Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      8.998


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      7.355


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      18.889


  4. sdtopo

    sdtopo

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.158


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 26/06/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. @apostolis apostolakis και κάποιες άλλες παρατηρήσεις: 1. Άδεια που εκδίδεται με ψευδές τοπογραφικό διαγραμμα ειναι ανακλητέα. Κατά τη χορήγηση β.ο.δ. δεν ελέγχεται η ορθότητα της αποτύπωσης. Αυτή εναπόκειται στην επάρκεια κι ευσυνειδησία του συντάξαντος το διάγραμμα 2. Το τοπογραφικό μπορεί να είναι πειραγμένο ως προς τις ισοϋψείς, αλλά ο επιβλέπων οφείλει να εφαρμόσει τις εγκεκριμένες μελέτες. Για να αξιοποιηθεί το "μπόνους" του "πειράγματος, θα πρέπει, κατά τον πρώτοι έλεγχο (και όχι μόνο) οι στάθμες να είναι σύμφωνες με την αρχιτεκτονική μελέτη. Θα λαδώσουν τόσο χοντρά τους ελεγκτές? 3. Δεν θεωρώ ότι, ως μελετητής αρχιτεκτονικών, έχεις κάποιαν ευθύνη. Επειδή όμως ζούμε στη χώρα του απρόβλεπτου, καλό είναι να προετοιμάζεσαι για κάθε ενδεχόμενο...
    3 points
  2. 2 points
  3. Ναι, και στα ημερομίσθα βάσει ΣΣΕ απαιτείται ΥΔ. Βέβαια κάποια υποκ/μα ΕΦΚΑ δεν ζητάνε απαραίτητα.
    2 points
  4. Απάντησα. Από τη στιγμή που η όποια βεβαίωση περιέχει ανακρίβειες (για να το θεσω ευγενικά), είναι για πέταμα. Ακόμη και πρόσφατη να ήταν, ακόμη και με υπογραφή υπουργού (ή προέδρου δημοκρατίας, κλπ) οφείλουμε να ελέγχουμε τα πάντα διότι, σε περίπτωση "στραβής", θα την πληρώσει ο υπογράφων τη δήλωση 651/77. Και, φυσικά, δεν μπορείς να επικαλεστείς το οποιοδήποτε χ έγγραφο διότι ο 651 είναι σαφής. συμπλ. ο σκεπτικισμός, δεν έβλαψε ποτέ κανέναν και, για να το πάω "πιο μακριά" http://www.ndimou.gr/el/keimena/anthologia/dokimia/amfivolia/
    2 points
  5. @sour Καλησπέρα Ν-4643/19 (ΦΕΚ-193/Α/3-12-19) άρθρο 51 παρ11: Για τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν-4178/13, οι οποίες δεν μεταφέρονται στον ν-4495/17 και τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν-4014/11 που έχουν μεταφερθεί στον ν-4178/13, ο μηχανικός υποχρεούται να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών μέχρι τις 31-12-2025. Συνεπώς υπάρχει ακόμη χρόνος να αναρτηθούν τα δικαιολογητικά της δήλωσης. Εν τω μεταξύ, στα σχέδια που προσαρτώνται στις δηλώσεις Ν. 4178/13, η δήλωση περί ταυτόσημου ήταν διαφορετική από αυτή του ν. 4495/17 και αναφέρονταν στο ότι αυτά είναι ταυτόσημα με τα σχέδια που θα αναρτηθούν στο πληροφοριακό σύστημα εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας, ενώ στο ν. 4495/17 δηλώνεται οτι τα σχέδια είναι ταυτόσημα με αυτά που έχουν αναρτηθεί μην αφήνοντας κανένα χρονικό κενό (τουλάχιστον σε επίπεδο υπεύθυνης δήλωσης). Πάντως σύμφωνα και με το άρθρο 88 (*) παρ γ, προκύπτει ότι για να λάβουν οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση απαιτείται και η ανάρτηση των απαιτούμενων δικαιολογητικών στο σύστημα του ΤΕΕ. Η γνώμη μου είναι, είτε με μεταφορά σε σένα, είτε μέσω του συναδέλφου που συνέταξε τη δήλωση, να γίνει ανάρτηση των απαιτούμενων δικαιολογητικών και σχεδίων ώστε να μπορείς μετά να τεκμηριώσεις τα σχετικά. (*) Το άρθρο 88 παρ γ μας αναφέρει το εξής: γ) Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις