Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      36

    • Περιεχόμενα

      9.112


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      30

    • Περιεχόμενα

      7.474


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      27

    • Περιεχόμενα

      19.027


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      17.552


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 16/08/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα στην κοινότητα του michanikos.gr, Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας ένα project που δουλεύω εδώ και λίγο καιρό, με την ελπίδα ότι θα φανεί χρήσιμο σε πολλούς από εσάς. Πολλοί θα θυμάστε την εξαιρετική προσπάθεια του trigonometrika.gr, που για χρόνια αποτελούσε το σημείο αναφοράς για την κατάσταση και τις συντεταγμένες των τριγωνομετρικών της ΓΥΣ. Δυστυχώς, η σελίδα αυτή δεν είναι πλέον ενεργή, αφήνοντας ένα σημαντικό κενό. Το κενό αυτό ήταν η έμπνευση για τη δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου και ανοιχτού εργαλείου. Με μεγάλη χαρά, σας παρουσιάζω το vathra.xyz. Πρόκειται για μια νέα, open-source πλατφόρμα που στοχεύει να γίνει ένα ζωντανό αρχείο για τα τριγωνομετρικά σημεία της χώρας μας. Η εφαρμογή είναι πλήρως λειτουργική και περιλαμβάνει: Διαδραστικό, γρήγορο χάρτη με clustering για την ομαλή απεικόνιση χιλιάδων σημείων, ακόμα και σε κινητά. Αναζήτηση με κωδικό (ΓΥΣ ID) ή με το όνομα του σημείου. Πλήρη στοιχεία για κάθε σημείο (συντεταγμένες WGS84 & ΕΓΣΑ87, υψόμετρο, περιγραφή, κ.λπ.). Δυνατότητα εύρεσης της θέσης σας και του κοντινότερου σημείου. Σύνδεση μέσω Google για να μπορούν οι χρήστες να συνεισφέρουν. Σύστημα υποβολής αναφορών (reports), όπου κάθε συνδεδεμένος χρήστης μπορεί να ενημερώσει την κατάσταση ενός σημείου (OK, κατεστραμμένο, κ.λπ.), να προσθέσει σχόλια για την πρόσβαση και να ανεβάσει φωτογραφίες. Ιστορικό αναφορών για κάθε σημείο. Μια σελίδα με γενικά στατιστικά για την κατάσταση του δικτύου. Η δύναμη ενός τέτοιου project, όμως, είναι η κοινότητά του. Η πλατφόρμα είναι απλώς το εργαλείο. Σας προσκαλώ να επισκεφθείτε τη σελίδα, να δημιουργήσετε λογαριασμό, και αν βρεθείτε κοντά σε κάποιο τριγωνομετρικό, να συνεισφέρετε με την κατάστασή του, μια φωτογραφία, ή ένα σχόλιο. Η εφαρμογή είναι ακόμα σε εξέλιξη και κάθε παρατήρηση, ιδέα για βελτίωση ή αναφορά σφάλματος είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας ~π
    7 points
  2. Συνάδελφε, μην απελπίζεσαι. Τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουμε κι εμείς οι παλιοί (α.μ. ΤΕΕ 32...). Βλέπεις, έχουμε την ατυχία να είμαστε πολίτες ενός άθλιου (για να μην πω τίποτε χειρότερο) κράτους. Που δεν μπορεί (ή δεν θέλει) να διασφαλίσει τη νομιμότητα των πράξεών του. Και για να τα πάρουμε με τη σειρά: Το ΠΔ του 85 (για την εκτός σχεδίου δόμηση) σαφώς ΔΕΝ αναφέρει υποχρέωση προσώπου. Και, όπως κάθε ΠΔ, είχε την έγκριση του (τότε) ΣτΕ. Η απαίτηση προσώπου ήρθε με το Ν 3212/13. Ξαφνικά, οι "σοφοί" του Συμβουλίου ανακάλυψαν ότι η απαίτηση για ύπαρξη προσώπου εννοείται στο ανωτέρω ΠΔ !!! Και αποφάσισαν αναλόγως. Και το σοβαρό κράτος μας έκανε την πάπια. Προφανώς διότι υπάρχει αλισβερίσι μεταξύ τους και δεν ήθελαν να χαλάσουν την κολληγιά. Η ουσία είναι ότι η νομοθεσία ΔΕΝ έχει αλλάξει. Κάποιες ΥΔΟΜ αγνοούν τις αποφάσεις στε κι εκδίδουν κανονικά άδειες. Κάποιες άλλες όχι. Γιαυτό και βλέπεις στις δηλώσεις "άρτιο και οικοδομήσιμο". Αλλά για να μη βρεθούμε μπλεγμένοι, η σωστή δήλωση πρέπει να γίνεται και με την επιφύλαξη των αποφάσεων στε. Κουράγιο, κι εδώ είμαστε για κάθε σου απορία. Μην το βάζεις κάτω.
    7 points
  3. 52 downloads

