Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      17

    • Περιεχόμενα

      9.120


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      19.031


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      7.475


  4. Pierros Papadeas

    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      2


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 10/09/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. Καλησπέρα στην κοινότητα του michanikos.gr, Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας ένα project που δουλεύω εδώ και λίγο καιρό, με την ελπίδα ότι θα φανεί χρήσιμο σε πολλούς από εσάς. Πολλοί θα θυμάστε την εξαιρετική προσπάθεια του trigonometrika.gr, που για χρόνια αποτελούσε το σημείο αναφοράς για την κατάσταση και τις συντεταγμένες των τριγωνομετρικών της ΓΥΣ. Δυστυχώς, η σελίδα αυτή δεν είναι πλέον ενεργή, αφήνοντας ένα σημαντικό κενό. Το κενό αυτό ήταν η έμπνευση για τη δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου και ανοιχτού εργαλείου. Με μεγάλη χαρά, σας παρουσιάζω το vathra.xyz. Πρόκειται για μια νέα, open-source πλατφόρμα που στοχεύει να γίνει ένα ζωντανό αρχείο για τα τριγωνομετρικά σημεία της χώρας μας. Η εφαρμογή είναι πλήρως λειτουργική και περιλαμβάνει: Διαδραστικό, γρήγορο χάρτη με clustering για την ομαλή απεικόνιση χιλιάδων σημείων, ακόμα και σε κινητά. Αναζήτηση με κωδικό (ΓΥΣ ID) ή με το όνομα του σημείου. Πλήρη στοιχεία για κάθε σημείο (συντεταγμένες WGS84 & ΕΓΣΑ87, υψόμετρο, περιγραφή, κ.λπ.). Δυνατότητα εύρεσης της θέσης σας και του κοντινότερου σημείου. Σύνδεση μέσω Google για να μπορούν οι χρήστες να συνεισφέρουν. Σύστημα υποβολής αναφορών (reports), όπου κάθε συνδεδεμένος χρήστης μπορεί να ενημερώσει την κατάσταση ενός σημείου (OK, κατεστραμμένο, κ.λπ.), να προσθέσει σχόλια για την πρόσβαση και να ανεβάσει φωτογραφίες. Ιστορικό αναφορών για κάθε σημείο. Μια σελίδα με γενικά στατιστικά για την κατάσταση του δικτύου. Η δύναμη ενός τέτοιου project, όμως, είναι η κοινότητά του. Η πλατφόρμα είναι απλώς το εργαλείο. Σας προσκαλώ να επισκεφθείτε τη σελίδα, να δημιουργήσετε λογαριασμό, και αν βρεθείτε κοντά σε κάποιο τριγωνομετρικό, να συνεισφέρετε με την κατάστασή του, μια φωτογραφία, ή ένα σχόλιο. Η εφαρμογή είναι ακόμα σε εξέλιξη και κάθε παρατήρηση, ιδέα για βελτίωση ή αναφορά σφάλματος είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτη. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας ~π
    7 points
  2. 57 downloads

    Σε συνέχεια δημοσίευσης νέων ή/και κατάργησης, τροποποίησης κανονιστικών διατάξεων πυροπροστασίας και αποσκοπώντας στην ομοιόμορφη εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας, εκδόθηκε το έγγραφο 49039 οικ. Φ.701.1/05.09.2025 του Υπ. Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με το οποίο αποστέλλεται συνημμένα επικαιροποιημένο διάγραμμα της ισχύουσας νομοθεσίας πυρασφάλειας.
    4 points
  3. @εμμανουέλα_πεδιαδίτη πιστεύω πως όχι, αν είστε στο στάδιο των τοιχοποιιών χρειάζεται άδεια αποπεράτωσης, ΕΕΔΜΚ βγαίνει μόνο σε αποπερατωμένα ακίνητα. Ρωτήστε σχετικά και στην αρμόδια Υδομ μάλλον κάτι τέτοιο θα σας πουν.
    3 points
  4. Για καλό και για κακό όμως, πριν κάνεις - αποφασίσεις το οτιδήποτε, προσπάθησε να βρεις μήπως ήδη έχει γίνει ζημιά στον οπλισμό.... Υπάρχουν ειδικοί που μπορούν να γνωματεύσουν...
    3 points
  5. Καλησπέρα. Δεν μας αναφέρεις αν υφίσταται Ο.Α στο ακίνητο για κάποιο ΄αλλο υφιστάμενο κτίσμα. Αν υποθέσουμε ότι δεν υπάρχει Ο.Α στο ακίνητο, η αυθαίρετη αποθήκη μπορεί να υπαχθεί μόνο στην κατηγορία 3, εκτός και αν προϋφίσταται του 83, οπότε μπορεί να υπαχθεί (εάν συμφέρει) και σε κατηγορία 2. Η αυθαίρετη περιτοίχιση σε διαφορετική κατηγορία από την κατηγορία 3. Αν η παλαιότητα είναι πριν το 1983 τότε μπορείς να ολοκληρώσεις τη δήλωση βάζοντας την περιτοίχιση στην κατηγορία 2 με μια Λ.Π. Επικρατούσα χρήση για τις ανάγκες της δήλωσης βάζεις "υπηρεσίες".
