Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/10/2019 σε όλες τις περιοχές
-
2 points
-
η γνωστοποιηση της οδευσης των σωληνωσεων του αυτονομούμενου, δεν ειναι τυπικη διαδικασια, αλλά ειναι υποχρεωτικη ωστε να γνωριζουν οι υπολοιποι τον τροπο οδευσης [ Α 127 παρ. 7] αλλα και να δικαιουνται να εχουν αντιρησεις και να αντιπροτεινουν διαφορετικη οδευση. Δεν εξηγηθηκε επαρκως, γιατι αυτα τα μαυρα φιδια στους τοιχους και στα κλιμακοστασια, έπρεπε να μπουνε εκει ή αν υπηρχε δυνατοτητα διαφορετικης οδευσης...ωστε να μην γινει αυτο το χάλι... και γιατι δεν διαμαρτυρηθηκε κανενας κατα την εναρξη των σχετικων εργασιων..2 points
-
Υπάρχει ειδικο ΄ΚΑΔ για παροχή συμβουλών αλλά υποθέτω έχεις κάποιο γενικό ΚΑΔ για παροχές υπηρσίας Μηχ/γου μηχανικου που σε καλύπτει. Δηλώνουμε τα ΚΑΔ που αντιστοιχούν στα άσοδα που αποκτούμε συνήθως. Αν νομίζεις ότι οι αμοιβές συμβούλου έχουν σεβαστό ποσοτστό τότε καλό είναι να το δηλώσεις. Διαφορετικά δεν έχει νόημα να προσθέτουμε ΚΑΔ για κάθε τι που μπορεί να μας προκύψει κάποια (ή κάποιοες φορές).2 points
-
Να σου πω καταρχήν καταγγελία στην πολεοδομία μην κάνεις. Αν κάνεις η πολεοδομία ελέγχει όλο το ακίνητο και οχι μόνο τη σωλήνα που φαίνεται. Οπότε θα μπορούσες αν είσαι σίγουρος εσύ και κάποιος γείτονας πιθανόν που έχετε κάποια φιλική σχέση οτι, δεν έχετε καμία αυθαιρεσία.2 points
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Εκδίδετε "χθες" παραστατικά και του τα αποστέλνετε με συστημένο φάκελο ή courier. Σε 15 ημέρες πρώτο εξώδικο. Σε 30 το δευτερο και σε 45 έκδοση διαταγής πληρωμής. Επειδή έχει προφανώς ακίνητο στο όνομά του, μια και έχει υπαχθεί στο ΕΚΟ, θα σας πληρώσει με το πρώτο εξώδικο (κοστος επίδοσης 70 ευρώ + 30-50 ευρώ η σύνταξη από δικηγόρο). Αν φτάσετε στο δεύτερο, τότε έχει αποφασίσει να μη σας πληρώσει, οπότε υπολογίστε το κόστος των 2 εξωδίκων + 350 ως 500 ευρω για την έκδοση της διαταγής πληρωμής + το ΦΠΑ που θα έχετε καταβάλει μέχρι τοτε + 60-80 ευρώ για κάθε παράσταση δικηγόρου σε περίπτωση που το συνεχίσει με αιτήσεις ανακοπής/αναστολης εκτέλεσης. Αν δε σας πληρώσει με το πρώτο εξώδικο θα τελεσιδικησει σε 2-3 χρόνια και θα πληρωθείτε και τα έξοδα και τους τόκους μέχρι τότε. Υ.Γ.: Αν εξαιρείστε από λήψη/απόδοση ΦΠΑ η έχετε υπαχθεί στο άρθρο 39 για καταβολή ΦΠΑ κατά τη στιγμή που τον εισπράττετε, τότε θα σας κοστίσει ακομη λιγότερο.1 point
-
1 point
-
Το ότι η βεβαίωση νομιμότητας μηχανικού μπορεί στις ανωτέρω περιπτώσεις να μην συνοδεύεται από το τοπογραφικό διάγραμμα δε σημαίνει ότι το τοπογραφικό δεν θα χρειαστεί για την πράξη. Υπάρχει και μια δήλωση Ν. 651/77 που πρέπει να φανεί στο τοπογραφικό για το αν είναι άρτιο και οικοδομήσιμο ή μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο. Επίσης και μια δήλωση μηχανικού (Ν. 1599/86) για ότι το γήπεδο δεν εμπίπτει στις δασικές εν γένει διατάξεις επί του τοπογραφικού και αυτή. Αυτά ο μηχανικός θα τα βεβαιώσει στο τοπογραφικό του. Αν δεν υπάρχει τοπογραφικό από ποιον θα βεβαιωθούν; Πλέον δεν νομίζω ότι υπάρχει συμβολαιογράφος, η οποία να μη ζητά τοπογραφικό διάγραμμα. Για το κτηματολόγιο ενδιαφέρει η αποτύπωση και όχι οι όροι δόμησης. Όμως, αν πρόκειται να φτιάξεις τοπογραφικά, καλύτερα να το κάνεις πριν την υποβολή δηλώσεων και να καταθέσεις τα ίδια που θα χρησιμοποιήσεις και για τις συμβολαιογραφικές πράξεις.1 point
