Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      72

    • Περιεχόμενα

      9.227


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      57

    • Περιεχόμενα

      19.223


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      38

    • Περιεχόμενα

      7.562


  4. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      22

    • Περιεχόμενα

      9.088


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 06/10/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. Version 1.0.0

    793 downloads

    ΠΤΠ Πρότυπες Τεχνικές Προδιαγραφές Η χρήση των Π.Τ.Π. απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή καθόσον ισχύουν μόνο στο μέρος τους που δεν έχει βελτιωθεί με άρθρα της Τ.Σ.Υ. (Τεχνική Συγγραφή Υποχρεώσεων), της Ε.Σ.Υ. (Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων) και άλλων Προδιαγραφών, που υπερισχύουν συμβατικά. Η σειρά ισχύος των Π.Τ.Π. σε σχέση με τα άλλα συμβατικά τεύχη αναφέρεται στην παρ. 1.2.2.γ του 'Αρθρου Α-01 της Τ.Σ.Υ. (www.ggde.gr) καθώς και στη Διακήρυξη κάθε Έργου. Περιλαμβάνονται διάφορα πρότυπα, πέραν των ΠΤΠ
    6 points
  2. έχω κι εγώ μία απορία .... Είναι στο DNA μας να ψάχνουμε πως τα 2 να γίνουν 20 (πχ) ή τα Χ πρόβατα να γίνουν 10.000.000 στην κρήτη.... (βλέπε ΟΠΕΚΕΠΕ Φραπέδες κλπ)
    5 points
  3. Το σίγουρο είναι η μια πέργκολα επιφάνειας μικρότερης των 50 τ.μ. Λογικό κατά τη γνώμη μου μοιάζει αντί για μια πέργκολα να μπορούν να γίνουν περισσότερες, αλλά αθροιστικά η επιφάνειά τους να είναι μικρότερη των 50 τ.μ. Αυτή η ερμηνεία, θα μπορούσε κατ' αναλογία να βασιστεί σε μια άλλη περίπτωση, αυτή της της τακτοποίησης αυθαίρετης αποθήκης κατηγορίας 3 μέχρι και 15 τμ, περίπτωση για την οποία η ερμηνεία της εγκ. 2 ν. 4495 αναφέρει ότι μπορούν να υπαχθούν περισσότερες από μια αποθήκες, αρκεί το άθροισμα των επιφανειών τους να μην ξεπερνά τα 15 τ.μ.
    4 points
  4. https://www.opengov.gr/minenv/?p=13804 Άρθρο 68 Παρατάσεις πολεοδομικών και χωροταξικών ρυθμίσεων Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 6 του άρθρου 29 του ν. 4067/2012 (Α’ 79), περί της ισχύος των οικοδομικών αδειών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της περ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 6 του από 8.7.1993 προεδρικού διατάγματος (Δ` 795), προκειμένου να ολοκληρωθούν οι όψεις και η τυχόν στέγη του κτιρίου και να ενταχθούν στην περ. (γ) της παρ. 5 του άρθρου 42 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. α) Η προθεσμία της περ. γ) της παρ. 2 του άρθρου 51 του ν. 4178/2013 (Α` 174), περί εκσυγχρονισμού και κτιριακής επέκτασης σε νόμιμες χρήσεις κτιρίων ή εγκαταστάσεων, οι οποίες διατηρούνται, καθώς και σε χρήσεις οι οποίες προβλέπονται από οικοδομικές άδειες που εκδόθηκαν σύμφωνα με το άρθρο 26 του ν. 2831/2000 (Α’ 140), παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. β) Η προθεσμία του όγδοου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 51 του ν. 4178/2013, περί αναστολής της υποχρέωσης μετεγκατάστασης ή απομάκρυνσης πρατηρίων καυσίμων, υγραερίου, φυσικού αερίου και των συνοδών χρήσεων αυτών με νόμιμη χρήση, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. Οι προθεσμίες των περ. α) και β) του τρίτου εδαφίου της περ. ια) του άρθρου 99 του ν. 4495/2017, περί υποβολής δικαιολογητικών