Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. afroman

    afroman

    Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      42


  2. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      11.946


  3. avgoust

    avgoust

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      3.655


  4. katrmp

    katrmp

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.386


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/10/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Σύμφωνα με σχετικό δελτίο τύπου του ΥΠΕΝ: Προς διευκόλυνση των επαγγελματικών φορέων του τεχνικού κόσμου, θα δοθεί παράταση κατά έξι μήνες της προθεσμίας, που εκπνέει στις 3 Νοεμβρίου 2018, για την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών και στοιχείων για την περαίωση της υπαγωγής των αυθαιρέτων του ν.4178/2013. Η παράταση θα δοθεί με τροπολογία του άρθρου 99 του ν.4495/2017. Μέχρι την ψήφιση της εν λόγω τροπολογίας, η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή για την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών. από το Γραφείο Τύπου http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=389&sni[524]=5934&language=el-GR View full είδηση
    6 points
  2. http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=5934&language=el-GR Προς διευκόλυνση των επαγγελματικών φορέων του τεχνικού κόσμου, θα δοθεί παράταση κατά έξι μήνες της προθεσμίας, που εκπνέει στις 3 Νοεμβρίου 2018, για την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών και στοιχείων για την περαίωση της υπαγωγής των αυθαιρέτων του ν.4178/2013. Η παράταση θα δοθεί με τροπολογία του άρθρου 99 του ν.4495/2017. Μέχρι την ψήφιση της εν λόγω τροπολογίας, η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή για την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών.
    5 points
  3. Σύμφωνα με σχετικό δελτίο τύπου του ΥΠΕΝ: Προς διευκόλυνση των επαγγελματικών φορέων του τεχνικού κόσμου, θα δοθεί παράταση κατά έξι μήνες της προθεσμίας, που εκπνέει στις 3 Νοεμβρίου 2018, για την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών και στοιχείων για την περαίωση της υπαγωγής των αυθαιρέτων του ν.4178/2013. Η παράταση θα δοθεί με τροπολογία του άρθρου 99 του ν.4495/2017. Μέχρι την ψήφιση της εν λόγω τροπολογίας, η πλατφόρμα θα παραμείνει ανοιχτή για την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών. από το Γραφείο Τύπου http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=389&sni[524]=5934&language=el-GR
    4 points
  4. Ο Νόμος : «Δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση φωτεινών επιγραφών και διαφημίσεων στα χαρακτηριζόμενα ως διατηρητέα κτίρια. Επιτρέπονται μόνο οι περιορισμένων διαστάσεων επιγραφές που πληροφορούν για τυχόν χρήση των χώρων των κτιρίων. β. Κατ' εξαίρεση επιτρέπεται η τοποθέτηση φωτεινών επιγραφών στο ισόγειο καταστημάτων που αναφέρονται αποκλειστικά στο όνομα και στο αντικείμενο των εργασιών τους. Οι φωτεινές επιγραφές στα ισόγεια των