    2 points
  6. - Η προγενεστερη ρυθμιση που εχει γινει με την αρχικη συσταση, ως προς την αποκλειστικη χρηση απο αλλους συνιδιοκτητες, ειναι ισχυροτερη καθε επομενης που ειναι εναντιον της. Αρα, υπερισχυει η αρχικη ρυθμιση και δεν μπορεις να τακτοποιησεις με το 98 περι "αποκλειστικης χρησης" Εξ αλλου, - Το δικαιωμα αποκλειστικης χρησης δεν σημαινει και δικαιωμα δομησης. υγ παντως, η δυνατοτητα τακτοποιησης αυθαιρετων κατασκευων επι κοινοχρηστων, ελεγχεται για τη νομιμοτητα τους. https://nomosphysis.org.gr/22820/ste-91-2024-syntagmatikotita-i-mi-tis-diataksis-peri-taktopoiisis-aythaireton-kataskeyon-se-koinoxristoys-xoroys-polykatoikion/?st=91/2024
    2 points
  7. @nicktheengineer και για τα 3 850 εντός - εκτός.
    2 points
  8. Το ξαναγράφω: Πόσο χαίρομαι που δεν χρειάζεται να υπογράψω (πλέον συνταξιούχος), την δήλωση αρθρου 5 ν. 651/77 για εκτός σχεδίου. Ποτέ, μα ποτέ ξανά, δεν υπήρχε κατά το παρελθόν τέτοια ασάφεια για αρτιότητα- οικοδομησιμότητα στα εκτός σχεδίου (ευτυχώς έχετε εδώ τον Δημήτρη και συμμαζεύει λίγο τα πράγματα) Αποκλείεται αυτή η "περσόνα", που ακούει στο όνομα Χατζηδάκης, να κατάλαβε, έστω κάτι, στο πέρασμά του από το υπουργείο των μηχανικών στα έτη 2019-20 (Μπορεί όμως αυτά όλα να τα ζήτησαν οι σύμβουλοι και οι παρατρεχάμενοι του!!! Εγώ αυτό πιστεύω!! Σχέδιο ήταν). Είδε ποτέ κανείς, όλα αυτά τα χρόνια, κάποια δήλωση από το ΤΕΕ και τον πρόεδρό του?? Όταν κάποτε ο Λαλιώτης, σαν υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δοκίμασε να καταργήσει την παρέκκλιση για την δόμηση στην ζώνη των 500μ., το ΤΕΕ, με πρόεδρο τον Αλαβάνο, ξεσηκώθηκε έντονα. Υγρ. Πιστεύω δεν θα κοπεί η ανάρτηση μου για λόγους..... πολιτικούς.
    2 points
  9. Όχι παντού. Μόνο σε περιοχές που προβλέπεται οικιστική ανάπτυξη (επεκτάσεις σχεδίων και οικισμών)
    2 points
  10. Version 1.0.0

    88 downloads

    Νόμος 4412 2016 (όπως ισχύει μετά τον Ν. 5218:2025).docx
    2 points
  11. Από σήμερα τροποποιείται από λίγο έως αρκετά η σχετική διαδικασία: 1393849/16-09-2025 Αναβάθμιση της Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας Απογραφής Ιδιωτικών Οικοδομοτεχνικών Έργων του e-ΕΦΚΑ. Έναρξη διαλειτουργίας του Πληροφοριακού Συστήματος/ΠΣ «e-Άδειες» του ν. 4495/2017 με το Πληροφοριακό Σύστημα του e-ΕΦΚΑ
    1 point
  12. Καλημέρα. Μπορείτε να βάλετε 1 ΛΠ, ΕΦ' ΟΣΟΝ υφίσταται κυρίως κτίσμα!
    1 point
  13. Κάτι παρόμοιο έπαθα κι εγώ — δεν μπορούσα να καταθέσω τα έγγραφα λόγω τεχνικών περιορισμών του συστήματος. Τελικά βρήκα λύση μόνο αφού υπέβαλα επίσημη καταγγελία στο κεντρικό γραφείο. Μέχρι τότε με ταλαιπωρούσαν με συνεχείς καθυστερήσεις και καμία ξεκάθαρη απάντηση. Είναι απίστευτο πόσο δύσκολο κάνουν κάτι που θα έπρεπε να είναι απλό.
    1 point
  14. Μίλησα με αρμόδια ΥΔΟΜ και σωστά θέλει άδεια αποπεράτωσης! Σας ευχαριστώ πολύ!