-
Ότι συνηθίζεται να περνάνε οι σωλήνες από το κλιμακοστάσιο είναι γεγονός. Ο μοναδικός λόγος είναι ότι δεν τους θέλουν μέσα στο σπίτι (για αισθητικούς λόγους) για αυτό κ όταν βολεύει τους περνάνε από το κλιμακοστάσιο. Θέμα ασφαλείας δεν υπάρχει. Νερό έχουν μέσα. Το πρόβλημα είναι καθαρά αισθητικό. Που στην συγκεκριμένη περίπτωση η εγκατάσταση έχει τα χάλια της. Κανονικά έπρεπε να είχε πάρει συναίνεση. Εγώ θα έλεγα να του ζητήσεις τουλάχιστον να κάνει μία γυψοσανίδα για να τους κρύψει. Δεν μπορεί να μην τον ενοχλούν κ αυτόν.. Αν δεν δεχτεί καλά ξεμπερδέματα.. Γενικά είμαι της άποψης ότι δεν είναι φρόνιμο να μαλώνεις με τους γείτονες. Μπορεί στο μέλλον να χρειαστείς κ εσύ συναίνεση για κάτι κ από πείσμα να μην σου την δίνει.1 point
-
1.15000 είναι σχετικά καλή ανάλυση. Μπορείς να επιλέξεις από ΓΥΣ είτε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Λίγο αργοπορημένη απάντηση αλλά ας το δει και κάποιος που θα έχει απορία σήμερα...1 point
-
Οι χρόνοι που ορίζει ο οδηγός στην παράγραφο 8.3 είναι ... οπότε αναμονή 2 μήνες Β. Κατά την υλοποίηση της πράξης Β.1 Κατά της διαδικασίας ανάκλησης απόφασης υπαγωγής, που δύναται να προκύψει από τους ελέγχους που διενεργούνται μετά την έκδοση της απόφασης υπαγωγής και για τις οποίες προκύπτει δημοσιονομική διόρθωση και υποχρέωση επιστροφής ενίσχυσης, οι ωφελούμενοι δύνανται να υποβάλλουν ένσταση. Η ένσταση υποβάλλεται εγγράφως προς την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή, στο πλαίσιο της διαδικασίας έκδοσης απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης, εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση του πορίσματος του ελέγχου. Η ένσταση εξετάζεται από την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή τόσο ως προς τη νομιμότητα της πράξης, όσο και ως προς την ουσία της υπόθεσης. Η απόφαση επί της ένστασης εκδίδεται από τη Διαχειριστική Αρχή εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την υποβολή της ένστασης. Β.2 Σε περίπτωση ανάκλησης απόφασης υπαγωγής των ωφελουμένων που δύναται να προκύψει από ελέγχους που διενεργούνται μετά την απόφαση υπαγωγής και για τις οποίες δεν προκύπτει δημοσιονομική διόρθωση, οι ωφελούμενοι δύνανται να υποβάλλουν ένσταση. Η ένσταση υποβάλλεται εγγράφως προς το Δικαιούχο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση του πορίσματος του ελέγχου για τις περιπτώσεις που δεν υφίσταται δάνειο και εξήντα (60) ημερών για τις περιπτώσεις που έχει ληφθεί δάνειο και απαιτείται για την υποστήριξη της ένστασης υποβολή στοιχείων που εκδίδει ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός. Η ένσταση εξετάζεται από το Δικαιούχο τόσο ως προς τη νομιμότητα της πράξης, όσο και ως προς την ουσία της υπόθεσης. Ο Δικαιούχος εισηγείται την απόρριψη ή αποδοχή αυτής προς την Επενδυτική Επιτροπή. Η απόφαση επί της ένστασης εκδίδεται από το Δικαιούχο εντός προθεσμίας εξήντα (60) ημερών από την υποβολή της ένστασης.1 point
