Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      17.533


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.981


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      7.400


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 18/05/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. @JVasileiadis Είσαι νέο μέλος (και ίσως νέος μηχανικός στο χώρο) και δεν έχεις προλάβει να παρακολουθήσεις και να συμμετάσχεις σε συζητήσεις στο φόρουμ τα προηγούμενα χρόνια για τους αυθαιρετονόμους. Ο νόμος ζητάει το πρόσφατο Ε9 και φυσικά θα είναι τροποποιημένο για να περιέχει την πρόσφατη-ορθή αποτύπωση και το σωστό έτος παλαιότητας σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης το είχε εσφαλμένα δηλώσει σε προηγούμενα χρόνια. Έχουμε πει λοιπόν πολλές φορές ότι το Ε9 είναι το πιο ισχυρό αποδεικτικό αλλά δεν σημαίνει ότι κοιτάζουμε μόνο αυτό. . Για παράδειγμα αν πας και δεις ένα κτίριο του οποίου τα μορφολογικά χαρακτηριστικά του παραπέμπουν σε κτίριο του 2010, δεν θα δεχτείς ένα Ε9 που αναφέρει έτος κατασκευής 1950. Υπάρχει λοιπόν και η κρίση του μηχανικού.
    2 points
  2. Αν ήταν δημοτικός δρόμος, ήθελε παραχώρηση. Επειδή όμως η έννοια "ιδιωτικός δρόμος" δεν υφίσταται, δες μήπως έχει καταστεί (εκ των πραγμάτων) δημοτικός με την πάροδο των χρόνων. Για να είσαι καλυμμένος (σε σχέση με τα συμβόλαια), πάρε μια βεβαίωση από το Δήμο, ότι είναι δημοτικός πριν το 85.
    1 point
  3. δεν επεκταθηκε απλα στο "δωμα" του αλλου Τυπικα εχει επεκταθει σε ξενο οικοπεδο. Δεν τακτοποιειται. Ετσι δωστου χαιρετισματα. Αλλως, θα έλεγα, πατε στον συμβ/φο, καταργειτε την συσταση καθετης και ξανακανετε συσταση ΟΙ απο την αρχη, δεχνοντας τα ισογεια του καθενος και τον οροφο να παταει στο δωμα που παιρνει ο αλλος και κανετε συσταση και διανομη. και θα χτισεις όσα τμ. περισσευουν. Οταν σας πει τα εξοδα ο συμβ/φος, να εχετε παρει μαζι σας και τα υπογλώσσια...
    1 point
  4. Αυτή είναι η ορθή διαδικασία.... Δεν ξεχνάς, τα παραστατικά των πληρωμών (παράβολο, πρόστιμο ή δόσεις) που απαιτούνται για τον συμψηφισμό, τα αντίστοιχα έγγραφα της αίτησης 3843 κ.λπ. και την αίτηση απένταξης από τον 3843 λόγω υπαγωγής στον 4495 στην οικεία πολεοδομία.....
    1 point
  5. 1 point
  6. Δεν την δίδουμε! Στο ακίνητο υφίστανται μη ρυθμισμένες αυθαιρεσίες. Απαιτείται πρωτίστως υπαγωγή στον 4495 κ.λπ.
    1 point
  7. Aκριβώς αυτό! Είχα αρκετές περιπτώσεις αυτού του είδους κι έτσι στο παρελθόν προβληματίστηκα αρκετά.... Σε όλους πρότεινα ν' αντιμετωπιστεί το θέμα ως να πρόκειται "μελλοντικά" να γίνει ΣΟΙ και να "κοπεί" το κτίριο σε δύο αυτόνομες κι ανεξάρτητες κατοικίες.... Οι 9 στους 10 το υποδέχθηκαν με χαρά και το ολοκληρώσαμε έτσι!!! Αυτό βεβαίως έχει ως αποτέλεσμα του να ξεχάσουμε το μειωτικό συντελεστή του 30% και να "δομηθούν" τα πάντα έτσι ώστε να εξυπηρετούν το μελλοντικό σκοπό..... Γίνεται.... Σε αυτό συντέλεσε το γεγονός της ύπαρξης τουλάχιστον 2 παιδιών, η εύκολη αποκατάσταση αυτών και βεβαίως το ότι, "ένα σπίτι συνολικής επιφάνειας 220 τ.μ. ΚΧ και ειδικά στην επαρχία, δεν μπορεί να συντηρηθεί εύκολα από ένα π.χ. νέο ζευγάρι ή νέα οικογένεια"... Πολλές φορές οφείλουμε να προσπαθούμε να βλέπουμε όσο μακρύτερα μπορούμε και να υποστηρίζουμε "αυτά που βλέπουμε" όπου δει....
