Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      6.350


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.981


  4. Αλέξανδρος

    Αλέξανδρος

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.337


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 06/12/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. Δεν ήξερα που να τα αναρτήσω και είπα να τα βάλω εδώ ... είναι μια προσέγγιση της σελίδας του forum από τα παλιά ... περίπου πριν 14 χρόνια ... αξίζει θεωρώ να δει κανείς τα στατιστικά ... αλλά και όλη την φωτογραφία ... Καλό απόγευμα ...
    6 points
  2. Όταν αυτοί θα σου δώσουν «ΥΔ ιδιοκτήτη (του θανόντα)», τότε θα δώσεις κ εσύ βεβαίωση στο όνομα του (του θανόντα).
    2 points
  3. εφόσον η εγκατάσταση είναι σε σύστημα ΤΝ είναι υποχρεωτική η ουδετέρωση. Η ουδετέρωση όμως δεν επηρρεάζει τη λειτουργεία του ΡΔΕ. Αυτές οι εργασίες θα πρέπει να γίνονται από αρμόδιο ηλεκτρολόγο τεχνίτη γιατί διαφορετικά παίζετε με την ασφάλειά σας.
    2 points
  4. Version X6.3

    85.829 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  5. 11.002 downloads

    ΣΑΥ ΦΑΥ και τεχνική έκθεση κατεδάφισης
    1 point
  6. Version 1.0.0

    11.309 downloads

    Μια πρώτη απόπειρα γιατί αρκετοί συνάδελφοι, και κυρίως νέοι, ψάχνουν κάτι αντίστοιχο. Όσοι μπορούν ας το αναπτύξουν έτσι ώστε να έχουμε κάτι αξιοπρεπές όλοι.
    1 point
  7. https://www.bbc.com/news/world-europe-50670613 Ενδιαφέρον άρθρο όσον αφορά την κατάσταση στη Γαλλία και τις εκεί διαμαρτυρίες για την ασφαλιστική μεταρρύθμιση. Να τονιστεί ότι εκεί υπάρχουν 42 ταμεία αυτή τη στιγμή και το σύστημα πριμοδοτεί στον ιδιωτικό τομέα τα 25 "καλύτερα" από άποψη εισφορών χρόνια και στον δημόσιο τομέα τους τελευταίους 6 μήνες(!). Επίσης η εκεί οροφή εισφορών και συντάξεων είναι κοντά στις 40.000/ετησίως.
    1 point
  8. - τι ξεκινησαν με τον πατερα? - πού στη μεση εμεινε η διαδικασια της χρησικτησιας? - Υπαρχει σε εκκρεμοτητα δικαστηριο? Τοτε, σωστα απαιτειται η αποδοχη απο όποιον ειναι νομιμος κληρονομος, ο οποιος θα αποδεχθει το "περιεχομενο της αγωγης" για να μπορει να συνεχισθει η δίκη. Υποθετω οτι, για να κανει δηλωση φορου κληρονομιας σου ζηταει βεβαιωση μη υπαρξης κτισματος μαζι με τοπογραφικο, ωστε να μπορει να γινει ο υπολογισμος της αντικειμενικης .... και στη συνεχεια να γινει η αποδοχη ωστε να συνεχισει την δίκη. Δεν πρέπει να σου ζηταει βεβαιωση του ν. 4495, διοτι δεν υποχρεουσαι σε τετοια βεβαιωση, πριν υπαρξει νομιμος κληρονομος, ο οποίος σου δοσει σχετικη εντολη. Βεβαιωση του 4495 θα δοσεις οταν εκδοθει η αποφαση, προκειμενου αυτη να μεταγραφεί [αρθρ. 83/1], στο όνομα των κληρονομων που θα συνεχισουν την δίκη, σαν διαδοχοι του αποβιωσαντα ιδιοκτητη.
    1 point
  9. Μπορείς να βάλεις και όλο το 10% σε ένα κτίριο από το συγκρότημα. Έχω αδειοδοτήσει τέτοια περίπτωση
    1 point
  10. στο νδ 690/48 ΦΕΚ A133/1948 υγ οπότε στρεφεσαι στη λυση της συστσης καθετων
    1 point
  11. ... θα κάνω παραπομπή από την σελίδα που γράφεις (γιατί αν το διαγράψω από εδώ θα μένει "ξεκάρφωτη" η ανάρτησή σου) ... όντως εκεί ταιριάζει περισσότερο ...
