Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimamp

    dimamp

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      621


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.981


  4. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.869


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/05/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. Ο σδ δεν εχει εξαντληθει, αλλά καθε "τμημα" δικαιουται τα δικα του, αναλογα με τα χιλιοστα. Εστω οτι εχουν δικαιωμα απο 50%, εχουν χτισει ο καθε ενας το 40% και θα χτισει ο καθε ενας το δικο του κτισμα, εστω εμβαδου 30 τμ. το καθε ενα. Καθε κτισμα θα ειναι ανεξαρτητο, στο "0" του κοινου οριου και καθε ενας θα κανει συμπληρωματικη συσταση ΟΙ ως προς το νεο κτισμα.
    2 points
  2. @haspr Kαλησπέρα. Ουσιαστικά έχεις αυθαίρετη επέκταση υπογείου με χρήση θέσης στάθμευσης. Άρα ΥΔ με μειωτικό συντελεστή σύμφωνα με την παρ. 6 άρθρου 100 (*) +ΥΚ+ πιθανή παραβίαση Δ. Η παλαιότητα της αυθαίρετης κατασκευής θα ληφθεί σύμφωνα με την παλαιότητα του κτιρίου καθώς λόγω του άρρηκτα συνδεδεμένου σκελετού, τεκμαίρεται ότι και η αυθαίρετη επέκταση κατασκευάστηκε την ίδια χρονολογία. (*) 6. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου εφαρμόζεται συντελεστής 0,30 για τους χώρους σε: α) υπόγειες στάθμες που δεν αποτελούν αυτοτελή χώρο, αλλά συνδέονται λειτουργικά με τον υπερκείμενο όροφο, β) εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) και σοφίτες που δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. Στις υπόγειες στάθμες, που αποτελούν αυτοτελή χώρο, καθώς και σε ισόγειους βοηθητικούς χώρους (αποθήκες, χώροι στάθμευσης, κ.λπ.) επιφάνειας έως 50 τ.μ., εφαρμόζεται συντελεστής 0,50.
    1 point
  3. Κάνε μια δοκιμή να αλλάξεις την μεταβλητή PSLTSCALE από 1 σε 0.... κάποια στιγμή το είχα κ εγώ αυτό το πρόβλημα....
    1 point
  4. 1. Όταν αναφερόμαστε σε αλλαγή συστήματος αναφοράς, ομιλούμε για μετασχηματισμό όχι μετατροπή. 2. Όπως προείπε ο συνάδελφος, ΔΕΝ υπάρχει "άγνωστο σύστημα" εκτός αν υπάρχει τεκμηρίωση από τη ΤΥΥΓ ότι λύθηκε ανεξάρτητα. 3. Το coords.gr δεν εφαρμόζει ακριβή μετασχηματισμό από οποιοδήποτε σύστημα στο σύστημα αναφοράς των αναδασμών. Θα κλωτσήσει τουλάχιστον κάποια μέτρα 4. Για να γνωρίζεις, το σύστημα αναφοράς των αναδασμών είναι το λεγόμενον "Παλιό Μπεσελ" με προβολή την ΗΑΤΤ, εφαρμοζόμενη σε φύλλα χάρτη 6 Χ 6 πρώτα 5. Θα σου πρότεινα ανεπιφύλακτα να αγοράσεις το πόνημα του καθηγητού Α. Φωτίου "Γεωεμτρική Γεωδαισία και δίκτυα-GPS" Εκδόσεις Ζήτη, 2007. Φιλικά από έναν γερόλυκο, προσπάθησε να απαγκιστρωθείς από εφαρμογές τύπου coords.gr. Είναι μαύρο κουτί. Μάθε την μεθοδολογία. Δεν μπορείς να ζητάς επιστημονική δουλειά πατώντας απλά κουμπιά.
    1 point
  5. @dimitris GM Με άπλα λογία δεν χρειάζεται μεταγραφή του μισθωτήριο στο υποθηκοφυλάκειο για να καλύψεις την μίσθωση? Να βοηθηθούν και τυχόν ενδιαφερόμενοι..