-
1 point
-
αρχικη μορφη του 116 116 Αρθρο 116 Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε παραδοσιακό οικισμό 1. Στις διατάξεις του παρόντος άρθρου, υπάγονται αυθαίρετες κατασκευές σε παραδοσιακό οικισμό ή τμήμα πόλης, εφόσον αυτές έχουν ολοκληρωθεί πριν από τη δημοσίευση της διοικητικής πράξης χαρακτηρισμού του οικισμού ή τμήματος πόλης ως παραδοσιακού, καθώς και αυθαίρετες κατασκευές σε παραδοσιακό τμήμα πόλης και σε παραδοσιακούς οικισμούς άνω των πέντε χιλιάδων (5.000) κατοίκων, είτε έχουν ολοκληρωθεί πριν από τη δημοσίευση της πράξης χαρακτηρισμού είτε μεταγενέστερα, εφόσον προσκομίζεται τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού, στην οποία τεκμηριώνεται ότι η αυθαίρετη κατασκευή προσαρμόζεται και δεν αντίκειται στους γενικούς μορφολογικούς κανόνες που τίθενται από τις ειδικές διατάξεις. Κατ εξαίρεση, για αυθαίρετες κατασκευές εντός παραδοσιακού οικισμού ή παραδοσιακού τμήματος πόλεως άνω των 5.000 κατοίκων, που διέπονται και από ειδικότερες διατάξεις προστασίας (όπως ιστορικό κέντρο) ακολουθείται η διαδικασία των παραγράφων 2 και 3. 2. Στις διατάξεις του παρόντος υπάγονται αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις των κατηγοριών 2 έως 5 του άρθρου 96 που βρίσκονται σε παραδοσιακό οικισμό κάτω των πέντε χιλιάδων (5.000) σύμφωνα με τα εξής: κλπ κλπ ακολουθουν διαδικασιες σε τετραμελη επιτροπη αποτελουμενη απο 5 ατομα Για τον έλεγχο της δυνατότητας μορφολογικής και αισθητικής ένταξης των αυθαίρετων κατασκευών ως προς το σύνολο του κτιρίου και του δομημένου περιβάλλοντός και των σχετικών δικαιολογητικών, συνι- στάται από το Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης τετραμελής επιτροπή ανά περιφερειακή ενότητα που συνεδριάζει στην έδρα αυτής και αποτελείται από: α) έναν αρχιτέκτονα του Τοπικού Παρατηρητηρίου ως Πρόεδρο, με τον αναπληρωτή του, β) έναν αρχιτέκτονα της Υπηρεσίας Δόμησης της περιφερειακής ενότητας, με τον αναπληρωτή του, γ) έναν αρχιτέκτονα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, με τον αναπληρωτή του, δ) έναν αρχιτέκτονα εκπρόσωπο του ΣΑΔΑΣ, με τον αναπληρωτή του, ε) έναν πολιτικό μηχανικό, εκπρόσωπο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, με τον αναπληρωτή του. τροποποιηθηκε ως εξης: Αρθρο 116 «Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε παραδοσιακό οικισμό και προστατευόμενες περιοχές.». [αλλαξε ο τιτλος] η τετραμελης διορθωθηκε στο σωστο σε πενταμελης, εγιναν μικροδιορθωσεις και προστεθηκε και η "ρίξε τσιγγανα τα χαρτια" παρ. 9α εδω το 116, απο την κωδικοποιηση του καν62, με το κοκκινο η παρ. 9α https://www.michanikos.gr/files/file/1553-νόμος-44952017-v9/page/5/?tab=comments1 point
-