υπαγωγής αυθαίρετης κατασκευής ή αυθαίρετης αλλαγής χρήσης στις διατάξεις του ν. 4495/2017, παρατείνονται μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2027 και για τριάντα έξι (36) επιπλέον μήνες από τη λήξη τους, αντίστοιχα. Η προθεσμία του πρώτου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 122 του ν. 4495/2017, περί αυθαίρετων κατασκευών στο Δέλτα του Έβρου, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026. Η προθεσμία στο τέλος του εισαγωγικού εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 125ΚΑ του ν. 4495/2017, περί μη εφαρμογής της περ. ι) του άρθρου 28 του ν. 4495/2017 περί άδειας νομιμοποίησης για αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις που εγκαθίστανται μετά την 1η Μαΐου 2024, παρατείνεται από τη λήξη της έως την 31η Οκτωβρίου 2025. Η προθεσμία της παρ. 11 του άρθρου 51 του ν. 4643/2019 (Α` 193), περί υποβολής δικαιολογητικών στις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4178/2013, οι οποίες δεν μεταφέρονται στον ν. 4495/2017 και τις περιπτώσεις υπαγωγής στον ν. 4014/2011 (Α` 209) που έχουν μεταφερθεί στον ν. 4178/2013, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. Ως προς την προθεσμία του άρθρου 52 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), περί ισχύος των οικοδομικών αδειών, των αδειών δόμησης και των τυχόν αναθεωρήσεων αυτών: α) η προθεσμία έκδοσης των αναφερόμενων αδειών παρατείνεται έως την 31η Ιανουαρίου 2023, β) και η προθεσμία ισχύος τους παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2027. α) Η προθεσμία στο τέλος του εισαγωγικού εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020 (Α` 245), περί υποβολής αιτήματος για έκδοση έγγραφης βεβαίωσης της αρμόδιας Υπηρεσίας Δόμησης αν η αίτηση για έκδοση οικοδομικής άδειας ή προέγκρισης είχε υποβληθεί μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2024, παρατείνεται έως την 30ή Ιουνίου 2026. β) Η ισχύς των προεγκρίσεων που έχουν εκδοθεί δυνάμει της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 4759/2020, παρατείνεται έως την 30ή Ιουνίου 2026, σε περίπτωση προγενέστερης λήξης τους. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 45 του ν. 5106/2024 (Α’ 63), περί εκπόνησης σχεδίων αστικής ανθεκτικότητας, παρατείνεται από τη λήξη της, έως την 31η Μαΐου 2026. Η προθεσμία του άρθρου 72 του ν. 4843/2021 (Α` 215), περί παράτασης αναστολής οικοδομικών εργασιών στην περιοχή του όρους Υμηττού και των Μητροπολιτικών Πάρκων Γουδή Ιλισσίων, παρατείνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2026, υπό την επιφύλαξη της υπ` αρ. 26229/1123/1987 κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (Δ` 749), περί όρων και διαδικασίας έκδοσης αδειών οικοδομής για την εκτέλεση στρατιωτικών έργων. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 270 του ν. 5037/2023 (Α` 78), περί αναστολής οικοδομικών αδειών στις εκτός σχεδίου περιοχές της νήσου Μυκόνου, παρατείνεται έως την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2026. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 77 του ν. 5151/2024 (Α’ 173), περί αναστολής έκδοσης οικοδομικών αδειών για νέα κτίρια ή επεκτάσεις υφιστάμενων κτιρίων και πισινών ή άλλων υδάτινων επιφανειών στην περιοχή της Καλντέρας στις νήσους Θήρας και Θηρασιάς που εμφαίνεται ως Ζώνη Ζ’ στο Παράρτημα Δ’ του ν. 5151/2024, παρατείνεται έως την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2026.