    1 point
  8. Ειναι μια ΘΣΑ στο υπογειο. Δεν ειναι κατοικια. Εχει γινει συσταση ΟΙ και αποτελει ανεξαρτητη ΟΙ με χιλιοστα. Ολα νομιμα. Δεν εχει σχεση με το διαμερισμα και μεταβιβαζεται ελευθερα και σε εκτος της οικοδομης. Εκανες εναν αυθαιρετο διαχωρισμο. Αυτον τακτοποιεις. και, δεν καταλαβα, τι σε πειραζε στο "βαθος" της ΘΣΑ, χωρις μεσοτοιχια, να βαζεις το ποδηλατο του εγγονου ή το σκρινιο της γιαγιας...ή καναν τενεκε τυρι ή λαδι.... τεσπα...περιεργες κατασκευες, χωρις λογο. Αυριο θα γκρεμισεις το χωρισμα και θα το μεταβιβασεις ολοκληρο, για να μην μπλεξεις με τροποποιησεις της συστασης και δεν ξεμπλεξεις ποτέ... Υπαρχει ξεχωριστη εισοδος προς την αποθηκη? Σκεψου τωρα, να δηλωνεις στο Ε9 δύο χωρους, δλδ. μια ΘΣΑ και μια αποθηκη σαν ΟΙ...και να τρεχεις με τον Δημο να τους εξηγεις απο πού παιρνουν ρευμα... Με τι εκανες το χωρισμα ? Μηπως υπαρχει καποια πορτα στο "χωρισμα"...λεω εγω τωρα.
    1 point
  9. μπα θα καταλαβουν οτι "ξεχασαν" και θα το συμπληρωσουν Αλλοιως, ειτε γιατι υπαρχει κανονισμος και δεν προβλεψε κατι ειτε γιατι δεν υπαρχει κανονισμος θα τρεχουν ολοι στα δικαστηρια να ζηταμε να εγκρινει ο δικαστης τις σχετικες πραξεις... οσον αφορα αυτο "Για να μην αναφερθώ στο τρόπο γραφής της ΥΑ. Στο άρθρο 4, για να βλέπουμε για ποια εργασία μιλάμε κάθε φορά, πρέπει να ανατρέχουμε στον 4495. Εξοργιστικό! " τό έλυσε ο ιμχοτεπ με την παραθεση των εργασιων διπλα σε καθε περίπτωση. https://www.michanikos.gr/files/file/1670-εργασίες-μικρής-κλίμακας-2020-φεκ-b-1843-13052020-απόφαση-υπενδαοκα432661174/
    1 point
  10. Σύμφωνα με την εγκ. 2 ν. 4495 (*) για το άρθρο 106, μπορείς να προβείς σε έγκριση κατεδάφισης πληρώνοντας το παράβολο που αντιστοιχεί στην επιφάνεια του κτιρίου. Διαφορετικά, άδεια κατεδάφισης. Λογικά, η έγκριση φαίνεται να είναι πιο σύντομη, αλλά έχει το μειονέκτημα ότι πληρώνεις παράβολο, οπότε σε μεγάλες επιφάνειες πάνω από 100 τμ ο ιδιοκτήτης χάνει και 500 Ευρώ πλέον της δικής σου αμοιβής. Στο Π.Σ δηλώσεων ν. 4495 υπάρχει επιλογή για "νομιμοποίηση/έγκριση κατεδάφισης". 2. Κατεδάφιση : Είναι δυνατή η υπαγωγή στον ν.4495/17 αυθαιρέτων κατασκευών προς κατεδάφιση με καταβολή του παραβόλου της παρ. ι του άρθρου 99, εφ’ όσον δεν έχει εκδοθεί αμετάκλητη δικαστική απόφαση για την κατεδάφισή τους και προκειμένου να ισχύσουν και γι’ αυτές οι ρυθμίσεις του νόμου περί διαγραφής ανείσπρακτων βεβαιωθέντων προστίμων. Η υπαγωγή μπορεί να αφορά είτε κατασκευές που έχουν ήδη κατεδαφιστεί αλλά εκκρεμούν γι’ αυτές πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης, είτε κατασκευές που πρόκειται να κατεδαφιστούν. Στην περίπτωση που η κατεδάφιση έχει συντελεστεί δεν εκδίδεται σχετική έγκριση εργασιών, υποβάλλονται στοιχεία για την απόδειξη της κατεδάφισης και αντί προστίμου καταβάλλεται παράβολο πεντακοσίων (500) ευρώ. Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις κατεδαφίσεων δεν εξετάζεται η τήρηση των προϋποθέσεων του άρθρου 89 του νόμου, δεδομένου ότι έχει ή πρόκειται να προστατευθεί το περιβάλλον με την κατεδάφιση. Η δυνατότητα υπαγωγής στο πληροφοριακό σύστημα εξασφαλίζει την καταβολή του σχετικού παραβόλου, την ενημέρωση του πληροφοριακού συστήματος και τη δυνατότητα διαγραφής των επιβληθέντων προστίμων. Για τη σύνταξη μεταβιβαστικής συμβολαιογραφικής πράξεως, που αφορά κατασκευή για την οποία εκδόθηκε πράξη έγκρισης εργασιών κατεδάφισης ή υποβάλλεται υπαγωγή για έγκριση εργασιών κατεδάφισης αυθαιρέτων κατασκευών με καταβολή του παραβόλου της παρ. ι του άρθρου 99 θα πρέπει πριν την συμβολαιογραφική πράξη να έχουν κατεδαφισθεί οι αυθαίρετες κατασκευές.
    1 point
  11. Σάββα , 1. Aλλο πράγμα είναι το πότε χτίστηκε ένα κτίριο και άλλο το πότε δημιουργήθηκε το γήπεδο εντός του οποίου βρίσκεται και πόση έκταση έχει. Το σημερινό γήπεδο μπορεί να προέκυψε από συνένωση , κατάτμηση , καταπάτηση , οτιδήποτε , σε άγνωστη χρονική στιγμή μεταγενέστερα της κατασκευής του κτίσματος. Επομένως το ότι θα πάρεις μια βεβαίωση ότι το κτίσμα είναι προ του 55 δεν σημαίνει τίποτα απολύτως για τον χρόνο δημιουργίας του γηπέδου. Κατά τα λοιπά ισχύουν αυτά που γράφτηκαν περί δικαστικής απόφασης κλπ. Προσοχή στα πρακτικά συμβιβασμού που αναφέρθηκαν. Σε δική μου υπόθεση : Παρά τις διαβεβαιώσεις των δικηγόρων πελάτη μου , για πρακτικό εξώδικης επίλυσης διαφοράς , κατατεθειμένο στο πρωτοδικείο που τεκμηρίωνε κατάτμηση μέσω χρησικτησίας και ανέγραφε εκκίνησή της το 1964 , η νομική υπηρεσία της ΥΔΟΜ απεφάνθει ότι η κατάτμηση έγινε 20 χρόνια πριν το πρακτικό ήτοι 1986 , οπότε έχασα την κατά παρέκκλιση αρτιότητα και την άδεια. 2. Αν η περιοχή μπει σε διαδικασία δασικού χάρτη την πάτησες. Το Δασαρχείο δεν θα δώσει βεβαίωση και θα σε παραπέμψει στην κύρωση του χάρτη - βάλε κάνα δίχρονο. Χωρίς βεβαίωση Δασαρχείου ή κυρωμένο χάρτη , δεν υπάρχει περίπτωση ΥΔΟΜ να σου χορηγήσει βεβαίωση για το γήπεδο. Αν έχουν βάλει στόχο στο ΥΠΕΝ την κατάργηση των παρεκκλίσεων σύντομα , ... αντίο , το τρένο πέρασε..