    Σε συνέχεια δημοσίευσης νέων ή/και κατάργησης, τροποποίησης κανονιστικών διατάξεων πυροπροστασίας και αποσκοπώντας στην ομοιόμορφη εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας, εκδόθηκε το έγγραφο 49039 οικ. Φ.701.1/05.09.2025 του Υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με το οποίο αποστέλλεται συνημμένα επικαιροποιημένο διάγραμμα της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας.
    4 points
  4. 1. Στα διαγράμματα των ΟΑ απαιτείται δήλωση 651/77 (δες τα πρότυπα) 2. Βεβαίως και μπορεί να υπάρξει σύσταση οριζοντίων χωρίς άδεια (π.χ. διαθήκη σε αδόμητο οικόπεδο) 3. Κανένα διάγραμμα (όσο καινούριο κι αν είναι) δεν είναι θέσφατο. Αυτός που υπογράφει το νέο, οφείλει να ελέγχει τα πάντα. Αλλιώς, παίζει κορώνα-γράμματα το μέλλον του. 4. Είναι προφανές το γιατί απαιτείται νέο διάγραμμα με δήλωση 651/77. Διότι, κάθε φορά, πρέπει να αποδεικνύεται η οικοδομησιμότητα του οικοπέδου ώστε να έχει νόημα η σύσταση. Γενική παρατήρηση: Μην εμπιστεύεσαι δουλειά άλλου συναδέλφου (όσο αξιόπιστος και να είναι) αν δεν κάνεις το δικό σου έλεγχο
    3 points
  5. Ο κύριος του δουλεύοντος ακινήτου υπόκειται σε περιορισμό χρήσης επί της εδαφικής λωρίδας. Δηλαδή, αν δεν υπήρχε η δουλεία θα μπορούσε να το φράξει. Τώρα δεν μπορεί, καθώς πρέπει να αφήνει ανοιχτό το χώρο να περνάει ο όμορος. Η φύτευση δεν ενοχλεί αν δεν παρεμποδίζει. Αν δηλαδή η δουλεία είναι σκέτο χώμα, τι ακριβώς να εμποδίσει η προσμέτρηση; Αν όμως πας και βάλεις 10 δέντρα και δεν μπορεί να περνάει, εκεί υπάρχει θέμα.
    3 points
  6. Καλημέρα συνάδελφοι! Θέλω να εκφράσω την απορία μου, για το τι σημαίνει "διάνοιξη" σε οδό αγροκτήματος διανομής. Αφού, εκ φύσεως, πρόκειται για χωματόδρομους, που προορισμός τους συνήθως είναι να μείνουν για πάντα χωματόδρομοι. Και τι έγινε αν έχουν φυτρώσει πχ χόρτα και θάμνοι? Προσωπικά θα το έψαχνα παραπάνω μόνο αν εντόπιζα κάποια κατάληψη του δρόμου της διανομής από κατασκευές ανθρώπου (κτίσματα, τοιχία κλπ). Γενικά από όσο ξέρω στα εκτός σχεδίου ακίνητα δεν προκύπτει ανάγκη "διάνοιξης οδού" όπως στα εντός σχεδίου, όπως είπε εύστοχα και ο nbr. Φανταστείτε ότι εκδίδονται άδειες και σε γήπεδα με πρόσωπο σε μονοπάτια προ του 23.
    3 points
  7. @nicktheengineer και για τα 3 850 εντός - εκτός.
    2 points
  8. Για καλό και για κακό όμως, πριν κάνεις - αποφασίσεις το οτιδήποτε, προσπάθησε να βρεις μήπως ήδη έχει γίνει ζημιά στον οπλισμό.... Υπάρχουν ειδικοί που μπορούν να γνωματεύσουν...
