιώς δημιουργείται ντόμινο παραβάσεων) και επομένως δεν κοστολογείς άλλη αυθαιρεσία. Π.Χ έχω αυθαίρετη επέκταση-προσθήκη δωματίου η οποία συνάμα αλλάζει και το κούφωμα (ενώ όλα τα υπόλοιπα κουφώματα της οικοδομής είναι σύμφωνα με την Ο.Α) Δεν είναι παράλογο να χρεώσω και μια λοιπή!2 points
-
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 231/Α'/12.12.2025 ο Ν. 5261/25 "Ρυθμίσεις για τη δέσμευση, χρήση, μεταφορά και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα - Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2009/31/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 σχετικά με την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα σε γεωλογικούς σχηματισμούς και για την τροποποίηση της οδηγίας 85/337/ΕΟΚ του Συμβουλίου, των οδηγιών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου 2000/60/ΕΚ, 2001/80/ΕΚ, 2004/35/ΕΚ, 2006/12/ΕΚ και 2008/1/ ΕΚ και του κανονισμού (ΕΚ) 1013/2006 (L 140)". Στο νόμο προβλέπονται οι παρακάτω περιπτώσεις παρατάσεων πολεοδομικών και χωροταξιών ρυθμίσεων: Άρθρο 75 Παρατάσεις πολεοδομικών και χωροταξικών ρυθμίσεων 1. Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 6 του άρθρου 29 του ν. 4067/2012 (Α’ 79), περί της ισχύος των οικοδομικών αδειών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της περ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 6 του από 8.7.1993 προεδρικού διατάγματος (Δ’ 795), προκειμένου να ολοκληρωθούν οι όψεις και η τυχόν στέγη του κτιρίου και να ενταχθούν στην περ. γ) της παρ. 5 του άρθρου 42 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. 2.α) Η προθεσμία της περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4178/2013 (Α’ 174), περί εκσυγχρονισμού και κτιριακής επέκτασης σε νόμιμες χρήσεις κτιρίων ή εγκαταστάσεων, οι οποίες διατηρούνται, καθώς και σε χρήσεις οι οποίες προβλέπονται από οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 26 του ν. 2831/2000 (Α’ 140), παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. β) Η προθεσμία του όγδοου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 51 του ν. 4178/2013, περί αναστολής της υποχρέωσης μετεγκατάστασης ή απομάκρυνσης πρατηρίων καυσίμων, υγραερίου, φυσικού αερίου και των συνοδών χρήσεων αυτών με νόμιμη χρήση, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. 3. Οι προθεσμίες των περ. α) και β) του τρίτου εδαφίου της περ. ια) του άρθρου 99 του ν. 4495/2017, περί υποβολής δικαιολογητικών υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του ν. 4495/2017, παρατείνονται μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2027 και για τριάντα έξι (36) επιπλέον μήνες από τη λήξη τους, αντίστοιχα. 4. Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 122 του ν. 4495/2017, περί αυθαίρετων κατασκευών στο Δέλτα του Έβρου, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. 