    1 point
  12. Έχεις υπέρβαση ύψους η οποία όμως θα υπολογιστεί με αναλυτικό εφόσον όπως λες δεν υπερβαίνεις το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής. Εφόσον έχεις μεγάλη υπερύψωση της στάθμης δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις μειωτικό συντελεστή διότι επί της ουσίας δεν έχεις υπόγειο. Έχεις πια ισόγειο και όροφο.
    1 point
  13. ξαναδες "σχολαστικα"... την απαντηση του παυλου Ειπαμε οτι ο νομος επιτρεπει την χρηση του Ε9 σαν αποδεικτικού στοιχειου αλλά, με "περισκεψη" και "συνεση" σε σχεση με τα οσα βλέπει και ο ίδιος ο μηχανικος [χωρις βεβαια να ειναι υποχρεωμένος να προβει σε τεστ ανθρακος...] ή όσα αποκαλύπτει μια απλη επισκεψη στο γκουγκλ στριιτ... διοτι δεν ειναι και η κολυμβηθρα του Σιλωαμ..
    1 point
  14. Οι μειώσεις στο πρόστιμο της ειδικής κατηγορίας πολυτέκνων αφορούν αποκλειστικά και μόνον, στην "κύρια κατοικία" ή στη "δευτερεύουσα κατοικία" αυτών. Δεν αφορούν σε οποιασδήποτε άλλης χρήσης ακίνητο (ή ΟΙ κ.λπ.).
    1 point
  15. Εγκυρότατη είναι! Αλλά όχι για κάποια μελλοντική διοικητική πράξη κ.λπ. επί του συγκεκριμένου ακινήτου στο οποίο αφορά! Θα "εξισωθεί" με τις του 4495 με την απόκτηση της ηλεκτρονικής ταυτότητας! Ναι, αφού πρωτίστως μεταφερθεί στον 4178, πληρωθεί ανταποδοτικό τέλος και στη συνέχεια στον 4495! Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή στο διαχειριστή μηχανικό που θ' αναλάβει μια τέτοιου είδους εργασία, καθότι άλλες οι απαιτήσεις του ενός νόμου κι άλλες αυτού που θα υπαχθεί σήμερα... Ταυτοχρόνως άλλες και σημαντικά διαφορετικές οι ευθύνες που αναλαμβάνονται.... Βεβαίως είναι και μεγάλο το χρονικό διάστημα που έχει μεσολαβήσει και υπάρχουν "πονηρούληδες" ιδιοκτήτες κ.λπ.
    1 point
  16. @ntanos Καλησπέρα Συνάδελφε (με σίγμα κεφαλαίο). Ο συνάδελφος ρώτησε για ποιο λόγο μπορεί να χάνει λίγα εκατοστά, γιατί οι συνάδελφοι πωλητές σε rtk συσκευές πουλάνε φανφάρες για ακρίβεια χιλιοστών όταν στην πραγματικότητα οι συσκευές τους με τα ιδιωτικά δίκτυα στην καλύτερη να πιάσουν ακρίβεια 2-3 εκατοστων με fixed λύσεις. Και όλοι ισχυρίζονται ότι το δίκτυο τους είναι το καλύτερο και ότι οι ανταγωνιστές τους είναι τσαρλατάνοι. Υπάρχουν αρκετές αιτίες σφαλμάτων μετρήσεων, δεν έχει νόημα να το αναπτύξουμε εδώ. Παρόλα αυτά ακόμα κ έτσι προσωπικά θεωρώ αυτή την εξελιγμένη αγορά πολύ πιο μπροστά σε σχέση με πριν από μόλις 10 χρόνια, όταν το Εγσα το ήξερε μόνο το ανύπαρκτο Κτηματολόγιο και το Δασαρχείο και όλοι οι υπόλοιποι με σωας τας φρένας δούλευαν σε hatt ή ΤΜ3. Ακόμη και μεγάλα γραφεία τοπογράφων εν έτει 2005 έπαιρναν Εγσα με ψαράδικο gps γιατί το ζεύγος (δεν υπήρχαν δίκτυα τότε) κοστιζε όσο ένα Porsche Cayenne Όπως κ ναχει