καταστημάτων έστω και αν τοποθετούνται μέσα στις προθήκες έχουν χρώμα λευκό ή κίτρινο, σταθερό και συνεχές και αποτελούνται από μεμονωμένα στοιχεία, γράμματα, αριθμούς.» Το παρακάτω έχει κηρυχθεί διατηρητέο με την απόφαση ΥΑ 7863/1383/30-1-1997, ΦΕΚ 267/Δ/7-4-1997 Τα γεγονότα Τελευταία χρειάστηκε να κάνω μία έρευνα σχετικά με τα διατηρητέα κτίρια και έμεινα! Δεν υπάρχει μία γενική βάση δεδομένων που να περιέχει πληροφορίες για τα χαρακτηρισμένα διατηρητέα. Η ανοργανωσιά και η προχειρότητα που επικρατεί είναι πρωτοφανής. Υπάρχουν τρεις κατάλογοι δημοσίων φορέων. 1. Κατάλογος Υπ. Πολιτισμού http://listedmonuts.culture.gr/ 2. Κατάλογος ΥΠΕΧΩΔΕ http://estia.minenv.gr 3. Κατάλογος ΥΜΑΘ http://www.mathra.gr/?page_id=18431 Κανένας από τους τρεις δεν είναι εύχρηστος και παρόλο που υπάρχει υπηρεσία που ασχολείται με καθέναν από αυτούς, και το σημαντικότερο, κανένας δεν επικαιροποιείται. Υπάρχουν βέβαια και μερικοί μικρότεροι κατάλογοι όπως του Ε.Ι.Ε. (περιέχει περίπου 250 κτίρια της Αθήνας), της Monumenta και φιλότιμες προσπάθειες ιδωτών. Τα εμπόδια που συνάντησα : · Λάθη στις ονομασίες των δρόμων · Λάθη στην αρίθμηση · Αλλαγές στις ονομασίες των δρόμων · Αλλαγές στην αρίθμηση · Λανθασμένη αναγραφή του αριθμού της απόφασης ή του ΦΕΚ · Γενικότητα στον γεωγραφικό προσδιορισμό του ακινήτου. Π.χ. «Χαρακτηρίζουμε ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο και έργο τέχνης που χρειάζεται ειδική κρατική προστασία, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν 1469/50, το κτίριο ιδιοκτησίας κληρ. Ι. Παπουτσάνη στο δημοτικό διαμέρισμα Πλωμαρίου, δήμου Πλωμαρίου, νομού Λέσβου» · Κτίρια που έχουν κατεδαφιστεί δεν έχουν αφαιρεθεί Το ίδιο κτίριο να χαρακτηρίζεται από δύο ή τρεις διαφορετικές υπηρεσίες με διαφορετικά διατάγματα ή το ίδιο κτίριο να χαρακτηρίζεται από την ίδια υπηρεσία με διαφορετικά διατάγματα) Θεωρώ ότι είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει μία πανελλαδική βάση δεδομένων εύχρηστη προσβάσιμη σε όλους και κατά το δυνατόν πλήρης, που να καταγράφει την Αρχιτεκτονική μας κληρονομιά. Ξεκίνησα λοιπόν την συλλογή στοιχείων και την κωδικοποίησή τους με σκοπό στο άμεσο μέλλον να ανεβάσω έναν ιστότοπο με όλες τις πληροφορίες που θα έχουν συλλεχθεί για τα διατηρητέα της χώρας μας. Ξέρω ότι το έργο είναι δύσκολο, επίπονο και τεράστιο για ένα μόνο άτομο. Μέχρι τώρα έχω συλλέξει πληροφορίες για περίπου 12.000 διατηρητέα και έχω κωδικοποιήσει τα μισά. Σε επόμενη ανάρτηση θα πούμε περισσότερα. Όποιος συνάδελφος θέλει να βοηθήσει ας δημοσιεύσει σ’ αυτή την ανάρτηση φωτογραφίες, πληροφορίες και οτιδήποτε σχετικό με διατηρητέα της περιοχής του. Η όποια συνεισφορά θα είναι πολύτιμη και θα γίνεται αναφορά σε όποιον παρέξει πληροφορίες (που ήδη δεν έχουμε). Αν κάποιος να συμμετέχει στην προσπάθεια μπορεί να μου στείλει ΠΜ. (Εάν το ανήρτησα σε λάθος κατηγορία, παρακαλώ οι διαχειριστές να το διορθώσουν)
    3 points