για τις οποίες έχει περατωθεί η διαδικασία καταβολής του ενιαίου ειδικού προστίμου, ή του σχετικού παραβόλου και έχει αναρτηθεί το σύνολο των απαιτούμενων δικαιολογητικών στο πληροφοριακό σύστημα, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 4014/2011 και 4178/2013. Από αυτές : αα) οι αυθαίρετες κατασκευές των κατηγοριών 1, 2 και 3 του άρθρου 9 του ν.4178/2013 που έχουν περαιώσει τις διαδικασίες που προβλέπονται σε αυτόν, ββ) οι αυθαίρετες κατασκευές που είχαν υπαχθεί στο ν.4014/2011 και έχουν περαιώσει τις διαδικασίες που προβλέπονται σε αυτόν, εφόσον δεν παραβιάζουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης και δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) του ύψους της οικοδομικής άδειας, συμπεριλαμβανομένων τυχόν άλλων αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετων αλλαγών χρήσης επί του ακινήτου, και δεν βρίσκονται εντός προκηπίου. Στη περίπτωση αυτή οι δηλώσεις υπαγωγής μεταφέρονται αυτόματα στο πληροφοριακό σύστημα, γγ) οι αυθαίρετες κατασκευές της κατηγορίας 4 του άρθρου 9 του ν.4178/2013, που έχουν περαιώσει τις διαδικασίες που προβλέπονται σε αυτόν, εφόσον δεν παραβιάζουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης και δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) του ύψους της οικοδομικής άδειας, συμπεριλαμβανομένων άλλων αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετων αλλαγών χρήσης επί του ακινήτου, και δεν βρίσκονται εντός προκηπίου. Οι ως άνω περιπτώσεις αα, ββ και γγ του παρόντος εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση, δδ) οι αυθαίρετες κατασκευές της κατηγορίας 5 του άρθρου 9 του ν.4178/2013, που έχουν περαιώσει τις διαδικασίες που προβλέπονται σε αυτόν και οι αυθαίρετες κατασκευές της κατηγορίας 4 του άρθρου 9 του ν.4178/2013, που δεν εμπίπτουν στην κατηγορία της υποπερίπτωσης γγ της περίπτωσης γ της παρούσας παραγράφου, που έχουν περαιώσει τις προβλεπόμενες στο ν.4178/2013 διαδικασίες καταβολής ενιαίου ειδικού προστίμου, τελούν σε καθεστώς αναστολής επιβολής κυρώσεων για χρόνο διατήρησής τους που προβλέπεται στο ν.4178/2013 και δεν επιβάλλονται σε αυτές πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης. Οι κατασκευές αυτές δύναται να εξαιρεθούν οριστικά της κατεδάφισης με την έκδοση Τίτλου Εισφοράς Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου (Ε.Π.Ι.), μέσω της Τράπεζας Δικαιωμάτων Δόμησης και Κοινόχρηστων Χώρων, μόνο εφόσον βρίσκονται εντός Π.Α.Ε.Σ. κατά τις διατάξεις του άρθρου 69.
    2 points
  6. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    107.774 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  7. @harriszante Εστίασε στο παρακάτω που αναφέρω. Αν είχες χαρακτηρισμένη κύρια δημοτική οδό τότε θα μπορούσες να σκεφτείς την ανέγερση της οικοδομής στην τοις πράγμασιν διαμορφωμένη οικοδομική γραμμή. Αν και δεν το αναφέρει, το επιτρεπτό αυτή της τοποθέτησης το ενέκρινε η Πολεοδομία πάνω στο τοπογραφικό, σε όσες άδειες έχω δει. Θέλω να πω δεν αρκεί να ισχυριστεί κάποιος υφιστάμενη Ο.