5. Η προθεσμία στο τέλος του εισαγωγικού εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 125ΚΑ του ν. 4495/2017, περί μη εφαρμογής της περ. ι) του άρθρου 28 του ν. 4495/2017 περί άδειας νομιμοποίησης για αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις που εγκαθίστανται μετά την 1η Μαΐου 2024, παρατείνεται από τη λήξη της έως την 30ή Νοεμβρίου 2025. 6. Η προθεσμία της παρ. 11 του άρθρου 51 του ν. 4643/2019 (Α’ 193), περί υποβολής δικαιολογητικών στις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/2013, οι οποίες δεν μεταφέρονται στον ν. 4495/2017 και τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/2011 (Α’ 209) που έχουν μεταφερθεί στον ν. 4178/2013, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. 7.α) Ως προς την προθεσμία του άρθρου 52 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), περί ισχύος των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των τυχόν αναθεωρήσεων αυτών: αα) η προθεσμία έκδοσης των αναφερόμενων αδειών παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2023, αβ) η προθεσμία ισχύος τους παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. β) Η προθεσμία του άρθρου 71 του ν. 4342/2015 (Α’ 143), περί ισχύος οικοδομικών αδειών υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. 8.α) Η προθεσμία στο τέλος του εισαγωγικού εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020 (Α’ 245), περί υποβολής αίτησης για έκδοση οικοδομικής άδειας ή προέγκρισης μετά από υποβολή αιτήματος για έκδοση έγγραφης βεβαίωσης, ήτοι η 31η Δεκεμβρίου 2024, η οποία είχε παραταθεί με την περ. στ) της παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 5167/2024 (Α’ 207) έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025, παρατείνεται έως την 30ή Ιουνίου 2026. β) Η ισχύς των προεγκρίσεων που εκδίδονται δυνάμει της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020, παρατείνεται έως την 30ή Ιουνίου 2026, σε περίπτωση προγενέστερης λήξης τους. 9. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 45 του ν. 5106/2024 (Α’ 63), περί εκπόνησης σχεδίων αστικής ανθεκτικότητας, παρατείνεται από τη λήξη της, έως την 31η Μαΐου 2026. 10. Η προθεσμία του άρθρου 72 του ν. 4843/2021 (Α’ 215), περί παράτασης αναστολής οικοδομικών εργασιών στην περιοχή του όρους Υμηττού και των Μητροπολιτικών Πάρκων Γουδή Ιλισσίων, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026, υπό την επιφύλαξη της υπ’ αρ. 26229/1123/1987 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (Δ’ 749), περί όρων και διαδικασίας έκδοσης αδειών οικοδομής για την εκτέλεση στρατιωτικών έργων. 11. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 270 του ν. 5037/2023 (Α’ 78), περί αναστολής οικοδομικών αδειών στις εκτός σχεδίου περιοχές της νήσου Μυκόνου, παρατείνεται έως την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2026. 12. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 77 του ν. 5151/2024 (Α’ 173), περί αναστολής έκδοσης οικοδομικών αδειών για νέα κτίρια ή επεκτάσεις υφιστάμενων κτιρίων και πισινών ή άλλων υδάτινων επιφανειών στην περιοχή της Καλντέρας στις νήσους Θήρας και Θηρασιάς που εμφαίνεται ως Ζώνη Ζ’ στο Παράρτημα Δ’ του ν. 5151/2024, παρατείνεται έως την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2026. https://search.et.gr/el/fek/?fekId=7910082 points