  5. Όλοι οι λογαριασμοί που έχουν ανοιχθεί σε ΑΦΜ επιχείρησης (είτε ατομική είναι αυτή είτε κάποια άλλη νομική μορφή είναι όψεως). Απλά τυχαίνει ο ΑΦΜ της ατομικής επιχείρησης-ελ. επαγγελματία (όπως είμαστε οι περισσότεροι) και του ιδιώτη να ταυτίζονται. Αν δηλαδή πας ως ιδιώτης με το ΑΦΜ σου δεν μπορείς να ανοίξεις όψεως. Ανοίγεις ταμιευτηρίου. Αν πας ως ελ. επαγγελματίας με το ΑΦΜ σου ανοίγεις όψεως. Δεν μπορείς να ανοίξεις ταμιευτηρίου. Είναι δύο βασικοί τύποι λογαριασμών όψεως και ταμιευτηρίου. Από 'κει και πέρα οι τράπεζες δίνουν διάφορες ονομασίες στους όψεως, και οι επιλογές που δίνουν έχουν να κάνουν κυρίως με με τα επιτόκια που δίνουν. Το ανάλογο και τους ταμιευτηρίου. Στην τελική δεν έχεις παρά να τον δηλώσεις και αν δεν είναι αυτό που θεωρείς (επαγγελματικός..όψεως...πες τον όπως θες) απλά μετά από 2-3 εργάσιμες ημέρες θα στον απορρίψει. Συνέβει σε φίλο που τα στέλναμε μαζί προχθές και κατά λάθος πέρασε το ΙΒΑΝ του ταμιευτηρίου και χθες τον απόρριψε το σύστημα. Αλλά επειδή δεν το είχαμε καταλάβει μιλήσαμε (μετά την απόρριψη) με την τράπεζα και μας είπε τον λόγο και καταλάβαμε την "πατάτα" που κάναμε. Θεωρώ ότι δεν υπάρχει λόγος να το ψάχνουμε τόσο πολύ αναφορικά στο αν πρέπει ή όχι να δηλωθεί αν έχουμε αμφιβολία. Και κάτι άλλο που θα βοηθήσει σε αυτό που συζητάγαμε περί προσωπικών συναλλαγών από τον όψεως. Επιβεβαιωμένο από την π.χ. ΕΤΕ με επίσκεψη στην τράπεζα ότι ο λογαριασμός "ΤΡΕΧΟΥΜΕΝΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ PLUS" που έχουμε, είναι και ΟΨΕΩΣ (το "και" θα το εξηγήσω παρακάτω) άσχετα αν δεν τον αναφέρει στους όψεως στην σελίδα της ΕΤΕ. Παλιά, πριν πολλά χρόνια, ο λογαριασμός που ανοίγαμε στην ΕΤΕ ήταν καθαρά όψεως. Εξηγώ το "και" που έγραψα παραπάνω: Απλά είναι μια "υβριδική-πολυμορφική" (κάτι σαν τα πολυμηχανήματα που δεν είναι μόνο εκτυπωτές!!!) κατάσταση λογαριασμού που έφτιαξε κάποια στιγμή η ΕΤΕ για τους ελεύθερους επαγγελματίες μόνο (όχι για τους εμπόρους) και λειτουργεί σαν όψεως για τις επαγγελματικές συναλλαγές (είτε έσοδα, είτε έξοδα) αλλά και ταυτόχρονα σαν ταμιευτηρίου για τις προσωπικές συναλλαγές (είτε έσοδα, είτε έξοδα). Τα παραπάνω περί της υβριδικης-πολυμορφικής χρήσης πέραν που μου τα είπαν στην τράπεζα, αναφέρονται και στην σελίδα της ΕΤΕ. Αυτά ως ενημέρωση.
    3 points
  6. Εξαιρούνται από τις μελέτες αλλά όχι από την ΕΕΔΜΚ, γιατί ανήκουν στις εργασίες της παρ. 2.ιστ του άρθρου 29 του ν.4495/17, δηλαδή της παρ.2β του άρθρου 19 του ΝΟΚ.
    2 points
  7. θεωρώ ότι παράταση 20% θα υπάρχει συνέχεια απλά αυτοι το κανουν ως μέτρο πιεσης για να μαζευουν λεφτά ΤΩΡΑ
    2 points
  8. Η άδεια ΔΕΝ υφίσταται, συνεπώς δεν μπορεί να εκτελεστεί καμία εργασία βάσει αυτής, διότι θα προκύψει αυθαίρετο και μάλιστα μη τακτοποιούμενο. Το να προσπαθεί ο ιδιοκτήτης να την πουλήσει μαζί με το οικόπεδο, συνιστά απάτη. Κι επειδή το όλο πράγμα "μυρίζει", καλό θα είναι ο κάθε υποψήφιος αγοραστής να ελέγξει σε βάθος την αρτιότητα-οικοδομησιμότητα του οικοπέδου με δικό του μηχανικό.
    2 points
  9. 2.120 downloads