    1 point
  15. Αγαπητέ @nbr όλα αυτά που λές είναι απολύτως σωστά μέχρι την εμφάνιση του Google Earth, των ορθοφωτοχαρτών του Κτηματολογίου, των πολυγώνων των ΚΑΕΚ, των γεωαναφερμένων διαγραμμάτων κ.λ.π. Γιατί πριν από αυτά δεν υπήρχε η δυνατότητα να έχει ο μελετητής ευρύτερη εικόνα της περιοχής μελέτης ή της εξέλιξής της στον χρόνο. Ενώ τώρα μπορεί και μάλιστα με επαρκή ακρίβεια ώστε να λάβει τις σωστές αποφάσεις. Η σωστή, σήμερα, ορθή εφαρμογή μία Π.Ε. έχει ως εξής κατά την γνώμη μου: Αναλυτική αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης του οικοπέδου, των ομόρων και ολόκληρης της πλευράς Ο.Τ., όπου έχει πρόσωπο, και του έναντι Ο.Τ. Εξάρτηση της αποτύπωσης στο ΕΓΣΑ '87. Εφαρμογή του εγκ. Ρυμοτομικού με τα όσα κοινά, τότε και σήμερα, στοιχεία καταρχήν, και τις μεταγενέστερες κατασκευές και διαμορφώσεις κατά δεύτερον. Εδώ είναι σημαντικό να ελεγχθεί η εφαρμογή της Π.Ε. με βάση το παραπάνω, γιατί θυμίζω ότι η Π.Ε. δεν μπορεί να τροποποιεί το Ρυμοτομικό. Σχεδίαση των πολυγώνων της Π.Ε. σε όποιο σύστημα και αν είναι. Προσαρμογή των παραπάνω πολυγώνων στην υφιστάμενη κατάσταση με τα όσα κοινά, τότε και σήμερα, στοιχεία. Δηλαδή αν η Π.Ε. ήθελε να διατηρηθεί η γωνία ενός μανδρότοιχου ως όριο, ο οποίος υπάρχει και σήμερα, τότε θα πρέπει ο σήμερα αποτυπωμένος μανδρότοιχος να είναι το όριο. Και όχι ότι προκύπτει από μετατροπή συντ/νων, τριγωνισμούς κ.λπ. Αν τηρηθεί η παραπάνω διαδικασία τότε διαπιστώνεται ότι τα όρια των τελικών οικοπέδων κείνται εντός του πλάτους των υφιστάμενων μανδροτοίχων (όχι πάντα με παράλληλη διεύθυνση), οπότε μπορούν να διατηρηθούν και επιφάνειες της Π.Ε. (οι συντ/νες σχεδόν ποτέ). Αν υπάρχει απόκλιση που δεν μπορεί να εγκιβωτιστεί σε πλάτος μανδροτοίχου τότε υπάρχει σφάλμα στην αρχική αποτύπωση της Π.Ε. ή καταπάτηση όμορου και απαιτείται διόρθωση. Σημ.: Προτείνεται η διαδικασία να γίνεται με την ίδια επιμέλεια για όλα τα απεικονιζόμενα οικόπεδα.
    1 point
  16. Τι περιορισμούς επιφέρει το διατηρητέο στα όμορα πέραν των εγκρίσεων από Αρχαιολογία και Σ.Α.? (αν είναι οι εγκρίσεις τότε θα ισχύουν και μετά την συνένωση). Η συνένωση μπορεί να γίνει εφ' όσον δεν δημιουργούνται αυθαίρετα κατά ΝΟΚ. Μετά την συνένωση το οικόπεδο λογίζεται ενιαίο. Αν δεν έχει κριθεί διατηρητέος ο ακάλυπτος μπορεί να χρησιμοποιηθεί κατά ΝΟΚ κατόπιν των εγκρίσεων.
    1 point
  17. @stathisjr 1500, ελπίζω να μην βλέπει και στην Λ. Νίκης ε; Έχω και ένα φίλο που μένει εκεί... 😛
    1 point
  18. Σε ευχαριστώ συνάδελφε για τον χρόνο σου και την εγκύκλιο που έστειλες. Διαβάζοντάς στη θεωρώ ότι ενισχύει αυτό που λέω και εγώ. Ότι δλδ αν σήμερα μετρήσεις μία ιδιοκτησία από ΠΕ με τα υλοποιημένα όρια που είχε όταν συντασσόταν η ΠΕ και βρεις διαφορές στο εμβαδό και στις διαστάσεις σε σχέση με τον πίνακα και το διάγραμμα της ΠΕ (εντός λογικών ορίων ανοχής) μπορείς να αγνοήσεις το πολύγωνο της ΠΕ στο νέο τοπογραφικό διάγραμμα που συντάσεις και να πορευτείς με το καινούργιο χωρίς να απαιτείται τροποποιητική πράξη.
    1 point
  19. Η επιταξη δεν δημιουργει νεο γηπεδο ουτε διαιρεί την κυριοτητα σε "τμηματα". Το γηπεδο εξακολουθει να ειναι "ενα" Κατα τα λοιπα, η κατατμηση γινεται με μεταβιβαση ποσοστου στο εναπομενον τμημα που βρισκεται εκτος επιταξης. Βεβαια, εσυ μιλας για "κατατμησεις", που δεν αντιλαμβανομαι τι ακριβως εννοεις. Προφανως ειδες τα περι ΓΠΣ ή ΝΑΤΟΥΡΑ Θα βοηθουσε ενα τοπογραφικο με τα δυο "τμηματα", τους ομορους και τους δρομους.....
    1 point
  20. Ισόγειος χώρος βοηθητικής χρήσης με επιφάνεια έως και 50 τμ λαμβάνει μειωτικό. Διάβασε το άρθρο 100. Εκεί αναγράφεται.
    1 point
  21. είναι να απορείς με το τι κυκλοφορεί έξω και τι ρίσκο υπάρχει....