Γ. Θα πρέπει και να εγκριθεί ζ) Στις Κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδούς 3 μέτρα από το όριο της οδού ή η απόσταση που καθορίζεται από τη διαμορφωμένη με πυκνή δόμηση σε ικανό μήκος οικοδομική γραμμή. Οι κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί χαρακτηρίζονται με απόφαση του Νομάρχη, ύστερα από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος του Νομού και είναι οι Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί που εξυπηρετούν την υπεραστική συγκοινωνία. Επιπλέον το ΠΔ 209/98 αναφέρει ότι 4) Οι διατάξεις του Αρθ-2 του παρόντος Διατάγματος δεν ισχύουν: α) για τους παραδοσιακούς οικισμούς, τα παραδοσιακά τμήματα οικισμών και τα ιστορικά κέντρα πόλεων, β) για τους αξιόλογους οικισμούς, όπως αυτοί κατηγοριοποιούνται και οριοθετούνται με απόφαση Νομάρχη, σύμφωνα με το ΠΔ/24-4-85 (ΦΕΚ-181/Δ/85) όπως ισχύει. Και τέλος έχεις να ασχοληθείς και με την διαφορετική ερμηνεία που έδωσε η απόφαση του ΣτΕ για την υποχρέωση τήρησης γραμμής δόμησης τεσσάρων μέτρων σε σχέση με τα αναφερόμενα στον ΓΟΚ 85 (τα αναφέρω παραπάνω)
    1 point
  8. Μάλλον δεν κατάλαβες την απάντηση του Παύλου. Η απόσταση είναι >=3 μ από το όριο του δρόμου. Αυτό, με τη διαμορφωμένη δόμηση, ίσχυε πριν το ΠΔ 209/98
    1 point
  9. @harriszante Αν ο δρόμος ανήκει στο πρωτεύον επαρχιακό δίκτυο η απαιτούμενη απόσταση είναι 10 μ από τον άξονα. Αν ανήκει στο δευτερεύον επαρχιακό δίκτυο ή ο οικισμός βρίσκεται σε νησί (εκτός Κρήτης, Εύβοιας, Ρόδου και Κέρκυρας) η απόσταση γραμμής δόμησης ορίζεται στα 3 μέτρα από το όριο της οδού (ΠΔ 209/98). Βεβαίως και αναζητάς τυχόν άλλη νομαρχιακή απόφαση που ορίζει διαφορετικά την απόσταση της γραμμής δόμησης. Δώσε προσοχή και στο τι είναι το όριο της οδού σύμφωνα με το ΠΔ 209/98: 3) Το όριο της οδού είναι το όριο απαλλοτρίωσης. Στην περίπτωση που το όριο της απαλλοτρίωσης δεν είναι καθορισμένο, ως όριο της οδού ορίζεται το σημείο συνάντησης του εξωτερικού άκρου της τάφρου ή του πρανούς του εκχώματος ή επιχώματος με το φυσικό έδαφος. Το ΠΔ 209/98 αναφέρει και για την περίπτωση οδού που έχει χαρακτηριστεί κύρια δημοτική (δεν έχεις τέτοια περίπτωση) ζ) Στις Κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδούς 3 μέτρα από το όριο της οδού ή η απόσταση που καθορίζεται από τη διαμορφωμένη με πυκνή δόμηση σε ικανό μήκος οικοδομική γραμμή. Οι κύριες Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί χαρακτηρίζονται με απόφαση του Νομάρχη, ύστερα από γνωμοδότηση του Συμβουλίου Χωροταξίας Οικισμού και Περιβάλλοντος του Νομού και είναι οι Δημοτικές ή Κοινοτικές οδοί που εξυπηρετούν την υπεραστική συγκοινωνία. Συμπληρώνω στα παραπάνω και την διχογνωμία περί εφαρμογής υποχρεωτικής απόστασης δόμησης τεσσάρων μέτρων σε οικόπεδα άνω των 500 τμ, μεταξύ απόφασης ΣτΕ (4439/14 ακύρωση Ο.Α) και του ΓΟΚ 85 (ΕΓΚ. 113/86) όπου στον ΓΟΚ αναφέρεται ότι στις περιπτώσεις οικοπέδου ίσου ή μεγαλύτερου των 500 τ.μ. (Αρθ-8 παρ.7 του ΠΔ/τος) παύει να ισχύει ο περιορισμός τοποθέτησης του κτιρίου σε απόσταση τουλάχιστον 4,0 μ. από την ΟΓ και ισχύει η παρ.1 του Αρθ-9 του Ν-1577/85 (ελεύθερη τοποθέτηση του κτιρίου στο οικόπεδο) που σύμφωνα με την παρ. αυτή ισχύει και στους οικισμούς αυτούς.
    1 point
  10. Για όλα τα "φορολογικά" τις άδειας χρησιμοποιούμε τα ίδια εμβαδά, οπότε και για τις αμοιβές... Γενικά στα φορολογικά και στις αμοιβές δεν χρησιμοποιούμε συντελεστές κάλυψης δόμησης κλπ.
    1 point
  11. Akis73 ευχαριστώ πολύ. Το ακίνητο είναι εντός του Δήμου Χαλανδρίου επάνω στο όριο με Βριλήσσια οπότε θα χρησιμοποιήσω το 1200. Ίσως τα χ,ψ να έπεσαν ελαφρώς δίπλα.