    1 point
  12. uptight οι πελάτες μπορούν να βιάζονται όσο θέλουν αρκεί να πληρώνουν ανάλογα. Εσύ οφείλεις να πας βήμα-βήμα. Έχεις τρια πράγματα να συγκρίνεις: α)υπάρχουσα κατάσταση, β)άδεια οικοδομής + σχέδια άδειας, γ)σύσταση, σχέδια σύστασης και τίτλος *** προσοχή στις σφραγίδες και στην εγγυρότητα των σχεδίων και των εγγράφων !!!! Σε γενικές γραμμές πιθανά σενάρια: ασυμφωνία α-β = αυθαίρετη κατασκευή ή πολεοδομική παράβαση ασυμφωνία α-γ = ιδιοκτησιακό πρόβλημα ασυμφωνία β-γ = Διαφορετική διαμερισμάτωση
    1 point
  13. Εντός Ρ.Σ πρέπει το απομένον και το μεταβιβαζόμενο να είναι άρτια και οικοδομήσιμα
    1 point
  14. Με παρέσυραν οι βράχοι ...
    1 point
  15. μιλουσαμε για την elenkaza με τα καταστηματα uptight, εσυ θες να κανεις ΔΔ και δεν εχεις δει τα συμβολαια. Αρα πρεπει να παρεις τις κατοψεις της άδειας και τις κατοψεις των συμβολαιων, διοτι αν αυτα ειναι ίδια, αλλά η πραγματικοτητα ειναι διαφορετικη, δεν μπορεις να προχωρησεις μονον με ΔΔ.
    1 point
  16. παρε τον παλιό πινακα, και αντέγραψε τα στοιχεία της πρωτης σειράς της περιγραφής (αρ.ιδιοκτησίας, τμ, ογκος κλπ). Μετά από κάτω πρόσθεσε μόνο τα στοιχεία της ιδιοκτησίας σου. Στην ουσία θεωρείς δεδομένη την κατασταση των άλλων διαμερισμάτων κ τροποποιείς μόνο τα δικά σου. Μην γράψει οτι δεν αλλάζουν των άλλων, δεν το ξέρεις αν εχουν αλλάξει ή οχι.
    1 point
  17. και το πρ'οβλημά σου είναι, αν στο σχέδιο που θα κάνεις πρέπει να φαίνονται οι μαντρότοιχοι (σαφώς και θα φαίνονται και με το πραγματικό τους πάχος) ή αν είναι σωστά τοποθετημένοι? Αυτό είναι το σημαντικότερο.
    1 point
  18. Ακριβώς αυτό. Προσωπικά δεν έχω καταλάβει το πνεύμα του ερωτήματος. Γιατί να υπάρχει προβληματισμός αν θα αποτυπώσει και δείξει τις περιφράξεις. Εκτός και αν εννοεί ότι σήμερα η υλοποίηση των ορίων έχει γίνει με νέες περιφράξεις και υπάρχουν απομεινάρια παλαιών περιφράξεων. Αναμένω τις διευκρινήσεις.
    1 point
  19. θα φαίνονται όλες οι κατασκευές!!! Αυτός είναι και ο ορισμός της αποτύπωσης
    1 point
  20. Συμφωνώ με τη γνώμη του ΙΑΣΟΝΑ. Στο Ν. 3843/10 επιτρέπονταν η υπαγωγή στο νόμιμο όγκο. Αν η στέγη είχε σηκωθεί 1 μέτρο και έγινε υπαγωγή στον 3843 για αλλαγή χρήσης της στέγης σε κατοικία κακώς έγινε. Τέτοιες περιπτώσεις (η πλειονότητα είναι) που για παράδειγμα τακτοποιήθηκε η αλλαγή χρήσης ενώ είχαμε υπερβάσεις ύψους πρέπει να μπουν εκ νέου στον 4495 για υπαγωγή με συμψηφισμό προστίμου. Σωστή η επισήμανση, για τις σοφίτες αναφορικά με την χρήση μειωτικού. Ο νόμος βεβαίως δεν ορίζει να πληρείται ο ορισμός του άρθρου 2 του ΝΟΚ, αλλά τόσο η εγκ. 4 ν. 4178 όσο και η εγκ. 2 ν. 4495, αναφέρουν ότι η σοφίτα θα πρέπει να πληροί τον ορισμό του άρθρου 2 του ΝΟΚ ελλείψει προγενέστερου ορισμού (στον ΓΟΚ 85 δεν υπήρχε η έννοια της σοφίτας), ενώ για τα υπόγεια, ο