το πράγμα πάντως, όλη αυτή η αναβάθμιση των συναδέλφων της χώρας με rtk εξοπλισμό είναι τεράστια πρόοδος για τη χώρα και την ποιότητα των τοπογραφικών που παραδίδονται. Συγχρόνως, έχουν καθοριστεί και προδιαγραφές για κάθε κατηγορία τοπογραφικου προκειμένου να αποφεύγονται τέτοιες παπαροκουβεντες σαν αυτή που κάνουμε ήδη (που είναι και εντελώς εκτός θέματος και το απόλυτο noise): Σε τοπογραφικά συμβολαίου η απόκλιση για τα εντός σχεδίου είναι 5%, για τα εκτός είναι 10% Σε τοπογραφικά αδειών η απόκλιση είναι αυτή που θα δεχτεί ένας δυσκοιλιος ελεγκτής δόμησης. Σε μελέτες οδοποιίας η απόκλιση μπορεί να είναι της τάξης δεκάδων εκατοστών Σε μεταλλικές κατασκευές η απόκλιση de facto είναι χιλιοστών, αλλά αν παραδώσεις σχέδιο περιμένοντας ένας μη τοπογράφος να καταλαβαίνει ότι πρέπει να διαιρέσει όλες τις αναγραφόμενες διαστάσεις με 0.9996 για να βρει την πραγματική, τότε μάλλον είσαι σχιζοφρενής και επικίνδυνος για τον κλάδο. Εξάλλου όταν αποτυγχάνουν οι τοπογράφοι στις αποτυπώσεις η λύση είναι η γνωστή, τα μεταλλικά σφάζονται επί τόπου στο έργο για να χωρέσουν στη διάσταση που δεν κατάφερε ένας Μηχανικός που ασχολείται με αποκλίσεις να αναγράψει με απλά νούμερα. Και όταν έχει φτάσει κάποιος σε επίπεδο σφάλματος 2 εκατοστών, είναι προτιμότερο να διαβάσει καμιά νομοθεσία γης να ξεστραβωθει (που έχει γεμισει από μαλακια ο τόπος), παρά να προσπαθεί να ρίξει το σφάλμα στο 1 εκατοστό. Τέλος πάντων εγώ μια άποψη ισορροπίας εκφέρω, δεν κρίνω εγώ την κάθε μέθοδο που ακολουθεί ο καθένας, ελεύθερη αγορά έχουμε και ο καθένας κρίνεται από αυτή ανάλογα την ποιότητα της εργασίας του. Μερικές φορές γράφω και μαλακίες. Δεν είμαι ο Μέγας Γεωμέτρης, εγω μόλις στην καραντίνα κατάφερα να μάθω ότι υπάρχει το σημείο Euler στο τριγωνο. Ο καθένας αξιολογεί ανάλογα με το δείκτη νοημοσύνης του.
    1 point
  17. Κωστα, το προειπα. Η τακτοποίηση με βαση την χρησικτησια, ειναι κατ' αρχας, νομιμη. Αλλά, η γενικη "αποψη" -με την οποία συμφωνω και εγω- ειναι οτι: μια δικαστικη αποφαση, αποδειχνει οχι μονον την κυριοτητα, αλλα και το ετος δημιουργιας, το οποιο ειναι απαραιτητο για να παει στην παρεκλιση που χρειαζεται σαν "τυφλο"
    1 point
  18. Καλημέρα σε όλους, αλλά με τη διαφωνία μου ... Η περίπτωση αυτή κάλυπτε άπειρες περιπτώσεις κελυφών (κυρίως προ του 1955) που θα μπορούσαν να επαναχρησιμοποιηθούν μόνο με εργασίες μικρής κλίμακας (σε όλα τα χωριά της επαρχίας και ειδικά σε στάσιμους οικισμούς). Τώρα πλέον θα απαιτείται άδεια που στις περισσότερες περιπτώσεις δεν θα βγαίνει ποτέ. Επίσης, η περίπτωση αυτή ως νομιμοποίηση κάλυπτε όλους τους χώρους υγιεινής που έχουν αναγερθεί στην επικράτεια με υποχρεωτικές αστυνομικές διατάξεις.