    Ίσως το πληρέστερο λογισμικό που έχω βρει για την ανάλυση τυχουσών διατομών. Υπολογίζει διαγράμματα ροπών-καμπυλοτήτων, βρίσκει διαγράμματα τάσεων και παραμορφώσεων σε διαξονική φόρτιση και σχεδιάζει οπλισμούς για ΟΚΑ και ΟΚΛ. Επίσης κάνει και ανάλυση διατομών οπουδήποτε υλικού επιλέγοντας από τη βιβλιοθήκη ή ορίζοντάς το μέσω διαγραμμάτων σ-ε. Στην pushover με έχει βοηθήσει πολύ ώστε να βρίσκω τα διαγράμματα πλαστικών αρθρώσεων και να τα δίνω στο etabs που χρησιμοποιώ. Επίσης η διαστασιολόγηση διατομών οποιουδήποτε σχήματος/υλικού έλειπε από το "οπλοστάσιό" μου, οπότε με αυτό το τουλάκι έγινα πιο πλήρης.
    1 point
  10. Version v.1.15

    1.108 downloads

    Μια απλή εφαρμογή η οποία για όλες τις κατηγορίες σκυροδέματος υπολογίζει βασικά χαρακτηριστικά(θλιπτική,εφελκυστική αντοχή,μέτρο ελαστικότητας κτλ).Επίσης υπάρχει η δυνατότητα υπολογισμού βασικών εντατικών μεγεθών σε συνήθεις φορείς. Στην νέα έκδοση 1.15 μπορεί να γίνει προμέτρηση βάρους οπλισμού πλακών,υπολογισμός As,υπολογισμός όγκου σκυροδέματος και αναλογίας οπλισμού. Σε επόμενες εκδόσεις θα υπάρξει ενσωμάτωση υπολογισμού προμετρήσεων και άλλων δομικών στοιχείων και υπολογισμού εντατικών μεγεθών και άλλων φορέων για πλήθος φορτίσεων.
    1 point
  11. Version 1.0.0