    1 point
  6. η μεταγραφη" ίσχυε" και ειχε θεσπισθει και λειτουργουσε προς οφελος παντος "τριτου" μη συμβληθεντος, ωστε ενας τριτος- συνηθως υπερθεματιστης- επρεπε να γνωριζει με βαση την μεταγραφη, οτι το ακινητο ειναι δεσμευμενο-μισθωμενο για-εστω-30 χρονια. πλην, μετα τα παρακατω, κριθηκε οτι δεν απαιτειται αφου ο τριτος-υπερθεματιστης δικαιουται παντοτε να καταγγειλει την μισθωση εντος 3 μηνων απόσπασμα απο την ανω ΑΠ Εξάλλου το άρθρο 618 ΑΚ, κατά το οποίο η μίσθωση ακινήτων για χρονικό διάστημα μακρότερο από εννέα έτη ισχύει απέναντι στο νέο κτήτορα μόνο αν καταρτιστεί με συμβολαιογραφικό έγγραφο και το έγγραφο αυτό μεταγραφεί, δεν έχει εφαρμογή στις επαγγελματικές μισθώσεις, μετά την κατάργηση της διατάξεως του άρθρου 7 παρ.1 του ν.813/78, που όριζε ότι οι διατάξεις των άρθρων 614-618 και 1164 ΑΚ εφαρμόζονται και στις επαγγελματικές μισθώσεις, με το άρθρο 3 του ν.1229/1982. Περαιτέρω, με το άρθρο 997 παρ.1 εδ.α'ΚΠολΔ, που έχει εφαρμογή και στις επαγγελματικές μισθώσεις του Π.Δ.34/1995, εφόσον ο νόμος δεν διακρίνει σχετικά, ορίζεται ότι "μετά την κατάσχεση ακινήτου η εκμίσθωσή του από τον οφειλέτη ή τον τρίτο κύριο ή νομέα ή η παραχώρηση της χρήσης ή κατοχής του βάσει άλλης έννομης σχέσης, μπορεί να καταγγελθεί από τον υπερθεματιστή μέσα σε προθεσμία τριών (3) μηνών από τη μεταγραφή της περίληψης της κατακυρωτικής έκθεσης. Με την καταγγελία αυτή η μίσθωση ή άλλη σχέση λύεται μετά εξάμηνο και χωρεί η κατά το άρθρο 1005 παρ.2 εκτέλεση". Από τη διάταξη αυτή, που είναι ουσιαστικού δικαίου, όπως προκύπτει από το περιεχόμενό της που ρυθμίζει την καταγγελία της μισθώσεως και τη λύση αυτής, δεν προβλέπεται υπεισέλευση στη μισθωτική σχέση εκείνου που αναδείχθηκε υπερθεματιστής, παρέχεται όμως σ'αυτόν το μείζον διαπλαστικό δικαίωμα να καταγγείλει τη μίσθωση μέσα στην τρίμηνη προθεσμία από τη μεταγραφή της περιλήψεως της κατακυρωτικής εκθέσεως. Εφόσον δε αυτός δεν άσκησε το δικαίωμα τούτο, δεσμεύεται από τη μισθωτική σχέση (Ολ.ΑΠ 6/2004). mights, ευχαριστω για την επισημανση [και την επιμονη σου]
    1 point
  7. Kan62 είσαι μοναδικός! Αν και αναγνωρίζω ότι οι διευκρινίσεις που αναζητούσα δεν θα είχαν απαραίτητα βαρύτητα στις πολλές/συνήθεις περιπτώσεις (η αλήθεια είναι ότι έπεσα σε περίπτωση που ήταν θέμα λίγων τετραγωνικών η μετάβαση στην κατ. 5, γι'αυτό και η επιμονή) και περισσότερο ήταν απορίες κατανοήσης του γενικού θέματος, ωστόσο αφιέρωσες σημαντικό χρόνο να μου απαντήσεις και μάλιστα με τρόπο δομημένο και επεξηγηματικό. Το εκτιμώ πολύ και (μπορεί να στο έχουν ξαναεκφράσει) πραγματικά είσαι δάσκαλος!