    1 point
  19. Θα ήταν πιο σωστό αν, δεν στεκόμασταν στις"γραφές" αλλά, αντιμετωπίζαμε το πρόβλημα ουσιαστικά. Το ότι δεν έχει ανακληθεί η άδεια (με ψευδή στοιχεία), δεν σημαίνει ότι όλα είναι εντάξει. Άλλωστε, τέτοιες διοικητικές πράξεις, ανακαλούνται οποτεδήποτε. Αν βάλουμε ως υπέρβαση μόνο την επιφάνεια εκτός άδειας, ο πελάτης είναι μετέωρος. Και ίσως, κάποια στιγμή στο μέλλον, κληθεί να πληρώσει πολύ περισσότερα. Θεωρώ ότι η σωστή επαγγελματική συμπεριφορά, επιβάλλει να του πούμε την αλήθεια. Αν διαλέξει το φτηνότερο πρόστιμο, ας πάει σε άλλο μηχανικό. Έτσι κι αλλιώς, η πιάτσα είναι γεμάτη αετονύχηδες...
    1 point
  20. Να ρωτήσω και εγώ κάτι με τη σειρά μου, τα 10 χιλιοστά που λέτε στην ταράτσα για το "δικαίωμα υψούν" σε ποιόν ή ποιούς έχουν δοθεί?
    1 point
  21. Καλησπέρα. Όταν μετρας με συνδυασμό rtk & total station, θεωρητικά το απολύτως σωστό επιστημονικά είναι να δουλέψεις σε αυθαίρετο σύστημα με το ts και μετά να το προσαρμόσεις βάσει τριών τουλάχιστον κοινών σημείων (όχι απαραίτητα στάσεων) στα ίδια σημεία στο Εγσα (που πήρες με rtk) με μέθοδο ελαχίστων τετραγώνων. Αλλά επειδή αυτή η μέθοδος απαιτεί αυξημένο υπόβαθρο μαθηματικών (προϋποθέτει υπολογισμό eigenvalues πινάκων), ο καθένας ας κάνει ο,τι θελει και του διευκολύνει την εργασία. Αυτό που κερδίζει κάποιος με αυτή τη μέθοδο είναι η απόλυτη ελαχιστοποίηση του σφάλματος (πιο κάτω δεν πάει) διότι είναι η μοναδική επιστημονικά τεκμηριωμένη λύση. Σε συνήθεις αποτυπώσεις δεν έχει καν νόημα.
    1 point
  22. Ε3_Ζ2(485.7)=Ε3_Ε(707.1): λογιστική βάση των εισφορών (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ+αναδρομικά ΤΣΜΕΔΕ) που αφορούν στο 2019. Δηλαδή το ποσό που πραγματικά έπρεπε να καταβληθεί (ανεξάρτητα του αν έχει καταβληθεί ή όχι) ήτοι στις πραγματικές απαιτήσεις που αφορούν σε εισφορές των μηνών από και Ιαν'19 μέχρι και Δεκ'19, δηλαδή τις εισφορές που αφορούν το έτος '19. Επομένως πρέπει να γνωρίζεις την εκκαθάριση για τις εισφορές (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ) του 2019 (είτε --αν μπορείς-- τις υπολογίζεις εσύ). Παρατήρηση: Στους κωδικούς αυτούς δεν συμπεριλαμβάνεται η λογιστική βάση της εκκαθάρισης του ΕΤΕΑΠ για το 2018, αφού δεν αφορά το '19 και έχει υπολογισθεί στην λογιστική βάση του φορολογικού έτους 2018 (αφού γαι το φορολογικό 2018 η εκκαθάριση του ΕΤΕΑΕΠ'18 εκδόθηκε εμπρόθεσμα και πριν την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων του φορολογικού έτους 2018). Περιλαμβάνεται όμως (στο φορολογικό έτος 2019) η λογιστική βάση της εκκαθάρισης του ΕΤΕΑΠ για το 2017 λόγω καθυστέρησης έκδοσής της για να συμπεριληφθεί στην δήλωση του φορολογικού έτους (2017) που αφορά. (υπενθυμίζω εκδόθηκε 8/3/2019). [Παρ' όλα αυτά, αν (οι δύο εκκαθαρίσεις του ΕΤΕΑΕΠ, 2017 & 2018) εκπέσουν