    2 points
  9. Το ξαναγράφω: Πόσο χαίρομαι που δεν χρειάζεται να υπογράψω (πλέον συνταξιούχος), την δήλωση αρθρου 5 ν. 651/77 για εκτός σχεδίου. Ποτέ, μα ποτέ ξανά, δεν υπήρχε κατά το παρελθόν τέτοια ασάφεια για αρτιότητα- οικοδομησιμότητα στα εκτός σχεδίου (ευτυχώς έχετε εδώ τον Δημήτρη και συμμαζεύει λίγο τα πράγματα) Αποκλείεται αυτή η "περσόνα", που ακούει στο όνομα Χατζηδάκης, να κατάλαβε, έστω κάτι, στο πέρασμά του από το υπουργείο των μηχανικών στα έτη 2019-20 (Μπορεί όμως αυτά όλα να τα ζήτησαν οι σύμβουλοι και οι παρατρεχάμενοι του!!! Εγώ αυτό πιστεύω!! Σχέδιο ήταν). Είδε ποτέ κανείς, όλα αυτά τα χρόνια, κάποια δήλωση από το ΤΕΕ και τον πρόεδρό του?? Όταν κάποτε ο Λαλιώτης, σαν υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δοκίμασε να καταργήσει την παρέκκλιση για την δόμηση στην ζώνη των 500μ., το ΤΕΕ, με πρόεδρο τον Αλαβάνο, ξεσηκώθηκε έντονα. Υγρ. Πιστεύω δεν θα κοπεί η ανάρτηση μου για λόγους..... πολιτικούς.
    2 points
  10. Όχι παντού. Μόνο σε περιοχές που προβλέπεται οικιστική ανάπτυξη (επεκτάσεις σχεδίων και οικισμών)
    2 points
  11. 2 points
  12. @Pavlos33, @GeorgeVasil και @lou σας ευχαριστώ πολύ... Ήδη πήγε ο τοπογράφος να μετρήσει οπότε είμαστε σε αναμονή!!
    2 points
  13. Γίνεται και χειρότερο... Για κάποιες περιοχές που μπήκαν πρόσφατα σε λειτουργούν, ξέρεις πως γνωρίζουμε ότι η απόφαση είναι θετική; Διότι το Κ.Γ. δεν την έχει καταχωρήσει ακόμη στα βιβλία (>6 μήνες τώρα) γιατί όταν υπεισέρχονται γεωμετρικές μεταβολές, δεν γνωρίζουν πως πρέπει να περαστούν, και βρίσκονται σε αναμονή! Οι απορρίψεις, επειδή είναι εύκολες, έχουν ήδη καταχωριθεί!!!
    2 points
  14. Τα 14 μ. ήταν το ύψος από τους όρους δόμησης, όχι τον ΓΟΚ. Επίσης το 1 μ. το πήρε λόγω πιλοτής που ίσχυε και τότε. Τέλος στο δώμα μπορούσε να κατασκευαστεί χώρος Κ.Χ. που ήταν ένα ποσοστό της δόμησης και μπορούσε να είναι από 12 έως 60 τμ. Μπορούσες και να ενσωματώσεις και μέρος της απόληξης του κλιμακοστασίου, εφ΄ όσον δεν επηρέαζε το ελεύθερο ύψος άνω των σκαλοπατιών. Το πιθανότερο είναι να είναι όλα νόμιμα. Για ανασύσταση πρέπει να διαβάσεις καλά τον ΓΟΚ/73. Εχει εντελώς άλλη λογική από τους επόμενους.
    2 points
  15. Άρα, κατά τη στιγμή της σύστασης δεν επιτρεπόταν (πολεοδομικά) η ανέγερση επί πλέον ορόφου. Πέραν του ότι αποκλειόταν ΚΑΙ νομικά διότι δεν υπήρχε διαθέσιμο ποσοστό συνιδιοκτησίας. Αν λοιπόν η σύσταση τα γράφει όπως τα λες, θα έπρεπε να αναφέρει και τα μελλοντικά ποσοστά. Αλλιώς, είναι άκυρη. Κι επειδή αφιερώσαμε πολύ χρόνο προσπαθώντας να σου εξηγήσουμε τα αυτονόητα, κάνε ό,τι νομίζεις...