    1 point
  8. - Για την ίδια τη σοφίτα, στο εκτός σχεδίου δεν μπορεί να υπάρχουν πλεονεκτήματα ή μειονεκτήματα πριν ή μετά την κόκκινη γραμμή. Η δόμηση που δίνεται εκτός είναι χαριστική και δεν είναι ίδια με τη δόμηση εντός σχεδίου ή οικισμού ή προ 23 που είναι πολεοδομικό δικαίωμα που απονέμεται κατόπιν μελέτης ή υπαρκτής νομιμότητας. Οπότε δεν μπορούμε να αναζητάμε σύγκριση με κάποια νομιμότητα του μέλλοντος. Άσε που στη νομιμότητα του μέλλοντος ο σημερινός αυθαίρετος εκτός σχεδίου μάλλον μόνο πλεονέκτημα θα έχει. - Το κλιμακοστάσιο που δίνει την πρόσβαση στη σοφίτα δεν νομίζω ότι απασχολεί κάπως το νόμο για να μπει στο ποσοστό. Είναι ήδη δόμηση του υποκείμενου ορόφου και κανείς δεν απαγορεύει να έχεις στο καθιστικό σου μια κατασκευή που μοιάζει με κλιμακοστάσιο, αν βεβαίως έχεις κλείσει την πρόσβαση στη στέγη ή έχεις τακτοποιήσει την υπέρβαση στη στέγη ή ακόμη την εξαιρέσεις αύριο από την κατεδάφιση. - Το υπόγειο εκτός περιγράμματος δόθηκε ως κίνητρο, για τη στάθμευση εκτός κοινόχρηστων και μόνο στο εντός σχεδίου. Οπότε τώρα θα πάει παντού στο ποσοστό υπέρβασης και ενδεχομένως στη κατ.5 γιατί δεν εξετάζονται λεπτομέρειες κινήτρων και αύριο, που θα έχουμε ωριμάσει περισσότερο, μπορεί και να εξαιρεθεί κατευθείαν πάλι με κάποιο ανάλογο σκεπτικό απέναντι στον "μπαμπούλα". - Το κλιμακοστάσιο ως κοινόχρηστο δεν θα απασχολήσει τώρα κανένα για να εξετασθεί για την κατηγορία. Εξετάζουμε αυθαίρετα εντός των ΟΙ ή αυθαίρετα κοινής ιδιοκτησίας. Ως αυθαίρετος χώρος όμως των ΟΙ θα απασχολήσει το ποσοστό κάθε μιας ΟΙ για την εύρεση της κατηγορία της. Αν λοιπόν κάθε ΟΙ, που έχει υπαχθεί σήμερα, πληρεί τα κριτήρια της 4 τότε και αύριο θα είναι "ισοδύναμη" με μια ΟΙ που χτίζεται κατά ΝΟΚ οπότε πρακτικά στο μέλλον ο ΣΔ του παλιού κλιμακοστασίου θα έχει κατανεμηθεί στις ΟΙ κατά το ποσοστό συνιδιοκτησίας τους στο οικόπεδο. Το παλιό δωράκι-κίνητρο των διαστάσεων του κλιμακοστάσιου δεν μας απασχολεί γιατί δεν μπορείς να αφαιρέσεις κάτι (ΣΔ) από αυτό που ήδη δεν υπάρχει (ΣΔ κλιμακοστάσιου στο ΝΟΚ).
    1 point
  9. Θεωρώ πως καταθέτεις μόνο τις μελέτες που υπάρχουν στην άδεια και τροποποιούνται.
    1 point
  10. Δεν απαιτούνται των παλιών εργασιών -το διόρθωσαν
    1 point
  11. Σύμφωνα με τα ισχύοντα, πλέον μπορεί να κάνει την ρύθμιση αυτός που "ιδιοχρησιμοποιεί" την αυθαίρετη κατασκευή στον κοινόχρηστο χώρο, χωρίς να χρειάζεται συναίνεση. Μια τέτοια δήλωση γλιτώνει τον δράστη της αυθαιρεσίας από τυχόν διοικητικά πρόστιμα που θα προέκυπταν από την διαπίστωση του αυθαιρέτου από την δημόσια αρχή. Δεν τον γλιτώνει όμως, από τυχόν αγωγές από τους συνιδιοκτήτες εναντίον του, μιας και ο χώρος εξακολουθεί να είναι κοινόχρηστος.