-
Ο Δεδδηε δεν ασχολείται με τίποτα πέραν του μετρητή. Είναι στην δικαιοδοσία του εγκαταστάτη που εκδίδει την ΥΔΕ. Κανονικά με την έκδοση της ΥΔΕ πρέπει να μετράται και η αντίσταση γείωσης. Αν δεν είναι έπαρκης τότε μπαίνει στο παιχνίδι η βελτίωση της.2 points
-
Ως αντίλογος Παλιά μέχρι και οι πυλωτές απαγορεύονταν να μην έχουν τοίχους προς τα όμορα. Σήμερα όμως επιτρέπεται να είναι ανοιχτές προς τα όμορα. Επομένως γιατί να μην επιτρέπεται κάτι αντίστοιχο για τα στέγαστρα?? Ποια η διαφορά τους!!! Επιπρόσθετα - τότε μέχρι και έλεγχο πυροπροστασίας κάναμε για τα υπόστεγα, ενώ σήμερα για τα αντίστοιχα στέγαστρα δεν απαιτείται τέτοια μελέτη2 points
-
Είναι θολό σημείο το συγκεκριμένο. Σπάνιο για το ΝΟΚ!!! 😄 Το λογικό θα ήταν να επιτρέπεται διότι στην ίδια θέση θα επιτρεπόταν πχ η κατασκευή κτιρίου. Το κτίριο βέβαια δεν θα επιτρεπόταν να έχει καθόλου ανοίγματα προς το όριο λόγω οικοδομικού κανονισμού και πυροπροστασίας. Στα στέγαστρα απαγορεύονται κατακόρυφα στοιχεία πλήρωσης εκτός αν περάσουν απο ΣΑ. Παλαιότερα που οι άδειες ελέγχονταν, σε οικοδομική άδεια που έδειχνα στέγαστρο για γκαράζ (ή υπόστεγο τότε) δίπλα σε κτίριο που ήταν σε επαφή με το όριο, κατα τον έλεγχο με υποχρέωσαν να χτιστεί η πλευρά του στεγάστρου σε επαφή με το όριο. Οπότε στέγαστρα σε επαφή με όριο τα αποφεύγω.2 points
-
Και σε αυτό που περιγράφεις με τον προνομιακό, δε θα έπρεπε να οφείλεις έσυ να κάνεις κίνηση για 'μη αποδοχή'. Θα έπρεπε η 'ενεργή αποδοχή' σου να έκρινε τη μεταφορά στη νέα κατάσταση ή όχι. Επιπλέον πολλοί πελάτες της ΕΤΕ δεν έχουν web banking και θα έπρεπε να στηθούν στο τηλέφωνο για 'μη αποδοχή'. Τώρα για το άλλο που ρωτάς με την επιστροφή των 96 ευρώ, αν ξέρει κάποιος ας απαντήσει. Με δικηγόρο θεωρώ πάντως ότι θα τα πάρεις σίγουρα, αλλά θα κοστίσει αρκετά παραπάνω... (εκεί ποντάρουν)2 points
-
Συνάδελφε @Pavlos33 με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο με ότι λες και προσυπογράφω!2 points
-
@Pavlos33 Νομίζω στο νότιο τμήμα της ιδιοκτησίας (Α42-Α9) αναγράφεται ανάποδα ποιο είναι εντός και ποιο εκτός οικισμού, ενώ στην πλευρά Α7-Α9 σωστά2 points
-