    1 point
  22. Στους προσφέροντες να δείξεις κοκκινη κάρτα.
    1 point
  23. Με ιδιαίτερη ανησυχία παρακολουθήσαμε τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού στην ομιλία του στη ΔΕΘ σχετικά με τις Υ.ΔΟΜ. και όπως είναι λογικό οφείλουμε να πάρουμε θέση και κυρίως να προετοιμαστούμε συλλογικά για τις εξελίξεις της επόμενης περιόδου. Οφείλουμε να επισημάνουμε το γεγονός ότι όλη αυτή την περίοδο, απουσιάζει οποιοσδήποτε διάλογος με την Ομοσπονδία μας παρά τις συνεχείς οχλήσεις μας προς όλους τους εμπλεκόμενους (ειδικά τα συναρμόδια Υπουργεία, Εσωτερικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας). Η εν κρυπτώ συζήτηση με κάποιους πρόθυμους συνομιλητές, ερήμην των εργαζομένων και των φορέων τους δείχνει τόσο την απαξία προς τους εργαζόμενους, όσο και την πρόθεση να εμφανίσει έτοιμες και προαποφασισμένες «λύσεις» που μάλλον θα έχουν την τύχη όλων των μέχρι σήμερα ψευδεπίγραφων μεταρρυθμίσεων (βλ. Καλλικράτη κλπ). Η συστηματική προσπάθεια συσχετισμού των ΥΔΟΜ με τη διαφθορά δεν είναι ατυχής, αλλά στοχευμένη και προσβλητική για εκατοντάδες συναδέλφους μας που κάνουν τη δουλειά τους με αξιοπρέπεια και καθαρότητα. Οι περιπτώσεις διαφθοράς είναι απόλυτα καταδικαστέες, η πολιτεία οφείλει να τις αντιμετωπίσει και η Δικαιοσύνη να πράξει το καθήκον της. Παράλληλα θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο με την πολυνομία, την απουσία κωδικοποίησης νομοθεσίας, την κακή νομοθέτηση και την ακύρωση Νόμων από το ΣτΕ, τις φωτογραφικές ρυθμίσεις, τις συνεχείς τροποποιήσεις του ΝΟΚ (48 από το 2012, ενώ ο Ν.4497/17 έχει 55 τροποποιήσεις!), τις προτεραιότητες αιρετών και πολιτικού συστήματος και τέλος την τεράστια κερδοσκοπική πίεση πάνω στο Περιβάλλον. Εξάλλου θα πρέπει να μην ξεχνάμε τη λαϊκή ρήση: «στο σπίτι του κρεμασμένου για σκοινί δεν μιλάμε», αφού η μπόχα των σκανδάλων και της διαφθοράς του συστήματος διαπλοκής έχει ξεχειλίσει. Επιπλέον, δε γνωρίζουμε αν το «λάθος» του Πρωθυπουργού να αναφερθεί στην «Κτηματολόγιο Α.Ε.» ήταν τυχαίο, ενώ ήδη με τον Ν. 4512/2018 συστάθηκε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) με την επωνυμία «Ελληνικό Κτηματολόγιο», το οποίο αρχικά εποπτεύεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στη συνέχεια μέχρι σήμερα από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Βάσιμα φοβόμαστε ότι στο βάθος του μυαλού πολλών βρίσκεται η σκέψη πλήρους ιδιωτικοποίησης των διαδικασιών και προώθησης ιδίων συμφερόντων, με το πρόσχημα της «απλοποίησης» των διαδικασιών και της «ευελιξίας». Στόχος τους είναι η μείωση έως εξαφάνιση του Δημόσιου ελέγχου πάνω στο Δομημένο Περιβάλλον. Αυτό αποδεικνύεται από γεγονότα όπως στο Ελληνικό όπου οργιάζουν τα ισχυρότατα κερδοσκοπικά συμφέροντα του κατασκευαστικού και τουριστικού τομέα. Το ίδιο συμβαίνει και στο Σαρακήνικο, καθώς επίσης και στον Ασπρόπυργο με τις ατελείωτες αποθήκες των logistics. Συνέπεια των παραπάνω είναι η τραγική υποβάθμιση του φυσικού και δομημένου Περιβάλλοντος και κατ’ επέκταση του κοινωνικού, οικονομικού και πολιτιστικού γίγνεσθαι. Προφανώς δεν εντοπίσαμε πουθενά στις αρμοδιότητες του Κτηματολογίου οποιαδήποτε αναφορά σε περιβαλλοντικά ή πολεοδομικά ζητήματα. Η αποστολή του Ελληνικού Κτηματολογίου είναι σπουδαία, επείγουσα και κρίσιμη (ολοκλήρωση της κτηματογράφησης). Χρειάζεται ολόπλευρη στήριξη με μέσα και το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό. Όπως απόλυτα τεκμηριωμένα αναφέραμε σε προηγούμενη επιστολή μας προς τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχετικά με τα μεγάλα προβλήματα στις Ψηφιακές Λειτουργίες του Ελληνικού Κτηματολογίου: ο υφιστάμενος Μηχανογραφικός εξοπλισμός είναι παρωχημένος, οι πιέσεις στο προσωπικού, οδηγούν σε παραιτήσεις έμπειρου δυναμικού επιστημόνων και « επιχειρούνται παρεμβάσεις στην ψηφιακή υποδομή του Ν.