    985 downloads

    Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983 Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής, έλεγχου και έκδοσης των διοικητικών πράξεων του άρθρου 29 του ν.4495/2017 και καθορισμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν.4495/2017. Η απόφαση Ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών ενημερωμένη με τις τροποποιήσεις μέχρι την 23-10-18
    1 point
  12. Στο Google Earth, χαμηλώνεις όσο σου επιτρέπει, πατάς διπλό κλικ πάνω στο δρόμο που σε ενδιαφέρει, και γυρίζει σε Street View, δηλαδή στην επίγεια λήψη από αυτ/το των προσόψεων των οικοδομών του συγκεκριμένου δρόμου. Με τη βοήθεια αυτού του εργαλείου βλέπεις τις προσόψεις στη συγκεκριμένη ημερομηνία φωτοληψίας, που συνήθως είναι του 2014 για την Αττική.
    1 point
  13. του 4178 δόθηκε η παράταση με δελτίο τύπου του ΥΠΕΝ για 6 μηνες
    1 point
  14. Δημήτρη καλησπέρα και τα σέβη μου στην γενική απάντηση που έκανα -για να βοηθήσω και άλλους συν/φους-πρόσθεσα στη δική σου λύση -και τη λύση: ότι μπορεί αντί να το νομιμοποιήσει -να το εντάξει
    1 point
  15. κτηματολογιο και "απλή λυση" δεν υπαρχει Παντως, φαινεται οτι: Προκειται για δυο ακινητα, με ξεχωριστα συμβολαια και δξ γιατι δεν εκανε ο ενδιαφερομενος ενστασεις εμπροθεσμα. Αρα στο ενα θα διορθωσει τα δικα του όρια το αλλο θα διορθωθεί ως προς τα ορια, αλλά και ως προς το ιδιοκτησιακο. Η τελικη "συνενωση" ειναι για αργοτερα. Και, όπως είπες, την ολη "διαδικασια" την επιμελειται δικηγορος...αρα θα ακολουθησεις τις οδηγιες του
    1 point
  16. Δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός στην απόσταση. Αρκεί να μην ακουμπάει πάνω του. Έτσι μόνο θα έχει όλες τις πλευρές ανοικτές.
    1 point
  17. επομενως, ήταν σωστη η αποφαση του ΣΥΠΟΘΑ, που ακυρωσε την υπαγωγη λογω ελλειψης συναινεσης του 51% [προφανως δεν εγινε ουτε προσφυγη στο Διοικητικο Εφετειο] Αρα, ή το βρισκεις ή γκρεμιζεις. καλη συνεχεια
    1 point
  18. Αναθεώρηση άδειας γίνεται για: -Αλλαγή μελέτης ή/και αντικατάσταση μηχανικών (όταν είναι σε ισχύ) - Παράταση ισχύος, εφόσον έχει λήξει και ΔΕΝ έχει ανακληθεί κλπ αν θέλεις περισσότερες πληροφορίες, υπάρχει πλήθος αναρτήσεων στο διαδίκτυο, αλλά και σχετικό θέμα στο φόρουμ Συνεπώς, η ανωτέρω άδεια θεωρείται ως μη εκδοθείσα (μπορείς να πάρεις έγγραφη απάντηση από την αρμόδια Υ.ΔΟΜ.). Κι επειδή, όπως προανέφερα, κάτι δεν μου πάει καλά με την ανακληθείσα, θα πρέπει (πρώτα απ' όλα) να ξεκαθαρίσεις την αρτιότητα-οικοδομησιμότητα του οικοπέδου. Αν δεν εμπιστεύεσαι το μηχανικό σου, ρώτα κάποιον άλλο.
    1 point
  19. πες στον διπλανο τα χαμπερια.. ούτε αυτος μπορει να πουλησει, μεχρι να "λυθει το προβλημα" και οτι ο κανονας ειναι : "αυτος που σημερα αρνειται, θα ειναι αυτος που πρωτος θα καιγεται να πουλησει στο μελλον" υγ σε ευχαριστω
    1 point
  20. Ας ελπίσουμε ότι θα κολλήσει πάλι το πληροφοριακό σύστημα ...
    1 point
  21. Τα πιο πολλά από αυτά δυστυχώς είναι σε κτήρια και χρειάζονται μεταφορά σε διπλανό σημείο με χωροβάτη(για μέτρηση με gnss). Το μόνο που μπορείς είναι αυτό στα δικαστήρια, στην Λ.Nίκης και στις ομπρέλες. Από την άλλη μεριά μπορείς κοντά στη γέφυρα Καλοχωρίου, γέφυρα γαλλικού (ΠΑΘΕ) και τα πιο πολλά προς Αθήνα καθώς βρίσκονται πάνω σε γεφυράκια συνήθως
    1 point
  22. Αν η εταιρεία που αγοράσατε το μηχάνημα έχει αναλάβει και την εγκατάσταση, έχει υποχρέωση για τη σωστή εγκατάσταση και ρύθμιση. Ο ενεργειακός επιθεωρητής, ακόμα και αν είναι μηχανολόγος, δεν είναι σίγουρο ότι έχει ασχοληθεί και γνωρίζει τα της θέρμανσης. Π.χ. εγώ σαν μηχανολόγος, γνωρίζω πολύ λιγότερα για ασανσέρ, από οποιονδήποτε θυρωρό πολυκατοικίας.