Σύμφωνα με τον ΝΟΚ άρθρο 2 παρ 79 (τροποποιήθηκε με Ν.4759/20): Στέγαστρο είναι η μη προσβάσιμη σταθερή κατασκευή, σε πρόβολο ή επί υποστυλωμάτων, που κατασκευάζεται με συμπαγή σταθερά ή κινητά στοιχεία στην οροφή του. Το στέγαστρο είτε τοποθετείται σε επαφή με μία όψη χωρίς να αποτελεί συνέχεια του φέροντος οργανισμού υπό την προϋπόθεση, ότι είναι κατασκευασμένο από διαφορετικό υλικό είτε απέχει ελάχιστη απόσταση δ/4 από οποιαδήποτε όψη του κτιρίου, χωρίς να ισχύουν οι ανωτέρω περιορισμοί. Απο αρθρο 17 παρ 7.ια ΝΟΚ: Επί των ακάλυπτων χώρων του οικοπέδου και εφόσον καλύπτεται η υποχρέωση για φύτευση, σύμφωνα με την παρ.2, επιτρέπονται: ια) Στέγαστρα σε οποιαδήποτε θέση. (όπως τροποποιήθηκε με Ν.4759/20) όμως.... Απο αρθρο 17 παρ 4.στ ΝΟΚ: Μέσα στις ελάχιστες αποστάσεις Δ του υποχρεωτικού ακάλυπτου χώρου, εκτός όσων αναφέρονται σε άλλα άρθρα του παρόντος νόμου, επιτρέπονται στέγαστρα. Το μέγιστο πλάτος των παραπάνω ισούται με 1/4 Δ ή 1/4 δ. Οπότε από το όριο πρέπει να αφήσεις 3δ/42 points
-
μιλουσες για "Έχουμε μια περίπτωση όπου η Πολεοδομική υπηρεσία δεν δίνει άδεια οικοδομής σε μεγάλο κεντρικό οικόπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο." Αρτιο μπορει να ειναι αλλα το "οικοδομησιμο" ειναι αυτο που πρεπει να πρεπει να σε απασχολησει , αφου συνορευει με ομορο τυφλο οικοπεδο Μετα εγραψες "Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Σκεφτόμουν επειδή μπορεί να είναι χρονοβόρα η σύνταξη ΠΤ με τις σχολάζουσες, η Πολεοδομία δεν θα έπρεπε να δώσει γραπτά την κρίση της για ποιό λόγο η ανέγερση οικοδομής σε ήδη υπάρχουσα πολυόροφη κατοικία θα δυσχεράνει το καθεστώς του όπισθεν τυφλού οικοπέδου, το οποίο δεν έχει αλλάξει εδώ και μισό αιώνα;" Τι ανεγερση θα γινει σε ηδη υπαρχουσα πολυοροφη κατοικια;;; Εσυ θεωρεις οτι μπορεις να δοσεις βεβαιωση του 651 οτι το οικοπεδο ειναι αρτιο και οικοδομησιμο; Να διαβασεις ολες τις απαντησεις. Σε εχουν καλυψει πληρως. Το τι θελει ο πελατης και αν και κατα ποσο "βιαζεται" δεν σε αφορα. Το συνηθες ειναι οτι αντι να ασχοληθει με το προβλημα εδω και καποια ετη....τωρα σε βαζει να τρεχεις. Και αν καταλαβα καλα, εχεις ενα οικοπεδο με παλαιο κτισμα. Θα βγαλεις αδεια κατεδαφισης για το κτισμα, αλλα κολλαμε για την αδεια δομησης, οσο υπαρχει το τυφλο ομορο.2 points
-
Το ότι, συνήθως, δεν αποτυπώνονταν οι απολήξεις των κλιμακοστασίων σε εγκεκριμένα σχέδια, ουδόλως αναιρεί την "ιδιότητα" του αυθαίρετου.2 points
-
2 points
-
Στο τέλος της παρ. 9β του άρθρου 7 του ν. 4067/2012 (Α'79) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Οικόπεδα τα οποία δεν έχουν πρόσωπο σε εγκεκριμένη οδό, όταν δεν μπορούν δια τακτοποιήσεως να αποκτήσουν πρόσωπο επί εγκεκριμένης οδού, επιτρέπεται να οικοδομούνται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης μόνον εφόσον η έλλειψη του προσώπου έλαβε χώρα πριν την ισχύ του ν. 651/1977 χωρίς υπαιτιότητα του αιτούντος.» Υποθετω οτι αυτο το "τυφλο" δεν το δηλωσε κανενας στο ΕΚ, αρα μεταφερθηκε στο Δημοσιο ως "αγνωστο" ή το δηλωσε ηδη το Δημοσιο. Δες στο κτηματολογιο. Κατα τα λοιπα, εφοσον "ανηκει στην διευθυνση σχολαζουσων κληρονομιων" εχεις ιδιοκτητη σε αυτο, ωστε να μπορει να συνταχθει ΠΤ [οπως ειπε και ο ΚΑΝΑ] και να προσκυρωθει στο "μεγαλο" Μια αλλη λυση θα ηταν να υποβληθει αιτημα στο Δημοσιο προς εξαγορα του "τυφλου" ομορου.2 points