    1 point
  12. Και με τα ακριβή αντίγραφα των εγκεκριμένων μελετών που έχεις, μπορείς να κάνεις ανασύσταση ανά πάσα στιγμή
    1 point
  13. Έχεις στη διάθεσή σου εγκεκριμένα σχέδια! Δεν είναι διαφορετικά από αυτά που είχε η πολεοδομία, ούτε έχουν μικρότερη αξία! Προχώρα σε ρύθμιση!
    1 point
  14. Θα μπλέξει στα συμβολαιογραφικά αν βάλεις 2 χρήσεις στην ίδια Ο.Ι. Εξάλλου το να θέσεις ως χρήση την επικρατούσα δεν είναι λάθος. Για παράδειγμα, έχεις μια βιομηχανία και σε ένα μικρό χώρο της πουλάει και προϊόντα της. Ο χώρος πώλησης δεν της μεταβάλλει τη χρήση. Κάπως έτσι να το δεις. Άσε που μπορεί κάποια μίσθωση να λήξει και ο χώρος να παραμείνει μετά χωρίς εγκατεστημένη δραστηριότητα.
    1 point
  15. Θα λάβεις Υ.Δ από τον ιδιοκτήτη στην οποία θα δηλώνει υπεύθυνα (πέραν των άλλων που αναγράφουμε στην Υ.Δ ιδιοκτήτη για την υπαγωγή) ότι δεν έχει εκδοθεί Ο.Α. Αντίστοιχα, αν είχε εκδοθεί θα δήλωνε ότι είχε. Δεν είσαι μάγος, ούτε ντέτεκτιβ να ψάχνεις. Αν όμως δεν του αρέσει αυτή η λύση, ας χρεωθεί τριπλάσια αμοιβή και 2 χρόνια καθυστέρηση. Το πρόβλημα και η λύση δικά του. Όχι δικά σου.
    1 point
  16. Σε επαγγελματικά βιοτεχνικά/βιομηχανικά κτίρια η έννοια χώρου βοηθητικής χρήσης είναι αρκετά "δυσνόητη" καθώς κάθε χώρος συντελεί στην χρήση της μονάδας. Θα μπορούσες να βάλεις και τα πατάρια με την κύρια-βάσει του κτιριοδομικού- χρήση που έχει το κτίριο.
    1 point
  17. η ΥΔΟΜ είναι υποχρεωμένη να βγάλει τα πρόστιμα - να τα βεβαιώσει στην Δ.Ο.Υ- και να σου δώσει την Ο.Α. νομ/σης. Τα υπόλοιπα δηλαδή η εφ' άπαξ εξόφληση ή η καταβολή σε 30 δόσεις του προστίμου είναι δουλειά της ΔΟΥ και όχι της ΥΔΟΜ. Αλίμονο αν η ΥΔΟΜ απαιτούσε πριν την έκδοση της Ο.Α την εφ' άπαξ εξόφληση του προστίμου, ενώ άλλα προβλέπεται από άλλη νομοθεσία!
    1 point
  18. Ναι ψάξε την ΥΠΕΝ/ΔΕΠΕΑ/111748/705 και συγκεκριμένα την σελίδα 6: Το ΠΕΑ εκδίδεται για κάθε χρήση. Είναι δυνατή η έκδοση ΠΕΑ για ολόκληρο κτίριο όπως και είναι δυνατή η έκδοση πολλών ΠΕΑ, ένα για κάθε κτιριακή μονάδα όπως επίσης και την σελ. 7: Σημειώνεται ότι, η επιφάνεια κτιριακής μονάδας όπως αναγράφεται στο ΠΕΑ δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτει με την επιφάνεια της κάθε ιδιοκτησίας (όπως δηλώνεται στα συμβόλαια, οικοδομική άδεια, περουσιολόγιο κλπ), διότι ο τρόπος μέτρησης της επιφάνειας - των εξωτερικών ορίων του κτιρίου / κτιριακής μονάδας, είναι διαφορετικός κατά τον ΚΕΝΑΚ από τον Οικοδομικό Κανονισμό
    1 point
  19. Έτσι είναι, εκτός αντικειμενικού αλλά η τιμή είναι 1250 και όχι 1200 για Βριλήσσια.