λογιστικά (2017 & 2018) στο 2019, προσωπικά δεν βρίσκω λάνθασμένη και αυτή την αντιμετώπιση (είχα αυτόν τον προβληματισμό και πέρσι με αυτά του 2018 που τα δήλωσα στο 2018, αλλά ρώτησα φίλο εφοριακό/ελεγκτή και μου είχε πει ότι πιο σωστό λογιστικά είναι του 2018 να πάνε στο έτος που αφορούν (ήτοι στο 2018) αφού υπάρχει η δυνατότητα, και του 2017 στο 2019. Επίσης μου είπε ότι δεν είναι λανθασμένη η αντιμετώπιση να δηλωθούν όλα στο 2019, απλά η άλλη "λύση" είναι πιο σωστή.] Ητοι: [Ειδοποιητήρια ΕΦΚΑ από και Ιαν'19 έως και Δεκ'19] + [αποτέλεσμα ειδοποιητηρίου εκκαθάρισης ΕΦΚΑ '19 ήτοι -(μείον)πιστωτικό ή +(συν)χρεωστικό] + [Ειδοποιητήρια ΕΤΕΑΕΠ από και Ιαν'19 έως και Δεκ'19] + [αποτέλεσμα ειδοποιητηρίου εκκαθάρισης ΕΤΕΑΕΠ '19, -(μείον)πιστωτικό ή +(συν)χρεωστικό] + [συνολικό ποσό --όλων των δόσεων-- εκκαθάρισης ΕΤΕΑΕΠ '17] + [αναδρομικά τ.ΤΣΜΕΔΕ Α'εξαμήνου 2014 + Α'εξάμηνου 2015] Ολα τα παραπάνω χωρίς τόκους, πρόστιμα, προσαυξήσεις κλπ Ε3_Ε(715.1): φορολογική βάση των εισφορών (ΕΦΚΑ+ΕΤΕΑΕΠ+αναδρομικά ΤΣΜΕΔΕ) που αφορούν στο 2019. Δηλαδή το ποσό για πάσης φύσεως ασφαλιστικών εισφορών (ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΕΠ, ΕΤΕΑΕΠ αναδρομικά, ΤΣΜΕΔΕ, ΤΣΜΕΔΕ αναδρομικά), χωρίς τα ποσά τόκων, προσαυξήσεων, προστίμων κλπ, που καταβλήθηκε από 1/1-31/12/2019 ανεξάρτητα του ποιους μήνες ή/και έτη το ποσό πήγε και εξόφλησε (δηλ. ανεξάρτητα του ποιους μήνες ή/και έτη αφορά) και δεν έχει εκπέσει στην φορολογική βάση του 2018 (διότι πέρσι ίσχυε άλλο καθεστώς) Προσαυξήσεις-τόκοι δεν εκπίπτουν (φορολογικά) σε κανένα φορολογικό έτος (συνιστούν μόνιμη διαφορά και πάνε στον Ε3_Ζ2(488) καθώς και στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης στον κωδ. 2005). Και σχετικά με αυτό (φορολογική βεβαίωση από τον ΕΦΚΑ): https://www.michanikos.gr/forums/topic/48959-%CE%B5%CF%86%CE%BA%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AD%CF%82/page/201/?tab=comments#comment-1064450 Θέλει ιδιαίτερη προσοχή διότι το ποσό που αναγράφει δεν είναι το φορολογικά εκπιπτόμενο, αφού περιέχει (ενώ δεν πρέπει) την ασφαλιστική εισφορά Δεκ'19 που καταβλήθηκε τον Ιαν'20, δεν περιέχει (ενώ πρέπει) την ασφαλιστική εισφορά του Δεκ'18 που καταβλήθηκε τον Ιαν'19, περιέχει (ενώ δεν πρέπει) το πιστωτικό από τον συμψηφισμού έτους '18 όπου στην ΦΒ έχει εκπέσει στο προηγούμενο έτος 2018 με τις ταμειακές καταβολές των μηνιαίων ειδοποιητηρίων του '18
    1 point
  23. 1) ισχύει εφ' όσον μιλάμε για αδόμητο και δεν έχει διάταξη το ΦΕΚ ένταξης στο σχέδιο που να προνοεί και για τα μικρά (π.χ. είναι άρτια και όλα τα οικόπεδα όπως προκύπτουν από την Π.Ε. .... βέβαια το <50τ.μ. είναι απίθανο να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο... ) 2) μάλλον εννοείς το άρθρο 25 του ν. 1337/83
    1 point