-
και όμως αυτό προβλέπεται. Όσο είχε κτίσμα δεν μπορούσε να προσκυρωθεί -τώρα όμως και να προσκυρωθεί και να τακτοποιηθεί μπορεί2 points
-
Μάλλον εννοείς έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας εκτός και αν έχεις άρτιο και οικοδομήσιμο γήπεδο και θέλεις να κάνεις περίφραξη με συμπαγές τμήμα στη βάση (πχ σενάζ, λιθοδομή κλπ). Στο παρελθόν είχαμε πολύ περισσότερες περιπτώσεις σαν αυτή. Να βλέπεις σε ένα μεγάλο ελαιώνα, κάποιος που δεν συνόρευε να έχει μια "νησίδα" με 5-6 δέντρα (σημείωση: Τα δέντρα δεν σπέρνονται αλλά φυτεύονται). Η σωστή αντιμετώπιση είναι όταν συντάσσεται τοπογραφικό να το υπογράψουν και οι δυο. Ανεξαρτήτως αυτού, μεταγενέστερα όταν κάποιος πάει να περιφράξει η συνήθης (και ορθή) πρακτική (το κάνουν οι περιφραξάδες) είναι να βρίσκονται και οι δύο γείτονες παρόντες και να συμφωνούν στα όρια που θα γίνει η περίφραη. Ο πελάτης σου κακώς του τα ξερίζωσε, αλλά αυτό δεν είναι δικό σου θέμα. Είναι προφανές ότι η υπόθεση θα πάει στα δικαστήρια (αν δεν τα βρουν φιλικά) και επιπλέον, για να πάει ο γείτονας και να φυτέψει δέντρα, υπάρχει διεκδικούμενο τμήμα, το οποίο δεν το ξεκαθάρισε ο πελάτης σου κατά την σύνταξη συμβολαίου. Επομένως, η σωστή σειρά είναι να συμφωνήσουν στα κοινά τους όρια, να αλλάξει τοπογραφικό και να διορθωθεί ο τίτλος. Τότε εκδίδεις την άδεια.2 points
-
Δεν έχεις κανένα απολύτως πρόβλημα με το ότι είναι εκτεθειμένο· το πραγματικό πρόβλημα είναι πως αυτό το ένα μπαστουνάκι δυστυχώς δεν αρκεί για τίποτα. Όσο για τη διατομή της ανόδου, so be it — με την αντίσταση γης που θα έχει, δεν τίθεται ζήτημα. Το ζήτημα είναι ότι η διατομή είναι τόσο μικρή, ώστε ο σύνδεσμος αγωγού–αγωγού πιθανότατα δεν το πιάνει σωστά. Αυτοί οι σύνδεσμοι έχουν σχεδιαστεί για 50 mm² ή 80 mm², και έστω μπορεί να “πιάσουν” και ένα 35 mm², αλλά όχι πολύ μικρότερες διατομές. Εν τέλει, όμως, μην αγχώνεσαι· κατά πάσα πιθανότητα είναι καλύτερο από ό,τι προϋπήρχε…2 points
-
Συνάδελφε @jason1· η φορολόγηση γίνεται στο συνολικό εισόδημα. Φορολογητέο εισόδημα = 18.000 Φόρος = 10.000x9% + 8.000x22% = 2.660 Προκαταβολή επόμενου έτους = 3.000x9%x55% = 148,50 Αφαιρώντας την προκαταβολή του προηγούμενου έτους, τον παρακρατούμενο φόρο από τη μισθωτή εργασία και τη μείωση του φόρου που αναλογεί σε αυτήν, προκύπτει το τελικό ποσό προς καταβολή. Οι δαπάνες με τη χρήση κάρτας πρέπει να καλύπτουν το 30% του φορολογητέου εισοδήματος. Για ορισμένες κατηγορίες ηλεκτρονικών δαπανών προβλέπεται επιπλέον έκπτωση φόρου και άλλες προσμετρώνται διπλά για την κάλυψη του 30%.2 points
-
2 points
-
Πως το ξέρεις πως είναι αυθαίρετα ? Εχεις δει σχέδια δώματος από την άδεια ? Διάβασε τον ΓΟΚ/73 στο άρθρο για τις κατασκευές στο δώμα, γιατί τέτοιες κατασκευές επιτρέπονται, με συγκεκριμένο εμβαδόν. Το ότι δεν έχουν δηλωθεί σε κάποιο συμβόλαιο μπορεί να σημαίνει ότι όντως είναι κοινόχρηστα, αλλά όχι παράνομα. Γενικά μην σκέφτεστε για το 1965 με το μυαλό του 2025, ήταν άλλος κόσμος εντελώς.2 points