    3 points
  5. Συνάδερφε μόλις έγινε αναφορά, το θέμα μεταφέρθηκε. Ο Συντονισμός γίνεται εθελοντικά στον ελεύθερό μας χρόνο (που δυστυχώς είναι περιορισμένος), οπότε βασιζόμαστε στους χρήστες να αναφέρουν ότι στραβό δουν και συμμετέχουν χωρίς υπονοούμενα. Ούτε όλοι οι συντονιστές είναι πολιτικοί μηχανικοί, ούτε χρησιμοποιούμε όλοι τα ίδια στατικά προγράμματα. Σίγουρα κανένα από αυτά που χρησιμοποιούμε δεν είναι χορηγία μέσω φόρουμ. Προσωπικά εγώ που έχω αναλάβει τον συντονισμό της ενότητας λογισμικού, δε χρησιμοποιώ καν STRAD. Επίσης δεν έχω καταλάβει γιατί πρέπει να απολογούμαστε, όταν ένας ιδιότης αναλαμβάνει να μοιράσει δωρεάν Βιβλία! Η προσφορά γνώσης είναι πάντα καλοδεχούμενη. Η πλάκα είναι πως η όλη συνομοσιολογία για διαφήμιση γίνεται σε ενότητα που επιτρέπεται η διαφήμιση ανεξαρτήτως απόχρωσης (γκριζα, μαύρη, άσπρη). Ναι είμαστε στο Showroom!
    3 points
  6. 950, την επόμενη φορά σε ΕΓΣΑ αν σου είναι εύκολο για καλύτερο εντοπισμό.
    3 points
  7. N. 4315/2014 αρ. 7 παρ. 10, "10. Στην περίπτωση α' της παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 4067/2012, διαγράφεται η φράση «και το ισχύον ποσοστό κάλυψης»." Επομένως σήμερα ισχύει το παρακάτω: 1. α) Το ποσοστό κάλυψης του οικοπέδου δεν μπορεί να υπερβαίνει το 60% της επιφάνειάς του. Στην περίπτωση που δεν εξασφαλίζεται κάλυψη 120 τ.μ. το μέγιστο ποσοστό κάλυψης προσαυξάνεται έως τα 120 τ.μ. εφόσον η κάλυψη δεν υπερβαίνει το 70% του οικοπέδου και το ισχύον ποσοστό κάλυψης. Επομένως και όταν έχω 40% μπορώ να πάω μέχρι 120τμ και η ΥΔΟΜ κάνει λάθος.
    3 points
  8. @kosvas ως μη κατασκευή (ή καθαίρεση) του διαχωριστικού μεταξύ καταστήματος και κλιμακοστασίου. Δεν τίθεται καν ζήτημα (λειτουργικής ή πλήρους) συνενώσεως μεταξύ ενός καταστήματος και ενός χώρου που δεν έχει ούτε χρήση (με την πολεοδομική έννοια) ούτε λειτουργία. Τα εμβαδά καταστήματος και κοινοχρήστων παραμένουν ως έχουν. Με τον συνάδελφο Didonis βρισκόμαστε στο ίδιο μήκος κύματος, γενικά, για τη διαμερισμάτωση και την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Όμως, στην προκειμένη περίπτωση δεν απαιτούνται αλλαγές συμβολαιογραφικά, αφού δεν αλλάζουν οι επιφάνειες. @liumier δεν υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση για τον αριθμό των δηλώσεων. Εκ του νόμου, η δήλωση μπορεί να γίνει είτε για όλη την οικοδομή είτε για κάθε αυτοτελή ιδιοκτησία. Οι φράσεις «κατ' επιλογή των ιδιοκτητών» και «περισσότερες αιτήσεις» αφήνουν (με ερωτηματικό) το περιθώριο υποβολής μίας δήλωσης για δύο ή περισσότερες αυτοτελείς ιδιοκτησίες. Η απόφαση, όπως πάντα, λαμβάνεται από τον μηχανικό (οι απαντήσεις του ΤΕΕ έχουν συμβουλευτικό χαρακτήρα).
    3 points
  9. Πρώτ' απ' όλα, τόσο η εγκύκλιος όσο και ο νόμος λένε τα ίδια πράγματα για τη διαμερισμάτωση. @kosvas από την περιγραφή σου προκύπτει ότι μεταξύ του κλιμακοστασίου και του καταστήματος προβλεπόταν τοίχος που δεν κατασκευάστηκε. Η αυθαιρεσία, λοιπόν, είναι αυτή. Δεν βλέπω να έχεις περίπτωση διαφορετικής διαμερισμάτωσης. Ο χώρος κάτω από το κλιμακοστάσιο θα περιλαμβάνεται στο κατάστημα; Δηλαδή, η επιφάνεια των κοινοχρήστων θα μειωθεί; Η απάντηση και στα δύο ερωτήματα είναι αρνητική. Για την έννοια της λειτουργικής συνένωσης:
    3 points
  10. @HAROUL καλησπέρα Χαρίδημε, Κασσάνδρου 1250 Βάκχου 1200
    3 points
  11. 27/08/2025 - Αποχαρακτηρισμός Αεροφωτογραφιών Ανακοινώνεται, σε εκτέλεση της Φ.174/21/1450586/Σ.654/25 Αυγ 25 Διαταγής του ΓΕΣ και σύμφωνα με τον Εθνικό Κανονισμό Ασφαλείας, ότι όλες οι αεροφωτογραφίες που λήφθηκαν πριν την 01 Ιανουαρίου 1986, για όλη την ελληνική επικράτεια και ανεξαρτήτως του φορέα λήψης, χαρακτηρίζονται ως ΑΔΙΑΒΑΘΜΗΤΕΣ και ΑΝΑΡΤΗΤΕΕΣ στο διαδίκτυο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία περί πνευματικών δικαιωμάτων.
    3 points
  12. Επομένως, ο τρόπος αντιμετώπισης είναι όσα έγραψαν οι συνάδελφοι ΙΑΣΟΝΑΣ και Didonis. Συμπληρώνω ότι δεν σε απασχολεί ο χρόνος κατασκευής της τοιχοποιίας παρά μόνο η ολοκλήρωση του φέροντος οργανισμού (προ 28/07/2011). Επίσης, η μη πραγματοποίηση τμήματος κτιρίου πρέπει να μην επηρεάζει τη νομιμότητα του υπάρχοντος (κάτι που συνήθως ισχύει).
    3 points
  13. Όχι. Η ρύθμιση του Ν. 1337/83 δεν επέχει θέση άδειας και δεν θεωρείται σαν Ο.Α για την υπαγωγή στο ν. 4495. Δες μόνο μήπως υπάρχει κάποια μεταγενέστερη απόφαση Νομάρχη περί οριστικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση.
    3 points
  14. Μα ΙΑΣΟΝΑ με ποια λογική (νομική -αρχιτεκτονική ή..) μπορώ να μετατρέψω το κατάστημα σε κατοικία χωρίς να αλλάξω τις όψεις?? Αν είναι δυνατόν!!! Αν ο σκοπός αυτής της συναίνεσης είναι να μην καταστρέψω την αρχιτεκτονική της υπάρχουσας οικοδομής (που μπορεί να είναι καλλιτέχνημα κάποιου αρχιτέκτονα) αυτό θα μπορούσε να ξεπερασθεί με την επιβολή του υποχρεωτικού ελέγχου της των νέων αρχιτεκτονικών από το Σ.Α. Τι θα πει να έχω φιλικές σχέσεις με όλους!!! Υπάρχουν και ... οι παράξενοι-δύστροποι -εξαφανισμένοι- μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού- αυτοί που ποτέ δεν έκαναν αποδοχή κ.τ.λ κ.τ.λ
    2 points
  15. Νόμος 4258/2014 Άρθρο 1. Ορισμοί Για την εφαρμογή του παρόντος νόμου, οι ακόλουθοι ορισμοί έχουν την εξής έννοια: 1. Υδατορέματα ή υδατορεύματα ή ρέματα (μη πλεύσιμοι ποταμοί, χείμμαροι, ρέματα και ρυάκια): οι φυσικές ή διευθετημένες διαμορφώσεις της επιφάνειας του εδάφους που είναι κύριοι αποδέκτες των υδάτων της επιφανειακής απορροής και διασφαλίζουν τη διόδευσή τους προς άλλους υδάτινους αποδέκτες σε χαμηλότερες στάθμες. Στην έννοια του υδατορέματος δεν περιλαμβάνονται τα εγγειοβελτιωτικά έργα, όπως αρδευτικές και αποστραγγιστικές τάφροι. 2. Μικρά υδατορέματα (επιφανειακές πτυχώσεις απορροής): οι επιφανειακές πτυχώσεις του εδάφους που είναι αποδέκτες των υδάτων της επιφανειακής απορροής, με έκταση λεκάνης απορροής μικρότερης ή ίσης του 1,0 τχ, όταν βρίσκονται εκτός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως ή μικρότερης ή ίσης των 0,50 τ.χ. όταν βρίσκονται εντός ορίων οικισμών ή σχεδίων πόλεως. Ως σημείο έναρξης της μέτρησης της λεκάνης απορροής ορίζεται κάθε σημείο της βαθιάς γραμμής της επιφανειακής πτύχωσης. ( Αιτιολογική έκθεση Με το άρθρο 1 ορίζεται η απαραίτητη ειδική τεχνική ορολογία με σκοπό τόσο την ενιαία εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος Νόμου όσο και την προστασία των υδατορεμάτων, των φυσικών και ανθρωπογενών στοιχείων των περιοχών που επηρεάζονται και επηρεάζουν αυτά (παραρεμμάτιες περιοχές), λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις στον