Π.Δ.Δ. αποσπασματικά σχεδιασμένες, χωρίς συντονισμό, χωρίς συνολική μελέτη και καταγραφή μεθοδολογίας». Μας ανησυχεί επίσης ιδιαίτερα η εξαφάνιση από τη συζήτηση ο έλεγχος των αυθαιρέτων κατασκευών και οι Πολεοδομικές εφαρμογές. Οι αρμοδιότητες αυτές των ΥΔΟΜ είναι κρίσιμες, αλλά φαίνεται ότι μπροστά στην προτεραιοποίηση της έκδοσης αδειών από τα κατασκευαστικά συμφέροντα, υποβαθμίζονται. Υπάρχει ορατός ο κίνδυνος πλήρους διάλυσης των ΥΔΟΜ, μέσω κατακερματισμού των 3 λειτουργιών (έκδοση αδειών, επικίνδυνες και αυθαίρετες κατασκευές, πολεοδομικές εφαρμογές) σε 3 διαφορετικούς φορείς (στο Κτηματολόγιο οι άδειες σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό, στο ΥΠΕΝ τα αυθαίρετα, σύμφωνα με το Ν.5151/2024, στους Δήμους οι Πολεοδομικές Εφαρμογές). Αντίστοιχα άγνωστο παραμένει τι θα γίνει με τα αρχεία. Στις σήμερα υποστελεχωμένες ΥΔΟΜ είναι απόλυτα συνηθισμένο, οι Μηχανικοί να εκτελούν παράλληλα καθήκοντα σε 2 από αυτά τα Τμήματα. Στα τμήματα που σήμερα υπηρετούν οι συνάδελφοι υπάρχει η αναγκαία συνεργασία. Ο κατακερματισμός τους θα αποβεί ανεδαφικός και καταστροφικός. Τέλος, δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ότι μπορούμε ώστε να μην επιτρέψουμε διαδικασίες μεταφοράς ανεδαφικές και μάλιστα που δε θα έχουν τη συναίνεση των ίδιων των Υπαλλήλων που υπηρετούν στις ΥΔΟΜ. Οι συνάδελφοι έχουν ήδη ταλαιπωρηθεί πολλαπλά από τις διαδοχικές αποτυχημένες μεταφορές (επαγγελματικά, κοινωνικά, μισθολογικά) για να γίνουν ξανά μπαλάκι, μεταξύ Αιρετών και άλλων φορέων. Για τα υπόλοιπα θέματα παραπέμπουμε σε πρόσφατη ανακοίνωση μας αλλά και στην πρόσφατη Ημερίδα μας για το θέμα των ΥΔΟΜ με τίτλο: «Υπηρεσίες Δόμησης: Πως φτάσαμε ως εδώ – Τι πρέπει να γίνει». Υπενθυμίζουμε προς όλους ότι οι Πολεοδομίες, ως θεσμός του ελληνικού κράτους, φέρουν έναν ουσιαστικό συνταγματικό ρόλο, που κατοχυρώνεται στο άρθρο 24 του Συντάγματος, δηλαδή την προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος μέσω ορθολογικού χωροταξικού σχεδιασμού και ελέγχου της δόμησης έχοντας την υποχρέωση να εξασφαλίζουν βιώσιμη ανάπτυξη, ισορροπία μεταξύ οικονομικών συμφερόντων και περιβαλλοντικής διαφύλαξης, καθώς και να αποτρέπουν τις αυθαιρεσίες που υπονομεύουν το δημόσιο συμφέρον. Κάθε προσπάθεια διάλυσης και υποβάθμισης τους, θα μας βρει απέναντι. Η Ομοσπονδία μας σε συνδυασμό με τις διεκδικήσεις μας για τα μισθολογικά μας θέματα, την ανάγκη προσλήψεων, την κατάργηση του νέου Πειθαρχικού, αλλά και το μέλλον των ΥΔΟΜ, θα προχωρήσει σε κινητοποιήσεις στα τέλη Οκτώβρη με τη γνωστή μορφή, ώστε να στείλει παντού το μήνυμα ότι χωρίς αναβάθμιση των Υπηρεσιών και των Μηχανικών, δεν υπάρχει ούτε προστασία του Περιβάλλοντος, ούτε αναπτυξιακή διαδικασία.
    1 point
  24. Καλημέρα Θεόφραστε. Δες το αμέσως παραπάνω post.
    1 point
  25. εννοείται πως όχι....🤣 .... βγάζει μάτι άλλωστε στο συγκεκριμένο απόσπασμα.... μετρημένο στο cad είναι μεταβλητό από 3 έως 4μ... γι αυτό το λόγο κρατάω επιφυλάξεις για τις μετρήσεις με το κλιμακόμετρο ειδικά σε τόσο μικρά νούμερα...