νόμος απλώς αναφέρει τη γνωστή-σε όλους τους αυθαιρετονόμους-φράση "σε υπόγειες στάθμες" και όχι υπόγεια σύμφωνα με το ΓΟΚ 85. Η εγκ. 2/ν4495 ήρθε να βάλει περιορισμούς συνδέοντας το υπόγειο με ορισμό κατά ΓΟΚ, ερχόμενη σε ερμηνεία που δεν ταυτίζεται με το νόμο, όπως είχαν "¨αυθαίρετα" προσπαθήσει να βάλουν στην εγκ. 3 ν. 4178, μιλώντας τότε για "νόμιμες υπόγειες στάθμες" και στο τότε help desk που μιλούσαν για ορισμό υπογείου κατά ΓΟΚ 85. Θεωρώ ότι το να πληρείται ο ορισμός της σοφίτας (ακόμη και αν δεν το λέει ο νόμος αλλά οι εγκύκλιοι, έχει λογική, αφού ποτέ δεν υπήρχε ορισμός στη νομοθεσία μέχρι το ν. 4067/12 που να αφορά "σοφίτα". Όμως, αφού για τα υπόγεια υπήρχε ορισμός κατά ΓΟΚ 85, γιατί κανείς από τους 3 νόμους (4014/11, 4178/13 και 4495/17) δεν έβαλαν ποτέ τη σχέση ορισμού υπογείου και χρήση μειωτικού συντελεστή (η δική μου απάντηση είναι : "δωράκι του νομοθέτη"). νομος: παρ 6. άρθρο 100 : Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε: α) υπόγειες στάθμες που δεν αποτελούν αυτοτελή χώρο, αλλά συνδέονται λειτουργικά με τον υπερκείμενο όροφο, β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Στις υπόγειες στάθμες, που αποτελούν αυτοτελή χώρο, καθώς και σε ισόγειους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, χώροι στάθμευσης, κ.λπ.) επιφάνειας έως 50 τ.μ., εφαρμόζεται συντελεστής 0,50. εγκύκλιος 2. Ν. 4495: Για να θεωρηθεί ένας χώρος υπόγειος, ούτως ώστε να εφαρμοστεί ο μειωτικός συντελεστής της παρ.6, θα πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις του ν.1577/85. Όσον αφορά τους εσωτερικούς εξώστες και τις σοφίτες, ελλείψει σχετικής αναφοράς στον ν.1577/85, θα πρέπει να πληρούνται οι προϋποθέσεις των ορισμών των παρ. 28 και 81 του άρθρου 2 του ν.4067/12, ανεξαρτήτως επιφάνειας και ύψους. Αυθαίρετα ισόγεια κτίρια με χρήση επαγγελματική, βιομηχανική, γεωργική αποθήκη κ.λ.π., που προσμετρώνται σε κάθε περίπτωση στον σ.δ. του οικοπέδου/γηπέδου, δεν συμπεριλαμβάνονται στην έννοια των «βοηθητικών χώρων» και για τον λόγο αυτό δεν έχει εφαρμογή ο μειωτικός συντελεστής. Κατά την ίδια έννοια δεν εφαρμόζεται ο μειωτικός συντελεστής και σε κτίρια αμιγούς χρήσης στάθμευσης αυτοκινήτων.
    1 point
  21. Αν την υπολογίσεις με αναλυτικό δεν βάζεις ΥΥ. Αν την πας με ΥΔ τότε θα ελέγξεις αν έχεις υπέρβαση του επιτρεπόμενου ύψους περιοχής. Αν δεν έχεις θα βάλεις την ΥΥ ως μια λοιπή παράβαση (ενσωματώνοντας και τυχόν άλλες παραβάσεις αναλυτικού). Αν υπερβαίνεις το μέγιστο ύψος της περιοχής τότε θα πας κανονικά με ΥΥ βάσει συντελεστών κατά το παράρτημα. Δεν θυμάμαι αν η εγκ. 2 ν.4495 προτείνει το ίδιο με την εγκ. 4 ν. 4178 για τις αυθαίρετες απολήξεις κλιμακοστασίων. Πάντως δεν προκύπτει ευθέως από κάπου (εκτός από την εγκύκλιο που αναφέρω) ότι οι απολήξεις υπολογίζονται με αναλυτικό.