-
@IoanSiou Καλημέρα. Για την υπαγωγή αρκεί να έχεις την Υ.Δ του ιδιοκτήτη (την οποία επισυνάπτεις και αναφέρεις στη δήλωση) ότι η επέκταση έλαβε χώρα κατά το χρόνο κατασκευής. Η μεταβίβαση, προϋποθέτει την τροποποίηση της σύστασης. Το πιθανότερο μονομερής τροποποίηση βάσει της παρ. 7 άρ 98 (εντός νόμιμου κτιριακού όγκου, δεκαετία από την τέλεση αυθαιρεσίας, μη ύπαρξη αμετάκλητης δικαστικής απόφασης η οποία να διατάσσει κατεδάφιση). Αν γίνει μονομερής προφανώς δεν προϋποθέτει καμία συναίνεση. Καλό είναι να ερωτηθεί και η συμβολαιογράφος πριν για να είναι σίγουρο ότι θα προχωρήσει σε μονομερή τροποποίηση.2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
ακριβώς αυτό. άρθρο 4 παράγραφος 3, και επί πλέον το έχω εφαρμόσει σε 2 πολεοδμίες Αττικής, και μάλιστα με τον παλιό τρόπο έκδοσης, όπου ελέγχονταν όλα. Υπολογισμός απαιτήσεων με άρθρο 3 εσύ τυπικά ας πούμε ότι έχεις αλλαγή χρήσης, για αυτό και πάω εκεί, η δε μία περίπτωση ήταν από βιομηχανία σε βιομηχανία, όπου κτίριο διαχωρίζονταν εσωτερικά και δημιουργούνταν διαφορετικές δραστηριότητες (ας πούμε κοντά στα δικά σου), και ο έλεγχος έγινε από την Πολεοδομία με αυτό το άρθρο Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν δεν έχεις αλλαγή χρήσης ή προσθήκες, δεν σου βγαίνουν Θ.Σ. επί πλέον, αρκεί να εξασφάλισες τις Θ.Σ. κατά την ανέγερση.2 points
-
Θα υπολογίσεις τη σημερινή απαίτηση υφιστάμενης μορφής (άσχετα πόσες δεσμεύτηκαν), θα υπολογίσεις σημερινή απαίτηση μελλοντικής μορφής, απαίτηση για τη διαφορά2 points
-
Μιλάμε για "Θεϊκές" διατυπώσεις .... Μονά ζυγά όλα της κάσας ακόμα κι αν κάτσει όρθιο το κέρμα με αρχικό απόσπασμα ....2 points
-
Τα πράγματα είναι απλά. Όταν ο συνάδερφος ανοίξει τροποποιητική στη δική σου ΗΤΚ, έχει πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία-σχέδια-ρυθμίσεις που ανέβασες (εκτός των ΥΔ). Με αυτά μπορεί να ολοκληρώσει τον έλεγχο. Αν υπάρχει κάποια παράληψη μπορεί να συμπληρώσει αρχεία. Θα σε ενοχλήσει μόνο εάν εντοπίσει κάποιο σφάλμα εκτός ανοχής, που χρίζει διόρθωσης. Αν επικοινωνήσει μεσίτης, τον παραπέμπεις ευγενικά στον εξουσιοδοτημένο απο τον ιδιοκτήτη μηχανικό, που αμείβεται για τη συγκεκριμένη εργασία, όπως και ο ίδιος. Ουσιαστικά μόνο που έστησες στο σύστημα πρώτος την ΗΤΚ, προσφέρεις έτοιμη τη δουλειά στον συνάδερφο. Στοιχεία ιδιοκτήτη και τίτλο κτήσης αλλάζει μόνο.2 points
-