    2 points
  16. @tromoskaifobos Kάθε κριτήριο το εξετάζεις αυτοτελώς. Π.χ η αυθαίρετη κατασκευή στο δώμα πληροί το κριτήριο φορτίου <20% τελείωσε. Πας στο άλλο κριτήριο του υπογείου. Έχεις το 75% περιμέτρου με τοιχία. Ξεμπέρδεψες. Μπορεί βεβαίως στο κριτήριο φορτίων να συνυπολογίσεις και άλλες κατασκευές στο κτίριο αν χρειάζεται.
    2 points
  17. Ποιας βιομηχανίας είναι; (συνήθως στο πλάι έχουν τα αρχικά της π.χ SD=Σιδενορ) Το πρόβλημα είναι μήπως όλη η παρτίδα είναι ετσι .Στη θέση σου θα επικοινωνούσα με την εταιρεία και ταυτόχρονα θα έπαιρνα δείγματα για έλεγχο σε κατάλληλο εργαστήριο.Επίσης βλέπω στα άλλα σίδερα σκουριά πολύ έντονη (σκούρο χρώμα που δείχνει διάβρωση σε αρκετό και ανεπίτρεπτο βαθμό ) που δείχνει ή ότι έμειναν πολύ καιρό ετσι ή ετσι θα είχε ο προμηθευτής..Στη θέση σου θα τα ξήλωνα όλα.
    2 points
  18. Εγώ, πριν κάποιες ημέρες, προσπάθησα να γράψω και μάλιστα με διάφορους τρόπους, ακριβώς αυτό που εννοείς και εσύ στην ανάρτησή σου. Αν κάποιος ήταν -είναι έστω και λίιιιγο ..... "χωραφάς" δεν θα αντιμετώπιζε με τέτοια φοβικότητα το παραπάνω χωράφι (γήπεδο- κληροτεμάχιο) Το χαντάκωσε το χωράφι !! Υ.γρ. Αυτό που έγραψα παραπάνω, πως οι συνάδελφοι θα πρέπει, κάποια φορά, όταν πρόκειται να ασχοληθούν με ένα κληροτεμάχιο, να κάνουν οπωσδήποτε μία επίσκεψη σε κάποια "τοπογραφική υπηρεσία" και να ανοίξουν τον φάκελο της διανομής, το εννοώ και το προτείνω. Την διανομή την αντιμετωπίζουμε πάντα σαν μία (καλή) μελέτη, με την αξία της, αν μάλιστα αναλογιστούμε πως οι διανομές αρχίζουν κάπου το 1930!!!
    2 points
  19. 2 points
  20. Οι αρχιτέκτονες μπορεί να σχεδιάζουν οτι θέλουν, το θέμα είναι αν αυτό υλοποιείται με ασφάλεια. Πρέπει κάποιες φορές να λέμε οτι κάποια πράγματα απλά δεν γίνονται. Τα υπόλοιπα είναι για κουβέντα. Υ.Γ. Σε μια τέτοια κατασκευή δεν θα έπρεπε να προβληματίζει το κόστος του ξυλοτύπου.
    2 points
  21. Βασική αρχή του φόρουμ (αλλά και της επαγγελματικής δεοντολογίας) είναι να μην εμπλεκόμσατε σε εν εξελίξει έργο άλλου συναδέλφου Συνεπώς, τα όποια ερωτήματα ή προβλήματα θα τα λύσει ο μηχανικός σου
    2 points
  22. @amadeus2000 650, η τιμή αλλάζει όμως αν βλέπεις σε άλλες οδούς (από ότι λες δεν ισχύει κάτι τέτοιο όμως).
    2 points
  23. Version X6.3