  24. Κτίσμα εξ' ολοκλήρου αυθαίρετο που ρυθμίστηκε μπορεί πράγματι να κατεδαφιστεί με έγκριση εργασιών όπως αυτή προβλέπεται στον 4495 αλλά προβλεπόταν και παλαιότερα τόσο επί 4178 (άρθρο 25) όσο και επί 4014. Για την έγκριση εργασιών δεν προβλέπεται ελεγκτής δόμησης. Για κατεδάφιση νόμιμου κτίσματος ή μίξη νόμιμου και αυθαιρέτου απαιτείται η έκδοση κανονικής άδειας κατεδάφισης οπότε και ελεγκτής δόμησης αφού σε κάθε άδεια απαιτείται τουλάχιστον ένας τελικός έλεγχος. Η απαίτηση για τη διαχείριση των αποβλήτων ισχύει σε κάθε περίπτωση. Για κτίσματα προ του 55 αυτό που αλλάζει είναι ότι πρέπει να προηγηθεί έγκριση Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
    1 point
  25. Συνάδελφοι, Ειλικρινά τώρα, προσπαθείτε να μάθετε γεωδαισία/τοπογραφία σε ένα μηχανικό πολεοδομίας, η απάντησή του είναι δεν είμαι άσχετος, ενώ βάση των ερωτημάτων του είναι (κακό δεν είναι), και μάλιστα χωρίς δικαίωμα υπογραφής και μας διαβάζουν ιδιώτες, απλώς για επιβεβαίωση για το αν διαβάζω καλά ή να τσεκάρω τα μάτια μου... ps Προσωπικά μια χαρά πληρώνονται οι static μετρήσεις από ιδιώτες που σέβονται την ιδιοκτησία τους. Από τυχαίους καταπατητές προφανώς και όχι μιας και επικρατεί η λογική τι είχαμε τι χάσαμε..., Φιλικά πάντα..
    -1 points
  26. Μαζεψου μεγάλε.. Ξεφεύγεις αλλά σε δικαιολογώ λόγω καραντίνας.. Έκανες post για να πεις αυτήν την @αλακια?? Τραβα για κάνα μπάνιο στην μπανιέρα σου μέγα τοπογραφε. Χαίρομαι που υπάρχουν συνάδελφοι που βοηθάνε και ας μην είμαστε ειδήμονες όπως εσύ.. Έτσι τουλάχιστον αυτοπερνιεσαι! Το να αποκαλείς έναν μηχανικό άσχετο δείχνει το επίπεδο σου.. Απορώ που ο συντονιστής δεν παρενέβη να σε διαγράψει για αντισυναδελφικοτητα.. Περιμένω όμως.. Ευχαριστω όλους όσους απαντάνε με επιχειρήματα κ βάσει της εμπειρίας τους.. Δειχνουν ακομπλεξαριστοι κ επιδεικνύουν αλληλέγγυο πνεύμα.. Κομπλεξικοί σαν εσένα, καλύτερα να μπούνε σε καμία τρύπα να κρυφτούν.. Υγ: μπες σε κάνα forum που να σ αρμόζει γτ εδώ φαίνεσαι @λακας! Υγ2: παλιότερα έκανες post σε θέμα με ρωγμές πλάκας και οπλισμο κλπ.. Έχεις εσύ τέτοιες γνώσεις ρε μεγάλε? Ποιος είσαι εσύ που θα μιλήσεις για ρωγμες!
    -1 points
  27. Αρχικά ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας. Θεωρώ αυτή την ερμηνεία του νόμου λίγο ''βολική'' αν και όπως φαίνεται ο νόμος το επιτρέπει. Το πιο ισχυρό αποδεικτικό σύμφωνα με το νόμο όμως είναι οι αεροφωτογραφίες και όχι το Ε9 - διαφορετικά όλα τα κτίρια που έχουν κατασκευασθεί χωρίς άδεια θα μπορούσαν να θεωρηθούν προ του 1975 με μια απλή τροποποίηση του Ε9, άσχετα του χρόνου κατασκευής τους. 2η παρατήρηση. Βάλε την ειδικότητα σου στο προφίλ σου. Είναι υποχρεωτικό απο τους κανόνες αυτού του φόρουμ Δεν θα υπάρξει άλλη παρατήρηση για το ίδιο ζήτημα Didonis
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.