    1 point
  23. Ο πελάτης σου με το 51% μόνο ρυθμίζει -και δεν αποκτά κυριότητα (όπως πιθανά νομίζει) Για να αποκτήσει κυριότητα πρέπει να τροπ/θεί η αρχική Σ.Ο.Ι -η οποία όμως απαιτεί ρύθμιση όλων των αυθαιρέτων με κοινή δήλωση όλων των Ι των Ο.Ι Εκ κατασκευής της οικοδομής δεν μπορείς να επικαλεσθείς για για ρυθμίσεις άλλο ανεξάρτητο κτίσμα Δεν υπάρχει πρόβλημα με το συμβόλαιο της μιας Ο.Ι
    1 point
  24. Αν ψάχνεις την απολυτότητα σε αυτό που έχουν φτιάξει για απόφαση περί ΜΣΕ τζάμπα παιδεύεσαι. Βρες κάτι που να είναι αληθοφανές και απάλλαξε το. Θες να το βαφτίσεις υπόστεγο, θες να βρεις κάτι άλλο, πάντως κάτι πρέπει να γράψεις για να το απαλλάξεις. Θα χαθεί το μέτρο αν αρχίζουν και γίνονται ΜΣΕ για τέτοιες κατασκευές.
    1 point
  25. Δεν υπάρχει περίπτωση να κάναμε ΜΣΕ για τέτοιες κατασκευές. Η πρώτη σίγουρα απαλλάσσεται λόγω μικρών κατακόρυφων φορτίων κάτω του 20% της νόμιμης κατασκευής. Η δεύτερη (ακάλυπτος) απαλλάσσεται λόγω μικρής σημασίας σπουδαιότητας (Σ1).
    1 point
  26. επομενως... ολα αυτα τα συζητας με τον μηχανικο σου
    1 point
  27. Βασίλη, καλησπέρα. Ξέχασες προσωρινά ότι το άρθρο 4 του ΝΟΚ μας τέλειωσε. Τώρα έχουμε αυτό του άρθρου 29 ν.4495/17 : 4. Έγκριση εκτέλεσης εργασιών απαιτείται για τις ακόλουθες εργασίες, ύστερα από υποβολή τεχνικής έκθεσης και δήλωσης, αρμόδιου μηχανικού ότι αναλαμβάνει την επίβλεψη, σύμφωνα με τους όρους που ορίζει το Τμήμα Ελέγχου Δόμησης - Τοπικό Παρατηρητήριο : α) κατεδάφιση κατασκευών ή κτιρίων, που χαρακτηρίζονται επικινδύνως ετοιμόρροπα, σύμφωνα με τις διατάξεις για επικίνδυνες οικοδομές, β) εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας, που καθορίζονται από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης, σε κτίριο ή κατασκευές που έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνες, γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες ή έχουν υπαχθεί στο άρθρο 106 του παρόντος ή στην παρ.1α του άρθρου 23 του ν.4178/2013, όπως ισχύει. Γνώμη μου είναι ότι με μιά αυτοψία της Τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου μπορεί να κινηθεί η διαδικασία του β). Μετά στην ΥΔΟΜ θα καθορίσουν τι άλλο χρειάζεται.
    1 point
  28. κάνε μια προσπάθεια με αυτό του άρθ 4 παρ 4 του ΝΟΚ (που αναφέρεται σε κτίρια ή κατασκευές αλλά δες μήπως προσάπτοντας τη βεβαίωση επικινδύνου του γεωπόνου τα καταφέρεις !!! ???) 4 (καταργούνται μετά την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του άρθρου 33) Για τις ακόλουθες περιπτώσεις οι εργασίες εκτελούνται χωρίς άδεια δόμησης σύμφωνα με τους όρους που ορίζει η αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης και ύστερα από δήλωση ανάληψης επίβλεψης από αρμόδιο μηχανικό, που γνωστοποιείται στο οικείο αστυνομικό τμήμα : α) κατεδάφιση κατασκευών ή κτιρίων, που χαρακτηρίζονται επικινδύνως ετοιμόρροπα σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί επικινδύνων οικοδομών, με την επιφύλαξη της παραγράφου 8 του άρθρου 6 του παρόντος νόμου, β) εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας που καθορίζονται από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης, σε κτίριο ή κατασκευές που έχουν χαρακτηρισθεί επικίνδυνες, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες κατά τις ισχύουσες περί αυθαιρέτων διατάξεις. Το εδάφιο αφορά σε κατεδάφιση αυθαίρετης κατασκευής ή αποκατάσταση της νομιμότητας σε οικοδομή σύμφωνα με τις υποδείξεις της Υπηρεσίας Δόμησης. Πέραν των περιπτώσεων α, β & γ της παρ. 4, αναφέρεται συμπληρωματικά ότι για την κατασκευή πρόχειρων καταλυμάτων ζώων του άρθρου 2 παρ. 1α του Ν.4056/2012 (ΦΕΚ 52Α) δεν απαιτείται αδειοδότηση από