    1 point
  12. Άλλο το όριο των ιδιοκτησιών ("τυφλή" όψη), κι άλλο το όριο των καθέτων, όπου το οικόπεδο είναι πολεοδομικά ενιαίο Συνεπώς, η όψη επί του ορίου των καθέτων σχεδιάζεται κανονικά
    1 point
  13. Δυστυχώς το θέμα της ενέργειας στην Ελλάδα δεν κυριάρχησε. Αντί να είμαστε πρωτοπόροι στην έρευνα και την ανάπτυξη των τεχνολογιών αυτών, συζητάμε σήμερα με την Ευρώπη την αναγκαστική εισαγωγή ΑΠΕ για την την παραγωγή ενέργειας! Επίσης η λογική της σχεδίασης των κτηρίων, είναι η πιο ενεργοβόρα της Ευρώπης. Σε ένα είδος μη καταστροφικού ελέγχου είχα κάνει την διπλωματική μου στην Πάτρα. Αυτός ο κλάδος έχει ακόμη έρευνα, αλλά σίγουρα έχει πολύ μεγαλύτερη εφαρμογή. Η Αμερική έχει το μεγαλύτερο στον πλανήτη ταμείο καινοτομιών και ανακαλύψεων, σε όλους τους κλάδους της επιστήμης. Και αυτός είναι ο μεγαλύτερος πλούτος αυτής της χώρας. Εκεί υπάρχουν ανακαλύψεις στο "ψυγείο" από το 1870 και κάθε τόσο, κάποιες από αυτές, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, μπορούν να επανέλθουν παραγωγικά. Όσο για την εμβιομηχανική, την τεχνητή νοημοσύνη, τις επικοινωνίες και την επιστήμη των υλικών, είναι ασύγκριτα πιο μπροστά από την Ευρώπη. Ένα καλό διδακτορικό στους τομείς αυτούς, δείχνει "Αμέρικα". Στην Ευρώπη υπάρχουν άλλες πρωτοπορίες, π.χ. πλαστικά και πολυμερή.
    1 point
  14. Δεν προβλέπεται αλλαγή χρήσης με μικρή κλίμακα. Ο νόμος λέει είτε οικοδομική άδεια είτε ενημέρωση εφόσον πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις.
    1 point
  15. Το εν λόγω φορτίο κατά 99% υπερβαίνει τα φορτία μελέτης (>500kg/m2 + τα άτομα εντός), οπότε υπάρχει αυξημένη επικινδυνότητα. Σε κάθε περίπτωση, πλέον της έγγραφης γνώμης μηχανικού κατόπιν αυτοψίας, απαιτείται και πλήρης γραπτή συναίνεση όλων των συνιδιοκτητών (100%) αφού ενημερωθούν εγγράφως και από τον μηχανικό... Προσωπικά θα το απέφευγα ή θα κρατούσα τη στάθμη του νερού χαμηλότερα... (το χαμηλότερα έχει διπλή έννοια π.χ. α) 0,20μ. ή β) στον ακάλυπτο στο ισόγειο...)
    1 point
  16. ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΕΟ: Επαγγ. δικαιώματα: Η πράξη εφαρμογής είναι Τοπογραφική Μελέτη Μετά από συντονισμένες ενέργειες του ΠΣΔΑΤΜ και του Τοπ. Συλλόγου Ν. Ευβοίας εκδόθηκε η παρακάτω επιστολή από την Διεύθυνση Τοπογραφικών Εφαρμογών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την κατηγορία μελετών που εντάσσονται οι πράξεις εφαρμογής. Το έγγραφο υπενθυμίζει ότι οι συνολικές πράξεις εφαρμογής, όπως και οι μεμονωμένες πράξεις εφαρμογής, εντάσσονται στην κατηγορία 16 Τοπογραφικών Μελετών. Σε αρκετές περιοχές, έχει παρουσιαστεί το φαινόμενο να μην εντάσσονται στην ορθή κατηγορία μελετών οι πράξεις εφαρμογής και για τον λόγο αυτό καλούμε τους συναδέλφους να μας κοινοποιούν αντίστοιχες περιπτώσεις, ώστε να επιλαμβάνεται του ζητήματος ο ΠΣΔΑΤΜ.