    1 point
  20. ευθύνη δεν έχεις διότι στηρίζεσαι στο Τοπογραφικό Διάγραμμα και "δεν γνώριζες" υφιστάμενη στάθμη εδάφους.... Αφού όμως ΤΩΡΑ γνωρίζεις και αν υπάρξει σοβαρός δικαστικός αγώνας με γείτονα πχ που του μειώνει κάποια θέα τα ενδεχόμενα μου είναι άγνωστα .... Αποφάσισε τι θα κάνεις. Υ.Γ. στατιστικά η εμπειρία λέει όταν κάποιος φουσκώνει στάθμη κατά ένα μέτρο στην πράξη έχει σκοπό να το φουσκώσει κι άλλο ..... Υ.Γ. β Αν υπάρξουν Δικαστήρια βάζω μεγάλο στοίχημα ότι ο ιδιοκτήτης θα ισχυριστεί, "εγώ δεν είμαι Μηχανικός. Έκανα ότι είπαν οι μηχανικοί" κλπ κλπ και θα πρέπει να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας και θα είσαι κι από μακριά..... σε όσα γίνουν για εσένα χωρίς εσένα .... (που λέει και το άσμα)
    1 point
  21. Ευχαριστώ για την απάντηση. Όχι, λόγω απόστασης απο το έργο, μπήκαν άλλοι μηχανικοί επιβλέποντες. Παρόλαυτά, έχω υπογράψει αρχιτεκτονικά και δ.κ. εκτός απο στατικά. Ο επιβλέπων φαντάζομαι ότι ευθύνεται για να υλοποιήσει τα σχέδια της αδείας, και αν τα σχέδια της αδείας έχουν λάθος βάση τοπογραφικού, και βρεθεί έκθετος, θα πετάξει το μπαλάκι στο μελετητή....? Η διαφορά είναι σε συγκεκριμένα σημεία της τάξης του 1μ.
    1 point
  22. αν είναι πριν το Μάιο 2024 μπορείς να το νομ/σεις αλλιώς δεν μπορείς-Δες τα άρθρα 125 στ κλπ (δεν θυμάμαι σε ποιο ακριβώς)
    1 point
  23. Δεν μπορεί να γίνει η υπαγωγή καθώς προσκρούει στο άρθρο 89. Εξετάζεις το ενδεχόμενο νομιμοποίησης αυθαιρεσιών ή την επαχθή λύση της αδιατάρακτης κοπής του τμήματος που παραβιάζει τον Κ.Χ πόλης. Την δεύτερη επιλογή προσπαθούμε να την αποφύγουμε και απλώς αναφέρεται για λόγους πληρότητας της απάντησης.
    1 point
  24. Αγαπητέ @Pavlos33 δεν κατάλαβα που είναι το μπέρδεμα, αν το κατά κανόνα πρόσωπο είναι 10 μ. και το πρόσωπο του οικοπέδου 15 μ. θα πρέπει: 1. Να διανοιγεί πλήρως τουλάχιστον το κατά κανόνα πρόσωπο ήτοι 10 μ. 2. Το εναπομείναν (εώς 5 μ. στην προκειμένη περίπτωση) να είναι <7,5 μ., που ισχύει. Αν π.χ. το πρόσωπο του οικοπέδου είναι 25 μ. και ο κανόνας 10 μ. τότε θα πρέπει να είναι διανοιγμένο τουλάχιστον κατά τα 13 μ. (> 12,5 μ. που είναι το 50%).
    1 point
  25. Μπορείτε να κάνετε μια έρευνα στη ΔΕΗ όπου θα φαινεται πότε ηλεκτροδοτήθηκε το διαμέρισμα της προσθήκης. Πιθανώς θα έχουν και το στέλεχος. Επίσης να σιγουρευτείτε ότι έχετε το σωστό αριθμό της άδειας της προσθήκης γιατί μπορεί ο φάκελος να έχει χαθεί αλλά το στέλεχος είναι πιο δύσκολο να χαθεί.
    1 point
  26. Αν εννοείς ναό (κατ. ΙΙΙ) η ελάχιστη στάθμη είναι Β1, αν πάλι είναι απλό κτήριο η ελάχιστη είναι Γ1. Αν πέρασε με Β3+ τα ενδεχόμενα είναι 3 : 1) υπάρχει απόφαση Δημόσιας αρχής γι' αυτό (το θεωρώ απίθανο), 2) είναι κατ. ΙΙ παλαιότητας προ 1995 ή 3) "κόπηκε το ρεύμα" στο Συμβούλιο την ώρα που το πέρναγαν και δεν το είδε κανείς. Σε κάθε περίπτωση στον ΚΑΔΕΤ, πάμε με γΙ=1 παντού (θεωρείται ότι έχει ενσωματωθεί στους συντελεστές που ορίζει η ελάχιστα ανεκτή στάθμη επιτελεστικότητας).