    1 point
  26. Υποθέτοντας ότι αναφέρεσαι σε ακίνητο χωρίς ΠΣΟΙ και υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν άλλες αυθαίρετες επεκτάσεις χώρου το αυθαίρετο γκαράζα εντάσσεται στην κατηγορία 4, καθώς έχεις ποσοστά υπέρβασης δόμησης και κάλυψης μικρότερα του 40%. Έχεις και παραβίαση της Δ, κατά την επιφάνεια που την παραβιάζει. Καταχωρείς στους ισόγειους Β.Χ με συντελεστή μείωσης 0,50 διότι έχει επιφάνεια μικρότερη των 50 τ.μ (δες άρθρο 100).
    1 point
  27. 1 point
  28. Αυτά που γράφεις με τις παρατηρήσεις του ΚΑΝΕΠΕ (π.χ για τους οπλισμούς μπορείς να θεωρήσεις τις συνήθειες της εποχής σε συνδυασμό με μερικές αποκαλύψεις οπλισμών και αν μπορείς με διαγνωστικές μεθόδους . Για τα μπετά το ίδιο) . Όμως αποτυπώσεις διαστάσεις οπωσδήποτε.Επίσης θα πρέπει να ελέγξεις αν τα σίδερα είναι σε καλή κατάσταση (λόγω ηλικίας) .Ένα σκουριασμένο σίδερο και ανάλογα με το μέγεθος και είδος της σκουριάς έχει μειωμένα μηχανικά χαρακτηριστικά που πρέπει να ληφθούν υπόψη.
    1 point
  29. Μιας κι έχει γίνει με πράξη αναλογισμού, πάρε τη σχετική βεβαίωση από το Δήμο και είσαι εντάξει.
    1 point
  30. Επειδή οι πράξεις εφαρμογής είναι ένα αντικείμενο που δημιουργεί μεγάλους πονοκεφάλους στους τοπογράφους, έχοντας διαβάσει όλο το thread, ήθελα να ρωτήσω ότι από τη στιγμή που υπάρχουν νομοθετημένες οι επιτρεπτές αποκλίσεις και δεν αναφέρετε ότι από αυτές εξαιρούνται τα γεωτεμάχια που προέρχονται από τις κυρωμένες ΠΕ γιατί θα πρέπει (αν είμαστε εντός των επιτρεπτών αποκλίσεων) να εφαρμόζουμε με θρησκευτική ευλάβεια το πολύγωνο που προκύπτει από τις συν/νες της ΠΕ και όχι αυτό που εμείς μετράμε στην πραγματικότητα? Τα λάθη στην αποτύπωση που έχει κάνει ο μελετητής, ειδικά στις παλαιότερες ΠΕ όπου αποτύπωναν μόνο τα πρόσωπα των ιδιοκτησιών και τα υπόλοιπα γίνονταν φωτογραμετρικά, είναι πολύ συνηθισμένα και σε πάρα πολλές περιπτώσεις αν προσπαθήσεις να εφαρμόσεις πιστά το πολύγωνο των τελικών ιδιοκτησιών της ΠΕ θα διαπιστώσεις ότι βάσει της διαμορφωμένης κατάστασης (που πολύ συχνά παραμένει η ίδια με τότε που συντασσόταν η ΠΕ) τα όρια της τελικής ιδιοκτησίας πέφτουν μέσα στα όμορα γεωτεμάχια ή ακόμα χειρότερα ρυμοτομούν υφιστάμενα κτίσματα που υπήρχαν πριν την ΠΕ. Σε ποιο νόμο επομένως είναι γραμμένο ότι αν εγώ σήμερα μετρήσω ένα οικόπεδο πχ στα 502 τ.μ. και η ΠΕ λέει πως το οικόπεδο είναι 507 τ.μ. είμαι υποχρεωμένος να φτιάξω ένα πολύγωνο όπου το τελικό εμβαδόν να είναι τα 507 τ.μ. της ΠΕ και όχι τα πραγματικά? Για να μην αναφέρω περίπτωση που μου έχει τύχει όπου ο πίνακας της ΠΕ γράφει ότι η τελ. ιδιοκτησία έχει επιφάνεια 503,85 τ.μ. και το πολύγωνο που προκύπτει από τις συν/νες των κορυφών του οικοπέδου να είναι 501,40 τ.μ. Όπως επίσης και την αναγκαστική διαφορά που προκύπτει όταν ο τοπογράφος πρέπει να μετατρέψει τις συν/νες από μια πράξη εφαρμογής που έχει γίνει στο UTM στο ΕΓΣΑ 87 που απαιτείται σήμερα. Παλαιότερα ήταν απίθανο να βρεις συμβολαιογράφο να δεχτεί την ύπαρξη διαφοράς, τώρα όμως έχω περιπτώσεις που οι συμβολαιογράφοι αποδέχονται τις νόμιμες αποκλίσεις σε οικόπεδα που προέρχονται από ΠΕ χωρίς να απαιτούν ταύτιση των εμβαδών του σήμερα με του τότε.