    1 point
  22. Aπ' αυτό συμφωνώ με ΙΑΣΟΝΑ. Ομως ξες πόσες τέτοιες περιπτώσεις έχουν πάει ως σοφίτες ειδικά επί 3843.... Πάντως σε τέτοιες περιπτώσεις σήμερα δεν θα έβαζα μειωτικό συντελεστή σοφίτας Υ.Γ Γενικά εφοσον ο νόμος ορίζει σοφίτες και η σοφίτα ορίζεται με καποια συγκεκριμένες προϋποθέσεις νομίζω ότι δεν είναι τόσο διφορούμενο. Αντίθετα με τα υπόγεια όπου ο νόμος δεν ορίζει υπόγεια αλλά υπόγειες στάθμες!!
    1 point
  23. Κατά πάσα πιθανότητα δεν είναι σοφίτα, αλλά νέος όροφος, οπότε κατά τη γνώμη μου όχι δεν μπορεί να πάρει μειωτικό συντελεστή.
    1 point
  24. Αντισυνταγματικό το νέο σύστημα εισφορών (αυτό ... από το 2020 ... με τις κλάσεις/επίπεδα) (Άρθρο του κ. Διονυσίου Τεμπονέρα, δικηγόρου - εργατολόγου) Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών
    1 point
  25. Λόγω πολύ αυξημένου επενδυτικού ενδιαφέροντος, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων αποφάσισε σήμερα, Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019, να δώσει παράταση στις προθεσμίες υποβολής αιτήσεων υπαγωγής επενδυτικών σχεδίων στα τρία καθεστώτα του Αναπτυξιακού Nόμου 4399/2016 μέχρι: -15 Ιανουαρίου 2020 για τη «Γενική Επιχειρηματικότητα» και την «Επιχειρηματικότητα Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων» -και 28 Φεβρουαρίου 2020 για τις «Ενισχύσεις Μηχανολογικού Εξοπλισμού».
    1 point
  26. Συνάδελφε nik προβληματίστηκα πολύ αν έπρεπε να απαντήσω. Η αλήθεια είναι ότι η απάντησή μου ήταν λίγο ειρωνική αλλά και η δική σου αρκετά προσβλητική (βλ. λέξεις: μπούρδες, μλκιες, καφενείο, τσαμπατζής κτλ) Λοιπόν: 1. Μα ΔΕΝ είναι υποχρεωτικοί στην Ελλάδα. ΟΠΟΥ υπάρχουν αντίστοιχοι ελληνικοί κανονισμοί μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτούς! Εκεί που δεν υπάρχουν ελληνικοί π.χ. μεταλλικά άρα το κράτος σου και εσύ με τους φόρους σου δεν ξόδεψε φράγκο, αναγκάζεσαι να τους χρησιμοποιήσεις και άρα πρέπει να τους πληρώσεις.Π.χ. ο ΚΑΝΕΠΕ που είναι νέος κανονισμός είναι τσάμπα αλλά βασίζεται σε έρευνες ελληνικών πανεπιστημιών άρα έμμεσα έχει πληρωθεί από τους φόρους μας. Αυτό ακριβώς λέω. Το παράπονό μου είναι ΚΑΙ με το κράτος μου, απλά παραμένει παράπονο. Αν θέλει η Ελλάδα ευρωκώδικες και δεν έχει δικούς της κανονισμούς ας τους δίνει δωρεάν στους μηχανικούς ή έστω να υπάρχει δωρεάν πρόσβαση μέσω διαδικτύου για να τους συμβουλευτείς . Τώρα, το να τους πάρω και να μην μπορώ να τους τυπώσω μου θυμίζει αυτό με την πνευματική ιδιοκτησία π.χ. της ντομάτας που σε λίγο καιρό δεν θα μπορούμε να τη φυτεύουμε στην αυλή μας γιατί θα έχει "πρότυπο" μεταλλαγμένο dna με πνευματική ιδιοκτησία (κάτι τέτοιο ήδη γίνεται σε κάποιους σπόρους). 2. Καταλαβαίνεις ότι και αυτό είναι μία μπούρδα που γράφεις έτσι ? Είσαι στην Ε.Ε. άρα πας με αυτά τα πρότυπα και αν σου αρέσει. Όπως οι Αμερικάνοι π.