    1 point
  27. Κρασπέδου ή πεζοδρομίου? Τακτοποίηση υπέρβασης ΡΓ δεν γίνεται. Πέραν του ότι τίθεται θέμα προσώπου του οικοπέδου. Πάντως, θα πρέπει να ελεγχθούν τόσο η παλαιότητα του κτίσματος όσο και του ρυμοτομικού σχεδίου. Για το λόγο αυτό, δεν μπορεί (επειδή λείπουν βασικά στοιχεία) να δοθεί απάντηση από το φόρουμ
    1 point
  28. Με το προσύμφωνο ΔΕΝ επέρχεται κατάτμηση. Η "βεβαίωση" του Δήμου είναι για τα σκουπίδια. Κανονικά, πρέπει να αγνοούμε οποιοδήποτε σχετικό έγγραφο και να κάνουμε έλεγχο εξ αρχής. Και για την Ιστορία: Κατάτμηση επέρχεται με τη μεταγραφή του συμβολαίου μεταβίβασης
    1 point
  29. @panagicd καλησπέρα, παραβάσεις κατ.13 ονομάζονταν οι λοιπές παραβάσεις στο Ν.4014/11. Μάλιστα τότε και αν θυμάμαι καλά χρεωνόταν η κάθε μιά ξεχωριστά με πρόστιμο 500€. Αν φέρεις την δήλωση στον Ν.4496/17 βάζεις και την αλλαγή στο σχήμα του εξώστη μαζί με άλλες ΛΠ.
    1 point
  30. @Dio_the_Theo καλησπέρα, το συμβόλαιο διορθώνεται μονομερώς πλέον, αφού γίνει υπαγωγή πρώτα. Απευθυνθείτε στην/στον συμβ/φο που έκανε το συμβόλαιο για να σας ενημερώσει για την διαδικασία. Η ΕΕΔΜΚ δεν αναφέρεις τι αφορά, αλλά το να ανακληθεί από την Υδομ σαν πράξη είναι δύσκολο, οπότε δεν θα έκανα κάτι άμεσα αναφορικά με αυτή.
    1 point
  31. Χρειάζεσαι πλήρως διανοιγμένο δρόμο σε όλο το μήκος προσώπου του οικοπέδου.
    1 point
  32. Βρέχει στη Φτωχογειτονιά - Ο Νταλάρας και οι νεαροί "Τεκετζήδες" στη συναυλία για τον Μίκη Θεοδωράκη
    1 point
  33. Για το πρώτο ερώτημα η απάντηση είναι ότι δεν σε δεσμεύει. Το λάθος (εκούσιο ή ακούσιο) δεν τεκμηριώνει την παλαιότητα της εγκατεστημένης χρήσης. Εσύ τεκμηριώνεις ότι η χρήση υπογείου ανέκαθεν ήταν κατοικία (και δεν δείχτηκε σωστά στην άδεια προσθήκης του '90). Για το αν μπορείς να το θεωρήσεις εντός σχεδίου, δες την αρχική μου απάντηση στο ερώτημά σου.
    1 point
  34. @Dimitris1450 1700 στην Νικοσθένους βλέπει προς το άλσος; Ειναι στον 2ο δρόμο να υποθέσω, αν ειναι στον 1ο που βλέπει στο άλσος (Ξενοκλέους ) αλλάζει η τιμή, το έχεις δώσει οριακά για αυτό σε ρωτάω.
    1 point
  35. Απ' όσα έχω δει μέχρι στιγμής (ήτοι αιτήματα στο πρωτόκολλο), ζητούν βεβαιώσεις εμπειρίας για να τις ανεβάσουν στο ΟΠΣ. Οπότε θεωρώ ότι ισχύσει το πρώτο (ότι δηλαδή, τις ανεβάζει ο Οικονομικός Φορέας).