    1 point
  17. Λογικό τότε...Οπότε, καλύτερα να ελέγχεις βάθρα της ΓΥΣ (καλά στην πόλη δεν θα δεις). Αν μπορείς, κάνε έναν 2Δ μετασηματισμό να φούμε που είμαστε...
    1 point
  18. Για το 1+2 νομίζω ότι είσαι καλά, αν υποθέσουμε ότι οι στάσεις σου υπολογίστηκαν με κλασική τοπογραφία. Για το το τριτο, μπορεί η στάση σου να έχει μεγάλα σφάλματα. Αν αναφέρονται στο ίδιο δίκτυο, οσμίζομαι ότι η τελυταία στάση (3) ήταν η πιο απομακρυσμένη από το σημείο που κρατήθηκε σταθερό.
    1 point
  19. Αγαπητέ συνάδελφε 1. Σε ποιά περιοχή εργάζεσαι; 2. Κατά Χ και κατά Υ το ίδιο ή διαφορετικά; 3. Στα υψόμετρα πως είσαι; 4. Τέσταρες άλλα τριγωνομετρικά της περιοχής Η στάση μπορεί να έγινε με επίγειες μεθόδους και να κουβαλάει δικά της σφάλματα...Τέσταρε τριγωνομετρικα Εδώ είμαστε @jojo @nbr
    1 point
  20. Θόδωρε Ψάχνοντας όλους τους σχετικούς νόμους 4495/17 - 4067/12 -4030/11-κλπ συνέταξα αυτό το αρχείο στο οποίο φαίνονται οι περιπτώσεις αυτοψιών από ΥΔΟΜ -Εσύ φίλε ως καλύτερος χρήστης του Word και ως καλύτερος γνώστης των νόμων (και δεν είναι ειρωνεία αυτό) μπορείς να το συμπληρώσεις ίσως με κάτι αυτοψίες που νομίζω ότι προβλέπονται με κάτι εγκύκλιες ΠΟΤΕ προβλέπονται ΑΥΤΟΨΙΕΣ τις ΥΔΟΜ .doc
    1 point
  21. Επισυνάπτω δηλώσεις ανάθεσης ανάληψης έργου και ικριωμάτων Οι δηλώσεις σκανάρονται και ανεβαίνουν στα υποχρεωτικά δικαιολογητικά ΑΝΑΘΕΣΗ ΑΝΑΛΗΨΗ.docx Δ Η Λ Ω Σ Η ΙΚΡΙΩΜΑΤΩΝ .docx
    1 point
  22. Νομίζω αν είσαι σε κατάσταση υπαγωγής στον Ν4178 , μπορείς να μεταφέρεις στον Ν4495 και εκεί να κάνεις ότι αλλαγές θέλεις χωρίς να εξετάσεις την μεταβολή του +-20%.
    1 point
  23. Συνάδελφοι καλησπέρα. Μπορώ να κάνω μεταφορά δήλωσης από τον 4178/2013 στον 4495/2017 και να μεταβάλλω π.χ. τα τετραγωνικά των υπερβάσεων δόμησης? Αν ναι, ισχύει η προϋπόθεση της επιτρεπόμενης μεταβολής του προστίμου +- 20%? Σας ευχαριστώ
    1 point
  24. Aν καταλαβα σωστα για μεταφορα μιας δηλωσης σε οριστική υπαγωγη απο το ν.4178/2013 στο ν.4495/17 δεν εξεταζεται το >20%. Εχω μια περιπτωση που μπορει να γλυτωσει αρκετα χρηματα. Καταλαβα σωστα;
    1 point
  25. Ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση, σκεφτόμουν ότι μπορεί να είναι κατηγορία 5 επειδή στο Νόμο λέει ότι στην Κατηγορία 4 δεν περιλαμβάνονται αυθαίρετες κατασκευές εφόσον βρίσκονται εντός προκηπίου.
    1 point
  26. Προς το παρόν δεν έχουμε κάποια απαλλαγή για τις αυθαιρεσίες αναλυτικού σε προκήπιο. Άρα μέχρι τώρα λέμε ότι πάνε κατηγορία 5 για τα μετά του 83. Βάλε τα σε μια Λ.Π κατηγορία 5 για όλα. Δεν θα επηρεάσει κάτι η κατηγορία 5 σε αυθαιρεσίες αναλυτικού. Δεν είναι κλειστός χώρος να απαιτηθεί αγορά συντελεστή δόμησης αργότερα.