αντίστοιχο επιστημονικό τομέα. Επίσης με σκοπό την απλούστευση των διαδικασιών καθορίζονται τα τεχνικά στοιχεία/ χαρακτηριστικά χαρακτηρισμού των μικρών υδατορεμάτων (μισγάγγειες) της επιφανειακής απορροής, για τα οποία επιβάλλεται η διατήρηση τους στην φυσική τους κατάσταση. Για τα μικρά αυτά υδατορέματα δεν απαιτείται κατά αρχήν η τήρηση της διαδικασίας της οριοθέτησης τους, με εξαίρεση ειδικών και τεκμηριωμένων περιπτώσεων. Επίσης με τη διάταξη αυτή σκοπείται η απλούστευση των διαδικασιών έγκρισης επεμβάσεων μικρής κλίμακας σε «μικρά υδατορέματα», και η δυνατότητα αποφυγής σύνταξης φακέλου οριοθέτησης σε ήσσονος σημασίας μικρά υδατορέματα-μισγάγγειες (αίτημα πολλών φορέων και υπηρεσιών). ). ........... Άρθρο 4. Εξαιρέσεις από την Οριοθέτηση 1. Δεν απαιτείται οριοθέτηση των υδατορεμάτων: 1.1. Για την εκτέλεση των πάσης φύσεως εργασιών άρσης προσχώσεων, εξαιρουμένων των αμμοληψιών, καθαρισμού κοίτης, συντήρησης και αποκατάστασης, καθώς και επισκευής υφισταμένων αντιπλημμυρικών έργων. Ως καθαρισμός - άρση προσχώσεων κοίτης υδατορέματος νοείται κάθε έργο, με εξαίρεση τις αμμοληψίες, που αποσκοπεί στον καθαρισμό της κοίτης από φερτά υλικά ή άλλα εμπόδια που δυσκολεύουν την ελεύθερη απορροή των υδάτων του υδατορέματος. 1.2. Για την εκτέλεση εργασιών καθαίρεσης αυθαιρέτων κατασκευών. 1.3. Για την κατασκευή φραγμάτων ταμίευσης υδάτων, όπως άρδευσης, ύδρευσης, αντιπλημμυρικής προστασίας, εμπλουτισμού υδροφόρων οριζόντων προς παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και υδροληψιών, υδροηλεκτρικών σταθμών, εφόσον αυτοί βρίσκονται πάνω στο σώμα του φράγματος, και αναβαθμών συγκράτησης φερτών υλών στις ορεινές κοίτες. 1.4. Για την κατασκευή ή επισκευή ή καθαίρεση γεφυρών και οχετών, καθώς και άλλων έργων προστασίας θεμελιώσεων γεφυρών, υπό την προϋπόθεση ότι αυτά συνοδεύονται από υδραυλική μελέτη με την οποία καθορίζονται οι γραμμές πλημμύρας για συγκεκριμένη περίοδο επαναφοράς και εντοπίζονται οι επιπτώσεις από την κατασκευή των έργων, στην ομαλή ροή των πλημμυρικών παροχών. Στην περίπτωση αυτή η πάκτωση των ακρόβαθρων των γεφυρών, υλοποιείται έξω από τις εν λόγω γραμμές πλημμύρας. 1.5. Για την κατασκευή έργων υποδομής που δεν επηρεάζουν την υφιστάμενη φυσική ή διαμορφωμένη κοίτη του υδατορέματος και γενικά την παροχετευτικότητά του, όπως σίφωνες και υπόγειοι αγωγοί, καθώς και αγωγοί υδροληψίας και διάθεσης αποβλήτων. 1.6. Για την κατασκευή των έργων ορεινής υδρονομίας, εκτός από τις περιπτώσεις που οι αρμόδιες δασικές υπηρεσίες τεκμηριωμένα κρίνουν απαραίτητη την οριοθέτηση, λόγω κατασκευής συγκεκριμένου έργου, καθώς και δασοτεχνικών έργων. 1.7. Για έργα και δραστηριότητες που εξυπηρετούν σκοπούς Εθνικής Άμυνας, καθώς και έργα ή δραστηριότητες που απαιτούνται για την άμεση αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών κατά τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4014/2011. 2. Για μικρά υδατορέματα, όπως αυτά ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 1 του παρόντος, δεν απαιτείται η οριοθέτησή τους. Κατ' εξαίρεση και εφόσον συντρέχουν ειδικοί λόγοι προστασίας αυτών, είναι δυνατή η οριοθέτησή τους με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Υδάτων και της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 2 και 3 του παρόντος. Για τις περιπτώσεις μικρών υδατορέματων, εντός της Περιφέρειας Αττικής απαιτείται και η σύμφωνη γνώμη της Κεντρικής Συντονιστικής Επιτροπής του άρθρου 140 του ν. 4070/2012 (Α' 82).