    1 point
  36. Είναι εξωφρενικά ΓΕΛΟΙΟ το όλο αυτό σκηνικό με τους Δικαστές. 1. Υπάρχουν αρκετοί Δικαστές που πραγματικά δεν έχουν ιδέα της πραγματικότητας και ζητάνε διορθώσεις για εκατοστά (και άντε να τους εξηγήσεις ότι μια ξερολιθιά δεν είναι γραμμικό αντικείμενο ή ότι ένας πάσσαλος δεν είναι σημείο με μηδενικό πάχος ή ότι ένα όριο απαλλοτρίωσης αλλιώς μπορεί να το ερμηνεύει γραφικά ένας μηχανικός από τον άλλον ή και άπειρες άλλες περιπτώσεις!!) 2. Υπάρχουν συνάδελφοι που όντως κάνουν "άσχημα" ΔΓΜ και δυσκολεύουν δικηγόρους και (περισσότερο) δικαστές που δεν το έχουν και σε τίποτα να απορρίψουν για το τίποτα. 3. Φταίει η Κτηματολόγιο που δεν έχει κάνει ειδικά σεμινάρια κατευθύνσεων με συγκεκριμένα 10-20 παραδείγματα. 4. Φταίνε και οι δικηγόροι που από φόβο μην τους απορρίψουν την αγωγή ζητάνε τα... αδιανόητα πχ μου ζητήσανε να βάλω τις διαστάσεις σε ΔΓΜ πάνω στο σχέδιο (και όχι μόνο στον Πιν.Συντ/νων) και όλοι ξέρουμε πόσο φορτώνεται ένα ΔΓΜ και με τις διαστάσεις τύπου 0,01 ή 0,00 πάνω σε ένα τέτοιο σχέδιο... Και μεταξύ όλων αυτών είμαστε εγκλωβισμένοι εμείς, που θέλουν να μας αναγκάσουν να κάνουμε "εκπτώσεις" στην ποιότητα της δουλειάς μας και να υπογράψουμε σχέδια διαφορετικά από αυτά που έχουμε αποτυπώσει, για να μην απορριφθεί η αγωγή και φάμε άλλο ένα 6μηνο... Αυτό και αν μου τη βιδώνει...
    1 point
  37. πιστεύω οτι πρέπει να ξανανεβάσω όλα τα αρχεία, γιατί θα είναι "ενεργή" η αναθεώρηση και η παλια δεν θα ισχυει
    1 point
  38. Απόφαση με Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/47319/1946 Άρθρο 3 παρ. 6 "6. Για την αναθεώρηση έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας για παράταση ισχύος ή για αλλαγή επιβλέποντα ή λόγω προδήλου σφάλματος, απαιτείται αίτηση και τεχνική έκθεση μηχανικού. Για αναθεώρηση που αφορά σε εκτέλεση πρόσθετων εργασιών, επιπρόσθετα των ανωτέρω υποβάλλονται τα κατά περίπτωση δικαιολογητικά"
    1 point
  39. Η αναζήτηση στον Ασπρόπυργο γίνεται αποκλειστικά από την υπηρεσία και δεν έχουμε πρόσβαση. Από τη στιγμή που υπάρχει βεβαίωση μη εύρεσης ή απώλειας ή καταστροφής προχωράς με αυτήν. Για την ταυτότητα δεν υπάρχει κώλυμα. Η ανασύσταση του φακέλου προβλέπεται στο αρθ99/Ν4495 και έχουν γίνει εκτενέστατες σχετικές αναφορές. Για το εάν δέχεται ή όχι μερική ανασύσταση η ΥΔΟΜ καλό είναι πρώτα να επικοινωνήσει με την ΔΑΟΚΑ και μετά να σου δώσουν εγγράφως την άρνηση... 1.32187 ΑΝΑΣΥΣΤΑΣΗ ΦΑΚ.pdf1.32187 ΑΝΑΣΥΣΤΑΣΗ ΦΑΚ.pdf
    1 point
  40. ανεβάζω μια εφαρμογούλα που έφτιαξα για το ραπορτάρισμα σημείων στο AutoCAD επειδή δεν είμαι και κανένας τρελός προγραμματιστής, δοκιμάστε το και αν έχουμε κανένα πρόβλημα εδώ είμαστε να το λύσουμε υπενθυμίζω ότι ανέβασα και μια ψιλοβελτίωση για την εξαγωγή ορθοφωτο από Κτηματολόγιο http://www.michaniko... Raport.rar
    1 point
  41. Μόλις υπέβαλα τα απαιτούμενα για έκδοση Βεβαίωσης αρ. 30. Όλα καλά και ωραία αλλά Βεβαίωση δεν εκδίδει το σύστημα δυστυχώς. Είδα κι εγώ την σφραγίδα και χάρηκα αλλά........ Μόνο την Αίτηση μας μπορούμε να εκτυπώσουμε ουσιαστικά με τα στοιχεία που έχουμε υποβάλει. Απλά γράφει μέσα την Αίτηση μας τον αριθμό έγκρισης. Διάρκεια ισχύος μια ήμερα 😂 Ατελείωτο ΤΕΕ!!!