ας αλλάξει. Εκατομμύρια εισπράττουν πλάκα πλάκα με πνευματική ιδιοκτησία των Μηχανικών και χωρίς έστω μια ελάχιστη ανταπόδοση. Σχετικά με τα άλλα.... εγώ σαν αρχιτέκτονας στο βαθμό που δεν υπογράφω Τοπογραφικά και κατά κανόνα τα σχέδια που κάνω (ΔΚ, κατόψεις, Όψεις, Τομές, 3D κλπ) είτε ανεβαίνουν στο e Adeies όπου λαμβάνουν την ψηφιακή επιβεβαίωση ως σχέδια της Άδειας, είτε σε νόμους περί αυθαιρέτων που δεν λαμβάνουν τίποτα παρά μόνο την βεβαίωση Μηχανικού ότι το σχέδιο είναι το ίδιο που ανέβηκε στα αυθαίρετα. Συμβολαιογράφοι δεν απαιτούν γνήσιο υπογραφής παρά μόνο να "αισθάνονται μελάνι" Και στο σύστημα του GOV ναι έχω ανεβάσει Α0 και μεγαλύτερα PDF με την σφραγίδα κλπ και μου του βάζει την πιστοποίηση γνήσιο υπογραφής με βάση τα στοιχεία ΑΦΜ που έχει. Αρα το GOV κανονικά φτάνει και περισσεύει .... τα άλλα γιατί? Συνεχίζουμε την γραφειοκρατία με ψηφιακό τρόπο αρκεί κάποιοι να κάνουν τζίρο? Ή σαν τους συμβολαιογράφους που ζητάς συμβόλαια ή σχέδια που έχουν και δεν θες (διότι δεν είναι απαιτητό πια) να κάνουν γνήσιο αντίγραφο αλλά δεν το δίνουν παρ ότι ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΛΕΙΣ... για να υπάρχει η χρέωση....2 points
-
Η SDBOX Design Software προσφέρει στα μέλη του Michanikos.gr πέντε (5) άδειες χρήσης του προγράμματος SDBox Diamond. Με το παρόν θέμα θα κληρωθούν δύο (2) άδειες χρήσης εκ των οποίων τουλάχιστον η μία (1) θα δοθεί αποκλειστικά στα Διακεκριμένα Μέλη (Core Members) της κοινότητας. Το SDBOX είναι ένα ελληνικό Add-on λογισμικό για AutoCAD, BricsCAD, GstarCAD και ZWCAD, σχεδιασμένο για μηχανικούς και τοπογράφους. Προσφέρει εργαλεία για: Δημιουργία και εκτύπωση τοπογραφικών διαγραμμάτων Παραγωγή Διαγραμμάτων Γεωμετρικών Μεταβολών (ΔΓΜ) και υποβολών ΚΗΔ Ψηφιακό μοντέλο εδάφους: Τρίγωνα, ισοϋψείς, διατομές, μηκοτομές, όγκος εκσκαφών Αποτύπωση κτιρίων, κατόψεων, τομών και όψεων Εισαγωγή / εξαγωγή γεωχωρικών δεδομένων (KML, SHP, DXF, JSON, GEOTIFF) Σύνδεση με online υπηρεσίες, όπως Κτηματολόγιο, Δασικοί Χάρτες και OSM Ψηφιακή επεξεργασία υποβάθρων, σκαριφημάτων και ορθοφωτοχαρτών Το SDBOX εστιάζει στην πραγματική καθημερινή εργασία του μηχανικού, προσφέροντας αυτοματοποίηση, ακρίβεια και πλήρη έλεγχο μέσα στο CAD περιβάλλον. -- Η έκδοση SDBOX Diamond προσφέρει όλες τις δυνατότητες των Survey και Construction και των πρόσθετων που περιλαμβάνονται σε μία σουίτα. Αναλυτικά περιλαμβάνει: Εργαλεία για εισαγωγή-διαχείριση-αλλαγές κειμένων, συμβόλων, γραμμών, hatch, εικόνων, layer. Μαζικές μετατροπές αντικειμένων. Εισαγωγή-εξαγωγή αρχείων. Εισαγωγή αυτόματων διαστάσεων για οποιαδήποτε κλίμακα εκτύπωσης. Πράξεις και υπολογισμοί με αντικείμενα και αριθμούς. Αυτόματη εξαγωγή στου σχεδίου στο Google Earth. Εργαλεία και οδηγίες για σύνταξη Τοπογραφικού Διαγράμματος. Αυτοματοποιημένη διαδικασία για ΚΗΔ. Ψηφιακό μοντέλο εδάφους: Τρίγωνα, ισοϋψείς, όγκος, διατομές, μηκοτομές. Εργαλεία και οδηγίες για σύνταξη Κάτοψης, Τομής και Όψης. Εργαλεία για μελέτη προσβασιμότητας ΑΜΕΑ. Εργαλεία για μελέτη Παθητικής Πυροπροστασίας. Εργαλεία για σύνταξη σχεδίων Αυθαιρέτων. Σύνταξη Διαγράμματος Κάλυψης και Δόμησης για έκδοση οικοδομικής άδειας. --- Δείτε μια αναλυτική παρουσίαση του προγράμματος SDBox Design Software στο Showroom του Michanikos.gr: Συμμετοχές Για να δηλώσετε συμμετοχή κάνετε μια απάντηση (reply) στο παρόν θέμα. Δηλώσεις συμμετοχών ως την Τετάρτη 10/12/2025 στις 17:00. Όροι Συμμετοχής Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλα τα μέλη του Michanikos.gr που έχουν συμπληρώσει την ειδικότητα στο προφίλ τους, εκτός από τον Διαχειριστή και τα μέλη που ανήκουν στην ομάδα: Ιδιώτης-Μη Μηχανικός. Κάθε μέλος έχει δικαίωμα μόνο μιας συμμετοχής. Οι άκυρες συμμετοχές θα διαγραφούν. Η κλήρωση θα γίνει μεταξύ των Α/Α των απαντήσεων στο παρόν θέμα και οι νικητές θα επιλεγούν με το Google Random Number Generator: https://www.google.com/search?q=random+number2 points
-
αυτα συμβαινουν οταν ο πελατης θεωρει οτι εγινε "γνώστης" απο το ιντερνετ... τεσπα η ΔΔ εχει εφ' απαξ "παραβολο" αρθρο 100 παρ. 82 points
-
2 points
-
@stavgian όχι βέβαια, είναι υπέρβαση δόμησης. Ίσως να υπερβαίνεται και το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος.2 points
-
Όχι, λόγω της πραγματοποιημένης κατάστασης (ανεξαρτήτως εγκυκλίου). Όχι, για όλες τις παραβάσεις είναι υπόγειος πλην του ύψους λόγω εκχωμάτωσης (άρθρο 100, παράγραφος 11). Τώρα μιλάς σωστά. Σε υπόγειες λέει, όχι σε πρώην υπόγειες.2 points
-
2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
ΠΔ 94/2025: Το νέο πλαίσιο για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ).
Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.).
Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει:
τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου,
τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων,
το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος,
τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων
GTnews posted μια είδηση in Επικαιρότητα,
Αναρτήθηκαν από το ΥΠΕΝ τα αποτελέσματα των πρώτων αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ».
Η απόφαση που αφορά με θέμα: Έγκριση προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων υποβολής αιτήσεων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΔΙ34653Π8-1ΓΠ
Σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/ 18.12.2024 (Β’ 6969) κοινή υπουργική απόφαση Προκήρυξης του Προγράμματος «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αποφασίστηκε:-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
Engineer posted μια είδηση in Εργασιακά,
Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.
Πιο συγκεκριμένα:
Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου
Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας
1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.-
-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
Engineer posted μια είδηση in webTV,
Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.
Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.
Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).
Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