    2 points
  16. Είναι η ιδεατή γραμμή συνάντησης ορεινών όγκων, στην οποία ρέει το νερό, στο βαθύτερο σημείο της κοίτης
    2 points
  17. @K-K Καλησπέρα. Καλό θα ήταν σε τέτοιο ερώτημα να ανέβαζες δ. κάλυψης και αποτύπωση. Αν το γήπεδο εφάπτονταν στο εκτός οικισμού τμήμα του με τον πρωτεύοντα επαρχιακό δρόμο τότε η ελάχιστη απόσταση γραμμής δόμησης (ΠΔ 209/98) είναι 20 μ από τον άξονα του δρόμου. Αν εφάπτονταν με το εντός οικισμού ήταν 10 μ. η ελάχιστη απόσταση και μπορούσε με απόφαση Νομάρχη να οριστεί και μικρότερη (π.χ ακόμη και 3 μέτρα από το όριο σε εντός οικισμού). Μπορείς να τακτοποιήσεις αυθαίρετο που βρίσκεται στο ήμισυ και εσώτερα προς την ιδιοκτησία-της ελάχιστης απόστασης ασφαλείας (10 μέτρα και εσώτερα ή 5 μέτρα και εσώτερα, αναλόγως της περίπτωσης όπως την ανέφερα).
    2 points
  18. κι πριν 5όροφη θα την έλεγα εγώ..... ή Ισόγειο πυλωτής και 4 ορόφους άνω του ισογείου.
    2 points
  19. @subrosaval Kαλησπέρα. Συμφωνώ με την τοποθέτηση του συναδέλφου. Η απόσταση μεταξύ ανεξάρτητων κτιρίων θα είναι κατ' ελάχιστον 2,50 μέτρα. Αυτά τα 2,5 μέτρα μας έρχονται και από τον μακρινό ΓΟΚ 73 άρθρο 71 παρ. 3 (Η ελαχίστη απόστασις μεταξύ οιωνδήποτε αυτοτελών κτιρίων ορίζεται εις 2,50 μέτρα. ) σε συνδυασμό με την μετέπειτα εγκ. 2/80 που αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι "Α π ο φ α σ ί ζ ο υ μ ε : όπως οι διατάξεις του άρθρου 71 του ΓΟΚ καθώς τροποποιήθηκαν μετο ΝΔ 205/74, έχουν εφαρμογή στους οικισμούς που στερούνται ρυμοτομικού σχεδίου και υπάρχουν πριν του έτους 1923, σύμφωνα και με την Παρ.46 του ιδίου ΝΔ." Το άρθρο 71 ΓΟΚ 73 αφορούσε την τοποθέτηση οικοδομών στο τότε σύστημα πτερύγων. Με την έναρξη ισχύος του ΠΔ/ 2.3.81, η ανωτέρω εγκύκλιος καταργήθηκε. Από συνδυαστικές διατάξεις του ΓΟΚ 85, της εγκ. 113/86 (που αφορούσε τον ΓΟΚ 85) αλλά και άρθρου 3 παρ 5 ΠΔ/4.11.2011/ααπ 289 (...Η απόσταση μεταξύ ανεξάρτητων κτιρίων μέσα στο ίδιο οικόπεδο ορίζεται σε 2,50 μέτρα τουλάχιστον) ισχύον κατ' αναλογία (καθώς το άρθρο 14 του ΝΟΚ δεν έχει ισχύ σε οικισμούς παρά μόνο σε εντός σχεδίου περιοχές) παραμένει σε ισχύ ότι η ελάχιστη απόσταση (τόσο από τα πλάγια όρια όταν το κτίριο δεν τοποθετείται σε επαφή με αυτα, όσο και μεταξύ ανεξάρτητων κτιρίων στο ίδιο οικόπεδο) είναι τα 2,50 μέτρα
    2 points
  20. Καλησπέρα, ίσως επειδή κάνεις crop τα σχέδια και τα ανεβάζεις έτσι, σου κόβει τις πληροφορίες, υπάρχουν και σχετικές οδηγίες από το ΤΕΕ να μην γίνονται crop τα σχέδια πριν ανέβουν στο σύστημα.
    2 points
  21. Η υγρασία δεν προέρχεται μόνο από το δάπεδο αλλά κι από τα πλαϊνά της εκσκαφής. Συνεπώς, ΔΕΝ ασχολείσαι με τη στεγάνωση του δαπέδου αλλά του σκυροδέματος θεμελίωσης και υπόγειων τοιχίων. Για το σκοπό αυτό υπάρχουν διάφορα υλικά τα οποία ενσωματώνονται στο σκυρόδεμα κατά την παραγωγή του,
    2 points
  22. Επειδή μιλάς για βίλες, εγω θα έβαζα αυτόνομα συστήματα για κάθε μια, γιατί θα έχουν καλύτερους συντελεστές απόδοσης, απο ενα κεντρικό σύστημα και ανεξάρτητα αν οι ιδιοκτήτες θέλουν κοινά συστήματα. Εσυ τους καθοδηγείς...όχι αυτοί εσένα!
    2 points
  23. Αν είναι ανεξάρτητα κτήρια και δεν ακουμπάνε μεταξύ τους => 5 ΜΕΑ / 5 ΠΕΑ