    1 point
  42. 1.099 downloads

    Πίνακας επεξήγησης των δεικτών του βαθμού προστασίας IP σε διάφορες Κατασκευές (αρχείο PDF).
    1 point
  43. Σχετικά με το ΙΚΑ αν το συνεργείο γυψοσανίδων κάνει και τον χρωματισμό τους τότε εσύ δεν βάζεις ΙΚΑ αλλά ο εργολάβος γυψοσανίδων βάζει στο συνεργείο του. Αν πάρεις και μπογιατζή, θα πρέπει να μπουν οι χρωματισμοί. Σχετικά με το ΣΑ δες τα παρακάτω. N.4495 Άρθρο 7 Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.) - Συγκρότηση και αρμοδιότητες α) Για κάθε οικοδομική εργασία (ανέγερση, επισκευή, προσθήκη, κατεδάφιση) σε κτίρια, οικόπεδα ή γήπεδα, που βρίσκονται σε παραδοσιακά τμήματα πόλεων, σε παραδοσιακούς οικισμούς, σε ιστορικούς τόπους, αρχαιολογικούς χώρους, σε περιοχές ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους. Η ανωτέρω γνώμη δεν απαιτείται για οικοδομικές εργασίες ή τεχνικά ή άλλα έργα στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού, όπως επίσης δεν απαιτείται και στις περιπτώσεις κτιρίων ή έργων που είναι αποτέλεσμα πανελλήνιου ή διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, Ν. 3028 ΤΗΣ 28.6.2002 (ΦΕΚ 153Α΄) Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς Άρθρο 10 Ενέργειες σε ακίνητα μνημεία και στο περιβάλλον τους 3. Η εγκατάσταση ή η λειτουργία βιομηχανικής, βιοτεχνικής ή εμπορικής επιχείρησης, η τοποθέτηση τηλεπικοινωνιακών ή άλλων εγκαταστάσεων, η επιχείρηση οποιουδήποτε τεχνικού ή άλλου έργου ή εργασίας, καθώς και η οικοδομική δραστηριότητα πλησίον αρχαίου επιτρέπεται μόνο μετά από έγκριση του Υπουργού Πολιτισμού, η οποία εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου. Η έγκριση χορηγείται εάν η απόσταση από ακίνητο μνημείο ή η σχέση με αυτό είναι τέτοια ώστε να μην κινδυνεύει να επέλθει άμεση ή έμμεση βλάβη αυτού λόγω του χαρακτήρα του έργου ή της επιχείρησης ή της εργασίας. «Η έγκριση δεν απαιτείται προκειμένου περί οικοδομικών εργασιών ή τεχνικού ή άλλου έργου στο εσωτερικό Υφιστάμενου κτιρίου οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού και δεν περιλαμβάνουν εκσκαφές.»
    1 point
  44. Αυτό που σου γράφει ο Ιάσονας στο από πάνω μνμ δεν το έλαβες υπόψη καθόλου όμως. Πρόκειται να κάνεις επέμβαση σε φέροντα οργανισμό και τον μηχανικό σου δεν τον συμβουλεύτηκες. Γιατί αν τον είχες συμβουλευτεί δεν θα μας ρώταγες για τα 6800. Αν τα ζητήματα στην οικοδομή ήταν απλά "πόσο?" - "τόσο" δεν θα υπήρχε λόγος να υπάρχουν μηχανικοί και εξειδικευμένη γνώση. Δεν μας είπες αν έχει βλάβες η τοιχοποιία, δεν μας είπες τί υλικά θα χρησιμοποιήσει για το αρμολόι, θα χρησιμοποιήσει τσιμέντο?θα χρησιμοποιήσει πρόσθετα? πώς θα καθαρίσει την τοιχοποιία? σε τί βάθος θα φτάσει? θα γίνει αμφίπλευρα το αρμολόι?και χίλια δυο ακόμη. Το ζητούμενο δεν είναι απλά ένα νούμερο.
    1 point
  45. Συννημένα θα βρείτε τη συγκεκριμένη απόφαση. 20191202125429939 (1).pdf
    1 point
  46. Αυτό που κάνεις συνάδελφε, προφανώς αρχικά για την δική σου εξυπηρέτηση, θα έπρεπε να το κάνουν αυτόματα οι φορείς μας.... Είναι κωδικοποίηση !!! Θερμά σε ευχαριστώ (κι εγώ) καί για τον χρόνο σου, μα καί για την διάθεση σε όλους μας αυτής της δουλειάς σου!!! Είσαι πολύ καλός συνάδελφος.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 61 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.