Αν και ειμαστε μηχανικοί και θα έπρεπε να μιλάμε με νούμερα και ΠΕΑ, θα το πώ μπακάλικα (κι αυτό γιατι δεν εχω τα δεδομένα). Στην ιδια περιοχή. 2 μονοκατοικίες. η 1η 113τμ, κατασκευής 1982. Μπήκε στο εξοικονομώ 1 όπου τοποθετήθηκε 8εκ θερμοπρόσοψη εξηλασμένης, 4εκ χυτης πολυουρεθάνης στο δώμα, κουφώματα με θερμοδιακοπή/διπλους υαλοπίνακες. Ο θερμοστάτης καρφωμένος το χειμώνα στο 23. Αναλόγως το χειμώνα, η κατανάλωση ειναι περί τα 700-1000λτ η 2η 98τμ, κατασκευής 1995 (απο σύμπτωση). Διπλή τοιχοποϊα με 5εκ διογκωμένης ενδιάμεσα. 4εκ εξηλασμένης στο δώμα εσωτερικά. Κουφώματα αλουμινίου, με διπλό υαλοπίνακα μεν, ανευ θερμοδιακοπής δε. Ο θερμοστάτης στο 20.5 - 21. Κατανάλωση 20% παραπάνω και με λιγότερη ζέστη... Υ.Γ. η 1η ειναι το πατρικο, η 2η ειναι αυτη που κατοικώ πλεον εγώ. Την ενέταξα στο εξοικονομώ και θα τοποθετήσω 7εκ θερμοπρόσοψη και αλλα 7εκ στο δώμα, καθώς και αλλαγή σε συνθετικά κουφώματα με τριπλό υαλοπίνακα.1 point
-
Τι να την κάνεις την εγκύκλιο, όταν υπάρχει νόμος και μάλιστα ο Αρχαιολογικός : Άρθρο 14 - Αρχαιολογικοί χώροι σε οικισμούς - Οικισμοί που αποτελούν αρχαιολογικούς χώρους ... 2. Στους ενεργούς οικισμούς ή σε τμήματά τους που αποτελούν αρχαιολογικούς χώρους απαγορεύονται οι επεμβάσεις που αλλοιώνουν το χαρακτήρα και τον πολεοδομικό ιστό ή διαταράσσουν τη σχέση μεταξύ των κτιρίων και των υπαίθριων χώρων. Επιτρέπεται μετά από άδεια που χορηγείται με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη των οικείου γνωμοδοτικού οργάνου : α) η ανέγερση νέων κτισμάτων, εφόσον συνάδουν από πλευράς όγκου, δομικών υλικών και λειτουργίας με το χαρακτήρα του οικισμού, β) η αποκατάσταση ερειπωμένων κτισμάτων, εφόσον τεκμηριώνεται η αρχική τους μορφή, η αποκατάσταση ερειπωμένων κτισμάτων, εφόσον τεκμηριώνεται η αρχική τους μορφή και δεν εμπίπτουν σε κοινόχρηστο χώρο του οικισμού ή του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, γ) η κατεδάφιση υφιστάμενων κτισμάτων, εφόσον δεν αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του συνόλου ή χαρακτηρισθούν ετοιμόρροπα κατά τις διατάξεις του άρθρου 41, ...ή επικινδύνως ετοιμόρροπα κατά τις διατάξεις του άρθρου 7 του π.δ.13/22.4.1929 (Κώδικας Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας − ΦΕΚ 580 Δ71999, άρθρο 428). δ) η εκτέλεση οποιουδήποτε έργου στα υφιστάμενα κτίσματα, στους ιδιωτικούς ακάλυπτους χώρους και τους κοινόχρηστους χώρους, λαμβανομένου πάντα υπόψη του χαρακτήρα του οικισμού ως αρχαιολογικού χώρου. Η άδεια δεν απαιτείται σε περίπτωση τεχνικού ή άλλου έργου ή οικοδομικών εργασιών στο εσωτερικό υφισταμένου κτιρίου, οι οποίες δεν επιφέρουν τροποποιήσεις των όψεων αυτού και δεν περιλαμβάνουν εκσκαφές, καθώς και σε περίπτωση εργασιών στους ιδιωτικούς ακάλυπτους χώρους, οι οποίες δεν περιλαμβάνουν εκσκαφές, ε) η χρήση κτίσματος ή και των ελεύθερων χώρων του, εάν εναρμονίζεται με το χαρακτήρα και τη δομή τους.1 point
-
ΝΟΚ αρθρο 11§6ιστ. Οι κατασκευές που ορίζονται στα άρθρα 16,17 και 19 του παρόντος με τις ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπονται σε αυτά. αρθρο 16§5. Κλειστοί εξώστες (έρκερ) κατασκευάζονται με τις παρακάτω προϋποθέσεις: [......]1 point
-
δεν μετράνε στον όγκο. ΝΟΚ αρθ-13§2β σε συνδυασμό με αρθ- 11§6ιστ και αρθ- 16§51 point
-
Το τελευταίο σχήμα σου δεν ισχύει καθώς το σχετικό (βλακώδες) εδάφιο του ΝΟΚ καταργήθηκε με την παρ.26.4 του άρθρου 20 του Ν.4258/141 point