    86.206 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  24. Version v.1b

    32.725 downloads

    Οδηγίες για να συντάξετε πίνακα κατανομής χιλιοστών μαζί με πίνακα σε excel ως σημείο αναφοράς για να στήσετε τον δικό σας
    2 points
  25. Θα ελέγξεις τις επιτρεπόμενες χρήσεις γης, και βάσει ποιας νομοθεσίας. Αν είσαι σε περιοχή αμιγούς κατοικίας, με το δ/γμα του 1987, δεν επιτρέπεται. Με το δ/γμα του 2018 επιτρέπεται Σε περιοχή γενικής κατοικίας, επιτρέπεται και στα δυο διατάγματα
    1 point
  26. @Παναγιώτης Ζαντές Καλησπέρα. Ισχύει ότι λέει παραπάνω ο Άκης. Έχεις υπέρβαση δόμησης 115,18 τμ/230.62 τμ*100%=49,94%>40% και προφανώς 115,18>50 τμ. Άρα κατηγορία 5 ξεκάθαρα.
    1 point
  27. Να υπάρχει εννοείς ΦΕΚ χαρακτηρισμού του δρόμου. Ακόμη και αυτό να υπάρχει έχω τη γνώμη από τα όσα έχουμε διαβάσει ως τώρα, ότι για το ΣτΕ θα πρέπει να γίνει μέσω προεδρικού διατάγματος ο χαρακτηρισμός ή στα πλαίσια του σχεδιασμού μέσω των ΤΠΣ/ΤΧΣ. Ζύγισε την κατάσταση. Συζήτησε με τον επενδυτή τις παραμέτρους γιατί αυτός θα πάθει τη ζημιά αν δεν τον ενημερώσει κανείς.
    1 point
  28. Ρεαλιστικά, η γραμμη ανάβασης δεν ειναι στη μέση. Ειδικά για μεγαλύτερες ηλικίες, παμε όσο γινεται προς το πλαι για ασφαλεια.
    1 point
  29. @stetr καλημέρα, 1. Όχι δεν μπορεί να μείνει κενό, πάρε ένα screenshot πχ. από το Κτημ/γιο ή απόσπασμα από το maps.gov.gr σε και ανέβασε αυτό. 2. Ναι είναι, αναγράφεις αριθμό οικ. άδειας και α/α τυχόν ρυθμίσεων αυθαιρέτων. Αν δεν υπάρχει άδεια, τότε κατ' εκτίμηση αναφέρεις εύρος ετών κατασκευής. 3. Να είναι, δεν ξέρω τι έχεις σχεδιάσει αλλά αν πληροί αυτά που αναγράφει στο σχετικό πεδίο το σκαριφήματος, τότε προφανώς καλύπτεσαι. 4. Tι εννοείς; Υπάρχουν σαφείς οδηγίες με το που μπαίνεις στο μητρώο, μιάς και άλλαξε πρόσφατα η νομοθεσία. Πχ. για <250 τμ λες τον πελάτη να εκδώσει παράβολο με κωδικό 8440 ή του το εκδίδεις εσύ. 5. Όπως γνωρίζεις, οι νόμιμες αμοιβές έχουν καταργηθεί εδώ και χρόνια. Πάρε έναν α/α αμοιβών τεε και συμπληρωσέ το στο πεδίο του ΠΕΑ. Αν θες το προχωράς κανονικά αλλά μεταξύ μας, δεν πρόκειται να το ελέγξει κανείς. ΥΓ: Συγχωρεμένος αλλά αν είχες κάνει αναζήτηση, θα είχες βρει απαντήσεις στο 90% αυτών που ρώτησες... 😛
    1 point
  30. @Γιαννης Παπ καλησπέρα, όταν έχεις διαμερισμάτωση και λοιπές παραβάσεις, τότε δεν συμψηφίζονται, αλλά θα κάνεις 2 ξεχωριστά φύλλα καταγραφής, και τα 2 ως λοιπές παραβάσεις. Το ένα φύλλο θα το ονομάσεις "διαμερισμάτωση" και το 2ο φύλλο "λοιπές παραβάσεις". Ο λόγος είναι ότι το σύστημα αυθαίρετων του ΤΕΕ έχει ένα bug και όταν αφήσεις την διαμερισμάτωση με το τικ και προσθέσεις 2ο φύλλο ως λοιπές παραβάσεις, μπερδεύεται και σου ζητάει λάθος δικαιολογητικά.