χ. πάνε με αμερικάνικους κανονισμούς που τους πληρώνουν. Αλήθεια για βρες μου δωρεάν τους αμερικάνικους κανονισμούς π.χ. !! Νομίζω οι DIN δίνονται δωρεάν. Επίσης να ξεμπερδέψουμε λίγο τι είναι πρότυπο, τι είναι κανονισμός και τι είναι νόμος. Προσωπικά πιστεύω ότι είναι το ίδιο πράγμα απλά το βαφτίζουμε όπως θέλουμε ανάλογα με τα πνευματικά δικαιώματα. Ο ΕΑΚ με τον EC8 είναι παραπλήσιοι, ο ένας είναι νόμος, ο άλλος πρότυπο, κανονισμοί και οι δύο. 3. Πάλι μπούρδα εξήγησα παραπάνω...Ποιο μονοπόλιο ? Είσαι Ευρώπη και ο κανονισμός είναι στάνταρντ αλλιώς θα πουλάω εγώ στατική μελέτη με ΕΚ και εσύ με Ινδικό και άντε βγάλε άκρη...επίσης έχουν οι ινδικοί κανονισμοί ελληνικά προσαρτήματα ?! Σιγά τα ωά! Αν δεις τα ελληνικά προσαρτήματα είναι ελάχιστες σελίδες και αφορούν 5-6 συντελεστές, π.χ. ταχύτητα ανέμου, σεισμικούς συντελεστές. Ο μεγάλος όγκος της δουλειάς ήταν η μετάφραση στα ελληνικά και όχι οι συντελεστές. Ειλικρινά το λέω ότι θα προτιμούσα να έχω επιλογή και από αμερικάνικους και από άλλες χώρες (έστω και αμετάφραστους) αν πρέπει να πληρώσω, δε νομίζω ότι θα ήταν ιδιαίτερος κόπος να βγουν ελληνικά προσαρτήματα γι αυτούς. 4. Δεν ξέρω τι κάνουν φίλε αλλά πιστεύω κάτι ανάλογο με εμάς θα ακολουθείται και θα τα πληρώνουν. Ξέρεις εσύ ή γράφεις μπούρδες ? Δεν μπορώ να σου απαντήσω σίγουρα, υποθέτω ότι δεν πληρώνουν για τα πρωτόκολλα οι γιατροί. 5. Ποοοο καφενείο.....ο ΤΣΕΝ είναι ο ευρωπαικός ΕΛΟΤ! Τι δεν καταλαβαίνεις ???? Ποια εταιρεία και μλκιες μας λες ? Σου έγραψα σε προηγούμενο ποστ ότι για να βγούνε όλα αυτά τα διαγράμματα του ευρωκώδικα, οι τύποι κτλ έχουν γίνει έρευνες, πειράματα κτλ. Ναι θα φαγώθηκαν και λεφτά σε εργομισθίες αλλά στην τελική ξοδεύτηκε ένα πακε΄το το οποίο ΔΕΝ γίνεται να το πληρώσουν όλοι οι Ευρωπαίοι φορολογούμενοι και να είναι τσάμπα αλλά οι αντίστοιχοι επαγγελματίες. Συνάδελφε εδώ θα σε μαλώσω, παραθέτω τι έγραψες εσύ ο ίδιος στις 26 Ιουλίου 2018: "Ρε παιδιά οι ΕΚ έχουν φτιαχτεί από μία ιδιωτική εταιρεία, τον CEN" Αν είμαι καφενείο τότε ποιος είναι ο καφετζής? 6. Δεν έχει νόημα αυτό και δεν το σχολιάζω. Αχ συνάδελφε, ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΕΙ ΝΟΗΜΑ (περί δανεισμού, ελεύθερης εκτύπωσης κτλ) 7. Στην τελική φίλε βαρέθηκα να εξηγώ στον κάθε τσαμπατζή ότι τα πάντα έχουν ένα κόστος και ότι κάποιος πρέπει να τα πληρώσει. Δεν γουστάρεις...μην πληρώνεις αλλά μην με με ισιώνεις μετά από ένα χρόνο στο άσχετο να κάνουμε συζήτηση για κάτι που λόγω νοοτροπίας θέλεις να είναι τσάμπα. Δεν μπορώ να σου αλλάξω νοοτροπία. Δεν είμαι τσαμπατζής και ναι δε θα μου αλλάξεις νοοτροπία γιατί είναι θέμα φιλοσοφίας. Την άποψή μου λέω, δεν θέλω αντιπαράθεση μαζί σου και συγγνώμη αν σε προσέβαλα, είσαι αξιόλογος συνάδελφος και γενικά με ενδιαφέρει η άποψή σου, απλά σε αυτό το ζήτημα διαφωνώ. Ειλικρινά θεωρώ ότι είναι ζήτημα δημοκρατίας.