τις Υπηρεσίες Δόμησης. Για τις υπόλοιπες περιπτώσεις των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων του άρθρου 2 του ανωτέρω νόμου τηρούνται όσα ειδικότερα αναφέρονται σε αυτό. Η ενημέρωση του Αστυνομικού Τμήματος για τις εργασίες που προβλέπονται στην παράγραφο αυτή γίνεται από τον ιδιοκτήτη με υποβολή αίτησης – γνωστοποίησης η οποία συνοδεύεται από την σχετική εντολή της Υπηρεσίας Δόμησης και τη δήλωση ανάληψης επίβλεψης από αρμόδιο μηχανικό. Η ίδια διαδικασία γνωστοποίησης γίνεται και προς την Υπηρεσία Δόμησης, για διαπίστωση της εμπρόθεσμης υλοποίησης των εντολών της υπηρεσίας.
    1 point
  29. Με αυτα που σας εστειλα μεσω ΠΜ ολα τα ρεπερ φαινονται και απο το street view (αρκει να τα ξερεις) Για την προσβαση στα ζητουμενα βαθρα (απο τη στιγμη που τα υπολοιπα ειναι μακρυα) ας γινει ερευνα μηπως και υπαρχει δυνατοτητα προσβασης. Εγω προσωπικα θα εκανα μια προσπαθεια να παρω στατικες αλλα το θεωρω πολυ δυσκολο να μπορεσεις να μπεις στα κτηρια αυτα και αναγκαστικα θα καθομουν περισσοτερη ωρα στα πιο απομακρυσμενα
    1 point
  30. Αρχικά ξεκινάτε με λάθος σκεπτικό. Για να κατασκευάσετε μια οικία θα χρειαστείτε τουλάχιστον 4 μηχανικούς , 1)Τοπογράφο μηχανικό 2)Αρχιτέκτονα μηχανικό 3)Πολιτικό μηχανικό 4)Μηχανολόγο μηχανικό μετά θα επιλέξετε εργολάβο που σε συνεργασία με τους παραπάνω θα πραγματοποιήσει την κατασκευή. Κάποιοι πολιτικοί μηχανικοί αναλαμβάνουν όλο το πακέτο (εκτός απο κάποια μηχανολογικά για τα οποία δεν έχουν δυνατότητα υπογραφής) και θεωρώ οτι είναι λάθος . Δυστυχώς η επιλογή είναι δύσκολη και στην επαρχία οι επιλογές ακόμα πιο περιορισμένες. Πέραν του κατασκευαστικού κομματιού δώστε και λίγο προσοχή και στο αισθητικό, η επαρχία έχει γεμίσει οπτικά άθλιες κατοικίες γιατί κάποιοι μηχανικοί κάνουν απλή διεκπεραίωση σχεδίων και τίποτα παραπάνω (βέβαια ότι πληρώνεις παίρνεις). Απαραίτητα για την επιλογή μηχανικού/ων θα αναζητήσετε προηγούμενες δουλειές τους και εφόσον σας ικανοποιούν αισθητικα και κατασκευαστικά (ζητήστε παλιά έργα για να δείτε τις φθορές) προχωράτε σε διαπραγματεύσεις όπου και μιλώντας μαζί τους θα κρίνετε το ήθος και τη συνέπεια τους. Έχετε στο μυαλό σας οτι ολη η κατασκευή θα κοστίσει αρκετά χρήματα οπότε αφιερώστε τον κατάλληλο χρόνο πριν ξεκινήσετε το έργο.
    1 point
  31. Συνάδελφε @kardis αυτό ακριβώς λέω, ότι ΔΕΝ υπάρχουν ακόμη επ. δικαιώματα για τους Μηχανικούς Τ.Ε. Και η ερώτηση που θέτω είναι γιατί οι σχολές και τα τμήματα δέχονται ακόμη υποψηφιους ? Συμβουλεύω τους νέους να ΜΗΝ δηλώσουν/δηλώνουν στο μηχανογραφικό τα παραπάνω τμήματα/σχολές, διότι ΔΕΝ υπάρχουν επ. δικαιώματα. Και αυτό δεν πρέπει να το κάνω εγώ αλλά η πολιτεία. Μην χάσετε άδικα 4-5 χρόνια σπουδών που ΔΕΝ οδηγούν σε επ. δικαιώματα. Προσοχή λοιπόν στους νέους που θέλουν να δηλώσουνς τις παραπάνω σχολές. Απλά δέχονται ακόμη υποψηφίους για να μπορέσει οικονομικά να κερδοφορήσει ο νομός που έχει τα παραπάνω τμήματα/σχολές. Ο υποψήφιος ΔΕΝ έχει να κερδίσει τίποτα παρά μόνο να χάσει χρήματα και 5 χρόνια από την ζωή του.
    1 point
  32. Αν πρόκειται για απλή βεβαίωση ζητάς από το ΤΕΕ επαναφορά σε υπαγωγή και μετά γράφεις στον τίτλο "Άκυρη βεβαίωση - δεν έχει δοθεί προς χρήση" και εκδίδεις νέα από την αρχή. Το έχω κάνει πολλές φορές σύμφωνα με τις υποδείξεις του ΤΕΕ
    1 point
  33. Αν δεν κάνω λάθος το ΤΕΕ αναφέρει ότι πρέπει να γράφουμε " σε αντικατάσταση της τάδε .... εκδοθείσας που δεν χρησιμοποιήθηκε"
    1 point
  34. Αν είναι απλή βεβαίωση και δεν έχει χρησιμοποιηθεί την αφήνεις ως έχει και κάνεις άλλη ,αυτή δεν θα ισχύει μετά από 2 μήνες. Αυτό μου απάντησαν από το ΤΕΕ.
    1 point
  35. Version 1.0.0