    1 point
  31. Ναι, γιατί οι Αμοιβές με αυτό το ΠΔ υπολογίζονται και οι συντελεστές στην Άδεια είναι για Μελέτη Εφαρμογής. Όλα αυτά αφορούν την υποχρέωση του Μηχανικού προς τον Ιδιοκτήτη και όχι την Πολεοδομία. Η Πολεοδομία θέλει σαφή περιγραφή του κτηρίου και των εγκαταστάσεων, τα υπόλοιπα που αφορουν την κατασκευή, παρακολούθηση κλπ δεν τα χρειάζονται, απλά τους έπιαναν τόπο στο αρχείο. Καθώς οι ιδιώτες ιδιοκτήτες (αλλά και πολλοί Μηχανικοί) δεν τα ξέρουν όλα αυτά, οι Μηχανικοί, τον καιρό της τρελής ανοικοδόμηση, σιγά σιγά και βολικά ξεχάσαμε κάποιες από τις υποχρεώσεις μας, πχ πίνακες κουφωμάτων, λεπτομέρειες, τεχνικές εκθέσεις, προμετρήσεις-προϋπολογισμούς κλπ κλπ.
    1 point
  32. γενικά έχω δει πολλές άδειες παλιές, που στο φάκελο δεν υπάρχει κάν χρονικός προγραμματισμός. Για τα ιδιωτικά έργα (που έχουν λιγότερη γραφειοκρατία), υπάρχει μια γενική απαίτηση για να τελειώσουν στην 4ετία οι όψεις (που ούτε και αυτό το τηρούν, γιατί δεν μπορεί να εφαρμοστεί). Επίσης στα ιδιωτικά δεν απαιτούνται προμετρήσεις και αναλυτικοί προϋπολογισμοί, για προσφορές κλπ. Παλιά νομίζω κατέθετες πράγματα σε εφορίες για την άδεια, που έχουν καταργηθεί. Γενικά πιστεύω ότι αλλάζουν συνέχεια πράγματα και έχουν μείνει κατάλειπα νομοθεσιών από δω και από εκεί (όπως όταν σβήνεις προγράμματα στον υπολογιστή σου) και κανείς δεν έκατσε να κάνει εκκαθάριση. Πάντως είναι χρήσιμο να έχεις μια λίστα με τις εργασίες και την σειρά τους, έστω για την επίβλεψη μετά και να την δίνεις του πελάτη και να του λες να σε φωνάζει πριν ξεκινάει το κάθε τι. (υπάρχουν ακόμα πελάτες που σε "ξεχνάνε" και αυτοσχεδιάζουν, μόλις τελειώσουν τα μπετά).
    1 point
  33. Τα ε, ζ, 3, 4 αφορούν και στα ιδιωτικά (άδειες)? Κι αν ναι, γιατί δεν ζητούνται από τις ΥΔΟΜ?
    1 point
  34. Προδιαγραφές Μελετών ΠΔ 696/74, Αρθρο 231. Μελέτη Εφαρμογής Παράγραφος 2.Στ "στοιχεία χρονικού προγραμματισμού της κατασκευής" Ενα απλό GANTT αρκεί.
    1 point
  35. Version X6.3

    86.239 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  36. Κάλεσα σήμερα το 213 15 13 559 (Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) ΤΕΔΚ Νοτίου Ελλάδος) όπου απάντησε μια κυρία αρκετά εξυπηρετική και μου είπε πως δεν χρειάζεται να διυλίζουμε τον κώνωπα. Δεν απαγορεύει ο νόμος τον αρχικό έλεγχο σε μεταγενέστερο στάδιο της οικοδομής. Οπότε πρέπει ο επιβλέπων να καλέσει αρχικό έλεγχο, όπου ο ελεγκτής θα μετρήσει περίγραμμα και θέση, και θα σημειώσει ότι έγινε σε μεταγενέστερο στάδιο. Την άλλη μέρα θα κληθεί τελικός έλεγχος, και τα δυο πορίσματα θα πάνε στην ΥΔΟΜ για ΠΕΚ. Η υδομ εφόσον όλα είναι καλά, εκδίδει ΠΕΚ και στέλνει το αρχικό πόρισμα στο ΣΥΠΟΘΑ. Το ΣΥΠΟΘΑ στέλνει το θέμα στο σώμα ελεγκτών (αν θεωρεί ότι πρέπει να ασκηθούν κυρώσεις) και αυτό στο εποπτικό συμβούλιο (αν το κατάλαβα καλά) για κυρώσεις. Το συμβούλιο δεν έχει συσταθεί.
    1 point
  37. Σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 12 του ΝΟΚ· «δεν προσμετρώνται οι επιφάνειες των ορθών προβολών σε οριζόντιο επίπεδο: δ. χώρων και κατασκευών όπως ορίζονται στα άρθρα 16 και 17 με τις ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπονται σε αυτά». Τα στέγαστρα είναι τέτοιου είδους κατασκευές. Η διάταξη ισχύει και για περιοχές εκτός σχεδίου.
    1 point
  38. Οι βεβαιώσεις πριν την ηλεκτρονική ταυτότητα δεν ήταν "βεβαιώσεις αδόμητου", αλλά βεβαιώσεις για την μη ύπαρξη κτίσματος. Το ζήτημα "τι είναι αδόμητο;" τίθεται λόγω ηλεκτρονικής ταυτότητας και δεν επηρεάζονται οι βεβαιώσεις που έχουν χρησιμοποιηθεί. Καλύτερα να μην διοργανώνονται "ενημερωτικές" εκδηλώσεις όταν αυτά που λέγονται είναι λανθασμένα.