    1 point
  27. 1 point
  28. μειωση να παρεις...για τα αυθαιρετα.. αλλα, εσυ εχεις 110 τμ. νομιμα με αδεια, που καλυπτουν την κυρια και μοναδικη αν δεν εχτιζες τπτ αλλο, δεν θα σε απασχολουσε... "ετυχε" να χτισουν παραπανω 20 τμ αυτα τακτοποιεις χωρις μειωτικο ...αφου καλημερα
    1 point
  29. Με την προυποθεση οτι ειναι κυρια κατοικια αυτο που μετραμε ειναι α] εχω ενα αυθαιρετο και δεν εχω άλλη περιουσια ..αρα ειναι και μοναδικη....παιρνω μειωτικο συντελεστη β] όσα και αν εχω σε "χωριο" κατω απο 3000 κατοικους, επισης θεωρειται μοναδικη ..το αυθαιρετο στην "πολη" .και παιρνω μειωτικο αν ειναι και κυρια κατοικια γ] ζευγαρι εχει αυθαιρετο 65 τμ. σε "χωριο" και το εχει σαν κυρια κατοικια και ενα διαμερισμα στην πολη 80 τμ. που το νοικιαζει σε τριτους... Δεν παιρνει μειωτικο ...και αυτο ηταν ενα απο τα καλα παραδειγματα στις ε/α... δ] στο ανω παραδειγμα...αν η γιαγια ειχε ενα αυθαιρετο....εστω 80 τμ. ,..και το ειχε σαν κυρια και μοναδικη κατοικια... θα επαιρνε μειωτικο γιατι το 25% των 120 τμ. ειναι λιγωτερο απο 70. ε] στο ιδιο παραδειγμα, εστω το ζευγαρι με ενα ανηλικο παιδι, που εχει το 75% και εχει και ενα αυθαιρετο, μπορει να μην κατοικει σε αυτό...-αρα δεν ειναι κυρια κατοικια- δεν παιρνει μειωτικο μπορει να κατοικει αλλά , επειδη το 75% των 120 ειναι περισσοτερα απο τα 85 που δικαιουνται, δεν θεωρειται μοναδικη δλδ αυτο που εξεταζουμε ειναι αν στο αυθαιρετο διαμενουμε και αν δεν εχω αλλη περιουσια ή- αν εχω- να μην ξεπερναει τα 70 τμ. συνολικα για ζευγος [ή +15 τμ. για καθε παιδι.] ζ] αν στο παραδειγμα σου εννοεις οτι ολα τα 120 τμ. ειναι αυθαιρετα.. τοτε οι μειωτικοι συντελεστες "πανε" σε οποιον εχει δικαιωμα.. Αν για ολους ειναι κυρια κατοικια και αν το ζευγος με το ανηλικο [μια ομαδα] και η γιαγια [η αλλη ομαδα] δεν εχουν αλλη περιουσια εχουν και οι δυο "ομαδες" μειωτικο συντελεστη.
    1 point
  30. Πέρασε καιρός αλλά το βρήκα: Υπολογίζεται στον Συντελεστή Δόμησης (ΣΔ) τμήματα στέγης ύψους πάνω από 2,20 μέτρα Σε απάντηση σχετικού σας διευκρινίζουμε ότι εφ'όσον ο χώρος στέγης χρησιμοποιείται, για χρήση κύρια ή βοηθητική θα υπολογίζονται στο ΣΔ τα τμήματα με το ελεύθερο ύψος μεγαλύτερο του 2,40 ή 2,20 αντίστοιχα....(Αρθ-8, παρ. 2 κτιριοδομικού κανονισμού). Τα εναπομένοντα τμήματα (κάτω των 2.00 μ.) δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν εφ'όσον δεν έχουν το απαιτούμενο από τις διατάξεις ελεύθερο ύψος. ΣΧΕΤ-ΝΟΜ Αρθ-8 παρ.2 της Αποφ-3046/304/89 (κτιριοδομικού κανονισμού).
    1 point
  31. Τι σχέση έχει αν ο ΤΣΕΝ είναι ιδιωτική εταιρεία ? Υπάρχει κάτι δημόσιο στην ΕΕ ? Όλα σχεδόν ιδιωτικά είναι άρα ο ΤΣΕΝ τα πλήρωσε και πρέπει να τα πάρει. Αν πιστεύεις ότι είναι συνωμοσία για να τα παίρνουν από εσένα δεν μπορώ να στο βγάλω από το κεφάλι. Επί της ουσίας όσων γράφω δεν απαντάς παρά κάνεις γενικές ερωτήσεις. Τέλος πάντων το κουράσαμε.
    -1 points
  32. -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.