    906 downloads

    Σε στατική μελέτη φέρουσας τοιχοποιίας σύμφωνα με Ευρωκώδικες, στην Πολεοδομία μού ζητήθηκε να τεκμηριώσω το συντελεστή φέρουσας ικανότητας του εδάφους που χρησιμοποίησα για τον υπολογισμό της θεμελίωσης. Βάσει το EC 7 EK 1557 – 1 – 1:2004, Παράρτημα D, και ανάλογα με τις συνθήκες (αστράγγιστες ή πλήρους στράγγισης), έφτιαξα ένα αρχείο Excel με το οποίο βάζοντας τις παραδοχές / τιμές του εδάφους και της θεμελίωσης, προκύπτει η θλιπτική αντοχή του εδάφους. Ερασιτεχνικό τελείως το αρχείο, αλλά μπορεί να βοηθήσει κάποιους...
    1 point
  36. προφανώς δεν υπάρχει κάτι πρότυπο ουσιαστικά αυτό που θέλουν είναι να μάθουν τι έκανες στην πρακτική σου .... οπότε σκέψου και γράψε σε ποιο γραφείο δουλεψες ποιο ήταν το αντικείμενο του γραφείου ιδιωτικά, δημόσια εργα σε ποια εργα συμμετείχες τι έκανες εσύ σε κάθε έργο (σχεδια, μελέτη , επίβλεψη, επιμετρήσεις, γραματειακή υποστήρηξη, διοι΄κιση εργου, προυπλογισμούς, διεκρπεραίωση σε δημόσια υπηρεσία ... ) μια λίστα με εργα μερικές φωτογραφίες ή σχέδια ή σκίτσα τι κερδισες από την πρακτική σου (ειδες στην πράξη κάποια πράγματα που τα γνώριζες μόνο θεωρητικά, ήρθες σε επαφή με άλλες ειδικότητες, έμαθες να συνεργάζεσαι, αντιμετώσπισες πραγματικά προβλήματα, έμαθες να επικοινωνείς με τους πελάτες ... ) σκέψου μερικά οραγματα και ξεκίνα να γράφιες, δεν είναι ανάγκη να φτάσεις τις 50 σελίδες για να σας ψαρώσουν τις ζήτησαν
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 60 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.