-
Οι πιστοποιησεις CE ειναι υποχρεωτικες για τα προιοντα δομικων κατασκευων εδω και χρονια. Τα μεχρι σημερα απαιτουμενα CE για τα δομικα υλικα ειναι αυτα που αναφερονται στα παρακατω: Οδηγία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου 89/106 (ισχύς έως 30/6/2013) Π.Δ 334/94 (ΦΕΚΑ 176/25-10-94) Υ.Α Δ14/43309 (ΦΕΚΒ 332/28-3-2001) Υ.Α 16462/29 (ΦΕΚΒ 917/17-7-2001) Υ.Α 6310/41 (ΦΕΚΒ 427/7-4-2006) Υ.Α 5328/122 (ΦΕΚΒ 386/20-3-2007) Υ.Α 9451/208 (ΦΕΚΒ 815/24-5-2007) Υ.Α 10976/244 (ΦΕΚΒ 973/18-6-2007) Υ.Α 15894/337,15914/340 (ΦΕΚΒ 1557/17-8-2007) 10)Υ.Α 18174/393 (ΦΕΚΒ 1870/14-9-2007) 11) Κανονισμός (ΕΚ) Αριθ. 765/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 12) Υ.Α 12394/406,12395/407,12396/408,12397/409,12398/410 (ΦΕΚΒ 1794/28-8-2009) 13) Υ.Α 1782/63,1781/62,1783/64 (ΦΕΚΒ 210/1-3-2010) 14) Y.A 8134/338 ( ΦΕΚΒ 1091/19-7-2010) 15) Υ.Α 8136/390,8135/389 (ΦΕΚΒ 1100/21-7-2010) 16) Υ.Α 8622/414 ,8623/415 (ΦΕΚΒ 1162/2-8-2010) 17) Υ.Α 8624/416,8625/417 (ΦΕΚΒ 1263/6-8-2010) 18) Κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 305/2011 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 19) Υ.Α 4861/232 (ΦΕΚΒ 1546/8-5-2012) 20) Υ.Α 6690 (ΦΕΚΒ 1914/15-6-2012)1 point
-
Γενικά κλειστοί χώροι (και κατά ΓΟΚ και κατά ΝΟΚ) νοούνται οι χώροι που περιβάλλονται από τοίχους Αυτό όμως σε καμιά περίπτωση δεν αποκλείει την ύπαρξη ανοιγμάτων (είτε για προσπέλαση, είτε για φωτισμό ) σε αυτούς (τους τοίχους) αρκεί να τηρούνται οι διατάξεις φωτισμού και αερισμού Αν δεν ισχύουν τα παραπάνω πως εφαρμόζονται και πως εννοούνται τα παρακάτω του ΝΟΚ??? 37. Κλειστός εσωτερικός εξώστης (κλειστό πατάρι) είναι προσβάσιμος χώρος με ύψος έως 1,20 μ. χωρίς μόνιμη κατασκευή κλίμακας, βρίσκεται εντός χώρου, όπου η υποκείμενη επιφάνεια πληροί τις προϋποθέσεις χώρου κύριας ή βοηθητικής χρήσης, έχει βοηθητική χρήση, δεν θεωρείται όροφος και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία. 38. Κλειστός εξώστης ("έρκερ") είναι η κλειστή από όλες τις εξωτερικές πλευρές οριζόντια προεξοχή δαπέδου τμήματος ορόφου χώρου κύριας ή βοηθητικής χρήσης που προβάλλει πέρα από τις επιφάνειες των όψεων του κτιρίου και εξέχει του περιγράμματος κάλυψης. 81. Σοφίτα είναι ανοιχτός ή κλειστός προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται εντός του ύψους της επικλινούς στέγης του κτιρίου και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία. παρ. 81 (σε συνδυασμό με το άρθρο 11 παρ. 6ιε & με το άρθρο 19 παρ. 2ζ) Ο χώρος της σοφίτας μπορεί να είναι ανοιχτός ή κλειστός. κε. Κλειστός χώρος συλλογής και αποθήκευσης απορριμμάτων, προσβάσιμος από το δρόμο για την αποκομιδή, ύψους έως 2.00 μ. και επιφανείας έως 2,00 τμ για κτήρια μίας κατοικίας προσαυξανόμενος κατά 1,00 τμ ανά 5 κατοικίες και μέχρι 5,00 τμ μέγιστο και με την προϋπόθεση ότι ο χώρος δεσμεύεται συμβολαιογραφικά για τη χρήση αυτή. Ο κλειστός χώρος της pilotis προσμετράται στον όγκο του κτιρίου.1 point
-
Από τους δικηγόρους έμαθα πως ότι δεν απαγορεύεται επιτρέπεται.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-