    1 point
  39. Δεν διαφωνώ στο σκεπτικό σου Παύλο. Ο Ορισμός του Αδόμητου όπως τον δίνει η Υ.Α. έρχεται σε κόντρα με όλο το σκεπτικό του Ν.4495/17 ότι η Ηλεκτρονική Ταυτότητα αφορά ΚΤΙΡΙΟ και όχι ακίνητο. Άρθρο 54 παρ. 3: ...''3. Ενημέρωση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας του Κτιρίου γίνεται ύστερα από οποιαδήποτε εργασία παρέμβασης ή τροποποίησης στο κτίριο, οριζόντια ή κάθετη διηρημένη ιδιοκτησία, για την οποία απαιτείται οικοδομική άδεια ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας από δημόσια αρχή....'' Και έρχομαι εγώ και ρωτάω. Με ποια εξουσιοδότηση θα πάει Μηχανικός και θα αλλάξει την κατάσταση ενός ακινήτου από αδόμητο σε δομημένο επειδή έβγαλε μια ΕΕΔΜΚ για περίφραξη ή επειδή υπάρχει μια περίφραξη (π.χ. συρματόπλεγμα) σε αυτό? Ο Ν.4495/17 είναι σαφής: για να ενημερώσεις / πειράξεις την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου χρειάζεσαι ΚΤΙΡΙΟ. Αν δεν έχεις κτίριο ή κάποια βαριά κατασκευή / περίφραξη από μπετόν που να θέλει ρύθμιση άποψη μου είναι ότι το ακίνητο παραμένει αδόμητο. Αν γίνουμε πολύ αυστηροί θα μας πάρει ο κόσμος με τις πέτρες και θα έχει δίκιο.
    1 point
  40. Εννοείς ότι έβγαιναν άδειες κατεδάφισης από Πολεοδομία, οι οποίες δεν υλοποιούνταν για να μην πληρωθεί μεγαλύτερος φόρος στις μεταβιβάσεις; Θα συμφωνήσω με τον Κώστα. Εφόσον στο ακίνητο υπάρχει κτίριο, τότε δεν θεωρείται αδόμητο. Ακόμη και με ύπαρξη άδειας κατεδάφισης, εφόσον αυτή δεν υλοποιήθηκε, το οικόπεδο δεν είναι αδόμητο. Θα υπάρξουν άπειρες ερωτήσεις σε όλο αυτό το χάος που υποτίθεται θα μαζευτεί μέσω της ΗΤΚ. Αυτό απαντά και σε πρόσφατη δήλωση εκπροσώπων της ΠΟΜΙΔΑ σε ημερίδα τους, ότι οι μηχανικοί είναι απρόθυμοι για την σύνταξη της ΗΤΚ....Προφανώς και είναι απρόθυμοι, όταν πάνε να τους φορτώσουν όλη την ευθύνη μιας διαδικασίας με πολλά ¨θολά" σημεία και μάλιστα χωρίς να έχει υπάρξει καμία γραπτή εγκύκλιος εφαρμογής του νόμου και ψηφιοποίηση όλων των αρχείων των υπηρεσιών.
    1 point
  41. Με αυτές τις συνθήκες το ακίνητο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «αδόμητο» κατά την Υ.Α.. Επομένως αν υπάρχει περίφραξη που καλύπτεται με ΕΕΔΜΚ ή ξερολιθιά προ του 55, θα πρέπει το ακίνητο να καταχωρηθεί ως αυτοτελή ιδιοκτησία (οικόπεδο με κατασκευές επί αυτού) και να λάβει κανονικά την βεβαίωση όπως ρυθμίζεται με το άρθρο 82.
    1 point
  42. Θα περιμένουν να γίνει κανένα έγγραφό απο κάποιο σύλλογο, να δημοπρατήσουν κάποια "προμήθεια αναβάθμισης κώδικα συστήματος κληρώσεων" με 100.000~200.000€ που θα απαιτεί "προμήθεια νέου εξοπλισμου" άλλο τόσα ευρώ και μετά απο 1~2 χρόνια θα ανακοινώσουν πανηγυρικά ότι έχουν λάβει όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να μην επαναληφθεί το σφάλμα... Κάποτε η συνδρομή μας στο ΤΕΕ πήγαινε τουλάχιστον σε μία φυλλάδα, τώρα είναι πεταμένα λεφτά. Ένα τμήμα τηλεφωνικής εξυπηρέτησης για τον 4014 έφτιαξαν και αυτό το έκλεισαν άρον άρον μόλις είδαν ότι θα πρέπει να πέσει δουλειά και διάβασμα.
    1 point
  43. Είναι απίστευτο ότι άτομα με πτυχία και μεταπτυχιακά παλεύουν να λύσουν προβλήματα γραφειοκρατίας(τα περισσότερα άλυτα) αντί να ανταλλάσουν γνώμες πάνω σε ουσιώδη ζητήματα... Μας έχουν καταντήσει μεταφραστές των νόμων.
    1 point
  44. ενημερωτικά η τυποποίηση ΝΥΑ, ΝΥΜ κλπ έχει αλλάξει. Οι καινούργιες ονομασίες είναι "ολίγον" περίεργες: πχ HO5VV-U, H05VV-R
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.