    2 points
  24. Πολύ σημαντική η διευκρίνησή σου, αλλά δυστυχώς ελάχιστοι το καταλαβαίνουν. Ούτε καν συνάδελφοι με εμπειρία. Η φράση "Στο έδαφος τα όρια θα προκύπτουν πάντα από Τοπογραφικό Διάγραμμα (TOPO_PROP) και όχι από το Κτηματολόγιο" πρέπει να γίνει σημαία για όλο τον κλάδο!
    2 points
  25. @κονκακου Οι όψεις επί των οποίων πρόκειται να γίνουν επισκευές και βαψίματα σε ενδιαφέρουν. Αν δεν υπάρχουν σε αυτές αυθαιρεσίες (πχ αλλαγές ανοιγμάτων, επιπλέον εξώστες κλπ) προβαίνεις σε έκδοση ΕΕΔΜΚ. Δεν θα ελέγξεις τις υπαγωγές των διαμερισμάτων εκτός και αν μέσα από αυτές έχουν υπάρξει τακτοποιήσεις και για τις όψεις. Να δώσεις μεγάλη σημασία στην επιλογή σκαλωσιάς. Να μην σου έρθουν τίποτα τζιμάνια με τίποτα μαδέρια στον αέρα τα οποία θα τα βαφτίσουν σκαλωσιές. Συνήθως οι διαχειριστές πολυκατοικιών παίρνουν την χαμηλότερη προσφορά, αδιαφορώντας για την ποιότητα της εργασίας και πόσο μάλλον για την ασφάλεια (να μη γίνει το κακό και τσακιστεί κανένας από ψηλά και τρέχετε όλοι μαζί).
    2 points
  26. Αν το πας ως "υπεραγορά δομικών υλικών" μπορεί να το πετύχεις
    2 points
  27. Τα όρια μεταξύ καθέτων ΔΕΝ είναι όρια οικοπέδου αλλά όρια ιδιόχρηστων χώρων. Το οικόπεδο είναι πολεοδομικά ενιαίο. Συνεπώς, η διάνοιξη παραθύρου, σε επαφή με το όριο των καθέτων, δεν απαγορεύεται με την προϋπόθεση ότι δεν θα αποτελέσει εμπόδιο για την ανέγερση τυο όμορου κτίσματος σε επαφή με το όριο. Για να αποφευχθούν λοιπόν μελλοντικές παρεξηγήσεις, θα πρέπει στο διάγραμμα της σύστασης να ορίζουμε τη θέση (περίγραμμα) των μελλοντικών κτισμάτων. Επειδή οι επιφάνειες των καθέτων είναι ιδιόχρηστες αλλά και κοινόκτητες (ο κύριος της κάθε κάθετης έχει ποσοστό συνιδιοκτησίας επί του όλου οικοπέδου) οι περιφράξεις μεταξύ καθέτων απαγορεύονται (ο ιδιοκτήτης της κάθε κάθετης έχει δικαίωμα πρόσβασης σε όλες τις άλλες). Αυτό επιβάλλεται από τον αστικό κώδικα. Στην πράξη, βέβαια, αυτό δεν εφαρμόζεται, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται (παράνομα) μόνιμα διαχωριστικά. Συνεπώς, μπορεί να γίνει διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου μιας κάθετης, με την προϋπόθεση εναρμόνισης του κτιρίου με το φυσικό περιβάλλον (όπως ορίζουν και οι κανονισμοί). Τα τοιχία της ανωτέρω διαμόρφωσης δεν απαγορεύονται, με την προϋπόθεση ότι θα φθάνουν έως την τελική στάθμη (άντε και 10-20 εκ. επί πλέον) του διαμορφωμένου εδάφους και δεν θα εξελιχθούν σε περιφράξεις.
    2 points
  28. Καλημέρα. Η διαδικασία ολοκληρώνεται μέσω του ΤΕΕ αφού αιτηθεί αρμοδίως ο ιδιοκτήτης του ακινήτου.
    2 points
  29. Θα πρέπει να συνεχιστεί η "παλιά" δήλωση του 4178. Να παραιτηθεί ο προηγούμενος μηχανικός, να την αναλάβεις εσύ αφού εξουσιοδοτηθείς κατάλληλα από τον ιδιοκτήτη, να την μεταφέρεις στον 4495, να την προσαρμόσεις στα νέα δεδομένα κ.λπ. Ο δε συμψηφισμός των καταβληθέντων θα γίνει αυτόματα. Υ.Γ. Ιδιαίτερη προσοχή στις "λεπτομέρειες"....
    2 points
  30. @janna ναι απαιτείται, πχ. έχεις χρήση εργαλείων κλπ. οπότε θέλει χρήση ΜΑΠ κλπ.
    2 points
  31. το μόνο που γνωρίζω με μεγάλη βεβαιότητα είναι ότι μας δουλεύουν ..... και οι προγνώσεις καιρού έχουν αξία για 2-4 ημέρες..... μετά από μήνες και για έτος πάμε μαντείο των Δελφών..... διότι συνεχίζουν να μας δουλεύουν.....
    2 points