    1 point
  31. για μεταβιβάσεις είτε για νέα ΟΑ επιπλέον χρειάζεται ΚΗΔ.. οπότε αν δεν υπάρχει πρόσφατο τοπογραφικό θα πρέπει να ξανακάνεις ένα..εκτός αν εμπιστεύεσαι τις μετρήσεις του άλλου συναδέλφου (ΝΟΤ). Οποτε νομίζω αυτο απαντάει σε ολα σου τα ερωτήματα περι χρησιμοποίησης ή μη παλαιού τοπογραφικού.
    1 point
  32. Απόσπασμα Άρθρο 84 §6 του ΓΟΚ 73: "Εξώσται ανοικτοί εντός αιθουσών. Εξώσται ανοικτοί εντός υψηλών αιθουσών συγκεντρώσεως του κοινού δι' αναψυχήν ή εργασίαν (π.χ. κέντρα συγκεντρώσεως του κοινού, καταστήματα πωλήσεως, κτίρια τραπεζών και παρόμοιοι χώροι) επιτρέπονται εφ' όσον δεν καλύπτουν πλέον του ημίσεως της εκτάσεως της αιθούσης και εφ' όσον η κατασκευή και η διάταξις αυτών ανταποκρίνεται εις την χρήσιν των μόνον ως παραρτημάτων των εν λόγω αιθουσών και ουχί εις άλλην αυτοτελή χρήσιν. Η προσπέλασις προς τον ανοικτόν εξώστην επιτρέπεται μόνον δια κλίμακος κειμένης απαραιτήτως εντός του χώρου του καταστήματος ή της αιθούσης εις τον οποίον ευρίσκεται ο ανοικτός εξώστης. Οι ανωτέρω εξώσται δεν λογίζονται ως όροφοι και δεν περιλαμβάνονται εις τον συντελεστήν δομήσεως του οικοπέδου". Δηλαδή, ο χώρος αυτός (πατάρι) είχε μεν την ίδια χρήση με τη χρήση που είχε το κατάστημα κ.λπ., (προφανώς δεν υπήρχε τότε ο διαχωρισμός σε κύρια και βοηθητική της κύριας χρήση), αλλά ήταν ένα "δωράκι", που για να το αξιοποιήσεις σήμερα θα το πληρώσεις!!! Θέλεις δεν θέλεις!!!!
    1 point
  33. @panagicd Θα εφαρμόσεις Υ.Δ για το επεκτεινόμενο τμήμα υπογείου+ Υ.Κ+έλεγχο για παραβίαση Δ. O μειωτικός (0,30 ή 0,50) εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση υπόγειας στάθμης ανεξαρτήτως χρήσης. Δ.Δ δεν νοείται όταν δεν υπάρχει ΠΣΟΙ. Διαφορετική διαρρύθμιση έχεις. Για τις υπολογιστικές ανάγκες προστίμου δεν υπάρχει διαφορά. Καλό θα είναι να μελετήσεις την υπόθεση (αφού λάβεις το ΟΚ από τους ιδιοκτήτες) με σκοπό να γίνει ΠΣΟΙ.
    1 point
  34. Υπεύθυνος για τις πιστοποιήσεις είναι ο ελοτ .. δεν χάνεις τπτ να τους ρωτήσεις. https://elot.gr/
    1 point
  35. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιοδήποτε υπόδειγμα έχεις. Απλά αφαιρείς αναφορές άσχετες, περί εκσκαφών, σκυροδετήσεων κλπ. Από την ώρα που σηκώνεται σκαλωσιά , πρακτικά οι περισσότεροι κίνδυνοι υπάρχουν (μεταφορά-πτώση υλικών, σκόνη, εργασία σε ύψος, μπάζα, ηλεκτρικά μηχανήματα...). Πιο σύντομο είναι αυτό , από το να βρεθεί κάποιο έτοιμο υπόδειγμα. Καλημέρα.
    1 point
  36. https://diavgeia.gov.gr/search?query=q:"διασπαση ογκου εκτος σχεδιου"&page=0 δες και τα ΠΜ
    1 point
  37. Version 1.0.0