    1 point
  27. Καλημέρα σε όλους, παραθέτω το παρακάτω email με την απάντηση που έλαβα απο το help desk του ΤΕΕ. Προκειμένου να εκδώσω βεβαίωση αδομήτου στο κουτάκι "οικοδομική άδεια" ποια επιλογή να χρησιμοποιήσω? Απαιτείται ΥΔ ιδιοκτητη περί εξουσιοδότησης μηχανικού για έκδοση βεβαίωσης αδομήτου? Στο τοπογραφικό διάγραμμα που συνοδέυει την συμβολαιογραφική πράξη για την οποία θα χορηγηθεί και η βεβαίωση αδομήτου απαιτείται κάποια αναφορά επ αυτού σε σχέση με τον Α/Α δήλωσης ή τον ηλεκτρονικό κωδικό ? Σε περίπτωση που το τοπογραφικό διάγραμμα είναι προγενέστερο της εκδοθείσας βεβαίωσης απαιτείται στα σχόλια της δήλωσης να γίνεται αναφορά στο συγκεκριμένο τοπογραφικό διάγραμμα ? ΑΠΑΝΤΗΣΗ Για την έκδοση απλής βεβαίωσης μεταβίβασης (όχι μέσω δήλωσης αυθαιρέτου) δημιουργείτε νέα δήλωση/βεβαιώση, όπου συμπληρώνετε τα «Βασικά στοιχεία», τη «Διεύθυνση Ακινήτου», τα στοιχεία των ιδιοκτητών και κάνετε τον γεωγραφικό εντοπισμό του ακινήτου. Αφήνετε τις προεπιλεγμένες τιμές του συστήματος και δεν συμπληρώνετε κενά πεδία στα «Στοιχεία υπολογισμού» και τα «Φύλλα Καταγραφής», αφού αφορούν υπολογισμό προστίμου και λοιπές διαδικασίες σε δηλώσεις αυθαίρετων. Ζητείται μόνο ο αριθμός της οικ. Αδείας, εφόσον υπάρχει. Εάν είναι αδόμητο, αναγράφετε στο σχετικό πεδίο «ΑΔΟΜΗΤΟ». Στα «Πρόσθετα στοιχεία» συμπληρώνετε την «Τεχνική Έκθεση» εξηγώντας την περίπτωση, και υποβάλετε τη βεβαίωση. Απευθυνθείτε σε συμβολαιογράφο για το τοπογραφικό διάγραμμα.[/size] Τα κεφαλαία απαγορεύονται τόσο στους τίτλους των θεμάτων, όσο και στο κείμενο των δημοσιεύσεων. Χρησιμοποιείστε σας παρακαλώ την εντολή "Επεξεργασία" και διορθώστε. Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής Pavlos33
    1 point
  28. 1] Ο Ν. 2052/1992 αρθρ. . 6 παρ. 2 εδ. α 2] το γηπεδο της ερωτησης αφορουσε περιοχη "εντος ζωνης" στη Μηχανιωνα, με 2000 τμ. παρεκκλιση...και αφορα την οικοδομησιμοτητα εκτος σχεδιου... ενω η ΖΟΕ αφορα το κατωτατο οριο κατατμησης εκτος σχεδιου το οποιο με το ΠΔ 21/1985 [ΦΕΚ Δ-689/1985] για τον νομο Θεσ/κης ορισε κατωτατο οριο κατατμησης τα 10 στρεματα. καλημερα
    1 point
  29. Να μην κάνετε καμια ενεργεια και ειδικα αυθαίρετη κατασκευή. Να τηρήσετε επ ακριβως τα ορια χρήσης της καθέτου και το συντελεστή δόμησης και κάλυψης που σας αναλογεί.Να συμβουλευτείτε τον μηχανικό σας για κάθε σκέψη σας που αφορά μελλοντική δόμηση. .
    1 point
  30. Έως το ένα δέκατο του πλάτους του δρόμου και όχι πάνω από 2μ. Ως πλάτος δρόμου υπολογίζεις το πραγματικό πλάτος του δρόμου συν τις πρασιές και από τις δυο πλευρές αυτού.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.