  32. @apostolis apostolakis καλησπέρα, μήπως σαν τελευταία πράξη πρέπει να βάλεις τον μεταγενέρστερο έλεγχο φορολογικών;
    2 points
  33. Όταν αναθεωρείται ισχύουσα άδεια δεν επιβάλλεται πρόστιμο αυθαίρετης κατασκευής, εφόσον τηρείται το περίγραμμα της οικοδομής και οι συντελεστές δόμησης και όγκου, σύμφωνα με την παρ.13 του αρ.42 του ΝΟΚ. Αποκλίσεις άνω του 2% συνιστούν μεταβολή περιγράμματος. Σε αυτήν την περίπτωση γίνεται γνωστοποίηση εκτέλεσης πρόσθετων εργασιών που περιγράφεται στην παρ.6 του ίδιου άρθρου. Αν δεν υποβληθεί εγκαίρως (σύμφωνα με την παρ.6) η γνωστοποίηση εκτέλεσης πρόσθετων εργασιών, οι εργασίες καταγράφονται ως αυθαίρετες.
    2 points
  34. Τα έγγραφα που αναφέρεις Pavlos33 νομίζω είναι αυτά παρακάτω. Τα αφήνω εδώ για όποιον συνάδελφο ενδιαφέρεται. fek 500b 2009_c5d46844-ce73-43d9-8a60-3c63d5e09e16 (1).pdf ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ_e2833d28-fdea-4cdc-96c9-ac600d018e9d (1).pdf
    2 points
  35. Προσωπικά διαφωνώ με την θέση του ΤΕΕ και τα ευρήματα συνηγορούν στο ότι κάποια "απατεωνιά" έχει συμβεί. Η ΥΔΟΜ στην καλύτερη των περιπτώσεων να σου χορηγήσει βεβαίωση απώλειας με την μοναδική ευκολία που έχει το δημόσιο να αποποιείται τις ευθύνες του (χωρίς συνέπειες) Από κει και πέρα, το ότι κάποιος έγραψε μια φράση "υφιστάμενο/ρυθμισμένο βάσει του ν. 720/77" χωρίς αυτό να μπορεί να επιβεβαιωθεί, θεωρώ ότι η καλύτερη και ασφαλέστερη επιλογή είναι η ρύθμιση του χώρου. Προσωπικά δεν θα το δεχόμουν ως νόμιμο.
    2 points
  36. Αν επιτρέπεται χονδεμπόριο απο τις χρήσεις γης της περιοχής, τότε μπορείς. Μπορείς να ζητήσεις βεβαίωση χρήσεων γης από την οικεία ΥΔΟΜ και να τους προσκομίσεις. 27τμ κατάστημα φαντάζομαι είναι εντός σχεδίου. Συνήθως οι χρήσεις γης είναι γενική ή αμιγής κατοικία. Για εκτός σχεδίου, δες αν υπάρχει ΓΠΣ.
    2 points
  37. Για να τα βάλουμε σε μια σειρά: 1. Το οικόπεδο θεωρείται πολεοδομικά ένα. Άρα η όποια επιτρεπόμενη δόμηση αναφέρεται στο όλον 2. Στη σύσταση καθέτων, δίνεται ποσοστό επί της επιτρεπόμενης (στο όλον) δόμησης. Συνεπώς, η κάθε κάθετη δομεί το ανωτέρω ποσοστό της επί της συνολικά επιτρεπόμενης δόμησης
    2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
      Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.

      Πιο συγκεκριμένα:

      Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου

      Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:

      «Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας

      1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
      τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.
      • 0 απαντήσεις
    • ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
      Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.

      Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.

      Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002
      • 0 απαντήσεις
    • Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
      Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).

      Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.
      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
      Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.
      • 0 απαντήσεις
    • Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
      Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.