    82 downloads

    Νόμος 4412 2016 (όπως ισχύει μετά τον Ν. 5218:2025).docx
    1 point
  38. Συνάδελφοι να γνωρίζετε ότι οι τρεις αυτές εισφορές αθροίζονται και υπάγονται στο παράβολο 5008 του e-paravolo τελικά . Το έψαξα, το βεβαίωσα και το δέχτηκα και η ΥΔΟΜ.
    1 point
  39. Βασίλη, επιμένω για τη διαδικασία. Η ΒΟΔ είναι το αντίστοιχο της παλιάς βεβαίωσης των όρων δόμησης στο Τοπογραφικό. Προφανώς και δεν έχει κάποια χρονική ισχύ (αν θυμάσαι παλιά περνάγαμε πάλι από το Τοπογραφικό πριν από την έκδοση αδείας μήπως εν τω μεταξύ είχαν αλλάξει οι όροι δόμησης). Αποτελεί όμως η ΒΟΔ τη βασική προϋπόθεση "έγκρισης δημόσιας αρχής" ώστε να εκδοθεί οποιαδήποτε άδεια, όπως εν προκειμένω η άδεια αναθεώρησης μετά από τη γνωστοποίηση. Η γνωστοποίηση είναι απλά μια αίτηση του ιδιοκτήτη με μια ΥΔ του μηχανικού ότι το παίρνει πάνω του μέχρι να φέρουν στη δημόσια αρχή αναθεώρηση εντός 4μήνου (δες την σαν "δικαίωμα"). Όταν θα πάνε για την αναθεώρηση θέλουν οπωσδήποτε τη ΒΟΔ και αναθέσεις-αναλήψεις για τις μελέτες που γίνονται. Στη γνωστοποίηση απαιτείται μόνον η ανάθεση στον μηχανικό της κατάθεσης της γνωστοποίησης. Όλα τα λοιπά περί ΤΕΕ, εγκυκλίων και συστήματος απέχουν από το γράμμα αλλά και το πνεύμα του νόμου.
    1 point
  40. Επισυνάπτεται το έγγραφο που ζήτησες. ΕΓΓΡΑΦΟ 1256. 2005.pdf
    1 point
  41. Version 1.3.3

    367 downloads

    Αποσυμπίεση (κωδικός 3202) & άνοιγμα install.exe. Τρέχει με το Fasma.exe Με τη δημιουργία Νέας Μελέτης δημιουργείται directory με το όνομα της Μελέτης μέσα στο οποίο υπάρχει το πρότυπο αρχείο Δεδομένων "arxeio-Fasma.dedomena", που τροποποιείται. Αναλυτικές οδηγίες στο Help.
    1 point
  42. 1.587 downloads

    Απλο (αλλα πολυ χρησιμο) προγραμματακι εισαγωγης σημειων στο AutoCad. Απλα φορτωνετε το .lsp αρχειο απο το AutoCad, επιλεγετε το ονομα του αρχειου συντεταγμενων απο το παραθυρο που θα σας ανοιξει και δινετε και το υψος των γραμματων στην προτροπη Enter Texth(?). Χρησιμοποιει αρχεια .txt καθως και .csv με το format: Ονομα σημειου,Χ,Υ,Ζ Ονομα σημειου,Χ,Υ,Ζ Ονομα σημειου,Χ,Υ,Ζ ... ... ... (ΕΟF) Δηλαδη εισαγει και αριθμο σημειου οπως και ονομασια στασεων. Ολα τα στοιχεια εμφανιζονται με zoom -> extends με υψομετρο μηδεν (0). * Προσοχη: σε περιπτωση μεγαλης διαδρομης αρχειου, ενδεχομενως να σας παρουσιασει μυνημα σφαλματος.
    1 point
  43. Version 1.0.0

    694 downloads

    Τα δεδομένα δίδονται στα ξεκλείδωτα κελιά - πράσινα ή μπλέ - του Τεύχους & του Σχεδίου. Κωδικός ξελκειδώματος 1104.
    1 point
  44. για την Αθηνα ισχυει το ΠΔ 111/2004 ΦΕΚ Α76/2004 για την υπολοιπηνΕλλαδα δες τα ΠΜ
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.